بازدید 2829

رئیس یک گروه شبه نظامی آمریکا به زندان محکوم شد

قاضی دادگاه آمريکا گفت: استیوارت رودز تهدیدی برای دموکراسی و اصل جمهوریت است و تلاش برای سرنگون کردن دولت ایالات متحده علت محکوميت او به هجده سال زندان بود.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 26 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئيس یکی از گروه‌های تندرو راستگرا که در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا دست داشت، به هجده سال زندان محکوم شد.

به گزارش تلويزيون الجزيره، رئيس ”اوث کیپرز“ (Oath Keepers به معنای حافظان سوگند)، که یک گروه شبه نظامی راستگراست، به علت نقشی که در حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا داشت، به ۱۸ سال زندان محکوم شد.

”استیوارت رودز“ به علت نقش داشتن در توطئه آشوب و دیگر جنایت‌ها به این حکم محکوم شده است. (در جریان حمله یادشده) رودز به کنگره وارد نشده بود، اما اعضای آن گروه را برای یورش به ساختمان (کنگره) هماهنگ (و سازمان دهی) کرده بود. دادستان‌ها برای او درخواست ۲۵ سال زندان داده بودند. 

رودز در دادگاه گفت:» زندانی سیاسی است و تنها جنایتی که مرتکب شده، مخالفت با آن‌هایی بوده که تلاش داشته اند کشور را ویران کنند. قاضی دادگاه این موضع را رد کرد و گفت که او (رودز) به علت تخلفات جنایی محکوم شده است.

قاضی افزود: احساس می‌کند که رودز همچنان تهدیدی برای دموکراسی در ایالات متحده - و اصل جمهوریت - به شمار می‌آید. اکنون رودز به جرم توطئه آشوب محکوم شده و علت آن، تلاش برای سرنگون کردن دولت ایالات متحده است. او در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ - وقتی که مردم به کنگره یورش بردند - در آنجا حضور داشت، اما هیچگاه خودش به ساختمان کنگره وارد نشد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر