بازدید 3430

شیوع جهانی یک عارضه دردناک تا ۲۰۵۰

داده‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تعداد موارد ابتلا به کمردرد در جهان رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳ 24 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از مدیکال اکسپرس، یافته‌های یک مدل‌سازی جدید نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۸۴۳ میلیون نفر عمدتاً به دلیل دو فاکتور «افزایش جمعیت» و «پیری جمعیت»، تحت تأثیر این عارضه مزمن و دردناک قرار خواهند گرفت.

همچنین فقدان یک رویکرد ثابت در درمان کمردرد و گزینه‌های درمانی محدود، متخصصان را نگران کرده است که این امر طی سال‌های آتی منجر به یک بحران مراقبت‌های بهداشتی در جهان شود.

کمردرد، علت اصلی‌ ناتوانی در جهان است

گزارش‌ها حاکیست که تنها در استرالیا تا سال ۲۰۵۰ میلادی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش در موارد ابتلا به کمردرد وجود خواهد داشت. همچنین بیشترین افزایش در موارد ابتلا به کمردرد هم مربوط به آسیا و آفریقا خواهد بود.

این یافته ها در نشریه تخصصی The Lancet Rheumatology منتشر شده است.

یکی از متخصصان این مطالعه در این باره گفت: تحلیل ما تصویری از افزایش موارد ابتلا به کمردرد در سطح جهانی را ترسیم کرده که فشار زیادی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی‌مان وارد می‌کند. ما باید یک رویکرد ثابت برای مدیریت این عارضه ایجاد کنیم که مبتنی بر تحقیقات مشخص شده باشد.

بر اساس داده‌های این مطالعه از سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد موارد ابتلا به کمردرد در جهان به بیش از نیم میلیارد نفر رسیده است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز تقریباً ۶۱۹ میلیون مورد ابتلا به کمردرد وجود داشته است.

به گفته متخصصان، همچنین حداقل یک سوم از بار ناتوانی مرتبط با کمردرد به عوامل شغلی، سیگار کشیدن و اضافه وزن نسبت داده می شود.

یک تصور غلط رایج این است که کمردرد عارضه‌ای است که بیشتر بزرگسالان در سن کار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال متخصصان می‌گویند مطالعه جدید تایید کرده است که کمردرد در افراد مسن و سالمندان شایع‌تر است. همچنین موارد ابتلا به کمردرد در زنان بیشتر از مردان بوده است.

این مطالعه داده‌هایی را از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۰ میلادی از بیش از ۲۰۴ کشور و منطقه تجزیه و تحلیل کرد تا چشم انداز موارد ابتلا به کمردرد را در طول زمان ترسیم کند.

سیستم‌های بهداشتی باید به این بار عظیم و فزاینده ناشی از افزایش موارد ابتلا به کمردرد که مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد، پاسخ دهند. برای جلوگیری از ابتلا به کمردرد و اطمینان از دسترسی به موقع به مراقبت‌های بهداشتی، باید اقدامات بیشتری انجام شود.

بر همین اساس، درک و شناسایی عوامل خطرزای موثر در بروز کمردرد و کنترل میزان قرار گرفتن در معرض این عوامل می‌تواند اولین گام مهم در پیشگیری از این عارضه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار