بازدید 8911
با تحولات منطقه و جهان

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق/ رصد ناو آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ شکایت ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان لاهه/ درخواست گوترش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، رصد ناو آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شکایت ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان لاهه، درخواست گوترش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و محکوم شدن ۱۴ عضو اخوان المسلمین به حبس ابد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 22 May 2023

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق/ رصد ناو آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی/ شکایت ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان لاهه/ درخواست گوترش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل

الهام قرهی قهی ـ حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، رصد ناو آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شکایت ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان لاهه، درخواست گوترش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و محکوم شدن ۱۴ عضو اخوان المسلمین به حبس ابد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

عصر یکشنبه، ارتش ترکیه، «العمادیه» منطقه‌ای از استان دهوک عراق در شمال این کشور را به بهانه مبارزه با پ.ک.ک بمباران کرد؛ هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حمله هوایی منتشر نشده است.

گفتنی است، ترکیه طی هفته‌های اخیر بارها مناطق مختلف استان دهوک را به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک هدف حملات خود قرار داد. این در حالی است که بغداد این حملات را مصداق نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دانسته و خواهان توقف حملات ترکیه شده است.

رصد ناو آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

روز یکشنبه، دریاسالار «برد کوپر» (Brad Cooper) معاون ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، قایق‌ های تندرو سپاه پاسداران از فاصله کمتر از یک کیلومتر (۰.۵ مایل دریایی)، ناو «پل همیلتون» (Paul Hamilton) را رصد کردند.

از سوی دیگر، به گزارش آسوشیتدپرس، دست‌کم یک پهپاد ایرانی ناو «پل همیلتون» را حین عبور از تنگه هرمز، رصد کرد. هواپیمای P-۸ Poseidon متعلق به نیروی دریایی آمریکا بر فراز این ناو آمریکایی مشغول پرواز بود.

سردار عباس غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر در این باره گفته بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طبق برنامه مستمر و جاری خود، شبانه‌ روزی رفت و آمد شناورها در تنگه هرمز و خلیج فارس را با اشراف اطلاعاتی، کنترل و رصد می‌کنند.

عصر جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه نیز هنگام خروج ناو آمریکایی پل همیلتون ـ که به‌ ادعای آنها حامل سه فرمانده ارشد نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه بود ـ از سوی پهبادهای شناسایی این نیرو و شناورهای گشتی ناوتیپ ذوالفقار منطقه یکم نیروی دریایی سپاه مورد رصد دقیق قرار گرفت.

سردار غلامشاهی اضافه کرد: در گذشته هم این شناور هنگام ورود به تنگه هرمز مورد شناسایی شناورهای گشتی و مرکز فرماندهی کنترل تنگه هرمز نیروی دریایی سپاه قرار گرفته و کاملاً تحت رصد و کنترل ما بوده است.

فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه هوشیاری و هوشمندی در تأمین امنیت دریایی منطقه را خصیصه ذاتی نیروی دریایی سپاه توصیف و تأکید کرد: هرگونه شناور ورودی به تنگه هرمز تحت کنترل و اشراف اطلاعاتی جان‌برکفان غیرتمند نیروی دریایی سپاه بوده و لحظه‌ای از دایره رصد آنان دور نخواهند ماند.

شکایت ارمنستان از جمهوری آذربایجان در دیوان لاهه

نماینده ارمنستان در امور حقوقی بین‌المللی از طرح شکایت ایروان از جمهوری آذربایجان در دیوان بین المللی دادگستری در ارتباط با ایجاد ایست و بازرسی باکو در کریدور لاچین، که ارمنستان را به ناگورنو-قره باغ متصل می‌کند، خبر داد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، «یگیشه کارکسیان» در مصاحبه با تلویزیون عمومی ارمنستان افزود: به دنبال استقرار ایست و بازرسی جمهوری آذربایحان در جاده ارمنستان-قره باغ ما برای دومین بار به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کردیم. ایروان انتظار دارد که دادگاه لاهه اقدامات موقتی علیه باکو اعمال کند و از این کشور بخواهد تردد بدون مانع را در این کریدور تضمین کند تا تصمیم نهایی در ارتباط با شکایت ما اتخاذ شود.

بنا بر گفته دفتر نماینده ویژه ارمنستان، باکو تصمیمات بین‌المللی دادگاه زیر نظر سازمان ملل را اجرا نمی‌کند و احکام دادگاه اروپایی حقوق بشر را نیز نادیده می‌گیرد.

در ماه فوریه گذشته، دیوان دادگستری بین‌المللی به اقدامات موقتی علیه جمهوری آذربایجان براساس کنوانسیون بین المللی رفع همه اشکال تبعیض نژادی رای داد. این دادگاه همچنین اقدامات باکو را تهدید مستقیم علیه حقوق ارامنه خواند و از جمهوری آذربایجان خواست اقداماتی را برای تردد بدون مانع افراد، وسائل نقلیه و محموله‌ها در خطوط رفت و برگشت گذرگاه لاچین اتخاذ کند. 

در دسامبر ۲۰۱۲ چندین تبعه جمهوری آذربایجان تحت عنوان متخصصان محیط زیست اقدام به بستن این گذرگاه کردند؛ جایی که نیرو‌های حافظ صلح روسی طبق توافق سه جانبه میان مسکو، باکو و ایروان مستقر هستند. ارمنستان این اقدام را تحریک آمیز و ضد حقوق بشری خواند. مدتی بعد جمهوری آذربایجان از استقرار یک ایست و بازرسی دائم در این منطقه خبر داد.

درخواست گوترش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از لزوم اصلاح شورای امنیت سازمان ملل و نظام مدیریت مالی «برتون وودز» خبر داد.

به گزارش «رویترز»، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه در سخنانی در هیروشیمای ژاپن گفت که زمان اصلاح شورای امنیت و برتون وودز، برای همسویی با «واقعیت‌های دنیای امروزی» فرا رسیده است.

گوترش در نشست مطبوعاتی در هیروشیما، مکان برگزاری نشست سران گروه-۷ گفت که هر دو نهاد منعکس کننده روابط قدرت در سال ۱۹۴۵ هستند و باید به‌روز شوند.

او گفت: «معماری مالی جهانی منسوخ، ناکارآمد و ناعادلانه شد. در مواجهه با شوک‌های اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ و تهاجم روسیه به اوکراین، این نظام نتوانسته وظیفه اصلی خود را به عنوان یک شبکه ایمنی جهانی انجام دهد.»

نظام مدیریت پولی برتون وودز، اواخر جنگ جهانی دوم، قوانین روابط مالی و بازرگانی میان آمریکا، کانادا، غرب اروپا، استرالیا و ژاپن را مشخص کرد.

شورای امنیت ملل متحد نیز یکی از ارکان سازمان ملل متحد است و وظیفه حفظ امنیت و صلح بین‌المللی را به عهده دارد. بر اساس منشور این سازمان، حیطه کاری شورای امنیت اعزام نیروهای حافظ صلح، تصویب تحریم‌های بین‌المللی و اعطای اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه کشورهای متخاصم است. تصمیم‌های این شورا به صورت قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام می‌شود.

شورای امنیت پنج عضو دائم و ده عضو انتخابی دارد. پنج عضو دائم این شورا در تصمیم‌ها و رای‌گیری‌های شورا حق وتو دارند. ریاست شورای امنیت نوبتی است. اعضای اصلی این شورا آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس هستند.

محکوم شدن ۱۴ عضو اخوان المسلمین به حبس ابد

شعبه اول دادگاه ویژه مبارزه با تروریسم مصر، «حمزه زوبع» مسئول کمیته رسانه های جنبش اخوان المسلمین و ۱۳ عضو این کمیته را به حبس ابد محکوم کرد. این دادگاه همچنین سه عضو دیگر اخوان المسلمین را در پرونده معروف به «کمیته های رسانه ای جنبش اخوان المسلمین» به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

اتهام محکومان در این پرونده، پیوستن به گروه تروریستی، انتشار اخبار دروغ برهم زننده امنیت عمومی و حمایت مالی از گروه های تروریستی اعلام شده است. به همین دلیل، دادگاه، دستور داده که افراد مذکور و نهاد متبوع آنها یعنی جنبش اخوان المسلمین و کمیته رسانه ای وابسته به آن در فهرست افراد و نهادهای تروریستی قرار گیرند.

براساس حکم این دادگاه، مقرهای اخوان المسلمین و کمیته رسانه ای آن در استان اسکندریه و در داخل و خارج مصر باید بسته شود و محکومان باید در دوره های پنج ساله بازپروری شرکت کنند.

شورای وزیران دولت مصر دی ماه سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۳ میلادی) اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد.

«حسام عیسی» معاون وقت نخست وزیر مصر در این باره اعلام کرد که شورای وزیران تصمیم گرفت، جماعت اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی اعلام کند.

وی، اخوان المسلمین را گروهی جنایتکار و عامل ناآرامی در مصر دانست و گفت: این گروه تعدادی پلیس و شمار زیادی از شهروندان مصری را به قتل رسانده است.

پس از برکناری محمد مرسی، رییس جمهوری مورد حمایت اخوان المسلمین از سوی ارتش در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ (۱۲ تیر ۹۲)، شماری از رهبران و شخصیت های برجسته این گروه به زندان افتادند و با اتهام هایی از جمله مشارکت در کشتار مردم و تخریب اموال عمومی رو به رو شدند.

اخوان المسلمین در آن سال، برکناری «محمد مرسی» را کودتای نظامی خواند و خواهان بازگشت وی به قدرت شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
برادران سپاه پاسداران با تشکر از شجاعت و اقتدار و قدرت شما . لطفا اختلاس گران - گرانفروشان و دزدان بیت المال و خائنین و وطن فروشان به این مرز و بوم را هم رصد فرمایید . با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
رسانه های فارسی (تاجیکی) شدن بلندگوی عرمنی ها
برق مفت آیا دلیل است؟ یا دستور ارباب
باید سازمان ملل از امریکا به اروپا منتقل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
تعارف نکن، اگر میخای به قم منتقل کنیم
شکایت ارمنستان تجاوزگرازآدربایجان موردتجاورقراگرفته بی. شباهت به شکایت ظالم از مظلوم‌ وقاتل ازمقتول‌ نیست
بازهم بانک مرکزی بی عرضه ایران در حال بی ارزش کردن ریال ایران است؟
تا کی باید کم فروشی این سلطان سکه و ارز و تاراج اموال ریالی مردم را تحمل کرد؟
آخه طرف ارمنی اوسکول، تو تایید می‌کنی و قربون صدقه آذربایجان میری و تمامیت ارضی آذربایجان به انضمام قاراباغ را تایید میکنی، چون اگه نکنی ارتش مقتدر آذربایجان اخرتو میاره و خوراک پرندگانت میکنه، بعد میری به این و اون شکایت آذربایجان را میکنی؟!
سی سال خاک آذربایجان را اشغال کرده بودی و آذربایجان با آیپک بیرونت انداخت یادت رفته؟!
از دست این ترک ها کجا پناه ببریم؟ منطقه خاورمیانه را به توبل بستند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
شماارامنه ازدست ترکهابه کشورخودتان پناه ببرید اینجاجای شمانیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
افغانستان جای مناسبی برای شماست. میتونی به کابل یا قندهار یا نیمروز پناهنده بشی. البته اگه ترکها اونجا هم نباشن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
به هندوستان برو و زبان اصلیتو یاد بگیر . نه به کلمات عربی و تورکی بگی فارسی
اگر قره باغ خاک آذربایجان است وارمنستان آن راهم تایید کرده پس چه راهی برای تردد بین ارمنستان و ساکنان ارمنی قره باغ می خواهند ارمنستان باید درک کند که تردد آزاد تمام شده وچند سال دیگر فقط با پاسپورت آذربایجان مقدور خواهد شد جناب پاشنیان
آمریکا در تایوان رزمایش نظامی برگزار می کند آن هم در چنین شرایطی که با سیاست های غلط پیمان نظامی اش ناتو ( نصب سامانه های موشکی در مرز اوکراین و وعده پیوستن این کشور به عنوان یکی از هم پیمانانشان)، اروپای شرقی را دچار بحران نظامی کرده که هر آن احتمال درگیری کشورهای بیشتری در این جنگ از قبیل لهستان و ... می رود و اگر چنین شود احتمال تبدیل این بحران به جنگی اتمی با چاشنی اتمی می رود.
آیا این آمریکایی ها نمی دانند که رزمایش آنها در تایوان ممکن است باعث خشم پکن شده و این بار باعث و بانی آتش جنگ افروزی در نقطه دیگری از دنیا شوند؟؟
آخر چقدر مردم بی گناه سایر کشورها (اوکراین امروز و شاید تایوان فردا) باید تاوان سیاست های غلط آمریکا را بدهند؟؟
ناو "پل همیلتون" به تنگه هرمز می فرستند که بگویند ما هم در منطقه حضور داریم، ولی چه سود از حضورتان در منطقه؟ ببینید با دخالت های بیجا و ایجاد جنگ و درگیری در افغانستان، این همسایه شرقی ما را چقدر عقب نگاه داشتید که امروز اجازه تحصیلات عالیه به زنان را نمی دهند و بسیاری از روابط دیپلماتیک دنیا را به سخره می گیرند مثلا در همین درخواست معقول ما در حقابه هیرمند چطور طلبکارانه سخن می گویند.
در عراق به بهانه سلاح کشتار جمعی و بمب اتم بدون اجازه سازمان ملل و خودسرانه یورش بردید و سال ها عراق را درگیر جنگ کردید و بعد هم با چراغ سبز و حمایت از شبکه تروریستی داعش، این جنگ را طولانی تر کردید و چه آمال و رنجی بر مردم بی گناه عراق وارد ساختید.
برای حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل، کشور سوریه را که حامی مردم مظلوم فلسطین بود درگیر جنگ و درگیری با عناصر تروریستی خود یعنی داعش کردید و باعث درد و رنج مردم سوریه شدید.
این ها تنها گوشه ای از اقدامات خرابکارانه شما تنها در خاورمیانه است بماند که در سودان، سومالی، لیبی، ویتنام، شیلی، کوبا، مکزیک و ... چه کردید.
این که برای رسیدن به منافع اقتصادی خود و تروئیکای اروپایی تان یعنی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بسیاری از کشورها را دچار جنگ و آشوب کرده اید و کشورهایی همچون ایران و چین و روسیه را که توان مقابله نظامی با آنها را ندارید با تحریم و تهدید و ... مواجهه می سازید بر عالم و آدم آشکار شده است ولی بدانید که این سیاست های غلط اگر ادامه پیدا کند سیلی از خشم در ملت های دنیا ایجاد خواهد کرد که کاخ سفید، کاخ الیزه و کاخ باکینگهام بماند بلکه هر کاخ جور و ستمی را ویران خواهد ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بایدن عاشق جنگ است جنگ سوریه و عراق هم دستپخت ایشان بود
آذربایجان لقمه ی چربی برای ترکیه و اسرائیل است
به ترکی مغولی صحبت می کنند
دین شیعه دارند
نام خودشان و کشورشان ایرانی است
تاریخ آنها سراسر پر از نماد های ایرانی است

ادعای استقلال و قدرت نمایی دارند در حالی که ترکیه و اسرائیل اربابان آنها هستند
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
آقایی که اسمت را گذاشتی "دانای روزگار" ایران هم جزئی از آذربایجان است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
انگار تو خیلی به مغولها ارادت داری که زبونشون رو خیلی خوب میفهمی.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
ایکاش دو جمله تورکی بلد بودی تا این افاضات جاهلانه را بلغور نمی فرمودی!!!ا
به قول آقای علیف در این سی سال که خاک آذربایجان تحت اشغال وندالیسم ارمنی بود شکایات آذربایجان به جایی نمی رسید . این قدرت مشت آذربایجان بود که ارامنه و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای اش را خرد کرد. حالا بگذارید یکم هم آنها به این ور و اون ور شکایت کنن.-))))))
پاسخ ها
دشمن نوادگان مغول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
قدرت مشت اسرائیل واردوغان بود آذربایجان
اگر جهود ها ومغول های عثمانی نباشند دماغش نه میتونه بالا بکشه ونه علیف ان را عمل بکند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
پشت ارمنی اشغالگر پانفارسا یی ایستاده که به خودشان رحمی ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دشمن به قول خودت نوادگان مغول! باشه ما نوادگان مغول هیچ مشکلی نیست ژاپنی ها و کره ایها هم نوادگان مغولند ولی شما ارمنی ها قفقازی نیستید تا 200 سال پیش تو واسپوراکان همان وان امروزی بودید و به دلیل خیانتهای مکرر به ترکها از انجا اخراج شدید حماقت ترکان این بود که به جای تبعیدتان به بالکان به قفقاز و اذربایجان فرستادنتون برو کتابهای خودتونو مطالعه کن عکس های کوچ تان به اذربایجان موجوده برای همین اذربایجانیها بهتون می گن نمک نشناس
انصافاً تاریخ را خوب بخوانید

تنها همسایه ی خوب و بی حاشیه و متمدن ایران ، ارمنستان بوده و هست
هیچ ادعایی ندارند
دنبال دزدی از فرهنگ و هنر و معماری و تمدن ایران نیستند
مانند ترکیه نان را به نرخ روز نمی خورند
مانند جمهوری آذر آبادگان آویزان به این کشور و آن کشور نبستند
مانند عراق ، متجاوز نیستند

ارمنستان کشوری با فرهنگ و متمدن و دوست داشتنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اینو به حساب جهالتت می ذاریم از اذربایجان حرفی نمی زنیم از همان ایران که تو جنگ با روسیه مجبور به قبول ترکمنچای شد. تبریزیها و اردبیلیها و اذربایجانیها در برابر روسها می جنگیدند ولی ارمنی ها شورش کرده و به روسها کمک کردند و سپاه ایران شکست خورد در ضمن ارمنی ها قسمتی زیادی از اذربایجان ایران از جمله تبریز و
دریاچه اورمیه و غیره را بخشی از ارمنستان بزرگ می دانند
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
معلوم می شود که شما خودتان نه تنها اصلا تاریخ نخوانده ای بلکه حتی وقایع روز را هم نمی بینی! اولا ارمنستان یا واسپورکان قدیم در شرق تورکیه بود نه در قفقاز. ارمنستان فعلی یک کشور قوندارما ( جعلی ) مثل رژیم صهیونیستی است که در خاک آذربایجان به مدد روسیه و غرب تشکیل شده است آنهم با نسل کشی تورکان مسلمان شیعه. پس هرچه تمدن و آثار باستانی دارند دزدی و متعلق به تورک ها است. ثانیا آنها همیشه آویزان روسیه، فرانسه و ایرانشهری های فاشیست هستند. ثالثا علاوه بر جمهوری آذربایجان آنها حتی در آذربایجان ایران یعنی شهرهای اورمیه، سلماس و خوی هم مرتکب جنایت و قتل عام مسلمانان تورک هموطن شما هم شده اند ( توسط مارشیمون ارمنی ) اگر فرهنگ در نزد شما این است آری ارمنی ها خیلی با فرهنگ هستند!!!ا
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
راستی خودت ازنوشته خودت خنده ات نمی گیره؟ وابسته ترین کشورک منطقه همان ارمنستان است که حیاط خلوت روسیه وآویزان فرانسه ودیگرکشورهاست وکوچکترین اراده ای ازخودش نداردوالاتاحالا معاهده صلح امضاشده بود ودوملت درصلح وصفا زندگی می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
ناصر ، اشتباه میکنی. تاریخ را تخریف نکن
ترکیه طی هفته‌های اخیر بارها مناطق مختلف استان دهوک را به بهانه مبارزه با عناصر پ.ک.ک هدف حملات خود قرار داد. این در حالی است که بغداد این حملات را مصداق نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق دانسته و خواهان توقف حملات ترکیه شده است.

پ.ن- خسته نشدید یک روز در میان این متن خبری را منتشر می کنید!؟ اولا پ.ک.ک یک گروهک تروریستی است که حتی خود جمهوری اسلامی هم به آن معترف است. پس حمله به آنها بهانه نیست عین واقعیت است. عراق و سوریه حق ندارد وقتی نمی تواند یک گروه مسلح تروریستی خارجی را در خاک خود کنترل کند تورکیه و هر کشور دیگری مثل ایران را به نقض حاکمیت خود محکوم کند. لذا لطفا با این متن های تکراری و مهوع اعصاب خوانندگان را به هم نریزید.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
آفرین
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
اشتباهی منفی زدم ، پ ک ک و اقمارش غده سرطان منطقست
ما ملتایران‌ با ارامنه‌ و نیز‌ همسایگان‌ ازربایجان‌ دوست هستیم‌ و هیچ دشمنی با این همسایگان عزیز نداریم‌ والسلام ! میشششششششششه ؟؟؟؟؟!
خداوند متعال اجر وپاداش عنایت فرماید برادرپاسدار خداوند قدرت عنایت فرمائید ان‌شاءالله
ان‌شاءالله بزودی با ظهور امام عصر(ع) پیروز شویم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر