بازدید 2741

مقام آمریکایی در امور چین از سمت خود کناره‌گیری می‌کند

مقام ارشد وزارت امور خارجه در امور چین، روز چهارشنبه و درمیان روابط پر تنش دو کشور اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می‌کند. 
کد خبر: ۱۱۷۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 25 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "بلومبرگ"، به گفته مقامات وزارت امور خارجه آمریکا, ریک واترز، رئیس «خانه چین» که اخیراً در وزارت امور خارجه ایجاد شده است، روز چهارشنبه در جلسه‌ای با کارکنان خود اعلام کرد که تا پایان ماه ژوئن سمت خود را ترک خواهد کرد.

واترز از زمان تاسیس خانه چین در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ریاست این دفتر را بر عهده داشت و از ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور چین و تایوان خدمت کرده است.

کناره گیری واترز جدیدترین مورد از تغییرات اخیر در مقامات آمریکایی است که در مدیریت روابط پرتنش واشنگتن با پکن نقش دارند.

در ماه فوریه، شورای امنیت ملی کاخ سفید کناره گیری لورا روزنبرگر، مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور چین و تایوان را اعلام کرد.

اوایل ماه جاری، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه این کشور که بخش بزرگی از تعاملات دیپلماتیک آمریکا با چین را رهبری کرده است، بازنشسته خواهد شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دو سال گذشته از تخصص ریک در مورد چین و تایوان بسیار بهره برده است و از تلاش او برای ایجاد خانه چین قدردانی می‌کند.

به گزارش ایرنا, روابط چین و آمریکا در سال‌های اخیر به دلیل دیدارهای مکرر سیاستمداران ارشد آمریکایی از تایوان و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه پکن دچار تنش شده است.

بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که دولت بایدن با ارسال درخواست ملاقات‌های پی در پی سعی در ترمیم روابط دیپلماتیک با چین دارد. در عین حال، آمریکا به بهانه نگرانی درباره امنیت ملی محدودیت‌هایی را اعمال کرده است که چین را از دستیابی به فناوری‌های ایالات متحده محروم ساخته است.

همزمان نشانه‌هایی مبنی بر بهبود روابط مشاهده شده است. خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، چین وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین اواخر هفته جاری با جینا ریموندو وزیر بازرگانی و کاترین تای نماینده تجاری آمریکا دیدار خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار