بازدید 12538
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۳۱ اردیبهشت

در زمین طالبان بازی نکنید / پیام آشتی‌طلبی بن سلمان و دموکراسی اردوغان /معلم کارمند نیست

هشدار مقامات کشورمان به طالبان درباره حقابه هیرمند، سوال‌های بی‌جواب مانده از عزل عزیزی خادم، آتش‌سوزی مهیب در تهران با ۱۷ مصدوم، کابوس هوش مصنوعی برای دموکراسی‌ها، برنده دیپلماسی انرژی ایران و پاکستان، دوئل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای رکود! و رونمایی از برنامه هفتم توسعه با رویکرد مساله‌محوری، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰ 21 May 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در حالی چاپ و منتشر شد که شاخص‌های دیپلماسی موفق در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت خارجه، هشدار مقامات  ایران به طالبان درباره حقابه هیرمند و بیم و امیدهای برنامه هفتم توسعه در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


در زمین طالبان بازی نکنید


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با تیتر در زمین طالبان بازی نکنید، نوشت: در پاسخ به مطالبه منطقی و قانونی مسئولین نظام جمهوری اسلامی که خواستار تن دادن حاکمان افغانستان به معاهده ۱۳۵۱ در مورد حقابه ایران از رود هیرمند شدند، گروه طالبان که اکنون حاکمان افغانستان هستند، دو نوع عکس‌العمل نشان دادند، رسمی و غیررسمی. عکس‌العمل رسمی این بود که نخست وزیر حکومت خودخوانده طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به موافقت‌نامه ۱۳۵۱ پای‌بند هستیم، ولی چون در منطقه آب کافی وجود ندارد ما به این موافقت‌نامه بشرط وجود آب کافی عمل خواهیم کرد. البته لحن این بیانیه، بی‌ادبانه است بطوری که از مسئولین ایرانی خواسته برای بیان خواسته‌هایشان از الفاظ نامناسب! استفاده نکنند. عکس‌العمل غیررسمی این بود که افراد طالبان بدون اینکه عنوان و مسئولیت خود را مطرح کنند از طریق فضای مجازی و حتی شبکه تلویزیونی علیه مسئولین ایرانی سخن گفتند و به تمسخر آن‌ها پرداختند بطوری که یکی از عناصر طالبان با لباس مخصوص این گروه یک بشکه آب را جلوی دوربین گرفت و گفت، چون رئیس جمهور ایران اخطار داده که اگر آب ندهید حمله می‌کنیم، من این یک بشکه آب را برایش می‌فرستم تا به ما حمله نکنند!


پاسخ بیانیه رسمی طالبان را وزیر امور خارجه کشورمان داد و اعلام کرد: «ملاک، بود و نبود آب، بازدید فنی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی».
این پاسخ منطقی و قانونی نشان می‌دهد مسئولان ایرانی در پیگیری موضوع حقابه کشورمان از رود هیرمند مصمم هستند. این روش، که می‌توان آن را برخورد فعال و قانونی و معقول دانست، باید ادامه یابد تا حق مردم سیستان گرفته شود. روش‌های انفعالی هرگز نتیجه‌بخش نبوده و مسئولان کشورمان نباید به آن روش‌ها بازگردند. مفهوم «برخورد فعال» نیز دمیدن در طبل جنگ و رفتن به سوی برخورد نظامی و ایجاد درگیری نیست و منظور رئیس جمهور رئیسی که از کلمه «اخطار» استفاده کرد و وزیر خارجه کشورمان که تعبیر «فشار» را بکار برد نیز رفتن به سوی روش‌های سیاسی بازدارنده برای دور کردن طالبان از خودسری، گردن‌کلفتی و امتناع از اجرای قانون است. توسل به بهانه کمبود آب نیز با هدف عمل نکردن به تعهدات است و اطلاعات موجود و تصاویر ماهواره‌ای، همانطور که کارشناسان گفته‌اند، از کذب بودن این ادعا خبر می‌دهند. راه صحیح نیز همانست که مسئولان ایرانی گفته‌اند از طریق حضور کارشناسان ایرانی در محل می‌توان به واقعیت پی برد.


درباره عکس‌العمل غیررسمی طالبان به اخطار رئیس جمهور، مهم‌ترین نکته اینست که رفتار این گروه در دو سال گذشته در زمینه‌های مختلف، از ایجاد درگیری‌های مرزی گرفته تا برخوردهائی که با فارسی‌زبان‌ها دارند و تا اعزام عناصر مجرد و آشنا با فنون نظامی طالبان به داخل ایران، همگی نشان می‌دهند این گروه مایل است ایران را درگیر یک جنگ نماید. ایجاد ناامنی در منطقه به ویژه وارد ساختن جمهوری اسلامی ایران به یک درگیری نظامی، ماموریتی است که گروه تروریستی طالبان به نیابت از آمریکا برعهده دارد. اصولاً فلسفه توافق‌نامه دوحه، که در مرداد ۱۴۰۰ با برکناری اشرف غنی توسط آمریکا و روی کار آوردن طالبان در کابل اجرائی شد، این بود که افغانستان تحت سلطه طالبان به یک قانون تروریستی تبدیل شود و در نهایت جمهوری اسلامی ایران با وارد شدن به یک درگیری نظامی در مرز‌های شرقی گرفتار باتلاق جنگ و بی‌ثباتی شود. تمسخر مسئولین ایرانی آنهم در بالاترین سطح توسط عناصر غیررسمی طالبان و حتی در شبکه‌های تلویزیونی آن‌ها با این هدف صورت می‌گیرد.


مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با تصحیح خطای محاسباتی گذشته خود که در تعامل با طالبان داشتند، با توطئه جدید این گروه هوشیارانه برخورد کنند. طالبان می‌خواهند مسئولان ایرانی در زمین آن‌ها بازی کنند تا توطئه درگیر شدن در مرز‌های شرقی محقق شود. دولت جمهوری اسلامی با در اختیار داشتن اهرم‌های سیاسی می‌تواند طالبان را وادار به عقب نشینی و حتی تسلیم شدن در برابر خواسته‌های منطقی ایران کند. تصحیح اشتباه تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به طالبان یک نمونه از این اهرم‌های سیاسی است. شما اگر سیاست تطهیر طالبان را در تمام زمینه‌ها کنار بگذارید، می‌توانید بدون درگیری نظامی، این گروه خودسر را وادار به تمکین کنید.

 

پیام آشتی‌طلبی بن سلمان و دموکراسی اردوغان 


محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار با تیتر پیام آشتی‌طلبی بن سلمان و دموکراسی اردوغان نوشت: پس از سال‌ها آشوب و ناآرامی در منطقه اکنون شاهد تحولات مثبت و متفاوت در منطقه به‌خصوص در دو کشور تاثیرگذار یعنی عربستان سعودی و ترکیه هستیم. به دلیل درهم تنیدگی کشور‌ها تاثیر تحولات هر کشور بسرعت در کشور دیگر نمایان می‌شود. سالیان سال بود که منطقه خاورمیانه و همسایگان ایران در آتش اختلاف و دوگانگی و چندگانگی فرصت را ازدست دادند و از قافله توسعه عقب افتادند. پول نفت و ظرفیت‌های تولید ثروت صرف جنگ‌های فرسایشی، اختلافات قومی و مذهبی و انقلابات خشن می‌شد. البته معتقدم دست‌های خارجی در این عقب ماندگی بی تاثیر نبودند. اما بازیگران این صحنه نزاع خانمان سوز خود دولت‌های منطقه بودند. اکنون انگار شاهد یک خودآگاهی و حرکت در مسیر بهروزی این کشور‌ها هستیم. گویا خاورمیانه دارد خود را باور می‌کند و دست بازی بزرگان را می‌خوانَد. پیش از این نوشتم که بن سلمان نقش یک مارتین لوتر را در منظومه متصلب وهابیت و جهان عرب ایفا میکند و در رقابت با نسل جدید شیوخ حاکم بر امارات و قطر سرعت قطار توسعه کشورش را دوچندان کرده است. با همین معیار هم از پلتفرم تقابل با ایران خارج و رویکرد آشتی جویانه را جایگزین نموده است.

بی تردید تاثیر این راهبرد را ظرف چند سال آینده د رساخت کشور مدرنی بنام عربستان جدید خواهیم دید. در سوی دیگر کشور ترکیه با انتخابات اخیر ریاست جمهوری و پارلمانی سطحی از دموکراسی را به نمایش گذاشت که موجب حیرت جهانیان گردید. انتخابات با نرخ مشارکت ۹۳ درصد و تمکین ذی‌نفعان سطح دموکراسی را در منطقه ارتقا داد. بی‌شک تحولات فوق الذکر تاثیر خیره کننده‌ای بر انتظارات جامعه ایران خواهد گذاشت. جالب است که هر دو کشور تحت مدلی از اسلام گرایی به چنین استانداردی از سیاست و اقتصاد رسیده اند. از همین روی، می‌توان گفت استاندارد دولتداری در منطقه ارتقا پیدا خواهد کرد. ملت‌ها دیگر انتظارات خود را با استاندارد‌های بالاتری تنظیم می‌کنند. رویکرد جدید سعودی‌ها منطقه را بسوی صلح و آرامش می‌برد و نرخ رشد این کشور و دیگر همسایگان انتظار همسانی و همآوردی کشورمان در شاخص‌های اقتصادی را ایجاد خواهد نمود. انتهای سال جاری در ایران نیز شاهد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم. باشاخص انتخابات ترکیه، ضرورت یک انتخابات رقابتی با مشارکت حداکثری حداقل انتظار است. البته این مهم با، اما و اگر شدنی نیست؛ سرقیف انتخابات باید بنفع مشارکت و مردم برعکس شود. این نمی‌شود که در همسایگی ایران دموکراسی ۹۳درصدی ترکیه را داشته باشیم و درسوی دیگر اقتصاد عربستان با هدفگذاری نرخ رشد هشت و نیم درصد جلوه گری کند، ولی در اینجا درب اقتصاد و دموکراسی برهمان پاشنه گذشته چرخد.

 

معلم کارمند نیست


علی‌اصغر فانی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان معلم کارمند نیست نوشت: تدوین سند ملی آموزش و پرورش از سال ۱۳۸۳ در دوره وزارت آقای مرتضی حاجی کلید خورد. ایشان این سند را برای جلب مشارکت سایر نهادها، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مطرح کردند. به عبارت دیگر آقای حاجی دنبال یک تقسیم کار ملی جهت نیل به اهداف آموزش و پرورش بود. بعد از آقای حاجی در دو سال اول دولت آقای احمدی‌نژاد تقریبا کاری روی سند صورت نگرفت، اما از سال سوم دولت اول و تمام دولت دوم آقای احمدی‌نژاد با تغییر عنوان از سند ملی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کار تدوین سند دنبال شد و نهایتا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. در این سند، نظام آموزشی بر ۶ زیر نظام (مدیریت و رهبری، منابع مالی و بودجه، فضای آموزشی و تجهیزات، پژوهش و ارزشیابی، نیروی انسانی و برنامه درسی) استوار است. با وجودی که هر ۶ زیرنظام جایگاه خود را دارد، اما زیرنظام نیروی انسانی نقش ممتازی دارد. به عبارت دیگر در فرآیند یاددهی، یادگیری، معلم نقش کلیدی را ایفا می‌کند. می‌توان گفت در صورت فراهم نبودن هر یک از زیرنظام‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت اختلالی ایجاد می‌شود، اما آموزش تعطیل نمی‌شود. در حالی که اگر معلم نباشد، با وجود سایر زیرنظام‌ها، یادگیری صورت نخواهد پذیرفت. با توجه به نقش کلیدی معلم، لازم است تحلیلی ولو مختصر از وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش داشته باشیم. در حال حاضر نیمی از معلمین موجود بدون گذراندن دروس تربیت معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند.

این موضوع بدان معناست که حدود ۵۰ درصد معلمین فعلی با مقوله‌ای با عنوان مهارت‌های معلمی آشنایی ندارند و با مباحثی، چون روان‌شناسی کودک و نوجوان، روش‌های تدریس، کارورزی، فن معلمی و... سروکار نداشته‌اند. این معلمان معمولا از طریق مصوبات مجلس یا به استناد اساسنامه نهضت سوادآموزی که مقرر کرده بود هر آموزشیاری که حداقل پنج سال در نهضت سوادآموزی تدریس کرده باشد به استخدام آموزش و پرورش درمی‌آید، به آموزش و پرورش راه پیدا کرده‌اند. برای اجرای سند تحول ابتدائا باید مقدمات کار از قبیل نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، مدیریت، استقرار نظام ارزشیابی، برنامه درسی، بودجه و منابع مالی را فراهم کرد. نیروی انسانی آموزش و پرورش به‌خصوص معلم - با احترام به ساحت کارمندان گرامی- کارمند نیست که با وی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری رفتار شود؛ لذا ما نیازمندیم که نیروی انسانی آموزش و پرورش را به طور جامع در قالب یک لایحه قانونی سامان دهیم. این لایحه می‌تواند شامل فصول زیر باشد؛
- آموزش و بهسازی
- جذب و نگهداشت
- سنجش صلاحیت و رتبه‌بندی
- آیین‌نامه خاص معلمی
- سازمان نظام معلمی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۸
کاظمی قمی: اگر طالبان آب ندهد، حجت برای ایران تمام است !!
تهدیدی کنید که توان وشهامت انجام انرا داشته باشید
اگرچندین سال پیش که همین طالبان دیپلماتهای ایرانی را قتل عام کردند جواب دندانشکن میدادید الان اینطور پررو نمیشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
کاظمی قمی گفته دستگیره های سد کجکی خراب بوده برای همین دو میلیارد متر مکعب آب رفته شوره زار . طالبان گفته درستش می کنیم خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
آقای کاظمی قمی کی رو داری میرترسونی؟



این همون دست پخت خودتون بود که با همراهی شما،هم دولت قبلی افغاستان رو از خاکش آواره کردید هم آمریکا رو بیرون انداختید


و خیلی زوده تا بدانید طالبان و دولتش کی و چیه،که تورم رو در
این مدت بشدت کاهش داده


بله جناب آقای قمی با شعار دادن شما در حیطه،فوری سریع انقلابی مرغ از قفس پرید



از چهارسال حکومت دولت شما دو سال گذشت.تا چشم بهم بزنید این دو سال هم میگذره ولی متاسفانه سیاهی رو زغال میمونه
ترکیه و عربستان
سیاست و اقتصاد اسلامی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
شخصا در دوبی برای خرید مسکن و خودرو از دولت امارات وام ۵ و ۱۵ ساله با بهره یالی زیر
سه ۳ درصد گرفتم

و کلی سود کردم
ولی در کشور خودم حتی یک میلیون وام نتوانستم حتی با بهره ۳۷ درصد بگیرم

کشورهای اسلامی عربی منطقه اکثرا و واقعا دارای اقتصاد اسلامی هستند

و ما نزول خوار ترین سیستم بانکی دنیا را داریم
سیاستمداران ایران با اینکه بارها بازی خورده اند اما تاکتیک بازی خود را در صحنه بین الملل عوض نمیکنند، ایران از معدود کشورهایی بود که قبل از به قدرت رسیدن طالبان پذیرای یک هیئت از نمایندگان آنها در تهران بود و بطور تلویحی حکومت طالبان را به رسمیت شناخت، اما همین طالبان امروز سخنان مقامات ارشد ایران را به تمسخر میگیرد، البته آنها بدرستی این مسئله را درک کرده اند که ایران در شرایط فعلی قادر به استفاده از زور علیه آنها نیست.
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
حاکمان ما خوب میدانند که طالبان دیگر نیروهای امریکایی و اروپایی نیستند
که قوانین بین المللی و انسانی را در مواجهه با دشمنانشان به میزان زیادیرعایت میکنند

طالبان در افغانستان که به زن و بچه افغان خودش رحم نکرده و تروریستهای وحشی و خشن و بدون منطق و خونخوار و انتحاری هستند

را حاکمان و دولت و مجلس و بزرگان مابخوبی میشناسند

و بخاطر حفظ منافع و جان خودشان و خانواده و قدرت شان هم که شده

اصلا و ابدا با طالبان شوخی نخواهند کرد و خطر نمیکنند

این شعارها و حرفها هم فقط برای استفاده داخل کشور و مردم فلکزده و عوام و کم سواد و ساده دل است و بس
همان طور که روزنامه جمهوری عنوان داشته، طالبان توسط آمریکایی ها برای ناامنی در مرزهای شرقی ایران ساماندهی شده اند و ایران نباید با این قماش که بویی از فرهنگ و تمدن نبرده اند وارد درگیری نظامی شود تا آمریکا را به هدفش برساند.
و این که یک مقام طالبانی بشکه آبی را جلوی دوربین گرفته و گفته چون رئیس جمهور ایران اخطار داده من این بشکه آب را برایش می فرستم تا به ما حمله نکند نشان از فرهنگ پایین آنها است و این سری اقدامات توسط مقامات طالبان تنها آبروی بین المللی آنها را در دنیا پایین می آورد چون همان طور که امروز با چنین لحن بی ادبانه ای با بالاترین مقام رسمی کشورمان سخن می گویند فردا با سایر کشورهای همسایه و غیر همسایه که درخواست معقول و منطقی داشته باشند اگر بخواهند همین طور سخن بگویند هیچ اعتبار بین المللی برای آنها باقی نمی ماند.
مشکل هم از زمانی شکل گرفت که آمریکا در افغانستان مداخله نظامی کرد و هدفش کنترل شوروی سابق بود، همین گروه که توسط آمریکایی ها سازماندهی شدند احمد شاه مسعود قهرمان دره پنج شیر را ترور کردند، اماکن باستانی افغانستان را که سالیانه هزاران توریست از آنها بازدید می کرد ویران ساختند، طبق گزارش ها سنگ و اشغال و چوب و ... بر مسیر بالارود هیرمند ریختند و مسیر رود را منحرف ساختند و ...
ولی به عنوان همسایه شرقی از لحاظ عرف بین الملل، نمی توان آنها را نپذیرفت، هر فردی در همسایگی اش هم می تواند یک همسایه شریف داشته باشد یا یک همسایه تند و بی ادب، طالبان در هر صورت در حال حاضر بر ملت افغان حاکم شده باید آنها را پذیرفت و در صورت تکرار چنین رفتارهایی باید با آنها ابتدا از طریق اهرم سیاسی وارد شد و اهرم نظامی را وقتی به کار برد که دیگر هیچ راهی نمانده باشد و ایران در برابر افغانستان هزار دست برتر دارد مثلا اگر به افغان ها اجازه ورود به ایران ندهیم، تصمیم بگیریم در صورت تکرار چنین رفتارهای بی ادبانه ای توسط مقامات طالبان افغان، آن هم در برابر درخواست معقول و منطقی کشورمان، هزاران اتباع افغانی را که از امکانات ایران استفاده می کنند به کشورشان برگردانیم و ... ، مقامات طالبان دیگر جرات چنین جساراتی را نخواهند داشت کما این که از نظر برتری نظامی که افغان ها هیچ حرفی برای گفتن ندارند ولی اهرم نظامی برای افغانستان که بنیه اقتصادی ندارد تبعاتی ندارد ولی برای ما که کشوری در حال توسعه هستیم به زیر ساخت های اقتصادی کشور لطمه وارد می کند و نباید وارد چنین وادی ای شویم.
در مورد نحوه برخورد با طالبان فقط باید گفت خودکرده را تدبیر نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
رفیق رایفی پور و یامین پور و رئیسی و نهادهای حکومتی و شریعتمداری کیهان تحویل بگیرید

یادتون هست ؟
که طالبان با شیعه کاری ندارند و ضد امریکا و اسراییل هستند !؟
بنظر می آید چون هرات یکی از مراکز تعیین قیمت دلار است و با توجه به نحریمها، فشار چندانی نمی توان بر طالبان وارد کرد!! از برکات تحریم!!
وقتی برای دور زدن تحریم ها حکومت دینی به طالبان متوسل می شود و تنها کشوری است که با بازگشایی سفارت افغانستان و پذیرش سفیر تروریست طالبان این تروریست ها را به رسمیت شناخت و ده ملیون افغانی که اکثرشان همفکران طالبان هستند را در ایران جای داده بطور رسمی زمینه را برای فعالیت های تروریستی طالبان باز کرده است.باید فورا و بدون هیچ ملاحظه ای همه افغانستانی ها را به کشورشان بازگردانید تا از توطیه های تروریستی طالبان در امان باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
بعنی مسئولین ما واقعاً نمی دانند که افاغنه چه تفکری دارند یا خودشان را به خواب می زنند؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
این حرف اکثریت مردم ایران
چقدر تحقیر شدیم که طالبان هم حسابی نمی برن ازمون
بایا زبانمون مو در اورد انقدر که گفتیم‌ انقدر به طالبان‌ اعتماد نکنید و به انها بال و پر ندهید. حالا ثمرات سیاست به سبک حسین شریعتمداری را تحویل بگیرید.
یک گروه از افغان هایی که پدر و مادر و خانواده شان رو طالبان کشته درست کنید و بفرستین افغانستان تا پدر طالبان رو دربیاره. فقط همین و دیگر هیچ مطمئن باشید بهترین راه حل همینه
حدود بیست و اندی سال قبل زمانی که طالبان برای مدتی در قدرت بود به مرز تایباد حمله کرد وچند روستا را هم تصرف نمود ایران بجای برخورد با طالبان قول سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری را در افغانستان به آنها دادند و طالبان هم از ادامه حمله منصرف شدند سیاسیون سالهای سال این روش برخورد را ستودند و آنرا هنر مقامات درجه اول کشور دانستند خب معلوم است که امروز طالبان باید برایمان خط و نشان بکشد
چرا باید سیاستمداران بی سیاست اینقدر از محور اصولی سیاست خارج بشوند که امروز زورشان را به التماس بدهند آن روزهای که روزهای بود که حرفمان در دنیا خریدار داشت با بازی دادن سیاسمداران درستکار تا تونستید چوب به چرخ معیشت مردم دادند و حال که غرب از وضعیت نابهنجار ما خشنود است و روسیه را در باتلاق اوکراین زمینگیر کرده و چین را با شیرینی نفت اعراب بی خیال ایدپولوژی کمونیست کرده باید ترسید از هر اتفاثی در خواب و غفلت آقایان حوش خیال
سلام
وقتی مینویسید معلم کارمند نیست و خب شاید هم اینطور باشد اما تصویر غیر واقعی از تعریف معلم میسازید همین وضعیت پیش میاد که فرزندان محصل را به گروگان میگیرند و از حداقل سعی و تلاش برای آموزش خوداری میکنند به بهانه اینکه حقوق کمه و مشکلاتی داریم! که البته حقوق هم کم هست اما معلمی شغلی میباشد که باید شخص عاشق آن باشد و رضای خدا و تعهد به وظیفه در آن لحاظ شود وگرنه مثل معلم فرزند ما در یک مدرسه غیر انتفاعی و به بهانه های مختلف سرکلاس حاضر نمیشود و حقوق هم میگیرد اما در همان ساعات موظفی در یک آموزشگاه دیگر بطور انفرادی و خصوصی تدریس میکند و اولیاء تذکر میدهد که آموزش و پروش گفته زیاد سخت نگیرید و درس خواندن هم چندان مهم نیست!!! و از طرف آموزش و پرورش شهرستان مربوطه به عنوان معلم نمونه معرفی میگردد! که البته هستند معلمین عزیز و بزرگواری که فکر و ذهن آنها موفقیت دانش آموزانشان میباشد و این در حالیست که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان به مناسبت روز معلم رسما اعلام کردن که وضعیت آموزش و پروش از جهت مدیریت و پیشرفت ایراداتی دارد و راضی نیستند.
والسلام
در زمین طالبان بازی نکنید
متاسفانه مسئولین هر که با امریکا ولو در ظاهر مخالف باشد را دوست و شریک خود می دانند. روسیه متجاوز، چین و طالبان هم از این نمونه اند.
اقایون یادشون رفته نزدیک 15 میلیون افغانی تو ایران حضور دارن و تو تمام سستم حاکمیتی به هر عنوانی رخنه کردن و اگه روزی درگیری بین دو کشور رخ بده همشون طرف افغانستان رو خواهند گرفت. کمی عاقلانه عمل کردن هم خوبه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
این ۱۵ میلیون رو از کجات در آوردی ، نرخ سازی میکنی ، به گفته آمار حدود چهار میلیون خورده ای افغانی در ایران هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تو4میلیون را ازکجا اوردی؟
روزنامه جمهوری اسلامی و مدیر مسئولش از جیب مردم و بیت المال ارتزاق می کنند تا ساز مخالف بزنند.
در کدام کشور چنین روزنامه ای اجازه انتشار دارد؟
خود کرده رو تدبیر نیست
ترکیه نمونه واقعی یک کشور اسلامی ، مستقل و مردمی است .با شرق و غرب رابطه دارد یعنی وابسته به شرق یا غرب نیست . با اسرائیل رابطه دارد اما از حقوق فلسطینیها هم به اندازه توانش دفاع میکند نه به بهای نابودی کشور و مردم و اقتصادش . در داخل دمکراسی خوبی دارد و در این کشور با حجاب و بی حجاب از حق انتخاب نوع پوشش برخورداند .مساجد این کشور از نمازگران پر میشود ولی کسی جلوی فروشگاههای شراب را هم نمی گیرد چون از نظر انان نوشیدن شراب را نمی توان منع کرد بلکه مومنین می توانند ننوشند . بدون نفت و گاز درامد سرانه آن 3 برابر ایران است و حرف آن در شرق و غرب خریدار دارد ..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار