بازدید 2525

مشکل بزرگ و اساسی کشور صنعتی نشدن است/ سه برنامه مهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

معاون اقتصادی رییس جمهور طی سفر به استان کرمان، در هشتاد و پنجمین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع "بررسی موانع و مشکلات تولید" که با حضور استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده کرمان در مجلس،  مدیران اقتصادی، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵ 25 May 2023
 
 
 
به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری: دکتر محسن رضایی طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک تولد امام رضا (ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر در پاسخ به دغدغه‌ها، درخواست ها و مشکلات فعالان اقتصادی حاضر در جلسه قول پیگیری داد.

وی با بیان این که مشکل اساسی و مهم کشور مقوله صنعتی نشدن است افزود: ایران ۱۵۰ سال پیش و همزمان با ژاپن و خیلی زودتر از چین و کره جنوبی فرآیند صنعتی شدن را آغاز کرد اما به گمان اینکه بنگاه داری و کارخانه داری صنعتی شدن است، عملا پیشرفتی در صنعتی شدن برایش رقم نخورد.

رضایی ادامه داد: چه بسیار بنگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ و موفقی که طی این سال‌ها از یادها رفتند و نابود شدند و دیگر اثری از آن‌ها نیست و این یعنی فرآیند صنعتی شدن در کشور رخ نداده است.

مشکل بزرگ و اساسی کشور صنعتی نشدن است/ سه برنامه مهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: متاسفانه برخی مدیران و مسئولان هنوز صنعتی شدن را در وزارت صمت می‌جویند؛ حال آنکه صنعتی شدن در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، محیط زیست و حتی دانش در حال اتفاق افتادن است و امروز نه تنها دولت و مجلس بلکه همه کارآفرینان و دانشگاهیان و مردم باید فکری به حال این عقب ماندگی بکنند.

محسن رضایی با اشاره به بهره‌وری پایین اقتصاد و صنعت کشور گفت: با وجود صد‌ها میلیارد دلار هزینه در حوزه‌های مختلف صنعت و اقتصاد امروز می‌بینیم که در حوزه های صنعتی و تجاری عقب ماندگی‌های زیادی داریم  و این برای ایرانی که مهد علم و فرهنگ و تمدن و اندیشه بوده است درد بزرگیست.

وی با بیان اینکه در تنها بخشی که فرآیند صنعتی شدن را می‌پیماییم حوزه دفاعی است، افزود: روزی لشکرها و یگان‌های ما در دوران دفاع مقدس بر سر سهمیه بندی  و تقسیم مهمات آر پی جی هفت که یک سلاح ضد تانک بود مشکل داشتند و حالا می‌بینیم با صنعتی شدن حوزه دفاعی چطور قدرت‌های بزرگ با سبقه ۱۰۰ ساله صنعت دفاعی از ما ‌می‌ترسند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: اکنون در دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حال تدوین ۳ سند مهم در خصوص ۱- تحول در ساختار بودجه ۲- تحول در نظام بانکی و ۳- سرمایه‌گذاری،تولید و اشتغال هستیم که با تغییر دولت‌ها و مجالس هم تغییر نکنند.

مشکل بزرگ و اساسی کشور صنعتی نشدن است/ سه برنامه مهم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

معاون اقتصادی رییس جمهور در پایان ضمن درخواست صبر و تحمل از مردم گفت: باید مانند دوران انقلاب و جنگ فاصله بین مردم و دولت برداشته شود؛ کارهای بزرگ و اساسی ممکن است در ابتدا کمی سختی داشته باشد اما در نهایت باعث ایجاد تحولات عظیم و منتج به گشایش‌های بزرگ می‌شود. صاحبان قدرت هم از تحول نباید بترسند. کارهای نمایشی فرصتها را از پیشرفت کشور می گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل