بازدید 5738

قالیباف: مسیر فعلی برای غلبه بر گرانی ‌درست نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 25 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف امروز در آیین افتتاح فرودگاه شهدای گناباد اظهارداشت: در روزهای سخت و میدان جنگ فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شود و مردان این سرزمین در شلمچه، والفجر و آزادسازی خرمشهر عزیز در چذابه و بستان افتخارات بزرگی رقم زده‌اند امنیت امروز را به خاطر مجاهدت‌های ان روزها داریم و یاد این عزیزان را و هرگز آن روزها را فراموش نمی‌کنیم و امنیت امروز را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

وی افزود: مردم گناباد شجاعت، ولایتمداری، قناعت و درایت خود را در قنات قصبه دیده اند و فرزندان تاریخ هستند و همسنگران شهیدان زیادی  از گناباد بوده اند.

قالیباف تصریح کرد: فرودگاه گناباد به دلیل منطقه ای که در آن قرار دارد و از لحاظ بحران‌های طبیعی نیازی ضروری بوده است و بدون شک این فرودگاه به توسعه شهرستان های اطراف کمک  خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم به پیشرفت سرعت دهیم و رشد تولید و مشکلات تورمی که با آن رو به ور هستیم را حل کنیم که همه به یک فهم مشترک در موضوعات اقتصادی برسیم؛ وقتی به شهر و مرکز استان خود فکر نکنیم هیچ وقت به پیشرفت نمی‌رسیم و پروژه‌ای مثل فرودگاه  گناباد ۳۰ سال زمان خواهد برد که حداکثر باید احداث آن ۳ سال زمان می‌برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افراد چقدر فرصت برای شغل و مسکن دارند؟ نباید بگذاریم پروژه‌ها زمان‌بر شود، ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن داریم و ۴ هزار کیلومتر راه اما هیچ استفاده مفیدی از آن نمی‌کنیم و تنها هزینه نگهداری می پردازیم اگر این ۴ هزار کیلومتر در یک مسیر مانند کریدور شمال جنوب و چابهار به سرخس دو خطه شود زمان کمتر مصرف می‌شود.

قالیباف عناون کرد: امروز نیازمند یک نگاه هماهنگ مانند دوران دفاع مقدس هستیم هیچ کس فکر نمی‌کرد ائتلافی که علیه ایران ایجاد شده  را از پا در آوریم و از کشورمان دفاع کنیم  لذا در عرصه اقتصادی همین باور را نیازمند هستیم.
وی بیان کرد:سرعت حرکت باربری ما 5 کیلومتر در ساعت با ظرفیت حداقلی است که اگر درست ریل‌گذاری می‌کردیم و هدف همه یکی بود این سرعت چند برابر می‌شد و درآمد بیشتری از نفت و گاز داشتیم جای حق و مصلحت وجود دارد آن را با هر هزینه ای انجام بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نفت و گاز‌ قطب تولید در جهان هستیم ولی در زمستان گاز نداریم و فولاد و پتروشیمی ما به خاطر گاز تعطیل می‌شود؛ 4 برابر استاندارد دنیا مصرف گاز انجام می‌دهیم این سرمایه متعلق به مردم است و ضعف مدیریت باعث شده به این شکل از آن استفاده  کنیم لذا در برنامه هفتم دولت و مجلس مصمم است در این مسیر گام بردارد.

قالیباف عنوان کرد: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست. وظیفه ما در مجلس، همراهی دولت است تا بخشی از مشکلات را با حکمرانی بهتر سامان دهیم و حل مسکن و آب را به طور ویژه دنبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: منطقه شرق کشور بارندگی بسیار کمی امسال داشت و محرومیت بیشتری در آب دارد که نگاه ویژه به این موضوع و منطقه داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۱
نگران نباش مثل جاهای دیگه مملکت سعی و خطا برین جلو
خیلی از این قول ها داده شده و نتیجه ای حاصل نگردیده
وعده های همین آقای قالیباف در خصوص قیمت مرغ و ارز و..... به ایشان یادآورکنید تا جواب دهند بعد وعده سر خرمن!!!
مردم بیچاره ، موش آزمایشگاهی کسانی شده اند که نمی دانند اقتصاد با صاد نوشته می شود یا با سین ... مسوولین بی سواد خودهمه چیزپندار هر روز یک بلای جدید سر اقتصاد می آورند و هر بار میلیون ها نفر را با آزمون و خطاها و جراحی های اقتصادی خود به زیر خط فقر و فلاکت هل می دهند ولی حاضر نیستند یک بار برای همیشه ، پای خود را از اقتصاد بیرون بکشند و اقتصاد و مدیریت کشور را به دست اهلش بسپارند
اخ جون تا پنج سال ديگه گروني و تورم ميشه خدا كنه نميريم تو چند روز
اعصابمان را بیش از این خرد نکنید پیش از این هم همه چیز دست خودتتان بوده لذا توانایی ندارید تقوی آن است که بروید کنار
عجب کشفی کرده این قالیباف. مسئولان بنیادنوبل انصاف داشته باشن باید جایزه نوبل اقتصاد رو به حاجی بدهند.
پاسخ ها
استیفن هاوکینگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
با این جمله ای که قالیباف گفته معلوم شد هوش امثال انیشتین درمقابل هوش وآی کیو این چیزی نبوده.
برین از یارو فتنه گره بپرسین طی 8 سال اونهم با جنگ ونفت زیر 10 دلار چطور قیمتهارو تقریبا ثابت نگهداشته بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
دقیقا اگر ذره ای انصاف دارید بپرسید چه کرد
جناب قالیباف رسیدن بخیر طوری میگی انگار تو این ۴۴ سال هیچ کاره بودی دست پخت شماهاست
چرا از تجربه خاتمی برای مهار تورم و رشد تولید استفاده نمی کنید؟
شما با تصمیمات نادرستتان پدر ملت رو درآوردید
این ملت چنتا 5ساله دیگر باید صبر کنند ؟
جوونای پیر شدند خدا ازتون نگذره
تا 5سال اتی خیلی ها بدبخت تر میشن قالی باف جان
بزک نمیر بهار میاد ......
یادش میاد به روحانی می گفت عرضه نداری قیمت مرغ رو کنترل کنی ،
راستی برادر محمد باقر مرغ کیلویی چنده؟
اقای قالیباف شما مسیر بندرعباس به یزد که جاده ترانزیت جنوب به شمال کشور هست رو فعلا چند بانده کن...باز دم انتخابات رسید شروع شد
از كرامات شيخ ما اين است شيره را خورد و گفت شيرين است! متاسفانه مسئولان چيزهايي كه همه در صف نونوايي هم ميگن ميان بيان ميكنن ولي كو راه حل
اقای قالیباف بر چه اساسی مردم رو متهم به اصراف میکنی؟ میشه یک کشور رو نام ببرید مشابه ایران از نظر جمعیت و نوع منابع انرژی و درامد سرانه مردمش و هزینه انرژی که 4 برابر کمتر یا نه اصلا 20 درصد کمتر از ما مصرف میکنه؟ اگه منظورتون گازه خوب طبق امار بین المللی مصرف انرژی چون ما فقط از گاز به عوان منبع انرژی استفاده میکنیم طبیعتطا مصرف گاز ما از کشور هایی که درصدی از منبع انرژیون گازه بیشتره. اگر منابع توولید انرژی رو به کیلو وات ساعت تبدیل کنیم مصرف انرژی مردم ما در حد نرماله. اگه منظورتون بنزینه باز هم مقصر مردم نیستند . چون خودروهای با تکنولوژی 30 سال پیش همون موقع که از کارخونه صفر بیرون میان طبق گزارش کارشناسان خودرو تا 2 برابر میانگین خودروهای روز دنیا مصرف سوخت دارن و خودرو های فرسوده هم که جای خود دارد.
قول بدید که دیگه قول ندید. همین ما را کافی است تا انشاالله امام زمان برسد. ار دست شماها کاری بر نمیآید
آقای اخوی شما همیشه در بزنگاه های انتخاباتی از این قول ها زیاد داده اید و ما هم زیاد شنیده ایم . بگذریم !
شما سعی کن قول ندی ....
ما از این قولها زیاد شنیدیم ...
سعی کنید عمل کنید ....
خیلی اون موقع پر ادعا و سرافراز اومدید مجلس رو تصاحب کردید، بعد الان قول میدید که فلان؟ اون 4 سال چه کار کردید؟ البته با سیسمونی گیت و شاسی بلند و ... حسابی خودتون رو سربلند کردید و یک سفره ای بوده که از کشدید بیرون فعلا
منظور از پنج سال این است که ما دوره بعد هم در خدمتیم آقای قالیباف اصلا ناراحت نباش کسی در انتخابات شرکت نمی کند و همین مجلس با خالص سازی مجدد تکرار خواهد شد . شما هم ریس . ......بابای مردم
۵ سال دیگه هم شعار و حرف مفت بزنید تا بعد . ملت منفعل لایق بیشتر از این نیست.
آقای قالیباف شما این همه سال در مناصب مختلف بودی کدام اقدام مثبت وبه نفع ملت از شما سرزده این حرفات نشانگر اینه که حواست بیشتر به آینده خودته. نه به مشکلات مردم
40 سال فردا فروختن ، در مفلوک ترین شرایط 4 دهه اخیر باز هم در دکانشان تنها کالای موجود فروش فردا است .
حاجی این وضعیت دستپخت شما و امثال شما است. مارا به خیر شماها امیدی نیست لطفا شر مرسانید
با همین فردا فردا کردنتون ۴۴ ساله که ملت منتظر اون فردایی هستن که قراره بیاد و همه چی گل و بلبل بشه
جمع کنید بساط به سخره گرفتن ابن ملت ببجاره رو
نیم قرنه می‌گید فردا
این فردا رو مردم بیچاره باید بذارن در کوزه آبشو بخورن
44 ساله دارید اشتباه میرید و 5 سال فرصت دیگه میخوایید؟؟؟؟؟
درست فهمیدم؟؟؟؟
برو بابا. هرچی توو این چهل و چهار سال تونستین تورم رو مهار کنین از الان به بعد هم میتونین.
الان فهمیدین درست نیست؟!
بازم خوبه بعد از نزدیک به نیم قرن فهمیدین مسیر درست نیست که البته قطعا مسیر جایگزین شما بدتره
تا کی با فردا گفتن میخواید سر ملت کلاه بذارید و به مدیریت شفل و نابخردانتون ادامه بدید
شما نمیتوانید مملکت اداره کنید بهتره دسته جمعی استعفا بدید و یک گروه جوان و نخبه و به روز بیاد سر کار
یکی به این بابابگه دوره ریاست جمهوری وریس مجلس 4 ساله ست اینا به مردم قول 5 ساله. میدن که راه فرارشون باز باشه همه ندانم کاریهاشون حواله اون 1سالی که نیستن میکنن
اخ جون ۵سال دیگه به ما ماشین میدن
یعنی تا 5 سال دیگه هم شما سرکار هستی؟
یک نقد بر صحبت آقای قالیباف وارد در خصوص اینکه گفتند : آنطرف اتوبان در زمینه هوا و فضا در اوج هستیم ولی طرف دیگر اتوبان خودروسازان در ساخت اجرای ابتدایی خودرو در مانده اند!
به نظر من ایرادات خودرو آشکار است چون مردم روزانه با آن سر و کار دارند و همه ایرادات خودروها را می شناسند تازه با این حال خودرو سازان مدعی هستند که بهترین خودرو ها را می سازند و مردم اشتباه می کنند !!!!
این در حالی است که محصولات هوا و فضا و موشک را مردم ندیده اند که اظهار نظر کنند و هر چه تعریف بوده از طرف خود سازندگان بوده !!!! اگر هوا و فضا آنطور که مدعی است چرا یک هواپیما در طی این چهل سال نتوانسته بسازد ؟؟!!!
مقصر مردم هستند که مسیر درست را انتخاب نمی کنند و مییولیندمحترم و خدوم و دوست دار خدمت را به زحمت می دازند که مجبورند فکر کنید و با زحمت زیاد تشخیص بدن که را غلط و بیان اعلام کنند عجب مردم بدی
انتخابات قبلی با قول شفافیت رای آوردی و هنوز شفاف نشدین و معلوم نیس تو اون مجلس کی به کیه و کی طرف کیه
- بعد اقتصاد را میخوای ترمیم کنی؟ قبلش به حرفی که زدی اصن فکرم کرده بودی؟
تازمانی که مانندکره شمالی فکرکنیدوبادنیاتعامل نداشته باشید اوضاع ازاین هم که هست بدترخواهدشد!
جناب سیسمونی گیت..مگر مسیر قبلی درست بوده....یا اصولا مگر مسیری هست...یا مگر مسیری گذاشتید که بماند...
خدا را شکر اقای قالیباف اینو فهمیدی که در بهد از مدتها در مسیر درستی نیستید
قبول کن مردش نیستید کسی که به فکر دست کردن ساعت چند میلیاردی و دفاع از وضع کنونی تولید کم و فروش گران خودرو به مردمه نمی تونه مشکلات رو حل کنه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار