بازدید 9552
با تحولات منطقه و جهان

حمله هکری گسترده به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا / رصد ۲۱ هواپیمای نظامی و ۱۱ کشتی جنگی چین در اطراف تایوان/ ساخت دومین پایگاه نظامی در غرب عراق / قدردانی اردوغان از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

حمله هکری گسترده به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا، رصد ۲۱ هواپیمای نظامی و ۱۱ کشتی جنگی چین پیرامون تایوان، ساخت دومین پایگاه نظامی در غرب عراق، قدردانی اردوغان از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت همکاری‌های بانکی ایران و عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 26 May 2023

حمله هکری گسترده به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا/ رصد ۲۱ هواپیما نظامی و ۱۱ کشتی جنگی چین در اطراف تایوان/ احداث دومین پایگاه نظامی در غرب عراق/ قدردانی اردوغان از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

بین الملل تابناک: حمله هکری گسترده به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا، رصد ۲۱ هواپیمای نظامی و ۱۱ کشتی جنگی چین پیرامون تایوان، ساخت دومین پایگاه نظامی در غرب عراق، قدردانی اردوغان از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت همکاری‌های بانکی ایران و عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هکری گسترده به زیرساخت‌های نیروی دریایی آمریکا

«کارلوس دل تور» معاون فرماندهی نیروی دریایی آمریکا از هک زیرساخت های نیروی دریایی این کشور توسط هکرهای مورد حمایت دولت چین خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، این فرمانده نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه نیروی دریایی آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته است، مدعی شد: برای ما جای تعجب نیست که چین نه تنها در سال های اخیر که برای چند دهه از این شیوه استفاده می‌کند. 

وی از بیان جزئیات درباره کمیت و کیفیت این حمله سایبری خودداری کرد؛ اما تاکید نمود که نیروی دریایی آمریکا طی سالهای گذشته همواره با چنین حملاتی دست و پنجه نرم کرده است. 

اما شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای هشدار آمیز به شرکت های دولتی و غیردولتی اعلام کرد که یک گروه پیشرفته هکری تحت حمایت دولت چین با موفقیت از یک آسیب‌پذیری در مجموعه امنیت سایبری سوءاستفاده کرده است.

مایکروسافت در بیانیه خود گفته، این آسیب پذیری که توسط گروهی با نام «ولت تایفون» مورد نفوذ قرار گرفته، زیرساخت های حیاتی سایبری در طیف وسیعی از صنایع آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
مایکروسافت همچنین اعلام کرد، هکرهای چینی بخش‌های ارتباطی و دریایی را در خلیج گوام  ـ که یک پایگاه نظامی کلیدی نیروی دریایی ایالات متحده است ـ هدف قرار داده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است، به نظر می‌رسد، گروه هکری به جای ایجاد اختلال در سیستم ها بر نظارت متمرکز بوده است؛ اما مقامات ارشد پنتاگون و کارشناسان از هک شدن زیرساخت های گوام ابراز نگرانی کرده‌اند، چون قلمرو این جزیره در جلوگیری از حمله چین به جزیره تایوان بسیار مهم است.

وزارت خارجه چین و رسانه‌های این کشور ادعاهای مایکروسافت را رد کرده و آن را اطلاعات نادرست خوانده‌اند.

رصد ۲۱ هواپیمای نظامی و ۱۱ کشتی جنگی چین در اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ هواپیمای نظامی و ۱۱ کشتی جنگی چینی را در اطراف تایوان رصد کرده است.

همچنین وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۳ هواپیمای جنگی چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

لازم به ذکر است، چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود خوانده و تحرکات غرب و آمریکا در تایوان را نقض اصل «چین واحد» می‌داند. 

مطابق اصل چین واحد سفر صدراعظم و وزرای کشور، خارجه و دفاع سایر کشورها به تایوان ممنوع است. 

احداث دومین پایگاه نظامی در غرب عراق

یک منبع امنیتی عراق امروز خبر داد، نظامیان تروریست آمریکایی در تلاش هستند، دومین پایگاه نظامی خود را در استان الانبار واقع در غرب عراق احداث کنند.

پایگاه خبری تحلیلی کریدل (The Cradle) که به مسائل منطقه غرب آسیا می‌پردازد، به نقل از این منبع گزارش داد، ارتش آمریکا منطقه «الجزیره» را برای احداث پایگاه نظامی خود انتخاب کرده است، زیرا این منطقه، ذخایر عظیمی از نفت و گاز را در خود جای داده است.

آمریکا پیش از این هم حضور نظامی گسترده‌ای در غرب عراق به ویژ] در پایگاه عین الاسد داشته است. عین الاسد پس از پایگاه هوایی «بلد» دومین پایگاه بزرگ ارتش آمریکا در عراق محسوب می‌شود که در منطقه «البغدادی» واقع شده و در سال ۲۰۰۳ به اشغال آمریکا درآمد و همچنان در اختیار این کشور است.

عین الاسد که پس از اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها به یک شهر نظامی تبدیل شد، بزرگترین پایگاه آمریکا در خاک عراق است که میزبانی یگان‌های متعدد بالگردی، پهپادی، ترابری، جنگنده و ... ارتش تروریستی آمریکا را بر عهده دارد. این پایگاه را همچنین می‌توان دورترین پایگاه آمریکایی در عراق از مرزهای ایران برشمرد که در جریان عملیات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از پایگاه‌های شرکت کننده در این عملیات جنایتکارانه بود.

پس از به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸، جمهوری اسلامی ایران با شلیک ۱۳ فروند موشک بالستیک «فاتح-۳۱۳» و «قیام» در عملیاتی به نام «شهید سلیمانی» از یکی از پایگاه‌های نیروی هوافضای سپاه در غرب کشور، این لانه تروریستی را در هم کوبید.

کریدل در ادامه گزارش خود نوشت، منابع آگاه عراقی هم  پیش از این گفته بودند که نیروهای آمریکایی قصد ندارند از عراق خارج شوند، بلکه به دنبال گسترش هر چه بیشتر پایگاه عین الاسد در استان الانبار هستند.

بنا بر این گزارش، آمریکایی ها در تلاشند حضور نظامی خود را در عراق گسترش دهند و مطابق معمول، مبارزه ادعایی با تروریست های پراکنده داعش را بهانه این حضور اشغالگرانه خود قرار داده‌اند.

در همین ارتباط، «عبدالله الجغیفی» دبیرکل حزب «احرار الفرات» در الانبار ششم اردیبهشت ماه گذشته گفت: «فاجعه‌ای بزرگ» در این استان در حال رخ دادن است و آمریکایی‌ها بدون هیچ ممانعتی در حال خرید زمین و گسترش پایگاه عین الاسد هستند.

الجغیفی گفت که مقامات آمریکایی در عراق، اقدام به خرید اراضی عشایر در استان الانبار کرده‌اند و پایگاه عین الاسد را به سمت غرب عراق گسترش می‌دهند. او گفت که شورای استانداری و نمایندگان استان الانبار کاملا منفعلانه عمل می‌کنند و گویی که هیچ اطلاعی از اتفاقاتی که در این استان رخ می‌دهد، ندارند.

اعلام توسعه پایگاه عین الاسد از سوی این فعال سیاسی استان الانبار در حالی است که نیروهای آمریکایی آزادانه اقدام به گشت‌زنی در مناطق بیابانی و مشرف به مرز در استان الانبار سوریه می‌کنند و نکته قابل توجه اینکه استان الانبار به دلیل شرای جغرافیایی که دارد، از مناطق عمده فعالیت هسته‌های خاموش داعش به شمار می‌رود.

در این راستا، «عقیل الطائی» تحلیلگر سیاسی عراق در دهم اسفند سال گذشته از وجود اطلاعات دقیق و تایید‌شده‌ای مبنی بر اقدام آمریکا در راه‌اندازی یک «خط تاکسی هوایی» برای انتقال تروریست‌های داعش از اطراف پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق به ارتفاعات دیالی در شرق این کشور خبر داد و گفت: آمریکا با بالگردهای «شینوک» تروریست‌ها را با سلاح و تجهیزات از بیابان‌های الانبار به کوههای حمرین در دیالی انتقال می‌دهد و این مسأله از سوی نیروهای عراقی رصد شده است.

قدردانی اردوغان از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

پنج‌شنبه رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس اخیرا کمک مالی به ترکیه کرده‌اند که برای مدت کوتاهی به کاهش بار بانک مرکزی ترکیه و بازارها کمک کرد.

به نوشته روزنامه رای الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به سی ان ان ترک گفت: اقتصاد، سیستم بانکی و مالی ما بسیار قوی است. در عین حال، برخی کشورهای خلیج فارس و برخی دیگر پول به سیستم بانکی ما واریز کرده‌اند. به تازگی این اتفاق افتاد که باری را از دوش بانک مرکزی و بازار برداشت؛ حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد.

وی در این مصاحبه افزود: «بعد از انتخابات روز یکشنبه، خواهید دید که این رهبران چگونه به اینجا می‌آیند و چگونه برای تشکر از آنها دیدار خواهم کرد.»

اردوغان که به دنبال تمدید حکومت دو دهه‌ای خود در انتخابات روز یکشنبه است، نام کشورها را ذکر و مشخص نکرد که ترکیه چه زمانی و چه میزان بودجه دریافت کرده است؟!

آنکارا در سال‌های گذشته حدود ۲۸ میلیارد دلار از قراردادهای مبادلات ارزی با امارات متحده عربی، قطر، چین و کره جنوبی به دست آورد که گمان می‌رود بیشتر آن در ذخایر بانک مرکزی ترکیه باشد؛ وجوه خارجی کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه را جبران کرد.

ذخایر با یک سیاست غیر متعارف طی سال‌ها با هدف تثبیت لیر که در معرض یکسری سقوط‌های ناشی از کاهش نرخ‌های بهره در مواجهه با تورم فزاینده قرار گرفت، تا حدی تخلیه شد.

تأکید امیرعبداللهیان بر تقویت همکاری‌های بانکی ایران و عراق

حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق پنجشنبه شب چهارم خرداد ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه ایران و فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در این تماس تلفنی در خصوص آخرین وضعیت مناسبات فیمابین گفت‌وگو کردند. 

در این گفت‌وگوی تلفنی بر پیگیری اجرای موافقت‌نامه امنیتی امضا شده بین دو‌کشور تأکید شد.

ضرورت تقویت خطوط انتقال گاز ایران به عراق و همکاری‌های منطقه‌ای، از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی وزرای امور خارجه دو کشور در این تماس تلفنی بود.

امیرعبداللهیان همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از انتقال مالی و بانکی مربوط به سفر حجاج بیت الله الحرام از محل اعتبارات جمهوری اسلامی ایران  از سوی عراق، خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های بانکی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۳
وقتی تحریمات امریکا از هزاران کیلومتر دورتر مانع از داد و ستد ایران حتی با کشورهای همسایه میشود ایجاد و گسترش پایگاه در منطقه دور از انتظار نیست فقط با حمله به پایگاه های امریکا در منطقه میتوان باعث کاهش فشار شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اگر جرات‌کردی‌ شک بخوردت راه‌ نده‌ وگرنه تو و امثال تو که نوکر پوتین هستید و دوست دارید‌ همواره بین ایران غرب کنتاکت باشه‌ بیخود اینجا‌ شعار نده‌ !
اگر میتونی برو در کنار پوتینجونت بجنگ که تو گل مونده‌
اره‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مرد باش و خودت هم در این نبردها شرکت کن
وگرنه میشی مثل مسئولینی که فرزندانشان در جنگ سوریه شرکت نکردند ولی ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
وقتی خود عراقی ها با امریکایی ها هماهنگ هستند ما چکار می تونیم بکنیم . دولت عراق خودش با امریکا است . دارن پایگاه می زنن می فهمید یعنی چه . سنگر که نمی سازن چیزی در حد شهر است .
ناشناس
| Poland |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
غرب زده ها با یک کانت خودشونو خراب کردند ، دیدید که زدیم ارباباتون هم هیچ غلطی نتونست بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
دیدگاه روسی - اسرائیلی
اردوغان درست مثل رهبرقدرتمند یک کشوراسلامی باتمام کشورهای اسلامی قدرتمند وثروتمند دنیا ارتباط خوب برادری ومودت دارد وباوجودبکه کشورش نه نفت داردونه کاز ونه سایر نعمتهائی که طبیعت مفت دراختیارکشورهائی چون کشورعزیز ما قرارداده ولی مردمش ازرفاه نسبی خوبی برخوردارندومامتاسفانه بعلت بی تذبیری اغلب اوقات درارتباطمان باکشورهای مسلمان مشکل داریم وباکوچکترین ناملایمتی چنان همه چیزبهم میخوردکه کشور چین ازآنسر دنیا برای منافع خودش دست ماراتوی دست برادران‌مسلمان خودمان میگذارد واقعاًعجیب نیست کفارباعث اشتی بین المسلمین شوندپس کارخوب راباید یادگرفت ازهرکه میخواهدباشدبخصوص ازکشورهای همکیش خودمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
یه بخشی از حرفهای شما درست دوست ناشناس، ولی یه خورده حافظه تاریخی هم بد چیزی نیست. خاشقچی، کشتی مرمره، سوریه، ارمنستان، کردهای ترکیه و سوریه و عراق، ... باز هم بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اردوغان و تورم ۹۴ درصدی
امریکا تا بلایی که سر اکراین اورد و سر تایوان نیاره ول کن نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
با علم به غلط بودن کار پوتین در حمله به اوکراین ، دوستانی که منفی داده اند فقط دو دلیل برای رای منفیشان بدهند. یه جای توی این دنیا میتونن اسم ببرند که جنگ و کشتار و ناآرامی باشه ولی آمریکا نباشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
دوستانی که منفی دادن غربگدا هستن
ما پایگاه عین الاسد رو در هم کوبیدیم؟؟؟؟؟ آقا چرا دیگه انقدر اغراق میکنید ... خوبه واقعیت هم مشخص هست.

در ثانی مگر قرار نبود آمریکا از عراق برود ! الان دومین پایگاه را هم میسازن ؟؟؟ مگر مجلس عراق و احزاب شیعی اکثریث و نخست وزیر وقت ، ممنوع نکرده بودن ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
دولت شیعی عراق دست در دست امریکا . خود عراقی ها چراغ سبز دادن ما چکار می تونیم بکنیم . عراق نشان داده رفیق روزهای خوشش امریکا است و روزهای گرفتاری اش ایران . سیاست پدر و مادر نداره یعنی این .
"ارتش آمریکا منطقه «الجزیره» را برای احداث پایگاه نظامی خود انتخاب کرده است؛ زیرا این منطقه، ذخایر عظیمی از نفت و گاز را در خود جای داده است....کریدل در ادامه گزارش خود نوشت، منابع آگاه عراقی هم پیش از این گفته بودند که نیروهای آمریکایی قصد ندارند از عراق خارج شوند، بلکه به دنبال گسترش هر چه بیشتر پایگاه عین الاسد در استان الانبار هستند."
اگه روسیه یا چین همین کار را کرده بود، غربگداهای خودتحقیر چه قشقرقی برپا می کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
بلوک شرق در حد و اندازه ای نیست که در این کشورها پایگاه داشته باشند
درسته شرق پرستی، ولی دیگه حقیقت رو فراموش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
هشت سال با صدام جنگیدیم و اون همه خرابی و کشته آخرش جام زهرنوشیدیم و بواسطه سازمان ملل با صدام پشت میز مذاکره نشستیم‌ ولی آمریکا طی یک هفته شر صدام را از سر ایران و منطقه کند‌ و مردم عراق آزاد شدند‌ و راه کربلا باز شد و قس علی هذا‌ .


بنطرشماها‌ آمریکا حق نداره در عراق پایگاه داشته باشه‌ و تو اونو با پوتین قیاس میکنی که دوساله‌ زیر‌ زآن سوی بقول شما دلقک‌ زائیده‌ ؟!
چرا هیچوقت جانب انصاف را رعایت نمی کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اگر چین و روسیه هم از آنطرف دنیا می آمدند و چنین غلطی در خاورمیانه می کردند همین برخورد را داشتیم اما شما غرب گراها هنوز عقلتان نمی رسد که طرف از آنطرف دنیا آمده در اکراین دخالت نظامی می کند در تایوان و کره دخالت نظامی می کند در افغانستان و عراق و سوریه دخالت نظامی می کند بازم با آن فکر ناقصان می گویید اگر چین و روسیه چنان می کردند و ... فعلا نقد را بچسب هر وقت چین و روسیه چنین کاری کردند ما هم موضعمان را عوض می کنیم
افلا تفکرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
خودت می گی غربگدا اینا جان و مال و ناموسشون فدای امریکاست
ناشناس
| Poland |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
بعضی وقت ها از این همه حماقت غربگداها شوکه میشوم
دولت عراق به اندازه دولت ونزوئلا در برابر شیطان بزرگ برش ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
عراقی جماعت کوفی اند . دوباره داعشی دیگر در راه است .
فقط خودتونو گول میزنین چون کشورهای عربی هیچوقت از آمریکا و غرب فاصله نمیگیرن و این سیاست جدیدشونه که رو آوردن به اتحاد های منطقه ای تا ظاهر قضیه رو حفظ کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
من مطمئنم وقتی ایران با عربها سرشاخه بود اونموقع پست می‌داشتی که چرا ایران با برادران دینی و همسایه خودش اینقدر نامهربانی میکند و این چه سیاستی هست. حتی اگر الان آلبانی نباشی، از جهت فکری اونجا هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
فقط شما غربگداها هنوز به امریکا دل بستید
تحرکات نظامی چین همش هارت و پورت الکیه چین کشور ترسوییه هیچوقت جرأت حمله نظامی رو نداره یعنی هیچوقت نداشته و دوران جنگ جهانی هم چین با اونهمه جمعیت و وسعت هیچ پوخی نبود و ژاپن براحتی نصف سرزمینشو تصرف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
یعنی الان با این حرفی که زدی چین داره کار خوبی می‌کنه یا بد؟
علی
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شما ظاهراً در مورد نقش قلدر مآبانه چین در برابر جزیره های کشورهای همجوارش اطلاعات زیادی ندارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
چین مثل امریکا نیست که چیزی برای از دست دادن نداشته باشه
قبل از تشکیل اسرائیل با خرید زمین ها از اعراب فلسطین شروع شد و بمرور زمان ادعای حاکمیت کردند
همین اتفاق ممکن است در عراق هم بوجود آید و اگر از الان جلوی آنرا نگیرند دچار بلایی شوند که فلسطین در طول ۷۰ سال گرفتار آن است و مورد مزمت آیندگان قرار گیرند

آمریکا کشوری است که صدام را بر ضد ایران تحریک کرد و اسناد آن از لانه جاسوسی کشف شده است اسنادی که در آن اشاره می کند که اگر آمریکا از طریق داخل ایران موفق نشود دنبال یک درگیری و جنگ از طریق همسایگان ایران خواهد بود و عملا آمریکا صدام و قرارداد ۱۹۴۷ الجزایر و تعصب قومی را بهانه ای برای ایجاد جنگ ۸ ساله کرد و امروز داعش را بهانه دخالت در امورات عراق کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
تو حالا جوش نزن شیرت خشک میشه
آمریکای قدر قدرت را ببین به چه روزی افتاده ، چپ و راست داره میخوره
عربها فقط به فکر منافع ملت خود هستند و حتی برای چند هزار فلسطینی که کل آن اندازه یک شهرستان نیست منافع ملی خود و یک دلار ملت خود را فدا نمی کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار