بازدید 13543
با تحولات منطقه و جهان

دعوت رهبران اسرائیل برای سفر به امارات / اعدام سه جوان شیعه در عربستان / نخستین واکنش رژیم اسرائیل به مانور حزب‌الله لبنان/ نگرانی وزیر جنگ اسرائیل از توان نیرو دریایی ایران

دعوت رهبران اسرائیل برای سفر به امارات، اعدام سه جوان شیعه در عربستان، نخستین واکنش رژیم اسرائیل به مانور حزب‌الله لبنان، نگرانی وزیر جنگ اسرائیل از توان نیرو دریایی ایران و معرفی سفیر جدید ایران در عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 23 May 2023

دعوت رهبران اسرائیل برای سفر به امارات/ اعدام سه جوان شیعه در عربستان/ اولین واکنش رژیم اسرائیل به مانور حزب‌الله لبنان/ نگرانی وزیر جنگ اسرائیل از توان نیرو دریایی ایران

بین الملل تابناک: دعوت رهبران اسرائیل برای سفر به امارات، اعدام سه جوان شیعه در عربستان، نخستین واکنش رژیم اسرائیل به مانور حزب‌الله لبنان، نگرانی وزیر جنگ اسرائیل از توان نیرو دریایی ایران و معرفی سفیر جدید ایران در عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

دعوت رهبران اسرائیل برای سفر به امارات

 در ادامه اقدامات امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی، نخست‌وزیر و رئیس این رژیم جعلی برای سفر به این کشور دعوت شدند.

 شامگاه دوشنبه، «محمد آل خواجه»، سفیر امارات عربی متحده در فلسطین اشغالی در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، دعوت‌نامه‌هایی برای سفر به این کشور به آنها ارائه کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو در حالی پس از ماه‌ها تاخیر برای انجام نخستین سفر رسمی خود به امارات عربی متحده دعوت شده که این سفر برای شرکت در اجلاس آب و هوای دبی همراه با تعداد زیادی از سران کشورهای خارجی است.

طبق این گزارش، با اینکه مشخص نیست کدام یک از سران رژیم تروریست صهیونیستی این دعوت را خواهند پذیرفت، نتانیاهو تقریباً پنج ماه قبل و پس از بازگشت به نخست‌وزیری، تلاش کرده بود تا امارات را به اولین مقصد خارجی خود تبدیل کند.

با این حال، دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو در آن زمان اعلام کرد که امارات عربی متحده در بحبوحه خشم ابوظبی، از ورود غیرقانونی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، این سفر را لغو کرد.

بن‌گویر روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) نیز بار دیگر به همراه تعدادی از صهیونیست‌ها، غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شد که با محکومیت گسترده‌ای از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی، بحرین، ترکیه، قطر، اردن و مصر روبه رو شد.

این پایگاه خبری همچنین نوشت: «نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل در سال‌های منتهی به توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با امارات، بحرین و مراکش که در سال ۲۰۲۰ امضا شدند، چندین سفر مخفیانه به امارات داشت که هیچ یک از آنها علنی تایید نشدند.»

با این حال، هرتزوگ در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به امارات عربی متحده سفر و با «محمد بن زائد» رئیس دولت این کشور دیدار کرد.

اعدام سه جوان شیعه در عربستان

منابع از اعدام سه جوان شیعی اهل قطیف (شرق عربستان) خبر دادند.

حسن المهنا، حیدر المویس و محمد المویس سه جوانی هستند که امروز به‌ دست سعودی‌ها بنا به اتهامات واهی سیاسی اعدام شدند.

به نقل از مرآه الجزیره، اعدام سه جوان بدون طی مراحل معمول کیفری انجام شد.

در همین حال، وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این سه تن پس از محکومیت به پیوستن به اردوگاهی در خارج از عربستان جهت خدمت به یکی از گروه‌های تروریستی علیه عربستان و آموزش استفاده از سلاح و بمب در اردوگاه‌های آن اعدام شدند.

نخستین واکنش رژیم اسرائیل به مانور حزب‌الله لبنان

رئیس کمیته اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش خود به مانور حزب‌الله لبنان گفت که «نصرالله ما را در آستانه جنگ قرار می‌دهد.»

رئیس کمیته اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد: «نصرالله با پرتاب پهپاد از سوریه مرتکب اشتباهی می‌شود که چه‌بسا منجر به جنگی بزرگ شود.»

وی افزود: هرگونه تشدید تنش علیه ما از سوریه یا لبنان، چه‌بسا منجر به درگیری بزرگ با حزب‌الله در لبنان شود.»

حزب‌الله روز یکشنبه در آستانه بیست و سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان (عید مقاومت) رزمایش نظامی گسترده با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان برگزار کرد.

۲۵ ماه می سال ۲۰۰۰ رژیم اسرائیل متحمل شکستی سخت در برابر مقاومت حزب‌الله لبنان و در نتیجه مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد که این روز به «عید مقاومت» در لبنان معروف شده است.

نگرانی وزیرجنگ اسرائیل از توان نیروی دریایی ایران

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده است که ایران در حال ایجاد «پایگاه‌های تروریستی شناور» در دریاهای خاورمیانه است.

به گزارش آی ۲۴، توان ایران در توسعه صنایع نظامی دریایی و همچنین نشان دادن قابلیت‌های نیروی دریایی ایران با خشم مقامات صهیونیستی روبه رو شده است. به تازگی نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از مأموریت موفق ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ایران مدعی شد، ایران در حال ایجاد «پایگاه های تروریستی شناور» در دریاهای خاورمیانه است.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس امنیتی مدعی شد که ایران در تلاش برای ایجاد «پایگاه‌های تروریستی شناور در فضای دریایی خاورمیانه» است و از این روی، کشتی‌های تجاری را به کشتی‌های نظامی تبدیل می‌کند.

گالانت در کنفرانس هرتزلیا در مؤسسه سیاست و استراتژی در تل آویو گفت که بخش جدیدی از سپاه پاسداران ایران شامل نیروهای دریایی است که کشتی‌های تجاری را با پهپادها و سیستم‌های موشکی مسلح می‌کنند.

گالانت در این کنفرانس در چند نوبت نسبت به ارتقای توان دریایی نیروهای نظامی ایران ابراز نگرانی کرد.

این مقام صهیونیستی همچنین خواستار در پیش گرفتن یک سیاست هماهنگ و برنامه ریزی شده در مقابله با توان و برنامه‌های ایران در حوزه دریاها شد. این چهره جنگ طلب رژیم صهیونیستی همچنین راه‌های مقابله با تهدید هسته‌ای ایران و همچنین فعالیت‌های جمهوری اسلامی در سراسر منطقه را تشریح کرد.

ادعاهای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از بازگشت موفق ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش از مأموریت جهانی صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهرماه ۱۴۰۱ عازم مأموریت سفر دریانوردی به دور کره زمین شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ماه‌ها دریانوردی، پهلوگیری در بنادر و عبور از تنگه‌های مختلف دنیا توانست با اقتدار وارد حیاط خلوت آمریکا شده و پوشالی بودن اقتدار آمریکا را به جهانیان ثابت کند.

حضور این ناوگروه در تنگه پاناما، پیام بسیار مهم برای آمریکایی‌ها داشت و آن اینکه هیچ کسی قادر به ایجاد سد در برابر توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست و این ناوگان با پیام صلح و دوستی و تأمین امنیت دریایی بین‌المللی در همه‏ آب‌های جهان دریانوردی می‌کند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سمت‌وسوی خاص تهدیدها علیه جمهوری اسلامی ایران به حوزه دریا سوق پیدا کرده، سفر ناوگروه‌ها در دریاهای آزاد، تأمین کامل امنیت مرزهای دریایی و منافع ملی بیش از پیش مورد توجه مسئولان نیروهای مسلح قرار گرفته است. اگر تنگه هرمز، مالاکا و باب المندب را به عنوان سه رأس یک مثلث در نظر بگیریم، عمده تجارت‌های دریایی از دل این مثلث می‌گذرد که بیشترین تهدیدها علیه شناورهای تجاری کشورها نیز در این منطقه روی می‌دهد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز از مهم‌‏ترین بازیگران ایجاد امنیت محسوب می‌شود که نه تنها در حوزه تأمین امنیت مرزهای آبی و دفاع از منافع ملی خود موفقیت چشمگیری کسب کرده، بلکه نگاه خود را از مرزهای آبی داخلی به دوردست بُرده که این نشان‌دهنده ایفای نقش بین‌المللی و تأمین امنیت در دریاها برای خود و سایر کشورهاست.

نیروی دریایی ارتش با حضور در دریاهای آزاد، ضمن حفاظت و حراست از مرزهای سرزمینی دریایی خود و محیط پیرامونی، همواره از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دفاع کرده است. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی با انجام موفقیت ‏آمیز این مأموریت خطیر، یکی از مؤلفه‌های قدرت و توسعه‏ یافتگی در عرصه بین‌المللی که قدرت امنیت دریایی است، به خوبی معنا نمود و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه دریا به جهانیان ثابت کرد.

معرفی سفیر جدید ایران در عربستان

«علیرضا عنایتی»، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران به ریاض برود.

شنیده‌های حاکی است که عنایتی به عنوان سفیر ایران در ریاض به عربستان سعودی معرفی شده است. وی قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی پس از قطعی روابط دو کشور و با ازسرگیری دوباره مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان، عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۳
اسراییل‌ نگران‌ از‌ نیروی دریایی‌ ایران‌ و ........... اما‌ مردم‌ ایران‌ نگران‌ اینده‌ ای‌ مبهم‌ و مقصدی نامعلوم‌ معاش و زندگی‌ و مملکت‌ !!!
خدایا‌ بداد‌ برس‌ !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
قدرت نظامی برای مردم رفاه نمی آورد
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اول شرط رفاه برای هر جامعه ای امنیت درونی و مرزی است . بدون امنیت هیچ رفاهی متصور نیست .... لذا آن بزرگواری که نوشته قدرت نظامی برای مردم رفاه نمی آورد , معلوم است که اصلا از الفبای امنیت و نیز نظم جهانی سر در نمی آورد .... شما نگاه کنید ببینید کشورهای اروپایی برای ایجاد امنیت مد نظر خودشان حاضر شدند با روسیه در بیفتند و زمستان بسیار سختی را بگذرانند و هزینه انرژی در این کشورها بسیار بالا برود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
داداش زمستان سخت رو ما گذروندیم، نه اونها
نباید در مسائل سرزمین ها دخالت کرد عربستان کل مردم رو هم اعدام کنه به خودشون ربط داره ما برای عربستان کشور بیگانه حساب مبشیم و برعکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
نگران نباش دوست من، دیگر جرات تعدی به سفارت عربستلن را نخواهند داشت زیرا یکبار این کار را کردند و بعد پشیمان شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
تعحب میکنم غربگداها و آلبانی نشین ها چرا منو لایک کردن؟ من اینو گفتم توقع دیسلایک داشتم! کجارو اشتباه کردم که منو لایک کردید مشخص نیست
الان باید چشممان را بروی اعدام سه جوان شیعه ببندیم و یا بریزیم سفارت عربستان را آتیش بزنیم و نام خیابان سفارت از از شیخ نمره به نام این جوانان تغییر دهیم؟؟؟
الان امت جان بر کف حزب الله کجا هستند و چرا هیچ بیانیه و تجمع اعتراضی صورت نمیگیره( که البته بیشتر مردم از جمله اینجانب موافق دخالت در امور سایر کشورها نیستیم)
حالا ما با این استاندارد دوگانه و برخوردهای متناقض چکار کنیم و جواب بچه های پرسشگران را چه بدهیم که الان با دو سال پیش چه تفسیری کرده و برخورد دولت با وقایع این همه متناقض می باشد...
از این همه سیاست ورزی ریاکارانه خسته ایم...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
باید سعی کنی دیگه گول نخوری و آلت دست نشی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چی گفتی؟
آل سعود یا آل سقوط؟؟
تکلیف رو ،روشن کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
با این وضع اقتصادی رو به زشدشون بهتره بگی ال صعود
احیانا قصد ندارید سفارت اتیش بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
حالا بزار افتتاح کنن داداش، شاید بعدش آتیش هم زدن! اصلاً میخوان برا آتیش زدن افتتاح کنن!!!!هههه
با توجه به این که روابط ما با عربستان اخیراً خوب شده است، نمی دانم آیا این سه جوان را در عالم آخرت شهید حساب خواهند کرد یا نه.
«این ناوگروه متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از ماه‌ها دریانوردی، پهلوگیری در بنادر و عبور از تنگه‌های مختلف دنیا توانست با اقتدار وارد حیاط خلوت آمریکا شده و پوشالی بودن اقتدار آمریکا را به جهانیان ثابت کند.»

خارج از آبهای ساحلی هر کشور، آبهای بین المللی به حساب می آید و هر شناور نظامی یا غیر نظامی متعلق به هر کشوری می تواند در آنها رفت و آمد کند. روزانه صدها یا هزاران مورد از چنین دریانوردی های در دنیا انجام می شود و «ماه ها دریانوردی و پهلو گیری در بنادر و عبور از تنگه ها» نمی تواند پوشالی بودن یا نبودن اقتدار هیچ کشوری را نشان دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
ندید بدید بودن بعضی کشورها را چه؟
کفن پوشای حرفه ای آماده این؟!!! عربستان که فعلا سفارت نداره کجاشو میخواین آتیش بزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
کفن پوشان حرفه ای آنقدرها هم که شما فکر می کنید خودسر و بی صاحب نیستند که خودشان تصمیم بگیرند جایی را آتش بزنند.
آتش به اختیارها کجا هستن؟
حضور این ناوگروه در تنگه پاناما، پیام بسیار مهم برای آمریکایی‌ها داشت و آن اینکه هیچ کسی قادر به ایجاد سد در برابر توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیست.

متوجه نشدم. یعنی تنگه پاناما را مسدود کرده بودند و شما با توان نیروهای مسلح آن سد را شکستید؟ یا مثل هر کشتی دیگری با پرداخت عوارض از این تنگه عبور کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
كانال سوئز هم فتح كردند ؟
مگه شم اينجا اعدام ميكنيد عربستان ميگه چرا اعدام كرديد به شما چه ربطي داره كه اونجا سه نفر اعدام كردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
همینو بگو
دیگه گذشت زمانی که اون ساکسون ها و صهیونیست های مسیحی نفاق و فتنه مینداختن به جون ملت ها در دینشون در مرز هاشون در مردمشون در همسایگی شون و بهره ورداری میکردن.امور داخلی عربستان به کسی ربطی نداره.همانطور ک امور ما ب کسی ربط نداره..ما شاید یک متهم اهل تسنن داشته باشیم ربطی داره به کشورای ک سنی هستن؟ ما هم سنی داریم هم شیعه .عربستان ترکیه پاکستان افغانستان وو هم همینطور،،ما و همسایگان در اتحاد کامل و دوستی و برادری هستیم.و این اتحاد رو هم ایرانیان و دوستی رو رسم دارن که بر عهد خود استوارند هم اعراب هم ترک لر کرد وو وادیان الهی ،گناه یکنفر رو بحساب کشور نمیزارن...تازه این دوستی ها بیشتر و روز افزون هم هست با کشورا دیگر مثل روسیه چین وو،برن سیا و موساد وام ۶ تو ایالت ها و مستعمرات خودشون اونجا فتنه دسیسه دنبال حقوق بشر و جنگ باشن...لیاقت ندارن غربی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
آی گفتی، ها! فقط بد نبود یک تاریخ انقضا هم برای این حرفهایت درج می کردی تا ما تکلیف خود را بدانیم که از چه تاریخی تا چه تاریخی امور داخلی عربستان به ما ربطی ندارد.
حتما اوباش بودند جرم ازاذل اوباش اعدام هست
خدا لعنت کنه ال سعود را یه دست الکی با ما دادند که هزینه عادی سازی روابط با اسرائیل را کم کنند و شیعیان را قلع و قمع کنند. هر دو کار را هم همزمان دارند انجام می دهند.
حیله گر از آل سعود قومی وجود ندارد از پیدایش تا الان هیچگاه حسن نیت به ایران نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چی شد؟ یعنی عربستان دوباره بد شد؟! معلوم هست چی میگین؟
فرقی نمی کنه کجا و کی داره اعدام می کنه نتیجه اعدام کاشتن تخم کینه تو دل باز ماندگان اون اعدامیهاست که عاقبت روزی. کار دست اعدام کنندگان خواهد داد
متاسفانه عدم استقلال سیاسی برخی از کشورهای عربی و وابستگی آنها به آمریکا پای رژیم جعلی اسرائیل را به منطقه باز کرده چیزی که صد البته در تضاد کامل با اراده ملت های منطقه است، تائید این گفته هم لغو سفر نتانیاهو به امارات متحده عربی در پی خشم مردم ابوظبی بوده است.
ملت های منطقه هوشیار و آگاهند که اگر پای این رژیم جعلی کودک کش و تروریست دولتی به منطقه باز شود همان را با منطقه خواهد کرد که امروز در سرزمین های اشغالی و با مردم مظلوم فلسطین انجام می دهد پس هر چند برخی از دولت های منطقه به دلیل وابستگی به آمریکا بعضا تصمیمات اشتباهی در عادی سازی روابط با تروریست دولتی منطقه (رژیم جعل اسرائیل) اتخاذ کرده اند که این سیاست های غلط شان با واکنش ملت هایشان مواجه شده است.
و این که وزیر رژیم جعلی اسرائیل شناورهای ایران را پایگاه های تروریستی دریایی خوانده، سخنی بس مضحکه است که نشان از ترس این رژیم جعلی از قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای ما دارد.
امروز نیروی دریایی ایران حافظ امنیت از آب های منطقه ای و فرامنطقه ای است و این یعنی اقتدار و نکته این جاست که ایران امروز از ملت های مظلوم منطقه از جمله فلسطین در برابر تروریست دولتی اسرائیل دفاع می کند، ایران از ملت مظلوم عراق و سوریه در برابر تروریست داعش که با حمایت و چراغ سبز آمریکا در منطقه ایجاد شد، دفاع کرد و مدافعان حرم از حرمین شریفین دفاع کردند و امروز این ایران است که در برابر سیاست غلط آمریکا که غارت و چیاول گری ثروت های خدادای ملت های منطقه با سیاست نیرنگ و فریب است، ایستادگی کرده و سیاست های فریبکارانه آنها را آشکار کرده، امروز این ایران است که در تمام زمینه های علمی از دفاعی (تولید انواع موشک های کروز دور برد هایپرسونیک، انواع پهپادها، ناو دماوند و جماران و ....) گرفته تا صنعتی (تولید انواع پلیمرهای نانو کربنی در صنعت پتروشیمی و ...) و پزشکی (سلول های بنیادین، تولید انواع رادیو دارو و ...) به پیشرفت و بومی سازی های شگرفی دست یافته و این یعنی اقتدار و اما بر عالم و آدم آشکار شده که شما (اسرائیلی ها) تروریست هستید که غصب زمین ملتی مظلوم کرده اید و با حمایت اربابتان آمریکا حتی از کودک کشی ابایی ندارید.
مگر نمی گوئید اینهائی که در ایران فوج فوج اعدام می شوند عناصر بیگانه و جاسوس هستند .خوب آن سه تا شیعه هم حتما برای عربستان مزدور بیگانه و جاسوس محسوب می شوند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر