بازدید 20140
سه هزار و سیصد و شصت و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت علیرضابیگی از ابعاد جدید ماجرای شاسی‌بلندها / سرلشکر باقری: سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد / اتهام سنگین میرسلیم علیه طرفداران واردات خودروی دست دوم / خاندوزی: حجم سرمایه گذاری خارجی به ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار رسید

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: دولت چند وزیر به مجلس پیشنهاد خواهد داد؟ / ادعای رسانه اماراتی درباره درخواست‌هایی که مصر از ایران دارد / زمان تقدیم لایحه برنامه هفتم به مجلس مشخص است؟ و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 27 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دولت چند وزیر به مجلس پیشنهاد خواهد داد؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: معرفی وزیر بازرگانی منوط به موافقت مجلس با تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی است. سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره زمان معرفی وزرای کشاورزی، صنایع و معادن و بازرگانی به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کرد و پس از تشکیل هیات رئیسه جدید، نامه معرفی وزیر در مجلس اعلام وصول شد. وی ادامه داد: اکنون وزیر کشاورزی، صنایع و معادن و بازرگانی معرفی خواهند شد؛ البته این به شرطی است که مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کند تا به جای وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو وزیر با عنوان وزیر صنایع و معادن و وزیر بازرگانی به مجلس پیشنهاد شوند. معاون رئیس‌جمهور درباره احتمال معرفی همزمان وزرای پیشنهادی بیان کرد: این بستگی به نظر رئیس جمهور دارد.

روایت علیرضابیگی از ابعاد جدید ماجرای شاسی‌بلندها

نماینده افشاکننده دریافت خودروهای شاسی بلند توسط نمایندگان ابعاد جدیدی از تخلف قرارداد شرکت خودرویی متخلف با یک شرکت صوری برای اعطای خودرو شاسی بلند به نمایندگان را مطرح کرد و گفت: ساختار اداری مجلس، مقصر اصلی پرونده خودروهای شاسی بلند است.احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم و نماینده افشا کننده دریافت خودروهای شاسی بلند اعطایی از جانب وزارت صمت توسط نمایندگان در گفت و گو با منیبان درباره آخرین ابعاد این موضوع گفت: برخی نمایندگان با نام هایی از قبیل دفترداران، رانندگان، عروس و دامادشان این خودروها را دریافت کردند؛ بنابراین این نمایندگان نسبت به قباحت این کار آگاهی داشتند و می دانستند این اقدام برازنده خانه ملت نیست. او همچنین افزود: امضای رییس منابع انسانی معاونت اجرایی وقت مجلس پای نامه خانمی که شرکت صوری و جعلی به نام وی تشکیل شده، دیده می شود. دقت کنید که «امضای یک مقام ارشد اداری مجلس» در کنار امضای خانمی است که در کوهدشت در حال زراعت است و شرکت به نام این خانم و خواهرش ثبت شده و روحشان هم از این موضوع خبر ندارد.نماینده تبریز، اسکو آذرشهر با بیان این که شرکت خودرویی مذکور بر خلاف فرمان هشت ماده ای رئیس جمهور واگذاری خودرو را خارج از سامانه عمومی انجام داده است، گفت: باید به این تخلف رسیدگی شود که در این واگذاری خلاف مقررات، مشتری خود را چگونه انتخاب کرده است. 

ادعای رسانه اماراتی درباره درخواست‌هایی که مصر از ایران دارد

یک رسانه اماراتی ضمن تایید گفت‌وگوهای پادشاه عمان در مصر درباره ازسرگیری روابط بین قاهره و تهران، از درخواست‌های مصر از ایران در این مذاکرات پرده برداشت. پایگاه خبری اماراتی thenational چند روز پیش با رد اظهارات سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مورد نبود هیچ نوع مذاکراتی بین تهران و قاهره، با استناد به اظهارات دو مسئول مصری خبر داد، قاهره در این مذاکرات خواهان همکاری تهران در گسترش روابط اقتصادی و تجاری مصر با کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان است. این رسانه اماراتی همچنین به نقل از دو مسئول مصری ادعا کرد، مصر تلاش خواهد کرد ایران را متقاعد کند از حمایت و پشتیبانی خود از حماس و جهاد اسلامی دو گروه فلسطینی اصلی فعال در نوار غزه به عنوان منطقه مجاور مصر دست بردارد یا حداقل دامنه این حمایت‌ را کاهش دهد. بر اساس ادعاهای این رسانه، قاهره درگیری دو گروه فلسطینی با اسرائیل را تهدیدی برای امنیت مصر تلقی می‌کند. در ادامه این گزارش هم آمده است، دیپلمات‌هایی با سطح متوسط و نیز مسئولان اطلاعاتی از دو کشور ایران و مصر، از مارس گذشته پشت درهای بسته نشست‌‌هایی را در بغداد برای بررسی مساله عادی‌سازی روابط برگزار کرده‌اند که آخرین آنها هم اواخر ماه می انجام شد و در آن علاوه بر روابط دوجانبه، کاهش تنش در نقاط دیگری از منطقه مانند یمن، لبنان و سوریه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زمان تقدیم لایحه برنامه هفتم به مجلس مشخص است؟

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس همچنان منتظر تقدیم لایحه برنامه هفتم از سوی دولت به مجلس است و بلافاصله پس از این کمیسیون تلفیق برنامه تشکیل خواهد شد، اما هنوز زمان قطعی به مجلس اعلام نشده است.سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اولین جلسه هیات رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس،گفت: موضوع محوری بیانات و عنایات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان بود، همچنین در این نشست به مسائل مرتبط با اداره مجلس و موضوع معیشت که دارای اولویت است، پرداخته شد. وی افزود: توجه به عملیاتی شدن توصیه‌های مقام معظم رهبری در یک سال پایانی مجلس مورد تاکید اعضای هیات رئیسه بود، همچنین در این نشست از زحمات بی دریغ همکارانی که در اجلاسیه گذشته عضو هیات رئیسه بودند یعنی آقایان نیکزاد، امیرآبادی و دشتی اردکانی از سوی رئیس مجلس و اعضا تقدیر و تشکر شد.

سرلشکر باقری: سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طبق مطالعاتی که انجام شده است، سرزمین ارزشمند ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان حمایت از مردم و ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد؛ لذا اگر منابع درست مدیریت شود، امکان داشتن این جمعیت با همه ویژگی‌های کیفی فراهم خواهد بود. سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (شنبه) در همایش فرماندهان و مسئولان عالی نیرو‌های مسلح که به‌مناسبت روز ملی جوانی جمعیت در ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: سیاست‌های کلی جوانی جمعیت را فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سی‌ام اردیبهشت سال ۱۳۹۳ ابلاغ کرده‌اند و در ۲۴ آبان ۱۴۰۰ قانون حمایت از جوانی جمعیت تصویب شد. سرلشکر باقری با بیان اینکه الحمدلله مسیر کاملاً شفاف و مشخص است و امیدوارم که برنامه‌ها در این مسیر با تمام توان اجرا و موانع موجود برطرف شود، گفت: خوشبختانه در دولت جدید نیز جلسه شورای عالی جوانی جمعیت منظم برگزار می‌شود.

مشاور لاریجانی: الان برجام را به ذوالنوری بدهید، آتش نمی‌زند

دیده‌بان ایران نوشت: حقیقت پور در پاسخ به اینکه به قدرت رسیدن چهره‌های تندرویی همچون مجتبی ذوالنوری که روز برجام را به آتش کشید، چه تبعاتی دارد، گفت: فکر می‌کنم تغییر کرده‌اند و الان ایشان دیگر برجام را آتش نمی زنند.برداشتم این است که تاکتیتکی هم که شده تغییر کرده‌اند. شاید به این نتیجه رسیده‌اند که در مقطع فعلی قبول برجام برای حل مسائل داخلی‌مان مفید باشد.

اتهام سنگین میرسلیم علیه طرفداران واردات خودروی دست دوم / عقب‌نشینی نمی‌کنم 

ایرنا ـ نماینده مجلس گفت: طرفداران واردات خودروی دست دوم دلال‌ها و مافیایی هستند که یک درصد سود خود را صرف تخریب وآبروریزی می کنند اما من عقب نشینی نکرده و از صحنه خارج نخواهم شد.وی که به تازگی با نقل قولی در یک مناظره تلویزیونی درباره تفاوت نداشتن پژو ۲۰۶ با لندکروز به موضوع روز فضای مجازی تبدیل شده است، مباحث مطرح اخیر را بی اساس توصیف کرد و گفت: همه خودروها در هدف اصلی که حمل و نقل است مشترک هستند اما خودروهایی مانند ۲۰۶ و پراید که کوچک و سبک هستند برای تردد درون شهری بهتر هستند. از این خودروها برای تردد برون شهری نیز می توان استفاده کرد اما از نظر ایمنی جوابگو نیستند که یکی از گرفتاری‌های ما در تصادفات، همین استفاده نابجاست.

میرسلیم اضافه کرد: در بحث قیمت نیز آنچه مطرح می شود درست نیست و خودروی لندکروز و پژو ۲۰۶، قیمت یکسان ندارند و در حالی که شرکت سازنده، پژو ‌۲۰۶ را با قیمت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تحویل می‌دهد، لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود.عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش ایرنا درباره تفاوت قیمت خودروی ساخت ایران با نمونه خارجی آن گفت: قیمت تمام شده پراید و پژو ۲۰۶ با نمونه‌های خارجی آنها در کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد.میرسلیم با تاکید مجدد بر مخالفتش با واردات خودروهای دست دوم خارجی که بیش از پنج سال کار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در کشورهای خارجی خودرو پس از پنج سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، اسقاط می شود و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد که توجیه اقتصادی ندارد و واردات چنین خودروهایی مایه افتخار نخواهد بود.

مخبر: رشد اقتصادی ۸ درصدی، سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری نیاز دارد

معاون اول رییس جمهور در گردهمایی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با اشاره به اقدامات دولت همانند تولید ۶ هزار مگاوات برق در کشور، تحت پوشش قرار دادن تمام اقشار مردم در بیمه سلامت، پرداخت ۹۰ درصد از هزینه های ناباروری، خرید هواپیما و لوکوموتیو تاکید کرد: با وجود این اقدامات، برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی به سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری نیاز داریم که بخشی از آن با مشارکت و همراهی ظرفیت های داخلی قابل تامین است؛ اما بخش دیگری از این میزان سرمایه گذاری بسته به نقش پررنگ سفارتخانه های ایران در سایر کشورها و جلب مشارکت و تامین مالی سرمایه گذاران خارجی دارد و در این خصوص باید نقش و ماموریت های اساسی وزارت خارجه و سفارتخانه ها در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور مشخص و پررنگ شود.

خاندوزی: حجم سرمایه گذاری خارجی به ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار رسید

وزیر اقتصاد بیان کرد: به رغم اینکه در حوزه سرمایه گذاری خارجی سخت گیرانه عمل شد و ۴۵ طرح را ابطال کردیم، ۳۵۶ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار مجموع سرمایه گذاری خارجی از ابتدای فعالیت دولت تا فروردین ۱۴۰۲ داشتیم.

معاون رئیسی: می‌توانیم گندم را به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با اشاره به منابع خرید تضمینی گندم و اینکه آیا قرار است برای کمبود منابع این بخش  لایحه متممی داده شود، گفت: خوشبختانه دولت برای هر کیلو گرم قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با احتساب پاداشی که به کشاورزان داده می‌شود، در نظر گرفته است؛ که می‌تواند انگیزه خوبی برای کشاورزان باشد. منظور با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم در سال جاری بالغ بر ۸ میلیون تن گندم خریداری شود، ادامه داد: تا همین امروز و با اینکه هنوز در خیلی از مناطق برداشت گندم شروع نشده است، به حدود ۲.۵ میلیون تن خرید رسیده ایم. وی با بیان اینکه دولت به هر نحوه ممکن باید منابع خرید گندم را تامین کند، بیان کرد: اگر ما عملا ۸ میلیون تن خرید گندم انجام دهیم، باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پرداخت کنیم. در همین مدت کوتاه گذشته، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید گندم پرداخت شده و مجموع تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به کشاورزان کامل شده و در اختیار سرپرست وزیر جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد که تخصیص پیدا خواهد کرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور ادامه داد: ما به تدریج و به موازاتی که گندم را از کشاورزان تحویل می‌گیریم، سعی می‌کنیم تا مطالبات کشاورزان و گندم کاران را پرداخت کنیم. منظور در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره انتظارات کشاورزان در زمینه افزایش خرید تضمینی گندم بیان کرد: در حال حاضر قیمت گندمی که دولت از کشاورزان خریداری می‌کند ۱۵ هزار تومان است. اگر ما بخواهیم همین گندم را خارج خریداری کنیم، می‌توانیم گندم را به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم؛ بنابراین در حال حاضر گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم؛ آن هم به این جهت که اعتقاد داریم به خودکفایی گندم رسیده ایم. /خانه ملت

رهن گرفتن سند خودرو حذف شد

آخرین مصوبه شورای رقابت از حذف روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند خودرو حکایت دارد. موضوع مصوبه ۵۷۱ شورای رقابت اصلاح مصوبه ۵۴۳ این شورا (دستورالعمل ۵۴۳ تنظیم بازار خودروهای سواری) است. بر این اساس بند ۷ ماده ۴ دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت (تنظیم بازار خودروهای سواری) مورخ ۱۱ بهمن سال ۱۴۰۱، مبنی بر "عرضه‌کننده خودرو موظف است روش های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال، از جمله در رهن گرفتن سند خودرو، اتخاذ و اجرا کند"، حذف می‌شود.

نماینده مجلس: شعار سال در حد بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر باقی مانده

غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت کالا‌های اساسی، خودرو، هزینه حمل و نقل، مسکن و...  از ابتدای سال جاری در حالی که حقوق کارمندان صرفا ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: متاسفانه دخل و خرج مردم با همخوانی ندارد، چون افزایش حقوق‌ها در سال جدید افزایش ناچیزی داشته و قیمت‌ها افزایش قابل‌ملاحظه در همین ابتدای سال داشتند، هرچند شخصا پیشنهاد افزایش حقوق‌ها در قانون بودجه دادم، این پیشنهاد به سرانجام نرسید؛ این در حالی است که دولت مدعی مردمی کردن تمامی امورات است، اما اقدامات اقتصادی آن‌ها عموما خلاف میل مردم رقم خورده است. نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مطابق خواسته مردم نبوده است، افزود: متاسفانه میزان حقوق‌ها با سطح تورم موجود در کشور همخوانی ندارد، در حالی که دولت در موضوعاتی که خود مسئولیت صفر تا صد قیمت‌گذاری آن را دارد، خودخواسته و داوطلبانه قیمت‌ها را بسیار بالاتر از نرخ تورم پیش‌‍بینی شده توسط خودشان و افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها، بالا برده است. عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نوعی دولت در حوزه‌هایی که خود مستقیم در آن دخیل است، پیش‌گام در افزایش تورم شده، در حالی که باید تورم را کنترل کند؛ بنابراین شعار سال در حد بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر مانده چراکه دولت خود در افزایش تورم پیش قدم است.

رئیس اتاق ایران و چین: صحبت از فسادهای مالی حول‌و‌حوش ۲۵ تا۹۰ هزار میلیارد تومانی است!

مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در توئیتی نوشت: «‏اگر می خواهید به عمق تورم و کاهش ارزش پول ملی پی ببرید، یاد‌آور میشم که حدود ۲۸ سال پیش، یکی را به جرم اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی اعدام کردند و این روزها صحبت فساد های مالی حول‌و‌حوش ۲۵ الی ۹۰ هزار میلیارد تومنه!»

میرسلیم: قیمت پژو در ایران و فرانسه فرقی ندارد

میرسلیم عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که به تازگی با نقل قولی در یک مناظره تلویزیونی درباره تفاوت نداشتن پژو ۲۰۶ با لندکروز به موضوع روز فضای مجازی تبدیل شده است، مباحث مطرح شده اخیر را بی اساس توصیف کرد و گفت: همه خودروها در هدف اصلی که حمل و نقل است مشترک هستند اما خودروهایی مانند ۲۰۶ و پراید که کوچک و سبک هستند برای تردد درون شهری بهتر هستند. وی ادامه داد: از این خودروها برای تردد برون شهری نیز می توان استفاده کرد اما از نظر ایمنی جوابگو نیستند که یکی از گرفتاری‌های ما در تصادفات، همین استفاده نابجاست. میرسلیم اضافه کرد: در بحث قیمت نیز آنچه مطرح می شود درست نیست و خودروی لندکروز و پژو ۲۰۶، قیمت یکسان ندارند و در حالی که شرکت سازنده، پژو ‌۲۰۶ را با قیمت حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تحویل می‌دهد، لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت قیمت خودروی ساخت ایران با نمونه خارجی آن گفت: قیمت تمام شده پراید و پژو ۲۰۶ با نمونه‌های خارجی آنها در کشورهای کره جنوبی و فرانسه هیچ تفاوتی ندارد. /ایرنا

منتظر افزایش وام اجاره نباشید

نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره تصمیمات برای وام ودیعه گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش وام ودیعه نداریم، اما وام متقاضیان نهضت ملی مسکن تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. وی در پاسخ به این که با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره، آیا وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌تواند قدرت مستاجران برای  پرداخت رهن را پوشش یا افزایش دهد، تاکید کرد: باید بانک مرکزی به این سوال پاسخ دهد و علت مخالفت بانک مرکزی بحث مربوط به محدودیت منابع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۰۳
چه کسانی اجازه نمی دهند قیمت کارخانه سرکوب نشود و بالاتر برود وهمزمان قیمت بازار دلالی هم پایین می آید و نزدیک هم شود تا بساط این رانت ها و صف ها و دلال بازی ها و قیمت سازی ها برچیده شود؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
گزینه 1 : آمریکا و اسرائیل
گزینه 2: شبکه های معاند
گزینه 3: معترضین و بی حجابها
گزینه 4: همه موارد
؟؟؟؟؟؟
مالک خودروی ناقص‌صفر داخلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
میرسلیم میداند ؟
اولا پراید و ۲۰۶ سالهاست در کره و فرانسه تولید نمیگردد ولی زمانی قیمت و کیفیتش کمتر و بهتر بوده

دوما هیچ خودروی صفر کیلومتر خارجی همچون خودرو های ساخت داخل و در زمان تحویل دارای دهها ایراد واشکال فنی زیاد و نقص جدی و کمبود و معایب جدی و خطرناک نبوده و نمیباشند

سوما قطعا خودروهای دست دوم ژاپنی کره ای اروپایی و امریکایی به مراتب و صد در صد از خودروهای صفر کیلومتری داخلی ارزانتر و با کیفیت و ایمن تر هستند
در این 20 سال هر چقدر با مذاکرات واگذاری منافع ملی راه به جایی بردید در آینده خواهید برد مگر مانند لیبی و اوکراین و عراق....!!
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
کسی از شریعتمداری کیهان خبری داره؟نگرانشم
ایشون تمام قد از رابطه با یه گروه شورشی و پابرهنه که به هیچ توافقی پایبند نیست دفاع میکردن،میخواستم بدونم الان نظرشون چیه که برای بار چندم ما در مقابل این گروه شهید دادیم
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
امام جمعه اهواز گفته اول ازدواج کنید بعد بفکر مسکن و معیشت باشید!!!
جناب موسوی بنده همین کار رو کردم و الان ۴۵ سالمه و مستاجر هستم ۳ ماه دیگه موعد اجاره تمام میشه و کولر هم نتونستم تهیه کنم چون شده صد میلیون گوشت و ماهی هم مدت هاست از سفره ما پر کشیده و هرزگاهی یدونه مرغ میخرم
خوب بفرمایید الان من نوعی چیکار باید بکنم؟
متاسفانه ایشون هم مثل جناب میرسلیم برای مطرح شدن از هیچ حرف بدون حساب کتاب عبایی نداره
ماشین کار کرده مصداق ماشین نو دارد به خاطر مستهلک شدن و نزدیک به خارج شدن از چرخه
هرگونه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از محل چاپ پول یا حتی نفت باشد خودش باعث تورم بیشتر هست به جای این مسخره بازی ها و سرگرم شدن با برجام و... مالیات بر دلالی را محکم اجرا کنید تا پول ها به دلالی نرود تا تورم بالا درست نکند آن وقت است می شود هر سال به اندازه تورم افزایش حقوق داد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
تواصلاًمیفهمی چه میگوئی افزایش حقوق باجاپ پول بسیاربداست وتورم وگرانی وبی ارزشی پول ملی میاورد ولی افزایش حقوق بعلت بیشرشدن درامدملی دراثر فروش نفت وکاز وغیره باعث رونق اقتصادی وبالا رفتن ارزش پول ملی رفاه اجتماعی وپیشرفت بیشترمملکت میشودمثل عربستان که صحرای بی آب وعلفی که ببین حالاچه شده که اگر مردمش آروغ بزنندمردم خیلی کشورها سیرمیشوند یا دوبی ویا قطر وحتی بحرین شما اگراطلاعات علمی نداری اظهارنظرنکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اگر چاپ پول توسط دولت و همکاری بانک مرکزی نباشد ارزش پول کشور هر روز کمتر نمی شود و افزایش قیمتی هم نخواهد بود که مردم را به دلالی و جریمه با مالیات محکوم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
عزیزم دلالی در تمام کشورهایی که سرشان به تنشان می ارزد جرم است. حالا شما میگید از دلالان مالیات بگیرند! دلالی یعنی پول درآوردن با کار نکردن، با خدمت نکردن، با تولید نکردن... بساط دلالی جمع نشه همه به خاک سیاه می نششنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
علمی جان شما اول برو ببین چرا از سال 1350 که نفت آمد در بودجه و همزمان افزایش قیمت یافت چگونه تورم از آن موقع تا الان در ایران هست
در ضمن نفت باید برود در سرمایه گذاری و نه حقوق و واردات کالا
برای همین جمعیت کمبود آب و برق و مسکن و...کلی کمبود دیگه داریم بعدش بخش بزرگی از ایران بیابانی محسوب میشه مردم رو وسط شنزار بفرستیم زندگی کنند
پاسخ ها
حسن
| Nicaragua |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اشخاصی که بدنبال ازدیاد جمعیت هستند نمی توانند خانواده خود را قانع کنند که فرزند بیشتر و یا نوه بیشتر بیاورند آنوقت از مردم می خواهند که فرزند بیشتری بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
جناب سرلشکر باقری

تامین زندگی آبرومند برای دو برابر جمعبت پیشکش تان

لطفا برای حداکثر ۲۵ درصد از جمعیت کشور، حداقل لازم نان و مسکن و شغل و انتخابات آزاد و بهداشت و امنیت ایجاد کنید
شخصا پای شما را می بوسم
...سرزمین ارزشمند ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان حمایت از مردم و ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد.

حالا نمی شود اول زندگی آبرومند برای مردم ایجاد شود و بعد جمعیت دو برابر گردد؟ حتماً باید سرنا را از سر گشادش بزنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
متاسفانه در زمینه ای که تخصص نداره نظر داده
یعنی الان همه زندگی ابرومندی دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آفرين. اما جاي سواله كه اين تحليل كاملا منطقي رو چرا خود مسئولين (اونهايي كه اظهار نظر مي كنن) ندارن. افزايش جمعيت نتيجه زندگي آبرومند و رفاه است و نه برعكس.
در مورد خودروهای کار کرده با آقای میرسلیم کاملاً موافقم. و اما جناب اقای آقای میرسلیم اجازه بفرمائید خودروهای نو درجه یک با دریافت حداقل گمرکی وارد ایران شود. در آنصورت خود روسازهای داخلی هم تلاش خواهند کرد به جای این ارابه های مرگ خودروهای بهتری را به مردم تحویل دهند. بازار یعنی رقابت،
پاسخ ها
حسن
| Nicaragua |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
شما هم اگر منافع تان در گرو عدم ورود خودرو از خارج بود
مثل میرسلیم فکر می کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
قابل توجه کسانی که به این نظر رای منفی دادن
با رای منفی یعنی شما دوست دارید به جای سوار شدن به عنوان مثال به لند کروز صفر کیلومتر 700 میلیونی سوار لند کروز 5 سال کار کرده 3 میلیاردی یا پژو 206 یک میلیاردی بشید. واقعاً حق شمااست که افرادی مثل میرسلیم بر شما حکومت کنند.
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آنهائیکه منفی دادنددلالان اتومبیلهای فرسوده خارجی هستندکه حاضرندآبروی کشورشان برود ولی به پول وپله برسند خدا بدل همه مارحم‌ومروت وانسانیت بیاندازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
عقل خودت رو قاضی کن: پژوپارس صفر 750 میلیونی بهتره یا هیوندا سوناتای 2018 با قیمت 600 الی 700 میلیون
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
لندکروز صفر هفتصد میلیونه؟ یعنی کمتر از دوازده هزار دلار؟ بنظر شما از هر شخص دیگه ای سزاوارتر برای داشتن همچین مسوولینی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آقا بیژن
لوکس ترین مدل لندکروز 150000 دلار. دلار به قیمت رسمی بانک مرکزی 4500تومان قیمت اولیه می شود 675 میلیون. با احتساب تمام هزینه های جنبی دیگر می شود 700 میلیون. بله اگر با دلار اربابت میرسلم حساب کنید میشود در حدود 8 میلیارد.
آقای باقری همین جمعیتی که مونده یا از فشار اقتصادی بچه نمیخوان و اگه بتونن فرار میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اگر مسئولین یاد بگیرند که در مسائلی که تخصص ندارند افاضات نداشته باشتند امید به بهبود شرایط در کشور خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
فقط مثبت ها را بشمار و در حیرت باش
از جناب باقری انتظار نداشتیم اینگونت بدوئ مدرک و سند و بدون مطالعه اظهار نظر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دقیقا درسته !!!!!!!!!! جناب باقری شما که از اوضاع اقتصاد و وضع و حال نابود شده مردم و کشور رو بهتر از همه میدانید حداقل از شما انتظار میرفت که مثل آقای میرسلیم صحبت نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
مگه تابحال از این آقایان حرف حسابی شنیده ایم؟
جناب اقای میرسایم از پسرجانتون بپرسید خبر تازه ای از گروهک منافقین ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
از ساعت مچی چند میلیاردیش هم بپرس
اقای خاندوزی لطفا ریز به ریز این سرمایه گذاری رو اطلاع رسانی کنید. توسط چه کسی و کجا سرمایه گذاری شده
میرسلیم باید بازنشست بشه چون تمامی علائم زوال عقل در ایشان مشهود ست
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
بفرمایید تشدید شده
توی تامین آب و برق و گاز 80 میلیون موندید بعد چطور می گید برای دو برابر جمعیت فعلی توان دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
همان طوری 35 سال قبل جمعیت نصف الان بود و دم به دم برق می رفت و در صف نفت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
ناشناس 1:35
پیشرفت تکنولوژی رو اصلا حساب نمیکنی؟
اون موقع برق تازه در حال توسعه بوده. مثه اینکه بگی اون موقع موبایل نبود ولی حالا هست. مثل اینکه بگی اون موقع مردم کارت بانکی و مغازه ها دستگاه پوز نداشتن.
عاقل شو به خودت بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
از 100 سال قبل صحبت نمی شود از 30 سال پیش که همه چیز بوده صحبت می شود!
با سلام
به این آقای سرلشکر باقری بفرمایید زندگی آبرومند را برای همین جمعیت فعلی کشور مهیا کنید.
زندگی آبرومند برای جمعیت اضافی پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اره والاه
بزودی و برای درس عبرت دادن به طالبان جنایت کار ، نیروهای غیورمان کردستان عراق را زیر باران موشک خواهند گرفت ......
طالبان در دهه هفتاد نیز به ایران حمله نمود و چند روستا در اطراف تایباد را تصرف نمود اما در آنمزمان بزرگان قوم با وعده و وعید اقتصادی 5 میلیارد دلاری توانست آتش معرکه را خاموش نماید از همین رو طالبان که امروز نان خوردن ندارد مجددا هوس دریافت رشوه و یا هر چه نامش را بگذارند دارند
بعضی از مسئولان حرفهایی می زنند که آدم از زنده بودن خودش پشیمان می شود چطوری دو برابر جمعیت فعلی با آبرومندی زندگی خواهند کرد. من می گویم تا دو سال آینده ایران بزرگترین کشور صنعتی می شود. حرف که مالیات ندارد. الان 14 سال است شهرداری تهران می خواهد سند مجتمع تجاری ابریشم را بزند هنوز نتوانسته است تو اول برادریت را ثابت کن زندگی آبرومون پیش کش اگر خیلی توانمندی بیا سند ها آماده است فقط مانده معرفی به دفتر خانه ولی مدیر با لیاقت نیست
زندگی ابرومند برای دو برایر جمعیت فعلی؟؟؟ منظور چیزی شبیه زندگی فعلی است؟ ۴۰ میلیون زیر خط فقر و اقازاده های مرفه بی درد.
این کشور توانایی جا دادن به ده برابر این جمعیت رو داره
اما جمعیتی که با هر تعدادی شکل گرفت اقتصاد خوب
شغل
مسکن
آب
زیر ساخت
فرهنگ
ماشین
اقتصاد
مهار تورم
مسئول سر به زیر و پاسخگو نخواد
فقط جمعیت زیاد بشه تا نیروی کاری بیشتری برای کارخونه هاشون بوجود بیاد اما کوپکترین خواسته ای نداشته باشید که موکول میشه حل همه ی مشکلات به ظهور آقا امام زمان
من هم اعتقاد دارم کشور می تواند با دو برابر جمعیت فعلی بخوبی اداره شود ولی یک امای بزرگ دارد .
نه با این مدیریت .
فعلا نصف این جمعیت هم زیاد است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دو برابر بشیم که چکار کنیم اول باید به این سوال پاسخ دهند بعد به این سوال جواب بدهند چه زمانی روی کره زمین جای گذاشتن پا نیست
میشه بفرمایید ارتباط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با افزایش جمعیت چیه؟ چرا هیچ کسی تو حوزه خودش نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
مهم نیت هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
سیستم فشل که می گویند همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آفرین
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
حرف حساب این شد
واقعاچرابک عده ایرانی اصراربه واردات اتومبیلهای فرسوده کشورهای دیکررابکشورمان دارند این عین کم فهمی وکمی غیرتی وارق ملی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
علتش کج فهمی رانت و.... در سطح مدیران عالی کشور است و خودروی فرسوده خارجی ایمنی و کارکردش از خودروی صفر کیلومتر تولیدی این آقایون به مراتب بهتره
با این کار مردم در سطح بین المللی تحقیر می شوند و هنوز در خصوص رانت وارداتش در سطوح بالای اقتصادی و صنعتی بحث زیر زمینی است
چقدر پررویی میرسلیم . مملکت در و پیکر ندارد که یک گروه اینگونه مردم را به گروگان گرفته اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اتفاقا دارد
بله قربان اگر۵درصدحق ۹۵درصدانخورن
این میر سلیم واقعا نمی داند و یا منفعتش در ندانستن است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
مسلما که درندانستن منفعت بسیارموجود میباشد
در موضوع شاسی بلندها و نمایندگان مجلس، مساله اصلی قیمت بسیار پایین، نمایندگان دریافت کنندگان این خودروها با رانت نمایندگی مجلس است.
هم قیمت نماینده بسیار پایین آمده و هم ارزش رانت ناشی از تصدی عنوان نمایندگی مجلس شورای اسلامی.

با توجه به تعداد بالای نمایندگانی که از این رانت ِ ارزان قیمت استفاده کرده اند باید سوالی را مطرح کرد؟
نگرش این نمایندگان به آینده خود و نظام چیست؟
آیا ایشان آینده سیاسی خود را آنقدر مبهم و احتمال موفقیت خود را در آینده سیاسی کشور آنقدر دور از دسترس دیده اند که حاضر شده اند اعتبار خود را به کمترین قیمت در بازار تعاملات نادرست عرضه کنند و از قِبَل آن اندکی معونه ای به دست آورند؟
آیا این نمایندگان (موسوم به مجلس انقلابی) آینده ی جهانی ِ ترسیم شده برای نظام را واقعاً قبول دارند و باور دارند که ایشان هستند که در آینده باید در مناصب مختلف ِ نظام جهانی آینده با محوریت جمهوری اسلامی ایران، نقش آفرینی کنند؟ اگر قبول دارند چرا به جای چشم دوختن به مواهبی که در آینده و از طریق رسمی و حلال می توانند کسب کنند به یکباره اینگونه از قیمت خود کاسته اند و به اندک اختلاف قیمت کارخانه و بازار یک خودرو، راضی شده اند؟ ولی اگر آینده ترسیم شده برای جهانی شدن را غیرقابل تحقق می بینند چرا دایماً اینرا به گوش مردم فریاد می زنند و به جای نگرش عقلانی و اصلاح امور به نفع بقای نظام، بر اساس تئوری ای که خود آنرا قبول ندارند قانونگذاری می کنند؟

تابناک جان، لطفا سانسور نکن. بالاخره باید از نمایندگان مبانی نظری این رفتارهایشان پرسیده شدو و مبانی نظری این رفتارهای متناقض برای جامعه مشخص شود. اصلا شاید به این نتیجه برسیم که این نمایندگان عمدتاً فاقد سوابق موثر پژوهشی و عملیاتی، از درک مسایل در این سطح عاجزند و اصولا نمی شود از آنها در تولید محتوا جهت تنویر و توجیه رفتارهای نمایندگان، انتظاری داشت.

کما فی السابق، حق سانسور برای تابناک محفوظ است و امیدوارم با این حق، نظر من مجوز انتشار پیدا کند.
تابناک توئیتر رسانه های داخلی است و جدای از اینکه این نظر و سایر نظرات مرا منتشر کند یا نکند، محترم است.
تابناک جان، موفق باشید.
بد به حال ما با این نمایندگان عقب از دنیا اول اینکه دیگه پراید تولید نمیشه پژو با این تیپ هم نیست مال عهد تیرکمون شاهه در ضمن ماشین ساخت شما به خاطر اینکه سبک کنید کلی بدنه ضعیف شده قدر ورق کانال کولر شده مقایسه کنید با نسل وارداتی 405و پرشیا و 405که سال به سال کیفیت بدتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
ای کسانی که شاسی بلند هدیه گرفتید
اجازه بدهید ما از خودروی دست دوم کشورهای همسایه استفاده کنیم
بگذارید با ایمنی سفر کنیم و تا آخر سال زنده بمونیم و به شما رای بدهیم تا شاسی بلند بعدی را بگیری
روایت علیرضابیگی از ابعاد جدید ماجرای شاسی‌بلندها

این هم نشانه ها و مستندات فساد سیستماتیک
نمایندگان سر فراز سوپر انقلابی شاسی بلند ، شرم کنید !
این پرونده ، محک خوبی برای عملکرد مبارزه با فساد جهت قوه قضائیه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اگر
اگر
و اگر فقط در طول دوره 4 ساله یه شاسی بلند حتی مجانی گرفته باشند حلالشان باد ولی بقیه چیزها غده در بدنشان تا آخر عمر
شما شکم همین ۸۰میلیون نفر را سیر کنید بقیه موارد مثل کمبود آب و خشکسالی ایران که در آینده فوق بحرانی می شود را هم در نظر داشته باشید که منجر به کوچ اجباری و جنگ برای آب می گردد.
سکوت مقامات ارشد کشور در برابر گستاخی ها و شهادت مرزبانان ایرانی و همچنین انتقال سلاح های سنگین آمریکایی به مرز ایران اصلا پیغام خوبی نمیفرسته.
روح سردار بزرگ شهید سلیمانی شاد.تا بود هیچکس جرات نداشت نگاه چپ به ایران کنه...
بله اگر مدیران لایقی داشت با این همه منابع که ایران داره زندگی مردم خیلی بهتر از ژاپنی بود که فقط یک سری جزیره بی حاصله
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
یعنی با همین مردم؟ با همین مرام؟ یعنی دیگه کسی بفکر احتکار و دلالی و منفعت شخصی نبود؟ یعنی مثل مردم ژاپن همه سختکوش و با انضباط و با وجدان هستیم؟
ه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آقا بیژن ، مردم به دین مسولانشان هستند
وقتی قانون برقرار بشه و ار راس اصلاح بشه ، مردم هم یا خودشون قبول می کنند که اصلاح بشن یا قانون مجبورشون می کنه که اصلاح بشن ، وقتی فقر و بی عدالتی حاکمه ، اخلاق به باد میره ، ژاپنی هم تو شرایط مشابه دزد و کلاه بردار و ... میشه
سرلشکر باقری: سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد.
جناب باقری، من نظر شما را قبول دارم ولی ابتدا شما امکانات زندگی آبرومند را برای همین ۸۰ میلیون ایجاد کنید تا بعد برای دوبرابر شدن آماده باشید. باشه؟؟؟
چه کسایی تو این مملکت وزیر بودنند؟؟؟
لندکروز نزدیک به هفت میلیارد تومان ارزش گذاری می شود
یعنی با دلار چند تومنی داری حساب میکنی آخه؟؟؟
با دلار 50 تومنی هم قیمت بزراری 4 میلیارد بیشتر قیمت نداره تو دنیا لندکروز
اون پژویی که تو ایران هست هیج جای دنیا گیر نمیاد تابناک برای اعصاب خوردی مردم تیرت این رو میزنی .
متاسفانه اگه الان جلوی طالبان گرفته نشه خیلی دیر خواهد شد نرخ باروری زنان افغانستانی متوسط ۷ هستش یعنی هر ۲۰ سال جمعیتشونو دو برابر میکنن الان نزدیک به ۴۳ میلیون هستن یعنی ۲۰ سال بعد شاهد ۹۰ میلیون افغانی هستیم ۴۰ سال بعد ۱۸۰ میلیون که با تفکر سلفی و ارتجاعی وارد کشور ما خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
شعور و فهم داشته باشید و بهشون راه ندهید که بیایند توی شهرتون. مگر مردم تبریزنیستند که هیچ افغانی را راه نمیدهند که بیاد توی شهرشون.شما توی تبریز گدا و افغانی پیدا نمی کنید
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
گدا که تو تبریز پیدا میشه ناشناس. من خودم دیدم.
زلسنکی به ایرانی ها میگه مشکلتون با جبهه ما چیه؟ یکی بهش بگه ایران ۳۰ ساله تحریمش کردن از امکانات جهان به شکل ناجوانمردانه محرومش کردن توقع داری به جبهه غرب کمک کنیم؟ که بیشتر تحریممون کنن؟
آفرین به میرسلیم نماینده شجاع و دلسوز. مماشات به خائنین بس است. تمام نماینده هایی که به دنبال تعطیلی تولید داخلی با واردات خودرو هستند، برای همیشه باید از مدیریت محروم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
کدوم تولید؟
وقتی تولید مفهوم داره که کمک به مردم بشهُ نه بلای جونشون.
وقتی توی چین کلی از قطعات پراید و پژو داره تولید میشه و تنها کشوری که مصرف کننده این مدل قطعات هست ایرانه یعنی تولیدی وجود نداره فقط به اسم تولید و به کام وارد کننده گان هست.
تنها مشکل توسعه همه جانبه در کشورما ،کمبود اب شیرین وسئو مدیریت منابع اب می باشد .حداکثر پتانسیل جمعیتی کشور حول وحوش ۶۰میلیون نفره وکشورما در عمل ودرشرایط اقلیمی حاکم توان تولید بیشاز ۱۰۰میلیارد مترمکعب اب که ازان ۱۲میلیارد حقابه زیست محیطی دریاچه وتالابها ورودخانه هاست را ندارد حدود ۱۲میلبارد هم سهم شرب وبهداست وصنعته در نهایت برای کشاورزی وسایرمصارف بیش از ۷۶ میلیارد نداریم ،بدون اب مجازی سرانه اب کشور حدود ۱۱۰۰۰مترمکعب نفر سال برای جمعیت ثابت ومتحرک ۹۰ میلیونی می باشد .برای دوبرابر ان ۱۸۰ میلیون نفر حداق ما نیاز به ۱۸۰ میلیارد مترمکعب اب شیرین داریم .انرا از کجا وچگونه وبه چه قیمتی باید تامین کنیم .تبلیغ کننده گان جوانی وافزایش جمعیت باید به این سئوال پاسخ بدهند .که نمی دهند یعنی جوابی برایش ندارن ونمی توانند پیدا کنند .تامین اب خم رنگ رزی نیست وبا ورد ودعا ونماز باران وجادو وجنبل هم محقق شدنی نیست .دیر یا زود مجبورن واقعیت را به پذیرن وتسلیم شوند در حال حاضر ما ۳۰ میلیون جمعیت نسبت به توان ابهای قابل تجدید اضافه داریم وبیش از اندازه از زیر زمین در می اوریم وابخانه های زیرین را به نابودی کشانده ایم .
میرسلیم لطفا...!
یه سر برو ترکیه و دبی
ببین زندگی آبرو مند را
دخترهای تن فروش کلا شده فقط ایرانی
کی فبلا اینطوری بود
# مستعان
نظری ندارم هر با شعوری با خواندن مطالب بالا پی به عمق فاجعه خواهد برد .
شما برای همین مقدار جمعیت زندگی آبرومندانه درست کن ؛ جمعیت ۲ برابر این پیشکش !!!
یا مستعان !!!
آقای سرلشگر شما علی الحساب،شکم همین ۸۰ میلیون سیر کن،جمعیت ۲۰۰ میلیون باشه برا فرزندان شما که قرار مدیر بشن.ظاهرا فراموش کردین نزدیک نیمی از همین جمعیت فعلی برای فقط سیر کردن شکمشان با مشکل مواجه هستند،خانه،ماشین،تفریح،کرامت انسانی ....پیشکش
سرلشگر عزیز فعلا مسئولین برای تامین زندگی آبرومند برای همین جمعیت فعلی مستاصلتد دو برابر پیشکش.
رسم اینه که اگر کسی یک کاری رو درست انجام داد برای انجام حجم بیشتر اعلام آمادگی میکنه. وقتی زندگی جمعیت فعلی بسمت تنگدستی میره چه جای ادعای برای جمعیت دو برابره!!!!
مرد حسابی اشکال همینجاست که قیمت خودرو داخلی و خارجی یکسانه در حالی که کیفیتشون اصلا قابل مقایسه نیست!
تا این آقایون با این طرز تفکر در کشور حاکم و در قدرت هستند ؛ این کشور فقط برای جمعیت ۵۰۰ هزار نفر شرایط زندگی آبرومندانه را دارد
"مخبر: رشد اقتصادی ۸ درصدی، سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری نیاز دارد" در حالی که از اول دولت تاکنون 6 میلیارد جذب شده!! پیدا کنید پرتقال فروش را!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
کی میاد ایران سرمایه گذاری کنه. همین چینی ها که یک عده دارن خودشون رو براشون جر می دن ترامپ که دستور جمع کردن برجام رو داد راه آهن تهران مشهد رو ول کرد رفت
واقع بینانه به دنیا نگاه کنیم
امریکا حالا حالاها کدخداست
همه تون میدونید که برای جذب سرمایه گذاری خارجی باید در سیاستهای خارجی کشور تجدید نظر کرد ولی جرات اقرار ندارید!
برای جذب سرمایه گذار باید جام زهر نوشیده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
علاوه بر آن ، تن به خواسته مردم یعنی رفراندوم بدهن
اگر منابع درست مدیریت شود، امکان داشتن این جمعیت با همه ویژگی‌های کیفی فراهم خواهد بود.
اگر ....
از این اما و اگرها زیاد است، واقعیت چیز دیگری است.
جناب سردار دکتر
شما برای یک چهارم جمعیت فعلی شرایط زندگی آبرومندانه رو فراهم کن ؛ تدارک برای زندگی آبرومندانه برای جمعیت ۲ برابر فعلی پیشکش
باید نهضت مقاومت در افغانستان به ریاست احمد مسعود را شدیدا تقویت کنید. سد کجکی و سد کمال خان باید منفجر شود
پژو ۲۰۶ و پراید دهه ها قبل در فرانسه و کره تولید و عرضه شدند و نماینده محترم مجلس نباید علنا خلاف واقع به این روشنی بگوید. چرا کسی با ایشان که همگام با مافیای خودرو قدم بر می دارد برخورد نمی کند و چرا چنین مناصب بتلایی در اختیار چنین انسانهایی قرار دارد جای پرسش است.
بزنید طالبان رو.به خدا قسم مردم با شما هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
خیر
اشتباه نکن ما نه افغانی دوست داریم نه طالبان
جنگ هم مال مانیست
بروند اب بیاورند تمام
بنده بعنوان یک تعویض روغنی فداکار و کم درآمد که بخاطر خرید خانه و مسکن در این شرایط مسولین محترم اشتغال افزایی را سرلوحه باید لذا بنده ب ه عنوان یک پرستار باید به ارزتان برسان که در حال حاظریت در دانشگاه ها و مراکز اموزش پزشکی لطفا اشغالها خود را از خط زرد لبه سکو عبور نفرمایید
سرلشکر شما امکان یک زندگی آبرومندانه را برای همین جمعیت فعلی ایران فراهم کنید طوری که کسی که صاحب فرزند می شود از روز اول غصه آینده اش را نخورد الان می گویی به من چه ربطی دارد شما یک حرف را می زنید موقعی که جواب می شنوید شروع به سفسطه می کنید آقای خاندوزی کنتور که ندارید شما اول پول نفتی را که می فروشید بگیرید بعد کشورهای دیگر سرمایه گذاری آنچنانی در کشور ما بکنند
سلام
صد در صد مطئنم این جمله را سرذار باقری نگفته اند
اشتباه شده
جملات اینچنینی غیر واقعی و بسیار تاسف بار بر زبان نمی رانند این بزرگوار با آن سابفه و صبغه قبلی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
چه سابقه ای داره ؟ تا حالا مگه عملکرد مثبتی داشته که لقب بزرگوار بهش می دی
به این بگویید ولی درآمد یک ایرانی با یک فرانسوی کلی فرق دارد . حقوق یکساله یک ایرانی را یک فرانسوی در یک ماه میگیرد . یک فرانسوی میتواند با پس انداز یکساله یک خودرو بخرد . ولی یک ایرانی که در ماه 7 میلیون حقوق میگیرد 15 سال هم نمیتواند یک خودرو بخرد . همه مثل تو نیستند که سر سفره انقلاب نشسته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
اینقدر روضه نخون برو فرانسه حقوق فرانسوی بگیر
اقای سر لشگر درباره چیزی که علمش را نداری سخن نگویید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آفرین
اقای میر سلیم بسیار زیبا و قشنگ نشان دادید که هیچی علمی و درک درستی از ماشین نداری برای همین باعث جوک وخنده میلیونها ایرانی شدی،من اگر جای شمابودم هرگز در مورد هیچ چیزی احضار نظر نمی کردم...؟
جناب میرسلیمزیاد لازم نیست ساکت باشید چون بزودی رنگ مجلس را امیدوارم نبینی، هرچند پست و مقام انچنانی نداری ولی وقتی حرفات روی شنوم حالم بد میشه
تابناک نظرت در مورد ساعت میر سلیم اشتباه بود برو دعا کن میرسلیم شکایت نکنه . هرچند اطلاع رسانیت حالت زرد داشت .تکذیبیه هم نگذاشتی
اقاي باقري شما با اين جمعيت مردم در فقر و بدبختي زندگي ميكنن براي يه مرغ صف واي مايسن واقعا اينا رو نمي بينيد يا اينكه ….
قیمت پژو در ایران و فرانسه فرقی ندارند؟! حقوق کارگر فرانسوی ۱۰ برابر کارگر ایرانی هست
حامل انرژی آنجا ده برابر ایران هست
مسائل زیست محیطی آنجا مهم و هزینه بر هست که ایران توجهی بدان ندارد
مواد اولیه آزاد هست و مالیات بقول حضرات بیشتر از ایران
شما اول جواب دهید چرا باید این دو قیمت یکسان باید داشته باشند؟
چرا آنان با این شرایط سوده و خودرو ساز ایرانی زیان ده هست
چرا کیفیت تولید ایشان بالا و تولیدات ما بی کیفیت هست
چرا ضریب ایمنی سرنشینان بالا ولی ما این میزان کشته میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
عالی
حرف حساب
میر سلیم حیا کن توجیهات را رها کن ! !
با شدت فعال شدت میرسلیم به نظر می رسد که قرار است در آینده نزدیک جانشین شریعتمداری شود.
اما جناب سرلشگر باقری:
هرگز سطح یک کشور دلیلی برای افزایش جمعیت نیست. منابع کشور ما از نظر منابع معدنی غنی است؛ اما منابع حیاتی آن بسیار بسیار کم است. آب یکی از آنهاست. پس کشور را با این تفکرات بی عمق وارد بحران های شدیدتر از این نکنید.
اقاي ميرسليم ايا كيفيت پژوي ساخت فرانسه پژو ساخت ايران يكي است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
میرسلیم حالش خراب متوهم شما سخت نگیر
نظامی میبایست در چهارچوب تخصص خود صحبت کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
همه کاره و هیچ کاره.این همون کسی نبود که دم از زمستان سخت اروپا می زد.چرا اینقدر حرف میزنه. برو ساکت باش.برو به کار وزندگیت برس.حتما باید در برابر همه موضوعات نظر بدهی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آفرین! نظر من هم همین است.
هرکسی باید در حیطه وظایف خودش کار کند و طرح بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
زمستون سخت مال مرندی بود. یک نابغه دیگه!
اقای باقری در حالی که منابع اب و برق و بنزین و گاز و مرغ و گوشت و نان 85 میلیون به این حال و روز افتاده چطور ادعای زندگی ابرومندانه برای 170 میلیون را دارید؟
جناب سرلشکر باقری؟درس میفرمایید
این کشور توان تامین دو برابر جمعیت فعلی رو داره
اما مسکل شماها هستین که توان مدیریت منابع کشور رو نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
توان مدیریت؟؟؟
یه ابدارخونه هم نمی تونند جمع کنند توقع داری کشور مدیریت کنند
این میرسلیم واقعا دچار مشکل شده و ادعاهای عجیب و غریب میکند.میگه 206 وپراید برای داخل شهر خوبه ولی برای بیرون شهر مناسب نیست و امنیت ندارد.2 تا برداشت میشه کرد که اولش اینه کسانی ماشین در حد 206 و پراید دارند اصولا به مسافرت نروند و برداشت دوم اینکه کسانی که 206 و پراید دارند حتما چیزی در حد رونیز و پرادو و لندکروز هم داشته باشند تا در مسافرت امن باشند.ضمنا در خارج اصلا اینگونه نیست که ماشین بعد از 5 سال یا 100هزار کیلومتر از دور خارج شود بلکه کمپانی ها به مشتریانشان پیشنهاد تعویض خودرو با اقساط نازل میدهند که هم چرخ کارخانه ها بچرخد هم اینکه کسانی که توان پرداخت اقساط دارند بتوانند خودروی نو سوار شوند.اصولا حرف های این بابا با هیچ عقل و منطقی جور درنمیاد.
اگر منابع درست مدیریت شود
سردار مهمتر از مدیریت منابع استفاده بهینه از مدیران کارآمد و دانا وبقول حضرت یوسف حفیظ و علیم است که متاسفانه بجهت دیدگاه حزبی و باندی وبسته خیلی در ایران اسلامی خیلی مورد توجه واقع نشده و بزرگترین ضربات از همین ناحیه وارد شده است
۱- روایت علیرضابیگی از ابعاد جدید ماجرای شاسی‌بلندها: هر دم از ابن باغ بری می رسد.
۲- سرلشکر باقری: سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد: خواهشا زیاد خرج اینگونه تحقیقات پیشرفته نکنید؛ ایراد در کم و زیاد جمعیت نیست ایراد در جای دیگر است.
۳- مخبر: رشد اقتصادی ۸ درصدی، سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری نیاز دارد: ۲۰۰ میلیارد که سهله؛ ۲۰۰ هزار میلیارد هم باشه شما کننده اش نیستی.
۴- معاون رئیسی: می‌توانیم گندم را به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم: وارادات مدیران اجرایی چی؟!
رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد گندم گفتند که میتوانن از خارج باقیمت 11 هزار تومان گندم وارد کنند.یاد گوشت های وارداتی تنظیم بازار افتادم که بالاخره معلوم نشد با ان گوشت های گندیده چه کردند؟ایا معدوم کردند یا به خورد مردم بیچاره دادند و وارد کننده ان گوشت ها و ارزی که گرفته بود چه شد؟احتمالا با گندم هم همین کار را خواهید کرد و ضمنا شما گندم را از کشاورز میخرید و ارد انرا به نانوا میدهید پس از جیبتان نمیرود که بایت مبالع پرداختی اه و ناله میکنید.
اخر یکی از مسئولین توضیح نداد که کسی یک خودروی 15 سال پیش داشته باشد یعنی پلاک فعال دارد و نمیتواند در نام نویسی خودرو شرکت کند برای نو کردن ماشینش باید چکار کند؟اا باید ماشینش را بفروشد تا شاید بعد از یکی دو سال خودرو بهش تعلق بگیرد؟ان کسی که این ایده را داد ایا دیگران نمیتوانستند بگویند که این ایده ات چرت بوده؟
جناب سردار فرمودید:"سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد" پس شما هم قبول دارید مشکل مدیریت کشور است و نحوه اداره آن مشکل دارد.
اقای حریری تازه اون بنده خدا گردش مالیش 123 میلیار بوده در صورتیکه فسادهای مالی فعلی برداشت رقم های کهکشانی است که همه انها هم به صورت دلار و یورو بوده که خارج شده اند.
میرسلیم جان تو اگه کوتاه بیای من قول میدم که یک لندکروز کم کار مدل 2018 بیارم و کمتر از 2 میلیارد هم هزینه داشته باشه.قبول؟
پاسخ ها
س.اا.س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
میر سلیم دراین موردمن با شما هم عقیده ام. وقتی طرف فهم و آگاهی از چگونگی مقایسه ندارد بحث با او مشكل است و نیاز به سواد كوچه بازاری دارد. بنظرم تولید خودرو در ایران زیاد شده است و باید توقفی در تولید ایجاد شود. مردم از تحریم سر در نمیآورند اما نماینده های مردم و حتی افرادی كه پست وزارت داشتند از آنان انتظار میرود در این مورداطلاع داشته باشند. دعواهای بین المللی را آنه راه می اندازند . دود تحریم در چشم تولید كننده ها میرود. مردم را به دشمنی علیه تولید داخل سوق میدهند. .
حاج میرسلیم بوی گندم مال من هر چی میکارم مال تو،یک وجب خاک مال من هرچی که دارم مال تو.تو رو به عقیده ات قسم دست از سر ما بردار.
سردار جان با کدام‌مستندات اینهارو‌فرمودی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
مستندات نمیخاد که!
جناب باقري لطفا يك روز بدون محافظين گردن كلفت در سطح پايين جامعه رفت و امد كنيد تا درد مردم را بفهميد ، محض امتحان هم كه شده به ياد و حرمت برادر شهيدتان ٣ ماه بصورت ازمايشي با حقوق يك كارگر ساده زندگي كنيد تا اندكي درد محرومان را بفهميد ، بعدا تا دلتان خواست فرمايش بفرماييد !
اقای رییس برنامه و بودجه انقدر گرانی به مردم و کشور تحمیل کردین که حالا صرف شما در وارد کردن است.خوب چرا در مورد خودرو جرات نداری این عقیده را پیاده کنید.
چرا در کشور ما ۴۰ سال است بعضیها در قدرتند؟ واقعا اگر ایده و تحربه اینها کارکرد داشت وضع موجود اینچنین بود؟ کسی که‌ میگوید هدف از وسیله نقلیه حابجایی هست لذا لندکروز با ۲۰۶ فرقی تدارد براحتی میتواند بگوید هدف از خوردن تکان دادن فک و پرکردن معده هست لذا نان لواش با ابگوشت فرقی ندارد، اگر فرض را هم بر درستی صحبت این بزرگوار بگذاریم یکی باید به ایشان بگوید بین شما و بک‌بچه برای مدیریت هم هیچ فرقی نیست جون گویا هدف فقط حرف زدن هست و نتیجه اصلا مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
آفرین
.اکثر رهبران طالبان از تندروهای اسلامی پاکستان - عربستان صعودی هستند که در زمان حکومت شاه مسعود شیرمرد دره پنج شیر با حمایت و چراغ سبز آمریکایی ها برای مقابله با شوروی سابق شکل گرفتند و بعد از فروپاشی و تجزیه شوروی، امروز ماموریت آنها ناامنی در مرزهای شرقی ایران است، این قوم زبان تندی دارند و آماده جنگ و درگیری، پس باید در برخورد با آنها در عین جدیت و برخورد قاطع، مماشات کرد تا آمریکا را در هدفش ناکام بگذاریم، در صدر اسلام خوارج هم جزء دین دارترین مردمان بودند ولی همین خوارج بر علیه مظهر عدالت، حضرت علی (ع) جنگ نهروان به راه انداختند و در محراب مسجد کوفه شهیدش کردند.
.امروز بالاترین مقام سیاسی آمریکا (کسینجر) به طور آشکار بیان داشت که جنگ اوکراین حاصل دخالت های بیجای ناتو در مرزهای روسیه بوده و حال عده ای نمی خواهند بپذیرند یا از روی احساسات است یا از روی نا آگاهی.
آیا واقعا اگر روسیه در جنگ اوکراین، مجرم بود به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل انتخاب می شد؟ و اگر واقعا مجرم است و آمریکا و غرب به دلیل ترس از قدرت نظامی اش این مقام را در اختیار سردمداران کاخ کرملین قرار داده اند پس اوکراین نباید از آمریکا و پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) انتظار کمک بیشتر یعنی حمله به خاک روسیه را داشته باشد و بیشتر باید به فکر طرح پیشنهادی صلح پکن و پایان مناقشه از طریق گفتگوهای دیپلماتیک بیاندیشد.
.در چند هفته اخیر آمریکایی ها سه اقدام تحریک آمیز در آب های شرق آسیا صورت داده اند؛ ۱) انجام رزمایش نظامی با تایوان، منطقه ای که سال ها مورد مناقشه چین بوده و علارغم استقلال طلبی، چین آن را جزء استان های خود تلقی می کند، ۲) بازگشایی دفتر ناتو در ژاپنی که اصلا جزء اروپا نیست و کشوری آسیایی است، این کار هم طبق نظر کارشناسان علوم سیاسی و مقامات چینی، تحریک آمیز تلقی شده ۳) انجام رزمایش نظامی با کره جنوبی که این رزمایش هم به گفته مقامات چینی با هدف افزایش تنش در آب های آسیای شرقی تلقی شده، آیا آمریکایی ها بعد از ایجاد بحران در شرق اروپا این بار بدنبال بحران آفرینی در شرق آسیا هستند؟؟؟
.شرکت های دانش بنیان نقش اساسی در حرکت پیشرفتی و خودکفایی کشور دارند، اگر ملاک حرکت شرکت های دانش بنیان را اولا) نیروی متخصص و ثانیا) جذب سرمایه قرار دهیم باید گفت که با توجه به پیشرفت های قابل ملاحظه ای که کشور در زمینه های مختلف علمی از صنعت دفاعی گرفته تا بخش صنعتی و حوزه های پزشکی و ... به دست نیروی متخصص داخلی بدست آورده از نظر تخصص لازم در این حوزه ها مشکلی وجود ندارد و در بخش جذب سرمایه توسط شرکت های دانش بنیان به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که این مشکلات هم با جذب سرمایه شرکت های دانش بنیان با کشورهایی که مستقل از سیاست آمریکا هستند قابل رفع است.
آمریکایی ها به خیال خودشان با تحریم می خواهند جلوی حرکت پیشرفتی کشور را بگیرند، پروژه ای که بارها توسط خود مقامات آمریکایی پروژه ای شکست خورده عنوان شده، هر چند که تحریم اثر مخرب اقتصادی دارد ولی این تحریم های ظالمانه در حافظه تاریخی ملت ایران باقی خواهد ماند و آمریکا تا ابد نزد ایرانیان وطن پرست، بیگانه ای دژخیمان است که هدفی جزء عقب نگاه داشتن منطقه خاورمیانه برای غارت گاز و نفت و هزار ویک ثروت خدادادی دیگر نداشته است.
ممنون از سایر تیترهای خبری تان در آرشیوی امروز.

.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
دوستان آگاه باشید!
همه چیز را گردن امریکا نیاندازید.

افراد بی‌کفایتی که کشور را به این روز انداخته‌اند و توان درست کردن هیچ چیزی را ندارند، تجربه دوران جنگ با عراق را بخاطر دارند.
در آن دوران پاسخ همه مدیران حکومت در مقابل بی‌کفایتی ها این بود: درگیر جنگ هستیم!
حالا شاید بدشان نیاید که کشور درگیر یک جنگ فرسایشی با یک دشمن ضعیف (و البته جدید به نام طالبان) شود و همه مشکلات و بیکفایتی ها تحت‌الشعاع این جنگ قرار گیرد!
دوباره در پاسخ به تمام مطالبات مردم بگویند: مگر نمیبینید، درگیر جنگ هستیم!
دوستان آگاه باشید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
خواندم مشتی .... بود نمی خواهد بگویی کسینجر چی گفت به این پاسخ بده که چرا اوکراین لهستان لتونی استونی المان شرقی رومانی سوئد کره جنوبی ژاپن ... و 5400 از فرزندان مسئولین همه به طرف امریکا فرار می کنند نمی دانی اونجا چی خبره ... اما گفتگو با روسیه روسیه زمین کشاورزی و گاز و نفت و معادن غنی و فلزات گرانبها به اندازه اوکراین ندارد حتی زمین کشاورزی روسیه کمتر از اوکراین است او همه اوکراین را لازم دارد روسیه تنها کشوری است که از تمام همسایگانش بی استثنا زمین دوزدیده یک قلم 7 برابر کشور بلژیک فقط از ایران کش رفته اگر همسایه روسها نبودیم الان بصورت اتوماتیک ابر قدرت بودیم ..
حاجی فعلا با همین جمعیت بی آبرو شدیم جلو زن و بچه. بیخیال شی بهتره
جناب سرلشکر باقری شما برای همین جمعیت امروز زندگی ابرو مند فراهم کنید، برای ۱۷۰ میلیون نفر پیشکش ،،گفته اید اگر منابع درست مدیریت شود ،برادر من یک نسل به فنا رفتند،۴۵ سال از انقلاب گذشت، شما هنوز می‌فرمائید اگر !!!
بنظر میرسد بعضی از چهره ها مانند،حسین شریعتمداری، میرسلیم،و ...فقط وظیفه آنها عذاب خلق خدا باشد.
میرسلیم: قیمت پژو در ایران و فرانسه فرقی ندارد واقعا مردم ایشان رو بعنوان نماینده انتخاب کردند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
به دلار ارزانتر از فرانسه هم هست. خودروساازن همه قطعات حتی ایرانی رابه قیمت دلار و یا بیشتر میخرند.
شعار مجلسیان این بود : حفظ معیشت مردم
الان می گویند : حفظ معیشت خودم
اگر کسی با منافع آنان تعارض کند باید دو سال برود آب خنک بخورد ( زندانی سیسمونی نوه رئیس مجلس )
واردات چنین خودروهایی مایه افتخار نخواهد بود پس این ماشینهای بیکیفیت تولید داخل مایه افتخارند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
باید فهم مصرف بیشتر مورد توجه اصحاب آموزش قرار گیرد. كسی كه خودرو 7 میلیاردی را با خودرو 500 میلیونی مقایسه میكند قطعا مشكلات فقر آموزشی دارد و اطلاعی از علل تفاوت قیمتندارد. تعجب میكنم آن كسان چرا مثلاخودروهای ایرانی را با هواپیما مقایسه نمیكنند و آنها را زیر سوال نمیبرند. چرا فلافل با شیشلیك تفاوت قیمتدارد. ؟؟ به هماهن دلیل206 یا لند كروزر تفاوتدارد . این فهم مشكل است؟
آقای میرسلیم نمیفروایند که چرا مردم باید پول لندکروز بدن و ۲۰۶ سوار بشن و بمیرن و جیب امثال ایشون پر پولتر بشه از اون ساعتها بیشتر دستشون کنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
بردار میشه بگی چطوری حساب كردی ؟ قیمت این دو خودرو كجای دنیا یكی است؟ یكم سرچ كن . برای خودت خوبه كه با دلیل و سنددر محافل حرف بزنی
آدم ذوق مرگ میشه از حجم خبرهای خوب و امیدوار کننده
خجالت اور است که کسانی از واردات ماشین دست دوم صحبت کنند۔د اخبار میخواندم که کشورهای اروپائی با توجه به الکتریکی شدن اتومبیل ها با انبوهی از اتومبیل های فرسوده بنزینی مواجه اند۔ وسایل یدکی باقیمت بالا وغیر یکنواختی چه کنیم۔این اتومبیل ها باید پرس شوند۔
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
انصاف این هست که خودروهای روز دنیا وارد بشه ولی کار به جایی رسیده که مردم در حسرت خودروهای فرسوده خارجی هستند
با مملکتداری شماها اگر جمعیت کشور با همین وضع دو برابر بشه ، یه چیزی مثل کشور سودان یا بدتر اتیوپی میشیم، فقر و فلاکت بیشتر با تولد بچه هایی که از سوتغذیه دندهای بدنشان معلوم و شکمشان از فرط گرسنگی باد کرده
این چه مجلسی است که هر دفعه خبرهای تازه ای از رشوه خودرو شاسی بلند بگوشمان میرسد ،!!!!!
اقای باقری از همین جمعیت فعلی ۲۰ میلیون زیر فقر مطلق و ۵۰ درصد مردم تهران مستاجر و کل مردم سیستان دسترسی به اب بهداشتی ندارند و حدود ۲۰ میلیون جواان تحصیل کرده بیکار داریم
در ضمن کشور برای همین جمعیت اب و برق و گاز و بنزین و اسفالت سالم نداره
چطور ادعا می کنید میشه دو برابر این جمعیت را توش جا داد
در ضمن هفته گدشته یک نفد ادعای ۲ میلیارد داشت
چی شد که در ۷ روز به ۱۶۰ میلیون کاهش پیدا کرد
انوقت انتطار دارید مردم به سخنان شما اعتماد کنند
در صمن لطفا در تخصص خدتان صحبت کنید
تابناک جان؛ شما را به خدا ؛ به پیر؛ به پیغمبر؛ به هر چه قبول دارید؛ لطفاً؛ خواهشاً التماس می کنیم؛ از این آدم(میرسلیم) هیچ خبری درج نکنید. حتی شنیدن اسم ایشان باعث خرابی اعصاب مردم می شود.
تهام سنگین میرسلیم علیه طرفداران واردات خودروی دست دوم
این بابا مثل اینکه حسابی قاطی کرده یکم بفکر وضعیت پسرش کفش نایکش ساعت اشرافی و ............. آه کسانیکه عزیزان شو در تصادفات بخاطر بی کیفیتی محصولات فرغون سازان از دست دادن بالاخره میگیره .یکی نیست بهش بگه بسه بابا نون بازوتو بخور شریک جرم نباش
"سرلشکر باقری: سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد"
من متاسفم که در مورد مباحث جامعه شناسی و منابع انسانی ، یک نظامی اظهار نظر کند آن هم اشتباه ، اولاً برای افزایش جمعیت فقط زمین مهم نیست بلکه عوامل مهم زیادی باید وجود داشته باشد که متاسفانه در ایران وجود ندارد برای همین جمعیت فعلی رفاه اجتماعی و اقتصادی نیست و مردم یک زندگی آبرومند و در خور یک مسلمان را ندارند.
خواهش می کنم لطفاً هر کسی در حوزه وظیفه خودش ورود کند
مملکت صاحب دارد و به همین دلیل است که افراد دلسوز وطن پرستی همچون میرسلیم اجازه خیانت واردات خودروی کارکرده را نمیدهند
از میرسلیم نماینده شجاع و دلسوز مجلس تقاضا دارم به هیچ وجه از مواضع درست خود در مورد واردات خودرو کوتاه نیاید. وظیفه نظام جمهوری اسلامی هم هست که از نماینده دلسوز حمایت کند
مجلس انقلابی ؟؟!؟؟مجلس انقلابی ؟؟!؟؟مجلس انقلابی ؟؟!؟؟مجلس انقلابی ؟؟!؟؟مجلس انقلابی ؟؟!؟؟
میرسلیم و مافیای خودرو ؟؟!!میرسلیم و مافیای خودرو ؟؟!!میرسلیم و مافیای خودرو ؟؟!! چرا ر جند وقتی است حضورش پرنگ شده : ؟!! تربیون از چه جایگاهی در اختیار این آقای قرار می گیره مگر برای مابقی نمایندگان این قدر وقت و تربیون داده میشه : باید بگم تاریخ مصرف آقای میر سلیم تمام شده و این گفتمان ها فقط برای قربانی کردن ایشون و انداختن تقصیرات خودوریی به گردن ایشون هست که واقعت هم ثابت شد هست ایشون دچار جهل عمیقی در مسائل به دلیل عدم درک از فقر و بدبختی مردم است ایشون در عباس آباد مازندران دارای 20 هکتار زمین ناب است که دارای سرمایه و مال و اموالی بیش از 5 هزار میلیار تومان است مسلم است ایشون و آقای مصباحی مقدم و 4 نفر دیگر که در شورای تحقیقات خودرو در تشخیص مصلحت هستند هیج درک درستی از نتیجه تصمیماتشان و بدبختی های که برای مردم درس کردهاند ندارد
سرلشگر جان، شما فعلا برای همین تعداد آبرو فراهم کن .جمعیت دو برابر پیشکش
اتهام سنگین میرسلیم علیه طرفداران واردات خودروی دست دوم / عقب‌نشینی نمی‌کنم

نگفتم این مرد را اذیت نکنین و تصاویر ساعتش را به رخ نکشید حالا بیایید جابگو باشید
آقای میر سلیم ساعت چنده ؟
جناب سرلشکر باقری فرمودند : سرزمین ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد
ایشون راست میگن برای کسانی که در سپاه کار می کنند همه جور رفاه و آسایش از زمین ملک ساختمون و ماشین و وام و .... فراهم است . ولی برای بقیه مردم چی ؟؟
همه پروژه های اقتصادی دست سپاه هست . مجلس دست سپاه است . اقتصاد دست سپاه است ولی این آقاقیان فقط جناحی به ثروت مملکت نگاه می کنند
پژو ۴۰۵ و پارس ۳۰ سال قبل تولیدش در فرانسه متوقف شد و تولیدشو با یه قرارداد ترکمانچای دادن به ایران، الان همون خودروها به نام خودرو ملی و باقطعات چینی تولید میشه.
واقعا تولید یک ماشین بازنشسته سی سال قبل فرانسه با قطعات چینی برای ما افتخار است و باید اسم" تولید داخل" را یدک بکشد و مانع واردات خودروهای روز دنیا شوند؟!!!
به این نماینده فقط زمین در اطراف شهرهای خودش رسیده است و باغات میوه و چند مغازه و یكی نمایندگی خودرو
براي همين مردم زندگي آبرومندانه فراهم كنيد. دو برابر اين جمعيت پيش كشتان.
سرلشکر محترم ، شما با کدام تخصصی به این نتیجه رسیده اید !!!؟؟
مشکل مملکت همین است ، کسانی تصمیم سازی میکنند که اصلا تخصصی در موضوع ندارند
حتی اگر دکتری در شریف بخوانی اما شعور و قدرت تشخیص نداشته باشی فایده ای ندارد . میرسلیم نمونه بارز انسانی است که مدرک دارد ولی سواد ندارد. خوروی مزخرفی که 30 سال پیش از رده خارج شده را ازش حمایت می کند حتما ذینفع است شک نکنید
اقای باقری شاید ایران با این وسعت فضای زندگی برای 200 میلیون جمعیت را داشته باشد ولی آیا شما توانستید برای همین 80 میلیون کاری درخور انجام بدهید؟ فرزند شرمنده پدر و مادر ، پدر و مادر شرمنده فرزند همه درگیر همه گرفتار
جناب میرسلیم
طرفدار واردات خودروی کار کرده تا 5 سال خواست بیش از 95 درصد مردم است.
یعنی به اعتقاد شما مردم مافیا و... هستند!!!!!!!!!!
با این حال کاندید دوره بعدی بشو ببین چند نفر به شما با این تهمتی که به مردم شریف ایران زدی رای می آوری؟
آیا شما با آن ساعت میلیاردی در مچ دستت جزء کاخ نشین ها نیستی که خود را طرفدار کوخ نشین ها جا زدی؟
آقای سرلشکر باقری ایا واقعا شما در خصوص خانواده یا جمعیت یا اقتصاد خانواده تخصص دارید ؟ چرا هر کس به خودش اجازه میده در مورد هر چیزی اظهار نظر کند. البته علت این تفکر ناشی از این هست که شما فکر می کنید مردم درک و عقل درست و حسابی ندارند و شما باید به آنها یادآوری کنید در حالیکه دقیقا بر عکس، مردم دقیقا بر اساس واقعیت زندگیشان تصمیم می گیرند که هم کاری عاقلانه هست هم با درک بالا
آقای بیگی این قضیه مربوط به سال 1399 مباشد چرا حال مطرح میکنی چرا؟ تا کنون کور و لال وکر بودی .نزدیک انتخابات شدی زبان در اوردی
جناب سردار با سطح زندگی و امکاناتی که شما برای مردم فرض می کنید کشور ما ظرفیت سه و حتی چهار برابر شدن جمعیت را هم دارد.
به قیافه و چشمان میر سلیم عمیق نگاه کنید متوجه همه جیز می شوید!؟ حیف از اون حقوقی که مجلس به این شخص می دهد!؟
قدرت اول منطقه و جهان احیانا نمی خواهد در مورد حمله به مرز توسط مشتی تروریست واکنش نشان دهد؟؟؟؟؟؟
اگرهمون خودروهای نو خارجی با تعرفه بین المللی وارد ایران بشوند، لندکروز با قیمت همان کشورهای عربی درایران فروخته میشود وکسی سراغ خودروهای داخلی نمیرود.اگر خودرو دست دو خارجی ورودش اشکال دارد نوعش رو با تعرفه بین المللی وارد کنید.مردم همینو میخوان
...سرزمین ارزشمند ما حداقل دو برابر جمعیت فعلی امکان حمایت از مردم و ایجاد زندگی آبرومند برای مردم را دارد.

واقعا آدم تعجب میکنه از این همه فهم و شعور شما اول زندگی آبرومندانه برای همین جمعیت فعلی را فراهم کنید بعد به فکر دو برابر شدن جمعیت باشید ...همین الانم تو بیابان ها دارین برا مردم خونه میسازید تقریبا
آقای باقری کجای کارید اوون یک برابر دیگه رو برادران افغانی پر کردن.
شما اول مرغ و گوشت این 85 میلیون آدم رو تامین کن بعد به فکر دو برابر کردن جمعیت باش
با وجود امثال میر سلیم و سایر میر صلیم ها هر روز مان بدتر از روز قبل خواهد بود
آفتاب نوشته: 5000 تن چای تاریخ مصرف گذشته در انبارهای بانک ملی چه می کند؟!

بابا ما میخواهیم هر روز برای شما یک جوک تازه بسازیم اما شما اصلا نوبت را بما نمی دهید و هر روز برای خودتان ماجرایی تازه می آفرینید که خودش حسابی جوک است! این هم مسکن و ملک و امتیاز وام... است که کارکنان بانها احتکار کنند؟
سلام.در دوره روحانی ،مخالفانش میگفتند که بیشتر مشکلات کشور ناشی از اشتباهات مدیریتی دولت و مقدار کمی هم مربوط به تحریم هاست.تحریمها هم که تفاوت چندانی نکرده اند ولی مشکلات معیشتی مردم با روی کار آمدن مخالفان روحانی ،اگر بیشتر نشده باشد ،کمتر نشده است.لذا با منطق آنها و با توجه به ادعای جدید امکان اداره دو برابر جمعیت فعلی با امکانات فعلی ایران،دو نتیجه میتوان گرفت:1- ادعای نسبت دادن بیشتر مشکلات به بدی مدیریت اشتباه بوده است.2- دولت فعلی هم اشتباهات مدیریتی دارد و اگر بیشتر از دولت قبل نیست (حداقل در مورد معیشت مردم)کمتر هم نیست.آیا نقد گفتار و کردار مخالفان دولت قبلی و اعتراف به واقعیتها توسط خودشان در این دنیا بهتر است یا در آن دنیا؟در مورد اصلاح دولت فعلی چه گفتار و کرداری لازم بوده است که انجام نشده است؟
اگر روزی هر کسی در محدود وظایف خودش حرف زد میشه گفت داریم کمی از چاه رذالت بیرون میآییم.
روایت علیرضابیگی از ابعاد جدید ماجرای شاسی‌بلندها



خوب الحمدالله که بدون شاسی بلند امدند

با سرافرازی با شاسی بلند تشریف بردند

افتخاری دیگر از مجلس انقلابی
چرا فکر میکنی حالا حسب اتفاق و زبل بازی یه پست و مقامی بدست اوردی، از بیقه ملت بیشتر می فهمی؟؟ حتما فرد خریدار قدرت فهم اینکه خودرو 0 شما بهتره یا چند سال کارکد خارجی رو نداره و تو باید براش تصمیم بگیری؟؟
سردار نازنین جناب باقری عزیز درست می فرمایید با همین امکانات و با همین سر زمین فعلی کشور ما تحقیقا استعداد دو برابری جمعیت فعلی را دارد آنهم با سطح زندگی بهتر چنانچه کشور اندونزی با ۲۷۹ میلیون جمعیت مسلمان کشوری شاد و فعال کردن با تعاملعاقلانه با دنیا به مردم خود هم ستم روا نمی‌دارد ،این وضع زندگی برای مردم ایران واقع ا ظالمانه ایت
جناب سرلشگر میرباقری فعلان شکم این 80 میلیون را سیر کن تا هشتاد میلیون بعدی .
تمام بدبختی ها کشور از میرسلیم و میر سلیم هاست که با افکار پوسیده عهد بوق خود که به جامعه تحمیل میکنند کشور را به قهقرای تاریخ میبرند
بنا بر گفته های میرسلیم شهروندان باید دو خودرو در خانه داشته باشند یکی پراید یا پژو ۲۰۶ برای داخل شهر و یکی هم خودرو خارجی مثل بنز و بی ام و برای خارج از شهر یعنی چیزی را تجویز کردند که الان طبقه ثروتمند از آن بهره می برند

ایشان خودرو خارجی را معادل داخلی می داند عجب اگر اینطور است پس همه مردم ایران نااگاه هستند که با تفاوت چند میلیاردی سراغ خودروهای خارجی می روند و فقط ایشان عاقل است
کلا آقای میرسلیم معکوس فکر می کنند رانت خوار در قسمت خودروسازی ما وجود دارد ایشان آنرا در وارد کننده خودرو دست دوم می بیند که هنوز اجرایی نشده
لااقل بگزار دوتا ماشین دست دوم وارد شود بعد موضوع دلالی و رانت خوری در واردات خودرو دست دوم را رو کن که مردم بهت نخندند
می خواهی به واردکننده خودرو دست دوم بگیم اصلا سود نگیر حق گمرکی و عوارض هم از جیبت بدهد و ماشین را به مصرف کننده بفروش آیا راضی می شی!
ععععع
اقاي مير سليم كاش يه سيستمي هم بود مثل خودرو كه بعد از 5 سال معاينه فني ميشه و اگه احراز شرايط نشه اسقاط ميشه ادم ها را بعد از يك سني معاينه فني مي كرد و ....
اون از همه جا بی خبری که میخواد گندم را کیلو ۱۱هزار تومان وارد کنه بسم الله
صادرات گندم را هم آزاد کنند تا کشاورز بدبخت همین امروز گندم را ببره لب مرز عراق کیلو ۳۲ هزار تومان بفروشد و پولش را همون لحظه دریافت کنه نه ۳ماه دیگه.
رانت پوی گندم سال قبل و شیوه واردات ۲ سال قبل را حتما یادشون رفته
شما دقت كنيد به حرفهاي مسولين ما از سرلشگر باقري تا ….متوجه ميشيد كه مسولين ما چقدر با مردم فاطله دارند و چقدر از مردم دورند مردم براي خرج روزمره خودشون موندن مسولين ميان حرف ميزنن
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل