بازدید 2426

اعتراض هزاران نفر در موریتانی به نتایج انتخابات پارلمانی

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، هزاران نفر در موریتانی با برگزاری تجمعی به نتایج انتخابات پارلمانی و شورای‌های محلی که حدود دو هفته پیش برگزار شده بود، اعتراض کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 26 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هزاران موریتانیایی روز پنجشنبه در نواکشوت پایتخت این کشور در تجمعی که از سوی مخالفان فراخوان داده شده بود، در مخالفت با نتایج انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با برافراشتن بنرهایی خواستار برگزاری انتخابات مجدد شدند و از عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات ملی این کشور انتقاد کردند.

«امادی ولد سیدی المختار»، رئیس حزب «تجمع ملی برای اصلاحات و توسعه» در این تجمع اعتراضی با اشاره به انتخاباتی که ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) برگزار شد، گفت که مخالفان از آرای مردم محافظت خواهند کرد و این نتایج مضحک را نمی‌پذیرند.

«احمد ولد داداه» رئیس حزب «بلوک نیروهای دموکراتیک» نیز به نوبه خود تأکید کرد که مخالفان به دفاع از دموکراسی ادامه خواهند داد.

اپوزیسیون خواستار برگزاری مجدد انتخابات در نواکشوت و بوتلمت (غرب موریتانی) و برخی مراکز رای گیری دیگر است که به گفته آنها شاهد تقلب گسترده بوده است.

پس از آن که احزاب سیاسی مخالف حزب حاکم و طرفداران آنها در مورد تقلب گسترده صحبت کردند و خواستار لغو و برگزاری مجدد انتخابات شدند، این انتخابات جنجال گسترده‌ای را در موریتانی به راه انداخته است.

با این حال، کمیسیون مستقل ملی انتخابات (مرجع نظارت) از وجود تخلفاتی در این انتخابات خبر داده است اما تأکید کرده این تخلفات، اعتبار روند انتخابات را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

حزب حاکم موریتانی که حزب انصاف نام دارد با کسب ۸۰ کرسی از ۱۷۶ کرسی پارلمان، در صدر نتایج اعلام شده در دور اول انتخابات قرار گرفت.

از سوی دیگر، احزاب مخالف ۲۴ کرسی پارلمان و سایر احزاب حامی «محمد ولد غزوانی» رئیس جمهور موریتانی ۳۶ کرسی پارلمان را به دست آوردند.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی این کمیته، حزب انصاف پیروز اکثریت کرسی‌های شوراهای محلی که ۲۳۸ کرسی است، شده است.

کمیسیون انتخابات موریتانی روز یکشنبه به طور رسمی نتایج دور اول انتخابات را اعلام کرد، در حالی که تاریخ برگزاری دور دوم انتخابات برای تعیین ۳۶ کرسی باقیمانده پارلمان ۲۷ می (۶ خرداد) تعیین شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر