بازدید 3849
۵

مدودف: مناقشه اوکراین دهه‌ها طول خواهد کشید

معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: مناقشه اوکراین برای مدت زمانی بسیار طولانی و احتمالاً دهه‌ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۷۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 26 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک‏، مدمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه گفت: مناقشه اوکراین برای مدت زمانی بسیار طولانی و احتمالاً دهه‌ها ادامه خواهد داشت.

دمیتری مدودف در جریان سفر به ویتنام در برابر خبرنگاران گفت: این یک واقعیت جدید و شرایط جدید زندگی است. تا زمانی که چنین قدرتی (در کی یف) بر سر کار باشد‏‌‏، مثلاً سه سال آتش بس و دو سال جنگ خواهد بود و سپس همه چیز تکرار خواهد شد. ماهیت قدرت نازی در کی یف باید نابود شود. 

این مقام روس پیشتر در کانالی تلگرامی درباره سناریو‌های مختلف مربوط به این که چگونه مناقشه اوکراین ممکن است پایان یابد اظهاراتی را مطرح کرده و گفته بود اوکراین، پس از عملیات نظامی ویژه روسیه، ممکن است کلاً محو و اراضی مرکزی و غربی آن میان مسکو و شماری از کشور‌های اروپایی تقسیم شود و بدین ترتیب، این مناقشه پایان خواهد یافت و تضمین‌های کافی وجود خواهد داشت که این جنگ در درازمدت هم ازسر گرفته نخواهد شد.

وی افزود مسکو علاقه‌مند به الحاق مناطق مرکزی اوکراین به روسیه است، زیرا به این طریق این مناقشه ممکن است برای همیشه پایان یابد. مدودف اضافه کرد سناریویی وجود دارد مبنی بر این که اگر اوکراین تا حدودی تحت کنترل اتحادیه اروپا و ناتو باشد‏، این درگیری دائمی خواهد شد و حتی تهدید جنگ جهانی سوم نیز وجود خواهد داشت.

روسیه عملیات نظامی ویژه در اوکراین را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در واکنش به درخواست‌های ساکنان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک برای محافظت از آن‌ها در برابر نیرو‌های اوکراینی آغاز کرد. کشور‌های غربی در واکنش به این اقدام روسیه، تحریم‌هایی را علیه آن اعمال کرده و در حال ارسال تسلیحات به اوکراین هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
اعتراف میکنه که دهه ها در باتلاق اوکراین گیر خواهیم کرد . پس دنیا دهه ها از شر شرارت و تجاوزهای شما راحت خواهد شد
انگار وسعت سرزمینی یک کشور برای دیگران خیلی وسوسه انگیزه. سیاستگذاران ما درسهای زیادی باید از ابعاد مختلف جنگ اوکراین بگیرند. برای خیلی از مسائل اساسی تصمیم گیری در روز حادثه خیلی دیره.
لعنت به تو
الهی شکر !
پس در چاه خود کنده خودبرای دهه ها گرفتار شوید .
این روسها یه روزی هم میگن ایران ملک بابامونه و ایران رو هم مانند اوکراین اشغال می کنند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل