بازدید 24258
سه هزار و سیصد و شصت و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایتی از نامه‌ای برجامی که «شمخانی بدون‌ اطلاع روحانی نوشت» / سوخت ناو «دنا» در سفر دور دنیا چگونه تأمین می‌شد؟/ پاسخ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به منتقدین لایحه حجاب / از تولید یک میلیون تن مرغ به واردات مرغ از ترکیه رسیدیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند :احتمال دیدار رئیسی و سیسی تا پایان ۲۰۲۳/ انتقاد کیهان از حامیان «برگزاری علنی» دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی/طالبان: بازدید هیات ایرانی از سدهای‌ افغانستان در معاهده دو کشور وجود ندارد؛ ممکن است اجازه بازدید ندهیم و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷ 25 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

روایتی از نامه‌ای برجامی که «شمخانی بدون‌ اطلاع روحانی نوشت»

انتخاب نوشت: احمدی دیپلمات سابق ایران در سازمان ملل گفت: گویا آقای شمخانی بدون اطلاع دولت و رئیس شورای امنیت ملی که رئیس‌جمهور بود، مذاکراتی با مجلس و شورای نگهبان داشته یا شاید نامه‌ای دال بر موافقت شورای عالی امنیت ملی به شورای نگهبان نوشته باشد که تصویب قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها توسط مجلس و تایید سریع آن توسط شورای نگهبان را ممکن کرد. وی درباره کنار رفتن شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی و تاثیر این اتفاق بر پرونده برجام افزود: من فکر نمی‌کنم، کنار رفتن ایشان تاثیر عمده‌ای در کار برجام داشته باشد؛ آقای شمخانی در ده سال اخیر که سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی را داشت در بسیاری مقاطع با برجام همسو بود، بخصوص در سال ۹۴ که برجام مورد تایید نظام بود. منتهی در سال ۹۹ آنطور که از گزارش‌های خبری برمی آید با قانون راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها که در آذر آن سال تصویب شد، همراهی‌هایی نشان داد و این در حالی بود که دولت روحانی و وزارت خارجه قویا با قانون مذکور مخالف بودند و به قول آقای واعظی آن مصوبه به گونه‌ای بود که می‌توانست پرونده هسته‌ای ایران را دوباره به شورای امنیت سازمان ملل بفرستد.

او افزود: در آن دوره در رسانه‌ها مطرح بود که گویا آقای شمخانی بدون اطلاع دولت و رئیس شورای امنیت ملی که رئیس‌جمهور بود، مذاکراتی با مجلس و شورای نگهبان داشته یا شاید نامه‌ای دال بر موافقت شورای عالی امنیت ملی به شورای نگهبان نوشته باشد که تصویب آن قانون توسط مجلس و تایید سریع آن توسط شورای نگهبان را ممکن کرد. این امر از آن جهت اهمیت داشت که اقدامات مرتبط با برجام توسط نهادهای دیگر، مسلتزم جلب موافقت دولت بود و دولت باید با اقدام مجلس موافقت می‌کرد تا شورا نگهبان آن را تصویب کند. در آن زمان صحبت از این بود با وجود اینکه روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی بود، دبیر شورا نظر موافق شوراعالی امنیت ملی را با آن مصوبه اعلام کرده بود. اگر این اخبار درست باشد ،به این معناست که آقای شمخانی در آن مقطع کمتر با دولت و بیشتر با مجلس که موضع تندی در مورد برجام داشت همسو بود.

احتمال دیدار رئیسی و سیسی تا پایان ۲۰۲۳

چند مقام مصری به یک رسانه اماراتی اعلام کردند، تهران و قاهره طی ماه‌های آتی سفیر تبادل خواهند کرد. مقامات مصری به روزنامه اماراتی «نشنال» گفتند، انتظار می‌رود ایران و مصر طی ماه‌های آتی به عنوان بخشی از روند میانجیگرانه عمان برای عادی سازی روابط میان تهران و قاهره، تبادل سفیر انجام دهند. دو مقام مصری همچنین از توافق برای برگزاری دیدار میان سیدابراهیم رئیسی و عبدالفتاح السیسی روسای جمهور ایران و مصر خبر دادند. به گفته آنها، احتمالا دیدار سران ایران و مصر تا پایان سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت. بر اساس اظهارات مقامات فوق، این خبر پس از آن منتشر شده که سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان، چند روز پیش طی سفر به قاهره در خصوص روابط ایران و مصر گفت‌وگو کرد.

ساختار قانونی پیگیری آزادی‌های اجتماعی تدوین شد

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در توئیتی از تدوین ساختار قانونی پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی خبر داد. سکینه سادات پاد چهارشنبه شب در این توئیت نوشت: حسب دستور رئیس جمهور محترم، ساختار قانونی پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، به کمک متخصصین و به منظور نهادینه شدن این مهم، تدوین و تقدیم ایشان شد.

سوخت ناو «دنا» در سفر دور دنیا چگونه تأمین می‌شد؟

فرمانده ناو شکن دنا درباره نحوه تأمین سوخت و مواد غذایی برای سفر ۲۱۳ روزه ناوگروه ۸۶ توضیح داد. ناخدای عرشه مغانی فرمانده ناوشکن دنا صبح امروز در یگ گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تأمین سوخت ناو دنا در سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در دور دنیا از طریق ناوبندر مکران تأمین می‌شد. وی افزود: سوخت مصرفی با ضریب بیشتری کامل در انبار‌های ناوبندر مکران تعیبیه و ذخیره شده بود و ناو مکران برای خودش و برای ناو دنا سوخت کامل سفر را به میزان مصرف ۹ تا ۱۰ ماه ذخیره کرده بود. به گفته فرمانده ناوشکن دنا، موادغذایی و سوخت در سفر‌های طولانی دریایی اهمیت زیادی دارد و ما از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در زمینه ماندگاری مواد غذایی، ذخیره میوه جات و خشکبار و گوشت در انبار‌های بالای صفر و زیر صفر همکاری گرفتیم تا بتوانیم این مأموریت را به درستی به انجام برسانیم. ناخدای عرشه مغانی همچنین تصریح کرد: برخی مواد غذایی با ماندگاری بالای یک سال را نیز در ناو مکران ذخیره کرده بودیم و در این زمینه هیچ مشکلی در تغذیه نیرو‌ها و خدمه وجود نداشت.


انتقاد کیهان از حامیان «برگزاری علنی» دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی

کیهان نوشت: رسانه‌های مدعی اصلاحات به نوعی «دست پیش گرفته‌اند تا پس نیفتند» و علاوه‌ بر زیر سؤال بردن دستگاه قضایی کشور، به دنبال ایجاد بهانه‌ای جدید برای غوغاسالاری هستند.رسانه‌های مدعی اصلاحات که در اغتشاشات سال گذشته با ایجاد التهاب‌، تنش‌آفرینی و انتشار اخبار کذب یا ضعیف نقش موثری در تکمیل پازل جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران ایفا کردند، در پی بازداشت دو خبرنگارشان نیز به دنبال جنجال‌آفرینی هستند. این رسانه‌ها تاکنون با لحنی تند و تیز مطالبه تسریع برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهامات «نیلوفر حامدی» و «الهه محمدی» را داشتند، در حالی که قوه قضائیه به دنبال آن بود تا فرصت کافی برای مطالعه پرونده و تدارک دفاع را در اختیار وکلای این دو متهم قرار دهد.


اکنون نیز که زمان برگزاری دادگاه مشخص شده است، این رسانه‌ها با مطالبه تشکیل دادگاه علنی و اذعان به اینکه اگر دادگاه غیرعلنی باشد، احکام صادره قابل اعتماد نخواهند بود، به نوعی «دست پیش گرفته‌اند تا پس نیفتند» و علاوه‌ بر زیر سؤال بردن دستگاه قضایی کشور، به دنبال ایجاد بهانه‌ای جدید برای غوغاسالاری هستند.


بدیهی است، تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه افرادی که اتهام‌شان «همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» است، برعهده مراجع ذی‌صلاح است. لکن با توجه به سابقه مدعیان اصلاحات در این‌گونه قضایا، به نظر می‌رسد اگر پس از فرآیند دادرسی، اتهامات ثابت و احکامی علیه آنها صادر شود، کاسبان التهاب و غوغا، آن را نخواهند پذیرفت و آن را مقدمه‌ای برای حمله به دستگاه قضا و مخدوش کردن اعتبار آن قرار خواهند داد.


طالبان: بازدید هیات ایرانی از سدهای‌ افغانستان در معاهده دو کشور وجود ندارد؛ ممکن است اجازه بازدید ندهیم

در حالی‌ که مقامات ایران تأکید دارند، باید هیأت فنی این کشور، میزان آب رود هلمند در سدهای افغانستان را ارزیابی کند، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان گفت، در معاهده‌ ۱۳۵۱ در این باره چیزی گفته نشده است. وی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی پشتو گفته با توجه به معاهده، ممکن است طالبان به هیأت ایرانی اجازه‌ بازدید از سدهای آب افغانستان را ندهند. مجاهد در پاسخ به این پرسش که ایران می‌گوید آب کافی وجود دارد و چگونه میزان آب هلمند مشخص شود، گفت که طالبان تیم‌های فنی دارند و در برخی جاها آب است.
وی گفت: «در جاهایی که آب است ما آن را قبول داریم، مگر مسیر آب بسیار خشک باشد و آبی که به طرف ایران آزاد می‌شود به ایران نمی‌رسد، جذب می‌شود.»
برخی رسانه‌های ایران تصاویر ماهواره‌ای از میزان آب در سدهای افغانستان را منتشر و اعلام کردند، این تصاویر مقادیر قابل توجهی آب در سدهای کجکی و کمال‌خان را نشان می‌دهد و ادعای اخیر مقام‌های طالبان را رد می‌کند.
مقام‌های ایرانی تأکید دارند که ادعای طالبان درباره‌ نبود آب توسط هیأت فنی مشترک راست‌‌آزمایی شود.


آذری جهرمی: اگر عرضه خودرو مثل بازار الاغ بود، قیمت‌ برخی خودروها این‌گونه نبود!

وزیر ارتباطات دولت روحانی در توییتی کنایه آمیز درباره بازار خودرو بیان کرد: احتمال می دهم اگر عرضه کالا آزادانه بود -مثل بازار الاغ- وضع قیمت برخی خودروها این گونه نبود. احمد جانجان، یکی از کاربران در توئیتی نوشت: خر شده ۴۶ میلیون بعد به ایران خودرو میگن باید ۲۰۶ رو بدی ۲۱۵ میلیون! یه طوری شده که دیگه نمیشه به کسی خر هم گفت! محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی هم در پاسخ نوشت: صحت آمارها در خروجی تحلیل خیلی موثره، البته که احتمال می دهم اگر عرضه کالا آزادانه بود -مثل بازار الاغ- وضع قیمت برخی خودروها این گونه نبود.

نماینده مجلس: لایحه عفاف و حجاب را در شان نظام اسلامی اصلاح می کنیم

محمد تقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درخصوص انتقاداتی که به این طرح وارد شده است، به دیده‌بان ایران گفت: «پیرامون بحث لایحه عفاف و حجاب ما شاهد قصور در اقدام هستیم؛ یعنی هم قوه قضاییه و هم دولت در ارسال لایحه تاخیر داشتند و باید زودتر اقدام می‌کردند، ولی درمورد نقدهای دغدغه‌مندان و دلسوازن عفاف و حجاب، من هم قبول دارم و انتقادات وارده را صحیح می‌دانم. باید کیفیت چینش قانون برای کسانی که از آن تخطی می‌کنند، در نظر گرفته و بازدارنده باشد.» وی خاطرنشان کرد: «اما باید این نکته را بگویم زمانی که طرح یا لایحه‌ای به مجلس می‌آید، تا به مرحله نهایی و تصویب برسد، پیشنهادها و اصلاحات متعددی در آن انجام می‌شود. قوه قضاییه تغییراتی داده که ما به ضعف برخورد نقد داریم؛ یعنی قوه قضاییه باید پایه‌گذاری محکمی می‌کرد. متاسفانه نمی‌دانم چرا قوه قضاییه آنقدر با نگاه حداقلی برخورد کرده است نه با نگاه بازدارندگی اساسی.»

نقدعلی ادامه داد: «با این تفاصیل، پایه این طرح قوی نیست و امیدواریم بتوانیم این ضعفی که درطراحی رخ داده است را در صحن علنی به قوتی برسانیم. هر چند گاهی آنقدر یک طرح یا لایحه ضعیف بسته می‌شود که هر چه قدر برای قوت آن تلاش می‌شود، باز هم به حد مطلوب نمی‌رسد، همچون ساختمانی است که فوندانسیون ضعیفی دارد و امکان اضافه طبقه به آن وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم در صحن اصلاحات لازم را انجام دهیم و تراز مطلوبی که مردم از ما مطالبه دارند را به عمل برسانیم.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که برای بازدارندگی چه اصلاحاتی باید روی لایحه صورت گیرد، به دیده بان ایران گفت: «رفتارهایی که در بحث حجاب دارد در جامعه اتفاق می‌افتد، توطئه دشمن است و بحث برهنگی و رفتن به سمت خودنمایی را ترویج می‌کند، بنابراین باید یک ساز و کار بازدارنده تعریف شود. ساز و کارها هم متنوع و مختلف است؛ فعلا برخی از آن‌ها در این لایحه دیده شده ولی متاسفانه در برخی موارد، نه تنها آمر به معروف و ناهی از منکر تقویت نشده بلکه تضعیف شده است. در مواردی باید بازنگری شود تا یک لایحه‌ای در شان نظام دینی  و اسلامی تعریف شود.»

نقدعلی در پاسخ به اینکه آیا کلیات این لایحه در کمیسیون فرهنگی تصویب می‌شود، گفت: «خیلی قاطعانه نمی‌توانم بگویم، چون ممکن است کمیسیون اصلاحات لازم را انجام دهد و به صحن اعلام کند. چون کمیسیون دستش برای اصلاح باز است نیاز به رد ندارد، اصلاحات را انجام می‌دهد. در شرایط فعلی مجلس لایحه حجاب را قبول ندارد، لایحه را اصلاح و مجازات ها را بازدارنده می کنیم.»


پاسخ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به منتقدین لایحه حجاب

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با مقدم دانستن گفتمان سازی بر اجرا در بیان مراحل تحقق حکمرانی، به لایحه عفاف و حجاب و انتقادات صورت گرفته از آن، اشاره کرد و بدان پاسخ داد.حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه عصر امروز در «مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام» که در مرکز فقهی ائمه اطهار( ع) برگزار شد، اظهار داشت: لایحه عفاف و حجاب در دستور کار بوده و افراد بسیاری روی آن کار می کنند، ولی متأسفانه برخی از افراد حزب اللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی می کنند. وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون موجود، فردی که کشف حجاب کرده است، مجرم بوده و ضابط قضایی باید آن را دستگیر کند و دادگاه تشکیل و خانم مکشفه برای خود وکیل بگیرد و در نهایت بر اساس قانون جریمه شود که با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان پذیر نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تکمیل نشدن و منتشر نشدن لایحه عفاف و حجاب اظهار داشت: در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که جرم انگاری کشف حجاب فرایندی باشد؛ به این معنا که در گام های اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و مختلفین کم شود و در پایان کسی که لجاجت دارد، مجرم شناخته شود.وی با اشاره به بدخی انتقادها نسبت به این لایحه تأکید کرد: کسانی در حال نقد هستند که لایحه را ندیدند؛ حتی در کنار نهاد ریاست جمهوری عده ای برای اعتراض تجمع کردند؛ اگر هر سه قوه با چیزی همراهی کنند اما گفتمان سازی صورت نگیرد و پیوست رسانه ای نداشته باشد در اجرا موفق نخواهد بود.وی با اشاره به نگاه لایحه عفاف و حجاب آن را کاربردی و موفق ارزیابی کرد و گفت: عده ای که ایراد می گیرند آن را کامل نخوانده و ندیده اند.


رفیق دوست: همه از حزب موتلفه می‌ترسند

یک عضو حزب موتلفه گفت: حزب موتلفه ثابت رای بوده و به همین دلیل همه از این حزب می ترسند.محسن رفیق دوست در مراسم سالگرد شصتمین سالگرد تاسیس حزب موتلفه اظهار کرد: امام خمینی در ابتدای حرکتش موتلفه را تاسیس کرد تا اسلام سیاسی را به مردم بشناساند. موتلفه معنی تقیه را در جامعه آشکار کرد که تقیه این نیست که در کنج خانه بنشینیم، بلکه یعنی مخفیانه مبارزه کنیم. افتخار موتلفه این است که توسط همه مراجع مورد تایید قرار گرفته است. وی ادامه داد: ما ۱۵ نفر از سران موتلفه بعد انقلاب دور هم جمع می شدیم و  اخبار جامعه را از طریق سید احمد به امام می رسانیدم. یک بار مرحوم سید احمد از طرف امام گفت که شما موتلفه‌ای‌ها تا آخر پای نهضت ایستاده‌اید. همین حرف را رهبر انقلاب و مراجع زده اند، چون موتلفه از عهد خود با امام دست برنداشته است.

رفیق دوست خاطرنشان کرد: همه از موتلفه می‌ترسیدند چون این حزب ثابت رای بوده و پای عهد خود است. خواهش می‌کنم جوانان به موتلفه بپیوندد تا این موتلفه باشد که انقلاب را تقدیم امام زمان کند.

واکنش رسانه‌های اسرائیلی به پرتاب موفق موشک بالستیک خرمشهر ۴

رسانه‌های صهیونیستی همزمان با رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر ۴ در ایران، خبر این رویداد مهم و جزئیات مربوط به قابلیت‌های این موشک را منتشر کردند. روزنامه اورشلیم پست با تاکید بر اینکه تهران با موفقیت موشک بالستیک دوربرد جدیدی را پرتاب کرده است، نوشت: جمهوری اسلامی ایران امروز (پنج‌شنبه) از نسل چهارم موشک‌های خرمشهر با نام خیبر رونمایی کرد که برد ۲۰۰۰ کیلومتری و قابلیت حمل کلاهک ۱۵۰۰ کیلوگرمی دارد. اورشلیم پست افزود: تهران که تاکید دارد، موشک‌هایش کاملا دفاعی هستند و جنبه بازدارندگی دارند، برنامه موشکی خود را به‌ویژه در حوزه موشک‌های بالستیک توسعه داده است. روزنامه تایمز آو اسرائیل نیز در این باره نوشت: موشک بالستیک خیبر - جدیدترین نسخه از موشک‌های خرمشهر که دوربردترین موشک ایران تا به امروز به شمار می‌آید - در کنار یک ماکت از مسجد الاقصی در پخش زنده تلویزیون دولتی ایران رونمایی شد.


آذربایجان: اجازه حمله اسرائیل از خاکمان به ایران را نمی‌دهیم

معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ضمن بیان این که «در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کنیم»، گفت باکو به رژیم صهیونیستی اجازه حمله از خاک خود به ایران را نخواهد داد. «فاریز رضایف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مصاحبه با رسانه‌های صهیونیستی گفت «باکو در مناقشات دیگر کشورها مداخله نمی‌کند، بنابراین به اسرائیل اجازه حمله از خاکش به ایران را نخواهد داد». به گزارش رسانه ارمنستانی news.am، کانال ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد، این مقام جمهوری آذربایجان برای شرکت در یک کنفرانس به فلسطین اشغالی سفر کرد. رضایف در ادامه سخنانش بدون اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر ضد ایرانی و تنش‌آفرینی باکو در روابط با تهران گفت: «متاسفانه روابط با ایران در سطح بسیار پایینی قرار دارد. ما به عنوان یک کشور سکولار قاطعانه با وارد کردن تعصب مذهبی به روابط بین‌الملل مخالف هستیم.» 


او همچنین گفت: باکو فعالانه در احیای روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی مشارکت داشته است. وی گفت: این دو، دوستان قدیمی و خوب ما هستند و زمانی که اختلافات بین دوستان ما پیش آمد، هر کاری کردیم تا نقطه مشترک بیابند. 
جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی داشته و از این رژیم تسلیحات و تجهیزات نظامی خریداری می‌کند.

محسن رضایی: با حذف ارز ۴۲۰۰، برخی از دوستان ما دلشان لرزید

معاون اقتصادی رییس جمهور در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان گفت: اگر بخشنامه ها چارچوب محکمی داشته باشد، مجلس قانونی برخلاف آن نمی نویسد و وزرا نیز نمی توانند آن را تغییر دهند. رضایی افزود: تلاش داریم تحولات و اصلاحات اقتصادی عمیقی در کشور آغاز شود؛ اما مشکل فشارهای اجتماعی را داریم که باید گفت برای این تحولات، صبر و حوصله می خواهیم. وی عنوان کرد: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فضاسازی گسترده ای شد و برخی از دوستان ما دلشان لرزید و مقداری کار را متوقف کردند که به نظر من باید این تحولات را سریع ادامه دهیم و به گذشته برنگردیم. معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: مسأله دیگر اقدامات نمایشی است که از یکصد سال پیش به کشور آمده و برای این اقدامات نمایشی کف و سوت و هورا می‌کشند؛ اما مقابل اقدامات تحول آمیزی که ممکن است مقداری درد داشته باشد، ولی گشایشی بزرگ دارد، همه فشار وارد می کنند.

فارس: خطر بیخ گوش اقتصاد آمریکا

فارس نوشت: موسسه فیچ اعلام کرده که با عدم تعیین سقف بدهی آمریکا به احتمال زیاد این کشور قادر به پرداخت بدهی خود نمی شود و به این دلیل رتبه اعتباری اش کاهش می یابد که خطر بزرگی برای اقتصاد این کشور است.

از تولید یک میلیون تن مرغ به واردات مرغ از ترکیه رسیدیم

حبیب اسدالله نژاد رئیس پیشین اتحادیه مرغ گوشتی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای، وزارت کشاورزی پشت در‌های بسته و بدون توجه به نیاز‌های تولیدکنندگان تصمیمات را می‌گرفت، گفت: بی‌توجهی به نیاز‌های تولیدکنندگان از سوی وزارت کشاورزی، انگیزه تولید را از مرغداران گرفت و باعث کمبود مرغ در کشور شد. وی با اشاره به از بین رفتن مزیت تولید، گفت: کشوری که توانایی تولید یک میلیون تن مرغ را داشت، هم اکنون اقدام به واردات مرغ گرم از ترکیه کرده است؛ در حالی  که ترکیه زیرساخت‌ها و ظرفیت تولید‌اتش قابل قیاس با ایران نیست. وزارت کشاورزی خبر واردات مرغ گرم از این کشور را رسانه‌ای کرد، اما به این نکته توجه نکرد که این کشور امکان تامین مرغ گرم مورد نیاز ایران به مدت طولانی را ندارد. بازار مرغ مبتنی بر ثبت سفارش است و اگر کشور متقاضی خرید مرغ از بازار دیگر است، باید حداقل از چند ماه پیش نیازش را ثبت کرده باشد تا بر اساس آن تولید انجام شود. رئیس پیشین اتحادیه مرغ گوشتی ادامه داد: شاید ترکیه بتواند در یک مقطع زمانی کوتاه ۲۰۰ تا ۴۰۰ تن مرغ مورد نیاز ما را تامین کند، اما اینکه امید داشته باشیم ۴ تا ۵ هزار تن نیاز را در یک پروسه زمانی ۲۰ روزه از این کشور وارد کنیم، نه ترکیه این ظرفیت را دارد و نه به لحاظ بهداشتی شدنی است.

انتقاد رئیس مجلس از ضعف مدیریتی به بدترین شکل ممکن

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند ۱۹.۵ درصد ذخایر نفت و گاز دنیا در ایران است و رتبه اول را در دنیا داریم، اما متاسفانه به دلیل قطعی برق در تابستان و گاز در زمستان مشکلات بسیاری برای صنایع به وجود می‌آید. قالیباف با اشاره به اینکه هرچند روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کنیم، اما در زمستان گاز نداریم، افزود: با وجود اینکه فولاد و پتروشیمی به دلیل نبود گاز قطع می‌شوند، اما از سویی چهار برابر استاندارد دنیا مصرف گاز داریم. وی اظهار کرد: نوع بهره‌مندی از این منابع به دلیل ضعف مدیریتی به بدترین شکل ممکن است، این امکانات باید به بهترین شکل ممکن صرف و خرج مردم شود. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برنامه هفتم، دولت و مجلس مصمم هستیم که در این مسیر گام برداریم و اگر در این مسیر گام برداریم که ان شاءالله خواهیم برداشت به شما قول می‌دهم که در یک برنامه پنج ساله - در همین برنامه هفتم - کشور به ثبات اقتصادی برسد. اگر نتوانیم بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم و همین مسیر را ادامه دهیم نخواهیم توانست بر مشکلات غلبه کنیم، می‌طلبد به این موضوع توجه ویژه‌ای شود. قالیباف با تاکید بر اینکه به طور ویژه پیگیر مشکلات آب شرب و شرایط روستاهای منطقه خواهم بود، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارندگی امسال شرق کشور محرومیت بیشتری در آب داشت که به طور ویژه به آن توجه خواهیم داشت. وی بیان کرد: تلاش می‌شود با پیشرانه‌هایی که در برنامه هفتم مدنظر است بتوانیم گره‌گشایی را انجام دهیم.

نرخ تورم سالانه به ۵۰ درصد نزدیک شد

مرکز آمار ایران در آخرین گزارش خود با عنوان شاخص قیمت مصرف کننده در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، اعلام کرد که منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور، ٥٤,٦ درصد بوده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین، ٥٤.٦ درصد بیشتر از اردیبهشت ماه ١٤٠١ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند. تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه ١٤٠٢ در مقایسه با ماه قبل، ٠,٩ واحد درصد کاهش یافته است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن بوده در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ نرخ تورم سالانه برای خانوارهای کشور به ٤٩,١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٥ واحد درصد افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۳۴
شمخانی در صورتی که اینکار را کرده باشد باید به افکار عمومی پاسخ دهد
ایشان مسئول عدم احیای دوباره برجام در اسفند 1399 و درد و رنج مردم در این 2 سال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
هم ایشان وهم سایر مدیران فقط به افکار خصوصی پاسخ میدهند خخخ اگر احترام به افکار عمومی محلی از اعرا ب داشت حال وروزمان بهتر از این بود برادر...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
هشتاد دور هم که با کشتی به دور دنیا بچرخید برای مردم معیشت و برای کشور اقتصاد نمیشود
لطفا دست آورد این یک دور را برای کشور و مردم تشریح کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
پای روسیه در میان بود و هست . کمی تفکر لطفا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
سوال اینجاست ، چرا به یکباره رفتارهای مختلف آقای شمخان یعد از برکناری اش افشا می‌شود؟؟
بیشتر توضیح بدم منتشر نمی شود
این دفاع از آقای شمخانی نیست قطعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
برخی نماینده روسیه هستند که جلو احیای برجام را بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
پاسخگویی جز برنامه شان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماع در توئیتر چی کار می کنه؟ مگر مردم توییتر می خونند مگر مردم اصلا اجازه دارند توییتر ببینند؟! واقعا عجب اوضاع غم باری است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
این روس ها کم زمان جنگ به صدام کمک نکردند که حالا برخی اینقدر روس پرست هستند. مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
عجب یعنی روسیه به آمریکا گفت از برجام که آن هم به غیر از ایران که کامل اجرا می کرد بقیه کامل اجرا نمی کردن خارج شود یا وقتی هم خارج شد به بهانه های متعدد و عدم تضمین درخواستی ایران تن به آن نمی‌داد؟!!
بیخیال غرب گداها
نرخ تورم سالانه به 50 درصد نزدیک شد.

مشکلی نیست. نرخ تورم به هر عددی برسد مقامات دولت مدعی می شوند که تورم را با بیست درصد بیشتر تحویل گرفته بودند و آن را کاهش داده اند. فعلاً این رقم هفتاد درصد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مهم اینه که دل دولتمردان نلرزد.
kamran
| Poland |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
ببین خیلی ها از جمله رئیس جمهور و پایداری ها و هم باید جوابگو باشند رئیس صدا و سیما اقای جبلی با اون افکار دوگم و رادیکال راستی هم باید جواب بدهند که هرچی دولتی ها خواستند تو بوق کردند اما امان از یک مقدار انصاف
خودشان که نه مشکل درامد دانرد نه مشکل
مسکن و نه بیکاری بچه هایشان و ..... بیمه تکمیلی هم که هستند و مداواویشان وی آی پی انجام می شود تازه ماشین هم اداره و دولت به شان می دهد مجبور نیستند برای یک پژو ساخت داخل 700 میلیون بدهند.
ما مردم بیچاره چه گناهی کردیم که این ها شدند رئیس ما
خدا به دادما برس
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
به پنجاه درصد نزدیک نشد بلکه از پنجاه درصد عبور کرد
از مغرضان نترسید و اصلاح اقتصادی را تکمیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اصلاح اقتصادی به سبک ۶ کلاسه ها ؛ حال و روز اقتصاد و معیشت و سفره مردم رو نابود کرده .
تورم ۶ کلاسه ها ۸۵ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
پول و خرج خورد و خوراک من بده ماهیانه بقیه به ما چه. خط فقر 10 میلیونه باید ماهانه 15 میلیون بریزی حسابم سرررریع تنددددددددددددددددددد انقلابی ... ماهانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اره درسته فقط اگه من شرمنده زن و بچم بشم که دارم میشم دیگه دست رو دست نمیزارم تو و امثال تو ضرر مالی میدید جواب خدا رو هم خودم میدم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
احسان تویی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
میشه بفرمایید الان اقتصاد در حال چه اصلاحی است. اصلا این دولت اقتصاد می فهمه
آن رئیس قبلی دولت منافع ملی را فدای دشمن می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
این رییس دولت فعلی، منافع ملی را فدای منافع حزبی و بلوک شرق می کند
برجام، خوب یا بد، قبل از این که امضاء شود مورد توافق و تایید تمامی مقامات بالای نظام قرار گرفت. با همه جزئیاتش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
همشون تائید کردن برجام رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اطلاعاتت را بالا تر ببر
پس روحانی پر بیراه نمی‌گفت که می گفت خود منم فردا صبح جریان رو فهمیدم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
رئیس جمهور و وزیر و وکیل و نماینده و همه و همه توی این مملکت تدارکاتچی و بله قربانگو هستند
مملکت ویرانه به هیج جا نمیرسیم مردم روز به روز ناامید تر و بدبختر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اقتصاد افلیج
مملکت و معیشت و سفره پوکیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
ببخشید سیل جمعیت راهپیماییها و مردمی که با شور پای اتقلاب هستند مردم حساب نمیشند. لطفا لااقل بفرمایید بخشی از مردم
وحید
| United States of America |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خلایق هر چه لایق
همش می گفتند مشکلات بخاطر زاویه داشتن روحانی و آقاست. رفتم به رییسی رای دادم. الان دوساله بیکارم. هر روز با همسرم سر پول جر و بحثه. تو این دو سال دو ماه سرکار رفتم انقدر از کارفرما و مدیر بابت به صرفه نبودن کارم توهین شنیدم که هر دوجا رو ول کردم. به خاطر اعتقادات مذهبی حقوق بالای ۱۰ هزار دلار المان رو قبول نکردم و دارم فقط به دو نفر لعن می فرستم. اولی خودم که نرفتم و دومی خودم که یکی از کسانی بودم که به رییسی به عنوان آخرین شانس رای دادم. هر چه کنم از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
درایت چیزی بود که نداشتی برادر و حالا هم باید عواقبشششششششششششششششش ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
عجب، ایشان به خود شما گفتند می روید سر کار؟!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
آقای رئیسی تو رو خدا ، به طیف وسیعی که به شما رای دادن و امروز مثل این بابا، ‌‌پشیمانو ناراحت هستند توجه کن، در رده های معاونین و مدیران کل وزارتخانه ها اغلب افراد بی تجربه و ناتوان را صرفاً به اسم متدین و دست پاک ، به کار گرفته‌اند ، این هم نمونه ای از پشت سر از بام افتادن است....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مثل ریسس حراست ما که پس از مرگ مهسا هر روز برنامه حجاب می گذاره دریغ از کارهای اساسی و بنیادی
دولت محرومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مجلس انقلابی شاسی بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مررررررررررررررررررررررررررررررررررحومان
اکنون نیز که زمان برگزاری دادگاه مشخص شده است، این رسانه‌ها با مطالبه تشکیل دادگاه علنی و اذعان به اینکه اگر دادگاه غیرعلنی باشد، احکام صادره قابل اعتماد نخواهند بود، به نوعی «دست پیش گرفته‌اند تا پس نیفتند» و علاوه‌بر زیرسؤال بردن دستگاه قضایی کشور، به دنبال ایجاد بهانه‌ای جدید برای غوغاسالاری هستند
باید در لغنتنامه دهخدا بیشتر کنکاش کنیم و معنی فرار له جلو را بفهمیم آیا درخواست دادگاه علنی به قول کیهان برای یار کشور متخاصم مفید است یا برای اقناع مردم ؟ راسنی فرار به جلو در کجای این خواسته می گنجد ؟
رفيق دوست : همه از حزب مؤتلفه مي ترسند !!
-----------------------
-- حالا چرا همه از حزب مؤتلفه مي ترسند ؟
-- خدا عالمه ! ميگم نكنه علت اين باشه كه يك نقطه افتاده باشه ، بدين معني كه « حزب مؤتلفه » تبديل شده باشد به « حرب مؤتلفه » !! ... و به همين خاطر همه از حزب مؤتلفه مي ترسند ! ... بله ؟
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
در این شصت سال حزب مؤتلفه اگر واقعاً حزب موفق و تأثیر گذاری بوده و بر کانون های قدرت نفوذ داشته چه اثر مثبت و اقدام ایجابی و افتخار آمیزی برای کاهش مشکلات و رنج مردم و رفع گرفتاری های اقتصادی و اجتماعی کشور داشته ؟ لطفا نگوئید این حزب دولت تشکیل نداده تا اقدام مؤثری را برای اقتصاد کشور انجام دهد ، همین که بازار را در کنترل دارد یعنی دولت ها را در کنترل خود دارد .
فقط حجاب مهمه هیچی مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
حجاب کشف شد و رفت پی کارش .
دوربین های بدون خطا نیز کاری از پیش نبرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اقتصاد مهم نیست
معیشت مهم نیست
سفره مهم نیست
بی کاری مهم نیست
طلاق بالا مهم نیست
عدم ازدواج جوانان مهم نیست
اعتیاد مهم نیست
خشکی دریاچه ارومیه مهم نیست
بی آبی مهم نیست
قطر دوست طالبان است
قطر دوست اخوان المسلمین است
قطار دوست اردوغان است ‌
قطر دوست داعش است ،یا بوده
آیا قطر دوست ایران هم هست ؟؟؟؟
جایی هم برای اسرائیل در این معادله پیچیده پیدا کنید ..
ناچارم در اختلاف بین عربستان و قطر ،حق را به عربستان بدهم ........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
قطر با اتکا به ثروت بسیار زیادش سکان دار خیلی از اتفاقات منطقه ای هست . حتی گفته می شود خیلی از دولت های همسایه زیر نظر شیخ های عربی فعالیت میکنند . حالا همه دیدند که قدرت در موشک و پهباد نیست . قدرت واقعی در پول و دلار هست .
کاشکی یک روزی می شد فهمید چه کسانی از تحریم ها در داخل و خارج از کشور سود برده اند . و به چه میزان طرفدار قطع رابطه با کشورها بوده اند . انوقت می شد قضاوت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
یعنی هنوز نفهمیده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
تا بحال نفهمیدی؟!!!!!!!!! ؟آنهایی که تحریم را نعمت و فرصت میدانستند با فرزندانشان و کارگزارانشان نهایت سود را از دور زدن تحریم ها برده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
گسانی که علنا تحریم را نعمت دانسته اند و میدانند و کسانی که بر تحریم ها سلام کردند و اصولا باعث و بانی تحریم ها شدند که البته همه ملت از خودی و غیر خودی آنها را بخوبی می شناسند
به شعور مردم توهین نکنید آزادی اجتماعی نخیر محدودیت اجتماعی قبلا فقط تو مشهد کنسرت و شادی ممنوع بود الان کل کشور چطور با لین محدودیت ها بدنبال جامعه ای بشاش و سرزنده میگردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
رییسی با اون سابقه سیاه قضاییش طرفدار محدودیت های اجتماعیس است نه آزادی های اجتماعی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
سابقه سیاه!!! خخخخه
کمتر شبکه های دشمن خودت ببین که کمتر دنبال ولنگاری باشید
آقای قالیباف 45 سال هست که فقط پسران دختران برادران و امروزه نسل سوم مسئولان در مناسب مدیریتی از بالاترین تا پایین ترین رده سازمانی گمارده شده و می شوند بدون در نظر گرفتن دانش و تجربه و توانایی آنها حالا میخواهید با این مدیریت من در آوردی شق القمر کنید؟ همین که کشور تا حالا نیست و نابود نشده خدا را شکر کنید
کیهان از چی نگرانی که هول شدی اگه این دونفر گناهکارن که بذارید مردم بدونن وبعد حرف وحدیثی توش نباشه !! اگرم بی گناهند بذارید مردم شاهد رإفت باشن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
کیهان دوست تاریکی و دشمن شفافیت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
کلا کشور کیهان و ایدیولوژیش و دار ودستش می‌گردونه هر رسانه میزنی هر سایت خبری باز میکنی کیهان این گفت کیهان اون گفت
گویی دوستان مسئول از وسیله یا چیزی استفاده میکنن که باعث سرخوشیشون میشه و قول های عجیب و غریبی میدهند مثل تولید یک میلیون تن گوست مرغ
ایجاد سالی یک میلیون شغل
تهیه آب برای دو میلیارد نفر آدم
تهیه ۴ میلیون مسکن در چهار سال
آزادی اینترنت
اگه میرسلیم عضو حزب موئتلفه هست بله جناب رفیق دوست بنده از این حزب میترسم خیلی هم میترسم.
گرانی ارز و سکه و مسکن و غذا، زندگی مردم را سیاه کرده. جناب حاکم ! اگر توانایی خدمت بمردم را نداری بزیر بیا وگرنه مردم با دلار ۵۲۰۰۰ تومانی در حال زجرکش شدن هستند و واعظ شما بدرد کسی نمیخورد.
سلطان سکه و ارز ایران، بانک مرکزی، چرا بمردم سکه و ارز با قیمت بودجه نمیدهی؟ شما از آمریکا بدتر بمردم ضربه زدید تا جیب خود را پر کنید
آذربایجان:اجازه حمله اسرائیل به ایران..... نمی‌دهیم. نه تورا خدا بدهید تا بفهمید یه من ماست چقدر کره داره!
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شما با این درایت تان و این دشمن درست کنی تان هیچ وقت نه کره را خواهید شناخت و نه ماست را!!!ا
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اسراییل صدهابار منافع مارو در عراق و سوریه کوبید و دانشمندان مارو داخل کشور ترور کرد ولی بهش نفهموندن یه من ماست چقدر کره داره
طالبان: بازدید هیات ایرانی از سدهای‌ افغانستان در معاهده دو کشور وجود ندارد؛ ممکن است اجازه بازدید ندهیم

یعنی از هر کشوری حمایت شد ، یک چالش و گرفتاری بزرگ برای کشور ایجاد کرد .
روسیه
عراق
افغانستان
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
خود کرده را تدبیر نیست. نتیجه سیاست کیلویی همینه
احتمالا منظور رفیق دوست ترس از افکار کهنه و ۰امانده موتلفه است
نظرات دا چرا منشر نمی کنید
پروفسور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
هر چند وقت بکبار ، تابی مانور سانسور برگزار می کنه !؟
ادرجهرمی باسوا!!!
قیمت خودرو به دلیل سرکوب قیمت کارخانه که در دوره شما ایجاد شد قیمت بازار دلالی بالاتر رفته و صف هم درست کرد در مورد مرغ هم تا یکی دو ماه دیگر حل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
چرا نمي گوييد تقصير شاه يا اسراييل بوده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
به قول اکثریت هموطنانم:ساندیستو بنوش،چیکار به این کارا داری؟؟؟؟!!!
دولت انقلابی،،استعفا بدید..
قطار پیشرفت رو هم،،اوراق کنید،آهن هاشو کیلویی بفروشید
نقد علی دیگه چیکارش میشه کرد.
فارس نگران امریکاست!!!
وقتی جوان وجهادی و انقلابی و استشهادی عمل کنی از تولید کننده مرغ به وارد کننده مرغ تبدیل می شوی!!! لابد این هم تقصیر دولت قبلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شاید هم مقصر اسرائیل و آمریکا هستند ؟؟!!!؟
۶ میلیون افغانی مقیم ایران را اخراج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شانس بیاریم افغانیا ما رو اخراج نکنن
از شیپور قیمت خر و الاغ گرفتم ! قیمت بین سه میلیون تا پنج میلیون بود نه 45 میلیون تومن .حال با توجه به اینکه توان پراید 131 هفتادو یک اسب بخار معادل 70 خر قدرت داره! میشه گفت قیمت پراید باید سیصد تا 350 میلون باشه! بیشتر از این اجحاف به مشتری خواهد بود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
پراید ۱۳۱ ؛ ۵ خر بخار هم قدرت نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
گوسفند معمولی الان بالای 7 میلیونه . قیمت هایی که دیدید حتما مال 20 سال پیشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مدیرانی مثل شما آرزوی مسؤلین ماست
جناب آقای رضایی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کمر مردم شکست، یکی از آثار زیانبار همین طرح گرانی نهادهای دامی و درنتیجه کم شدن تولید طیور بوده است، و به قول تابناک از صادر کننده مرغ تبدیل به وارد کننده شده ایم
پولدارهای کشور هیئت موتلفه اسلامی هستند اقتصاد کشور دست شماست باید هم از شما بترسند چون حرف حرف شماست و حرف اول و آخر را توی اقتصاد ایران شما می زنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
سازمان اقتصاد اسلامی دست همین جماعت بود و خدا می داند چه سو استفادها کردند
محمد تقي نقد علي نماينده مجلس : لايحه عفاف و حجاب را در شأن نظام اسلامي اصلاح مي كنيم !
------------------------------
خب برادر جان ! وقتي صحبت « نظام اسلامي » به ميان مي آيد به جاي « شأن » بايد به « شئون » فكر كرد ! شأن مي تواند توجه خاص به يك امر و يك جنبه از موضوعي باشد در صورتي كه شئون نظر به ابعاد و امور و جنبه هاي مختلف يك موضوع دارد ! ... بعضي وقت ها ، برخي از مجلسيان و دولتيان ، نگاهشان به امور كشور يك نگاه كاريكاتور گونه است ، يك جنبه را خيلي بزرگ و با اهميت مي شمارند و جنبه هاي ديگر را كم اهميت و كوچك ! و شايد هم ناديده ! مثل چي ؟ مثل كاريكاتور « بيل كلينتون » رئيس جمهور اسبق امريكا كه پشت جلد يكي از شماره هاي مجله گل آقا - رحمت الله عليه -- كشيده شده ، و بنده الان در حال ديدن آن هستم ! در اين كاريكاتوركله كلينتون بسيار بزرك كه اين كله بزرگتر است از بقيه اندام او ... اما ران و ساق پا باريك و كوچك ، و پاهاو كفشش ريز ، دماغ كلينتون به اندازه يك سيب زميني بسيار بزرگ ! كه خلاصه هيچ يك از اندام هاي جناب بيل در تن و بدن او باهم تناسبي ندارند ! ... خب ! معلوم است كه اين يك كاريكاتور است ! ... حال وقتي نگاه به مسائل كاريكاتور گونه شد ، يك جنبه بسيار بزرگ ديده مي شود و جنبه هاي ديگر كوچك و ريز و احتمالا ناديده !
نتيجه : بهتر است در مسائل مملكتي و موضوعات مملكتي به جاي « شأن » ، « شئون » را در نظر بگيريم تا نگاه مان به مسائل مملكت يك نگاه كاريكاتور گونه نباشد ! زياده جسارت است ! برخي از دولتيان و برخي از مجلسيان
بدشان نيايد !!
این وصله ی وجود تورم ۵۰درصدی به دولت سید مرحومان نمی چسبه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
دولت بیسواد تورم زا
ناشناس
| Spain |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
درست میفرمایید ۵۰ د. صد کمه بفرمایید ۲۰۰ در صد که در شان ایشان باشد
شما که ماهواره و پهپاد دارید چه احتیاجی به بازدید از سد دارید
طالبان: بازدید هیات ایرانی از سدهای‌ افغانستان در معاهده دو کشور وجود ندارد؛ ممکن است اجازه بازدید ندهیم

کجایند مدعیانی چون نماینده تهران جناب نادری که می گفتند: طالبان جنبش اصیل است!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
حاج حسین کیهانی اولین کسی بود که صفت جنبش اصیل را به تروریستهای متحجر طالبان داد
قوه فضاییه زیر سوال هست جهت رفع ابهام ها میتوان رسیدگی را علنی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
اطلاع موثق دارم به همه‌ی قاضی های کشور خودرو بدون نوبت دادن، در استان ما به همه فیدلیتی دادن!! بررسی کنید!
آقای قالیباف متوسط مصرف انرژی به شکلهای نفت و گاز و برق و... ملاک سنجش هست نه مصرف گاز به تنهایی . در بعضی کشورها گرمایش منازل و حتی پخت و پز را با برق انجام میدهند که از منابع تجدید پذیر و یا زغال سنگ و انرژی هسته ای و... به دست می آورند نه مانند ایران که تقریبا همه اینها با مصرف گاز صورت میگیره .
افشا ء حقيقت در كشور ما متاسفانه مترادف است با تشويش اذهان عمومي ، همكاري با كشورهاي متخاصم ، اقدام عليه امنيت ملي و .... اين هم ازادي بيان و انديشه اي كه از اركان انقلاب بود ، واقعا جرم خانمها محمدي و حامدي چيست ؟ چرا بيان حقايق و راستگويي و تنوير افكار عمومي ميبايست مورد برخوردو مواخذه قرار گيرد ! اگر ادله اي محكم مبني بر مجرميت ايشان بجز بيان و انتشار اخبار كه جزء وظايف خبرنگاري است وجود دارد چرا در محكمه علني به اطلاع مردم رسانده نميشود و رفع شبهه نميگردد ؟
ظاهرا مسیولین ما بیستر از هر چیزی نگران افول امریکا هستند
احتمالا بخاطر اغازاده هاشونه که وطن دوم شون اونجاست.
وقتیکه ن خ تورم کشوری به ۵۰ درصد برسد خوب همه کارها در آن کشور مختل شده دیگه !
دنبال چی هستید‌ ؟
پهباد‌ یا موشک بالستیک و ...‌‌ ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
با وجود داشتن حجم عظیمی از پهپاد و موشک اورانیوم ۹۹ درصد و کیک زرد اوضاعمون اینجوریه
مردم ایران نیاز به زندگی و کار مناسب دارند و شما حاکمان بی درد فقط بدنبال شعارهای توخالی خودتان هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مردم نیاز مبرم به عقلانیت دارند
حالا یه کاری می کنید که رییس جمهور به مرغ ها هم دستور بده
با حذف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی در این شرایط تحریمی اگر فقط دل بعضی از دوستان شما لرزید!!! کمر ملت شکست و کشور را به فلاکت نشاند. به چه چیز آن افتخار می کنید. چند سال است که به اسم جراحی اقتصادی بنیان بسیاری از خانواده ها را متزلزل کرده اید و آن ها را به سمت قبرستان فرستاده اید.
جناب رئیسی
کاش قبل از تحمیل پدیده های نو ظهور به کشور ابتدا فرهنگ استفاده از آنرا هم اموزش دهید !
دیروز خانم مسنی که اغلب در پارک او را موقع پیاده روی می بینم را موقع استراحت روی نیمکت پارک دیدم
اخیرا به دلیل گرانی ارزاق عمومی خیلی گلایه می کرد
شوهرش بازنشسته ارتش است و چندین ماه است که به سختی زندگی می کنند
می گفت توان دعوت از فرزندانش را ندارد و با یک حساب سر انگشتی قیمت یک ظرف میوه برای پذیرایی را حساب می کرد و .تا هفته گذشته که دامادش اصرار کرده بود که برای شام بیایند چون دلش برای قرمه سبزی مادر زن تنگ شده !
می گفت خرید گوشت قرمز در توان ما نیست و گوشت های یخ زده را عید لز تره بار خریده که دیر پز و بد بو بوده و خلاصه قرمه سبزی با مرغ پخته بوده
داماد محترم چهار بار موقع شام پرسیده که مگه قرمه سبزی با مرغ هم داریم و فقط یک قاشق خورده و غذایش را با ماست تمام کرده و زود از سر سفره بلند شده
زن بچاره می گفت از شدت خجالت و نگرانی اینکه به دخترم سرکوفت بزند نمی توانم شب بخوابم
هموطنان گرامی ؛ درست است که دستور پخت قرمه سبزی وحی منزل است و پخت آن با مرغ گناه کبیره است ولی قیمت گوشت قرمز را با حقوق بازنشسته ها مقایسه کنید !
فقر پدیده نو ظهور و زشتی است که به جامعه تحمیل شده و باید فرهنگ کنار آمدن با آن را داشته باشید
شرمنده کردن یک زوج بازنشسته به دلیل قرمه سبزی کار خوبی است ؟
جناب رئیسی!
درست است که فقر از پدیده های نوظهور غربی نیست که چشم بسته با آن مبارزه کنید ولی لطفا فرهنگ استفاده از آن را بطور گسترده در بیلبورد های شهرداری و صدا و سیما و همه جا مثل فرزند آوری و حجاب به مردم اموزش دهید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
طفلکی آن مادر محترم که یک همچنین داماد گیرش افتاده ! مرد حسابی قورمه سبزی آیه قران نیست که با گوشت طبخ بشه ویا مرغ با لوبیا قرمز باشه یا با لوبیا چیتی ! بعد تو یک غذایی را نخوردی فکر میکنی هیچکس نباید اون مدل غذا را بخوره ؟ در ثانی اگر فقط بخاطر شکم میخواستی بری خونه مادر زن گرامی غیرت به خرج میدادی و مادر زن محترم را میاوردی منزل دست تو جیب میکردی یک شقه گوشت میخریدی برات قورمه سبزی فرد اعلا مورد دلخواهت را میپختند ! قشنگ معلومه گدا خصلتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
هرچی گران میشه بگرد ببین انبار کی پر اون محصوله
قطعا اسمهای مشابه زیاد میبینی
مگه حساب های بانکی رسد نمیشه و مردم بیچاره را میفرستید اداره مالیاتی که جواب پس بدن. قطعا حسابهای میلیاردی کارمندهایی که تراکنش بالایی داره را هم میتونن رسد بکنن . البته روزی در دادگاه باید از همه اینها پرسید چرا حساب های این اشخاص کنترل نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
'گریه ام گرفت
اقلا سی سال زحمت بکشی و در سن بالا برای تهیه قرمه سبزی شرمنده باشی ؟؟
نسل جوان اینقدر بی تربیت و شکم پرست و قدر نشناس و طلبکار باشند ؟
یطور واقعی دچار بحران اقتصادی و فرهنگی و تربیتی هستیم
از آنجایی که احتمال دیدار رئییس وسیسی قریب الوقوع است شهرداری تهران از هم اکنون به فکر تعویض تابلو خیابان "خالد اسلامبولی " باشد . فکر میکنم همان خیابان" وزرا" خیلی بد نباشد ...
نظر دادن فایده نداره مردم هم چون کسی حرفشون رو نمیشنوه اینجا نظر می دن خودشون سبک بشن وگرنه این جماعت نه اهل تفکر و اندیشه هستند نه اهل مطالعه کار خودشون رو می کنن به کسی هم که نباید حساب پس بدن خیالشون راحته
طالبان: بازدید هیات ایرانی از سدهای‌ افغانستان در معاهده دو کشور وجود ندارد؛ ممکن است اجازه بازدید ندهیم
این طالبان آب بده نیست بهتر است با تکنولوژی بارور کردن ابرها با استفاده از ‌پهباد در آنجا سیل راه انداخت که هم آب زیادی به ایران بیاید و هم سد از وسط دو نصف شود و طالبان آفتابه بدست نگوید بک بشکه آب در مقابل دو بشکه نفت.
با ایجاد ترس و جریمه نقدی نمیتوان روسری را بر سر خانم ها برگرداند
هر جا پول کلان باشد موتلفه هم هست
دقیقا همانند صهیونیست ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
گل گفتی
کیهان عاشق تاریکی است .
چرا نباید دادگاه خبرنگاری که به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کرده علنی باشد .
هر روز شاهد گسترش پوشش اختیاری هستیم و این جزئی از آزادی واقعی است
چه بر سر دین و اعتقادات مردم آمد که ۷۰ سال پیش مردم از کشف حجاب فراری بودند و امروز به پیشواز کشف حجاب میروند
سوخت ناو «دنا» در سفر دور دنیا چگونه تأمین می‌شد؟

بابا کل کشتی های تجاری دنیا ذر سال چند بار دور دنیا میچرخن اینقدر آب و آذوقه و سوخت داشتن براشون عادیه

یکجوری نوشتین که انگار مریخ رفتین
وقتی که مجلسی با گرفتن ۱۴۰ دستگاه خودرو شاسی بلند مجلس انقلابی لقب میگرد دیگر گفتن هر حرفی بی معنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
نمایندگان سرفراز انقلابی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با وجود امثال نقدعلی، پایداری ها و یا میرسلیم و رفیق دوست ها یا موتلفه فاصله دیدگاه‌های جامعه با مسئولان آنقدر عمیق است که با هیچ اندیشه ای قابل پر کردن نیست و قطعأ باعث فروپاشی اجتماعی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
ای برادر همشان یکی هستن جنگ شان هم زرگری است
چرخش دور دنیا جز اتلاف سوخت دست آوردی نداشت
پسرای شمخانی چی کاره ان ؟
نفع شخصی و کاسبی عده ای ادامه همین وضع فلاکت باراست
روایتی از نامه‌ای برجامی که «شمخانی بدون‌ اطلاع روحانی نوشت»
پس بیخود نبوده که اقای رئیسی در این دوسال می خواسته ایشان را برکنار بکند ... چون وقتی ایشان به آقای روحانی که ایشان را منصوب کرده است خیانت کرده به طریق اولی به ایشان هم حتما خیانت می کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای رضایی دلار از زمان ورود دولت شما تا الان چند برابر شده؟
کشور داره مثل یک هیئت عزاداری اداره میشه و متاسفانه منطق حاکم نیست و اهل خرد تصمیم ساز نیستند
لایح حجاب :
آیا قانونی که با نمایندگان کمتر از 10 در صد مردم تصویب بشه قانون است ؟ !
همه میدونن تو این مملکت مجلس و دولت هیچ قدرتی ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
مجلس= بله قربان گو
دولت = تدارکاتچی
هنوز دادگاه رای نداده حاج حسین رای نهایی صادر کرد
كاش جناب شمخاني نامه اي همبراي كارهاي فرزندشان مينوشتند
حجاب و پوشش اجباری هیچ ارزش و شانی ندارد و فقط مشکلات را زیاد کرده است . حجاب هم مانند نماز و روزه و سایر احکام دینی ، اختیاری و ارادی باشد درست طبق فرامین خداوند .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر