بازدید 14597
چهارصد و چهل و ششمین از حمله روسیه به اوکراین

هشدار روسیه درباره حرکت ابری از مواد رادیواکتیو به سمت غرب اروپا / وزیر دفاع انگلیس: جنگی بزرگ در راه است / اعزام نیروهای هوابرد و زرهی روسیه به «باخموت»

چهارصد و چهل و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 20 May 2023

هشدار روسیه درباره حرکت ابری از مواد رادیواکتیو به سمت غرب اروپا

بین الملل تابناک: چهارصد و چهل و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: ۲۱۰ سرباز اوکراینی کشته و ۱۲ موشک اوکراینی دفع شدند
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۹:۰۴

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ موشک هیمارس (HIMARS) و موشک کروز سایه طوفان (Storm Shadow) و همچنین یک بمب GBU-۳۲ ساخت آمریکا را دفع کرده است.

طبق اظهارات ژنرال ایگور کوناشنکوف، ۱۸ پهپاد اوکراینی نیز در جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک منهدم شدند.

وی افزود: گروه نبرد جنوب در منطقه دونتسک، روز گذشته ۲۱۰ سرباز اوکراینی را کشتند و همچنین یک تانک، پنج خودرو، یک سامانه توپ خودکششی کراب (Krab) ساخت لهستان و یک هویتزر D-۲۰ را سرنگون کردند.

به گفته کوناشنکوف، دو انبار مهمات مربوط به تیپ ۱۱۰ مکانیزه نیروهای اوکراین در نزدیکی اودیوکا در جمهوری خلق دونتسک منهدم شد.

وی اعلام کرد که روز گذشته حملات هوایی و حملات توپخانه‌ای در منطقه کوپیانسک توسط گروه نبرد غرب انجام شد و ۵۵ سرباز اوکراینی در آنجا کشته و دو خودروی جنگی زرهی و یک هویتزر D-۲۰ منهدم شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، دو گروه خرابکار و شناسایی در منطقه خارکف شناسایی و افشا شدند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه تا کنون در مجموع ۴۲۸ هواپیما، ۲۳۴ بالگرد، چهار هزار و ۲۳۶ پهپاد بدون سرنشین، ۴۲۳ سامانه موشکی، ۹ هزار و ۳۲۶ تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی، یکهزار و ۱۰۰ سامانه موشک انداز چندگانه، چهار هزار و ۸۵۹ سامانه توپخانه میدانی و خمپاره انداز و همچنین ۱۰ هزار و ۳۲۲ موتور نظامی ویژه منهدم شده است.

اعزام نیروهای هوابرد و زرهی روسیه به «باخموت»
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۹:۰۳

در حالیکه رئیس گروه نظامی «واگنر» وابسته به ارتش روسیه از تسلط کامل نیروهای این کشور بر شهر «باخموت» در شرق اوکراین که ماه‌هاست درگیری در آن در جریان است، خبر داده،  منابع  نظامی  از تحرکات تازه روسیه در  این منطقه و تلاش در  تحکیم مواضع نظامی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «کی‌یف ایندیپندنت» سخنگوی فرماندهی عملیات شرق اوکراین روز شنبه اظهار داشت که روسیه علاوه بر نیروهای گروه «واگنر»، در حال اعزام یگان‌های هوابرد و زرهی خود به باخموت است.

این مقام ارشد نظامی اوکراین تاکید کرد که تصرف باخموت همچنان اولویت اصلی ارتش روسیه است.وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای خود را در شمال باخموت مستقر کرده است.

وزیر دفاع انگلیس: جنگی بزرگ در راه است
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۹:۰۲

وزیر دفاع انگلیس با هشدار درخصوص اینکه احتمال ورود کشورش به نبرد مستقیم با روسیه و چین در هفت سال آینده وجود دارد، خواستار افزایش هزینه‌های نظامی برای مقابله با این تهدید بالقوه شد.

به گزارش پایگاه راشاتودی، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در گفتگو با نشریه فایننشال تایمز مدعی شد، جهان تا پایان دهه جاری "جایی خطرناک‌تر و بی‌ثبات‌تر" خواهد بود و "حوزه دفاعی نقشی اساسی‌تر در زندگی ما پیدا خواهد کرد."

او توضیح داد، جهان شاهد "پایان دوران غیرعادی صلح پسا جنگ سردی" بوده و "جنگ با طیفی از حریفان در سراسر جهان در راه است."

او در ضمن هشدار نسبت به "در راه بودن یک جنگ" به این احتمال که در آینده جنگی گسترده‌تر بین ناتو و روسیه در بگیرد و همچنین تهدید ناشی از "یک چین نوظهور" و افراطگران آفریقایی اشاره کرد.

او ادعا کرد: "فکر می‌کنم جنگی در راه است. باید دید آیا این جنگ یک جنگ سرد خواهد بود یا یک جنگ داغ. من فکر می‌کنم جنگی با طیفی از حریفان در سراسر جهان در راه است. ما باید همگی برای آن آماده باشیم."

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و ینس استولتنبرگ، دبیر ائتلاف ناتو نیز با طرح هشدارهایی مشابه، گفتند که جهان اکنون "به نحوی که در طول عمر ما سابقه نداشته" با تلاقی چالشها مواجه شده است.

بن والاس از جرمی هانت، وزیر خزانه‌داری انگلیس خواست، یک چارچوب زمانی محکم برای افزایش هزینه‌های نظامی بریتانیا از میزان فعلی ۲.۱ درصد تولید ناخالص داخلی به سطح ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی تدوین کند.

جرمی هانت پیش از این با ابراز حمایت خود از این طرح پیشنهادی، ماه مارس گذشته قول داد ۱۱ میلیارد پوند دیگر (۱۳.۶ میلیارد دلار)‌ را در عرض پنج سال آینده به بودجه وزارت دفاع انگلیس اختصاص دهد.

وزیر دفاع انگلیس از طرح‌های اخیر دولت آلمان برای تشکیل یک صندوق ۱۰۰ میلیارد یورویی (۱۰۷ میلیارد دلاری) برای مدرنیزه کردن نیروهای مسلح این کشور تحسین کرده و آن را "یک پیام مهم برای مردم سراسر بریتانیا درباره اینکه ما در حال بازگشت به روزهای الزامی شدن سرمایه گذاری در حوزه دفاعی هستیم" خواند.

با وجود درخواست والاس برای افزایش هزینه‌های نظامی و حمایت نظامی بیشتر برای اوکراین، این وزیر دفاع انگلیس خواستار کاهش چشمگیر اندازه ارتش بریتانیا شد. نشریه تایمز هفته گذشته گزارش کرد، وزیر دفاع انگلیس قصد اجرای برنامه کاهش تعداد نیروهای پیاده نظام ارتش انگلیس و رساندنش از ۸۲۰۰۰ نیرو به حدود ۷۰۰۰۰ نیرو و همچنین کاهش تعداد تانک‌های این ارتش از ۲۲۷ دستگاه به ۱۴۸ دستگاه است.

یک منبع دولتی به این نشریه تصریح کرد:‌ "تعداد نیروهای پیاده نظام ما بیش از حد زیاد است که این میراث جنگ‌ها علیه شبه نظامیان در افغانستان و عراق است. ما به تجهیزات توپخانه‌ای بیشتر نیاز داریم. همچنین سطح نیاز نیروها به تانک‌های اصلی جنگی نیز در دست بررسی است."

این در حالی است که کارشناسان نظامی هشدار داده‌اند، انگلیس در حال حاضر در صورت ورود به جنگ با حریفی نزدیک به خودش احتمالا آمادگی لازم را ندارد.

والاس قبلا هشدار داده بود، ارتش انگلیس "توخالی و  به کمبود بودجه گرفتار شده" است در حالی که ریچارد بارونز، یک ژنرال بازنشسته این ارتش ادعا کرد، بریتانیا در صورت ورود به یک جنگ بزرگ در عرض چند ساعت گرفتار کمبود مهمات می‌شود.

رئیس واگنر: کنترل باخموت را به دست گرفتیم
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ۱۹:۰۱

خبرگزاری رویترز به نقل از یوگنی پریگوژین، بنیانگذار واگنر اعلام کرد این گروه توانسته بر شهر باخموت مسلط شود.

 موسس گروه خصوصی نظامی روسیه موسوم به واگنر اعلام کرد نیروهای این گروه توانسته‌اند سرانجام پس از ماه‌ها نبرد کنترل شهر باخموت در شمال دونباس (شرق اوکراین متشکل از دونتسک و لوهانسک) را به دست بگیرند.

رئیس واگنر هم‌چنین اعلام کرد نیروهای این گروه در تاریخ ۲۵ مه (۴ خرداد) از منطقه عقب نشینی کرده و کنترل شهر را به نیروهای ارتش روسیه می‌سپارند.

پریگوژین مدعی شده نیروهای آنها در نبرد باخموت تنها بوده‌اند و نیروهای ارتش روسیه به آنها کمک نکرده‌اند.

در همین حال سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین سقوط کامل باخموت را تکذیب کرده و مدعی شده نیروهای ارتش اوکراین هم‌چنان کنترل بخش جنوب غرب این شهر را در دست دارند.

رئیس واگنر هم‌چنین ویدئویی از خود در مقابل تعدادی از نیروهای واگنر منتشر کرده که در شهر باخموت با پرچم روسیه ایستاده‌اند.

پریگوژین در پیام ویدیویی منتشر شده در تلگرام گفت: از ظهر ۲۰ می ۲۰۲۳، "آرتیوموفسک" (نام روسی باخموت) به طور کامل گرفته شد.

باخموت، واقع در شمال شهر دونتسک، ماه‌هاست که مرکز درگیری‌های روسیه و اوکراین بوده است. این شهر یک مرکز حمل و نقل مهم است که محل تلاقی راه‌های زیادی در منطقه دونباس است و به عنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین استفاده می‌شده است.

هشدار روسیه درباره حرکت ابری از مواد رادیواکتیو به سمت غرب اروپا

 روز جمعه، «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در یک نشست دولتی گفت، انهدام یک انبار مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده اعطایی از سوی غرب به اوکراین، منجر به ایجاد ابر رادیواکتیوی شده که در حال حرکت به سمت غرب اروپاست.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، پاتروشف با اشاره به ورود «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به ژاپن در روز پنجشنبه برای شرکت در اجلاس «گروه هفت» گفت: «سران کشورهای غربی، از جمله به دنبال حفظ آنچه آمریکایی‌ها به عنوان ارزشهای دموکراتیک مشترک می‌خوانند هستند و تحت فشار آمریکا درباره موضوع کمک به اوکراین بحث می‌کنند.»

او یادآور شد، «آمریکایی‌ها قبلا هم به این شکل به دنبال کمک به کشورهای دیگر بوده‌اند.»

پاتروشف در سخنرانی در جریان کنفرانسی در شهر «سیکتیوکار» در روز جمعه گفت: «آنها (آمریکایی‌ها) به اوکراین نیز کمک کرده و در این راستا کشورهای تابع خود را تحت فشار گذاشتند و به اوکراین مهمات دارای اورانیوم ضعیف شده دادند. از بین رفتن این مهمات منجر به این شد که ابری از رادیواکتیو در حال رفتن به سمت غرب اروپاست. در لهستان افزایش سطح تشعشع ثبت شده است.»

این مقام ارشد شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد، علاوه بر آن، آمریکا مشغول توسعه و به کارگیری تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی از جمله در خاک اوکراین است.

پاتروشف یادآوری کرد که آمریکا در ماه اوت 1945 بدون وجود هیچ گونه ضرورت نظامی، بمب های اتمی را روی شهر‌های هیروشیما و ناگازاکی ژاپن فرو ریخت و باعث «تبعاتی فاجعه‌بار و مرگ تعداد عظیمی از غیرنظامیان شد.»

دبیر شورای امنیت روسیه اضافه کرد: «آنها عذرخواهی نکردند! و قرار هم نیست به خاطر کاری که انجام داده‌اند عذرخواهی کنند. آنها به شستشوی مغزی ژاپنی‌ها ادامه ‌می‌دهند تا آنها فکر کنند، نه آمریکا بلکه اتحاد شوروی سابق بوده که علیه آنها از تسلیحات اتمی استفاده کرده است. این ماهیت دموکراسی و کمک‌های آمریکاست!»

به نوشته پایگاه خبری «بی.ان.ان» بر اساس برخی گزارش های منتشره در اوکراین، روز شنبه گذشته در یک حمله روسیه، یک انبار مهمات در شهر «خملنیتسکی» اوکراین هدف قرار گرفت و گلوله‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده اعطایی از سوی انگلیس در این انبار نابود شدند. طبق این گزارش‌ها، انفجارهای قدرتمند رخ داده در این انبار مهمات، احتمالا مواد موجود در آن را به غبار تبدیل کرده و باعث وخامت بالقوه شرایط زیست محیطی و افزایش ریسک های سلامتی مربوط به این مهمات، شده است.   

روسیه پیش از این نیز نسبت به استفاده از مهمات دارای اورانیوم ضعیف شده با استناد به مطالعات انجام شده در کشورهایی همچون صربستان و عراق که سابقه استفاده از چنین مهماتی در آنها وجود داشته و تهدیدات بلند مدت این مهمات برای محیط زیست و سلامت عمومی، هشدار داده بود.

اورانیوم ضعیف شده عمدتا به دلیل آنکه دارای فلزات سنگین سمی است به عنوان یک تهدید علیه سلامت در نظر گرفته می‌شود. با انفجار این مهمات، ذرات اورانیوم یا اورانیوم اوکساید می‌توانند در هوا انتشار یافته و محیط زیست اطراف محل انفجار را آلوده کرده و یا توسط افراد استنشاق شوند.

زلنسکی وارد هیروشیما شد

ولودیمیر زلنسکی امروز (شنبه) برای شرکت در اجلاس سران گروه هفت در ژاپن وارد هیروشیما شد.

به گزارش وبسایت روزنامه یومیوری، هواپیمای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در فرودگاه هیروشیما بر زمین نشست؛ این نخستین سفر زلنسکی به آسیا از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است.

در ابتدا گفته می‌شد که زلنسکی، آنلاین در این اجلاس شرکت می‌کند، اما بر اساس اطلاعیه دولت ژاپن، او «ابراز تمایل شدیدی» کرد که شخصا در هیروشیما حاضر شود.

زلنسکی قرار است در نشست برنامه‌ریزی‌شده یکشنبه، از اعضای گروه هفت بخواهد تا تحریم‌های خود علیه روسیه را تشدید کرده و کمک‌های مضاعفی به اوکراین ارائه کنند.

زلنسکی دقایقی بعد از ورود به ژاپن در توییتر نوشت: ژاپن، گروه هفت، نشست‌هایی مهم با شرکا و دوستان اوکراین، امنیت و همکاری تقویت‌شده برای پیروزی. امروز به صلح نزدیک‌تر می‌شویم.
سفر زلنسکی به هیروشیما یک روز پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید اعلام کرد به متحدان خود اجازه می‌دهد تا جنگنده‌های آمریکایی اف-16 خود را به اوکراین بفرستند. زلنسکی پیش از سفر به ژاپن، این اقدام را «تاریخی» خواند و افزود، امیدوار است در نشست‌های گروه هفت درباره مباحث عملی اجرای این طرح رایزنی شود.


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: می‌توان گفت جو بایدن (رئیس‌جمهوری آمریکا) با زلنسکی دیدار خواهد کرد. بایدن مشتاق است که فرصتی برای گفت‌وگوی رو در رو با زلنسکی پیدا کند. سفر زلنسکی همچنین فرصت خوبی است تا او با رهبران کشورهای قدرتمندی که هنوز متحد اوکراین نیستند، گفت‌وگو کند؛ کشورهایی مانند برزیل و هند که حمله روسیه به اوکراین را محکوم نکرده‌اند.


وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد که زلنسکی در نشست گروه هفت درباره اوکراین و همچنین جلسه‌ای با محوریت «صلح و ثبات» حضور خواهد داشت.
جنگ اوکراین باعث شده تا نگرانی‌ها از احتمال حمله مشابه چین به تایوان افزایش یابد. تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتنش می‌داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می‌داند.


بحران در تنگه تایوان که یک مسیر تجاری بسیار مهم است، می‌تواند اقتصاد جهانی را دچار اختلال کرده و به مناقشات گسترده‌تر منجر شود. تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان امروز گفت که این جزیره نه قصد تحریک چین را دارد و نه در برابر فشارهایش کوتاه می‌آید.

نشست سران گروه هفت در حالی در هیروشیما برگزار شده که با وجود تمهیدات شدید امنیتی، مخالفان تسلیحات هسته‌ای و دخالت‌های غرب در امور دیگر کشورها، اقدام به برپایی تظاهرات کردند. در روز نخست برگزاری این اجلاس، تظاهرکنندگان بنرهایی در دست داشتند که رویشان شعارهایی از جمله «نه به جنگ هسته‌ای» و «نه به نشست استعماری گروه هفت» نوشته شده بود.

همچنین یک روز قبل از برگزاری این اجلاس، حامیان حیوانات و مبلغان گیاه‌خواری تجمعی داشتند.

گروه هفت خواستار فشار چین بر روسیه برای پایان جنگ اوکراین شد

 رهبران کشورهای گروه ۷ در بیانیه ای که در دومین روز از نشست هیروشیما صادر کردند، همچنین تاکید نمودند به دنبال روابط با ثبات، پایدار و سازنده با چین هستند.

سران ژاپن، آمریکا ، کاناد، انگلیس، فرانس، آلمان و ایتالیا در بیانیه دومین روز از نشست خود درباره تلاش ها پیرامون هدف نهایی جهان بدون سلاح های هسته ای، بهبود وضعیت حقوق بشر، برابری جنسیتی و مخالفت با هرگونه تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود با استفاده از زور وعده دادند.

گروه ۷ همچنین از چین خواست تا روسیه را درباره جنگ اوکراین تحت فشار بگذارد.

این گروه همچنین با اقدامات نظامی چین در منطقه آسیا- اقیانوسیه مخالفت کرد و خواستار راه حل صلح آمیز درباره مساله تلایوان شد.

رهبران ۷ اقتصاد قدرتمند جهان همچنین درباره تلاش ها برای حفظ پایداری مالی و اقتصادی وعده دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۶
اتگلیس باز برگشته به خوی وحشی گری و جنگ اندازی تو دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
چطور روسیه که نسل کشی راه انداخته و در اندیشه تصرف کشورها دنیایت لقب وحشیگری بهش,نمیدی الحق که دست نشانده پوتین هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
روسیه حمله کرده انگلیس وحشی شده ...اگر همین انگلیس بود شما الان اهل کشور ایرانستان بودی استا د مانند تاجیکستان ازبکستان قرقیزستان ارمنستان گرجستان چچنستان قابل توجه جناب عالی خراب کردن به توپ بست حرم امام رضا را هم اضافه کن استاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
به ذات خود بازگشت کرده است.
انگلیس وارث بریتانیای کبیر است اما الان بریتانیای بسیار صغیر است
ناشناس
| Austria |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
روسها هم مثل آدمای قرون وسطا بفکر کشور گشایی هستند
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
انگلیس کثیف ترین و خبیث ترین کشور دنیاست که مثل لاشخور های منتظر مرده خوری است
انگلیس فیلش یاد هندوستان کرده
انگار واقعا دنیا دوباره به یه جنگ جهانی نیاز داره تا ساختارش بطور کامل عوض بشه، چه بخوایم چه نخوایم بالاخره این اتفاق میفته فقط امیدوارم دنیا به دست کمونیست ها نیفته چون دنیا رو تبدیل به یه بیابان بی آب و علف میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
یانکی ها هم نسل بشرو منقرض میکنن انقدر همجنس بازی و نجاست کاری راه میندازن تو دنیا
با اضمحلال روس و اقمارش دنیا امن میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
امریکایی هایی وحشی دست کمی از بقیه ندارند کی بمب به هیروشیما زد .؟ کمی فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تحریم های ایران فقط بیشتر میشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اگر اهل فکر بودی و چند ورق تاریخ می خوندی می دیدی که انداختن بمب انم به ژاپن و حمله به المان و ددر ده نو حمله یوگسلاوی بهترین سه کاری بود که امریکا در جهان انجام داده
صدام سه ماه پیش از لشکرکشی امریکا به عراق اعلام کرد که دلار را از مبادلات نفتی حذف خواهد کرد. ظرف سه ماه به بهانه سلاح کشتارجمعی به عراق حمله کردند صدام سرنگون شد و سلاحی که گفتند در عراق پیدا نشد.

شش ماه قبل از اغاز جنگ اکراین روسیه اعلام کرد که دلار را از مبادلات نفت و گاز حذف می کند به شش ماه نکشیده زلنسکی بی تجربه نیروهای ناتو را در خاکش مستقر کرد و انقدر به پر و پای روسیه پیچیدند تا جنگ اغاز شد‌
خط لوله نورداستریم را هم امریکایی ها منفجر کردند تا مطمین شوند نفت و گازی منتقل نمی شود.
تمام این جنگ ها بر سر سلطه دلار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دقیقا. ولی خوب نمیشه زمان عراق و خود عراق رو با الان و روسیه و چین مقایسه کرد. البته قطعا آمریکا حریف بسیار قدریه و به نظر من هنوز از مجموع همه کشورای مقابلش قوی تره ولی وضعیتش نسبت به قبل شکننده تره. معلوم نمی کنه شاید یهو از درون اتفاقات بدی براش بیفته و شاید هم نه و دوباره به قدرت قبلش برگرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
کشته و مرده نتیجه گیریتم
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
امریکاییها بدون سلطه دلار هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دلاری نباشه تحریمی هم نیست
این را هم اضافه کنم که خارج از امریکا چین بزرگترین ذخیره دلار دنیا را دارد یعنی هر گونه افت دلار نه تنها به امریکا بلکه به چین هم ضربه می زند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
درسته ولی اگه قرار باشه یوان جایگزین دلار بشه قضیه فرق داره. در ضمن چین خیلی وقته که داره اوراق قرضه هاش رو کاهش میده.
این جنگ حالا حالاها تموم نمیشه و هیچ برنده ای هم نخواهد داشت. اوکراینو که بیخیال چون قبل از جنگ هم تاثیر زیادی روی تعاملات جهانی نداشت ولی روسیه با این جنگ مزخرف و بیهوده جایگاه اجتماعی و سیاسی خودشو برای همیشه از دست داد و توی دامی افتاد که آمریکا و انگلیس با زیرکی براش پهن کرده بودن و دیگه نمیتونه در برابر غرب قد علم کنه و مجبوره فقط به جنگ و تجاوز ادامه بده این وسط چین هم از موقعیت استفاده میکنه و جایگاهش قویتر میشه و هیچ کمکی هم به روسیه نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
خوب روسیه چماق چین برای اروپاست تا آمریکار و ول کنه بیاد سمتش. برنامه ریزی روسیه هم رو جنگ چند ساله هست. این وجهه بدی که در مورد روسیه فرمودید هم اگه شرق برنده این جنگ باشه خیلی زود ترمیم میشه ولی اگه بازنده باشه روسیه ایران و چین اوضاعشون خیلی خیلی خراب میشه.
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
از این تحلیل های بیهوده خسته نمیشید یک ساله از این حرفها میزنید ، ارتش زلنسکی نابود شده و امریکا وانگلیس مجبور شدند مستقیما وارد جنگ بشوند
پوتین ترور شده
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
به همین خیال باش و شایعه پخش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دروغای نخ نمای بی بی سی
چهارصد و چهل و شش روز گذشت !!؟؟؟ جناب پوتین قرار بود مثل صدام سه روزه اوکراین رو فتح کنه !!!! در سلامت عقلی چنین رهبرانی باید شک کرد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
روسیه دارد با ۳۲ کشوور می جنگد و تا الان یک وجب خاک نداده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
یادتون باشه تو جنگ جهانی دوم آلمان حتی به مسکو هم رسیده بود. روسها رو دست کم نگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
خوب نجنگد مگر کسی مجبورش کرده کسانی که دایم از روسیه دفاع می کنند فکر نمی کنند در خون مردم شریک هستند کمی تفکر اخوی
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
حرف یک غرب زده بدون فکر
روسیه با دستای خودش داره خودشو خفه میکنه در عجبم واقعا که چرا یه همچین جنگی رو شروع کردن و بزرگترین ضربه اقتصادی و سیاسی رو به خودشون وارد کردن و آبروی ارتششون هم رفت و فقط با شروع این جنگ راه رو برای چین باز کردن همین و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
روسها رو مجبور کردند
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
معلومه نه روسیه را میشناسی نه تاریخ خوندی روسیه تنها کشنوری است که از همه همسایگانش یک لقمه کنده ژاپن چین مغولستان ازبکستان قرقیزستان ارمنستان اذربایجان ترکمنستان چچنستان ابخازیا گرجستان اوکراین این اخلاق روس ها است.ایران ومولداوی لهستان یوگسلاوی المان شرقی ... یک کلام همه و بیشترین تجاوز را هم به ایران کرده البته بعد از مغول نکه نخواد فقط جهان دو قطبی و وجود انگلیس باعث شد که نتواند روی مغولها را در ایران سفید کنید
روسیه هنوز داره راجب فتح باخموت حرف میزنه واقعا خسته نباشی دلاااااور من فکر میکردم تا الان حداقل تا پاریس یا لندن رسیده باشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
باخموت مهمترین شهر صنعتی استراتژیک اکراین است
این روباه پیر چه فکری در سر دارد خدا می داند
مقامات نظامی انگلیس از روز اول جنگ می گفتند کار روسیه بزودی تمام است حالا دروغ آنها رو شده تازه می گویند جنگ بزرگی در راه است و عاقبت جنگ هم مشخص است امریکا پشت پرده با پوتین می بندند مثل طالبان پشت زلنسکی را خالی می کنند او هم به امریکا که راهش نمی دهند یا کشته می‌شود و فرار می کند به لهستان و پرونده اکراین بسته خواهد شد و بقول یکی از سیاستمداران امریکایی که گفت بود دشمنی با امریکا خطرناک اما رفاقت با ما مرگبار است ولی غربگدها که از تاریخ درس نمی اموزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
موافقم
انگلیس و بخصوص شهر لندن اولین قربانی حملات اتمی جنگ جهانی سوم خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
الهی امین
جنگ اوکراین و بلایی که بر سر کشور می آید حاصل طرز تفکر یک سلبریتی به عنوان رییس جمهور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اولا که زنلسکی تازه به سیاست ولرد شد، دوما کشوری که متجاوز روسیه است سوما این کار در دین تشیع به عنوان مقاومت شناخته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
مثل اینه که ریوندی بشه رییس جمهور ایران
انگلیس ظاهرا قصد ورود به جنگی دارد که بازنده آن را روسیه می داند از این نمد در حال کلاه دوختن برای خود است سیاست براین است که محاصره اقتصاد رفته رفته روسیه را ضعیف و ملت را به شورش می کشاند سپس ضربه کاری توسط آمریکا و انگلیس و اروپا بر پیکر نحیف اقتصاد روس ها وارد سازند
کنتول روسیه بر باخموت ( کسی نظری نداده)
غرب تا حالا فقط با جنگ به اینجا رسیده و ضعیف نگه داشتن و فریب مردم دیگر کشورها رو بعنوان راهبرد دنبال کرده.
انگلیسی ها کثیف بودند همیشه اما نه کثیف تر از روسها. تنها کشور در اروپا که جلوی روسیه سینه سپر کرده . در حالی که ج. ا. حامی روسها و پوتین شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
درود بر روسیه
این تصویر که روسها از آن به عنوان انفجار هسته ای یاد میکنند برای منهدم شدن انبار سوخت موشک دوران شوروی هست روسها پروپاگاندایشان هم مانند ارتششان بسیار ضعیف است.
از هر دست که بدهی از همان دست می گیری
هر که با آل علی در افتاد ور افتاد
اینهم نتیجه تحریم ایران توسط اروپا و آمریکا و نتیجه ظلم آنها به یک ملت خدا جوی: دیروز کمبود گاز و سوخت در اروپا و امروز هم تشعشعات هسته ای به سمت اروپا و فردا هم ...
کی نوبت آمریکا می رسد خدا داند اما یقیناً خواهد رسید

الهی دعاهایتان مستجاب باد
نه از احیای برجام خوشحال شوید و نه از نبودنش ناراحت شوید که خدا با ما است و آینده از آن ما است
چون بیشتر مشکلات اقتصادی ما از ناکارامدی بدنه است که بعید است با احیای برجام این ناکارامدی درست شود
و از نبودنش نباید ناراحت شد چون همه از مسئولین و مردم به این نتیجه رسیده اند و اراده کرده اند که هرطور که شده این کشور باید درست شود و هر کس باید به سهم و اندازه خود ایفای نقش و احساس مسئولیت کند و چاره ای جز امیدواری و اصلاح شایسته و عاقلانه وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
درسته
جمهوری خلق دونتسک و جمهوری لوهانسک !!!!!!!

چقدر این پوتین و دار دسته اش وقیح و بی مسِولیتند !!!!

دنیا را در لبه پرتگاه جنگ قرار داده اند

تجاوز و کشور گشایی در قرن ۲۱ ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
این ایالتها حق روسهاست و مردمان روس دارد چطور اینجا دمومراسی را قبول ندارید مردم این ایالات خودشان به روسیه التماس کردند تا حمله کند
لعنت به ذات کثیف روس وانگلیس............
تو روسيه باد از شرق به غرب مياد؟
بدچوری پوتین دیکتاتور را ادب خواهند کرد......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
فعلا اونی که ادب شده زلنسکیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
نگو سلبریتی بگو شیری در پوستین دلقک ... اگر مثل اشرف غنی بزدل فرار می کرد به امریکا هم خودش زندگی خوبی داشت و هم روسیه اوکراین را یک روزه می گرفت و تمام میشد وغرب هم هیچکاری نمی توانست بکند ایستادن او غرب را شیر و امیدوار کرد یا بهتر که بگوییم بچه شیراوکراینی غرب را متقاعد کرد که می شود با روسیه جنگید و به زانو دراورد
شما گزارش گر تابناک هستید یا مرکز خبر پراکنی روسیه متجاوز .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تابناک بیطرفه. چطور از قول سی ان ان مینویسه به به چه چه می کنید
خبررسانی با رعایت اصل بی طرفی!!!!
رئیس واگنر اعلام کرد
اوکراین مدعی شد!!
زلنسکی فعلا کاسه گدایی دست گرفته رفته سراغ اتحادیه عرب
اتحادیه اروپا خصوصا المان خاری بودند در چشم انگلیس و امریکا
اتحاد روسیه و المان به نفع هر دو کشور بود ولی اتگلیس این را بر نتابید
دو خبر هیچ وقت تکراری نمیشه ۱. روسیه باخموت را گرفت ۲. مذاکرات برجام داره به نتیجه می رسه
اینها که از مطلومیت انگل ستان حرف می زنند احتمالا یک مشت بچه و جوون دنیا ندیده اند و تنها اطلاعاتشان درباره این کشور بی بی سی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار