بازدید 13925
آپشن نامعلوم و افزودن فصل سوم به قرارداد بدون تضامین رفتاری از پرتغالی پرحاشیه

تمدید ۴۰میلیاردی قرارداد ساپینتو قبل از دربی ۱۰۱ با جیب خالی! / میراث مدیران موقت تقدیم به مالک بعدی استقلال

مدیران موقت استقلال در حالی‌ که احتمال دارد در مجمع ماه جاری و یا با ورود خریدار جدید دیگر سمتی در باشگاه نداشته باشند، دست به ایجاد یک تعهد سنگین جدید زده‌اند و قول‌های عجیبی به مربی پرتغالی خود داده‌اند که قرار است به زودی امضا شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 28 May 2023

خبرگزاری دولتی ایرنا مدعی شده است، قرارداد سرمربی پرتغالی استقلال پیش از دربی چهارشنبه در فینال جام حذفی تمدید می‌شود. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبق اطلاعی که خبرنگار این رسانه از منبعی نامعلوم کسب کرده، بند تمدید قرارداد سرمربی تیم فوتبال استقلال قبل از فینال شهرآورد حذفی فعال خواهد شد تا مرد پرتغالی با انگیزه‌ و روحیه دوچندانی مقابل همشهری قرار بگیرد.

 درست یک سال پیش، ریکاردو ساپینتو با استقلال قرارداد دو ساله‌ای به امضا رساند؛ قراردادی که برای سال دوم، باشگاه استقلال باید بند تمدید را فعال می‌کرد.

در قرارداد ساپینتو بندی با این مضمون گنجانده شده بود: این قرارداد از ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲ تا پایان فصل ورزشی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به اضافه یک فصل دیگر (فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴) در صورت احراز شرایط مندرج در ماده ۴ این قرارداد معتبر است.

تمدید ۴۰میلیاردی قرارداد ساپینتو قبل از دربی ۱۰۱ با جیب خالی! / میراث مدیران موقت تقدیم به خریدار استقلال

ریکاردو در سال اول حضورش روی نیمکت استقلال نتایج خوبی را با این تیم گرفت. آبی‌ها نخست با او قهرمان سوپرجام شدند و در لیگ برتر با نمایش‌های نسبتا خوبی که در بیشتر بازی‌ها به اجرا گذاشتند به مقام سوم رسیدند که البته انتظارات از تیم پرستاره ای که آجورلو بست، بیشتر بود، زیرا تیم به مراتب از مجموعه‌ای که فرهاد مجیدی با آن قهرمان شد، بهتر و کامل تر بود.

البته در فصل جاری با پرسپولیس و سپاهانی به مراتب قوی‌تر مواجه شد که ورق کورس قهرمانی را برگرداند، به ویژه اینکه ساپینتو در بازی‌های مهم و مستقیم با مدعیان قهرمانی هیچ بردی کسب نکرد و از ۱۲ امتیاز ممکن تقابل با پرسپولیس و سپاهان فقط یک امتیاز گرفت!

استقلال در جام حذفی نیز به فینال راه پیدا کرده و چهارشنبه برای فتح جام باید با رقیب سنتی یعنی پرسپولیس روبه‌رو شود که اگر بتواند این جام را از چنگ قرمزها دربیاورد، می‌توان کارنامه ساپینتو را مثبت ارزیابی کرد.

به هر حال با توجه به عملکرد متوسط ساپینتو و البته رفتار خوب او با مدیران باشگاه در مطالبه پول و طلب مالی‌اش و رضایت هواداران از عشق و علاقه‌ای که این پرتغالی پرهیجان و بعضا خارج از کنترل در جمع آبی‌ها به نمایش می‌گذارد، باعث شد تا عمده دل‌مشغولی هواداران استقلال تمدید قرارداد با او باشد. بخشی از هواداران استقلال که البته دلیل خیلی از تاوان های سنگین باشگاه هستند، مصرانه خواهان ابقای ریکاردو هستند و حاضر نیستند، مربی خارجی دیگری را روی نیمکت تیمشان ببینند! در میان مربیان داخلی هم واقعا گزینه مطلوب و واجد شرایطی دیده نمی‌شود و فرهاد مجیدی نیز در لیگ امارات روی نیمکت الاتحاد کلبا ماندگار شده است.

مدیران باشگاه استقلال برای اینکه سال دوم قرارداد ساپینتو را فعال کنند، مذاکراتی با مدیر برنامه‌های او داشته و توافقاتی نیز صورت گرفته است. ساپینتو که به خوبی می‌داند مورد حمایت هواداران استقلال است، برای ادامه حضور سه شرط گذاشت که قاعدتا بخش اصلی آن، مالی است.

اولین و مهم‌ترین شرط تمدید قرارداد ساپینتو، تسویه حساب مالی با او، دستیارانش و حتی بازیکنان استقلال بود؛ کار دشواری که بعید است مدیران استقلال در کوتاه مدت از پس آن برآیند. آنها شاید بعد از مجمع همین ماه باشگاه دیگر نباشند! با واگذاری باشگاه به مالک جدید حجم عظیمی از بدهی ایجاد شده توسط آجورلو بر سر آنها آوار می‌شود و مشخص نیست این قول چرا به ایجنت ساپینتو داده شده است؟!

 

دومین شرطی که ساپینتو برای تمدید قرارداد مطرح کرد، برخورداری تیم از دو زمین مناسب برای تمرینات در فصل آینده بود. او اعتقاد دارد زمین تمرین کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی کافی نیست و باید محل مناسب دیگری نیز در نظر گرفته شود. این مورد کاملا منطقی و در حیطه نیازهای فنی هر مربی است.

 

سومین شرط ساپینتو نیز پرداخت بموقع قراردادهای بازیکنان در فصل آینده است که این هم با توجه به شرایط مالی فعلی بسیار دشوار است و اصلا کسی از وضعیت فصل پیش‌ روی آگاهی ندارد. 

طبیعتا ساپینتو نمی‌خواهد اتفاقات و حواشی تلخی که در این فصل از لحاظ روانی در اردوی تیمش رخ داد، تکرار شود و از مدیران استقلال ضمانت خواسته تا قراردادها و پاداش‌ها بموقع پرداخت شده و او و تیمش به جز مسائل فنی دغدغه‌ای نداشته باشند! این خواسته ایده‌آل است اما در فوتبال ایران برای استقلال و پرسپولیس تقریبا محال است و دادن این قول به ساپینتو هم اشتباه دیگر مدیران استقلال است.

مدیران استقلال که برای حفط ساپینتو در فشارند، خواسته‌های مربی را عجالتا پذیرفته و منتظر حضور وکیل وی در ایران هستند. شاید آنها بلز هم برنامه ریزی کرده اند که مربی پرتغالی خود را با برخی حرف‌های خوشحال‌کننده، با انگیزه‌ بالا به فینال بفرستند تا اینکه رسما بند سال دوم قرارداد وی فعال شود.

تمدید ۴۰میلیاردی قرارداد ساپینتو قبل از دربی ۱۰۱ با جیب خالی! / میراث مدیران موقت تقدیم به خریدار استقلال

نکته عجیب دیگر این گزارش رسانه دولت، قصد مدیران باشگاه استقلال است که ادعا شده می‌خواهند یک فصل دیگر نیز به مدت قرارداد ساپینتو اضافه کنند! مدیرانی که خود موقت هستند و مجوز ایجاد چنین تعهدی را ندارند.

 خبرنگار این رسانه اصرار دارد که باشگاه استقلال، حتما پیش از فینال جام حذفی از تمدید قرارداد ساپینتو رونمایی خواهد کرد تا او و تیمش با روحیه‌ای مضاعف فینال حدفی را برگزار کنند.

گفته شده که رقم قرارداد ساپینتو برای فصل آینده ۷۰۰ هزار یورو خواهد بود. البته برای او پاداش‌هایی در نظر گرفته شده که تحت عنوان آپشن در قراردادش درج خواهد شد که این هم یکی از ابهامات دیگر قرارداد است؛ بندی که خود می‌تواند خانمان برانداز باشد و پرونده مالی دیگری برای استقلال در فیفا بسازد. 

مشخص نیست آیا روسای فعلی باشگاه تضمینی در مورد رفتار و اخلاق ساپینتو و کنترل احساسات وی در این قرارداد گرفته اند یا خیر؟ مشکل بزرگی که او را هفت هفته از نشستن روی نیمکت محروم کرد و اگر فدراسیون فوتبال قاطعانه و قانونی رفتار می‌کرد، این محرومیت ها بسیار بیشتر هم می‌شد.

اما آیا اخلاق، جملات و درگیری های ساپینتو در لیگ بیست‌ودوم مورد تایید مسئولان استقلال بوده است؟ اگر چنین است، آنها مسئول مستقیم تمام حرکات احتمالی خارج از ادب و عرف ساپینتو در جامعه ایران طی لیگ برتر ۲۳ خواهند بود؟

آیا مدیران فعلی استقلال و هیات مدیره باشگاه در کنار وزارت ورزش، نرخ ارز و احتمال افزایش جهشی آن در سال پیش روی در محاسبات خود را لحاظ کرده‌اند؟ منابع مالی استقلال برای تامین دستمزد ساپینتو چیست؟ اگر او بر خلاف فصل جاری با تاخیر دوماهه در یکی از اقساط قراردادش، مثل استراماچونی نوتیس داده و کشور را ترک کند و خواهان غرامت کل قرارداد دوساله اش شود، چه کسی پاسخگوست؟

اصلا در حساب فعلی استقلال چقدر پول است و حجت کریمی و رفقایش می‌خواهند از کجا رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان خالص بدون پاداش ها را برای پرداخت به مرد پرتغالی تامین کنند؟

نویسنده: پژمان حسین‌زاده

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
قوه قضائیه حواست به این خیانتها باشد که بعدا توجیه نکنند. پیش از این به آنها هشدار داده شده بود که هیچ تعهد جدیدی ایجاد نکنند چون احتمال دارد همه اعضای هیات مدیره برکنار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
سلام وقت بخیر

مدتی است که صاحبان کارخانجات آرد ،خوراکدام و طیور در سراسر کشور،پوسته برنج آسیاب شده را،به اسم سبوس برنج دوکوب که دقیقا شبیه سبوس گندم است،تفاوت قیمتی حدود پنج هزارتومنی در هرکیلو دارد، را بجای سبوس گندم اصلی،بخورد دامداران و مرغداران میدهند.

بارها این گزارشم رو از طریق جهاد و دامپزشکی......و سایتها اطلاع رسانی نمودم

متاسفانه تا به حال نتونستم جوابی دریافت نمایم.


امیدوارم از طریق سایت وزین شما،بتوانم پاسخی دریافت نمایم


باسپاس از شما،سوت زن در فساد هستم،با سوت شکسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
ویلموتس ثانی و یا استراماچونی ثانی......!!!!!
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اینکارو کردند چون میدونند دوباره در دربی شکست میخورند این یک فرار به جلو هست و بعداز شکست دیگه دلیل منطقی برای تمدید قرارداد این ادم بی تربیت وگستاخ نداشتند وباید برکنارش میکردند
تابناک پرسپولیسی از چی داری میسوزی؟!!!! انقد ناراحتی که یه مقاله اصلی تو واسش گذاشتی
پاسخ ها
کیسه کش حقیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
از چیزی نمیسوزه این شمایی با گند کاریهای مدیریتی همیشه برای پرسپولیس دردسر درست کردین بعد با این گند کاریهای به جایی نمیرسین آسمان زمین مقصر میدونین این حجت کریمی آخه با حرافه گویی نا مدیریتی یه گند دیگه میخواد بزنه همین ساپینتو به خود کیسه هم لگد میزنه وایستا نگاه کن این ۴۰۰ میلیون هم نمیرسه چه برسه ۴۰ میلیارد
Fatemeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
چی میگی فقط بلدید چرت و پرت بگید و حواشی می‌سازید
ما نمیسوزیم فقط بوی مافیا و پول شوییی میاد
۴۰میلیارد بیشتره یا۹۰۰میلیارد یحیی؟
از همان جایی تامین می شود که قرارداد یک میلیون دلاری یحیی گل محمدی و ۸۰۰ هزار دلاری خوزه مورایس تامین می شود. تا حالا پرسیدی ۷۰۰ میلیارد تومان خرج سپاهان و ۶۵۰ میلیارد خرج پرسپولیس از کجا آمده بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
خوشبختانه از وقتی تو بورس رفتن تیم ها همه چیز واضح شده... پارسال آنقدر هزینه داشتید کل پول بورس رو دود کردید و امسال هم که تا حالا بالای یک میلیون یورو بابت استراماچونی وام گرفتید و یامگا هم همین حدودا پول گرفته... هزینه رضایت نامه قائدی و محبی به کنار هزینه مدافع خارجی تون به کنار شما حتی با سیاوش یزدانی 50 میلیارد قرارداد داشتید.. یه جا وابدید دیگه از این همه حرف
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
برادر من ، پرسپولیس به بازیکنانش ماچ که نمی ده ، پول می ده . درآمدی هم نداره که سینه تو سپر کنی بگی پول خودشه. اگر تیمی مثل رئال یا بارسا یا بایرن بگه پول بازیکن میده چون پولش را داره حرفی نیست اما الان شما بفرمایید گل گهر ، سپاهان ، پرسپولیس ، مس رفسنجان و ۹ تا تیم دیگه محل درآمدشان کجاست ؟ اگر خرج کردن برای پرسپولیس و سپاهان خوبه ، برای استقلال هم خوبه ، همچین بورس ، بورس می کنی انگار پرسپولیس امسال به سهامداران میلیونی و میلیاردی سود داده !
یک ریال این قرار دادها با مربیان و بازیکنان فوتبال با هر باشگاهی نباید از بودجه یا همان بیت المال باشد مردم با هزار بدبختی باید این هزینه های اضافی دولت را با افزایش قیمت آب و برق و تورم و مالیات و ...... پرداخت کنند
پول مردم بی نوا ست که در جیب خارجی ها میره
بیت المال
نویسنده مطلب خودراعقل کل فرض کرده وبقیه راکودن وسواستفاده چی
عین زمان برتری تو جدول استقلال که برنامه فوتبال برتر محاکمه مدیر عامل استقلال رو پیش کشید و تو کورس ضربه زد به تیم هیچ ک یهم نگفت چه وقت محاکمه و تغییر مدیر عامله... بیچاره هواداری که فکر میکنه فوتبال تعیین کننده است فقط و فقط
بابا بندازید دور این فوتبال حال بهم زنو مرکز فساده کل فوتبال ۱ میلیون ارزش نداره
جراح قلبه
اونم برای این بی فرهنگ بیتربیت
متاسفانه فرهنگ بازیکن سالاری اجازه نخواهد داد مربیان بومی و خوش استعداد جای مربیان خارجی را بگیرند چرا که بازیکنان ایرانی بخصوص لژیونر ها همواره خودشانرا یک سر وگردن از مربیان داخل بالاتر میدانند اما در مقابل اسم و آوازه مربیان خارجی سکوت میکنند
نگارنده با بی نزاکتی تمام به ساپینتو حمله کرده و عملا توهمات خودش رو ماهرانه نسبت داده و به محاکمه و آینده نگری پرداخته و با احتمالات صحبت کزده
ساپینتو همین فصل هم میتونست بره و درخواست خسارت کنه و نکرد بنابراین هرگونه تهمت و فرافکنی از اول باطل هست و منطقی نیست که آرزوهای نگارنده خبر بشه
شرم بر تیمهای دولتی بیت المال خور و فاسد
لابد این وسط سه چیزی هم گیر این حضرات میاد که با این عجله وقبل از دربی قرارداد ساپینتو را تمدید کردند انهم با اطلاع از اینکه معلوم نیست خودشان چند روز دیگر سرکار باشند !!!!
یحیی یه حرکت اعتراضی کرد برای مدت طولانی محرومش کردند ولی درمقابل گستاخی ها و حرکات عجیب وغریب این اقا همه چشمایشان را بستند و شتردیدی ندیدی !!!!
چرا سازمان بازرسی به این موضوع ورود نمیکنه؟؟؟!!!
چرا کمیته انضباطی در موقابل حرکت زشت ساپینتو بعداز خاتمه یکی ازبازی ها و دویدن به سمت داوران وناسزا گفتن به انها و کف زدن برایشان هیچ عکس العملی نشان نداد؟. اگر یحیی گلمحمدی اینکارو کرده بود خداقل یک فصل محرومش میکردند
سازمان بازرسی وقوه قضاییه فقط اسمی ازانها باقی مانده
از کجا رقمی معادل ۴۰ میلیارد تومان خالص ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر حقوق کارمند یا کارگر 1 میلیون اضافه بشه باعث تورم میشه به یارو میلیاردی از جیب این ملت میدن بعدش اب از اب تکان نمیخوره مگه چه خدمتی به این ملت میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
دوست عزیز ارزش هر چیزی به کم بودنش هست ۴۰ میلیون کارگر داری چند تا گل محمدی و دایی و طارمی داری؟
این تمدید هرگز صورت نخواهد گرفت چرا که فردای شکست استقلال مقابل پرسپولیس ایشون برای همیشه ایران را ترک خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اتفاقاً از بد روزگار این آقایان به اصطلاح مدیر اصرار دارند که قبل از بازی حذفی قرارداد را امضا کنند که فردای آنروز ساپینتو به بهانه ناداوری و عدم پرداخت حقوق قهر کنه و بره و از استقلال شکایت کنه ! و افتضاح استراماچونی 2 را رقم بزند
آقا برنامه اینها ( هیات مدیره فعلی ) به این ترتیب است :
! ـ عقد قرارداد با بالاترین قیمت و با سریعترین سرعت
2 ـ عدم پرداخت حقوق ساپینتو !
3 ـ قهر ساپینتو ! بدلیل عدم دریافت حقوق !
4 ـ ترک ایران توسط ساپینتو !
5 ـ شکایت از استقلال به فیفا !
6 ـ جریمه ای به مراتب سنگینتر از استراماچونی برای استقلال
حالا این وسط چی گیر این آقایون که میخواهند با عجله قرارداد ساپینتو را امضا کنند می آید الله و اعلم !!
حیف وصد حیف از هر ریالی که بابت تمدید از بودجه باشگاه استقلال به این مربی نا خلف که جای بزرگانی مثل مرحومان حجازی وپور حیدری و...نشسته است بدهند مدت زیادی بهترین ها نظیر قایدی را داشت کنار می گذاشت که با فشار هوا دارن موفق به ان نشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر