بازدید 2643

حمله الشباب به مرکز نظامی در سومالی

منابع محلی گزارش دادند که گروه تروریستی الشباب به یک مرکز نظامی در اقلیم شبیلی سفلی حمله کرده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 26 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از الجزیره، منابع محلی گزارش دادند که گروه تروریستی الشباب به یک مرکز نظامی در اقلیم شبیلی سفلی حمله کرده است.

این منابع از شنیده شدن صدای چند انفجار در داخل این مرکز نظامی خبر دادند.

جزئیات بیشتر هنوز مخابره نشده است.

گروهک تروریستی الشباب که اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرد، شاخه گروه القاعده است که مسئولیت عملیات تروریستی زیادی را در آفریقا برعهده گرفته که منجر به کشته شدن صدها نفر شده است.

گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب گذاری نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می‌دهد.

نیروهای سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروه تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، صدها تن از مردم پایتخت سومالی ماه پیش در تظاهراتی علیه گروهک تروریستی الشباب شرکت کردند.

«حسن شیخ محمد» رئیس جمهور سومالی، که در این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی حاضر بود، از مردم کشورش خواست تا برای بیرون راندن عناصر گروهک الشباب از این کشور وارد عمل شده و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور سومالی در این باره گفت: من از شما می‌خواهم که امروز برای از بین ببردن آنها با هم متعهد شویم. ما قتل یا غارت مردم خود را نمی‌پذیریم و نیز با کشتار مردم بی‌گناه خود کنار نمی آییم. ما از آنها در برابر الشباب محافظت خواهیم کرد. هر کسی که این کار را انجام دهد [مردم بی گناه را بکشد] محاکمه و عدالت در انتظار وی خواهد بود.

«هدان علی» مشاور ارشد رئیس جمهور سومالی، نیز در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که شهروندان قیام کنند زیرا در سراسر کشور شاهد افزایش شدید الشباب هستیم.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان