بازدید 9082
با تحولات منطقه و جهان

واکنش حماس به تهدیدات اسرائیل علیه ایران / شروط عربستان برای سازش با اسرائیل / واکنش وزارت خارجه آمریکا به سفر ابراهیم رئیسی به اندونزی / حمله هوایی ترکیه به بخش‌هایی از استان نینوا عراق

واکنش حماس به تهدیدات اسرائیل علیه ایران، شروط عربستان برای سازش با اسرائیل، واکنش وزارت خارجه آمریکا به سفر ابراهیم رئیسی به اندونزی، حمله هوایی ترکیه به بخش‌هایی از استان نینوا عراق و سفر یک هیات عراقی به ایران برای مذاکرات گازی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 24 May 2023

 

بین الملل تابناک: واکنش حماس به تهدیدات اسرائیل علیه ایران، شروط عربستان برای سازش با اسرائیل، واکنش وزارت خارجه آمریکا به سفر ابراهیم رئیسی به اندونزی، حمله هوایی ترکیه به بخش‌هایی از استان نینوا عراق و سفر یک هیات عراقی به ایران برای مذاکرات گازی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش حماس به تهدیدات اسرائیل علیه ایران

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد، تهدیدات سران رژیم صهیونیستی علیه کشورهای منطقه بار دیگر ثابت نمود، این رژیم عامل تهدید برای کل منطقه است.

قاسم تأکید کرد، این تهدیدات سران رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، این رژیم خطر واقعی برای امت است.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «سما»، سخنگوی حماس گفت: «این تهدیدات پی در پی نه تنها رفتارهای تروریستی را نشان می‌دهد، بلکه بیانگر ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی به دلیل توسعه توان گروه‌های مقاومت در منطقه است.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی و نیز اذعان به پیشرفت ایران در حوزه غنی‌سازی اورانیوم در مقایسه با گذشته، به اقدام علیه ایران تهدید کردند.  

رئیس ستاد کل ارتش رژیم اشغالگران با تکرار ادعای توانایی ضربه زدن به ایران گفت: ما نسبت به وضعیتی که ایران می‌خواهد پیرامون ما ایجاد کند، بی‌تفاوت نیستیم.

هالوی مدعی شد: ما در حال بررسی این موضوع هستیم و من می‌گویم که تحولات منفی کنونی، می‌تواند منجر به اقدام شود.

شروط عربستان برای سازش با اسرائیل

در سایه انتشار چندین گزارش‌ رسمی در مورد تماس‌های رژیم صهیونیستی و عربستان، کانال ۱۲ اسرائیل عصر سه‌شنبه، مجموعه‌ای از شرایط و خواسته‌های عربستان برای امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با این رژیم را اعلام کرد.

این کانال عبری زبان در گزارشی در بولتن عصر خود، به نقل از منابعی که آنها را «مطلع از آنچه در پشت صحنه می‌گذرد» توصیف کرد، به مذاکراتی اشاره نمود، در روزهای اخیر فشرده انجام شده و ممکن است به عادی سازی روابط اسرائیل با عربستان بینجامد. 

این کانال اعلام کرد که دیوید بارنیا، رئیس موساد، کسی بود که این مذاکرات را در سمت اسرائیل رهبری کرد.

به گزارش این کانال، مقامات بلندپایه سعودی از حلقه‌های اطراف محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، نماینده ریاض در این مذاکرات هستند، در حالی که طرف آمریکایی توسط مقامات ارشد کاخ سفید از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور نمایندگی می‌شود.

بر اساس این گزارش، ریاض مجموعه‌ای از شروط را در قالب خواسته‌هایی که می‌خواهد از واشنگتن به دست آورد و نیز شرطی برای اسرائیل مطرح کرده که مربوط به «شروع یک روند سیاسی با فلسطینی‌هاست و به جدایی بین دو طرف یعنی تشکیل کشور مستقل فلسطین ختم می‌شود.»

از دیگر سو، ریاض از واشنگتن می‌خواهد تا معاملات تسلیحاتی بزرگی را که عربستان سعودی با دولت دونالد ترامپ منعقد کرده بود و با ورود جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به کاخ سفید، متوقف شده به جریان بیندازد. همچنین عربستان سعودی می‌خواهد، با آمریکا یک توافقنامه ائتلاف دفاعی منعقد و حمایت واشنگتن از برنامه هسته‌ای خود را جلب کند.

در مقابل، گزارش این کانال به شرایطی اشاره دارد که آمریکا برای پیشبرد میانجیگری با ریاض در برابر اسرائیل قرار می‌دهد که مهمترین آنها تجدید مذاکرات با فلسطینی‌ها و توقف طرح "اصلاحات قضایی" دولت بنیامین نتانیاهو است که هدف آن تضعیف دادگاه عالی و کنترل بر قوه قضائیه این رژیم است.

همچنین این گزارش می‌افزاید: توافق با عربستان به اسرائیل این امکان را می‌دهد که حمایت گسترده آمریکا را برای انجام هرگونه اقدام احتمالی در ایران به دست آورد.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به سفر ابراهیم رئیسی به اندونزی

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره واکنش به سفر رئیس جمهور ایران به اندونزی گفت: من نظر خاصی در خصوص این سفر ندارم.

این مقام آمریکایی در عین حال در تداوم سیاست های شکست خورده فشار حداکثری امریکا علیه ملت ایران افزود، تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان کامل اجرا می شوند و در این زمینه تردید نکرده ایم.

وی ادامه داد که واشنگتن منظم و مکرر با کشورها در ارتباط بوده و از آنها خواسته ایم از انجام اقداماتی که مغایر با تحریم های آمریکا باشد، خودداری کنند.

حمله هوایی ترکیه به بخش‌هایی از استان نینوا عراق

هواپیماهای ترکیه روز سه‌شنبه یک منطقه جدید در سنجار واقع در استان نینوا را بمباران کردند.

وبگاه «بغداد الیوم» گزارش داد، هواپیماهای ترکیه در این حمله برخی مواضع پ.ک.ک در نزدیکی سنجار را هدف قرار داده‌اند.

هواپیماها و توپخانه ترکیه هرازچند گاهی برخی مناطق در شمال عراق را به بهانه هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، مقامات امنیتی اقلیم کردستان عراق روز سه شنبه فاش کردند که یک واحد نظامی وابسته به ارتش عراق از شنبه گذشته برای اعمال کنترل بر اردوگاه آوارگان «مخمور» که تحت نفوذ شدید شبه‌نظامیان پ.ک.ک قرار گرفته، عازم این اردوگاه شده است.

اردوگاه «مخمور» در حد فاصل میان استان نینوا و اربیل در شمال عراق قرار گرفته است، عملیات نظامی ارتش عراق در این اردوگاه بر اساس طرحی از سوی دولت بغداد برای اعمال کنترل بر مناطق تحت فعالیت پ.ک.ک صورت می‌گیرد.

سفر یک هیات عراقی به ایران برای مذاکرات گازی

سخنگوی وزارت برق عراق از سفر یک هیات بلندپایه عراقی به تهران برای مذاکره درباره واردات گاز در هفته آینده خبر داد.

«احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق، روز سه شنبه در سخنانی ضمن اعلام خبر سفر هیات عراقی به تهران طی هفته آینده مدعی شد که طرف ایرانی گاز صادراتی به عراق را در دو روز گذشته، حدود ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش داده است.

وی اضافه کرد: تا آنجا که به وزارت برق ارتباط دارد، عراق بدهی های خود را تاکنون بدون تاخیر به ایران پرداخت کرده و هیچ بدهی دیگری ندارد.

العبادی افزود: پرداخت طلب های ایران از طریق بانک بازرگانی عراق صورت می گیرد و وزارت برق در پرداخت این طلب ها تاخیری نداشته است.

وی بیان کرد: موضوع برق و بهبود شبکه برای نخست وزیر بسیار اهمیت دارد و هفته آینده هیاتی به ریاست وزیر برق به ایران سفر می کند زیرا عراق به خاطر آغاز فصل گرما، در آستانه ورود به دوره اوج مصرف برق است.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: وزارت برق تولید روزانه ۲۴ هزار مگاوات برق را در برنامه خود قرار داده و وضعیت کنونی برق نسبت به زمان مشابه سال قبل بهتر است، ولی ممکن است تقاضا برای برق تا ۳۵ هزار مگاوات نیز افزایش یابد که در آن صورت میزان تولید به میزان تقاضا نخواهد رسید.

العبادی افزود: روند کنونی برای بهبود سیستم برق ادامه دارد و قراردادهایی نیز با شرکت های زیمنس و جنرال الکتریک امضا و توافقاتی برای اتصال شبکه به شبکه کشورهای همسایه انجام شده است که برای اجرایی شدن نیاز به زمان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۹
این مقام آمریکایی در عین حال در تداوم سیاست های شکست خورده فشار حداکثری امریکا علیه ملت ایران...

اولا این سیاستها به خاطر دشمنی بدون منطق مسولان ایران بر علیه آمریکا بوجود آمدند و ثانیا آیا واقغا سیاستهای شکست حورده ای هستند؟ نگاهی به وضعیت فوق بجرانی اقتصاد ایران که در شاحصهایی مثل تورم، سرمایه گذاری، تولید، بیکاری و.... به راحتی قابل مشاهده هست نشاندهنده این است که این تحریمها تا چه حد مخرب و ویرانگر بوده اند و اگز چاره اندیشی عاجلی صورت نگیرد به فجایغ عظیمی ختم خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
زمانی که تحریم نبودیم زمان خاتمی هم تورم و افزایش دلار بود دلار از زمان هاشمی تا خاتمی از صدتومن شد بود هشتصد تومن
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
این نظر کاملا درست هست.
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
زمان خاتمی تورم بود ولی کم بود. شغل پیداکردن بسیار آسانتر بود و امکانات اولیه زندگی برای مردم خواب و رویا نبود. روابط با اروپا در سطح بسیار بهتری بود و پروژه‌های بسیاری با حضور آنها درحال اجرا بود.
ناشناس
| Austria |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
این یک تحلیل کاملا خردمندانه و واقع گرایانه بود. آفرین به نویسنده آن، و آفرین به تابناک که آنرا سانسور نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
جناب آمریکایی محترم! تمام عالم و آدم و حتی اتحادیه اروپا و سارزمان ملل، ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش کردند و مقصر دانستند و به تعبیر ظریف یک کشور قلدر هر شرکتی که بر اساس پیمان برجام با ایران قرارداد اقتصادی بست مورد تحریم قرار داد و جنگ و ترور اقتصادی را آغاز کرد
حالا تو این وسط چی داری میگی!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
تا الان فکر می کردم آمریکا در ایران دنبال تحریم و تجزیه و براندازی هست نگو با این نظر باید فکر کنم ایران در آمریکا دنبال این کارها هست!
دوم هم 60 سال هست اقتصاد ایران دچار تورم بالا هست چه زمانی تحریم نبودید و چه تحریم بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
آقای همه چیز دان زمان خاتمی هم تحریم بودیم نه به این گستردگی.مساله اصلا این دولت و آن دولت نیست سیاست خارجی ایران در سطوح تک نفره تعیین می شود و تغییر هم نکرده است. مساله لاینحل رابطه ایران مساله اسرائیل است که تبدیل به مساله موجودیت ایران در مقابل موجودیت اسرائیل شده است.یلنی یکی
دیگری را باید از بین ببرد.اصلا راه دیگری نگذاشته اند وحل هم نمی شود.چون بحث ایده لوژی و دین و مذهب و اینها هست و کاملا غیر منعطف کرده اند.برجام و فرجام و امثالهم الکی است فرعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
جنابعالي كجا زندگي مي كنيد؟ ايران يا آمريكا؟
دشمني بدون منطق مسئولان ايران با آمريكا يا دشمني دولتردان آمريكا با مردم ايران به دليل استقلال طلبي؟
مخالفت ما با آمريكا به دليل ظلمهايي است كه ساليان سال بر عليه مردم ايران روا داشته و نهايتا منجر به انفجار مردم در بهمن سال 57 شد، از آن زمان تا كنون هم آمريكا به هر حربه اي متوسل شده تا به ايران ضربه بزند اعم از پناه دادن به شاه، حمايت صدام جهت حمله به ايرانو در طي جنگ، حمايت از منافقين، بلوكه كردن اموال ايران، حملات محدود نظامي در خليج فارس، تحريمهاي گسترده اقتصادي، ساقط كردن هواپيماي مسافري، جريمه ساير كشورها به دليل تجارت با ايران و ...
در چنين شرايطي انتظار داريد اين كشور را تشويق كنيم كه با ما دشمن است؟
از آمريكا بخواهيد دست از روحيه استعماري خود برداشته و ايران مستقل را به رسميت بشناسد بعد ببينيد كسي با اين كشور مخالفت مي كند؟
چشم بستن بر واقعيت، واقعيت را تغيير نمي دهد بلكه خود انسان را تغيير مي دهد!
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
اگر از اول با آمریکا و سیاست هاش مانند دوران رییسی برخورد می‌شد ، شاهد این وضع نبودیم . روحانی با ترس از کدخدا آب هم نمی‌خورد
کشورهای عربی همگی از قریب الوقوع بودن حمله نظامی به ایران باخبر شده اند و برای همین میخوان الکی با ایران آشتی کنن تا از موشک پرانی ما در امان باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
صدور این چنین جوکهایی فقط از مغز در قفس مانده به سری آدم زندانی در آلبانی بر میاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
آمريكا اگر توان حمله به ايران را داشت مطمئن باش اين را كرده بود
اگه عرضه دارید جلوی سدسازی ترکیه بر روی رودخونه ارس رو بگیرید که داره آذربایجان رو تبدیل به بیابون میکنه .
عربستان جهت عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل شروط گذاشته از جمله؛
"به راه انداختن مجدد معاملات تسلیحات بزرگی که در دولت ترامپ با سعودی منعقد شده و در دوران بایدن متوقف شده است"
اولا) ال سعود باید متوجه شده باشد که این سیاست آمریکا است که یک دولت برای دوشیدن ثروت های گازی و نفتی منطقه، قراردادهایی امضاء می کند و وقتی خوب دوشیدن دولت بعدی قراردادها را لغو می کند و با این سیاست دست کشورهای منطقه را تنها در پوست گردو گذاشته اند، مگر ترامپ ضمن بستن همین قراردادهای بزرگ تسلیحاتی با عربستان عنوان نداشت که عربستان گاو شیرده ای است که باید آن را دوشید، آیا با این سیاست فریبکارانه آمریکا، سران آل سعود فکر می کنند که آمریکا توافقنامه ائتلاف دفاعی با آنها امضاء کرده و از برنامه هسته ای عربستان حمایت می کند؟ زهی خیال باطل، آمریکا فقط به فکر منافع اقتصادی خودش است و تشکیل ائتلاف نظامی و ... با کشورهای منطقه هم تنها برای غارت و مصادره نفت و گاز است ولی افسوس که برخی از کشورها چشم و گوش خود را بر این حقایق بسته اند و فکر می کنند آمریکا برای پیشرفت منطقه قدم بر می دارد، باید به آنها گفت، پیشرفت کشورهایتان اولا در گروی استفاده از هوش و فکر جوانان نخبه تان و در ثانی در اتحاد و همبستگی کشورهای منطقه و خارج شدن از وابستگی سیاسی و اقتصادی آمریکا و غرب است که بیگانه برای هیچ مملکتی پیشرفت نمی آورد و نخواهد آورد.
خارج شدن از وابستگی سیاسی و اقتصادی آمریکا و غرب به این معنی نیست که با آنها قطع رابطه کنید بلکه به این معنی است که روابط سیاسی و اقتصادی باید بر مبنای احترام متقابل باشد و نه این که بر مبنای سیاست زور یا دوشیدن باشد.
در ثانی) آیا رژیم اسرائیل که مبنای شکل گیری اش غصب سرزمین های مردم مظلوم فلسطین با زور و کودک کشی و ... بوده، استحقاق پا در میانی دارد؟ این رژیم جعلی اگر پایش در منطقه باز شود نه تنها تشکیل کشور مستقل فلسطین یادش می رود بلکه ادعا می کند از نیل تا فرات، ملک سلیمان و ارثیه پدری اش است و آن گاه دیگر پشیمانی سودی ندارد پس بر ال سعود و کشورهای منطقه که در پی عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل هستند بهتر آن است که همان راه گذشته را که مقاومت و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین است در پیش گیرند تا به یاری خدا و با مقاومت ملت های منطقه آزادی قدس شریف محقق گردد.
پشه کی را تهدید می کنی؟ ایران بزرگ؟ حریف چند گروه ایران نمی شوی آن وقت می خواهی با ایران بزرگ بجنگی؟ ان بزرگترت جرات ندارد مگر این که بخواهی محو شدنت را تسریع کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
بسیجی چند کلاس سواد داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
خوب بود قبل از آنکه در مورد سواد دیگران سوال منی، میگفتی خودت چند کلاس سواد داری. یعنی اینکه در تیرانا پشت میله ها نشسته ای، باعث سواددار شدنت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
ناشناس 12:36
همين بسيجي چند كلاس سواد بود كه در حمليه اي كه توسط صدام و با حمايت آمريكا عليه ايران انجام شد سينه سپر كرد، همين بسيجي بود كه جلو داعش كه براي فتح ايران تشكيل شده بود سينه سپر كرد و در همان عراق جلو او را گرفت، همين بسيجي بود كه در مقابل تهديدهاي هر روزه آمريكا سينه سپر كرد و در مقابل هر تهديدي، تهديدي را براي آنها ايجاد نمود.
همين بسيجي است كه افتخار مي كند سوادي را نياموخته كه باعث شود تا كمر در مقابل ستمگر كرنش كند آن هم براي 2 روز لذت بيشتر در اين دنيا
اگر دين نداريم لااقل آزاده باشيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
جالب هست ایشان بنده را بسیجی خطاب می کند آن وقت پاسخ را بنده را سانسور می کنید
خخخخخخه
مدیرت کی هست که تو گذاشته که نظرات را منتشر کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
این هم که نظرم گذاشتی بعد این متن دوست دیگر......
هیچکس به اندازه گروه حماس در حق مردم مظلوم فلسطین ظلم نکرد زیرا هر از چندگاه با پرتاب چند راکت به سرزمین اسراییل، صهیونیست ها را تحریک به انتقام می کنند و صدها شهروند فلسطینی توسط بمب های اسراییلی به خاک و خون کشیده میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
ساعت خواب، اگر نبود که غزه هم شده بود یکی از شهرای اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
وارونه کردن واقعیت چیزیه که از حرف شما استنباط میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
عجب! بگذاريد فلسطينيان را بكشند تا خداي ناكرده خمي به ابروي اسرائيل نيايد!
درود خدا و پیغمبر بر بن سلمان باد که همچون صحابه شجاع و اندیشمند صدر اسلام، توانسته است تا با سیاست و مذاکره و نه با شعارهای تند و پوچ، اقدام به مقابله با صهیونیست ها از طریق مذاکره بکند و در تلاش است تا به اسراییل بقبولاند که باید به تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی تن در دهد.
خواسته عربستان سعودی همان چیزی است که حتی کشورهای به ظاهر انقلابی نیز جرات طرح آن بعنوان یک شرط را نداشتند و بارقه امیدی است در دل هزاران فلسطینی که به فضل پروردگار و با مساعی سران سعودی دارای یک مملکت مستقل بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
عجب!
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
سلام. بن سلمان از یاسر عرفات که منعطف تر و دلسوزتر نمیشود. نتیجه توافقات یاسر عرفات با رژیم چه شد؟؟ تاریخ تکرار می شود.
آقای حماس شما کلاه خودتو محکم نگه دار نگران ایران نباش شما اگر بجنگ بودید توی این 70 سال کار اسرائیل را یکسره کرده بودید بیخیال بابا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل