بازدید 16528
سه هزار و سیصد و شصتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

معاون وزارت کار: یک میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم / وزیر کشور: دو کمیته در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ هستند / واکنش وزیر خارجه طالبان به حقابه هیرمند: دلمان به حال مردم سیستان می‌سوزد، اما آب نیست! / تکذیب مسئولیت جدید شمخانی/شریعتمداری: انگار لایحه عفاف و حجاب برای گسترش بی‌حجابی تهیه شده است!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: علیرضا بهشتی شیرازی، فعال سیاسی آزاد شد /محسن یگانه: ممنوع‌الکاری من صحت ندارد/ سرلشکر سلامی: سپاه می‌داند چگونه زیر دید دشمن، قدرت بسازد / معاون پارلمانی آموزش و پرورش: حذف حجاب در مدارس ابتدایی دخترانه در حد پیشنهاد است و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 22 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

 

محل کشف بانوی ۷هزارساله تهران پارکینگ موتور شد!
پس از گذشت حدود هشت سال از کشف اسکلت بانوی هفت‌هزارساله از خیابان مولوی تهران، باستان‌شناس جوانی که کنجکاوی و مدوامت او منجر به این کشف مهم شد، می‌گوید: محل کشف این بانوی هفت‌هزارساله، برخلاف وعده‌ها، نه تنها به سایت‌موزه شهری تبدیل نشد، بلکه سطح آن پوشانده و پارکینگ موتورسیکلت‌ها شده است. /ایسنا

علیرضا بهشتی شیرازی، فعال سیاسی آزاد شد
صدرا بهشتی پسر علیرضا بهشتی در صفحه شخصی خود از آزادی پدر خود به قید وثیقه خبر داد. علیرضا بهشتی شیرازی فعال فرهنگی و سیاسی، ۵ اردیبهشت در منزل خویش بازداشت شد.

محسن یگانه: ممنوع‌الکاری من صحت ندارد
بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در توئیترخود اعلام کرد: رضا صادقی، محسن یگانه، امیر مقاره (ماکان بند)، بابک جهانبخش و امید حاجیلی ممنوع الکار شده اند. گفته شده علاوه بر ممنوع الکاری، تعدادی از این چهره‌ها از جمله رضا صادقی و امیر مقاره ممنوع الخروج نیز شده‌اند. علت این ممنوع الکاری هنوز اعلام نشده است. محسن یگانه در خصوص صحت یا عدم صحت انتشار این خبر گفت: خبر ممنوع الکاری از هیچ جای رسمی‌ به ما اعلام نشده و تا زمانی که رسما به ما ابلاغ نکنند، این خبر صحت نخواهد داشت. همچنین محمد معتمدی با انتشار یک استوری نوشت: خبر ممنوع الکاری تعدادی از هنرمندان موسیقی، شایعه کسانی است که نه در خبرگزاری رسمی کار می‌کنند، نه سمتی دارند و فقط تامین کننده خبر شبکه‌های خارجی هستند.

معاون وزیر کشاورزی: می‌توانیم برای ۲ میلیارد نفر هم آب تأمین کنیم
نوبخت، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آب‌خیزداری کشور گفت: ما با حکمرانی درست آب و در نظر گرفتن بارندگی سالانه و تکیه بر آن و احصا نیاز‌ها می‌توانیم آب مورد نیاز دو میلیارد تن را تأمین کنیم. اگر دور تا دور کشور را دیوار هم بکشند و با جای دیگری ارتباط نداشته باشیم، باز هم می‌توانیم امور کشور را پیش ببریم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی برکنار شد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران تغییر کرد و علی ابراهیمی جانشین حبیب اسدالله نژاد شد. قیمت مرغ در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و با وجود افزایش قیمت ۱۰ هزار تومانی نرخ مصوب این محصول، اما مرغداران حاضر به عرضه کافی این محصول به بازار نمی‌شوند و در برخی استان‌ها دچار کمبود‌هایی در این خصوص هستیم. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به این موضوع اعلام کرد، در صورتی که مرغداران همکاری نداشته باشند، اقدام به واردات این محصول از ترکیه می‌شود. به نظر می‌رسد که جافر رئیس هیئت مدیره این اتحادیه به همین دلیل علی ابراهیمی نماینده پیشین مجلس را جانشین حبیب اسدالله نژاد کرده است!

حقیقت پور: رئیسی از ۱۴۰۰ دنبال تغییر دادن شمخانی بود
منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا: آقای رئیسی از سال ۱۴۰۰ دنبال این بود که آقای شمخانی را عوض کند. این دو سال هم تحمل کرد و شاید آدم مناسب پیدا نکرده نبود که زودتر این کار را انجام دهد. البته افرادی که کاندید شده بودند در این ابعاد نبودند که دبیر شورای عالی امنیت ملی باشند. آقای شمخانی این وزن را داشت که این سمت را داشته باشد. تحمل آقای رئیسی هم در این جهت بود که آدم مناسب پیدا نکرده بود؛ البته امیدواریم آقای احمدیان در کار خود موفق باشد.

مرکز آمار: دست‌کم ۲۷ هزار کودک همسر در یک سال
براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران از زمستان سال ۱۴۰۰ تا آخر پاییز سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۲۷ هزار و ۴۴۸ مورد ازدواج دختران زیر ۱۵ سال در نقاط مختلف ایران به وقوع پیوسته است. هرچند این روند از سال ۹۶ شکل نزولی پیدا کرده بود، از سال ۹۸ به همان روال قبلی بازگشت و صعودی شد.

معاون وزارت کار: یک میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم
محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل را حدود یک میلیون نفر برشمرد و گفت: فقدان اطلاعات دقیق و تکمیلی از جمله مدرک تحصیلی، رشته، سن، محل زندگی، تراکم جمعیتی استان‌ها و مهارت‌های تخصصی مهم‌ترین چالش اساسی رفع این مسأله است.

وزیر کشور: دو کمیته در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ هستند
وزیر کشور اعلام کرد که دو کمیته مجزا در وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال تحقیق درباره اتفاقات و ناآرامی‌های پاییز سال گذشته هستند. احمد وحیدی اظهار کرد: کمیته‌ای که رئیس جمهور دستور تشکیل آن را صادر کرده، در جای خود در حال انجام اقدامات لازم است. البته وزارت کشور نیز کمیته دیگری در این زمینه تشکیل داده که وظیفه آن بررسی اتفاقات رخ داده در پاییز سال گذشته است.

سرلشکر سلامی: سپاه می‌داند چگونه زیر دید دشمن، قدرت بسازد
فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه سپاه همچنان ناشناخته است و سِر قدرت سپاه هم در همین ناشناختگی است گفت: اگر امروز در جنگ اقتصادی است، سپاه برای این جنگ ساختار سازی می‌کند و اگر در میدان جنگ نیابتی وارد شود، سپاه از دور قدرت می‌سازد. سپاه بلد است چگونه زیر دید و تیر دشمن قدرت بسازد و همواره یک قدرت جاری است.

واکنش وزیر خارجه طالبان به حقابه هیرمند: دلمان به حال مردم سیستان می‌سوزد، اما آب نیست!
در پی اظهارات اخیر مقامات ایران درباره حقآبه هیرمند «امیرخان متقی»، وزیر خارجه طالبان توضیحاتی در این خصوص داد. وی امروز (دوشنبه ۱ خرداد) در مراسمی گفت: «امارات اسلامی افغانستان به موافقتنامه سال ۱۳۵۱ میان دو کشور متعهد است. اما خشکسالی که در افغانستان وجود دارد نیز باید در نظر گرفته شود.» متقی ادامه داد: افغانستان سومین کشور آسیب پذیر از تغییرات اقلیمی بوده و بیشترین آسیب بر منابع آبی کشور وارد شده است. وزیر خارجه طالبان خطاب به مقامات ایران گفت: مقامات تهران باید درخواست خود را مطابق با موافقتنامه میان دو کشور تنظیم کرده و ملاک قضاوت باید مبتنی بر موارد مندرج در این بندنامه باشد. این مقام طالبان گفت: ما همانند مردم نیمروز و فراه دلمان به حال برادران سیستان و بلوچستان نیز می‌سوزد و نگران آن‌ها هستیم. اما روز‌ها هزاران تن از این استان به نیمروز رفت وآمد دارند و از نزدیک شاهد این هستند که در نیمروز یک قطره آب هم جریان ندارد. متقی تاکید کرد: در سد کمال خان آبی وجود ندارد و فاصله میان سد کجکی تا سیستان ۶۰۰ کیلومتر بوده که این مسیر طولانی نیز خشک و تشنه بوده و تمام آب در آن جذب خواهد شد. وی درباره سد کجکی نیز گفت: به دلیل رسوبات ظرفیت این سد نیز کاهش یافته و بنابراین موارد باید در نظر گرفته شود.

تکذیب مسئولیت جدید شمخانی
نورنیوز در خبری نوشت: برخی کانال‌های تلگرامی پس از اعلام کناره‌گیری علی شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی مدعی شدند که او به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان سعودی منصوب شده است. بر اساس اطلاعات رسیده به نورنیوز، این خبر از اساس کذب بوده و صحت ندارد.

معاون پارلمانی آموزش و پرورش: حذف حجاب در مدارس ابتدایی دخترانه در حد پیشنهاد است
معاون پارلمانی آموزش و پرورش: حذف حجاب در مدارس ابتدایی دخترانه در حد پیشنهاد است. دوست داریم بچه‌هایمان در محیط امن، راحت باشند. ممکن است در آینده وزارتخانه به تشخیصی برسد که پیگیری‌هایی را در زمینه حذف حجاب در مدارس ابتدایی دخترانه بدون مرد داشته باشد.

افشاگری جدید از مجلس؛ با تبلت و هدیه به دنبال رای جمع کردن هستند!
محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص انتخابات هیات رئیسه و در پاسخ به سوالی پیرامون رایزنی‌ها و لابی‌هایی که در این رابطه در جریان است، گفت: درخصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه، ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم که الان شاید تعداد زیادی برای عضویت در هیات رئیسه داوطلب شده‌اند. یک زمانی افراد خاصی توانایی لازم، تجربه خوب و شرایط مناسب را دارند و بقیه هم اصرار می‌کنند که مثلا شما بیایید در هیات رئیسه باشید، این یک مساله دیگر است. اما اینکه خود طرف اقدام کند و به هر وسیله‌ای حالا با یک تبلت یا یک پک هدیه و یا موارد دیگر بخواهد رأی جمع کند، این کار خوبی نیست و واقعیت این است که در شأن مجلس انقلابی نیست. الان هم همه‌شان می‌چرخند که «آقا به ما رأی بدهید» یکی می‌خواهد دبیر شود، یکی می‌خواهد ناظر شود. بعضی آدم را در رودربایستی قرار می‌دهند یا قسم می‌دهند و کار‌هایی که خیلی جالب نیست، انجام می‌دهند. دوستان عزیز ما یک مقداری در رفتار خودشان تجدیدنظر کنند، این رویه به‌نظر من در شأن مجلس انقلابی نیست.

شریعتمداری: انگار لایحه عفاف و حجاب برای گسترش بی‌حجابی تهیه شده است!
حسین شریعتمداری در یادداشتی در کیهان نوشت: چند تن از زنان بی‌حجاب دستگیر شده که از اجیر‌شدگان دست‌چندم و بی‌اهمیت بوده‌اند، اعتراف کرده‌اند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد می‌گرفته‌اند و یکی از آن‌ها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخ‌ها چه میزان کلانی دریافت می‌کنند؟! اگر تهیه‌کنندگان محترم لایحه تصور می‌کنند که با جریمه نقدی می‌توانند از ادامه بی‌حجابی جلوگیری کنند، به جرأت می‌توان گفت که از الفبای ترفند‌های دشمن نیز چیزی نمی‌دانند! انگار لایحه عفاف و حجاب برای گسترش بی‌حجابی تهیه شده. مطابق این لایحه، نیروی انتظامی باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد؛ اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم؛ آیا این ماده خنده‌دار نیست؟ آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌حجاب سرنشینان مسئولیتی ندارد؟

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت
ستاد تنظیم بازار در خصوص درخواست شورای عالی ترابری با تعدیل نرخ جابجایی کالا در بخش حمل‌ونقل عمومیِ جاده، با اعمال افزایش ۳۰ درصدی موافقت کرد.

محسن رهامی: نیروی انتظامی و نظامی را نباید درگیر مساله حجاب کرد
محسن رهامی در روزنامه اعتماد نوشت: نیروی انتظامی و نظامی را نباید درگیر حفظ ارزش‌هایی کرد که وظیفه من آخوند و معلم است، نباید افسر نیروی انتظامی را درگیر ارزش‌هایی کرد که باید در خانواده‌ها رشد کند. در این صورت، هزاران مساله زمین می‌ماند. متاسفانه ائمه جمعه در امور استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ادارات کل دخالت می‌کنند، چنین امام جمعه‌ای مگر وقت مطالعه دارد؟ آقایان می‌گویند خوب کار کرده‌ایم، اما درخت را از محصولش می‌شناسیم، پس حاصل کار‌هایی که کردید، کجاست؟ این جامعه خوب یا بد محصول کار ماست. جامعه یک خانواده است باید با هم مدارا کنیم.

وزارت جهاد: با گرانفروشی مرغ شدیدا برخورد‌ می‌کنیم
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به مازندران و در جلسه اضطراری قرارگاه امنیت غذایی این استان که به صورت وبینار با حضور معاونان و مدیران ارشد استانی در محل سازمان برگزار شد، اظهار داشت: با هر کشتارگاه، فروشگاه و عوامل عرضه که بالاتر از قیمت مصوب عرضه مرغ داشته باشد برخورد قانونی شدید خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور: صرفه‌جویی هزاران میلیاردی با تغییر یک ساعت کاری در ادارات
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی امروز در همایش ملی بهره‌وری ایران، اظهار کرد: بهره‌وری و ارتقای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید آن را به موضوع کم اهمیتی تقلیل دهیم. به عنوان مثال همان طور که یک بار این موضوع را به وزیر نیرو عنوان کردیم، می‌توان با جابجایی یک ساعت از ساعات کاری ادارات و کارمندان هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد و این موضوع مدیریت ساعات کاری و تاثیر آن در بهره‌وری از مسائل مهم و مورد توجه در دنیاست.

هشدار یک مقام بانک مرکزی در خصوص تبعات اجاره‌ دادن حساب بانکی
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه بسیاری از مردم نسبت به پیامدهای پدیده حساب‌های اجاره‌ای بی‌اطلاع هستند، گفت: هویت‌های اجاره‌ای در اکثر مواقع یک اتفاق مشهود است. هویت‌ها و حساب‌های اجاره‌ای عمدتاً در اقشار ضعیف جامعه به وجود می‌آیند. همچنین این افراد با اجاره هویت و حساب‌های خود مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. شناسایی این موارد بار قضائی و حقوقی سنگینی بر دوش افرادی که حساب‌های خود را اجاره می‌دهند خواهد گذاشت. وی افزود: با برخوردهایی که در این زمینه انجام می‌گیرد امیدواریم، روزبه‌روز این مساله کاهش یابد. در این راستا پروژه تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری که در چند روز گذشته افتتاح و رونمایی شد به کاهش مساله حساب‌های اجاره‌ای کمک شایانی خواهد کرد. البته فقط موضوع تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری به‌ تنهایی کافی نیست و اقدامات دیگری نیز باید در کنار آن صورت گیرد. محرمیان ادامه داد: این جرایم عمدتاً سازمان‌یافته هستند و شبکه‌ای فعالیت می‌کنند و بسیاری از افرادی که داخل این شبکه هستند، خبر ندارند که در یک شبکه غیرقانونی قرار گرفته‌اند. اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه کافی نبوده و فقط به پیامک‌هایی که از سوی پلیس فتا به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود محدود شده است. برای مردم هنوز این موضوع عجیب نیست که با فرد دیگری معامله انجام داده و پول آن را به شخص سومی بدهند. به‌ عبارت‌ دیگر، کسانی که حساب‌های خود را اجاره می‌دهند مورد سوءاستفاده قرار گرفته و ازآنجایی‌که ارقام جابه‌جا شده در این زمینه بسیار بالا هستند، درگیر پرونده‌های فیشینگ، پول‌شویی و قاچاق ارز می‌شوند.

واکنش وزارت صمت به خبر انتصاب ۵۰ نفر در این وزارتخانه
وزارت صمت، خبرسازی برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصابات پنجاه نفره در این وزارتخانه را تکذیب کرد. در توضیحات دفتر رسانه وزارت صمت آمده است: آنچه مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته، احکام مربوط به مدیران پروژه‌های داخلی وزارتخانه است که پیش از این هم افراد مذکور اجرای پروژه‌ها را بر عهده داشتند. دفتر رسانه وزارت صمت افزود: احکام مربوط به مدیران پروژه‌های داخلی وزارتخانه به معنای انتصاب افراد در مناصب اجرایی وزارتخانه نیست. پروژه‌های تحولی وزارت صمت بر مبنای برنامه تحول صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم تعریف شده‌اند و از ابتدای دولت سیزدهم به تدریج در حال اجرا هستند.

شرط کاهش قیمت دلار در خرداد
اکوایران: یکسری از معامله‌گران باتوجه به اینکه شاید تحویل خودرو سایپا سه ماهه اعلام شود، معتقدند متقاضیان باید ارز و سکه بیشتر در بازار بفروشند و آن را در بازار خودرو دپو کنند. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم دوباره شاهد کاهش نرخ در خرداد باشیم، اما اگر سه ماهه نباشد با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده در بازار خودرو، بازار ارز و سکه می‌تواند میزبان این پول‌ها شود.

هفت هزار شعبه بانکی اضافی در کشور داریم
عباس معمارنژاد، عضو هیات‌علمی دانشگاه و معاون سابق بانک و بیمه وزارت اقتصاد گفت: نزدیک ۲۵ درصد از هزینه‌های بانک به هزینه‌های اداری و عمومی مربوط می‌شود؛ البته بخشی از این رقم به نسبت بالای هزینه‌های شعب مازاد بانک‌ها برمی‌گردد. وی گفت: بر اساس مطالعه انجام شده در سال ۹۹ در کشور ۲۱ هزار شعبه بانکی وجود داشته است؛ حال با توجه‌ به شاخص‌های بین‌المللی پراکندگی، جمعیت و GDP، و همچنین این مساله که ۹۲ درصد از تراکنش‌های نظام بانکی از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و تنها ۸ درصد از مراجعات به‌صورت فیزیکی به شعبه است؛ بنابراین، حدود ۷-۸ هزار شعب در نظام بانکی اضافی است. علاوه بر ارزش مکانی بالای این ۷-۸ هزار شعب اضافی در سر چهارراه‌ها، پرسنل آنها نیز هزینه‌های بالایی را به‌نظام بانکی وارد می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۶
مسولان بی عرضه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مسئولان دستوری
ناشناس
| - |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
فعلا که بین بیکار و شاغل فرقی نیست با این خرج و مخارج بالا و درآمدهای پایین هر دو گشنه اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
پیشنهاد می دهم برای انتخاب مئولین در جمهوری اسلامی ابتدا کاندیده ها را به پزشک متخصص شنوایی و بینایی سنجی ببرید اگه احیاناً مثبت بود بعداً سایر تعهدات را گزینش کنند چرا که هیچ مسئولی نه گوش شنوا دارد نه چشم بینا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چرابیعرضه؟ آدم صاحب مقام بشه برای خونواده اش بهترین امکانات وزندگی رو فراهم کنه بچه هاشو با خروارخروارپول بفرسته فرنگستون برن خوشگذرانی بی عرضه گی هست؟
خب پس بی زحمت سهمیه اون یک میلیار و نهصد و پانزده میلیون نفری که نیستند رو بریزید تو دریاچه ها و تالاب های خشک شدمون، خیلی ممنون میشم ،میدونم زحمت میشه براتون
پاركينگ ٧٠٠٠ ساله
اينجا ايرانه خوب
با تیم فشل وزارت خارجه، اگر رئیسی قبلا موفق به برکناری شمخانی میشد الان روابط با عربستان را هم نداشتیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
فعلآ که همه ادعاهای ضد ایرانی را در اجلاس اخیر مطرح کردند و اسد جان هم بوده و رییسی و همه با هم، رو دست خوردند
اجاره‌دادن حساب بانکی هم از تبعات اوضاع اقتصادی کشور و فساد گسترده است.
اجاره‌دادن حساب بانکی هم از تبعات اوضاع اقتصادی کشور و فساد گسترده است.
برای اجرایی شدن لایحه عفاف و حجاب لازمه یک سامانه الکترونیکی بسیار دقیق مثل مستعان ساخته بشه. مستعان2.
وزیر کشور: دو کمیته در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ هستن
خب نیاز به ریخت و پاش نبود همین صفحه رو اسکرول کنید به نتایج خوبی مرسید نمونش
.محل کشف بانوی ۷هزارساله تهران پارکینگ موتور شد!
.معاون وزیر کشاورزی: می‌توانیم برای ۲ میلیارد نفر هم آب تأمین کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.قیمت مرغ در ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است
.مرکز آمار: دست‌کم ۲۷ هزار کودک همسر در یک سال
.یک میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم
.دلمان به حال مردم سیستان می‌سوزد، اما آب نیست!
.با تبلت و هدیه به دنبال رای جمع کردن هستند!
.کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت
.پدیده حساب‌های اجاره‌ای
.تحویل خودرو سایپا سه ماهه
.۷ هزار شعبه بانکی اضافی در کشور داریم
و و و
.
.
.
حالا نیاز به تشکیل دو گروه و ایجاد کاسبی برای اون عزیزان نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
عزیزجان اگه بخوان به پیشنهاد جنابعالی تن در بدهند اونوقت اعضای اون دو تا کمیته از کجا نون بخورن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چه خبر هاي خوشي
خدايا مُرديم از خوشي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
حالا مثلا اون دو تا کمیته در نهایت به چه نتیجه ای می رسند که همین الان شریعتمداری و الم الهدی و ... نمی دانند؟ مگر نه اینکه همه نارضایتی مردم تقصیر توطئه های استکبار جهانی، نوکران سرسپرده آنها در داخل کشور، فریب خوردگان و ... است و قوانین، روش های اجرایی و .... هیچ نقشی ندارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
آقای وحیدی ، وزیر کشور
مجوز راهپیمایی مسالمت آمیز طبق قانون اساسی چی شدو به کجا رسید ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چرا هر مورد بررسی که به وزارت کشور بر می گرددسال ها طول می کشد و در نهایت نتیجه مشخصی حاصل نمی شود مانند تعیین محل تجمعات مانند بررسی نا ارامی ها مانند بررسی بی حجابی و ...
چه خبرهای خوبی!!
مدتیه هر انتقادی به رفتار مجلسی ها دارند میگن ایکار در شان مجلس انقلابی نیست. خوب احتمالا مجلس اصلا انقلابی نیست !!
کیهان ناراحته که چرا در لایحه حجاب، سپاه و بسیج مسئولیتی ندارند!!!!!!!!!!!
معاون وزارت کار شاکیه که اطلاعات فارغ التحصیلان بیکار رو نداره. در عوض دولت موفق شد بدونه هر ایرانی از کدوم نانوایی نون میخره!
وزیر کشور: دو کمیته در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ هستند

احتمالاً نهایتاً با یکسری نتایج سطحی خاتمه می یابد .
آقای وزیر ، هزینه این کمیته ها را مردم ایران پرداخت می کنند ، لطفا کارهای اساسی انجام دهید .
۷ هزار شعبه بانکی اضافی در کشور داریم) اینهمه بانک دارید اما برای گرفتن یک کارت نیم ساعت تو صفیم سه ربع ساعت کارمند بانک اطلاعات ما را به سیستم میده تازه اگه قطع نشه !!! شما اول زیر ساختش را درست کن بعد شعبه رو جمع کن مثل تسخه الکترونیکی مردم را ماهها سردرگم نکنید
هشدار یک مقام بانک مرکزی در خصوص تبعات اجاره‌دادن حساب بانکی) اونی کهه این کار را میکنه کارد به استخونه !!! اگه هم این نمونه کارها زیاد شده بخاطر زحمات زیادی که سید محرومان!!!!! کشیده
وزارت جهاد: با گرانفروشی مرغ شدیدا برخورد‌ می‌کنیم

فقط ادعاهای پوشالی و غیرمنطقی
هنوز نمی دانند ، اقتصاد دستوری نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن رهامی: نیروی انتظامی و نظامی را نباید درگیر مساله حجاب کرد

حرف حساب
حجاب اختیاری ، آزادی فردی هر شهروند است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
که فواحش شهرو تسخیر کنن؟
ناشناس
| France |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
یعنی همه کشورهای اسلامی که حجاب اجباری ندارن کشور دست. فاحشه هاست؟ شماها نمیتونین خودتونو کنترل کنین چرا به همه توهین میکنین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
تربیت داشته باش ناشناس 22:08
کیهان :مطابق این لایحه، نیروی انتظامی باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد؛ اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم؛ آیا این ماده خنده‌دار نیست؟ آیا راننده خودرو نسبت به کشف‌حجاب سرنشینان مسئولیتی ندارد؟) مگه مسئولین مملکت نسبت به حفظ سرمایه های مملکت اعم از مالی فرهنگی جانی مسئولیتی ندارند؟!!! کو حفظ مفاخری مثل بوعلی سینا و مولوی و ..... کو حفظ مفاخز جدیدی مثل مریم میرزا خانی و متخصصانی که همه روزه از ایران خارج میشوند کو حفظ سرمایه های پولی مملکت با این سیرنزولی ارزش پول اینکه پول بدهند به شریعتمداری این حرفها را بنویسید ضرر به سرمایه مملکت نیست ؟!!! اینا البته خنده دار نیست بلکه گریه هم دارد
وزیر کشور اعلام کرد که دو کمیته مجزا در وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال تحقیق درباره اتفاقات و ناآرامی‌های پاییز سال گذشته هستند.) بابا رییسی را در جریان قرار بدهید !!! حالا چقدر خرج این موازی کاری ها میشه؟!!! اونم درباره چیزی که عین روز روشنه مشکل از کجاست
حتما لازم است بعضی رشته های بی خاصیت دانشگاهی حذف شود الان یک مدرک سلمانی و ارایشگری ارزشش بیشتر از خیلی از مدارک فوق لیسانس است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
در اقتصاد دستوری ما البته، نه به طور کلی
معاون وزارت کار: یک میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم) انوقت چقدر کم سواد پست کلیدی دارند ؟!!! این مهمتره
سرلشکر سلامی: سپاه می‌داند چگونه زیر دید دشمن، قدرت بسازد

جناب سردار ، حملات ریزپرنده ها در شهر اصفهان ، مرکز ایران با چنین ادعایی چگونه همخوانی دارد؟؟؟؟
تابی منتشر کن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
عزیزم آن ریز پرنده از مرز که ورود نکرده
در ضمن پدافند آن را هم زده با این که کوچک هم بوده
آسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مثل ساخت مستعان؟
علیرضا بهشتی شیرازی، فعال سیاسی آزاد شد) خدا بیامرزه شهید بهشتی بخواب هم نمی دید این روزها را !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
شهید بهشتی که اصفهانی بود نه شیرازی
افشاگری جدید از مجلس؛ با تبلت و هدیه به دنبال رای جمع کردن هستند!

چرا با این مجلس برخورد قضایی درخور نمی شود ؟؟؟؟؟
چرا پرونده های فساد به بیراهه می رود ؟؟؟؟
تحمل مردم حدی دارد !!!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
چرا برخورد کنند؟ امثال عنابستانی ها دنبال بستن فضای مجازی بودن تا خدای ناکرده این اخبار دشمن شاد کن پخش نشه
کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

افزایش هزینه حمل ، باعث افزایش قیمت کلیه کالاها می‌شود،
فردا نیاید ، آمریکا و اسرائیل و دشمن را عامل تورم معرفی کنید
طالبان رودخانه هیرمند را منحرف کرده و آبها را به سد کجکی فرستاده. بهترین کار اینه که سد کجکی را با موشک یا پهباد بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
از نابخردب مسئولین همین بس
سیمان احداث سد افغانستان توسط سیمان سیستان تامین شد .
همانطورکه درکامنتهای مطلب دیگری که امروز درمورد اظهارات این معاون وزیرکشاورزی ذکرشده بود لازم است یک تست سایکولوژیکی در مورد این فرد انجام گیرد
هزاران میلیارد تومان صرفه جویی با جابجایی یک ساعته کار ادارات؟ خوب چرا ساعت تابستانی را حذف کردید که حالا بخواهید شروع کار را یک ساعت زودتر قرار دهید.لقمه را دور سر می چرخانید و فکر می کنید کار جدیدی کرده اید؟؟؟
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
آخرش میان میگن ما با یک حرکت ابتکاری در انرژی صرفه جویی کردیم! حرکت ابتکاریشون این بوده که روال طبیعی هر سال رو تغییر بدن و به اشتباه ساعت رو جابجا نکنن بعد به همون میزان ساعت ادارات رو بکشن عقب!!!!!!!
اگر قوه قصاییه قانون حجاب را اجرا می کرد نه آشوبی درست می شد و نه این اینگونه حجاب های زننده می داشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
حجاب اختیاری با فشار مردم اجرایی شد ، رفت پی کارش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
دوست کم اطلاع انسان ها حق انتخاب دارن شما هرگز نمیتونید یک انسان آزاده رو خلاف میلش وادار به کاری کنید مخصوصا در مورد پوشش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
با اطلاع جان همه قوانین با زور هست حتی خیلی کارهایی که دوست داری انجام بدهی ولی به دلیل قانون منصرف می شوی
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
دوستانی که دم از قانون می‌زنید
کدوم قانون رو میفرمایید قانونی که اسط نمایندگانی با رای اکثریت انتخاب شده‌اند تصویب شده؟
یا قانونی که توسط امثال میرسلیم به تصویب رسیده؟
فقط شمال ایران به اندازه کشور هلند که محصولات کشاورزی تولید و صادر می کند توانایی رقابت دارد بقیه جاها که بماند
این هم تز روشنفکر زده برخی جماعت
برای هر قانون ضابط قانون که یک سر آن پلیس هست نیاز می باشد
در ضمن این همه در کتاب درسی و فیلم تبلیغ حجاب شد چرا نسبت به قبل بی حجاب تر شدید؟
فقط یک کلام زن را از خانه فراری دادید تا دوش تا دوش مردان نامحرم کار کنند خوب طبیعی هست اول غیر مردان می رود و بعد حجاب آب می‌رود بعد کم شدن فرزند بعد افزایش خیانت و طلاق
مرغ پخته دلیل ناآرامی‌ها را می‌داند بعد شما دو تا کمیته تشکیل دادید که دلیلش رو بفهمید؟
نه نمی‌فهمید. چون نمی‌خواهید که واقعیت را بپذیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اینها راهی برای درآمد و اشتغال برای نزدیکان مسئولین است .
شاید بیشتر کامنت نویسها یادشان نباشد ولی اقای شریعتمداری و هم طیفان و هم سنهای ایشان بخوبی می دانند که در همان ابتدای انقلاب عده ای بحث قدغن کردن تلویزیون را مطرح میکردند. امد جلو و یادم هست که بحث ویدیو و خطرات ترویج دستگاههای ویدیو در جامعه و ممنوعیت ان بحث روز بود و اقای ناطق نوری در پاسخ به خبرنگار فرمود من برای استفاده از اسناد در خانه ویدیو دارم! مانند همان استفاده توییتر توسط مقامات و ممنوعیت ان برای مردم! . بعد امد جلوتر و با امدن دیسک کامپیوتر خطیب جمعه تهران ( اقای جنتی) می فرمود که وسیله ای امده به بازار به نازکی کاغذ که اندازه کف دست هست و چند صد تصویر قبیح را می توان در ان ذخیره و پنهان و وارد کشور کرد و ما که هنوز نمی دانستیم کامپیوتر خانگی و دیسک چیست متوجه مزایا می بخشید ضررهای ان شدیم و امد جلوتر و بحث ماهواره و امد جلوتر بحث بی پایان اینترنت و شبکه های اجتماعی و فیلتلرینگ و حالا پوشش و میزان و حدود و قوانین ان.... خوب. می بینید که همه انها با ان همه مخالفت و بجث ها حالا عادی شده هرچند متاسفانه هنوز قوانین ما می گوید مثلا ماهواره یا فلان سایت که در دنیا بیشترین میزان اموزشی را دارد ولی چون مانند چاقو عده ای ممکن هست نشر اخبار مورد تایید ما در ان بدهند ممنوع . بدترین چیز قانونی است که قادر به انجام ان نباشیم که باعث گسترش قانون شکنی و هنجار شکنی حتی در مواردی که قانون قابل اجرا هست می شود. در کنار همه این بحث ها و همه این سالها بحث اقتصاد هم مطرح بوده. ولی هیچ تحول اساسی مثلا در تورم بالای همه این سالها شاهد نبودیم بلکه تورم شدید تر شده و حالاکار به انجا رسیده که مسئولین اقتصادی کشور به مرغداران و مونتاژ کننده های مرغ که اسم خود را تولید کننده مرغ گذاشتند هشدار میدهند که اگر قیمت را بالای صد هزار تومن نگه دارید از ترکیه مرغ وارد میکنیم! ترکیه ای که مرغدارش قیمت نهاده های تولید مرغ را به قیمت جهانی می پردازد و برای مرغداری خود برق و گازوییل و گاز و بنزین را به صد برابر قیمت مرغدار ایرانی می پردازد و به کارگر خود روزی ده برابر مرغدار ایرانی حقوق میدهد ولی باز مرغی که تولید میکند از مرغ تولید! کننده مرغ ایرانی با ارز 28500 تومن نهاده ها را تامین می کند ارزانتر هست. باز هم به این بحث ها ادامه بدهیم تا ببینیم به کجا می رسیم.
۳۰ میلیون خانواده
حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون خانواده بین یک الی دو نفر فارغ التحصیل بیکار دارد
میشه حدود ۱۵ میلیون جوان تحصیل کرده بیکار
فکر کردید مردنم حساب افراد بیکار را ندارند
در ضمن همین الان مردم کل استان سیستان اب ندارند
پس چطور ادعا می کنید کشور توان تامین اب ۲ میلیارد نفر را دارد یعنی به اندازه جمعیت هند و چین
آقای معاون وزیر به کدام روش؟ این که خودتان و بچه هاتان کانادا و اروپا باشید و موقع خدمت بر بلندای ارتفاعات لواسانات و مردم هم دیگر رو بخورند .بله سه میلیارد نفر رو هم میشه اداره کزد .این روش اگه منطور نطر هست که به نطر میرسه هست خیلی کارها می‌شود
وقتی رئیسی ارز ترجیحی ۴۲۰۰ برای واردات خوراک دام و طیور را قطع کردند

باید میدانستند که قیمت مرغ و گوشت قرمز و تخم مرغ و لبنیات بشدت افزایش خواهد یافت و تولیدات را بشدت کاهش خواهد داد .

حالا اگر دولت دلار دارد که مرغ منجمد از ترکبه وارد کند ؟ چرا با همان دلار خوراک دام و طیور را وارد نمیکند ؟؟؟

تا در سالی که بنام تولید نامگداری شده است ، کل تولیدات مرغ و گوشت و لبنیات و

تخم مرغ را قطع کنیم و به یک وارد کننده وابسته صرف تبدیل نگردیم ؟؟

البته احتمالا کمیسیون های واردات مرغ ظاهرا چرب و شیرین تر و چاقتر میباشد !!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اگر ارز ترجیحی قطع نمیشد دولت برای تامین تفاوت قیمتش باید ۳۵۰ هزار میلیارد از جیب خودتون دوباره بر می داشت ضمنا کالا با قیمت ارز ترجیحی آزاد به شما فروخته می شد.
یک میلیون فارغ التحصیل بیکار!
... ممنون از اطلاع رسانی دولت مفخم، حالا در کنار دولت همه باهم غصه خواهیم خورد. شیون بسه !خبر بعدی لطفا ؟!
وزیر کشور: دو کمیته در حال تحقیق درباره ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ هستند
دیدگاه های افراطی دینی ،تورم افسار گریخته ،مدیران ناکارآمددر تمام سطوح،تبعیض فاحش اجتماعی ،رانت،بانکهای انحصاری ،و عدم اعتماد به دولت مردان .وتمام مواردی که باعث میشود مردم با کوچکترین مطلبی به خیابانها بریزند ،
احتیاج به دو کمبته محقق نیست .همه چیز عیان است
یک میلیون فارغ التحصیل بیکار! دولتِ صرفا اطلاع رسان !!
یکی از ساختمان دو طبقه سقوط کرد و زنده موند مردم دورش جمع شدن ازش پرسیدن چی شده؟ گفت نمیدونم والا منم مثل شما تازه رسیدم!
معاون وزیر کار می گوید یک میلیون تحصیلکرده بیکار داریم ،بنده می گویم ۵ میلیون دانشجو داری،و چند میلیون جوان با تحصیلات دیپلم و پایین تر ...آنگاه در برنامه هفتم موضوع برگشت به کار بازنشستگان و عودت به کار آنان در پیش نویس آورده شده ....سن بازنشستگی عملا ۳ سال طی سال‌های برنامه افزایش پیدا کرد واقعا در این مملکت چه خبره؟آنهایی که دم مرگ هستند را بع کار عودت می دهیم و جوانانی که باید زندگی‌شان را شروع کنند با بیکاری و بی پولی به مرگ سوق می دهیم ...چرا فقط سیاستگذاران ما نوک بینی شان را می بینند؟چرا این حضرات جنبه های مختلف و حساس موضوعات را واکاوی نمی کنند ؟چرا مردم باید چوب نجومی بگیر های نور چشمی ۱۶ صندوق بازنشستگی را بخورند ؟
آقای شریعتمداری دلار آنقدر بی ارزش نیست که بخواهند برای این امور خرج کنند برو مشکل را جای دیگر بررسی کن .میلیاردها تومان بودجه می گیرید برای فرهنگ سازی چه کرده اید. ؟کیهان تو فقط پایان اسفند و دمادم عید مشتری دارد.
فلسفه وجودی امثال شریعتمداری ها ایجاد تنش و ناارامی است.
نتیجه تحقیقات از الان معلومه، کار کار دشمن بوده، توطئه آمریکا و اسرائیل بوده، نکنه فکر کنید خدای نکرده به خاطر نارضایتی عمومی بوده، مردم همه خوشحال و راضین
این بابایی که ادعا میکنه برای 2 میلیارد میتونه اب تامین کنه هم معاون وزیره هم رییس منابع طبیعی و ابخیزداری.بخدا قسم در کشورهایی که با عقل و منطق اداره میشن اگه مسئول رده بالایی از این ادعاها بکنه فورا ازش تست سلامت روحی و روانی میگیرن و از کار بیکارش میکنن.امثال این ادم ها هستند که با توهماتشون و تزریق ان به مقام بالاترشون که از لحاظ سطح سواد و هوش تعریف چندانی ندارند وضعیت کشور را به این روز انداختند.
خدايا ما را از دست اين جماعت نجات بده ، فقط كافيه يك نگاهي به متن اظهارات سران و منصوبين انها بندازين تا عمق فاجعه مشخص بشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
امین
اقای رییس سازمان منابع طبیعی هنوز دیوار کامل به دور کشور نکشیده بسیاری از مردم را به سمت فقر مطلق فرستادید و اب و برق که کمبودهای اساسی داریم و منابع غذایی هم که داره روز به روز خبرهاش بدتر میشه.وای به روزی که دیوار را کامل کنید.خودت رو به متخصص روانشناسی نشون بده تا بدتر نشدی!
خبر خوشحال کننده ای بود که محل کشف بانوی ۷هزارساله تهران پارکینگ موتور شد! حداقل استفاده بهینه میشود. مثلا آنجا موزه بشود که چی؟ در خیلی از قبرستانها 10000 ساله هم داریم به چه دردمان میخورد؟
نقد شریعتمداری اشکالات جدی دارد.
1) نهادهای امنیتی و قضایی که در جریان جزئیات پرونده های بدپوششی قبل و در فضای اغتشاشات بودند در تولید این لایحه نقش داشته اند. (لایحه از قوه قضائیه به دولت رفته که بخش قابل توجهی از نهادهای امنیتی را در زیرمجموعه خود دارد) حال سوال این است که آیا حسین شریعتمداری به متون پیشنهادی این بخشها دسترسی دارد و بین نسخه نهایی و مطالبات نهادهای امنیتی تفاوت فاحش می بیند که تا این حد نسبت به لایحه موضع منفی دارد و یا اینکه آنچه نوشته مبتنی بر نظرات و برداشت های شخصی خود اوست.

2) ماده 638 ق.م.ا را به حسین شریعتمداری یادآوری می کنم. در ماده حجاب شرعی به عنوان "عملی که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد" آمده است. این ماده قبلا به تأیید شورای نگهبان رسیده و طبعاً بر شریعت اسلام کاملا منطبق است. به زبان ساده تر برای بی حجابی و بد حجابی نمی توان مجازات وضع کرد و مجازات سابق نیز به دلیل "جریحه دار شدن عفت عمومی" بوده و نه اصل فعل بی حجابی.

جناب شریعتمداری همین مجازات نیم بندی که شما به آن ایراد وارد می کنید با این خطر مواجه است که از سوی شورای نگهبان، خلاف شرع، تشخیص داده شود. در لایحه جدید دارد چیزی به شریعت اضافه می شود و به زبان ساده تر بدعت اتفاق افتاده است. در این لایحه بر خلاف قانون سابق که با عادی شدن تغییرات پوششی بانوان در جامعه هر سبک از پوشش می توانست از وضعیت مجرمانه بودن خارج شود، در لایحه جدید، جرم انگاری رفتارها الی الابد و مادامی که قانون ملغی نشود، ادامه دارد و حتی برخی رفتارهایی که مطابق قانون سابق جرم نیست ، در قانون جدید مجدداً جرم انگاری شده است.

3) مشکل اصلی این لایحه بعد از تبدیل شدن به قانون اینجاست
مجازات بی حجابی از چه سنی شروع می شود
الف) بلوغ شرعی (9سالگی قمری یا همان هشت سال و نه ماه شمسی)
یا
ب) سنی که در قانون فرد را از مسئولیت کیفری مبرا میداند (18سال تمام شمسی)
یا
ج) قانونگذار سنی جدید محاسبه و اعلام خواهد کرد (مثلا 13 یا 14 یا 5 یا 16 و یا حتی با تعیین معیارهایی حسب ظاهر و جثه به مجریان اجازه میدهند که افراد در سنین مختلف را اعمال قانون کنند) سنین دیگری در قانون جزا موجود است که هر کدام شرایط خودش را دارد

این مهمترین محل مناقشه در قانون جدید خواهد بود.

در واقع یکی از موانع اصلی در وضع و اجرای قانون همین تفاوت سنی نسبتاً فاحش بین بلوغ شرعی و سنی است که قانون فرد را مبرا از مسئولیت کیفری میداند
تمام افغانهاى غير قانونى را به افغان برگردانيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اگرواقعا 7 میلیون افغانی درایران باشد فقط یارانه نان خالی اینها سالانه تریلیونها تومان میشود.بگذریم از انواع تخلفات وایجادناامنی.پس هرچه سریعتر اخراجشان کنید.ایران مگر اردوگاه پناهندگان است؟
۷ هزار شعبه بانکی اضافی !!!
تابناک این را باید میگذاشت اولین خبر
چرا گذاشته آخر نمیدونم!!!
پاسخ ها
توحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
قیمت ساختمان هرشعبه را 30 میلیارد فرض کنید میشود حدود200تریلیون قیمت ساختمان. هزینه های حقوق وسایر هزینه ها بکنار.
چه وزیران و معاون وزیران آماردانی در کشور ما وجود دارند.
یکی برای 2 میلیارد نفر (!) را با آب ایران آبیاری می کند. دیگری یک میلیارد درخت می کارد و دیگر اذعان می دارد که یک میلیون بیکار داریم (البته با آمار نادقیق!)
اما در باره معاون وزیر با آمار بیکاری:
درصد بیکاری در استان های مختلف کشورمان متفاوت است. زیرا توزیع نایکنواختی از امکانات در کشور وجود دارد. اساسا استان های فقیر و مرزی بیشترین آمار بیکاری را دارند. طبق آماری که اخیرا اعلام شده بود در استان هایی غربی کشور مانند کردستان و ایلام میزان بیکاری در حدود 45% است (!) یعنی نزدیک به نیمی از مردم دارای توانایی و شایستگی کار کردن بیکار (!!!!!) هستند. حال جناب وزیر رییس همین معاون وزیر با یک میلیون تومان کار آفرینی می کرد.
بیکار نشانه ناکارآمدی سیستم مدیریتی؛ بی برنامگی؛ آسیب شدید اقتصادی و از کار افتادن چرخه تولید و تورم است. هم اکنون متاسفانه بسیاری از واحذهای صنعتی زیر فشار افزایش هزینه ها در حال توقف تولید و اخراج کارگران هستند. زیرا تولید به هیچ عنوان به صرفه نیست. یا این که با وجود نیاز بازار توان خرید وجود ندارد تا تقاضا ایجاد شود. در ضمن نیم نگاهی به وضعیت بورس نشان از بی رونقی تولید است. بورس فعال گواهی بسیار خوبی برای فعال بودن واحدهای تولید کشورهاست.
در باب فرمایشات جناب معمار نژاد باید گفت : وقتی کسی که حتی یک روز در شعبه ای کار نکرده است " آنهم در شرایط فعلی " در مورد بانکداری فقط به استناد چند برگ کاغذ نظر میدهد مانند اینست که فردی در منزل و از روی کتاب " والبته بدون تمرین در آب " ادعای کسب مهارت در شنا نمودن را بنماید
افشا گري جديد از مجلس : با تبلت و هديه به دنبال رأي جمع كردن هستند !!
-----------------
نماينده مردم ساوه وزرنديه : « ... الان همه شان مي چرخند كه آقا به ما رأي بدهيد ، يكي مي خواهد دبير شود
يكي مي خواهد ناظر شود بعضي ها آدم را در رودر بايستي قرار مي دهند !!! و يا قسم مي دهند !!! و كارهايي كه خيلي جالب نيست انجام مي دهند !!!
--------------
-- بدون شرح ! ... بدون شـــــــــــرح !
-- ببخشيد ، مي خواستم دست بگذارم رو دكمه « ارسال » اما يك دفعه چيزي به يادم آمد ! ناگهاني !
-- چي به يادت آمد برادر ؟
-- چشم ! عرض مي كنم ، يادم آمد به سكانسي در فيلم « كفش هاي ميرزا نوروز » آن سائل نابينا كه در بازار مي گشت و مي گفت : « به من عاجز كمك كنيد ... شما كه روز و شب را مي بينيد شكرانه بدهيد ، به من بينوا كمك كنيد ......» !!
-- عرض كردم نميدانم چرا يك دفعه ياد اون قسمت از فيلم افتادم ! .. عجيبه ها !!
معاون وزیر کشاورزی: می‌توانیم برای ۲ میلیارد نفر هم آب تأمین کنیم
خدا این کشور رو از شر توهم و متوهمین حفظ کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
مثل همون سالی یک میلیون مسکن ساختنشون بود که بعدا از اساس زدند زیرش و گفتند مت منظورمون این بوده که کتری کنیم مردم خودشون یک میلیون خانه بسازند که اون رو هم نتونستن اجرایی کنند فقط حرفی که زده بودند رو یه جوری پس گرفتند.
پس چی شد تعیین مکان واسه اعتراصضت مردم
فقط موقع شلوغی به فکر این حرفا میفتین
دوباره فراموشی
دوباره مشغول کردن ملت بیچاره به گرونی شیر و کرایه و حرفای جناب میرسلیم
معاون وزیر کشاورزی: می‌توانیم برای ۲ میلیارد نفر هم آب تأمین کنیم
پس چرا معطلید؟ اول مردم مظلوم سیستان و بلوچستان را دریابید . بقیه پیشکش
بیشتر از همه خبرها دلم برای ان یک میلیون تحصیلکرده بیکار کبابه جوان هایی که چی فکر میکردند چی شد داره بهترین دوران عمرشون ازدست میره
خیلی عالی
افشاگري جديد از مجلس : با تبلت و هديه به دنبال جمع كردن رأي هستند !
-----------------------
--- نظر شما چيه آميرزا محمد ؟
-- هيچي پدر جان ! فقط عرض مي كنم كه رشوه شاخ و دُم ندارد ، زبونم لال ، زبونم لال براي راه افتادن كارم و يا باز شدن گره مشكلم بنده چه رشوه پولي بدهم چه رشوه تبلتي ... چه رشوه شاسي بلندي .. فرقي نميكنه !
همه و همه رشوه هست ! .. انشا الله تعالي كه قانونگذاران و نمايندگان ممالك در مجالس وپارلمانها و خانه هاي ملت شان ، قانوني وضع كنند كه ريشه نحس رشوه از بيخ و بن كنده شود ! و رشوه برود به آنجا كه عرب ني انداخت !
--- آمين ... دعاي خيلي خوبي كردي آميرزا ... دست مريزاد !!
"می‌توان با جابجایی یک ساعت از ساعات کاری ادارات و کارمندان هزاران میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد و این موضوع مدیریت ساعات کاری و تاثیر آن در بهره‌وری از مسائل مهم و مورد توجه در دنیا است."
خوب این که با تغییر ساعت انجام می شد و دانشمندان مجلس !!!! عوضش کردن که شرعی تر بشه!!!!!!! اون موقع گقتند که هیچ اثری نداره ... چی شد حالا ؟؟؟
با توجه به این واقعیت که افغانستان دچار خشکسالی و کم آبی است، طرح موضوع حقابه ایران فقط موجب تنش بین ما و برادران افغانی میشود.
بهتر است شکیبا باشیم و دعا کنیم که با عنایات پرودگار و بارش نزولات آسمانی، رود هیرمند پرآب شود تا هر دو کشور مسلمان‌ از این نعمت خدادادی بهره مند گردند.
پاسخ ها
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
در مورد حقابه ایران طبق قرارداد فی مابین دولتین نوشته نشده چنانچه سال خوب آمد و افغانستان آب اضافه داشت باید حقابه ایران را بدهد.
رییسی عرضه مدیریت بیت خودش رو نداره و پول ملی ایران را به بی ارزش ترین در تاریخ ایران رسانده و جز فقر و شعار توخالی و برهم زدن تفاهمات بینالمللی و از بین بردن زیر ساخت ها ، هیچ برای مردم نداشته.
استعفا بده و از مردم مظلوم ایران طلب بخشش کن.
باید دادگاهی برای محاکمه و مجازات او و تمام مدیران نالایقش تشکیل و حق مردم از او گرفته شود.
افراد مشهوری که با دشمن همراه شدن در علیه ایران باید برای همیشه بایکوت شوند
وزارت جهاد جهاد : با گران فروشي مرغ شديدا بر خورد مي كنيم !!
-----------
اول : در حوالي ما تا امشب مرغ رسيد به ٩٦ تومان ... لابد تا فردا ١٠٠ هزار تومان !

دوم : زماني شاعر گفته بود : « دست ما كوتاه و خرما بر نخيل » اما حالا بايد گفت :
علاوه بر خرما

برنج
روغن
گوشت مرغ
گوشت قرمز
ماهي
ميگو !!
وووووووو
بر نخيل
و خدا نياورد زماني كه بگوييم دست ما كوتاه و
پنير
تخم مرغ
كره
سويا
ماكاروني
عدس
لوبيا
نان سنگك
هندوانه
خربزه
وووووووو بر نخيل !!
زبونم لال ... صد بار زبونم لال !!
اخه‌ اقای‌ وزیر آقای وکیل‌ آقای مسئول رده‌ بالا‌ و بالاتر‌ !!!
برادر من‌ پدر من‌ !
جنابعالی که میدونی شایسته‌ مقام و مرتبه اجرایی و مدیریتی‌ نیستی‌ چرا عهده دار میشی و حقوق کلان می گیری بعد میزی مهر میزاری‌ جلوی خودت‌ نماز میخونی‌ و با اون‌ پول امرار معاش میکنی؟!
شما قرار بود یک میلیون شغل ایجاد کنید نه اینکه روزی یک میلیون رو ممنوع الکار کنید.!!!!!
شریعتمداری‌ !
پیرمرد‌ محاسن سفید‌ !
مرد مسلمان‌ و مومن‌ !
کی میخوای‌ از این ادعاها و نظریه پردازیها‌ عجیب غریب‌ دست برداری‌ ؟!
پدر خودتو بازنشست بکن برو با پولهایی که جمع آوری کردی‌ خوش باش‌
کسی اهمیتی برای حرفهات‌ قائل نیست‌ بسه دیگه‌ !
این مقام طالبان گفت: ما همانند مردم نیمروز و فراه دلمان به حال برادران سیستان و بلوچستان نیز می‌سوزد و نگران آن‌ها هستیم. اما روز‌ها هزاران تن از این استان به نیمروز رفت وآمد دارند و از نزدیک شاهد این هستند که در نیمروز یک قطره آب هم جریان ندارد. متقی تاکید کرد: در سد کمال خان آبی وجود ندارد و فاصله میان سد کجکی تا سیستان ۶۰۰ کیلومتر بوده که این مسیر طولانی نیز خشک و تشنه بوده و تمام آب در آن جذب خواهد شد
این مقام طالبان کاملا درست می گویند چون فاصله زیاد است آب در زمین می‌رود و با تبخیر می شود
راه حل اینکه بک لوله آب در مسیر قرار بگیرد
اندر حكايت جملات قصار !
-----------
--- برادر از جملات قصار مسئولين چه خبر ؟ اگر چيزي در چنته هست بفرما تا انبساط خاطري به ما دست دهد !
--- اتفاقا يكي دارم كه هم جمله قصار تازه است و هم قصار ترين قصار هاست ! گمان نكنم تا كنون مسئولي جمله اي به اين قصاري گفته باشد !
-- پس آن جمله را بفرما و ما را زياد در انتظار مگذار كه سخت مشتاق شنيدن آنيم !
-- بله ! حتماً ... عرضم به حضور انورتان كه معاون وزير جهاد كشاورزي گفته : « مي توانيم براي ٢ ميليارد نفر آب تهيه كنيم » ! ....ملتفتي براي ٢ ميليارد نفر !!
-- ياللعجب ... ياللعجب ...دست جناب معاون درد نكنه كه دست تمام قصار گويان را از پشت بست ! ... اين جمله بايد هر چه زودتر در دفتر « گينس » ثبت و ضبط بشه ... براوووو به جناب معاون وزير !!.... براووووووووو !!
وقتی اخبار میخونی حتی یک کلمه از امید یا رشد اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی توش نمیبینی.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
رشد اقتصادی را باید در بنگاه های معاملاتی، ناصر خسرو، پایین میدان فردوسی، و بازار سیاه جستجو کرد نه در !بازارهای سالم و درست و حسابی
شغل جدیدلازم نیست ایناهم مثل مابازنشسته بشوندبرونددنبال زندگیشون اخه چی میخاهندازجون ملت بعدازهفتادسالگی شغل جدیدازاین شغل به ان شغل مگه خبروزیرکارراندیدیدمیگه یک میلیون فارغ التحصیل بیکارداریم واقایایون هم هرکدام چندشغل وخودشان هم بیسواد
باتوجه به فرمایشات معاون محترم وزارت کار بنده از دولت عذرخواهی می کنم .
آقای شریعتمداری کاملا راست می گویند به نظرم باید هر روز این خانم ها رو در خیابان به خطشون بکنند و تک تک فلکشون بکنند .
بعضی وقتها شک میکنم این مسولین ایرانی هستند!
اکثر قریب به اتفاق لیسانسه ها بیکارند یا درآمد ناچیزی دارند
آدرس بدید ملت بروند ماهی پنجاه ملیون درآمد کسب کنند تا هم مشکلات آنان حل شود و هم حکومت از فشار اقتصادی رهایی یابد!
زنان بدحجاب از کشور اخراج شوند .
"معاون وزیر کشاورزی: می‌توانیم برای ۲ میلیارد نفر هم آب تأمین کنیم"

قدیمی ها این مواقع می گفتن : خجالت هم خوب چیزیه
بهترین راهکار برای ساعات کاری ادارات و صرفه جویی انرژی انست که ساعت ورود همان7 و نیم باشد وساعت خروج هم یک و نیم که در اینصورت هم مراجعین و هم کارمندان راضی خاهند شد و انرژی هم کمتر مصرف خاهد شد.....
نوبخت، معاون وزیر کشاورزی: می‌توانیم برای ۲ میلیارد نفر هم آب تأمین کنیم...!!
اخوی شما از روی صندلی تشریف بیار پایین آرامشت رو حفظ کن و برای همین 80 میلیون نفر که داریم آب آشامیدنی تامین کن آن یک میلیارد و نهصدو بیست میلیون باقی پیشکش!
سیاست دشمنان ،قراردادن مردم ایران درشرایط سخت میباشد.تا بفکرپیشرفت نیفتند.ایران دومین منابع نفت وگاز دنیا رودارد.بعلاوه معادن و... اما اکثر مردم در فقر وتنگدستی گذران عمر میکنن.یک روز مرغ یک روز پیاز ،یک روز... عواملش بماند.
آقای شریعتمداری کرایه ۳۰ درصد گران شد احیانا بیانیه نداری شما؟؟
درود بر سپاه قهرمان که ثابت شده هست و زجر بکشند دشمنان داخلی خارجی
اقایان ستاد تنظیم بازارباچه مجوزی 30درصد هزینه حمل ونقل روتایید میکنید.این تایید روی تمام کالاها وزندگی مردم اثر میکذارد.شما خودتون عامل تورم هستید.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر