بازدید 15733
پایان فصل جنجالی فوتبال باشگاهی ایران با آخرین شهرآورد دولتی قرمز و آبی

هوادار یک - پرسپولیس ۳؛ سلام به دربی ۱۰۱ در فینال جام حذفی بعد از ۲۴سال

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر، به آخرین گام خود برای فتح دوگانه فوتبال ایران یعنی دیدار نهایی جام حذفی رسید؛ جایی که باید در جنگی تمام عیار و فوق حیثیتی به مصاف استقلال زخم خورده برود.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 25 May 2023

تیم پرسپولیس با برتری مطمئن سه بر یک برابر هوادار تهران، به فینال جام حذفی صعود کرد و حریف استقلال در این دیدار پایانی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، پرسپولیس قهرمان لیگ برتر، به آخرین گام خود برای فتح دوگانه فوتبال ایران یعنی دیدار نهایی جام حذفی رسید؛ جایی که باید در جنگی تمام عیار و فوق حیثیتی به مصاف استقلال زخم خورده برود.

هوادار یک - پرسپولیس ۳ ؛ سلام به دربی ۱۰۱ در فینال جام حذفی / یحیی، الهامی حذفی‌باز را ساکت کرد!

این نبرد انتقامی قرار است دهم خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شود تا پرونده این فصل فوتبال ایران بسته گردد.

در دومین دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی ایران، تیم فوتبال هوادار با هدایت ساکت الهامی به مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی رفت که این دیدار در پایان با نتیجه سه بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید تا حساس‌ترین داربی بیست سال اخیر در دهم خرداد بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در فینال این مسابقات برگزار شود.

شهرآورد یکصدم تکلیف قهرمان لیگ برتر را روشن کرد و حالا در دربی صدویکم شاگردان زخم خورده و پر ادعای ساپینتو از اشتباهات برای انتقام می‌آیند. آنها معتقدند قهرمانی در لیگ حق آنها بود و داوران مانع قهرمانی آنها شدند. 

در این بازی پرسپولیس می‌تواند در صورت شکست استقلال در وقت قانونی برای نخستین بار طی بیش از ۴۰سال در تعداد پیروزی از رقیب سنتی خود پیشی بگیرند؛ هرچند برتری آبی‌ها با احتساب سه برد با حکم کمیته انضباطی رقم خورده است.

از آخرین دربی خردادماه بیست سال می‌گذرد و در آن دربی پرسپولیس موفق شد، دو بر یک استقلال را شکست دهد. ابوالقاسم‌پور و یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس گل زدند و علیرضا اکبرپور برای استقلال.

پرسپولیس و استقلال تنها یک بار در سال ۱۳۷۸ در فینال جام حذفی با یکدیگر روبه رو شدند که قرمزپوشان آن جدال را دو بر یک بردند و فاتح جام شدند؛ این دهمین حضور پرسپولیس در فینال جام حذفی است. 

پرسپولیس بدون محروم به فینال رسیده و استقلال مهدی‌پور را به دلیل دو اخطاره شدن در فینال ندارد.

 

هوادار یک - پرسپولیس ۳ ؛ سلام به دربی ۱۰۱ در فینال جام حذفی / یحیی، الهامی حذفی‌باز را ساکت کرد!

گل: گئورگی گولسیانی در دقیقه ۵ از روی نقطه پنالتی، وحید امیری در دقیقه ۱۰ و عیسی آل کثیر در دقیقه ۷۲ برای پرسپولیس، بابک مرادی در دقیقه ۶۰ از روی نقطه پنالتی برای هوادار

کارت زرد: نیما انتظاری از هوادار. کارت قرمز کمک مربی هوادار

ترکیب هوادار: محمدرضا خالدآبادی، مرتضی منصوری، عزت‌الله پورقاز، مهدی عبدی، حسین صادقی، سپهر روزی‌طلب (۶۰- حسین ابراهیمی)، نیما انتظاری(۶۰- محمد میری)، محمدمهدی مهدی‌خانی (۴۶- فریبرز گرامی)، مسعود شجاعی (۷۹- داریوش شجاعیان)، محمدجواد محمدی و سعید سحرخیزان (۶۰- بابک مرادی).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (۸۳- محمد عمری)، میلاد سرلک (۸۷- سینا اسدبیگی)، وحید امیری (۸۳- امید عالیشاه)، سعید صادقی، گئورگی گولسیانی، عیسی آل کثیر (۸۳- مهدی عبدی).

شرح گل‌های بازی

گل اول گولسیانی دقیقه ۴ برای پرسپولیس: حمله بازیکنان پرسپولیس با ضربه سر آل کثیر، ترابی را در فرصت مناسبی قرار داد و نفوذ او به محوطه جریمه هوادار، با خطای منصوری همراه شد که صفایی برای سرخ‌ها اعلام پنالتی کرد. گولسیانی این ضربه را تبدیل به گل کرد.

گل دوم توسط وحید امیری در دقیقه ۹ برای پرسپولیس: حمله پرسپولیسی‌ها با پاس ترابی به امیری در پشت محوطه همراه شد که ضربه او با تکل مدافع هوادار برگشت داده شد؛ اما کاپیتان پرسپولیس در برگشت با پای چپ و ضربه به زاویه مخالف، دروازه هوادار را برای بار دوم باز کرد.

گل اول توسط بایک مرادی در دقیقه ۶۰ برای هوادار؛ ارسال کرنر روی دروازه پرسپولیس با برخورد به دست بازیکن پرسپولیس، سبب شد تا داور خطای هند علی نعمتی را اعلام کند. بابک مرادی پشت این توپ قرار گرفت و دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد.

گل سوم توسط صادقی در دقیقه ۷۲ برای پرسپولیس؛ در ضد حمله پرسپولیس امیری توپ را با پاس عمقی به سعید صادقی رساند و او پس از حرکت به سمت دروازه، آل کثیر را در فرصتی تک‌به‌تک درون محوطه با دروازه‌بان قرار داد که مهاجم پرسپولیس گل سوم تیمش را زمینی وارد دروازه خالدآبادی کرد.

هوادار یک - پرسپولیس ۳ ؛ سلام به دربی ۱۰۱ در فینال جام حذفی / یحیی، الهامی حذفی‌باز را ساکت کرد!

لحظات حساس بازی

در دقیقه ۷، یک و دوی آل کثیر با سروش رفیعی، مهاجم پرسپولیس را در فرصتی تک به تک قرار داد که ضربه آل کثیر را خالدآبادی به زیبایی دفع کرد.

در دقیقه ۸، نفوذ زیبای صادقی، موقعیت سه به دو را برای پرسپولسی‌ها فراهم کرد؛ اما صادقی قدر این موقعیت را ندانست و توپ به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۸، آل کثیر، وحید امیری را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او توپ را برای ترابی کاشت که ضربه زیبای او با برخورد به منصوری به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۹، ارسال زیبای سعید صادقی به محوطه جریمه با ضربه خطرناک و سر ضرب آل کثیر به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴، لو دادن توپ توسط اسماعیلی‌فر، حسین صادقی را در موقعیتی مناسب قرار داد و ضربه او با برخورد به مدافع پرسپولیس به شکلی خطرناک به کرنر رفت.

در دقیقه ۳۵، روی نفوذ جواد محمدی و با برخورد معمولی مرتضی پورعلی‌گنجی، هوادار صاحب پنالتی شد که مسعود شجاعی پشت این توپ قرار گرفت، ولی علیرضا بیرانوند موفق شد این ضربه را مهار کند.

هوادار یک - پرسپولیس ۳ ؛ سلام به دربی ۱۰۱ در فینال جام حذفی / یحیی، الهامی حذفی‌باز را ساکت کرد!

در دقیقه ۴۵، پاس اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر، سعید سحرخیزان را در موقعیت تک‌به‌تک با علیرضا بیرانوند قرار داد که ضربه بازیکن هوادار با بی‌دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۹، شوت محکم بابک مرادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۰، پاس جواد محمدی، بابک مرادی را در موقعیت تک‌به‌تک با بیرانوند قرار داد؛ اما ضربه این بازیکن با بی‌دقتی از بالای دروازه به اوت رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۶
وباز هم دربی و بازهم شکست استقلال و باز هم قهرمانی :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
قانون چهارم ترمودینامیک:اگه پرسپولیس تا دقیقه ی ۸۰ گل نزنه،داور حتما حتما پنالتی میگیره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
و بازهم تیم داوری و فدراسیون وقهرمانی پاک
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
جناب ۱۰۵۱ بااین حرفا دوتا قهرمانی ودومی تون رو زیر سوال نبرید اگه یه تیم مثل نفت آبادان این حرف روبزنه ایرادی نداره چون تاحالاقهرمان نشدن.
استقلالی های عزیز از الان به فکر جور کردن بهانه های شکستشون باشند
داور پنالتی مارو نگرفت
کمک داور نباید افساید میگرفت
پرسپولیس ۴ تا تماشاگر بیشتر داشت
زمین کج بود
توپ کم باد بود
تور سوراخ بود
اندازه دروازه پرسپولیس کمتر بود !
تیم فوتبال هوادار به خاطر تبریک قهرمانی پرسپولیس در اقدامی ارزشمند برای این تیم تونل افتخار تشکیل داد.
افرین به فرهنگ وکلاس بالای تیم هوادار
بعضی ها یادبگیرند !!!
دوجام به فاصله یک هفته برای پرسپوليس و یحیی
دوجام به فاصله یک هفته برای پرسپوليس و یحیی
ساپینتو هر کاری دلش خواست کرد وهر حرفی دلش خواست زد وای با عمس العملی روبرونشد
عجیب ترین آن حمله به تیم داوری و ناسزا گفتن در پایان یکی از بازیهای لیگ بود که همه دیدند وشنیدند ولی هیچکس هیچ عکس العملی نشان نداد
توهین ها و حرکات ساپینتو انقدر افراطی و گستاخانه بود که حتی صدای پیش کسوتان ایتقلال هم درامد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اگه یحیی یه کلمه حرف زده بود،۶جلسه محروم میشد، تبعیض تا کجا؟امیدوارم هر تیم لیاقتشو داشت،تو فینال قهرمان شه،،دنبال بهانه نباشن، در صورت باخت ،خیلی راحت قبول کنن،این رفتارها متاسفانه الگویی میشه،برای تمام جامعه
در دوبازی قبل استقلال وپرسپولیس ۲ پنالتی به اشتباه گرفته نشد و ۲ پنالتی هم به اشتباه گرفته شد. دوتای اولی به نفع استقلال و دوتای دومی به ضرر پرسپولیس بودند
نتیجه اینکه در فینال بجای استقلال باید نساجی بازی میکردیم
ولی عیبی نداره بردن استقلال در فینال حذفی لذت دیگه ای داره وبیشتر میچسبه :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
آره پنالتی بود نگرفتند تا شما بیشتر بسوزید
هفته دیگه ساپینتو به خونه اش برمیگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
بابا یه نفسی بگیر حداقل!!یه تنه همه ی کامنت ها را نوشتی بزرررررگوار؟؟؟!!
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
پرسپولیس عشقمه
تمام بازیهاشو زنده از کانادا میبینم هرساعتی هم باشه مهم نیست
ازقدیم استقلال وپرسپولیس نون به هم قرض میدادند بنظرم پرسپولیس برای حفظ ابروی استقلال میبازد کار درستی هم میکند البته امیدوارم اسقلال خودش ببره بنده هنوز شاهینی دکتر اکرامی هستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان