توضیح جوکار درباره ارسال نامه به رهبری درباره هیات عالی نظارت مجمع

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: در این نامه قرار است به موضوع شفافیت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بپردازیم. قرار بود متنی در مورد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ که بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نظارت دارند ـ تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارسال شود؛ اما بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند، این نامه هنوز ارسال نشده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 21 May 2023

توضیح جوکار درباره ارسال نامه به رهبری درباره هیات عالی نظارت مجمع

تابناک _ رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درباره ارسال نامه به مقام معظم رهبری در مورد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که این نامه هنوز ارسال نشده است.

محمدصالح جوکار درباره اینکه گفته شده نامه‌ای از مجلس به مقام معظم رهبری در مورد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است، گفت: قرار بود متنی در مورد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نظارت دارند، تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارسال شود اما برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند این نامه هنوز ارسال نشده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: در این نامه قرار است به موضوع شفافیت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بپردازیم.

در طرح مجلس در ارتباط با شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی، بر موضوع شفافیت مذاکرات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه مصوبات مجلس تاکید شده است.

گفتنی است روز گذشته بیاتی نماینده مردم تفرش و آشتیان نسبت به روند کاری مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قواست، نمایندگان گله‌مند هستند چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند، ما مجلسِ دولت نیستیم، مجلسِ مردم هستیم. ما باید به وظیفه خودمان در قانونگذاری و نظارت به درستی عمل کنیم و یک بخشی از عملکرد مجلس هم مصوبات و قانون است و یک بخش هم هیات رئیسه و تعامل با دولت و قوه قضائیه است، در کل ما باید مدافع مردم و قانونی که تصویب می‌کنیم، باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها افزود: برخی فرآیند‌ها هم مانند هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقداری در کار مجلس خلل ایجاد کرده که برای این هم نمایندگان نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند که تعیین تکلیف کنند؛ مثلا در مواردی مانند خودرو یا شفافیت قوای سه‌گانه این‌ها باید حل شود و در این پیچ و خم‌های اداری و قانونی گیر نکند.

وی درخصوص زمان ارسال نامه گفت: از آنجا که برخی مصوبات در بودجه تغییر کرد یا حذف شد، بعد از عید این نامه نوشته و خدمت رهبری ارسال شد تا ان‌شاءالله با نظر مقام معظم رهبری موارد این چنینی تعیین تکلیف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر