بازدید 13329
رونمایی از اهداف لایحه برنامه هفتم توسعه؛

از تورم تک رقمی تا رشد اقتصادی ۸ درصد/ کدام بانک‌ها تا ۱۴۰۶ ممکن است منحل شوند؟

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران سرانجام امروز منتشر شد؛ لایحه‌ای که اهداف متعددی همچون رشد اقتصادی ۸ درصد و کاهش تورم به ۹.۵درصد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 21 May 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛  برنامه پنج ساله هفتم توسعه (۱۴۰۲-۱۴۰۶) در شرایطی امروز منتشر شده است که نگاهی به برنامه ششم توسعه نشان می‌دهد این برنامه در اجرا با چالش‌های عدیده‌ای مواجه بوده است، به گونه‌ای که اثرپذیری تولید ناخالص داخلی از مشکلات ساختاری بودجه، نفت محور بودن رشد اقتصادی، وابستگی دولت و اقتصادی ملی به درآمد‌های حاصل از صدور نفت و اثرپذیری شدید اقتصاد از تداوم تحریم‌های بین المللی و همچنین نااطمینانی در مواجهه با شوک‌ها و اختلالات بیرونی نرخ رشد اقتصادی و سرمایه گذاری را به شدت کاهش داده است.

این چالش در سه برنامه اول توسعه از سند چشم انداز نیز وجود داشته است، به گونه‌ای که متوسط نرخ رشد سه برنامه اجرا شده ۱.۸ درصد در مقایسه به نرخ هدف گذاری ۸ درصدی می‌باشد. نرخ منفی بهره وری عوامل تولید در دو دهه گذشته، افزایش ضریب جینی از ۰.۳۴ به ۰.۳۸، کاهش نرخ رشد سرمایه گذاری از ۲۱.۵ درصد قانون برنامه ششم توسعه به منفی ۴.۵ درصد، طولانی شدن عمر طرح‌های اقتصادی از ۱۰ سال ۱۳۹۱ به ۱۷.۶ سال در ۱۴۰۰، افزایش نرخ رشد نقدینگی از ۱۷ درصد قانون برنامه به ۳۰ درصد، و عملکرد ۳.۵ درصدی صادرات غیرنفتی در مقایسه با هدف ۲۱.۷ درصدی قانون برنامه ششم توسعه بخشی از چالش‌های بنیادی موجود برنامه‌های توسعه را نشان می‌دهد.  

حال در برنامه هفتم توسعه، تحرک بخشی به چرخه قدرت ملی از طریق تمرکز بر جهش اقتصادی به منظور تفوق بر چالش‌های موجود مورد تاکید قرار گرفته است.

از جمله هدف گذاری برنامه هفتم توسعه عبارتند از:

هدف رشد اقتصادی ۸ درصد

رشد تشکیل سرمایه ناخالص (سرمایه گذاری) ۲۲.۶ درصد

رشد موجودی سرمایه ۶.۵ درصد

رشد اشتغال ۳.۹ درصد سالانه معادل یک میلیون شغل

متوسط نرخ تورم ۱۹.۷ درصد و نرخ تورم هدف‌گذاری شده در پایان برنامه به رقم ۹.۵ درصد

رشد بهره وری کل عوامل تولید ۲.۸ درصد با داشتن سهم ۳۵ درصدی از رشد اقتصادی ۸ درصدی

متوسط رشد نقدینگی ۲۰.۴ درصد و در سال پایانی برنامه به رقم ۱۳.۸ درصد

متوسط رشد صادرات نفتی ۱۲.۴ درصد

متوسط رشد صادرات غیرنفتی ۲۲.۶ درصد

رشد واردات کالا ۱۶.۲ درصد

رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۴ درصد

متوسط نسبت درآمد‌های عمومی به اعتبارات هزینه‌ای ۹۴ درصد و در سال پایانی برنامه به ۱۰۰ درصد برسد.



شرایط جدید انحلال بانک‌ها در برنامه هفتم چیست؟

در ماده ۵۷ لایحه برنامه هفتم توسعه ضوابط مربوط به انحلال بانک‌ها، کاهش ناترازی بانک‌ها و عزل مدیران بانکی تشریح شده است.

در این ماده تأکید شده که با هدف اصلاح ساختار مالی نظام بانکی و کاهش ناترازی بانک‌ها در طول اجرای برنامه؛

الف) بانک مرکزی ج. ا. ا مکلف است نسبت به ارزیابی دقیق کیفیت دارایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به هزینه بانک و موسسه ذی ربط، اقدام و تا پایان سال دوم برنامه آن‌ها را در سه طبقه سالم قابل احیا و غیر قابل احیا طبقه بندی نموده و اصلاحات ساختاری لازم را در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ناتراز قابل احیا و غیر قابل احیا، به عمل آورد. سازوکار اجرایی و دستورالعمل ارزیابی کیفیت دارایی موسسات اعتباری ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پس از تصویب در شورای پول و اعتبار ابلاغ می‌گردد.

تبصره- بانک مرکزی ج. ا. ا مجاز است در اجرای این بند از تمامی روش‌ها و ظرفیت‌های ممکن از جمله تأسیس شرکت ارزشیابی دارایی‌ها استفاده از خدمات موسسات حسابرسی و کارشناسان استفاده نماید. در صورتی تاسیس شرکت ارزشیابی دارایی‌ها توسط بانک مرکزی بانک مرکزی موظف است به گونه‌ای اقدام نماید که دوره فعالیت شرکت مزبور محدود به سال‌های اجرای برنامه باشد.

ب)  به منظور ارتقای نظارت بانک مرکزی و در صورت تخطی موسسات اعتباری از قوانین مقررات و نیز در اجرای برنامه بازسازی و حل و فصل در شبکه بانکی و با هدف ارتقای ثبات و سلامت نظام بانکی بانک مرکزی حسب مورد از اختیارات زیر برخوردار است.

۱- جلوگیری از توزیع سود قابل تقسیم و اندوخته‌ها بین سهامداران؛ تبصره- بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مشمول مقررات مربوط به حداقل سود تقسیمی سالانه موضوع ماده (۹۰) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت نمی‌باشند.

۲- انتصاب ناظر یا ناظران مقیم برای حصول اطمینان از حسن اجرای اقدامات اصلاحی مقرر؛


۳- انتصاب حسابرس مستقل جهت تهیه گزارش‌های ویژه


۴- الزام به نگهداری اندوخته ویژه


۵ - ممنوعیت پرداخت‌های جبرانی یا پاداش‌های مدیران حداکثر به مدت یک سال


۶- الزام سهامدار عمده مالک (واحد به کاهش میزان سهام از طریق واگذاری تمام یا بخشی از سهام تحت تملک خود در مهلت زمانی مقرر

تبصره - در صورت عدم واگذاری سهام مورد نظر در مهلت، مقرر تمامی حقوق و اختیارات سهامداران به استثناء حق دریافت سود تقسیمی سالانه سلب و به بانک مرکزی واگذار می‌گردد. بانک مرکزی به منظور کاهش میزان سهامداری مالک واحد عند الزوم پس از اعمال برخی اصلاحات در موسسه اعتباری رأساً یا از طریق صندوق ضمانت سپرده نسبت به فروش تمام یا بخشی از سهام مزبور و پرداخت عواید به سهامداران اقدام می‌نماید. با اعلام خاتمه فرآیند واگذاری سهام توسط بانک، مرکزی حقوق و اختیارات سهامداران نسبت به سهام واگذار نشده مطابق با قوانین جاری کشور برقرار می‌گردد.

۷- لغو مجوز فعالیت، بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی یا شعبه بانک خارجی

۸-الزام مجامع عمومی هیات مدیره و مدیر عامل بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی به ارائه و اجرای برنامه اصلاح ساختار، مالی سهامداری و مدیریتی یا انحلال مطابق با برنامه زمان بندی تعیین شده و نظارت بر اجرای موثر آن

۹ - عزل اعضای هیأت مدیره هیأت عامل مدیر عامل قائم مقام مدیر عامل و مدیران موثر؛

۱۰ - در اختیار گرفتن اداره امور بانک و موسسه اعتباری غیربانکی و تعیین هیأت سرپرستی با اختیارات کامل هیأت مدیره پس از عزل اعضای هیأت مدیره هیأت عامل، مدیر عامل، قائم مقام مدیر عامل و مدیران موثر.

تبصره - با تعیین هیات سرپرستی تمامی اختیارات مجامع عمومی عادی و فوق العاده بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی به شورای پول و اعتبار محول می‌شود.

۱۱ - افزایش سرمایه و در صورت لزوم با سلب حق تقدم سهامداران؛

۱۲- تبدیل مطالبات حال شده سهامداران عمده به سرمایه


۱۳ - تبدیل بخشی از سپرده‌های عمده به سرمایه؛


۱۴ تبدیل بدهی‌های غیر سپرده‌ای به سهام


۱۵- فروش یا انتقال تمام یا بخشی از دارایی‌ها و بدهی‌ها با انتقال تمامی تضامین و تعهدات مربوط عیناً به بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی دیگر یا شرکت‌های مدیریت دارایی‌های بانکی

تبصره - استفاده از اختیارات موضوع بند‌های (۱)، (۱۰) ۰ (۱۱)، (۱۲)، (۱۳)، (۱۴) و (۱۵) و نیز دستور انحلال موضوع بند (۸) مستلزم تصویب در شورای پول و اعتبار و به کارگیری اختیار موضوع بند (۵) (۶) و (۹) منوط به صدور رای قطعی در هیأت انتظامی بانک‌ها و یا هیات انتظامی تجدیدنظر می‌باشد.

ج) کلیه دستگاه‌های اجرایی مراجع قضایی و نهاد‌ها از جمله وزارت اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان امور، مالیاتی سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان تامین اجتماعی شهرداری‌ها فرماندهی انتظامی کشور موظفند علاوه بر ارائه اطلاعات تسهیل و تسریع در اعطای مجوز‌ها گواهی پایان کار ساختمان و صدور مفاصاحساب مالیاتی با بانک مرکزی در زمینه اجرای برنامه اصلاح نظام بانکی همکاری نمایند مصادیق همکاری موضوع این بند پس از تصویب در شورای پول و اعتبار توسط رئیس کل به دستگا‌های ذی ربط اعلام می‌شود.

د) جبران تعهدات و پرداخت بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی غیر دولتی در فرآیند حل و فصل از محل دارایی‌های آن‌ها و با شکایت بانک مرکزی در صورت تعیین مقصر در دادگاه صالحه از محل دارایی‌های مدیران و سهامداران مقصر انجام می‌گیرد. مراجع قضایی موظفند حداکثر ظرف مدت یک سال نسبت به صدور رای در خصوص دعاوی موضوع این بند اقدام نماید.

هـ) بانک مرکزی مکلف است پس از ارزیابی کیفیت دارایی‌ها و شناسایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ناتر از قابل احیاء و غیر قابل احیاء به منظور ایجاد زمینه کاهش دارایی‌های نامطلوب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نسبت به تاسیس شرکت مدیریت دارایی‌های بانکی اقدام نماید در صورتی که بانک مرکزی تمام سرمایه شرکت را تامین ننماید بانک مرکزی، سهامدار ممتاز با حق تعیین کلیه مدیران شرکت و حداقل دوسوم آرای مجامع عمومی محسوب می‌گردد. در این راستا:


۱- مالیات ناشی از شناسایی درآمد تجدید ارزیابی دارایی و نقل و انتقال دارایی بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی قابل احیا و غیر قابل احیا که در جریان اجرای برنامه بازسازی و حل و فصل به شرکت مدیریت دارایی‌ها انتقال می‌یابد برای یکبار در طول برنامه هفتم مشمول مالیات با ترخ صفر است.


۲ - اساسنامه شرکت مذکور و ضوابط ناظر بر تأسیس فعالیت و انحلال شرکت مدیریت دارایی و نیز نحوه قیمت گذاری دارایی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ناتراز برای واگذاری به شرکت ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ، قانون به پیشنهاد بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی به تایید شورای پول و اعتبار خواهد رسید دوره فعالیت شرکت مزبور محدود به پایان ماموریت آن بوده و بانک مرکزی موظف به انحلال این شرکت پس از پایان ماموریت می‌باشد.

و- انجام اقدامات موضوع این ماده با شکایت سهامداران مدیران با سایر اشخاص به هیچ وجه توسط مراجع قضایی و غیر قضایی، متوقف باطل یا ملغی الاثر نمیشوند در صورتی که اشخاص مزبور به موجب رأی قطعی دادگاه متضرر شده باشند خسارات وارده در حدود مقرر در قانون و حکم دادگاه صرفاً به صورت مالی توسط بانک مرکزی جبران می‌شود.

ز- انجام هرگونه فعالیت بانکی از قبیل سپرده گذاری جذب سپرده اعطای هر نوع تسهیلات بصورت مستقیم و غیر مستقیم توسط دستگاه‌های موضوع ماده ۱ این قانون، صندوق‌های دولتی و غیر دولتی و اشخاص وابسته به آن‌ها اعم از اینکه دارای قانون خاص باشند یا نباشند، منوط به وجود اجازه صریح قانون گذار و اخذ مجوز از بانک مرکزی می‌باشد.

 

برای دریافت فایل پی دی اف متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه اینجا کلیک کنید.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
کلا برنامه نیست یک سری آرزو هست بدون نقشه راه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
هدف اصلی این برنامه های پنجساله حذف درآمد نفت وگاز از سفره مردم است وبقیه آن داستان کرد شبستریست
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
من اسم این برنامه رو از خیال تا محال مینمامم ، چون کاملا برازنده اون هست
خخخخ
شش تا قبلی به کجا رسید که الان طرح 7 هم آمده
تورم 47%
رشد اقتصادی منفی
بانک های ناتراز
حراج اموال ملی و دولتی
فقر 25% جمعیت
و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
داداشم خط فقر اعلامی بانک مرکزی بالای 18 میلیون هست و با این عدد بیش از 70 درصد ملت زیر خط ففر هستن
قرار است چگونه تورم تک رقمی شود؟؟؟ با هزینه های اضافی بسیار در بودجه چاپ پول بدون پشتوانه برای جبران، صادرات نفت و گاز با قیمت.... به عراق و چین و سوریه با پرداخت .......، با فشار مالیاتی شدید به مردم یا مانند همیشه همکاری مرکز آمار با دولت!!!!
دولتی که وعده ۶ ماهه کاهش تورم می داد بعد از ۲ سال با تورم بیش از ۱۰۰ درصدی لایحه کاهش تورم برای اینده می دهد!!!!! تنها بخش قابل ملاحظه این لایحه افزایش درآمدهای مالیاتی برای دولت است یعنی فشار بیشتر و بیشتر به مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تورم 60 درصدی ماه شهریور سال 1400 به تورم 40 درصدی رساندن در آخر آن سال تا بتوانند ارز 4200 را حذف کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
۱۷:۰۱
حالت خوبه؟!!!!!!! مطمئنم حالت خوب نیست! دولت رئیسی رکورد تورم از اول تاریخ ایران رو زده بعد تو میگی تورم رو کاهش داده؟ چرا سر از زیر برف بیرون نمیارید؟ ملت با دروغ های شما زندگی نمیکنن واقعیت رو در سفره هاشون میبینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
از روال تاریخ حرف زده شد و نه چیز دیگر
در ضمن رکوردار تاریخ تورم برای دهه 20 شمسی هست با تورم 103 درصدی
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
برای ملت تورم محسوس مهمه نه اینکه فلان آلیاژ رو گرون نکردن ، اون چیزی که سفره ملت داره حس میکنه رکورد تاریخی هست که موفق شد پول ایران رو به بی ارزش ترین پول دنیا تبدیل کنه ، بیخود دفاع الکی نکنید کسی باور نمیکنه
بابا، این قدر از این برنامه های توسعه انتقاد نکنید. می بینید که در همان برنامه ششم هم، در کنار نرخ رشد منفی بهره وری و کاهش سرمایه گذاری و این جور چیزها، موارد افزایشی هم وجود داشته است مثلاً طول زمان اجرای طرحهای اقتصادی و ضریب جینی و نرخ رشد نقدینگی افزایش یافته.

حالا باز هم این آدم های بدبین تیره دل می پرند وسط و این دستاوردهای مثبت را هم مسخره می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اشتباه نکنید. این ضریب جینی در واقع «شاخص نابرابری» است. شاخص فلاکت چیز دیگری است هر چند این دو به هم مربوط هستند.
نمونه بانک پارسیان که دست ایران خودرو ورشکسته است
یاد سند 1404 افتادم! هر روز که به سال 1404 نزدیک شدیم از اهداف سند بیشتر عقب افتادیم تا جایی که سند رو بردن در پستوها پنهان کردن و دیگه صداش رو در نمیارن
در مورد بانک ها هر چی نوشته همش خیال بافیه .. نه قدرتشو دارید نه قصد شو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
4سال باید برشکستگی بانکها را تحمل کنیم که چی بشود؟؟؟×××
ببینم، موقع رونمایی از این طرح های توسعه، با این همه زیبایی و شکوه، کسی هم به عنوان مسئول دفع چشم زخم تعیین می شود؟

همین، دیگر! از مهم ترین نکته غفلت می کنید. آن وقت بعد از پنج سال هاج و واج می مانید که چرا تمام هدف گذاری این برنامه ها برعکس از آب در می آید.
برنامهای توسعه توی این 43 سال زیاد شنیدیم ولی تا حالا کدامشان انجام گرفته که حالا یک 5 ساله دیگر انجام بگیره. شهرداری تهران 14 سال است می خواهد سند مجتمع تجاری ابریشم را بزند اما نتوانسته. حالا شما می خواهید طرح 5 ساله را به سر انجام برسونید. طالبان شاید بتواند ولی شما را خدا عالم است. اگر مدیران تان شبیه مدیران شهرداری تهران باشد نه خودتان را به زحمت بیندازید. نه مردم را امیدوار.
یعنی چه که هنگام رونمایی از برنامه هفتم توسعه، شکست کامل برنامه ششم را به رخ می کشید؟ چرا اینقدر گذشته گرا هستید؟

مثل این می ماند که مثلاً هنگام تعیین شعار هر سال، نگاه کنیم ببینیم که شعار سال قبل تحقق یافته یا نه.
اینا که همه اش قصه است
همه هم ایمان دارن که اجرا نمیشه
وقتی محقق نشد کی پاسخگو هست ‌‌ومحاکمه میشه؟
بالاخره باید یه مقصری داشته باشه عدم تحقق وعده ها
هر کسی بیاد بگه تقصیر دولت قبل بود و برا مردم لالایی بخونه بعد بره دولت بعدی دوباره بیاد بنداره گردن دولت قبل و هیچکس هم بخاطر قصور محاکمه نشه چیزیه که 40 ساله اتفاق میوفته
حیف کاغذ که صرف پرینت کردن این برنامه ها میشه
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
باید تمام اسناد سه قوه با سربرگ قوه قضائیه چاپ بشه و مثل سند ازدواج که یه پسر بیچاره میادسکه مهریه میکنه به امید ندادن و بعدا همون سند ازدواج پدرشو در میاره چون با سربرگ قوه قضاییه هستش.باید تمام مکاتبات و توافقات و تعهدات و برنامه ها و سوگندنامه ها و غیره وذلک حکومت تماما ضمانت اجرائی داشته باشه تا کسی تو حاکمیت جرات وعده سرخرمن دادن نداشته باشه .چطور به اون پسر بیچاره میگن غلط کردی بدون مطالعه و تحقیق و پشتوانه قبول کردی حالا برای زندگی میلیونها انسان نباید ضمانت از مسئولین گرفته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تا حالا کی گفتند مقصران خودشان هستند اخرش همه تقصیرها میفته گردن مردم
تورم 9.5 درصد تو همین کتابهایی که زیر پارچه بود نوشته شده ؟
فقط مواظب باشید که این طراحان بزرگ

برنامه ها را

کشورهای دنیا خاصه کشورهای پیشرفته و دشمن با نفوذ و یا التماس و یا هر توطئه ای


ندزدند

اینها هم خودشان حیف هستند و هم برنامه هایشان و از همه اینها که

خیلی خیلی خیلی مهم و حساس هست

مجریان این برنامه ها و مسئولین زحمتکش و رنج کشیده و انقلابی و جهادی هستند

شما را بخدا خیلی مواظب این جماعت باشید

شما را بخدا مواظب باشید خطی رویشان نیفتد که کشور و ملت

بیچاره می شوند
من عضو ستاد تدوین برنامه در یکی از وزارت خانه ها بودم. کلا جمع کردن برنامه بیشتر طنز بود. اول کلی جلسه کارشناسی گذاشتند برنامه سازمان ها و دستگاه ها را بگیرند ، بعد ناگهان بدون حضور نمایندگان دستگاه ها چیز دیگری در سازمان برنامه و بودجه از لپ لپ بدر آمد!
بیچاره مملکت ...............................................
تاثیر گذار بود
این دولت برنامه ای ندارد فقط هر چند وقت اصلاح قیمت انجام می دهد دستش درد نکند باز همین کار را می کند مانند مثال ملا نصردین که زنش را کتک می زد
دولت خود در ایجاد تورم نقش اساسی دارد و از این تورم کسب درآمد و کا افرینی ( به شیوه همه دست در جیب هم ا) دارد انوقت این نوشته بالا چیزی شبیه یک جوک است
6تا5سال ملت رو گذاشتن سَکار و هیچ کاری از پیش نبردن جُز گرفتارتر کردن مردم پس با هفتمی هم هیچ کاری از پیش نخواهند برد.
اگر بانکهای خصوصی منحل بشوند اقتصاد درست میشود
تا وقتی عدالت اجتماعی به این سرزمین برنگردد، هیچکدام از این طرحها توسعه برای ایران نمی آورد
جناب تابناک نظرات یک‌سویه منتشر نکنید لطفا
اگر باز دوباره دنبال توافقات باج گونه یا سرکوب اقتصادی صورت گیرد دوباره بر می‌گردید به سرجای اول
و فقط هم با مالیات گیری درست و کامل از دلالی کاذب سر 3 سال نشده تورم تک رقمی می شود
خخخخخ! مسخره بازی در حد.
شش برنامه قبلی را یکی نیست بیاد به ملت گزارش بده ببینیم چی شدند؟! هرچند مردم می دانند وقتی دولتها قابلیت‌هایشان رو به اینده موکول کردند یعنی بی کفایت هستند. یکی از بی کفایت ترینها هم که در بی کفایتی دولت احمدی نژاد را زد همین دولت فعلی است. متاسفم که رای دادم.
باید اول گزینش مدیران براساس لیاقت و رای گیری از مردم انجام شود وقتی آدم ها درست سرکار باشند کارهای درست هم انجام می دهند در نتیجه اوضاع درست می شود. وقتی تمامی انتخاب ها سلیقه ای و فرمایشی است اوضاع بدتر و بدتر خواهد شد. برنامه توخالی را همه بلد هستند بنویسند. دنیا دنیای تخصص و تعهد است وسلام.
اولاً از این برنامه ها زیاد نو شته شده وقتی متن را خواندم بیشتر رفع تکلیف هست ثانیا مگر قرار نبود همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه گنجانده شود ثانیا بنظر می رسد دربخش رفاه و آسایش کارکنان دولت مطلب خاصی ندارد ،همگان می دانند یک برنامه زمانی موفقیت آمیز هست که شرایط رضایت مشتریان که همان کارمندان باشد را ایجاد کند وقتی کل برنامه را نگاه کردم دریغ از یک کند رایعا در مجموع هرکس این مطالب را به اصطلاح برنامه مطالعه کند بخدا کاملآ از آینده ناامید می شود
خخخخخخ!!!بابا شما خیلی باحالید تاریخ باید ثبت کنه کارای شمارو برای نسل آینده. مردم چی هستن در ذهن شما؟مردم رو با یه سری بچه 5 ساله اشتباه گرفتین. بابا هممون تو یه کشور زندگی میکنیم .همون طور که شما یه سری چیزا رو میفهمین ما هم میفهمیم پس تقلا و دست پا اضافه برای گول مالیدن سر مردم اضافه کاری الکیه فایده نداره زور نزن انژیتم نگه دار تا بتونی کارتو درست انجام بدی
چند نکته
1_در مورد بانک ها اینقدر قدرت گرفتند بزرگ شدند که کسی نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابروست به عنوان مثال همین قانونی که تصویب شد و قرار شد بانک ها سرمایه لازم برای ساخت 4 میلیون مسکن رو تامین کنند که همه دیدیم چیشد مثال بعدی عدم رفع مسدودی پول های بلوکه شده در طرح خودروهای وارداتی که هنوز بعد از 2 ماه بعضی ها گرفتار هستند!!
2_ درباره تورم تک رقمی زهی خیال باطل چون هر ساله حقوق ها 25 الی 30 درصد اضافه می شود چطور می شود که تورم از افزایش کمتر شود و اینکه با توجه به اتفاقات اعتراضات پارسال از بیم تکرار قیمت بنزین رو به زور با کم کردن کیفیت بنزین افزایش ندادند که اگر افزایش پیدا کنه ابر تورم بوجود می آید و درباره نان هم همینطور است بالجبار دارند از هیجانی شدن و اتفاقات جدید جلوگیری می کنند چون جامعه و وضعیت فعلی کشش این افزایش رو در حال حاضر ندارد
3_ درباره رشد وقتی شما در کنترل تورم ضعیف باشی هر چقدر هم تلاش کنید به رشد 20 درصدی هم برسند دقیقاً مثل الان که با وجود تورم آثار رشد خنثی می شود
4_نکته آخر و مهمتر از همه سیستم ضعیف و نا کار آمد دستگاه قضایی در کنترل و اجرا قوانین است که شاهد انواع مختلف باند مافیا، سلطان ها، دلالان، رانت خواران، نجومی بگیران، ابر بدهکاران، دزدان و غیره غیره هستیم که از پس آنها بر نمی آیند!!! بهر حال وقتی صفره ای پهن باشد همه در کنار این صفره از این وضعیت بی نصیب نیستند باهم کنار می آیند و به همین شیوه که در دست گرفتند ادامه خواهند داد.
جرات اعلام اسامی ابر بدهکاران و اینکه با چه کسانی اشناییت یا از چه خانواده ای هستند و با نفوذ چه کسی تسهیلات گرفتند رو ندارند بعد می خواهند از پس مشکلات بر بیایند!!؟
خیلی خوبه که دولت وقت خودشو با این بیانیه ها پر میکنه
برنامه های پنج ساله شبیه وعده های سر خرمنه! آخرش میشه هیچ و پوچ و هزار و یک توجیه براش می بافند.
زرشک..............
"از تورم تک رقمی تا رشد اقتصادی ۸ درصد"
ای کاش تابناک عملکرد برنامه ششم را تحلیل می کرد که ما چند درصد به اهداف برنامه ششم رسیده ایم و آسیب شناسی می شد که چرا به اهداف مورد نظر بطور کامل نرسدیه ایم.
کدام بانکها تا 1406 منحل می شوند؟ با این روشی که شما پیش گرفتید باید نگران چیز دیگری باشید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر