بازدید 25476
سه هزار و سیصد و پنجاه و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

«نظامی ارشد ایران» پای میز مذاکره با طالبان نشست/دادستان کل کشور: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست/ واکنش آموزش‌وپرورش به انتشار سوالات امتحان نهایی: مدیریت فضای مجازی دست ما نیست/ پاسخ یک مقام طالبان به وزیر خارجه ایران/نماینده مجلس: اجاره نشینی هم برای مردم آرزو خواهد شد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: وعده پنج ساله معاون رئیس جمهور برای تورم تک رقمی / واکنش سرلشکر باقری به عبور فرماندهان دریایی ارشد آمریکا، انگلیس و فرانسه از تنگه هرمز/ رحیمی جهان‌آبادی: دستگاه دیپلماسی از حقوق ملت ایران در برابر طالبان دفاع کند /  آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم شاهچراغ؛ از قصور انتظامات تا اعدام دو تروریست و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴ 21 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: احتمال دستکاری دولت در نرخ تورم دور از ذهن نیست
جبار کوچکی‌نژاد درباره افزایش رسمی قیمت‌ها از سوی دولت در دو ماه گذشته از سال جدید، در حالی که رهبری امسال را سال مهار تورم نامیده‌اند و دولت وعده کاهش تورم را در سال جاری داده بود، اظهار داشت: معتقدم کالاهایی که در اختیار دولت است، دولت باید تلاش کنند که تولید و توزیع این کالاها را کنترل و نرخ آن را با همان نرخ سال ١۴٠٠ حفظ و بعد به سایر بخش‌ها امر و نهی کند. وقتی خود دولت قیمت‌ها را افزایش می‌دهد به طور قطع بخش خصوصی نمی‌تواند تابع سیاست‌های کاهش تورم باشد. جبار کوچکی‌نژاد درباره افزایش رسمی قیمت‌ها از سوی دولت در دو ماه گذشته از سال جدید، در حالی که رهبری امسال را سال مهار تورم نامیده‌اند و دولت وعده کاهش تورم را در سال جاری داده بود، اظهار داشت: معتقدم کالاهایی که در اختیار دولت است، دولت باید تلاش کنند که تولید و توزیع این کالاها را کنترل و نرخ آن را با همان نرخ سال ١۴٠٠ حفظ و بعد به سایر بخش‌ها امر و نهی کند. وقتی خود دولت قیمت‌ها را افزایش می‌دهد به طور قطع بخش خصوصی نمی‌تواند تابع سیاست‌های کاهش تورم باشد.

دادستان کل کشور: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست
دادستان کل کشور ر آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری اشاعه ولنگاری و بی‌حجابی را بحثی فرهنگی دانست و افزود: دستگاه قضا به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند. وی با بیان اینکه ما در این رابطه یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، ادامه داد: دولت پس از انجام اصلاحاتی لایحه را تقدیم مجلس کرده است و انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند. منتظری اضافه کرد: بخشی از مشکلاتی که در برخورد با بی‌حجابی وجود دارد به نقص قانونی برمی‌گردد و البته خود مردم هم در این زمینه مسئولیت دارند. دادستان کل کشور تصریح کرد: چنانچه مشخص شود کسانی در جهت کشف حجاب و ولنگاری خط دشمن را دنبال می‌کنند دستگاه قضایی و امنیتی برخورد خواهند کرد. وی در پایان گفت: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست و تا زمانی که مدیران شبکه‌های اجتماعی حاضر نشوند مقررات ما را بپذیرند شرایط ادامه خواهد داشت.

رشد ۲۴ درصدی حضور ایرانی‌ها در کادر بهداشت‌ودرمان امریکا
رصدخانه مهاجرت ایران طی آماری از رشد ۲۴ درصدی حضور ایرانی‌ها در کادر بهداشت‌ودرمان امریکا خبر داد. رصدخانه مهاجرت ایران اعلام کرد: کشـور‌های فیلیپیـن، مکزیـک و هنـد هماننـد سـال ۲۰۱۸ بـه ترتیـب دارای بیشـترین تعـداد کادر بهداشـت و درمـان در ایالات متحـده آمریـکا هسـتند. کشـور ایـران بـا مجموع ۳۶ هـزار کادر بهداشـت و درمان و بـا افزایش ۷ هزار نفری نسـبت به سـال ۲۰۱۸ در رتبه شـانزدهم در میان کشـور‌هایی با بیشـترین نیروی انسـانی شـاغل در بخش بهداشـت و درمان ایالات متحده آمریـکا قـرار گرفتـه اسـت. ایران در سـال ۲۰۱۸ در رده‌ی بیسـت و یکم قرار داشـته اسـت.

وزیر اطلاعات: عفو گسترده، پیام اقتدار بود
حجت‌الاسلام‌ «خطیب» وزیر اطلاعات گفت: عفو گسترده محکومان و متهمان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران به جهانیان بود که باید از قوه قضائیه تقدیر کرد.

غضنفرآبادی، نماینده مجلس: دولت مظلومانه مورد نقد قرار می‌گیرد
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دولت مظلومانه مورد نقد قرار می گیرد گفت: دولت مظلوم واقع شده است، هر کس واقعیت های این دولت را نبیند، دچار خطا خواهد شد.

رئیس مرکز سیمافیلم: برای ادامه سریال پایتخت رویکرد منفی نداریم
رئیس سیما فیلم با بیان اینکه درهای سازمان به روی هیچ‌کس بسته نیست، در پاسخ به سؤالی درباره حواشی سریال «پایتخت» گفت: سیروس مقدم پشت در نمانده و جزو کارگردان های درجه یک تلویزیون است که تجربیاتش به درد رسانه میخورد و کارهای پرمخاطبی می‌سازد. برای ادامه سریال «پایتخت» هم هیچ رویکرد منفی نداریم و نگاهمان به ادامه سریال‌های این جنسی است که قومیت‌های مختلف را در برمی‌گیرد. اما از طرف آقای مقدم طرح فیلمنامه‌ای ارائه نشده که بررسی شود.

خبرگزاری فارس: در دولت روحانی ۴۸ تخته فرش‌ از کاخ سعدآباد ناپدید شد
خبرگزاری فارس نوشت: با روی کار آمدن دولت رئیسی گزارشی با عنوان «خروج غیر قانونی اموالی نظیر ۴۸ تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از ساختمان حافظیه سعد آباد» ارجاع شد. کارشناسان این حوزه با بررسی تنها ده تخته از فرش‌های خارج شده و بر اساس قدمت تاریخی آن، ارزش نسبی آن‌ها را مبلغی معادل ۱۲۷ میلیارد تومان اعلام کردند. گفته می‌شود فرش‌ها طی بازه سال‌های ۱۳۹۲ الی ۱۳۹۵ از ساختمان خارج گردیده است. یکی از شاهدین که در همان دوران در ساختمان حافظیه مسئولیت داشته است در این خصوص گفته است که در «سال ۱۳۹۵ فرش‌ها را با یک دستگاه وانت مزدا بردند منزل...» گفتنی است ساختمان حافظیه سعد آباد متعلق به نهاد ریاست جمهوری است که از آن به عنوان محلی برای استقبال از روسای جمهور و مهمانان خارجی توسط دولتی‌ها استفاده میشود. واضح است که خروج فرش‌های نفیس توسط یک کارمند نهاد ریاست جمهوری و در یک مقطع زمانی به امری تقریبا محال شبیه است. اقدامات انجام شده توسط بیش از یک نفر در مواقع متعدد صورت پذیرفته است.

واکنش آموزش‌وپرورش به انتشار سوالات امتحان نهایی: مدیریت فضای مجازی دست ما نیست
رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش‌و‌پرورش: ما هیچ وقت ادعا نکردیم انتشار سوالات را به صفر می‌رسانیم، چراکه مدیریت فضای مجازی دست ما نیست. همه تدابیر لازم از دوربین مداربسته تا سیگنال‌یاب درنظر گرفته شده تا کسی در داخل جلسه آزمون نتواند پاسخ‌ها را دریافت کند. آزمون‌ها تشریحی هستند و این خیلی کار مشکلی است که پاسخ‌های سوالات تشریحی را دریافت کنند. تصحیح برگه افراد مشکوک با دقت بیشتری انجام می‌شود.

پیشنهاد نماینده مجلس: هفت میلیون تبعه افغانستان را به کشورشان بازگردانیم
محمد سرگزی نماینده زابل در مجلس با بیان اینکه امروز بیش از ۷ میلیون تبعه افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، گفت: به نظر من یکی از اهرم‌های فشاری که می‌توان در برابر طالبان برای وادار کردن آنان به تامین حقابه ایران از رود هیرمند به کار گرفت، این است که این جمعیت را به افغانستان بازگردانیم. این افراد مانند مردم ایران، از تمام یارانه‌های آشکار و پنهان بهره‌مند می‌شوند و در بسیاری از مشاغل فعالیت دارند و مردم ما هرگز متعرض آنان نشده‌اند و آنان را پذیرفته‌اند. لذا به نظر من یکی از اهرم‌های فشاری که می‌توان در برابر طالبان برای وادار کردن آنان به تامین حقابه ایران از رود هیرمند به کار گرفت، این است که این جمعیت را به افغانستان بازگردانیم. با این کار بخش عمده‌ای از یارانه‌هایی که تا کنون به اتباع افغانستانی پرداخت می‌شد، به مردم خودمان داده می‌شود و هیات حاکمه افغانستان باید برای این دست از اتباع خود برنامه‌ریزی کند.

سران قوا، اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با هدف ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی در جلسه‌ای اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند. هشتاد و ششمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، عصر شنبه، با دستور ادامه بررسی اختیارات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور سران قوا و دیگر اعضا و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.ر این جلسه مقرر شد با هدف ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی، اختیارات ارزی بانک مرکزی افزایش یابد.کاهش مالیات ارزش افزوده واردات برخی اقلام و کالاهای اساسی از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بود./ایرنا

پاسخ یک مقام طالبان به وزیر خارجه ایران
یک مقام طالبان با انتشار توییتی به وزیر خارجه ایران توهین کرد. امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نوشت: در ماه‌های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات‌های فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند که نکردند. سیستان از خشکسالی رنج می‌برد ملاک بود و نبود آب، بازدید فنی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی.قاضی عبید، یک مقام طالبان نوشت: نام را اینطور بنویس محترم الحاج مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه

رییس صدا و سیما: در فتنه پاییز، مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد
پیمان جبلی گفت: در ماجرای فتنه پاییز، متاسفانه مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد.روزنامه جام جم در شماره امروز خود با پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما مصاحبه دارد.بخش‌های مهم این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید: شکر خدا در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود دارد و هر‌کسی می‌تواند درباره هر چیزی که می‌خواهد هر‌طوری فکر کند و آن را بیان کند. خود را موظف می‌دانیم که جریان‌های فکری منحرف و وابسته‌ای که در طول دهه‌ها و سال‌ها در برخی از لایه‌های محتوایی رسانه‌ملی و بقیه دستگاه‌های فرهنگی ریشه دوانده ‌است را قطع کنیم.  اقدام اساسی، جلوگیری از نفوذ فکری و محتوایی خزنده‌ای است که در طول سال‌ها در بدنه فکری برخی فعالان حوزه تولید محتوای رادیو و تلویزیون شکل گرفته و رخنه کرده است. تلاش ما این است که این نفوذ را از بین ببریم. در ماجرای فتنه پاییز، نخستین و ضروری‌ترین اتفاق اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق از ماجرا بود تا جلوی اتهام دروغین کشته شدن خانم مهسا امینی براثر ضرب و شتم گرفته شود و لازم بود تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکزی که ایشان به آنجا رفته بود بلافاصله در اختیار رسانه‌ملی قرار گیرد. به‌رغم پیگیری‌های بسیار جدی که در تمام سطوح سازمان با دوستان فراجا به‌عمل آوردیم، موفق نشدیم در روزهای اول آن تصویر را به‌دست بیاوریم و چند روز طول کشید. به‌نظر می‌رسد اقدام اولیه و در لحظه، نقش موثری در به‌دست گرفتن جریان رسانه‌ای داشت و متاسفانه مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد. اگر چهره‌، فرد یا برندی به واسطه فرصتی که رسانه‌ملی در اختیار او قرار داده تبدیل به چهره محبوب شد باید این امانت را به‌جای خود استفاده کند. طبیعتا رسانه‌ملی از هنرمندان و چهره‌هایی که خود را متعهد و وفادار به این امانت فرهنگی می‌دانند حمایت کرده و فرصت‌های بیشتری را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

«نظامی ارشد ایران» پای میز مذاکره با طالبان نشست
وزارت دفاع ملی طالبان افغانستان با اعلام خبر سفر معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به کابل، با صدور بیانیه ای تاکید کرد حکومت افغانستان همواره خواهان روابط نیک با جمهوری اسلامی ایران بوده و متعهد به همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف می باشد.بدنبال پیگیری های اخیر مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران درخصوص حقابه رودخانه هیرمند، سایت رسمی وزارت دفاع حکومت طالبان افغانستان از ملاقات مالی خان صدیق معاون ستاد ارتش حکومت طالبان با بهرام حسینی مطلق معاون ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در کابل خبر داد.در گزارش رسمی وزارت دفاع حکومت طالبان آمده است: مالی خان صدیق ضمن خوش آمدید گویی به هیأت ایرانی، به همکاری ها و روابط حسنه دو کشور همسایه اشاره کرده و گفت حکومت افغانستان همواره خواهان روابط نیک با جمهوری اسلامی ایران بوده و متعهد به همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف می باشد.در این گزارش همچنین آمده است: در ادامه این ملاقات، دو طرف درباره مسایل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل مشکلات از طریق مراجع ذیربط و گفت و گو تاکید کردند.این خبر بازتاب زیادی در رسانه های فارسی زبان معاند جمهوری اسلامی ایران داشت و بیشتر این رسانه ها در تیتر خبرها و گزارش های خود از سفر این مقام ایرانی به کابل، از واژه های نظیر ادامه تنش و افزایش تنش میان ایران و افغانستان با هدف بهره برداری از برخی مسائل اخیر علیه روابط دو کشور همسایه استفاده کردند.

 معاون ظریف: طالبان در موضوع «هیرمند» از بیرون هدایت می‌شود
معاون وزیر امور خارجه پیشین کشورمان در رابطه با موضوع حق‌آبه رود هیرمند میان ایران و طالبان گفت: معتقدم در این رابطه طالبان از بیرون در رابطه با چگونگی برخورد با موضوع آب هیرمند هدایت و به آنها کمک می‌شود.ابراهیم رحیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع حق‌آبه هیرمند و اختلاف نظر میان ایران و افغانستان با بیان اینکه مساله آب به ویژه آب‌راه‌ها و رودخانه‌های مرزی در بسیاری از کشورها وجود دارد، گفت: ما در کردستان خودمان رودخانه‌ها به طرف عراق جاری می شوند و خود ما هم به دلیل نیازهایی که داریم سدهایی را بر روی این روخانه‌ها ایجاد کردیم و آب را تا حدودی به سمت خودمان منحرف کردیم و این هم در مقاطعی مورد اعتراض عراقی‌ها قرار گرفته است یا در ترکیه سد آتاتورک که گفته می‌شود یکی از بزرگترین سدهای دنیاست آب رود دجله و فرات که از رودخانه‌های قدیمی و بزرگ است و در نزدیکی مرز ایران به هم می پیوندند و اروندرود را ایجاد می‌کند به شدت کاهش داده است و عراق و سوریه و ایران از این بابت متضرر شده‌اند. از این رو این مساله عجیب و غریبی نیست به خصوص که مساله آب شرب در دنیا موضوعی جدی است و با افزایش جمعیت دنیا و مصارف جدیدی که وجود دارد این مساله به قوت از سوی کشورها دنبال می‌شود.سفیر پیشین ایران در هند خاطرنشان کرد: طبیعی است در این شرایط قیمت آب هم بالا می‌رود حتی بعضی مواضع را از سوی مقامات پیشین افغانستان و در مقاطعی از سوی اردوغان داشتیم که گفتند آب را در مقابل نفت می‌دهیم.

تسنیم: صحرایی بعنوان گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد
رضا مراد صحرایی سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش به‌زودی به‌عنوان گزینه نهایی دولت برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی خواهد شد.صحرایی متولد 1355 بوده و دارای مدرک دکتری زبان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام این دانشگاه است که از اردیبهشت سال گذشته به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده است.به گزارش تسنیم، «یوسف نوری» وزیر سایق آموزش و پرورش 14 فروردین‌ماه استعفا داد. بعد از ماجرای تأخیر در پرداخت حقوق معلمان در روزهای پایانی سال 1401، انتقادات زیادی علیه نوری به وجود آمده بود که رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور داد موضوع را بررسی و مقصر را شناسایی و معرفی کند. مخبر بعد از بررسی به رئیسی گزارش داد مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است و نوری هم استعفا داد و این استعفا مورد پذیرش رئیسی قرار گرفت.

 آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم شاهچراغ؛ از قصور انتظامات تا اعدام دو تروریست
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: حکم ۲ تروریست حرم شاهچراغ در خیابان ۹ دی اجرا می‌شود.حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید کاظم موسوی صبح امروز به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز شیراز و مدیر کل بازرسی استان فارس در دیداری با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز دیدار و گفتگو کرد.وی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و برخورد با مفسدین و بستر‌های این موضوع گفت: حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) دو بعد دارد که یک قسمت مربوط به قصور و کوتاهی در بخش انتظامات است که در دادسرای نظامی فارس پرونده این موضوع در دست رسیدگی است. همچنین قسمت دوم پرونده این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب رسیدگی شد و کیفرخواست برای متهمین صادر شد. وی گفت: باتوجه به اینکه تروریست اصلی این حادثه در شب وقوع حادثه به درک واصل شد از تعداد پنج نفر تروریست دیگر دو نفر حکم اعدام آن‌ها تأیید شده و به زودی حکم اعدام آن‌ها در خیابان 9 دی اجرا می‌شود

 

 علیرضابیگی: جلسه اول بازپرسی هم از من تحقیق شد، هم دفاعیات آخر گرفته شد و هم قرار صادر شد
نماینده افشاکننده خبر اعطا خودروهای شاسی بلند در مورد وضعیت پرونده‌اش توضیح داد.احمد علیرضا بیگی، نماینده افشاکننده خبر اعطای خودروهای شاسی بلند به مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده خود به «شبکه شرق» گفت: «بازپرس شعبه ۳ من را احضار کرد و روز تعیین شده خدمت بازپرس رسیدم.»او ادامه داد: «همان جلسه از من تحقیق شد. مدارک و مستندات ارائه دادم. همان جلسه تفهیم اتهام شدم و در همان جلسه اول آخرین دفاعیات را از من گرفتند. در حالی که اگر کفایت تحقیقات باشد آخرین دفاعیات را از متهم می‌گیرند.»بیگی افزود: «اما همان روز حتی قرار مجرمیت صادر شد. روز بعد تعطیل بود و پس از آن قرار مجرمیت به استحضار دادستان رسید و حالا منتظر تعیین شعبه دادگاه و رفتن به دادگاه هستم.»

رحیمی جهان‌آبادی: دستگاه دیپلماسی از حقوق ملت ایران در برابر طالبان دفاع کند 
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی از حقوق ملت ایران در گرفتن حق آبه هیرمند از طالبان دفاع کرده و واکنش دقیق، هوشمندانه و قاطعی در این زمینه نشان دهد. جلیل رحیمی جهان‌آبادی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس جمهور بابت موضع قاطعانه‌ای که پیرامون حق‌آبه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند گرفته است که مبتنی بر منافع ملت ایران است تشکر می‌کنم. انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی از حقوق ملت ایران در حق‌آبه هیرمند کوتاه نیامده و از حق مردم دفاع کند.وی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با سفرا تاکید کرده است که موضع دیپلماسی ما نباید ضعف باشد بلکه باید با تمام قدرت از حقوق ملت ایران در قراردادهای دوجانبه دفاع کرد. باید واکنش دقیق، هوشمندانه و قاطعی نسبت به رفتار طالبان بر دادن حق‌آبه رودخانه هیرمند نشان داده شود.

واکنش سرلشکر باقری به عبور فرماندهان دریایی ارشد آمریکا، انگلیس و فرانسه از تنگه هرمز
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به انتشار تصویری از حضور فرماندهان از انگلیس، آمریکا و فرانسه در حال عبور از تنگه هرمز و طرح مطالبی علیه ایران، گفت: این حرکت یک حرکت نمایشی بود که ۳ نفر سوار یک ناو بشوند و در دریا حرکت کنند و این را نمایش داده و اعلام کنند که امنیت تنگه هرمز را بر عهده دارند. این شبیه یک نمایش و تئاتر است و آنچه واقعیت دارد این است که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس با هم در حال همکاری و تعامل هستند و توانایی بالایی برای تأمین امنیت منطقه دارند. ما برای تأمین امنیت منطقه نیازی به بیگانگان نداریم. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که صبح امروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره اهمیت این مأموریت اظهار داشت: خدمت همه هم‌رزمانم در نیروی دریایی ارتش و نام گروه ۸۶ عرض تبریک و خدا قوت دارم که در این روز عزیز و روز میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و در آستانه سوم خرداد به میهن اسلامی مان بازگشتند و مورد استقبال خانواده‌ها و همه ملت ایران قرار گرفتند.

وعده پنج ساله معاون رئیس جمهور برای تورم تک رقمی
داوود منظور - معاون رئیس جمهور - با اشاره به فرایند تدوین برنامه هفتم، اظهار کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری محور و چارچوب اصلی تدوین برنامه هفتم است و بهترین راهکارها برای مسئله‌های کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شده است. وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم برنامه مسئله‌محور است، ادامه داد: برنامه هفتم هماهنگی بین دستگاه‌هایی اجرایی جهت تحقق سیاست‌های مصوب هیات دولت را تسهیل خواهد کرد. معاون رئیس جمهور افزود: در دوره پنج ساله به روش‌های حل مسائل کشور پاسخ مناسب و عملی داده شده است.طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، وی برخی از ویژگی‌های برنامه هفتم را برشمرد و گفت: تامین امنیت غذایی از موضوعات بسیار مهمی است که در برنامه هفتم به آن توجه ویژه ای شده و تدابیر اندیشیده شده در برنامه هفتم، کشور را در تامین بخشی از کالاهای اساسی خودکفا خواهد کرد. منظور در مورد تدابیر در نظر گرفته شده برای افزایش بهره وری گفت: با استفاده از فن آوری های نوین و با حمایت حداکثری دولت بهره وری تولید افزایش پیدا می کند. رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تا پایان برنامه هفتم هدف‌گذاری شده که تورم تک رقمی شود.

مالیات ستانی روسیه از خارج‌نشینان‌ روس
وزارت دارایی روسیه اعلام کرد: فارغ از تابعیت چندگانه اتباع روس، آنها باید حداقل 13 درصد از درآمد خود را به دولت فدرال مالیات بدهند. الکسی سازانوف، معاون وزارت دارایی روسیه، می‌گوید: نرخ مالیات بر درآمد شخصی کارگرانی که در خارج از این کشور فعالیت می‌کنند و قراردادهای آنها بر اساس قوانین کار یا قوانین مدنی تنظیم شده، 13 تا 15 درصد خواهد بود. 

نماینده مجلس: اجاره نشینی هم برای مردم آرزو خواهد شد
عسگری نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه روندی که در حوزه مسکن طی شده است، روند بسیار خطرناکی است، افزود: درصورت ادامه این روند دیگر اجاره نشینی هم برای مردم آرزو خواهد شد، ما به سمت بد مسکنی و حاشیه‌نشینی می‌رویم. وی تصریح کرد: اکنون آگهی‌هایی میبینیم که پشت بام اجاره می‌دهند، تا چند وقت دیگر مثل بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا باید به فکر جاهایی باشیم که مردم بتوانند در آن چادرنشینی کنند، شهرهای بزرگ و متراکم به سمت کلانشهرها و ابر شهرها می‌روند که انواع و اقسام مشکلات را در آن‌ها داریم.عسگری افزود: هرچه تراکم در شهر‌ها بالاتر رود، چالش‌ها، اصطکاک‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و روابط اجتماعی مختل و هزینه‌های اجتماعی و مدیریت شهر افزایش پیدا می کند.

بازیگران بزرگ خودشان دست به ایجاد بانک زده‌اند
علی مروی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگویی در پاسخ به این سوال که "امضای رئیس کل بانک مرکزی پای اسکناس زده می‌شود و باید از ارزش این اسکناس دفاع کند. چرا هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده است؟ آیا به دلیل این است که نظام بانکی و خود بانک مرکزی تحت سیطره دولت‌هاست؟ یا نیروهای خاصی به بازار پول فشار می‌آورند؟ " اظهار داشت: این دلایل متعددی دارد. تا چند سال قبل، ‌مطالبه لنگر اسمی ریالی برای تورم انجام نمی‌شد. اما این مطالبه شکل گرفته و برای سیاست‌گذار پولی هم جا افتاده است. اما بانک مرکزی بخشی از بازی است و بازیگر بزرگی هم نیست. دولت باید به هدف‌گذاری تورم متعهد باشد؛ یعنی عملیات فرابودجه‌ای خود را متوقف کند. جلو رشد هزینه‌ها را بگیرد. خلق پول نظام بانکی را باید کنترل کند. در اقتصادی که تورم 50 درصدی دارید تسهیلات بانکی با 23 درصد سود جواب نمی‌دهد و خود این یارانه، دریافت تسهیلات را جذاب کرده است. بازیگران بزرگ خودشان دست به ایجاد بانک زده‌اند و بانک تبدیل به قلک شده است. برای کنترل خلق پول نظام بانکی باید جلو بازیگران پرنفوذ را بگیرید.

بذرپاش: قرارگاه مسکن تشکیل شده است
بذرپاش گفت: در وزارتخانه مدل‌های جدیدی تعریف شده، قرارگاه مسکن تشکیل شده و ۵۰ نقطه نیز معلوم شده که با شیوه‌هایی که به لحاظ مالی برای هلدینگ‌ها مطلوب باشد، آماده سازی و شروع شود. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سیاست ما واگذاری زمین است که این عملیات باید امسال و سال بعد در نقاط هدف سرعت بگیرد. همچنین محدوده شهرها باز و احتکار زمین شکسته شود. بذرپاش با بیان اینکه بایستی به روش‌های نوین فکر کنیم و مطابق با ابزارها و بستر موجود پیشنهاد ارائه دهیم، با اشاره به سفرهای اخیر خود و دیدار با مقامات کشورهای قطر، امارات، عراق و سوریه، گفت: پروژه چابهار -زاهدان و مسیر شمال به جنوب در منطقه تعریف شده و موضوع روز کشورهای منطقه بوده که برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است که این پروژه‌ها اثرات سیاسی و اقتصادی مستقیمی دارد و باید سرعت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷۳
وزیر اطلاعات: عفو گسترده، پیام اقتدار بود

عفو گسترده?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
لطفا دسترسی وکیل اختیاری در تمام مراحل دادرسی را مهیا کنید ، عفو پیشکش ؟!؟
یعنی منتشر میشه ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
منظورش عفو از اعتراض کردن بود
وگرنه اعتراض که جز آزادی بیان محسوب میشه و همه مسئولین میگن داریم
دادستان کل کشور: فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست

آقای دادستان ، معیشت مشاغلی که در این پلتفرم ها نابود شده است ، شما پاسخگوی جوانانی که بیکار شدند هستید ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
مگه شبکه اجتماعی مونده فیلتر نشده باشه!!!

ما که از خدامونه سروش، ایتاا و بله و هزارتا شبکه اجتماعی جاسوسی دیگه فیلتر بشه خخخخ
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دقیقا جوری گفته شده انگار شبکه اجتماعی غیر داخلی فیلتر شده باقی مونده که از واژه برخی استفاده میکنن ، قشنگ کمر بستن به نابودی مشاغل ملت و ایجاد فقر روزافزون
داوود
| Netherlands |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دادستان یعنی مدعی العموم- آقای منتظری ازوقتی دادستان کل کشورشده اند بدون اغراق مهمترین دغدغه شان اینترنت بوده.آیا مردم ایران که ایشون قانونا باید مدافع حقوق آنان باشد با نقض حقوق دیگرومهمتری مواجه نیستند؟ مثلا آیا اجحاف فوق عظیمی که خودروسازان ومافیای حامی آنان به مردم میکند برای جناب دادستان اهمیتی ندارد؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
مصوبه کجا؟ اسم شخص یا نهاد تصویب کننده راهم بگویید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
فعلا علیرغم فیلتر اکثرا استفاده می کنند اینقدر فیلتر
...... کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اینترنت ماهواره ای از آنچه شما تصور میکنید، به ما نزدیکتر است
این ها هنوز نمی دانند سرکوب قیمتی خودش تورم درست می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
تو نگران سرکوب قیمت ها نباش غربگدا! از یه طرف میگید تورمه از یه طرف میگید چرا نمیذاره گران کنیم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
ای جان! به من هم بگو غربگدا
بگو کامل سبک بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
|۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دوست عزیز ارزشی
اقتصاد دستوری نیست ، کنترل تورم با سرکوب امکان پذیر نیست ، نیاز به ایجاد شرایطی است که در حوصله این کامنت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
والا الان ریش و قیچی دست شرق پرست هاست
خودتون گرون میکنید
خودتون کم عرضه میکنید
خودتون هم میگید تقصر غربگداهاست
ما ایرانی ها از هر دو قشر عبور کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
سررکوب قیمتی می شود مانند قیمت ماشین که قیمت کارخانه را افزایش داده نمی شود و باعث می شود قیمت بازار ازاد بیشتر از نرخ واقعی بالا برود
یا سرکوب قیمتی مانند ارز4200 هست که بابت تامین آن باید چاپ پول کرد و می شود تورم در سایر کالا ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اینقدر زیر نظر من غرب گدا و شرق گدا نکنید
خودم مخالف غرب گدایی هستم شرق گدایی هم در ایران نداریم
روزنامه جمهوری اسلامی پیشنهاد داده سفارت افغانستان در تهران به عنوان اهرم سیاسی از طالبان پس گرفته شود. مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با تصحیح خطای محاسباتی گذشته خود که در تعامل با طالبان داشتند، با توطئه جدید این گروه هوشیارانه برخورد کنند. طالبان می‌خواهند مسئولان ایرانی در زمین آنها بازی کنند تا توطئه درگیر شدن در مرزهای شرقی محقق شود. دولت جمهوری اسلامی با در اختیار داشتن اهرم‌های سیاسی می‌تواند طالبان را وادار به عقب نشینی و حتی تسلیم شدن در برابر خواسته‌های منطقی ایران کند.
تصحیح اشتباه تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به طالبان یک نمونه از این اهرم‌های سیاسی است. شما اگر سیاست تطهیر طالبان را در تمام زمینه‌ها کنار بگذارید، می‌توانید بدون درگیری نظامی، این گروه خودسر را وادار به تمکین کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اینارو می‌نویسی و فکر سن بالای شریعتمداری و اعضای موتلفه را نمی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بخدا ما در عرض 1 روز میتونیم کابل رو ضمیمه خاک خودمون بکنیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
وقتی میتونه اهرم باشه که عملا استفاده ای داشته باشه. وقتی افغانی ها سرشون رو میندازن پایین میان تو بدون اینکه با دولت اینور و اونور کاری داشته باشن ساختمان سفارت کیلویی چند هست. ضمن اینکه سفارت هر کشور به منزله خاکش هست. شما سفارت رو اشغال کنی. اونا با کارمندای توش اشغال میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اخوی نیازی به پیشنهاد شما برای شروع جنگ نیست. مسئولین که در تامین مایحتاج اولیه مردم در مانده اند و خود را در بین مردم منزوی می بینند یکی از راههای برون رفت را آغاز جنگی دیگر می دانند. وگرنه 20 سال است که آبی از افغانستان به سمت ایران نیامده است.
چون مماشات شده حتی تا آخرین لحظه آشوب در حالی که نیروهای امنیتی باید دستش باز باشد آن هم در آشوب هایی که کشتار هست ولی دستشان را بستید و حتی جان هم دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
! ‌!اخبار شبکه های ایران را زیادی جدی نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دقیقا متاسفانه با اسلحه ساچمه ای جلوی تروریست های مجاهد خلق نیروی های عزیز شهید میشدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
هر پاسخی متاسفانه سانسور می‌شود، فقط به این بسنده می کنم
خداوند آگاه به همه امور است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بیخیال
ما دیدیم آنچه را که باید
کل ملت دیدند که اعتراض در این ایران چه جایگاهی دارد
بیگی نماینده افشاکننده در جایگاه متهم به دادگاه رفت و همان روز حتی قرار مجرمیت صادر شد

این پرونده فساد متاسفانه همچون پرونده های مشابه مختومه می شود .

فولاد مبارکه
پتروشیمی
و ..........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
نزدیک انتخابات شده و نماینده های میلی صداشون در اومده
می خواستی از خبر دیگر علیه وزیر ماهی گیری کنی؟ حالا جواب باید بدهی هیچ باید ثابت شود چه کسانی گرفتند یا نگرفتند
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
شما کیشمیشی؟
یک گوشمالی داده شود به همسایه شرقی همسایه شمالی غربی هم حواسش را جمع می کند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
هزینه این گوشمالی ها رو تو میدی؟ عرضه و جرات نوشتن اسمت رو هم نداری بعد دم از گوشمالی میزنی؟
شما نگران نباش بعد از آوار برداری تورم امسال کمتر خواهد بود
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
روحانی طی 8 سال نتوانست آوار دوره احمدی نژاد را بردارد . رئیسی هم که فغلا داره به آوارها اضافه می کنه . معلوم نیست رئیس جمهمر بعدی می خواهد چه کار کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دولت قبل آن دولت چیزی به ارث نگذاشت که نیاز به آوار برداری داشته باشد
فرزند آوری میکنیم و با صرف هزینه گزاف آنها را به مهندس ، پزشک و پرستار و کارگر ماهر تبدیل می نماییم این عزیزان به مدت ده سال مشغول جمع آوری پول می شوند و پول‌های خود را به دلار تبدیل می کنند و به کشورهای غربی مهاجرت می نمایند و تجربیات خود را در اختیار بلاد کفر قرار می دهند و ما برای جبران کسری جمعیت ، برادران و خواهران افغان را وارد کشور می نماییم
بر سر در سازمان انرژی هسته ای بنویسید پر هزینه ترین پروژه صنعتی منطقه غرب آسیا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
حالت خوبه؟ در ضمن باید نوشت عاقبت کشوری که 20 سال دنبال حسن نیت بود تا بمب اتم داران را راضی کند آخرش آدم بده و تحریم بیشتر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
چاره ای نبوده آیندگان مارو لعنت میکردن اگه نداشتیم انرژی هسته ای یعنی همه چیز یعنی زندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بیمار سرطانی نیاز به هسته ای داریم و اب شرین کن و برق
اقای رحیمی جهان ابادی این وزیر امور خارجه خودش و اداره اش را نمیتواند اداره کند انوقت انتظار داری از حقوق مردم ایران دفاع کند؟!
بذر پاش ... عجب !!
به نظر من به افغانستان حمله کنیم و به ایران برگردونیم کل اون سرزمینو و طالبان بی سر و پا رو هم ادب کنیم و متمدن. یه گوشمالی حسابی این عقب مونده ها لازم دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
يك مشت مسلمان طالباني به جمعيت اضافه شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
نظرت را برای خودت نگهدار شاید گرانتر بفروشی
افغانها نه مسولیت دارند نه منطق نه چیزی برای از دست دادن دوتا ابرقدرت را از کشورشان بیرون کردند ما که جای خود دارد فعلا آمریکاییها این جانوران را کنار ما کاشتند تا بعدا نتیجه آنرا درو کنند و ما هم هیچکاری نمی توانیم بکنیم حضور میلیونها افغان در ایران خودش یک تهدید امنیتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
یه زمانی افغانها ایران را اشغال کردند الان هم درسته ما از نظر نظامی قوی تر هستیم اما آن توان را نداریم که مثل آمریکا دو هفته ای آنها را شکست بدهیم چون مطمئنا ترکیه و پاکستان برای تضعیف ایران به طالبان کمک نظامی می کنند همانطوریکه روسیه نتوانست اکراین را شکست و جنگ فرسایشی شد جنگ ما با طالبان هم فرسایشی خواهد شد و این گروه استاد جنگهای فرسایشی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
ببین اخوی من امروزین میترسم که افغانها ماراادب کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
ایران خودش استاد جنگ نامتقارن هست و با چند گردان خبره حریف این گروه هست
هرروزادامه دولت رئیسی یعنی فقر و فلاکت وتورم فاجعه بار و چاپ هزاران میلیاردتومان پول بدون پشتوانه و عقب افتادگی و پسرفت هر چه بیشتر این کشور.
بزرگترین خدمتی که رئیسی می تواند به این کشور بکند استعفای خود وکابینه تحت امر است به طوریکه اگر امروز استعفا دهد بهتر از فردا واگر همین الان استعفا دهد بهتر از یک ساعت آینده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بازم بهش رای میدیم چون مافیا نمیخواد ایشون موفق بشه
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
حداقل دولت برود ديپلم بگيرند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اشتباه می کنی هر روز که می گذرد اعتماد به نفس رئیسی در صحبتهایش بیشتر می شود و دیگه مثل اوایل ریاست جمهوری کمتر تبق می زند و این نشانه این است که به عملکرد خود مطمئن است.
برگزاری فارس: در دولت روحانی ۴۸ تخته فرش‌ از کاخ سعدآباد ناپدید شد !!!
خوب چیه مگه ؟ چند تخته قالیچه ناقابل مفقود شده !
وقتی دکل نفتی با اون عظمتش مفقود میشه دیگه ناپدید شدن چندتا قالیچه موضوعیتی نداره !!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
دکل رو هم میخوای بندازی گردن روحانی؟
میتونی واقعا
کار که نشد نداره
بنده هیچ نظری ندارملطفا مصدق اوقات نشوید وگرنه پنچر می شوید. رحمت بر پدر مادر کسی که اینجا آشقال نریزد یا بریزد چه فرقی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
مصدع درسته مجید جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
کاشانی اوقات نشوید درست است نعمت جان
یک مقام طالبان در پاسخ به توئیت وزیر خارجه ایران نوشت: نام را اینطور بنویس محترم الحاج مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مهرام
| Canada |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
فیلمی در فضای مجازی دیدم که مرزبان ایرانی با ادب و احترام با مامران طالبان صحبت می کند و انطرف میگه میخ.اهی با هم جنگ کنیم واقعا اینهاگویا غیر از جنگ چیزی بلد نیستند و خلیلی بی ادبانه با مرزبان ایرانی صحبت میکردند شاید اگر من بودم تحمل نمی کردم طرف می گفت حق ندارید جاده بکشید بطرف مرز خیلی زبان نفهم هستند ماموران مرزی بایستی تقویت بشوند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
خیلی باحالن خدایش خخخخخ
قانون جاذبه زمین یکی از قوانین خلل ناپذیر فیزیک است. امکان ندارد سیبی از درخت جدا شود وبه سمت آسمان برود بلکه همواره به زمین می افتد. متاسفانه در دولت رئیسی کسانی هستند که می گویند سیب به سمت آسمان می رود.بدین معنی که بدیهی ترین قوانین اقتصاد را نقض می کنند و وعده ی کاهش تورم و رونق تولید و رفع بیکاری را با چاپ هزاران میلیارد تومان پول بدون پشتوانه می دهند.
وقتی که رئیس جمهور هیچ سر رشته ای از اقتصاد. صنعت و سیاست خارجی ندارد براحتی توسط گروه ها و جناح ها فریب داده می شود.
رئیسی در قضیه صنعت و خودرو بوسیله فاطمی امین و دار و دسته اش فریب خورد
دروزارت کار و تامین اجتماعی توسط عبدالملکی فریب خورد
در بحث مسکن رستم قاسمی با حرفای فضایی رئیسی را فریب داد
در برنامه و بودجه توسط میرکاظمی و باند مربوطه فریب خورد و حذف ارز ترجیحی را کلید زد.
در وزارت آموزش و پرورش نوری که خود فریب وزارت را خورده بود رئیسی را فریب داد.
در وزارت خارجه توسط تئورسین های مانند باقری و جلیلی و مرندی بر مبنای محاسبات غلط رئیسی فریب خورد و....
رئیس جمهوری که سواد وتخصص و اشراف لازم را نداشته باشد توسط اطرافیان و مشاوران براحتی فریب می خورد.
حسن روحانی حداقل با فضای جهان و بین الملل آشنا بود.ولی جناح مخالف از هیچ حرکتی درجهت کار شکنی برای به زیر کشیدن او فرو گذاری نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
به قول خاتمی، این خطاها اجر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
هیچ کس در کل تاریخ کهن ایران زمین رکورد ده برابر کردن ارزش دلار را ندارد. آقای حسن روحانی دلار 3 هزار تومانی به 30 هزار تومانی تبدیل کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
نه اینکه نفرات قبلی سر رشته داشتند تو فقط مشکلت با رئیسیه
به طالبان باید درس درست داد تا یاد بگیرد سوء استفاده نکند
اهرم فشار طالبان دلار هرات است، والا تا به حال صد بار با موشک سد کجکی رو زده بودیم، زمان 50 سال قبل به خاطر اینکه افغانها گرایش کمتری به سمت شوروی پیدا کنن، برای تشویق به دوری از شوروی درصد اونا که 50 بود شد 86 درصد..
به نظر می رسد زبان طالبان این طور است و از چنین افرادی که حق تحصیل در درجات عالیه را از زنان می گیرند، آثار باستانی خود را که قدمتی چندین هزار ساله دارد و سالیانه هزاران توریست از آنها بازدید می کرد و منبع درآمدی برای ملت فقیر افغانستان بود، ویران می سازند و ... این طور حرف زدنی بعید نیست، همین وزیر امور خارجه افغانستان چند وقت پیش مدعی بود که روزی فرا خواهد رسید که آمریکایی ها منت افغانستان را کشیده که چند تا کارگر آمریکایی را به کارگری بگیرند.
از نظر قوانین بین الملل حقابه هیرمند حق قانونی ایران است و حتی اگر افغان ها در مسیر رود سد ایجاد کرده باشند که آب هدر نرود باید حقابه سیستان را جاری سازند، این که خشکسالی است و بروید دعا کنید که باران ببارد زبان اقوام بدوی است که بویی از فرهنگ مدرن جامعه امروزی نبرده اند و این طور صحبت کردن فقط و فقط اعتبار بین المللی حکومتی را که هنوز از نظر بسیاری از کشورها رسمیت آن پذیرفته نشده، کمتر و کمتر می کند. حتی با وجود خشکسالی حقابه کمتر می شود ولی این که هیچ شود پذیرفتنی نیست.
اگر قرار به مصرف آب هیرمند باشد با وجود سال های پر بارش هم می توان تمام مسیر رود را طوری کشت و زرع کرد که یک قطره آب به مرز ایران نرسد ولی هر چیزی رسم و قانون خودش را دارد که گویا این قوم سازمان دهی شده از طرف آمریکا با آن نا آشنا هستند.
قانون حقابه سیستان ایران هم همان طور که مقامات ایران می گویند بررسی کارشناسی آب هیرمند است، خشکسالی و غیر خشکسالی هم ندارد، آب باید چه در سال های کم بارش و چه در سال های تر سالی طوری تقسیم شود که حقابه سیستان ایران جاری گردد.
نکته دیگر این که آمریکایی ها آمدند و با دخالت های بی جا سال ها افغانستان را ناامن کردند و تغییر مسیر هیرمند از بالا رود در همان زمان ها صورت گرفت و نکته این جاست که کشوری که حکومت مرکزی منسجمی نداشته باشد، کشور همسایه اش که در رود مرزی شریک بوده نمی داند که باید با چه کسی صحبت کند و چون مدتی از این کار غیر قانونی افغان ها گذشته است درست کردن آن زمان می برد و بهتر است ابتدا با زبان دیپلماسی با آنها وارد گفتگو شویم و اهرم زور روی میز باشد ولی به عنوان آخرین اقدام.
حتی پایه ریزی سد آتاتورک از آن زمانی ایجاد شد که آمریکایی ها با این ادعا که رژیم بعث عراق سلاح کشتار جمعی دارد، بدون اجازه سازمان ملل و کاملا غیر قانونی به این کشور حمله کردند و کشور عراق را سال ها درگیر جنگ کردند و بعدش هم که القاعده با چراغ سبز آنها در منطقه ایجاد شد و عراق چندین سال هم از طرف نیروهای تروریستی القاعده تحت حمایت آمریکا درگیر جنگ و ویرانی شد و اساسا کشوری که درگیر جنگ باشد نمی تواند بر روی مسائل کشوری اشراف همه جانبه داشته باشد و این گونه بود که ترکیه سد آتاتورک را بر مسیر دجله و فرات ایجاد کرد و امروز آب کمی به این دجله که روزگاری نخلستان های بسیاری داشت و حتی جلوی طوفان های شن را می گرفت، می رسد و اگر در آینده این دجله سرسبز خشک شود کانون طوفان شن برای کشورهای همسایه از جمله کشور ما خواهد شد، اگر دخالت های بی جای آمریکا عراق را سال ها درگیر جنگ نمی کرد و عراق حکومت مرکزی منسجمی داشت یا سد آتاتورک به سبک امروزی (بزرکترین سد خاورمیانه) ایجاد نمی شد یا حداقل مقامات عراقی می توانستند در ساخت این سد شریک شوند و حقابه دجله و فرات را از کشور ترکیه بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
به خدا شما این آمریکا و اسرائیل را نداشتید مشکلات و بدبختی های ایران و مردم ایران را مقصر کی اعلام می کردید اینقدر مقاله بلند بالایی نوشتی که بگی آمریکا مقصر هست نخیر جهت اطلاع شما و امثال شما سدسازی در دوره حکومت اول طالبان سال ۷۲شمسی شروع شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
شما بخاطر دور زدن تحریم ها به هر امامزاده ای دخیل میبندید و ؟انوقت امریکا را مقصر نشان میدهید
بذر پاش به همون دلیل که به‌خودروسازی رفت ، به همون دلیل هم‌ وزیر شد و هرکاری هم در خودروسازی کرد بیش از صد برابر در مسکن انجام می‌دهد علی برکت ا… به این دانش و هنرمندی
اگر در نرخ تورم توسط دولت دستگاری شده باشد واقعا جای تاسف دارد
واقعا هیچیک از وعده های دولت محقق نشد
ایا روشون میشه دوباره کاندید شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
رو تنها چیزی است که به مقدار فراوان دارند.
طرح هفت ساله ای که از بنیان بر آن اشراف دارن رو باید گذاشت دم کوزه آبشو برو برای هیرمند
ملا متقی هم براش زیاده . صداش بزنید افغانی کافیه.
تمامی مشکلات ناشی از بی تدبیری کسانی هست که خودرا خدای تفکر می دانند در حالیکه نه لیاقتی در امور کشورداری دارند نه فکری برای بهتر شدن اوضاع مردم بی تدبیری مسئولان بی تدبیر سبب گردیده اوضاع مسکن وضعیت.فلاکت باری پیدا کند ای کاش روحانی همچنان رییس جمهور باقی می ماند ایشان قدرت کافی نداشت تا بر مشکلات غلبه نماید حداقل بهتر از رییس جمهور بی سواد فعلی کشور است که با بیسوادی خودزندگی مردم را بهم زد و فقر به اوج نهایی رساند
این حاج حسین گفت تنگه هرمز را ببندید ها، ولی این قدر نبستید که این فرماندهان انگلیسی و آمریکایی و فرانسوی آمدند و از آن عبور کردند. لااقل الان تنگه را ببندید تا گیر بیافتند و نتوانند فرار کنند.

تازه بعداً می توانید از هر کدامشان کمِ کم صد میلیارد دلار بگیرید و آزادشان کنید. هر چه باشد فرمانده هستند. سرباز صفر که نیستند که فقط با یک میلیارد دلار آزادشان کنیم.
بذرپاش: قرارگاه مسکن تشکیل شده است.

بنازم نبوغ این وزیر جوان را. به کوری چشم حسودان، علت اصلی مشکل مسکن را که همان نداشتن قرارگاه بود پیدا کرد و برطرف نمود. حالا با وجود این «قرارگاه» دیگر محال است مردم به خاطر کمبود مسکن دچار بی قراری و نگرانی شوند.
شهرهای بزرگ و متراکم به سمت کلانشهرها و ابر شهرها می‌روند...

نه، داداش. گرانی مسکن اختصاص به شهرهای بزرگ ندارد. در شهرهای کوچک هم قیمت ها سرسام آور است.
تا وقتی نهادی که مامور چاپ پول است مستقل نشود و تحت نظارت و شفافیت شدید قرار نگیرد صحبت از کاهش تورم و کنترل قیمت ها امری مضحک و خنده دار است

دولت کسری بودجه دارد اشکالی ندارد به حساب بدهی نوشته شود تا هر وقت داشت پرداخت کند
چراغی که بر خانه روا است بر مسجد حرام است
بانک ها کمبود منابع دارند ریخت و پاششان را کم کنند و زمین ها و املاک مازاد خودشان را بفروشند و نهایتا اگر چاره ای نداشتند اعلان ورشکستگی کنند چرا جور آنها را باید مردم بکشند و تو سر پول ملی بخورد
مگه بانک های آمریکایی کمبود پول ندارند مگر دولت آمریکا کسری بودجه ندارد
شما که ادعای دین و درستکاری می کنید که بدتر از آنها هستی
بله آنها هم می توانستند پول چاپ کنند و بدهکاری تریلیون دلاری نداشته باشند
قرار نیست که یک عده وام های هنگفت ۴ درصدی بگیرد و مردم زیر تیغ تورم قرار بگیرند
وقتی دلایل دستگیری و محاکمه بقدر کافی قوی باشند عفو گسترده معنی پیدا می کند!
وقتی دلایل دستگیری و محاکمه بقدر کافی قوی باشند عفو گسترده معنی پیدا می کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
قوی تر از آشوب واسه فرهنگ غربی و به گند کشیدن کشور؟ مگه داریم؟
وعده پنج ساله معاون رئیس جمهور برای تورم تک رقمی

خب، به سلامتی. به سلامتی. تاریخش هم سر راست سی و یکم اردیبهشت است و یادمان می ماند. فقط نفرمودید در سی و یک اردیبهشت پنج سال بعد، اول صبح تورم تک رقمی خواهد شد یا بعد از ظهر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بزک نمیر بهار میاد ، کمبوزه با خیار میاد .
حالا اگه تورم تک رقمی نشده بود ، مسئولی پاسخگو هست .؟؟
همونقدر که الان برای وعده های انتخاباتی پاسخگو هستند
آقای بذرپاش اینهمه قرارگاه درست شده تو کشور قرارگاه شما هم روش کاری که قرار نیست انجام بشه لااقل چند نفری نونی بخورن
اگر در برنامه هفتم بهترین راهکارها برای مسئله‌های کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شده چرا تاکنون از این راهکارها استفاده نکرده اید؟ چگونه حالا آنها را کشف کرده اید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
فقط وعده که ضعف کنونی توجیه شود.
در برنامه هفتم توسعه بهترین راهکارها برای مسئله‌های کشور در حوزه‌های مختلف ارائه شده ==> 7 سال صبر کنید تا همه مشکلات حل بشه!!!
درباره حادثه تروریستی شاهچراغ:
1) رئیس کل دادگستری استان فارس، قصور و کوتاهی در بخش انتظامات حرم شاهچراغ را تأیید کرده است. قصوری که ظاهراً منجر به این شده که هیچ تصویری از عوامل حمله در روزهای قبل، از سیستم نظارتی حرم قابل استخراج نباشد. (توضیح مفصل امر در بند 2)

2) با توجه به پوشش بسیار مناسب جلسات دادگاهِ عوامل پشتیبانی حمله شاهچراغ در خبرگزاری فارس، تقریباً با یقین می توان گفت که هیچ تصویری از سه مرتبه حضور عامل حمله (حامد بدخشان = ابوعایشه = سبحان کُمرونی) در حرم و اطراف آن و 4مرتبه حضور محمد رامز رشیدی (عامل اصلی پشتیبانی که قرار است به زودی اعدام شود) موجود نیست.

3)فایل ویدئوییِ بیعت که بنا بر اعترافات محمد رامز رشیدی توسط او انجام شده، توسط داعش دستکاری شده و هیچ اثری از تصویر یا صدای محمد رامز در آن موجود نیست. پرچم دست ساز ِ داعش هم که محم رامز در دادگاه به ساخت آن از روی تصویر اعتراف کرده نه در دادگاه و نه در نمایشگاه تبیینی روایت میدان (برگزار شده توسط وزارت اطلاعات) به نمایش در نمی آید. و ظاهراً نه این پرچم و نه چمدان قرمز رنگی که محمد رامز سلاح ِ عامل حمله را از داخل چادر مسافرتی، در آن تحویل گرفته کشف نشده اند و چیزی برای ارائه و نمایش وجود ندارد.

نکته: نوع رفتار محمد رامز رشیدی و سایر عوامل گروه تروریستی پس از عملیات و اقداماتی مثل فعال بودن خانه امن محمد رحمانی (متهم ردیف دوم) در اسلامشهر حتی در روز حادثه (4آبان) 4نفر عامل تروریست را به خانه امن می برد و در زمان بازداشت نیز 3عامل داعشی در خانه او حضور دارند. (یک خانواده) محمد رحمانی در 11 آبان شش روز پس از حادثه دستگیر می شود.

نتیجه گیری: با این شواهد و البته در غیاب هر گونه اطلاعات از دادگاه نیروهای انتظامات حرم شاهچراغ، به نظر میرسد که میزان اثر گذاری عوامل انتظامات بیشتر از قصور و کاهلی در انجام وظیفه بوده باشد. دوربین ها برای مدت حداقل 3روز خاموش یا خرابند، عامل انتظامات در ورودی و علیرغم اینکه مورد اصابت قرار نمی گیرد، کوچکترین اقدام مقابله ای انجام نمی دهد و حتی برای تماس و اعلام حمله اقدام نمی کند. عامل حمله اگرچه انتظامات ورودی را زخمی می کند اما او را نمی کشد. حضور انتظاماتِ مسلح دقیقا با حضور نیروهای یگان ویژه همزمان می شود. (گروهی که از خارج از حرم وار حرم می شوند با افراد مستقر در محدوده حرم در یک لحظه در محل حاضر می شوند!!)

با این همه شواهد و قرائن به نظر نمی رسد که مساله کاهلی و قصور باشد، بحث همکاری است. حال این همکاری ممکن است صرفاً توسط یک نفرِ تأثیر گذار انجام شده باشد و تمام هشدارها و آلارمهای انتظامات را بی اثر کرده باشد. ولی در هر حال، شواهد دال بر وقوع این همکاری است.َ
کدامیک از 6 برنامه توسعه قبلی به اهدافش رسید که این هفتمی برسد!! چه چیزی نسبت به قبل تغییر کرده؟!!!!!!
به هر حال باد بپذیریم که دستکاری آمارها هم می تواند منجر به نمایش کاهش تورم شود!
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس : احتمال دستكاري دولت در نرخ تورم وجود دارد !!
------------
--- يعني اين جوريه حبيب آقا ؟ يعني احتمال داره دولت در نرخ تورم دستي يا دست هايي ببرد ؟ بفرما !
--- بگذار برادر حكايت شتر برات تعريف كنم ... به شتر گفتن خدا پسري بهت بده ! شتر گفت : من بارِ خودم به بارم هست ! .. . منظور شتره اين است كه داشتن يا نداشتن پسر برايم توفير نميكنه ! حالا حكايت منه ! ميدوني جعفر آقا من كه زير بار گران و سنگين گراني كمرم خميده شده و هر روز خميده تر مي شود ، حال مي خواد مسئولين بگويند اين تورم يك درصده و يا بگويند اين تورم ١٠٠ در صده ! ... يا ٥/ درصده يا ٥٠ درصد !برام توفيري نداره ! من كه بار خودم به بارم هست !بار گراني را عرض مي كنم ... مثل اين كه من براي خريد به مغازه اكبر آقا سوپري بروم ! حانميدونم ملتفت عرايضم شدي جعفر آقا ؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
ببخشيد در حين ويرايش كامنت دست رفت روي دكمه ارسال !
اقای جبلی فرمودند که... خواهشبختانه ازادی بیان در جمهوری اسلام وجود دارد که هر کسی بتواند ازادانه بیان کند!
من هم میگویم برای اقای جبلی و علم الهدا و خاتمی و...ازادی بیان که هیچ،ازادی همه چی وجود دارد اما برای مردم نه ازادی بیان بلکه ازادی نفس کشیدن هم نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
الان در همین سایت تابناک میشه از کلیه مقامات و دستگاه‌ها انتقاد سازنده کرد ؟؟؟
دروغ شاخدار ؟؟؟؟؟؟؟
حداقل تابی این را منتشر کن
آقای علیرضا بیگی احتمالا دستور از بالا رسیده که اینقدر سریع به پروتده شما رسیدگی شد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
پرونده پتروپارس ، فولاد مبارکه پس از چندسال در حال بررسی است ، چون نیاز به زمان دارد !!!!؟؟؟؟
ولی پرونده شاسی بلند ، سیسمونی گیت که افشاکننده محکوم می‌شود در کمترین زمان بررسی و حکم صادر می‌شود؟؟؟!!!!؟
ولی آقای رئیسی قول داده زودتر از 5 سال دیگه تورم رو تک رقمی کنه! خودش گفته! ......یعنی حالا دبه کرده؟!
جناب معاون وزیر اسبق . ترکها با عراق و سوریه قرارداد آبی برای فرات و دجله نداشتن و ندارن ولی ما قراردادی با سابقه ۵۰ ساله با افغانستان داریم . درد هم اینجاست که آبی معادل دو سال حق اب ایران رو یزیدیان طالب از قصد به شوره زار فرستادن تا لب تشنگان سیستان به حق قانونی خود نرسند . حالا هی بگید برادران طالب و برادران افغان . قرارداد پس برای چیست . از طالب جماعت دیگه زور بشنویم خیلی نوبره . البته ما عادت کردیم مقاماتمون فقط حرف می زنن . بابا بگید نمی تونیم حقوق قانونی ایران رو بگیریم . همش صغری کبری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
کدام قرار داد شما که می گویید شاه با بستن آن قرار داد به ایران و سیستان خیانت کرده و قبولش نداشتید و می خواستید یک قرارداد بنویسید که منافع ایران توش اعمال شده باشد بعد از اینهمه سال چه کردید بیش از ده میلیون مهاجر افغان مفت و مجانی پذیرایی کردید که الان مدعی شدند رشدو پیشرفت ایران نتیجه تلاش و کوشش آنها است و می گویند مردم ایران تنبل هستند خب شما اگر طبیب هستید برید همون افغانستان خودتان را آباد کنید الان شما دارید داخل ایران حداقل روزی یک لیتر آب می خورد که همین می شود روز ده میلیون لیتر از آب ایران را می خورید
حرفها و توجیه های ناشیانه باقری در خصوص عبور ناو آمریکایی از تنگه هرمز، یک اعتراف غیر مستقیم و آشکار راجع به ناتوانی مطلق ایران در برابر توان نظامی غرب است
کارگر ایرانی :خواستار اخراج 20 میلیون افغانی از ایران هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
اقدام طالبان را محکوم می کنم ولی شهروندان افغان چه گناهی کرده اند ؟؟؟؟
مثل اینه که آمریکا هم همه شهروندان ایرانی را به خاطر روابط تیره دیپلماتیک اخراج کند ا ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
هیچ کجای دنیا نیم قرن به بیست ملیون نفر پناهندگی نمی ده بویژه افغانستانیها که هر کدام یک بشکه انتحاری محسوب می شوند از دولت آلمان یاد بگیرید و همه را اخراج کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بیست میلیون ؟ یعنی تو میری بیرون از هر 4 نفر 1 نفر افغانیه؟
اگر این 7 میلیون افغانی که می فرمایید غیر قانونی اومدن که در اخراج شون یک لحظه درنگ جایز نیست ، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است ، اگرم که قانونی اینجان ، کسی حق نداره ازشون به عنوان اهرم فشار و .... یاد کنه ، خوبه ترکیه بگه هر چی ایرانی اخراج می کنیم و کل مال و املاک شون رو هم مصادره می کنیم؟
این وزیر خارجه ماست که بلد نیست چطور از واژگان استفاده کند و در اصل ایشان در ابتدا توهین کرده اند
آفرین بر جناب علی مروی استاد دانشگاه واقعا حقیقت را فرمودند
اوضاع و احوال کشور اونقدر اسفناک شده که حتی حسین شریعمتداری هم روزه سکوت گرفته و دیگه دفاعی از سید محرومان نمیکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
شریعتمداری و علم الهدی ووو ابزار هستند تکلیف میشود در این زمینه بنویسید و بگوئید آنها هم اطاعت میکنند
کاری نکنند که دیگر به کارگران افغانی کار ندهیم. ظاهراً خوبی کردن به بعضی ها اسباب پررو شدن طرف می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
کلا باید یکی کمی از سودت کم میکردی و به کارگر ایرانی کار میدادی
جناب غضنفرآبادی!
شما که واقعیت این دولت را کشف کرده ای برای دیگران هم بفرما که چیست؟
چقدر گفتیم دارید مار در استین می پرورانید جناب شریعتمداری و دوستان. حالا چطور می خواهید عوامل طالبان را در ایران شناسایی کنید؟ یک کلمه از الفبای سیاست نمی دانید.
عجب قدرتی داریم
رسول اکرم سه سال در شعب ابیطالب بود و همگام با مسلمین در سخت ترین شرایط زندگی می‌کرد قرار است ما چند سال ور شعب تحریم فنا شویم آیا مسولان شرایط سخت ملت رو درک می‌کنند، ؟؟؟ آیا درکی از فرزند بیکار و دختر چهل ساله و در خانه مانده دارن ؟؟
این "قرارگاه" یعنی چی مثلا؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
یعنی تو پادگان هستیم
رییسی بخاطر بی‌کفایتی در اداره کشور هر چه زودتر محاکمه شود ؟؟ قرار است زندگی چند میلیون ایرانی نابود شود تا شما از خواب بیدار بشید ؟؟؟ سکه سال پیش همین موقع ۱۲ میلیون بود ریده بعد۳۲ میلیون این یعنی تورم ۳۰۰ درصد بعد یا کمال وقاحت ۲۰ درصد به حقوق کارمندان اضافه میشه مالیات آنها ۱۰۰ درصد رشد میکنه و عملا ۱۲ درصد به دریافتی آنها اضافه میشه واقعا لعنت بر این زندگی سراسر نکبت
افغانستان باید حقابه ایران را. طبق معاهده سال1351 بدهد.باید خسارات سالهای گذشته رانیز بدهد.اگر هم ندهد این خسارتها و جریمه ها برای آنها محفوظ می ماند.باید از الان از آفغانستان در محاکم بین المللی شکایت کنیم.
لطفا به نماینده مجلس بگویید خداوکیلی شما نظر ندهید چون بحث حقابه ایران طبق معاهده سال1351 با موضوع مهاجرین افغان در ایران دو موضوع متفاوت .هستند و بیخودی این موضوعات را به هم ربط ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
خداوکیلی افاغنه بازی در نیار بزار بریزنشون بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
نماینده مجلس پوپولیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
مهاجر عزیز الان کشورتان امن است و باید به کشور خود بازگردید.ده ملیون افغانی هم مشاغل ملت ایران را تصاحب کرده اند و هم از انواع امتیازات که جدیدا حکومت به آنها اعطا کرده برخوردارند.
طرفدارن رییسی از تمام توان خود برای تخریب روحانی استقاده می‌کنند از نظر سازی بعنوان منفورترین ریییس جمهور تا گم شدن فرش ؟؟ شک نکید اگه یک تخته فرش در زمان روحانی دزدیده میشد حاج حسین شریعت و صدا و سیمای پایداری ها داشت مراسم دادگاه روحانی رو مثل دادگاه کرباسچی زنده پوشش میدادن ؟؟ فعلا شما به ابر فساد زاکانی رسیدگی کنید تا وضعیت فرشها روشن بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
تخلف قالیباف و زاکانی در شهرداری ، شاسی بلند در مجلس ، صداوسیما و ..... توسط خبرگزاری فارس ، کیهان و علم الهدی پرداخته نمی شود و مدیون مردم ایران هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
فرش چیه زمان روحانی نصف کشورو بردن
وقتی بیش از سه برابر استاندارد جهانی نیروی نظامی داری و این افراد بخش عطیمی از بودجه را صرف میکنند اما در دوران خطر صداشون در نمیادباید برای تامین امنیت که آب و معاهدات بین المللی مترتبه هست تامین نشود ، باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ آیا نیروهای نظامی صرفا برای تهدید داخلی و مبارزه با بی حجابی طراحی شده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
وقتی نیروهای نظامی در اقتصاد و سیاست ورود می کنند همین می‌شود :
بخش خصوصی اقتصاد نابود می‌شود،
حذف چهره های شاخص و تاثیرگذار از سیاست
در انجام وظیفه اصلی خود نیز ضعیف عمل می کنند
جلوى ترانزيت مواد مخدر به اروپا رو بگيريد كافيه
اینکه گفته می شود قدرت اقتدار می آورد سخن کاملا درستی است دیدید زمانی که مقام ارشد نظامی ایران برای گرفتن حقابه سیستان پای میز مذاکره با طالبان نشست چطور لحن صحبت ها تغییر کرد و این همان چیزی است که آمریکا و تروئیکای اروپایی اش از آن واهمه دارند.
آمریکا و تروئیکا باید بدانند که اقتدار امروز ما یک شبه بدست نیامده بلکه حاصل استقلال سیاسی نزدیک به نیم قرن اخیر و پیشرفت های قابل ملاحظه ای است که در زمینه علوم مختلف از دفاعی گرفته تا صنعتی و پزشکی و ... توسط جوانان نخبه مان بومی سازی شده که خود آمریکایی ها بارها به این پیشرفت ها اذعان داشته اند و پیش بینی کرده اند که اگر ایران مهار نشود در چند سال آینده هم از نظر دفاعی و هم از نظر اقتصادی قدرت برتر و مطلق منطقه خاورمیانه خواهد بود، پس روی به رذالت سیاسی آورده با اعمال تحریم های ظالمانه علاوه بر در مضیقه قرار دادن ملت سعی در کند کردن حرکت پیشرفتی کشور دارند ولی به یاری خدا و با هوشیاری ملت فهیم ایران این نقشه شوم آن نقش بر آب خواهد شد و اگر بخواهند به این سیاست غلط ادامه دهند ملت ایران و سایر ملت های منطقه چنان درس عبرتی به آنها خواهند داد که تا ابد برایشان سر لوحه تاریخ بماند.
هفت میلیون تبعه؟؟؟؟؟؟؟خوووودش یک کشوره بریزید بیرون همششششششونو
بحران ال بیداد میکنه
کار نیست
نان نیست
افاغنه واسه چند غاز پول سازمان ملل نگه داشتید
باور کنید دلار ی که پای هر افغانی صرف میشه یک دهم پول سازمان ملل نیست
فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست
برای اختلاس ها و رانت خواری و گرانی و تورم و ....................... مصوبه ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک چرا نظر منو سانسور میکنی؟
۴۵ سالمه متاهل و مستاجر هستم ۳ سال پیش جزو اولین نفراتی بودم که در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردم
نه پیامکی اومد نه اطلاع رسانی شد حالا که مراجعه کردم میگن شما معرفی شدی به تعاونی....
که ۲۰۰ کیلومتر با من فاصله داره!
رفتم اونجا کارمندش میگه چرااااا تا الان نیومدی،من تا دیروز نمیدونستم همچین جایی وجود داره کم کاری اطلاع رسانی و کم تحرکی مجریان این طرح رو باید امثال من جواب بدن؟
خوب حالا چیکار باید بکنم،فعلا برو دو ۳ روز دیگه شایدم ۷ هشت روز دیگه،زنگ بزن ببینیم چی میشه!!
آقای رئیسی آقای بذرپاش محض اطلاعتون بنده پولم امادس مدارکم هم تو دستم ۳ ساله معطلم خسارت تورم این ۳ سال رو چه کسی بمن پرداخت میکنه؟ شاید اگه روز اول یه پیامک ساده بمن زده بودن با پول رهن امروزم صاحب خونه بودم
"عسگری نماینده مجلس گفت: درصورت ادامه این روند دیگر اجاره نشینی هم برای مردم آرزو خواهد شد"

پس چرا دست از روح و روان مردم بر نمی دارید و دائما بچه آوری و ازدواج مطالبه می کنید در حالی که برای جای خوابیدن، درس خواندن، درمان شدن، کار کردن، تفریح کردن، مسافرت کردن، اعتراض کردن و ... نیاندیشیده اید؟
این موضوع گم شدن فرشها هم مثل گم شدن تاجها و جواهرات سلطنتی است که توسط سخنگوی دولت اعلام شد و بعد معلوم شد از اساس دروغ بود؟
5 میلیوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون افغانی؟؟؟؟ اب و نون و کار و غذاشون طالبان میده یا سازمان ملل؟؟؟؟
الان کشور اینهمه مشکل آب دارد این سطح افاغنه که نه سرمایه مالی دارند نه فکری به چه درد می خورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام. در عرف عمومی می توان مقامات کشورهای دیگر را ساده بیان کرد و نوشت اما در مکاتبات و سخنان مقامات دیپلماتیک حتما باید عناوین رسمی مقامات دیگر کشورها نوشته شده و بیان شود. مثلا همه می گویند چین، کره شمالی و.. اما در مکاتبات وزارت خارجه باید نوشت "جمهوری خلق چین" و "جمهوری دمکراتیک مردم کره". بر این اساس گفته جناب آقای قاضی عبید، یک مقام طالبان هم درست است. نام و عنوان رسمی وزیر خارجه دولت طالبان از این قرار است: محترم الحاج مولوی امیر خان متقی وزیر امور خارجه
هم وطنان عزیز دقت داشته باشید .بعنوان مثال امریکا ،هر عاملی که باعث ضربه زدن به ارزش پول ملیش بشود شدیدابرخوردمیکند وشدیدا مورد حمله یاتحریم قرارمیگیرد.بعبارت دیگر ارزش پول ملی ابروی اقتصادی یک کشور میباشد.همین بانکها منبع تورم درکشور هستند.دربخش مسکن ،سکه و...عامل اصلی بانکها وصندوقهای اعتباری هستند.اگر بانکها روجمع کنیم .تورم تمام میشود.
مدیریت فضای مجازی دست ما نیست! سولات که دست شماست
افغانی : چطوری ایرانی؟
چقدر کامنت گذار ناشناس زیاد شده. خیلی مشکوک نیست جناب تابناک؟ یا تو خواب هستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
می خوای برای کامنت گذاشتن کد ملی مون رو هم بذاریم دادگاهی مون کنی؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
برای دادگهی کردنت نیاز به اسمت نیست. چون ای پی سیستمت می افته. از بیتر اینترنت کشور بالاخره استفاده میکنی و قابل ردیابی هستی. مسئله اینه که اکثر کامنت های ناشناس یا ربات هستن یا مزدور. هدفشون هم بازی با اعصاب و روان مست. وگرنه من چند ساله اینجا همه جور کامنتی گذاشتم. اکثرا هم چاپ شدن. کسی هم کاریم نداشته.
وعده پنج ساله معاون رئیس جمهور برای تورم تک رقمی


اگر هم تک رقمی نشد الحمدالله ملت صبور و مقاومی داریم به همراه مسئولین انقلابی و جهادی

می گذاریم برای پنج ساله هشتم
نشد
نهم
نشد
دهم

وقت بسیار داریم ، مهم انست که دشمن سوء استفاده نکند .
آقای بذرپاش نطق نکن خلاصه وار بگو مسکن در چه مرحله ای است و کی تحویل می شود؟
بذرپاش: قرارگاه مسکن تشکیل شده است


زمین و مصالح و وام و کارگران رایگان

ان شاء الله مشکلی ندارید

اخه برای ساختن قرارگاه این موارد لازم هست

گفتیم شاید خبر ندارید
رییس صدا و سیما: در فتنه پاییز، مدیریت بحران چند روز اول از د......شاهدتسلط شما خانم های محجبه و بسیار محجبه تهران بر نطق جناب جبلی است
با سلام دولت ایران به هفت میلیون افغانی این همه امکانات داده یارانه داده مدرسه رایگان در اختیار گذاشته و صدها امکانات دیگر که یک فرد افغانی مانند یک ایرانی داره اسفتاده میکنه حال که آنها فقط میخواهند آب بدهند اعتراض دارند ما هم میخواهیم افغانی ها به کشور خودشون برگردند تا آن امکانات شامل حال خود ایرانی ها شود هفت میلیون نفر غذا - آب - مدرسه - بیمارستان - و غیره آیا این ظلم نیست در حق مردم ایران
جایی رسیده ایم که کشور افغانستان نیز برای ما خط ونشان میکشه
کسی از حال حاج حسین شریعتمداری خبرداره؟ الان چند روزه هیچ مطلبی درباره گرانی و فقر و بدبختی مردم انگلیس در کیهان نوشته نمیشه!
نگرانم نکنه اتفاقی براش افتاده باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
رفته یه سر تنگه رو ببنده برگرده!! زود میاد
ما ملت ایران از شما مسئولین خواهش می کنیم افغانیها رو بفرستین کشورشان
واقعا ترسناک شده میری بیرون اونقدر که افغانی می بینی هموطن نمی بینی
اقای باقری اگر نمایش هم باشد بالاخره نمایش خود را به رخ کشیدند. مگر نه اینکه شما هم با حضور ناوگروهتان در کانال سوئز و برزیل تلاش کردین نمایش توانمندی و اقتدار اجرا کنید؟
از مستعان کمک بگیرید
«نظامی ارشد ایران» پای میز مذاکره با طالبان نشست»
وقتی در حضور رؤسای جمهوری کشورهای همسایه از گذاشتن پرچم آنها با بهانه ی «پروتکل» خودداری می شود پاسخ آن را طالبان با نگذاشتن پرچم کشور می دهد. هنر واقعی در سیاست آن است که همه به کشور احترام بگذارند نه فقط آنها که ادب سیاسی دارند.
این طالبان آخر یک سیخی تو چشم ایران میره
اين بذر پاش به يك جاي كلفتي وصله ! اين همه خرابكاريهاي پي در پي و مسيوليتهاي پي در پي !
لزومی به حمله به افغانستان نیست بخش بزرگی از مردم افغانستان ایرانی و ایران دوستند بهتر است روی آنان سرمایه گذاری شود و از پتانسیل انان استفاده شود و البته طالبان کاملا تحریم شوند و با طالبان قطع رابطه شود تا حساب کار فورا دستشان بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
همین الان هم استانهای شیعه نشین دارند از بیت المال ایران ارتزاق میکنند.
نمیتونین افغانیهای رو بیرون کنین فراخوان بدیم ما مردم خودمون بیرونشون کنیم این دبه های پرزادو ولد رو
بذرپاش: قرارگاه مسکن تشکیل شده است

الفاتحه !
عفو گسترده ترحم بر پلنگ تیز دندان نیست؟ پایمال کردن حق الناس بحساب نمیاید
متاسفانه تمام قد قلدری ها فقط برای مردم داخل است خارج ازمرزها ظاهرا محلی از اعراب نداریدکمی هم به غیرتتان بربخورد ...مردم که همیشه وهمه جا ایستاده اند اینهمه توهین رابرای چه تحمل کنیم افاغنه محترم به کشورشان بازگردند7میلیون نفر بسم الله....
تورم تک رقمی طی چند سال!!!/ مرا یاد برنامه 20 ساله(تا 1404 ) انداخت/ راستی به کدام هدف برنامه 20 ساله رسیدید/ یادش بخیر آنروزها 30 سالمون بود و چقدر بیهوده چشم انتظار بودیم!
دیر یا زود با این سیاستی که شرق گداها در مورد طالبان اتخاذ کردن باهاشون درگیری نظامی پیش می آید
فیلتر برخی؟؟؟!!! شبکه‌های اجتماعی مصوبه لازم‌الاجراست!
دقیقا میشه آقای دادستان اسم اون برخی دیگه که هنوز فیلتر نشده رو نام ببرن تا مردم بتونن استفاده کنن؟!
شبکه ای مونده واقعا؟؟؟
باعنایت به اینکه از نظر قانون مشروطه و نظر امام خمینی حکومت پهلوی غیر قانونی بوده لذا کلیه سرزمین های که در دوران پهلوی به افغانستان .ترکیه و...داده شده غیر قانونی است لذا مجلس با تصویب قانونی خواستار پسگیری این سرزمین ها از طریق حقوقی یا نظامی بشه تا دشت ناامید که سرچشمه هیرمنده به سیستان برگرده همچنین آرارت و بحرین و....
پیشنهاد نماینده مجلس: هفت میلیون تبعه افغانستان را به کشورشان بازگردانیم:
جناب نماینده
انصاف هم چیز خوبی است!!!
سه کشور آمریکا-پاکستان- ایران باعث روی کار آمدن مجدد طالبان و آواره شدن میلیونها انسان در افغانستان شدند و این افراد بیگناه به ما پناه آورده اند و اینگونه بی رحمانه با آنها برخورد کردن دور از انسانیت است.!!!
چرا نمی گوئید با آنهائی که نمایندگان واقعی مردم افغانستان را از سفارت افغانستان در ایران بیرون کردند و طالبان خون ریز و جنگ طالب را در سفارت تهران مستقر کردند چه باید کرد؟؟
سفرمقام نطامی به کابل در حقیقت تایید حکومت طالبانه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار