بازدید 20026
چهارصد و چهل و پنجمین از حمله روسیه به اوکراین

اعزام ۳۴۰۰ نیروی ناتو به اوکراین برای مقابله با روسیه/ سفر زلنسکی به عربستان برای حضور در نشست سران کشور‌های عربی

چهارصد و چهل و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 19 May 2023

اعزام 3400 نیروی ناتو به اوکراین برای مقابله با روسیه

بین الملل تابناک: چهارصد و چهل و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمریکا از آموزش خلبانان اوکراینی حمایت خواهد کرد
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۲۳:۱۲

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید این کشور از آموزش خلبانان اوکراینی حمایت خواهد کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور اوکراین امروز جمعه در نشست سران گروه هفت اعلام کرد که آمریکا از تلاش برای آموزش خلبانان اوکراینی برای بکارگیری جنگنده‌های پیشرفته از جمله اف -۱۶ حمایت خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی نیز در این باره اعلام کرد که از آنجایی که آموزش خلبانان اوکراینی در ماه‌های آینده انجام می‌شود، ائتلاف کشورهای شرکت‌کننده تصمیم می‌گیرند که واقعاً چه زمانی این جت‌ها را ارائه کنند، چه تعداد از آنها در اختیار اوکراین قرار گیرد و چه کسی آنها را ارائه کند.

بنا به اعلام این مقام آمریکایی احتمالاً برنامه آموزش خلبانان اوکراینی به طور کامل در اروپا انجام می شود، اما نیروهای آمریکایی نیز در آموزش شرکت خواهند کرد.

سفر زلنسکی به عربستان برای حضور در نشست سران کشورهای عربی
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۲۳:۰۹

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین که با یک هواپیمای فرانسوی عازم عربستان شده بود، ساعاتی پیش وارد جده شد و گفت که در این شهر، با ولی‌عهد عربستان دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، زلنسکی در باره هدف سفرش گفت: سفر من به عربستان سعودی شامل رایزنی درباره موضوعاتی از جمله همکاری در زمینه انرژی خواهد بود.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تصریح کرد: عربستان سعودی نقش مهمی در تحولات ایفا می‌کند و ما آماده‌ایم تا همکاری با ریاض را به سطح جدیدی برسانیم.

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه، ۱۹می) اعلام کرد که زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در راه عربستان است. رویترز به نقل از منابع آگاهش گزارش داد که زلنسکی برای حضور در نشست سران کشورهای عربی به مزبانی جده عربستان، راهی این کشور شده است.

پیش از خبرگزاری رویترز، شبکه سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که زلنسکی در افتتاحیه نشست اتحادیه عرب که از امروز، جمعه در جده آغاز خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد.

نشست سالانه سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی، امروز در جده و با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه آغاز به کار خواهد کرد. رسانه‌های غربی و عربی در گزارش‌هایی مخالفت خود با دعوت زلنسکی به این نشست عربی را اعلام کرده‌اند.

برخی رسانه‌های عربی از جمله روزنامه‌های الجزایری از دعوت بن سلمان، ولی‌عهد سعودی از «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین برای شرکت در نشست اتحادیه عرب انتقاد کردند؛ نشستی که برای سران عربی برگزار می‌شود و «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزایر در آن غایب خواهد بود.

بازدید شویگو از خط مقدم نبرد با اوکراین در زاپروژیا
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۲۳:۰۷

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (جمعه) از پست فرماندهی مقدم یکی از گردان‌های «وُستوک» در محور زاپروژیا بازدید کرد.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر، به نقل از شویگو اعلام کرد: «وظیفه ادامه کار شناسایی فعال و همه‌جانبه [در محور زاپروژیا] به فرمانده گروهان وستوک سپرده شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شویگو در این بازدید همچنین به کارایی بالا نیروهای گردان وستوک در شناسایی و انهدام تجهیزات و پرسنل دشمن در محورهای اصلی جنگ با اوکراین اشاره کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه دیگری خبر داد که حداقل ۲۸۰ نظامی اوکراینی در جریان درگیری‌های شب گذشته در محورهای «کوبیانسک»، «کراسنی-لیمان» و «دونتسک» کشته شدند.

این وزارتخانه تضویح داد که شب گذشته، حملاتی با دقت بالا توسط نیروهای روسیه به نقاط استقرار، مراکز آموزشی واحدهای اوکراینی و انبارهای تسلیحات خارجی اهدا شده به رژیم کی‌یف انجام شد.

پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین درباره ادعای درخواست کشورهای بالتیک از اوکراین برای پذیرش آتش‌بس با روسیه، گفت که واقعیت آن است که انتقال سلاح و تجهیزات نظامی به کی‌یف در حال افزایش است.

بوداپست: از طرح صلح چین برای اوکراین استقبال می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۲۳:۰۵

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان بامداد امروز (جمعه) گفت که بوداپست از طرح صلح چین برای توقف درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین استقبال می‌کند.

سیارتو در حاشیه دومین مجمع اقتصادی اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در قزاقستان توضیح داد: «اگر ما در مورد طرح صلح چین صحبت می‌کنیم، دو دلیل برای حمایت از آن داریم؛ اول اینکه وجود دارد [و یک طرح واقعی است]، دوم اینکه برای صلح [واقعی] است».

دولت چین بعد از گفتگوهای نماینده ویژه این کشور با مقام‌های روسی و اوکراینی، طرح صلحی ۱۲ بندی شامل تاکید بر حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و لزوم احیای مذاکرات بین روسیه و اوکراین را ارائه کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی با بیان اینکه طرح صلح چین می‌تواند مبنای خوبی برای مذاکرات بین روسیه و اوکراین باشد، اظهار داشت: «ما باید مفهومی پیدا کنیم که بر اساس آن بتوانیم به پای میز مذاکره بیاییم».

رئیس دستگاه دیپلماسی مجارستان در واکنش به مخالفت‌های اوکراین با هرگونه مذاکره با روسیه نیز گفت: «برنامه اولیه لزوماً انجام توافق نهایی نیست، بنابراین هیچکس نباید از شروع مذاکره بر روی هر طرحی بترسد. من فکر می‌کنم مشکل اصلی این است که برخی از بحث‌ها باید در نهایت شروع شود، زیرا این راهی است که به صلح می‌رسد».

با این حال «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که پیشتر به‌صورت تمام‌قد با طرح صلح چین ابراز مخالفت علنی کرده بود، در نامه‌ای محرمانه به وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه گفت که اروپا از «تمام گام‌های واقعا مثبت چین برای یافتن راهکار» جنگ اوکراین استقبال می‌کند.

طبق این گزارش، سیارتو ضمن اعلام آمادگی مجارستان برای میزبانی مذاکرات بین نمایندگان کی‌یف و مسکو، تصریح کرد: «از همان آغاز این جنگ، من به هر دو طرف سرگئی لاوروف (وزیر امور خارجه روسیه) و آندری یرماک (مسئول دفتر ریاست جمهوری اوکراین) پیشنهاد دادم که مجارستان آماده است هر زمان که بخواهند مکانی را برای گفتگوهای صلح فراهم کند».

وی در این‌باره ادامه داد: «این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است. هر زمان که روسیه و اوکراین آمادگی خود را اعلام کنند، ما آماده هستیم تا تمام شرایط لازم را برای این امر ایجاد کنیم».

نبنزیا: روسیه به تهدیدات امنیتی اوکراین پاسخ می‌دهد
۱۴۰۲/۰۲/۲۹ - ۲۳:۰۴

نماینده روسیه در سازمان ملل بر حق این کشور برای پاسخ به تهدیدات امنیتی اوکراین تاکید کرد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت امروز جمعه اعلام کرد که مسکو حق خود را در خصوص انجام تمام اقدامات لازم در جهت رفع تهدیدات امنیتی اوکراین محفوظ می‌دارد.

دیپلمات ارشد روس در سازمان ملل با تاکید بر حق روسیه در این زمینه‌ها، افزود که اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین محقق خواهد شد.

نبنزیا با یادآوری اقدامات اوکراین در دونباس ادامه داد که غرب هیچگاه حفاظت از غیرنظامیان و هنجارهای حقوق بشر بین المللی را در خصوص گلوله باران شهرهای دونباس از سوی نیروهای مسلح اوکراین به یاد نمی‌آورد.

این دپیلمات روس یادآور شد که حملات کی‌یف به زیرساخت‌های غیرنظامی دونباس یک واقعیت است که به شکلی روزمره در این منطقه اتفاق می‌افتد.

به گفته نبنزیا؛ دونتسک از سال ۲۰۱۴ به طور مداوم زیر گلوله باران اوکراین بوده است و روزانه گزارش‌هایی از تلفات غیرنظامیان این منطقه منتشر می‌شود. کشورهای غربی به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

اعزام ۳۴۰۰ نیروی ناتو به اوکراین برای مقابله با روسیه

وزیر دفاع ایتالیا در کمیسیون مشترک دفاعی و امنیتی در پارلمان این کشور، از وعده اعزام ۳ هزار و ۴۰۰ نظامی به اوکراین با هدف حمایت از ارتش ناتو در برابر روسیه طی سال جاری خبر داد.

بامداد جمعه، وبگاه «آر تی» گزارش داد که «گویدو کروستو»، وزیر دفاع ایتالیا در کمیسیون دفاعی پارلمان اعلام کرد: «وزارت دفاع به هماهنگی نظامی خود با ارتش ناتو در شرق اوکراین ادامه می‌دهد و در سال جاری تعهدات بزرگ خود را در قبال ناتو عملی خواهیم کرد.»

وزیر دفاع ایتالیا در حضور قانونگذاران ایتالیا افزود که ایتالیا خود را مصمم به حمایت تسلیحاتی از ناتو در مواجهه با روسیه در نبرد اوکراین می‌داند.

وی ادامه داد، ما در حمایت از ناتو در برابر روسیه، ۳۴۰۰ نظامی، ۶۰۰ دستگاه از ادوات نظامی، ۵ رزم‌ناو و ۳۰ فروند بالگرد در اختیار اوکراین خواهیم گذاشت.

کروستو به دورنمای طرح‌های نظامی ایتالیا در قاره اروپا پرداخت و گفت: «وزارت دفاع در نظر دارد در آینده در دریای بالتیک، کشتی جنگی در حمایت از لهستان و سایر کشورهای عضو ناتو مستقر کند.»

به نوشته وبگاه آرتی، ایتالیا در ادامه تعهداتش به ارتش ناتو، قرار است نظامیان این کشور در ۴۳ مأموریت خارجی از جمله در ۹ عملیات نظامی ناتو در اوکراین، ۱۳ مأموریت در داخل مرزهای اتحادیه اروپا و ۷ مأموریت خارجی برای سازمان ملل با هزینه ۱.۳ میلیارد یورویی شرکت کند.

در همین راستا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سفر هفته گذشته خود به ایتالیا و دیدار با مقامات آن کشور، رئیس جمهوری ایتالیا وعده حمایت کامل از اوکراین را داد.

انگلیس تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام کرد

دولت انگلیس با انتشار بیانیه‌ای تحریم‌های اقتصادی جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس منتشر شد، دولت لندن با وضع تحریم‌هایی جدید علیه روسیه، واردات مس، آلومینیوم، نیکل و الماس از روسیه را ممنوع کرد.

در این بیانیه نوشته شد، طبق این تحریم‌ها قرار است از اواخر سال جاری میلادی واردات الماس، مس، آلومینیوم و نیکل با منشأ روسی ممنوع شود.

همچنین دولت انگلیس اعلام کرد، تحریم‌هایی را علیه ۸۶ فرد و شرکت روسی مرتبط با مجتمع نظامی-صنعتی و بخش‌های منتقل کننده سود از محل صادرات به بودجه روسیه اعمال می‌کند.

دولت انگلیس هنوز فهرست افراد و شرکت‌هایی را که قرار است تحریم کند، ارائه نکرده است.

این بیانیه دولت انگلیس در آستانه برگزاری نشست سه روزه گروه هفت در شهر هیروشیمای ژاپن که ریشی سوناک نیز قرار است در آن شرکت کند، منتشر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری پرس آسوسیشن، نخست وزیر انگلیس امروز جمعه در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در ضمن حضورش در یک گردهمایی در شهر هیروشیمای ژاپن ادعا کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید درک کند که متحدان غربی، "پایدار" از مقاومت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پشتیبانی می‌کنند.

سوناک گفت: پیام من به پوتین صریح است. ما قرار نیست پا پس بکشیم.

تحریم‌های دولت سوناک علیه روسیه در حالی اعلام شدند که هنوز مشخص نیست آیا اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی هم سطح با تحریم های لندن علیه واردات الماس روسیه وضع کند یا خیر؟! بلژیک از تجارت در این بخش سود فراوانی به دست می آورد. سوناک اظهار کرد، "امیدوار و مطمئن" است که متحدان دیگرش نیز از این رویه تحریم ها پیروی می کنند.

قرار است مذاکرات کشورهای متحد عضو گروه هفت از جمله با شرکت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، پشتیبانی اقتصادی و نظامی از اوکراین را محوریت قرار دهد.

سوناک به اسکای نیوز گفت: روسیه لازم است بداند ما و دیگر کشورها عزم پایداری برای پشتیبانی از اوکراین در زمینه منابع مورد نیازش برای محافظت از خودش، نه فقط در اینجا و این لحظه بلکه همچنین در بلند مدت داریم.

پکن: بحران اوکراین راهکار نظامی ندارد

 نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت که هیچ راهکار نظامی برای بحران در اوکراین وجود نداشته و تمامی طرف‌ها باید در راهکار صلح آمیز و آماده کردن شرایط برای مذاکرات نقش داشته باشند.

وی که در جریان نشست پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، افزود: «هیچ راه حل نظامی برای بحران اوکراین وجود ندارد و گفت‌وگو و مذاکرات مسیر اصلی بازگشت به صلح به شمار می‌آید.»

نماینده چین اضافه کرد: «در شرایط کنونی تمامی طرف‌ها باید صریح و سریع در راهکار سیاسی و فراهم کردن شرایط بازگشت تمامی طرف‌ها به مذاکرات نقش داشته و شرایط را برای آتش بس و توقف درگیری‌ها فراهم کنند.»

این دیپلمات چینی گفت: «پکن از طرح سران کشورهای آفریقایی در سفر به روسیه و اوکراین در راستای توقف درگیری‌ها حمایت می‌کنند.»

وی افزود: «از جامعه بین‌الملل برای همکاری در زمینه کمک به مذاکرات صلح و ایفای نقش فعال در ایجاد راهکار مسالمت آمیز برای بحران اوکراین دعوت می‌کنیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۰
طرفداران روسیه اصلا مطالعه ندارند. بروید تاریخ روسیه را بخوانید. اصلا روسها هرگز در طول چند قرن از پیدایش خود در هیچ جنگی واقعی پیروز نشدند. ببینید ناپلیون و هیتلر چگونه چند هزار کیلومتر وارد قلب روسیه شدند و تا دیوارهای مسکو رفتند و اگر شورش داخل فرانسه و ورود امریکا نبود مسکو تسخیر شده بود.در مورد نبردهای روسها که همیشه در کریمه از عثمانی شکست می خوردند هم تاریخ قضاوت کرده. در قرن بیستم هم روسیه از کشورهای کوچکی مانند ژاپن قرن نوزدهم و فنلاند کوچک و افغانستان شکست سهمگین خورده بود. البته دوستان خواهند گفت پس حمله روسها به ایران چه بود یا سیبری را چه کسی تسخیر کرد. روسها فقط ضعیف کش بودند. ایران را یک دیکتاتور مضحک مانند فتعلیشاه و قاجار اداره می کردند و در اسیای میانه هم خان بخارا که کل اسیای میانه را داشت حتی از فتعلیشاه هم ضعیفتر بود. در مورد تسخیر سیبری و الاسکا داستان از این هم جالبتر بود. اصولا سیبری و سرزمینهای امروزی روسیه و الاسکا بی صاحب به معنی واقعی بود. در جنوب روسیه فقط دو امپراطور باستانی یعنی چین و ایران بودند که هر دو اعتقاد داشتند که این سرزمینهای امروزی روسیه جای زندگی و کار و کشاورزی نیست و فقط اقوام وحشی در ان زندگی می کنند به همین خاطر هست که چین دیوار چند هزار کیلومتری کشید که اقوام وحشی نتوانند به جنوب بیایند. در ایران باستان هم دیوار گرگان را کشیدیم تا این اقوام وحشی به داخل فلات ایران نیایند و از انطرف در دربند از زمان هخامنشیان دژ دربند قفقاز بود که هیچ کس از شمال نتواند وارد ایران و جنوب شود. در الاسکا هم انزمان اصلا صاحب نداشت و دولت امریکا نبود و انگلیس هم ساحل شرقی بود. البته این افسانه قدرت روسها تا حدود زیادی تبلیغ شرق پرستهایی بود که چپ بودند و هم کار خود امریکا و عقلانیت نهادینه شده امریکایی ها بود. امریکایییها هرگز و هرگز دشمن خود را دست کم نمی گیرند و حتی حسابی دست بالا هم می گیرند. هدف امریکا از این عقلانیت این هست که همیشه اماده باشد و هم اگر نتوانست احیانا کاری کند بگوید طرف خیلی قدرتمند هست. مانند صدام که او را باد کردند و فکر کرد ارتش پنجم دنیا را دارد ولی وقتی لازم شد از اغاز حمله زمینی تا تسخیر کاخ صدام فقط 48 ساعت طول کشید یا دیگر دشمنان امریکا را که بزرگ کردند ولی لازم که شد در کسری از ثانیه حذف کردند. خلاصه تاریخ خیلی به ما درس می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
با وضعیت موجود در اوکراین کسی در ناتو نگران حمله روسیه نیست چون کلا باد پوتین و روسیه خوابیده دیگه وقتی حکم جلب پوتین میاد تو لاهه ببین چقدر طرف رو دست کم میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
مگه کشور عقب مونده و متجاوزی مث روسیه طرفدار هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
کسی طرفدار روسیه نیست مردم مخالف آمریکا و یانکی هستن چون تحریمشون کردن و آزارشون میدن. درصمن اون شوری بود نه روسیه اما نظام آمریکا هنوز همونه با سیاست های دقیقا یکسان
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دوستان طرفدار روسیه. واقعا تصور می کنید که کمر هیتلر را روسیه و استالین شکست؟ یعنی اصلا سه هزار کیلومتر ارتش المان تا مسکو رفت را ضعف نمی دانید؟ مثل این می ماند که صدام تا کرمان و اصفهان و دروازه های تهران می امدو. چرا الان هشت ماه هست که روسیه نتوانسته سیصد متر در بخموت اکراین که یک دهم ارتش روسیه هم نیرو نداشت پیش برود؟ فراموش کردید که استالین اصلا متحد هیتلر شده بود و فقط وقتی مجبور به جنگ شد که هیتلر جبهه شرق را خودش باز کرد. واقعا تصور می کنید اگر ورود امریکا و کمک امریکا و انگلیس از ایران به روسیه نبود روسیه دوام می اورد؟ ناپلیون هم چهار هزار کیلومتر داخل خاک روسیه پیش رفت. کجا بود ان ارتش غیور روسیه جنگجو؟ حتما مانند اکراین و افغانستان و جنگ 1905 با ژاپن می جنگیدند. باید منصف بود و قبول کرد روسیه فقط در برابر فتعلیشاه که بیشتر خان تهران و اندرونی خودش بود تا حاکم ایران و خان بخارا که از فتعلیشاه هم عقبتر بود گردو خاک کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آمریکاماهیتش محکوم به نابودیه واز سالها قبل که از مرتجعین بنیادگرا امثال طالبان وداعش و.....ومرتجعین
. مذهب یهودحمایت میکرده
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
در زمان قاجار هم برنامه از قبل با انگلیس و اروپا هماهنگ شده بود و حتی انگلسی ها مدل افتخار از ملکه روسیه دریافت کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
ادامه جنگ بیشتر از همه به نفع ماست وقتی دو تا ابر قدرت
به جون هم میافتند برنده واقعی کشورهای دیگه هستند به شرطی که دولتمردان بتونند استفاده کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
از ویژگی های بارز غربگدایان تحریف و وارونه جلوه دادن تاریخ است
این را از استادشان بی بی سی اموخته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
و کی بود که ناپلئون رو از مسکو بیرون کرد و بعد در پاریس جشن شکست فرانسه رو گرفت؟
و کی بود هیتلر رو از حومه مسکو عقب راند و در استالینگراد ۶۰۰ هزار آلمانی رو کشت و برلین رو هم تصرف کرد؟ خدای تو ، آمریکا و فرانسه و انگلیس در حال جون کندن شدن. زیاد نگران نباش کار اربابان تمومه. دنبال یه خدای جدید بگرد جهان چند قطبی آینده به رهبری اصلی چین و هند و روس و آفریقا و برزیل. نه تو و نه اربابان اروپایی جای خاصی ندارن. دیگ خورده کفگیرشون.
دوستان طرفدار روسیه من را یاد بچه گی خودمان می اندازند. نقشه روسیه و کانادا را می گذاشتیم جلوو می گفتیم چه اندازه ثروتمند وقوی هستند که این همه خاک دارند. حالا توانستیم از نزدیک هم کانادا و هم روسیه را ببینیم و متوجه شویم که 95 درصد خاک انها مانند کویر لوت خودمان اما با تفاوت سرد و جنگلی و رودخانه اما یخ خالی هست و اصلا کاری و زندگی و کشاورزی و حتی معدن کاری نمیشود در ان کرد و همین هست که صاحب نداشته و روسیه 17 میلیون کیلومتر شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اره دقیقا روسیه همش خاک و زمین بی استفاده و خالی از سکنه اس و سران حکومتش فقط به فکر جنگ و تجاوز و کشتار مردم هستند با اینکه نفت و گاز هم داره ولی بازم آباد نشده و سرمایه و تکنولوژی خاصی نداره ولی در عوض کشورهای کوچکی رو میبینیم که هیچ گونه منابع طبیعی ندارن ولی فوق‌العاده پیشرفته و ثروتمند هستن و منشا تکنولوژی های روز دنیا هستن
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
الان تایوان یک جزیره صخره ای20 هزار کیلومتری با 25 میلیون نفر جمعیت و بدون حتی یک کیلوگرم معدن هست که نصف روسیه ثروت دارد . یا کره جنوبی با 60 هزار کیلومتر وسعت و 50 میلیون نفر جمعیت از روسیه با 140 میلیون نفر جمعیت و 17 میلیون کیلومتر وسعت بیشتر ثروت دارد. اینها را ببینیم و باز منصف نباشیم و بگوییم سیستم روسیه و پوتین بهتر بازدهی و پیشرفت داشته! واقعا فقط از دوستان طرفدار شرق بر می اید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
روسیه جزو بزرگترین صادر کنندگان طلا الماس تیتانیوم دنیاست خاک روسیه رو با خاک کانادا یکی نکن
سر همینه غربیها دارن خودشون و پاره می کنند واسه یه وجب خاک روسیه
اوکراین نیازی به نیروهای ناتو ندارد و با همین ارتش و مردم دلاور خود پوزه پوتین را به خاک مالیده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
با دلاوری زلنسکی کوتوله معتاد مفنگی دزد
خبر سمی بود و قابل درک نبود. نیروها وارد اوکراین میشه یا در مرز اوکراین. وارد اوکراین بشن که یک هفته بعد تزار ناچاره بشینه پای میز مذاکره ولی خب خطر آلوده شدن منطقه به رادیواکتیو هم هست زیرا روسیه موشک هسته ای تاکتیکی میزند و در هوا با ضد موشک ساقط میشوند شرق اوکراین و کشورهای گرجستان تا ایران و ترکیه به مواد رادیواکتیو آلوده میشوند. البته شرقگداها می توانند تصور بکنند روسیه پیروز میشود ولی بدانند نه تنها روسیه که کشورهای بیگناه منطقه هم میبازند.
حمله پوتین به اکراین و گیر کردن پوتین بهترین خبر و استفاده را برای بن سلمان داشت. با توجه به نیاز پوتین به همکاری بن سلمان برای ایجاد زمستان سخت برای اروپا پوتین را مجبور کرد از نفوذش استفاده کند و هم یمن را حل کرد و هم ایران را تشویق به همکاری و توافق با عربستان کرد. تازه این اولشه که شکست پوتین چه اندازه برای برخی در دنیا هزینه خواهد داشت و چه اندازه استقلال داشتن برای منافع ملی کشورها مفید هست. نمونه عربستان که بدون نگرانی از فشار بایدن و اروپا منافع ملی خود را که همکاری با پوتین برای کاهش فشار یمن و ایران و سوریه بود را تامین کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
من دوستی عربستان و واقعی نمی‌بینم! به نظرم کاسه ای زیر نیم کاسه است !
آمریکا اصلاً درگیر جنگ اوکراین و روسیه نیست ، سالی ۱۰۰ میلیاردم هزینه کنه برا اوکراین باز برده ، هزینه جنگ با روسیه
خیلی بیشتر از این پولهاست
بنظر من باید اول حامیان روسیه تنبیه بشن که دیگه از جانی مثل روسیه حمایت نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
نظر خوبیه اما یه مشکلی داره! اینکه مادر نزایده کسی بخواد ایران رو تنبیه کنه
آخه یکی نیست بگه پوتین دنبال چی هستی تو اوکراین آخه تو که حتی یه شهرکو بعد از چند ماه نتونستی تصرف کنی نکنه هوا ورت داشته فکر کردی هیتلری که سه سوته اروپا رو فتح کنی تموم کن این جنگ کزایی رو تو نمیتونی اوکراینو رام کنی اوکراینیا اسیر عقاید کمونیستی و دیکتاتوری تو نمیشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
هیتلر و که روسها شکست دادن
پکن میگه بحران اوکراین راه حل نظامی نداره خب چرا اولش که پوتین حمله کرد نیومدی بگی بحران راه حل نظامی نداره ؟ حالا که تجهیزات و پول امریکا سرازیر شده تو اوکراین و پوتین نه راه پس داره و نه پیش حالا دیگه بحران راه حل نظامی نداره ؟
ایتالیا قرار نیست نیرو وارد اوکراین کنه احتملا با سرویس ترجمه گوگل خبر ها رو کپی میزنید
روسیه خودش به تنهایی به اندازه یه قاره اس و کلی زمین ول و بی استفاده داره ولی بازم دست به تجاوز میزنه و همش بفکر اشغال خاک بقیه کشورهاس آخه لامصب تو چه گلی به سر خاک و مردم خودت زدی که میخای خاک بقیه رو هم تصرف کنی بجای این کارا اون کشور عقب مونده خودتو درست کن کشور به این بزرگی و وسعت همش تو چار تا شهر خلاصه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
متجاوز ناتو هست که ازون سر دنیا فضولی کرد تو کار دو همسایه
روسها از خودشون به حق دفاع کردند
روسیه توقع داره اوکراین خاکشو دو دستی تقدیمش کنه و ارتباطشو با دنیا و کشورهای بانفوذ و پیشرفته قطع کنه و فقط بیاد بچسبه به روسیه کمونیستی و یخ زده و عقب مونده تا مث بلاروس خدا زده تبدیل به یه برده خالی از رفاه و پیشرفت و تکنولوژی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
پیشرفته ینی غربی دیگه. بقیه جزو ادم محسوب نمیشن از نظر غربگدایان
البته که بازنده اصلی این جنگ روسها هستند چون درابتدای شروع هیچ عذر قابل قبولی برای لشکرکشی وتصرف اوکراین نداشتندومردود بودتاالان هم رد است مثل داعیه آمریکاییهانسبت به سلاحهای شیمیایی در عراق جهت جنگ وسرنگونی صدام این جنگ نگرش اجتماعی قدرت راد رروسیه بعدازجنگ به شدت زیرسوال میبردوشایدهم زودتراین اتفاق رخ دهد که کشورهای جهان بادیکتاتور نمی‌توانند عزت وشرفی داشته باشندوقدرت درانحصارشخص فاجعه بارخواهدبود ومیتواند غیرتمکین اجتماعی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بازنده اصلی که اکراینه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بازهم به امریکا که نخواطت عراق را کلا از روی نقشه محو کنه
باریکلا به اتحادیه عرب ببینیدشایدفقط وفقط درحد یه حرف یا یه شعارساده باشه ولی واقعا پرمفهومه کشورهای عربی خودشون علم وتکنو لوژی ندارن ولی فقط با درآمدی که از نفت نصیبشون میشه ویه سیاست سنجیده وبجا یه پیام دراین لحضات به دنیا مخابره میکنن اون پیام چیه که ما آماده ایم که در جنگ اوکراین وروسیه میانجگری کنیم وپیشنهاد صلح میدن واینطوری نقش یه بازیگر آورنده صلح روبازی میکنن حالا چه واقعی چه غیر واقعی فرقی نمیکنه ولی خب مهم مزایاش هست حالا مزایاش چی هست کمترینش اینه که از هیچکدوم طرف های درگیری اعم از غرب وشرق گزندی بهشون نمیرسه واز این منازعه استفاده میکنن وبعنوان یه قاصدک صلح پیشنهاد صلح میدن
اینطوری غرب وشرق دراین لحضات حساس بفکر این میفتن که کشورهای عربی روبسمت خودشون سوق بدن کشورهای عربی هم به نحو احسن ازاین فرصت استفاده میکنن از
روسیه درامور نظامی کمک میگیرن وهم ازاون طرف که غرب باشه تکنولوژی پزشکی مهندسی وخیلی خیلی چیزای دیگرو به کشور ومردمشون هدیه‌میدن خوشم اومد ناز شصتتون ماهم فقط بلدیم بجنگیم دشمن تراشی کنیم خداکنه ماهم بخودمون بیایم
مدودوف هرچه سریع تر از خواب خرگوشی پاشو وپوتین رو قانع کن عقب نشینی کنید
بااین اوضاع اف ۱۶های ایالات متحده برسه فکر نکنم چیزی از ارتش پوشالیتون بمونه
وشورش ها باعث تجزیه روسیه میشه وبعید میدونم کشوری بنام روسیه در‌چندسال آینده روی نقشه بمونه هرموقع ماهی رواز اب بگیری تازس لاقل تو به خودت بیا مدودوف پوتین روقانع کن ۱۵۰میلیون جمعیت چه گناهی کردن که باخاطر پوتین که ۷۰سالشه وکهولت سن باعث شده لجباز وغرغرو بشه وخوشی زده زیر دلش هیچی واسش مهم نیست کاری کن وگرنه روسیه تاابد روسیاه میشه اینو کوروش بزرگ داره بهت میگه خخخ فقط بخاطر مردمت هست وگرنه کوروش کسیرو نصیحت نمیکنه ...
بله جانم سنگ سرجای خودش سنیگه از ماگفتن بود فردا پس فردا نبینم تو صف مانیست
صف بقل دستی که صدام هیتلر توشن باشی بگی کوروش که ش بهت گوش میکردم خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
روسیه مثل امریکا نیست که فرار کند. کاری که شروع کرده را تمام خواهد کرد
غرب درشرق بدنبال چیست بااین همه اتحاد جان ودلی که‌ دارند??کشورهاي شرق همه بایدپوتین رادریابند.این استوره شجاعت راوغیرت بخرج دهنددرمیدان تنها نماند. بیشتر منظورم ایران. هند.چین.است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
استوره ؟!

این اسطوره شرقی هزاران نفر از نیروهای خودش رو به کشتن داده و هزاران نفر از غیر نظامیان اوکراینی رو به قتل رسونده برای خواب و خیالی که همش بر باد رفته
ایتالیا اصلاً قرار نیست به اوکراین نیرو اعزام کنه ، به کشورهای همسایه اوکراین که عضو ناتو هستند قراره نیرو بفرسته!! ناو آخه بفرسته اوکراین که چی بشه ؟! خداوکیلی این چه مدل خبره ، مترجم مگه ندارید ؟! وزیر امور خارجه ترجمه کرده ؟! :))
کی فکرش میکرد پوتین اخر عمری روسیه را به اولین ابر قدقد بدون ارتش تبدیل کند
روسیه الان هم شکست خورده اما هیچگاه حاضر نیست بپذیره کشوری که فقط به جنگ و ویرانی و ادم کشی فکر میکنه
حالا هرچه هست سرنوشت نبرد در معرکه مشخص می شود.حالا ما تعصب خاصی روی کشوری نداریم اما خدایی اگر روسیه در جنگ جهانی دوم نبود هیتلر اروپا را بلعیده بود واولین یگانهای نظامی که آلمان هیتلری وبرلین را اشغال کردند روسها بودند (رجوع کنید به تاریخ جنگ جهانی دوم) واین روسها بودند که هم تاکتیک وهم کیفیت سلاحشان به کمک مبارزان ویتنامی آمد وامریکا را با خفت وخجالت وبی آبرویی از ویتنام بیرون انداختندودر سوریه هم که جهان مشاهده کرد که روسها با کمک ایران ومقاومت طرحهای امریکا و۷۰ کشور همراهشان را در سوریه به شکست کشاند .افسوس از آبروی ریخته امریکا ومتحدانش و۱۴تریلیون خرج بیهوده در سوریه.که هنوز عقده سوریه را امریکاییها هضم نکرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دقیقا. غربگدایان به شدت می کوشند تا تاریخ را تحریف و امریکا را منجی عالم نشان بدهتد جوری که صدای خود سیاستمداران قدیمی امریکا از این همه دروغ درامده است
کل ناتو برای روسیه در حد خوردن یک لیوان ودکاست.
هرچه زمان میگذرد نقش آمریکا واروپا درآتش افروزی اکراین ومترسک بودن رییس جمهور این کشور آشکارتر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
کشوری که داره از خودش دفاع میکنه میشه آتش افروز !
کشوری که متجاوز هست شده بر حق !

اینو کسایی میگن که از 8 سال جنگ ایران و عراق به عنوان دفاع مقدس و دفاع از تمامیت ارضی یاد میکنن و اجازه هیچ انتقادی نمیدن

یک بام و دو هوا در حد المپیک
صدام در چینش نیروهای خود دچار اشتباه شد به جایی که نیروهای خود را به لب مرزها بفرستد نیروها را به داخل شهرها فرستاد به گونه ای مرزهای عراق را خالی کرد ونظم در ارتش را ازبین برد سیاست نظامی اشتباهی در پیش گرفت به جایی که از مرزها دفاع کند از شهرها دفاع کرد وگرنه می توانست همین باتلاقی که روسها در اوکراین دچارش هستند را برسرآمریکایی ها بیاورد به هرشکل این خاصیت دیکتاتورهاست که در بزنگاه دچار اشتباه می شوند مانند پوتین که آمریکایی ها خیلی راحت او رافریفتند و به او گفتند تو اوکراین را بزن و ما ایران را او هم مانند صدام فکر کرد ناهار را در ماریوپول می خورد و شام را در کیف همین آمریکایی ها هم در مورد ایران دچار اشتباه هستند و با حمله نظامی به ایران دچار اشتباه پوتین می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
زلنسسکی شباهت بیشتری دارد با صدام جفت شون نوکر امریکا بودند و امریکا پشت انها را خالی کرد
پوتین بلا درست کن
اوکراین نباید با روسیه در میافتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
شما چرا با آمریکا در افتادین ؟

پس همه باید تسلیم ابرقدرت ها باشن !
دیگه کار به جای رسیده که یواش یواش همه غرب داره جمع می شه اما کاری از دستش بر نمی یاد ، بابای بابای دلقک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
یک دهم غرب هم جمع نشده

ده تا جنگنده اف 35 به اوکراین بدن کاخ کرملین با خاک یکسان میشه !
سلام حالا که روسیه با پنجاه کشور می‌جنگد و نامردی است که آمریکا جنگ را راه انداخته و فعلا پوتین تنهایی بیست و پنج در صد اکراین را گرفته تمام ساحل دریا را
بدانید روسیه هنوز اسلحه مدرن خود را استفاده نکرده
این اکراین است افتادی دور جهان گدایی می‌کند و چنگ را با خته
بهتره دوستان که کارشناسی می‌کنند واقعیت الان را بنویسند نه گدشته و اینده
یکسال و اندی از جنگ گذشته هنوز ۳۲ کشور پوشالی ناتو جرات نکرده اند روسها را از خاک اکراین بیرون کنند با این همه هیاهو و رسانه و بلوا.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
روسها را در اوکراین مشغول نگه داشته اند تا سیاست هایشان را پیش ببرند، اگر میخواستند جنگ تمام بشه کلی تجهیزات میدادند ولی قطرهرچکانی میدهند، روسیه هر رو.ز در باتلاق فرو ترر میره
ببنید آمریکا وکشورهای غربی دلشان بحال هیچ ملتی نسوخته ونمی سوزد چرا چون تجربه نشان داده او سلاحهای نظامی خود را بخاطر آزمایش وارد اکراین میکننددرنتیجه باعث کشتارنیروهای اکران وروسیه میشود این جنگ را میتوان با صلح ودوستی به پایان برد نه با کشت وکشتار (زنده بادصلح دوستی درسراسرجهان)
هر کشوری با هر قدرت و ارتشی روزی به زمین خواهد خورد (به تاریخ روجوع شود)فقط با اتحاد کل دنیا میشود از نابودی جلو گیری کرد
گاهی شجاعت یعنی خودکشی گاهی شجاعت مساوی ایست با حماقت
الان دقیقا همون شرایط راروسیه داره اوکراین دیگه چیزی واسه باخت نداره
ولی روسیه خیلی چیزا داره که باید بخاطرش بترسه واز روی احساسات تصمییم
نگیره اقتصادش مثل یه فنر فشرده با هزار امتیاز وکمک از این واون تونسته تاحدودی ثابت نگه داره ولی هرلحظه احتمالش هست در بره بقول معروف با کله سقوط آزاد کنه
همین الان باید سلاح های هسته ای رو درمرز مستقر کنه ویه تهدید درست حسابی کنه وبعدش عقب نشینی کنه این شرایط روسیه مثل یه طنابه که به طرز ماهرانه ای به گردنش افتاده هرچی محکم تر دست وپا بزنه حلقه تنگ تر میشه باید سریعا یکی از وزیران یا فرماندهان ارشد پوتین رو تحویل بدن وطرح صلح بریزن
کجای هیتلر ببینی کیا شدن قدرتمند
جنگ جهانی دوم تسلیحاتی که آلمان ها وسربازهاش میساختن
کل متفقین باهم نمیتونستن بسازن بعد از اینکه سرما وخنجرزدن از پشت وقطع تدارکات آلمان پشت جبهه که از ایران گذشتن باعث شد هیتلر شکست بخوره بعد بعضی ها به سادگی تمام معنا میان میگن روسیه آلمان نازی رو شکست داد
بعد ازاینکه ارتش المان شکست خورد آمریکا ۱۳۰۰دانشمند المانی که درزمینه های مختلف واقعا عجوبه های زمان خودبودن رو برد وروسیه هم ۱۷۰۰دانشمند واینطور شد درصنایع هواوفضا،پزشکی ،هوش مصنوعی ،شیمی وغیره استفاده کرد که الان شدن آمریکا وروسیه
یک روسیه ضعیف و شکست خورده در همسایهگی بهتر از یک روسیه قوی و زور گو است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر