بازدید 6317
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

جنگ دوم چچن چگونه رقم خورد؟ / دلخراش‌ترین حادثه مسابقات اتومبیل‌رانی / بلندترین موجود زنده تاریخ / تخت گاز با آئودی آر-۸ پلاس در پیست دیتونا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴ 23 May 2023

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

جنگ دوم چچن چگونه رقم خورد؟

مردم چچن که به واسطه تفاوت‌های اعتقادی و قومی از دیرباز به دنبال استقلال از شوروی و سپس روسیه بودند، نهایتا با جنگ اول چچن به خواسته خود رسیدند. اما مشکلات اقتصادی، عدم موفقیت در برقراری یک دولت مرکزی پایدار و فعالیت‌های خشن شبه نظامیان در این منطقه نهایتا منجر به جنگ دوم چچن و پس گرفتن این منطقه سرشار از نفت توسط روسیه شد. تصاویری از این جنگ خشن و خونبار را همراه با توضیحات تاریخی در ویدیو تابناک ببینید.

 

دلخراش‌ترین حادثه مسابقات اتومبیل‌رانی

فاجعه لمان، دلخراش‌ترین حادثه مسابقات اتومبیل‌رانی در جریان مسابقه اتومبیل‍رانی ۲۴ ساعته لمان در فرانسه، راننده فرانسوی تیم مرسدس بنز با سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت با ماشین جگوار تصادف می‌کند و به میان جمعیت می‌رود. این خودرو که برای کاهش وزن بخشی از آن از آلیاژ منیزیم ساخته شده بود، آتش گرفته و راننده در دم کشته می‌شود. از میان تماشاچیان نیز ۸۳ تن کشته و ۱۸۰ تن زخمی می‌شوند؛ این واقعه فاجعه‌آمیز‌ترین حادثه تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی است.

 

بلندترین موجود زنده تاریخ

بزرگی در طبیعت همیشه هم خوب نیست. بدن بزرگ‌تر یعنی برای انجام هر کاری انرژی بیشتری باید صرف کرد. جاذبه هم مهم است کشش جاذبه اجازه نمی‌دهد که موجودات زنده بی‌حساب قد بلند شوند. اما قد بلندترین موجود زنده تاریخ چیست؟ در این ویدیو تمام موجودات زنده اکنون و گذشته زمین را از نظر طول و بلندی مقایسه می‌کند تا کاملا مشخص شود که قد بلندترین موجود زمین کدام است.

 

تخت گاز با آئودی آر-8 پلاس در پیست دیتونا

خودرو «آئودی آر-8 پلاس / Audi R8 Plus» نسخه‌ای تقویت‌شده از مدل R8 است که در این ویدیو به پیست تاریخی دیتونا برده شده تا یک دور با آن داخل پیست زده شود. با اینکه سرعت خودرو بیش از اینهاست، توانسته در مسیر محدود پیست به سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
غدبگدا بیمار است نه مجرم به حقوق غربگدا احترام بگذاریم که آنها هم گونه ای از انسان هستن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر