بازدید 10366
ابلاغ دستورالعمل غیرقانونی نقل و انتقالات به باشگاه‌ها بدون تصویب مرجع قانونی

هنر تازه تاج و مشاورین؛ دور زدن هیات‌رئیسه فوتبال به اسم کارگروه! / قوانین من‌درآوردی بازیکن خارجی از هوشنگ و رفقا

فدراسیون مهدی تاج در تازه‌ترین چشمه از تردستی‌ها و قانون‌گریزی‌هایش با تشکیل کارگروهی با حضور سازمان بازرسی و باشگاه‌ها و مشاور و رئیس کمیته مقررات، بدون مصوبه هیات رئیسه، قوانین نقل و انتقالاتی جدیدی ابلاغ کرد؛ یک مشت تصمیم عجیب و غریب!
کد خبر: ۱۱۷۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 26 May 2023

چشمه تازه‌ای از قوانین من‌درآوردی و غیرقانونی نقل و انتقالات در فوتبال ایران فاش شد.

سایت تابناک پیش از این، گزارشی انتقادی از فاجعه جدید افزایش واردات بازیکن خارجی در فوتبال ایران منتشر کرده و در مورد عواقب تعداد سهمیه خارجی‌ در لیگ ایران هشدار جدی داده بود که حتی دامنه آن اقتصاد کشور و بازار ارز را درگیر خواهد کرد. حالا ابعاد مختلف دیگری از متنی که بدون تصویب مراجع قانونی فدراسیون فوتبال به باشگاه ها ابلاغ شده، به دست رسانه‌ها رسیده که جای تاسف دارد و حاکی از تعمد و اصرار مهدی تاج و دوستانش در قانون گریزی است. 

یکی از عجایب این قوانین جدید، تدوین آن توسط هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز است که همزمان رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نیز هست! 

تابناک در این مورد هم سال گذشته به مهدی تاج و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و همچنین مجمع فدراسیون هشدار داده بود که این انتصاب به وضوح بحث تضاد منافع را پیش می‌کشد. حالا می بینیم که مدیرعامل یک باشگاه برای کل تیم‌های لیگ برتر ایران تعیین تکلیف کرده است و با تشکیل کارگروهی فراقانونی قانون وضع می‌کند!

هنر تازه تاج و مشاورین؛ دور زدن هیات‌رئیسه فوتبال به اسم کارگروه! / قوانین من‌درآوردی بازیکن خارجی از هوشنگ و رفقا

باید پرسید، پس هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع قانونی وضع و تصویب قوانین کجاست؟ چطور شده که تاج فکر کرده می‌تواند قوانین جدیدی در فوتبال ایران بدون طرح در هیات رئیسه و اخذ رأی آنها به اجرا بگذارد؟!

عجیب تر اینکه مدیران ارشد فدراسیون فوتبال برای دور زدن هیات رئیسه و تکالیف قانونی آن، چنان عجله داشتند که بخش اول الزامات جدید نقل و انتقالاتی را با امضای هدایت ممبینی برای اجرا ابلاغ کرده اند!

ما تصویری از نامه دبیرکل را داریم؛ اما پیوست آن که شامل بندهای ابلاغی است، ندیده ایم و اغلب اعضای هیات رئیسه هم از وجود چنین موادی ناآگاهند!

هنر تازه تاج و مشاورین؛ دور زدن هیات‌رئیسه فوتبال به اسم کارگروه! / قوانین من‌درآوردی بازیکن خارجی از هوشنگ و رفقا

 

به نظر می‌رسد، مهدی تاج که در دوره طولانی مدیریتش در فدراسیون فوتبال سابقه قانون‌شکنی و نادیده گرفتن اساسنامه را نظیر آنچه در مورد ادامه کار غیرقانونی ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست موقت دبیرکلی انجام داد، دارد، حالا بار دیگر به رویه سابق خود بازگشته و مشغول دیکته کردن علایق شخصی و به هم‌ریختن سلسله مراتب و نظم در فدراسیون فوتبال شده است. 

 

واکنش معاون پرسپولیس به تصمیمات عجیب کارگروه

در همین راستا معاون باشگاه پرسپولیس می‌گوید که برخی قوانین جدید نقل و انتقالاتی به بازیکنان خودمان لطمه می زند.

این جمله و موضع مشخص نماینده قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران نشان می‌دهد که در این تصمیمات حتی نظر باشگاه‌ها هم لحاظ نشده و فقط آنها را جمع کرده‌اند تا مرجعی موازی برای مصوبه قانونی مشخص در اساسنامه فدراسیون بسازند.

محمد محمدی درباره قوانین(!) جدید نقل و انتقالاتی اظهار کرد: بنده به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس در جلسه مدیران شرکت کردم و صحبت‌های خوبی مطرح شد. یکسری بندهای نقل و انتقالاتی عملیاتی است اما یکسری از آنها عملیاتی نمی‌شود. من هم نظریات خودم را انتقال دادم، البته هنوز این موارد ابلاغ قانونی به ما نشده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به نصیرزاده گفتم، درباره بازیکنان خارجی بود. در بند مربوطه آمده است که اگر بازیکن خارجی در ۶۰ درصد بازی‌ها به میدان نرود، یک سهمیه از سال بعدی کم شود. من گفتم که این موضوع به بازیکنان خودمان لطمه می‌زند. اگر قرار باشد خارجی‌های زیادی بیایند و جوانان خودمان دیده نشوند، این خوب نیست.

معاون پرسپولیس در پایان گفت: میانگین سنی لیگ سال گذشته ۲۷/۵ بوده که اصلا خوب نیست و لیگ پیری داریم‌. اینکه نفرات خارجی در ایران بازی کنند و بچه‌های خودمان دیده نشوند، سبب می‌شود بازیکنان ایرانی متضرر شوند؛ بنابراین، باید روی این بند بازنگری شود. 

 

واکنش یک حقوقدان فوتبال به مقررات جدید نقل و انتقالات

مسیر ابلاغ مقررات جدید نقل و انتقالات تا حدی غیرقانونی، ناشیانه و غیرحرفه‌ای است که صدای کارشناسان حقوق ورزشی و متخصصین قوانین فوتبال درآمده است.

رسول باختر، وکیل فوتبالی و حقوقدان این رشته در صفحه توییتر خود با انتشار متن زیر، آن را توصیه غیرالزام آور قلمداد کرد که مسیر قانونی برای تصویب را طی نکرده و در اجرای آنها اجباری نیست.

هنر تازه تاج و مشاورین؛ دور زدن هیات‌رئیسه فوتبال به اسم کارگروه! / قوانین من‌درآوردی بازیکن خارجی از هوشنگ و رفقا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
مگه همین موضوع رو در سطح کلان تر نداریم. شورای عالی هر چیزی در مقابل وزارتخانه همان چیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
میخواد به مردم خدمت کنه
والا
تاج وقتی پشتش گرمه و با اونهمه گندی که زده بود دوباره رئیس میشه معلومه هر کاری دلش میخواد میکنه . ۱۰ سال بعد هم قوه قضائیه یه پرونده ۱۰هزار صفحه ای تشکیل میده و محاکمه میکنه که میخواد با فساد مبارزه کنه
وصل تشريف دارند. وصله نيستن مثل مردم عادي
هر مطلب که در آن غیبت و توهین علیه افراد شناس هست پاک شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
احتمالا تاج نیستی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
واقعا؟ امر دیگه ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
ناراحت شدين؟ ببخشيد
خدا رحم کرد ایشون فقط ریس فدراسیون فوتباله!!!!اگه ریس جمهور بود میشد احمدی نژاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اگه رییس جمهور میشد کاری می کرد همه بگن خدا پدر و مادر احمدی‌نژاد رو بیامرزه
.هر غیبت و تهمت پشت اشخاص شناس سریعا حذف شود سپاس
گویا از قیمت بالای بازیکنان داخلی چیزی گیر این نویسنده مون میادا
بازیکن خارجی باید در لیگهای ایران ممنوع گردد۔برای یک بار مشگل حل شود۔بازیکن خارجی جای یک بازیکن قابل پیشرفت ایرانی را میگیرد وهزار مشکل دیگر که قابل نوشتن در یک کامنت نیست۔کیانیکه علاقمند هستنددسود انرا بنویسند۔
چرا که نه. با اون همه پرونده مگه به کسی جواب پس داد؟ رییس فدراسيون فوتبال هم شد. خب معلومه هرکاری دلش بخواد میکنه
تاج فاسد هر کاری می خواهد انجام می دهد و هیچ کس جلودارش نیست؟
چرا تو مسایل مالی دادستان خواب تشریف دارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر