بازدید 3882
۶

بسیاری از شهروندان آلمان از فقر در پیری می‌‌ترسند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی از فقر در دوران پیری می‌ترسند و حقوق بازنشستگی قانونی را برای گذران زندگی کافی نمی‌دانند.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 25 May 2023
بسیاری از شهروندان آلمان از فقر در پیری می‌‌ترسند


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه"، نتایج یک بررسی نشان می دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی می ترسند که حقوق بازنشستگی قانونی آن ها برای گذران عمر در دوران کهنسالی کافی نباشد با این وجود، طبق یک نظرسنجی جدید، از هر سه نفر یک نفر چیزی را برای تامین خصوصی سالمندان کنار نمی‌گذارد.

بر اساس یک نظرسنجی جدید که از طرف موسسه یوگو انجام شده است حدود نیمی از مردم آلمان در دوران پیری از فقر می ترسند. در نظرسنجی این موسسه 49 درصد از مردان و 56 درصد از زنان این نظر را داشتند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که در عین حال، 34 درصد از زنان و 30 درصد مردان هیچ پولی را برای تأمین خصوصی سالمندی کنار نمی گذارند. این نظر سنجی از 28 آوریل تا 1 مه، از بین 2089 بزرگسال بالای 18 سال در آلمان انجام شده است.

مشتری گروه خدمات مالی سوئیس لایف این بررسی را منتشر کرده است.

جدا از این نظرسنجی، سوئیس لایف از ارزیابی داده های 1.6 میلیون مشتری برای نسخه جدید "گزارش بازنشستگی" سالانه خود استفاده کرد. اینها همچنین نشان می‌دهند که زنان با وجود نگرانی‌های بیشتر در مورد آینده، کمتر از مردان برای دوران پیری پس‌انداز می‌کنند. 58 درصد از مشتریان آلمانی این شرکت سوئیسی مرد هستند.

"یورگ آرنولد"، رئیس سوئیس-لایف آلمان، دلیل این را در این واقعیت می داند که مردان درآمد بیشتری دارند.

به گفته سوئیس لایف، تورم بالا به وضوح عواقب قابل توجهی برای سرمایه گذاری های خصوصی دارد. از یک سو، در نظرسنجی موسسه یوگو 13 درصد گفتند که به دلیل افزایش نرخ بهره از برنامه ریزی برای خرید آپارتمان یا خانه منصرف شده‌اند.

هم زمان بر اساس گزارش سوئیس لایف، تقاضای مشتریان برای قراردادهای پس انداز خانه در سال گذشته به میزان 212 درصد افزایش یافت و میانگین مبلغ پس انداز خانه 110000 یورو بود. به گفته آرنولد، دلیل این امر این است که بسیاری از مردم می خواهند برای خرید خانه خود در آینده نرخ بهره مطلوبی را تضمین کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
حداقل این امید رو دارند که پیر میشن
ما هم در جوانی و هم در میانسالی و هم درپیری از فقر می ترسیم

ای کاش یک خبر نگار آزاده پیدا می شد راجع به فقر مردم ایران در این چند سال می نوشت
انگار ما ایرانی‌ها عاشق فقر در پیری هستیم!
بیان ایران اونوقت تو تمام مدت عمر از فقر وحشت می کنند
خوش بحال ما که بهترین سیستم تامین اجتماعی وحمایت از بازنشسته ها در دنیا رو داریم !!!!!!!
من یک بازنشسته ایرانی هستم و حاضرم ده درصد از حقوق فوق مشعشع بازنشستگی خودم را به بازنشسته های بیچاره و فقیر المانی اهدا کنم !!!!!
این درست نیست که ما بازنشسته های ایرانی در ناز و نعمت و رفاه باشیم انوقت این بیچاره ها با فلاکت زندگی کنند !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان