بازدید 20864
سه هزار و سیصد و پنجاه و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقاد علم‌الهدی از وضعیت فضای مجازی: فضای مجازی بلای خانمان سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است/جهانگیری: شکایت قالیباف از شوخی‌های دوران ماست / معاون وزیر ارشاد: با جریانی مواجهیم که معاند است /واکنش یک نماینده مجلس به رفتار خارج از نزاکت اتباع افغانستانی درباره اظهارات رئیس‌جمهور

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند دادستان کل کشور:  با کسانی که در فضای مجازی امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد خواهیم کرد/ امیرعبداللهیان پس از آزادی بازداشت‌شدگان فرانسوی: تهران از «گام‌های مثبت» پاریس استقبال می‌کند / سردار نقدی: دولت قبل در زمینه فضای مجازی کم کاری کرد و فضا را در اختیار بیگانگان گذاشت / رییس سازمان صداوسیما: در دوران بنده حتی یک دستگاه خودرو غیرقانونی به سازمان صداوسیما وارد نشده و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 19 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

توضیحات خزعلی درباره دیدار با هیاتی از طالبان
انسیه خزعلی درباره جزئیات دیدارش با هیأتی از طالبان گفت: این گروه که برای کار علمی و مسائل بهداشتی و درمانی آمده بودند، داوطلب بودند که صحبتی درباره برنامه بانوان‌شان داشته باشند. معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: نشستی با این هیأت داشتیم، پیشنهادهایی هم درباره آموزش در بخش‌های بهداشتی که متولی خود وزارت بهداشت بود، داده شد و قرار گذاشتند تعدادی از خانم‌ها برای این دوره بیایند و پیشنهادهایی برای آموزش عالی در سطوح مختلف وزارت علوم دادیم. وی ادامه داد: خود هیأت طالبان پیشنهادهایی در مورد بحث همکاری‌های مشاغل، صنایع دستی و کارهایی که بین ایران و این کشور می‌توان انجام داد، داشتند. خزعلی خاطرنشان کرد: این هیات بسیار تشکر کردند از این که مهاجرین افغانی و به خصوص خانم‌های‌شان را چه از نظر بهداشت و چه از نظر آموزشی تحت پوشش قرار دادیم.

انتقاد امام جمعه شیراز از قیمت اجاره مسکن: مومنین با مشکل مواجهند
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد:گرانی و تورم حاصل جنگی بوده که دشمن علیه اقتصاد ایران طراحی کرده است و شاهد هستیم که مؤمنین به علت گرانی برای اجاره مسکن با مشکلات متعددی مواجه اند. وی افزود: رهبری برای مقابله با این توطئه دشمن، مهار تورم رشد تولید را مطرح کردند؛ اما برخی به جای پرداخت به این موضوع در تلاش هستند به مسائل دیگری بپردازند و آب به آتش دشمن بریزند. امام جمعه شیراز تاکید کرد: با نگاهی به دولت درخواهیم یافت که تلاش‌های مستمری برای تحقق این مطالبه رهبری در حال انجام بوده؛ اما در بدنه میانی دولت این حرکت جهادی دیده نمی‌شود.

واکنش طالبان به اظهارات رئیسی درباره حقابه ایران از هیرمند: ایران باید درخواستش را با الفاظ مناسب مطرح کند
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی اعلامیه طالبان در مورد اظهارت رئیس جمهور کشورمان درباره حقآبه هیرمند را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: روز گذشته رئیس جمهور ایران در مورد آب هلمند یک سلسله اظهارات داشت که وضاحت (توضیح) ما در مورد آن به این قرار است: موافقتنامه آب که میان افغانستان و ایران نیم قرن قبل در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی به امضا رسیده تا هنوز پابرجاست و امارت اسلامی متعهد است که به تعهدات انجام شده عمل نماید.  در این بیانیه با بیان این که از این که در سال‌های اخیر در افغانستان و منطقه خشکسالی رخ داده و سطح آب پایین آمده است به شمول دریای هلمند تعداد زیادی از ولایات و مناطق کشور از خشکسالی رنج می برند و آب کافی وجود ندارد، خواست مکرر ایران برای آب و آن چه اظهارات نا مناسب در رسانه‌ها عنوان شده، زیان‌آور خوانده شده است. طالبان همچنین با فرافکنی و با این ادعا که مقامات ایرانی ابتدا باید معلومات خود را در مورد آب هلمند تکمیل نمایند، از ایران خواسته درخواستش را با الفاظ به زعم آنها مناسب مطرح کند. در ادامه این بیانیه ادعا شده است که اگر واقعیت درست مطالعه نشود و چنین اظهارات مطرح شود، می‌تواند فضای سیاسی میان مردم و کشورهای دو ملت مسلمان را آسیب بزند که به نفع هیچ طرفی نیست و باید تکرار نگردد.

ذوالنوری: اگر قرار باشد توافقاتی که بین تهران و کابل در گذشته وجود داشته نادیده گرفته شوند، آن‌ها هم بازنده خواهند بود
ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: قطعاً به نفع خود افغانستانی‌هاست که این حقابه ایران را به درستی تأمین کنند، چون اگر قرار باشد قراردادهای بین‌المللی و توافقاتی که بین دو کشور ـ که در گذشته وجود داشته ـ نادیده گرفته شوند و اعتباری نداشته باشند، آنها نیز بازنده خواهند بود؛ در این موضوع فقط بازنده ما نیستیم و آنها نیز در مسائل بسیاری متضرر خواهند شد؛ حتی در مسائلی ضرر بیشتری خواهند کرد.

پاسخ امیرعبداللهیان به بیانیه طالبان درمورد هیرمند
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در توییتی به بیانیه طالبان در مورد اظهارات ابراهیم رئیسی پیرامون حقابه ایران از هیرمند پاسخ داده است. امیرعبداللهیان نوشته است: در ماه های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند، به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات های فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند، که نکردند. او افزوده است: سیستان از خشکسالی رنج می برد. ملاک بود و‌ نبود آب، بازدید فنی و عینی است و‌ نه صدور بیانیه سیاسی.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت به بیانیه طالبان درباره حقابه هیرمند واکنش نشان داد
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏بیانیه حکومت افغانستان نشان می‌دهد، پیام اخطار قاطع رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه حق مردم‌مان را هر جا باشد می‌گیریم، دریافت شده. در این بیانیه سه بار تأکید شده که به موافقتنامه آب میان ایران و افغانستان و انتقال آب به ایران متعهد هستیم. البته گفته‌اند که برای انتقال، کمبود آب دارند که ‏این هم بیشتر توجیهی برای نقض تعهدات در گذشته است چرا که با وجود نقشه‌های ماهواره‌ای و محاسبات کارشناسی، وضعیت آب قابل اندازه‌گیری و با اخطار امروز، طرف افغانستانی ناگزیر از عمل به تعهداتش است.»

وزارت خارجه: بیانیه طالبان در زمینه حقابه هیرمند حاوی مطالب متناقض و نادرست است
بیانیه شب گذشته افغانستان در خصوص اظهارات رئیس جمهور ایران درباره حقابه ایران از هیرمند با واکنش انتقادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روبه رو شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «روز گذشته شاهد صدور بیانیه ای از سوی هیات حاکمه افغانستان بودیم. اعلامیه مورخ ۲۸ اردیبهشت۱۴۰۲ طرف افغانستانی درباره حقابه هیرمند حاوی مطالب متناقض و نادرست بوده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آن را قویا رد می‌ کند. ‌معاهده بین ایران و افغانستان راجع به آب رود هیرمند، مورخ ۲۲ اسفند۱۳۵۱ بطور صریح و بدون هیچ ابهامی، حقابه طرف ایرانی از رودخانه هیرمند را تعیین کرده است. این حقابه، حقی قانونی، عینی و معین است و افغانستان متعهد است حقابه  مزبور را تامین نماید و بر اساس ماده ۵ معاهده اقدامی نکند که ایران  از حقابه خود بعضا یا کلا محروم شود. حاکمان افغانستان در یک سال و نیم گذشته، هرچند بارها بر پایبندی به تعهدات خود طبق معاهده تاکید کرده اند، در عمل، تعهدات ناشی از معاهده را اجرا نکرده و در رهاسازی و تامین حقابه ایران، همکاری لازم را به عمل نیاورده و حقابه قانونی ایران را تحویل نداده اند.

واکنش یک نماینده مجلس به رفتار خارج از نزاکت اتباع افغانستانی درباره اظهارات رئیس‌جمهور
محمد سرگزی نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، رفتار خارج از نزاکت توسط برخی از اتباع افغانستان بعد از صحبت رئیس جمهور صورت گرفت که تذکر می‌دهیم این رفتارهای دور از شان و نزاکت از ناحیه مردم ایران اسلامی بویژه مردم سیستان پذیرفته نیست و فضا را به سمتی نبرند که رفتاری متفاوت با رفتارهای بدون نزاکت آنها از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

رییس سازمان صداوسیما: در دوران بنده حتی یک دستگاه خودرو غیرقانونی به سازمان صداوسیما وارد نشده
ویدیویی در فضای مجازی از مصاحبه پیمان جبلی با بخش جدید رسانه جام جم آنلاین (جام پلاس) منتشر شده که نشان می‌دهد، رییس سازمان صداوسیما در جریان این مصاحبه که هنوز نسخه کامل آن رسانه ای نشده است، توضیحاتی را درباره اتفاقات اخیر رسانه ملی بیان می کند. ویدیویی در فضای مجازی از مصاحبه پیمان جبلی با بخش جدید رسانه جام جم آنلاین (جام پلاس) منتشر شده که نشان می‌دهد، رییس سازمان صداوسیما در جریان این مصاحبه که هنوز نسخه کامل آن رسانه ای نشده است، توضیحاتی درباره اتفاقات اخیر رسانه ملی بیان می کند. رئیس صداوسیما درباره ادعای اقدام صداوسیما در دریافت خودرو خارج از ضوابط از یکی از شرکت های خودروساز که بارها از سوی روابط عمومی کل این رسانه، «کذب» عنوان شده نیز این گونه توضیح داده است: در دوران بنده حتی یک دستگاه خودرو غیرقانونی به سازمان صداوسیما وارد نشده است.

سردار نقدی: دولت قبل در زمینه فضای مجازی کم کاری کرد و فضا را در اختیار بیگانگان گذاشت
سردار نقدی، در همایش نخبگان و فرهیختگان بسیجی استان اردبیل در همایش نخبگان و فرهیختگان بسیجی استان اردبیل به روابط اقتصادی با همسایگان اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم با همسایگان خود رابطه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برقرار کنیم چرا که نگاه صرف به شرق و غرب راهگشا نیست. وی به فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه دولت قبل در زمینه فضای مجازی کم کاری کرد و فضا را در اختیار بیگانگان گذاشت و آنها از فرصت موجود استفاده و میدان‌داری کردند. سردار نقدی به دستاوردهای بسیج در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: بسیج کارهای بزرگی در حوزه فضای مجازی انجام داده، به گونه ای که ایجاد پیام‌رسان‌های داخلی کار دانشمندان جوان بسیجی است.

امیرعبداللهیان پس از آزادی بازداشت‌شدگان فرانسوی: تهران از «گام‌های مثبت» پاریس استقبال می‌کند
وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با لوفیگارو از تلاش‌ها برای آزادی سایر اتباع فرانسوی و رفع سوءتفاهمات میان دو کشور خبر داد.  یک هفته پس از بازگشت دو فرانسوی بازداشت شده در ایران به کشورشان، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوفیگارو از «گام‌های مثبت» پاریس استقبال کرد و از تماس‌ها برای آزادی چهار تبعه دیگر خبر داد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با لوفیگارو در تهران گفت: ایران و فرانسه «به تماس‌های خود برای رفع سوء‌تفاهمات میان دو کشور ادامه می‌دهند.» او تاکید کرد که با خانم کاترینا کولونا، همتای فرانسوی خود «ارتباطات مستمری» دارد. آخرین تماس‌ها به دوازدهم ماه مه (۲۲ ازدیبهشت)، روز بازگشت دو فرانسوی بازداشت‌شده به کشورشان باز‌می‌گردد. این دو فرانسوی، «بنژامن بری‌یر» ۳۷ ساله و «برنارد فیلن» ۶۴ ساله‌ فرانسوی-ایرلندی بودند که به ترتیب از ماه مه ۲۰۲۰ و ۳ اکتبر ۲۰۲۲ در ایران دستگیر شده بودند.

فرمانده سپاه گیلان: برخی پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند
رمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه بی توجهی در حوزه عفاف و حجاب پذیرفته نیست، گفت: برنامه محوری برای رعایت عفاف و حجاب در صنوف باید مورد توجه قرار گیرد.  سردار محمد عبدالله پور امروز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان، اظهار کرد: جوانی جمعیت به دغدغه ملی و از اولویت‌های اصلی و حیاتی نظام تبدیل شده است. وی با تاکید بر لزوم رعایت مؤلفه‌های عفاف و حجاب در کشور افزود: در حوزه عفاف و حجاب باید از برنامه‌های سطحی، غیرکارشناسی و احساسی پرهیز کرد. فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه بی توجهی در حوزه عفاف و حجاب پذیرفته نیست، گفت: برنامه محوری برای رعایت عفاف و حجاب در صنوف باید مورد توجه قرار گیرد. عبدالله پور با بیان اینکه بی حجابی در جامعه سازمان یافته است، اضافه کرد: دشمن با مهندسی بی حجابی در جامعه اسلامی به دنبال کمرنگ کردن اعتقادات و ارزش‌های دینی است. وی با بیان اینکه برخی پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند، اضافه کرد: این افراد مورد رصد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار دارند.

معاون وزیر ارشاد: با جریانی مواجهیم که معاند است 
محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اما در عین حال ما با جریانی مواجهیم که معاند است و جریانی هم که با حرف زدن می‌توان مسائل میان‌مان را با او حل کنیم. برخی از چهره‌های هنری به همین دفتر می‌آیند و می‌گویند که در هیچ جریان سیاسی نیستند اما برخی معاندند و می‌خواهد با عناد کار کند زیرا تعهداتی در جاهای دیگر دارد. اما هنرمندان دیگری هم با من و هم با معاونین و حتی خود شخص وزیر دیدار صورت گرفته است اما رسانه ای نشده است، ولی اینکه کسی بیاید و بگوید که یا حرف ما را گوش می‌دهید یا چی، نشان می‌دهد که اهل گفتگو نیست. برخی از هنرمندان می‌گویند که حرف ما را گوش ندادند، نخیر گوش دادند، گفت‌وگو بود، چیزی را شما گفتید و شما هم حرفی زدید و به نتیجه خاص خود می‌رسد. اما برخی اصرار دارند که هرچه آنها گفتند همان شود. این که آداب گفت‌وگو نیست. اما صد در صد در تعامل و گفت‌وگو با هنرمندان هستیم. شب عید به خانه تئاتر رفتم که در پاسخ به حضور آنها در چند ماه قبل بود که به دفتر من آمدند. با هم حرف زدیم اما در انتها جشنواره فجر برای همه است ما که نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم. بله در جشنواره برخی از دوستان تئاتری همکاری نکردند. برخی هم فکر می‌کنند دولت خودپرداز بانک است وقتی پول می‌خواهیم سراغ آنها برویم. خب این خوب نیست؛ من پول چه چیزی را باید بدهم؟ ارتباط دو طرفه است.

صدیقی، امام جمعه تهران:  گرانی ها و مشکلات بهانه شده تا دشمن تبلیغات منفی کند 
کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: نکته بعدی تجربه است و هرکسی به جایی رسیده با صبر و استقامت رسیده است. بدون صبر و استحکام بر مواضع، هیچ ملتی به هیچ جایی نرسیده است. گرانی ها و مشکلات بهانه شده است دشمن تبلیغات منفی کند اما شما همچنان ایستاده‌اید. الگوی شما امام راحل و امام فعلی است که در تمام کوران مشکلات و فشارها خم به ابرو نیاورند، همیشه چهره‌شان شاداب است همیشه آینده را روشن تصویر می‌کنند. همیشه به جبهه مقاومت و مستضعفان امید می‌دهند بر خلاف شیاطین که همیشه چیزهای جزیی مشکلات را بزرگ را می‌کنند و می‌خواهند مردم را ناامید کنند، تا دشمن بیاید غارت کند. امام نه در سقوط خرمشهر خم به ابرو آورد و نه پس از آن در فتح خرمشهر هیجانی شد چون مرد خدا بود و در همه شرایط تسلیم خدا بود. ما هدف داریم؛ هدف در قدم اول رضایت خداست، در قدم دوم نجات کشور است و در قدم سوم نجات جهان و ظهور امام زمان است و هرچه به قله نزدیک می‌شویم، فشارها بیشتر می‌شود؛ پس تلاش کنیم در این راه باقی مانده نفس کم نیاوریم تا به هدف خود برسیم. 

جهانگیری: شکایت قالیباف از شوخی‌های دوران ماست
اسحاق جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره شکایت آقای قالیباف: این رفتار از شوخی های دوران ماست که یک نامزد از نامزد دیگر به خاطر مسائل مطرح در مناظره ها که مردم آن مباحث را شنیده و خود قضاوت کرده اند، شکایت می‌کند. در انتخابات ۹۶ ایشان به اشکال مختلف مسائل شخصی یا موضوعاتی که در حوزه مستقیم مسئولیت بنده نبود را مورد سوال قرار داد. من ضمن پاسخ، به طرح چند پرسش پیرامون موضوعاتی که آن زمان و شاید هنوز در افکار عمومی مطرح بود مانند املاک نجومی، چگونگی واگذاری سهام شهرداری در بانک سرمایه و... پرداختم که ایشان به این سوالات پاسخی نداد. ظاهرا ایشان اهل پاسخگویی نیست.»

دادستان کل کشور:  با کسانی که در فضای مجازی امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد خواهیم کرد
دادستان کل کشور گفت: دادستانی وظیفه دارد ‌اگر فردی بدون مبنا و سند حرفی را زد و جامعه را ملتهب و امنیت روانی را مخدوش کرد، نباید از آن گذشت ‌کرد. باید با این مسائل برخورد کرده و آن‌ها تحت تعقیب قرار بگیرند. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در بیست و سومین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه مسائل روز جامعه ایجاب می‌کرد که سه کارگروه تخصصی در همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب، نظامی و ویژه روحانیت تشکیل شوند، اظهار داشت: کارگروه اول، کارگروه امنیت و جنگ ترکیبی بود. کارگروه دوم به موضوع حقوق عامه و حمایت از تولید پرداخت و کارگروه سوم بر تحول و تعالی در دادسرا‌ها تمرکز کرد. 

انتقاد علم‌الهدی از وضعیت فضای مجازی: فضای مجازی بلای خانمان سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است
سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد با بیان اینکه فضای مجازی، بلای خانمان‌سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است، تصریح کرد: اگر کسی امروز ادعا کند فضای مجازی لازم نیست یا باید آن را به‌کل تعطیل کرد، مثل این است که گفته شود مردم نباید با هواپیما و قطار سفر کنند و اسب و شتر برای مسافرت کافی است. این‌ طور نمی‌شود. این دنیا، دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است و اینجا که کسب و معیشت مردم در گرو زیرساخت‌های فضای مجازی قرار گرفته، نباید صورت‌مساله را پاک کرد. وی تأکید کرد: حدود ده سال قبل، رهبر معظم انقلاب در دستوری که درباره فضای مجازی مطرح کردند، شورای عالی فضای مجازی را شکل دادند تا ناظر هوشمند و عامل سازمان‌دهی این عرصه باشد. با این حال، در این سال‌هایی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، آیا واقعاً تعامل این شورا با شبکه‌های اجتماعی هوشمندانه بوده است؟ آیا نیازها احصا شده، فضا سنجیده شده و تحولات عرصه اطلاعاتی دنیا تحت رصد قرار گرفته است؟ اینکه نمی‌شود رهبر معظم انقلاب دستور تأسیس شورایی را بدهند، همه سران قوا و دستگاه‌های قدرتمند نیز در آن حضور داشته باشند، حدود ده سال هم بگذرد اما هیچ تحول و تغییر مثبتی در این عرصه به وجود نیاید.  علم‌الهدی، سیاست‌گذاری، مدیریت کلان، تصمیم‌گیری لازم، نظارت روزآمد و رصد کارآمد فضای مجازی را از جمله وظایف راهبردی شورای عالی فضای مجازی دانسته و گفت: اعضای شورا گزارش عملکرد بدهند که آیا آن‌چه رهبری خواسته واقعاً اجرا شده است؟ چیزی که ما امروز از دولت، مجلس و قوه قضاییه می‌خواهیم، آن است که فضای مجازی را کنترل کنند. این فضا از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی گرفته تا عرصه‌های معیشتی و اقتصادی برای همه مردم لازم است اما حقیقت این است که باید کنترل شود تا درندگانی که در این فضا رشد کرده‌اند، نتوانند بیش از این ایمان و اندیشه فرزندان ما را تکه‌تکه کنند.

طعنه روزنامه اطلاعات به سازندگان بیلبورد با حرف‌های تولستوی و ویکتورهوگو

بیلبورد‌هایی با حرف‌های تولستوی و ویکتور هوگو واکنش روزنامه اطلاعات را در پی داشت. در بخشی از مطلب روزنامه اطلاعات آمده است: سال‌ها گذشت تا معلوم شد نامه منتسب به چارلی‌چاپلین خطاب به دخترش در ارشاد وی به نوعی حجاب، یا اقرارنامه اینشتاین در مورد اسلام‌ آوردنِ وی و بلکه تشرّف به تشیّع مجعول است؛ همان‌گونه که ترجمه‌های مرحوم ذبیح‌الله منصوری در مورد امام‌صادق علیه‌السلام، با عنوان مغز متفکر جهان تشیّع (!) ساخته و پرداخته ذهن او و برخاسته از ناچاری وی در ارتزاق از راه نوشتن بوده؛ که البته بسی جای تأسف!
کسانی، گیرم از سر حسن نیّت، اما سطحی و شتابان، بعد از فراز و فرود‌هایی تأسفبار در چالش حجاب، به صحنه فرهنگ و هنر ورود کرده‌اند؛ بلکه آنچه در این سال‌ها جواب نداد، جواب دهد. بسیار خوب! دست‌مریزاد! …، اما بد نیست اگر به سراغ منابع یا اشخاصی خارج از این فرهنگ و اعتقاد می‌روند و فعلا از نمد گفتار‌های آنان به دنبال بافتن کلاه مورد نظر هستند، لااقل به سه‌چیز بیندیشند:
۱- اگر با چشم خود، این عبارات را در آثار آنان ندیده‌اند، به نقل‌قول‌ها و مشهورات مجعول اکتفا و اعتنا نورزند؛
۲-قبل و بعدِ این عبارات را از همان افراد و آثار در نظر بگیرند؛ چرا که گاه این قبل و بعد‌ها به کلّی مطلبی را که دوستان در نیّت دارند، وارونه می‌کند!
۳- خود را آماده کنند که اگر فردا و پس‌فردایی، گفتار‌هایی از این نویسندگان و شعرا نظیر ویکتورهوگو یا تولستوی، با مستندات قطعی روانه کوچه و بازار شد و با جملات قصار فعلی‌شان در تضاد و تعارض بود، پاسخی درخور برای آن موقعیت نیز داشته‌باشند.

تحلیل ایمانی درباره آرایش سیاسی و صف‌آرایی اصولگرایان در انتخابات مجلس
تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: طیف سنتی اصولگرایان تلاش می‌کنند، حتی‌الامکان اختلافات علنی نشود، در داخل بحث شود، به یک نقطه‌نظر مشترک برسند و نگذارند به سرعت اختلافات عیان شود. اظهارنظرشان درون‌جبهه‌ای و قطعا تاثیرگذار است. ناصر ایمانی تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این که به نظر می‌رسد با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس، رقابت‌های انتخاباتی درون جریانی اصولگرایان با ظهور اختلافات جبهه پایداری و طرفداران آقای قالیباف بعد از ماجرای افشای شاسی بلند گیت به اوج خود رسیده است. تحلیل شما درباره آرایش سیاسی و صف‌آرایی جبهه اصولگرایی چیست، گفت: این اختلاف جدید نیست. شما نگاه کنید از سال‌ها پیش، بخشی از جریان اصولگرایی با جبهه پایداری اختلاف‌نظر‌های جدی دارند. در چند انتخابات گذشته، مانند انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، انتخابات مجلس فعلی و قبل از آن، طی حدود ۱۰ سال گذشته، بخشی از جریان اصولگرایی با جریان جبهه پایداری اختلاف‌نظر داشتند. الان هم این اختلافات وجود دارد و فکر نمی‌کنم در آینده هم این اختلافات حل شود. چون ریشه این اختلافات برگرفته از دو نوع نگاه ایدئولوژیک و سیاسی نسبت به مسائل مختلف است. وی در پاسخ به این که ریشه این اختلافات به کجا بازمی‌گردد و چرا اصولگرایان ستنی و چهره‌هایی که به عنوان رهبر این جریان مطرح هستند تا به حال نتوانستند اختلافات درون جریانی را حل و فصل کنند، گفت: این موضوع را می‌شود به این صورت تفسیر کرد که یک تلاشی طی سال‌های گذشته توسط چهره‌های اصلی اصولگرا انجام شد که حتی‌الامکان کار به اختلافات جدی نکشد و بکوشند در داخل جبهه اصولگرایان این مسائل را حل کنند. اما این تلاش چقدر موفقیت‌آمیز و درست بوده، ممکن است بنده یا شما یک نظر دیگری داشته باشیم. اما تلاش کردند در داخل جریان اصولگرایی با پادرمیانی‌ها، ریش‌سفیدی‌ها، هماهنگ‌ کردن‌ها و با تنازل تا جایی که می‌شود آن را حل کنند و تا حدودی هم در بعضی زمینه‌ها موفق شدند. اما اینکه چقدر قابل تداوم است، نمی‌دانم، شاید قابل تداوم نباشد. به نظر من مشکل اصلی به اختلافات ایدئولوژیک در برداشت نوع حکومت‌داری برمی‌گردد. 

واکنش رضا نصرى به بیانیه طالبان درباره حق‌آبه هیرمند
 یک تحلیلگر بین‌الملل به بیانیه طالبان درباره هشدار رئیسی در راستای احقاق حق آبه ایران از هیرمند واکنش نشان داد. رضا نصری، تحلیلگر بین‌الملل نوشت: اعلامیه ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان می‌گوید ،جانب ایرانی باید «حقایق» کمبود آب را «درک» کند. خیر! جانب ایرانی باید «ادعای» کمبود آب را «احراز» کند!


کنایه معاون رییسی به دولت روحانی: عده‌ای مدعی بودند که بدون جلب رضایت غرب، نمی‌توان کاری از پیش برد
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عده‌ای در گذشته مدعی بودند که بدون ارتباط و جلب رضایت غرب می‌توان کاری از پیش برد، اما امروز، مقاومت و ایستادگی دولت مردمی با همراهی و پشتیبانی مردم، جواب داده و تعاملات گسترده‌ای در عرصه سیاست خارجی در حال شکل گیری است.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸۳
ظاهراً این مقاومت و ایستادگی فقط برای مردمه، کسانی دم از مقاومت می زنند که قیمت اجناس را خبر ندارند، اجاره خانه نمی دهند، به پزشک مراجعه نمی کنند، در به در دنبال داروهای نایاب نمی گردند و....
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
نمونه اقای علم الهدی
آقای علم الهدی شما چقد حقوق میگیری و دقیقا چکار میکنی که همچین حقوق نجومی رو دریافت میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
معاون پارلمانی رئیس جمهور که اسم ندارید انگار
من هرماه که گوشت و روغن و مرغ و .... میخرم با تموم وجود پی میبریم که دولت شما کاری کرده که حرفای دولت قبل درست باشه و نمیتونید کاری از پیش ببرید که هیچ داریدجوونی مارو هم تباه می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
حق آبه قانونی آب از هیرمند را از طالبان بگیرید

آنوقت در مورد ادعاهای محو و نابودی اسراییل و امریکا حرف بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
البته اگه بخوایم حرف درستی بزنیم، فضای مجازی بلای خانمانسوز هست، اما نه برای فرهنگ، برای جایگاه امثال خود ایشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آقای علم الهدی کار مفیدت توی کل زندگیت چی بوده؟؟؟ چه کار مفیدی میکنی؟؟؟ از کجا میاری و زندگیت رو میگزرونی؟؟؟ کمی هم حرکت داشته باشی واسه سلامتیت مفیده..ماشالله به اضافه وزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آقای علم الهدی و هیچ یک از علمای اسلام، از هیچ کس و هیچ جا حقوق نمی گیرند
این مردم هستند که با میل و رغبت خود، به آنها مبالغی میدهند
جانیاز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آقای علم الهدی هر روز میشینه تا شب دعا می کنه و این کار خیلی بزرگی و باید هم حقوق نجومی بگیره و بقیه مردم به درک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بلای خانمان سوز جامعه بی شغلی و اقتصاد پوکیدن که شما باعث و بانیشی
دیگه وقتی همه جا رو فیلتر کردی ولی هنوز هم مشکل داری و نمیتونی اوضاع رو اونجوری که دلت میخواد بکنی،،،، باید قبول کنی که همه ایراد از فضای مجازی نیست بلکه رفتار تو هم بد بوده که اوضاع رو به اینجا رسونده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
احسنت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
جناب علم الهدی
خدائی از بس انتقاد کردی قضیه خانم امینی حادث شد و بعد کشور چقدر هزینه آن را داد و وضعیت بدتر از قبل شد چرا فکر نمی کنی یه مقدار زیادی از این وضعیت موجود نتیجه عملکرد بد شماست و بجای تذکر برای اصلاح مردم به مسئولین و عدم اعتقاد آنهاد به خدا پیغمبر شهدا و اسلام ایراد بگیری اگر آنها اعتقاد درستی داشتند که اختلاس نمی کردند پستی را که توانائیش را ندارند در دست نمی گرفتند و ........ و هزاران مطلب دیگر را به خودتون و مسئولین بی کفایت تذکر میدادید چرا باورتون نمیشه واقعا خیلی از این بی بند و باریها برای اعلام اعتراض به شما و عملکرد شماست و این کردار و گفتار شما وضعیت را بدتر میکنه خداوند برای تفکر خیلی بیشتر از برخی اعمال و گفتار صواب قرار داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
خدا رو شکر که ملت شریف ایران نشون دادند هیچ سنخیتی با شما ندارند...فیلتر کن تا میتونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
از اینکه تمام تریبون دارها یک صدا دارند به فضای مجازی حمله می کنند بوی خوشی به مشام نمی رسه احتمالا دستور از بالا برای محدودیت هر چه بیشتر به این فضا صادر شده است و اینها مشغول زمینه چینی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
واقعا متاسفم از برخی آدما که هر چی از دهان و قلمشان در می آید بروز می دهند برایشان مهم نیست که درست می نویسند یا غلط است؟ لطفا کمی به عاقبت خود بیاندیشید. اگر دین ندارید دست کم انصاف داشته باشید..
مثل همه جای دنیا از فضای مجازی استفاده باید کرد ولی باید آموزش هم داد و فرهنگ سازی کرد قوی ترین سلاح در مقابل انحرافات فضای مجازی فقط آموزش و فرهنگ غنی و قوی که ملت ایران دارند
آقای علم الهدی خودت و داماد بیسوادت از بزرگترین معضلات تاریخ ایران هستید لطفا سکوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
هر چند هم آقای علم‌الهدی و هم آقای رییس‌جمهور افرادی تحصیل کرده و در حوزه تخصصی خود دانشمند هستند ، اما یک حساسیت حتی بین برخی مذهبی ها در مورد مواضع و بیانات آیت الله علم الهدی بوجود آمده که بهتر است ایشان کمتر اظهار نظر کنن ، حتی پیشنهاد می شود با استعفا زمینه را برای حضور جوانان فراهم و تریبون نماز جمعه را به فردی دیگر که بتواند با جوانان و بدنه جامعه ارتباط بهتری برقرار کند واگذار نماید...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دشمن از ادم های ولایی و با بصیرت می ترسد و او را تخریب می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
از کی تا حالا به 6 کلاس میگن دانشمند
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
مرسی مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
تحصیل کرده و دانشمند را خوب اومدی !!!
علم الهدا حکایت مقابله شما با فضای مجازی مثل جریان نهضت خزینه است که در مقابل دوش حمام قیام کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
و مقابله با مدارس به شکل جدید
و مقابله با رادیو
و مقابله با تلویزیون
و مقابله با ویدئو
و مقابله با اینترنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
هزار آفرين
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
و نیز مقابله با واکسن و شناسنامه !!!
خواهش میکنم افغان ها را بیرون کنید...هر افغانی. ده تا بچه می زاید و ایران را بزوودی تسخیرمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
قطعاً همینطوره. احسنت
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
این درست که افغانی های ایران مسلمان و بیشتر شیعه هستند و با یهودیان فلسطین قابل قیاس نیستند اما حضور بی حساب و کتاب آنها در ایران میتواند خطر
بزرگ سرزمینی مشابه انچه درفلسطین اتفاق افتاد برای ایران رقم بزند،متاسفانه ایران با تشکیل لشکرهای فاطمیون و زینبیون به این مساله دام میزند.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
ابله افغانستان ایرانه! افغانستانی هم از همه ماها ایرانیتره! تا تاجیکستان ایرانه! و همه ایرانی هستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
حدود 5 میلیون افغانی در ایران زندگی می کنند. اگر دولت افغانستان بخواهد آب اینها را بدهد بیشتر از حقابه 820 میلیون متر مکعب در سال می شود. اگر نمی خواهد سهم آب حداقل مردم خودش در ایران را بدهد بهتر است تمام افغانها را از ایران بیرون کنید.
شما هر وقت بی حیاها را که در روز روشن در خیابان راه می‌روند دستگیر کردید آن وقت می شود گفت کارتان را انجام دادید وگرنه ملت را مسخره نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
کمی از مفسدین اقتصادی هم بنال!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بی حیا تویی که یاد نگرفتی نگاه ناپاک نکنی و سرت رو‌ بندازی پایین راه بری نه این که زن مردم رو تماشا کنی و تحریک بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
عزیزم بگو اول ببینم واسه چی بزک می کنید و می آیید وسط مردان؟خیرخواه هستید؟ اول این رو جواب بده تا به بی حجابی و حیا برسیم شاید هم لازم نیست جواب بیشتر داده شود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آیا میتوان گفت هر محجبه ای با حیاست و هر کم حجابی بی حیا،،آیا هر کسی که ریش دارد و یقه اش تا بالا بسته است حزب اللهی است مسعود کشمیری چنین کسی بود که با تظاهر به حزب اللهی بودن توانست رئیس جمهور و نخست وزیر مردمی یعنی رجایی و باهنر را به شهادت برساند.
ناشناس
| France |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
کسی که انتخاب کرده روسری نپوشه بی حیا نیست
اون که می گه من کنترلی روی رفتار و افکار خودم ندارم و تحریک می شم بی حیا است
در کل دنیا و تمام کشورهای مسلمان حجاب اختیاری است
چرا مردان دیگر نقاط جهان اینطور سریع تحریک نمی َشن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
مومنی که با دیدن مو یک زن تحریک میشود مومن نیست و از جنس انسان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
واقعا ناراحت میشم که جماعتی در محیطی بسته و با تبادل فرهنگی ناچیز به دنیا میان و بزرگ میشن و هرکسی که شبیه اونا نباشه رو قضاوت میکنن و به خودشون نمره 20 میدن و دیگران متفاوت از خودشون رو بی حیا و ... خطاب میکنند.... اگر توسعه در این کشور فراگیر می بود این دست مشکلات خیلی کمتر می شد... برات متاسفم، حقت شرایط بهتری بود
.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بی حیا آنهایی هستندکه باوجود این همه مشکلات مردم درزمینه زندگی بازجوری سخن میگویند که انگارهمه جا گل وبلبله .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
کسی که بی حجاب و بد پوشش هست قطعا بی حیا هست و شکی در آن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
در ضمن هر کشوری بی حجاب تر خشونت و تجاوز جننسی بیشتر و خیانت هم بیشتر هست
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
یه سوال می پرسم مردونه جواب بده ... اومدیم به قول شما بی حیاهارو ( که نشون میده حتی سواد ندارید از این کلمه استفاده میکنید) جمع کردیم زندگی من جوون 32 ساله که از صبح تا شب کار میکنم چه تغییری ایجاد میکنه؟ اخه مرد حسابی با این وضعیت اقتصاد حتی به زن با حیای تو که شک دارم باشه در آینده نزدیک تجاوز میکنن میدونی چرا چون نمیتونه یه جوون به ازدواج فکر کنع میدونی چرا چون جزو 10 کشور غنی از انواع مواد معدنی و نفتی هستیم یعن یجزو 5 کشور پولدار جهان باید باشیم اونوقت توی فکرت جای دیگته ...اینا همش درده آقای محترم نه موی یک زن نه بی حیایی یک زن که نمیدونم چطور به خودت اجازه میدی تو ذهن خودت یک زن رو به بی حیایی متهم کنی و حتی فکر اون دنیاتم نباشی که همون زن میتونه سر پل صراط یقتو بگیره ...
شوخی این هست که جناب جهانگیری شما هنوز محاکمه نشدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
منفی ها نشانه طرفداری از جهانگیری نیست نشانه مخالفت با قالیباف هست وگرنه جهانگیری باجی به بقیه نمیده
آمو‌هدا ما کع پول نداریم اینترنت بخریم تو هم‌دیگر بیا بیرون از فضای مجازی . یک نفر هم کنترل بچه ها را روی گوشیش فعال کنه سایتهای ناجور نرود.
داداش املاک و زمین ها را به غریبه و نامحرم که نداده به هم جناحی ها و زن و پسر و باجناق خودش داده
مومنین با مشکل مواجه اند ! :-)
اینم اظهار نظر پیشنماز شیراز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آخه مملکت فقط مال اون 5 درصد مومنین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
مشکل رو دشمن ایجاد کرده خودش هم باید حلش کنه
دیگه از فضای مجازی چی مونده همه چی که فیلتر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
والا ما هم نفهمیدیم اینترنت شده اینترانت باز ناراحته
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آنچه که شما ها دنبال ان هستین لنجنزار است نه انترنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
کلا اینترنت و اینترانت رو جمع کنید و بیایید پای منبر آقایون.... این وضعیت مطلوب است عزیزان من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اقا کل فضای مجازی باید تعطیل بشه مردم اگر میخوان اطلاعات درست رو کسب کنن روز جمعه از کل کشور تشریف بیارن نماز جمعه مشهد تا اقای علم الهدی اخبار صحیح رو اعلام فرمایند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت .......یعنی الآن شما کدام کار را پیش برده اید دولت روحانی حد اقل 4 سال جلو تورم را گرفت و اگر تیم علم الهدی " سرمایه داران " اردو کشی خیابانی نکرده بودند این مهار تورم تا هشت سال ادامه داشت
معاون پارلمانی رییس جمهور یعنی شما فکر می کنی که بدون ارتباط با غرب داری کاری از پیش می بری که به حسن‌اقا طعنه می زنی؟؟؟؟ منظورت تورم ۵۰ درصدیه دیگه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
تورم 50 درصدی؟!!!!!!!!! طبق اعلام رسمی تورم فروردین 1402 دقیقا 68.7 درصد بوده!
امار تورم رو 50 درصد کم کردی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اصلاح کن تورم نقطه به نقطه در فروردین ماه۶۸.۵ درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
امار هم ارائه شده و کمتر از 55 درصد
آمار مصرف دخانیات حتی مواد مخدر مانند گل و امثالهم در بین نوجوانان رو به افزایش هست چیزی که با چشممون داریم میبینم علت چیه دین مشکلات اقتصادی نه نه عزیز 90درصدش به خاطر فضای مسموم و پر زرق برق فضای مجازی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
صد درصد مشکلات کشور به خاطر امثال تو هستش
اتباع افغانستانی همیشه رفتار خارج‌از نزاکت داشته اند. شما دیر متوجه شدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
گل گفتی. دمت گرم
وحید
| United States of America |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
خلایق هر چه لایق
متاسفانه رویه ای در کشور باعث شده است که نخبگان علمی تعلق خاطر خودشان را به کشور از دست بدهند و به سمت مهاجرت بروند هر چند که چند سال دیگر متوجه اشتباه خودشان خواهند شد
همچنین رویه غلطی باعث شده است که سلبریتی ها حالت تدافعی بگیرند که به عملکرد نامطلوب مسولین چه در حوزه اقتصادی و یا مدیریتی و فرهنگی برمی گردد

متاسفانه رویه ای باعث شده است بازیگران ومجریان صدا و سیما به سمت بی حجابی و خروج از کشور بروند باید علت اصلی را از خودشان پرسید و اجازه داد آزادانه صحبت کنند
من گمان نکنم که بازیگران وسلبریتی های ما بخواهند بر ضد وطن و هم میهنان خودشان عمل کنند
باید در خصوص این موضوع نگاه علمی و تحلیلی داشت نه تقابلی و برخوردی
علم الهدا نگران مسائل فرهنگی در فضای مجازی نیست .
نگران بیان مطالب از طرف مردم درباره خودش در فضای مجازی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اصلا نگران نیست بالاخره جمعه به جمعه یه چیزی باید بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بسیار درست گفتی.
آقای معاون ما که دریافتی ماهانه شما را نداریم..که خوشحالید و از اوضاع راضی هستید..فقط بگویید تابحال چکاری برای رفع سختی مردم انجام داده اید ..
انتقاد علم‌الهدی از وضعیت فضای مجازی: فضای مجازی بلای خانمان سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است

ما تا یادمونه ، همیشه با تکنولوژی‌های جدید مخالف بودند قشر خاصی
اتفاق اخیر ، روح جامعه ایران را بشدت خدشه دار کرد
خدایا به تو پناه می‌بریم
در این حد را لطفا سانسور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
تسلیت به خانواده های همه
طبق اخبار و گزارش ها، گویا مسیر هیلمند منحرف شده پس لازم است که همین مسیر منحرف شده بالا رود به روال گذشته برگردد، خود آب به هامون جاری می گردد و این اقدام آنها در زمان حضور نیروهای آمریکایی در کشور افغانستان صورت گرفت، آن زمان که کشور افغان درگیر جنگ بود و حکومت مرکزی منسجمی نداشت و شاید اگر سال ها جنگی که توسط خود آمریکایی ها در افغانستان پایه ریزی شد صورت نمی گرفت، مسیر رود منحرف نمی شد، وقتی کشوری درگیر جنگ است و حکومت مرکزی واحد ندارد، کشورهای همسایه نمی دانند باید با چه طرفی صحبت و گفتگو کنند تا جلوی چنین اقداماتی (منحرف کردن مسیر هیلمند از بالا رود)، گرفته شود ولی حال که ملت افغان صاحب حکومت مرکزی شده باید حقابه ایران از هیلمند را جاری سازند این که خشکسالی است دلیل نمی شود که ایران از حقابه هیلمند محروم گردد، با توجه به خشکسالی حقابه کمتر می شود ولی این که هیچ شود پذیرفتنی نیست.
ملا متقی اگر به وزیر نیرویش دستور دهد که مسیر منحرف شده هیلمند از بالا رود را به روال قبل برگرداند حتی با وجود ریزش های کم نزولات جوی، آب به استان سیستان ایران جاری می شود.
همه جا فضای مجازی تحت کنتل خود در آوردن اما ایران مانند برخی جاهای محدود هنوز دنبال کنترل آن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
خطاب به دوستداران مثبت و منفی
منظور از کنترل در آوردن این هست که مدینه فاضله شما اینترنت را به کنترل خود در آوردن و در حالت کلی نمی توانی خلاف آن سیاست کشور عمل کنی
طعنه روزنامه اطلاعات به سازندگان بيلبوردها يي با حرف هايي از تولستوي و هوگو !؟
--------------------------
نشريه سروش جوان -- سال دوم ، شماره ١١ خرداد ماه ١٣٨٠ -- ويژه نامه اي در باره تولستوي چاپ كرده و در باره اين نويسنده شهير كه شهرت جهاني دارد ، مطالب بسياري آورده بود و بسي داد سخن داده بود ، البته چندين عكس هم از آن نويسنده چاپ كرده بود كه دو تا از عكس ها ، تولستوي را در كنار عيالش نشان مي داد ! بنده با دو تا چشم خودم ديدم ، خانم تولستوي در آن دو تصوير با حجاب نبود ! ... و تصوير ديگري هم در كنار دو نوه اش نشان مي داد كه براي آنها صحبت مي كرد و البته نوه دختري او هم بي حجاب بود ! ... اين چيزي بود كه بنده خودم ديدم ! در مورد ويكتور هوگو بايد بگويم كه بنده هنوز تصويري از عيال او نديده ام كه ببينم با حجابه
يا بي حجاب ! حال كه صحبت از اين دو نويسنده نامدار به ميان آمده ، خوب است كه سه سخن از تولستوي نقل كنيم ، كه از منبع بسيار موثق گرفته شده است و هر چند تكراري باشد ، تولستوي مي گويد :
-- وقتي وارد مجلسي مي شوي ، لباس هايت معرّف تو هستند و وقتي خارج مي شوي سخنانت !!
-- همه مي خواهند دنيا را تغيير بدهند ، اما افسوس كه كسي در فكر تغيير خود نيست !!
-- ميان آدم ها چيزي نيست ، جز ديوارهايي كه خود ساخته اند !
----------
-- ببخشيد برادر ! پس ويكتور هوگو چي ؟ ... سخناني هم از او بفرما تا مستفيض شويم !
-- عذرم را بپذير برادر ! فعلاً از ويكتور هوگو چيزي در چنته ندارم ، اما براي خالي نبودن عريضه سخني از ناپلئون بنا پارت هم وطن ويكتور هوگو نقل كنيم به جاي سخن آن نويسنده نامدار !!.. ، هم وطن ويكتور هوگو ، يعني ناپلئون
مي گويد :
-- « تصور كن ! اگر قرار بود هر كسي به اندازه دانش خود حرف بزند ، چه سكوتي بر دنيا حاكم مي شد » !

-- ديگه چي ؟ ...
-- باقي بقايتان !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
درست هم بود آن متن ها و مدرک آن هم ارائه شد
هنوز دولت قبل.بابا دولت جدید با جراحی روغن ۲تومنی کرد۶۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
هشت تومان بود و نه 2 تومان در ضمن افزایش قیمت هم باید هم بانیان قبلی انجام میدادن و ندادن و به ارث گذاشتند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اسمش را بگذارید طبقه پولدار و عیاش طرفدار حسن روحانی.
علم الهدی: فضای مجازی، بلای خانمان‌سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است

اگر کسی به جناب علم الهدی دسترسی دارد به ایشان بفرماید که مسایلی مثل
پلمپ مطب یک پزشک در مشهد، به بهانه حجاب، اصلا به فضای مجازی ربطی ندارد.
خودروهای شاسی بلند که نمایندگان مجلس مازاد بر حقوق رسمیشان از ساز و کار مجلس دریافت کرده اند، اصلا به فضای مجازی ربطی ندارد.
نقل قولهای جعلی در نمایشگاه کتاب تهران، ربطی به فضای مجازی ندارد.
پلاسکو و متروپل در فضای مجازی فرو نریخت.


آقای علم الهدی شما لطف بفرمایید و این مفاسد را در میان مقامات کنترل کنید، ما مردم قول میدهیم در فضای مجازی کمترین فعالیتی علیه نظامِ عاری از این مفاسد نداشته باشیم.
چرا از کنترل مقامات محترم ِ دایماً در حال چرخش از این پست به آن پست، که تعدادشان به ده هزار نفر هم نمی رسد ناتوان است؟
این ده هزار نفر هم ده هزار تک نفر نیستند بلکه ده هزار نفر از ساختارهای تو در تویِ هزار فامیلی و جناح هایی با ساختار فرقه ای هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
بسیار خوب گفتی.
طرفداران روسیه اصلا مطالعه ندارند. بروید تاریخ روسیه را بخوانید. اصلا روسها هرگز در طول چند قرن از پیدایش خود در هیچ جنگی واقعی پیروز نشدند. ببینید ناپلیون و هیتلر چگونه چند هزار کیلومتر وارد قلب روسیه شدند و تا دیوارهای مسکو رفتند و اگر شورش داخل فرانسه و ورود امریکا نبود مسکو تسخیر شده بود.در مورد نبردهای روسها که همیشه در کریمه از عثمانی شکست می خوردند هم تاریخ قضاوت کرده. در قرن بیستم هم روسیه از کشورهای کوچکی مانند ژاپن قرن نوزدهم و فنلاند کوچک و افغانستان شکست سهمگین خورده بود. البته دوستان خواهند گفت پس حمله روسها به ایران چه بود یا سیبری را چه کسی تسخیر کرد. روسها فقط ضعیف کش بودند. ایران را یک دیکتاتور مضحک مانند فتعلیشاه و قاجار اداره می کردند و در اسیای میانه هم خان بخارا که کل اسیای میانه را داشت حتی از فتعلیشاه هم ضعیفتر بود. در مورد تسخیر سیبری و الاسکا داستان از این هم جالبتر بود. اصولا سیبری و سرزمینهای امروزی روسیه و الاسکا بی صاحب به معنی واقعی بود. در جنوب روسیه فقط دو امپراطور باستانی یعنی چین و ایران بودند که هر دو اعتقاد داشتند که این سرزمینهای امروزی روسیه جای زندگی و کار و کشاورزی نیست و فقط اقوام وحشی در ان زندگی می کنند به همین خاطر هست که چین دیوار چند هزار کیلومتری کشید که اقوام وحشی نتوانند به جنوب بیایند. در ایران باستان هم دیوار گرگان را کشیدیم تا این اقوام وحشی به داخل فلات ایران نیایند و از انطرف در دربند از زمان هخامنشیان دژ دربند قفقاز بود که هیچ کس از شمال نتواند وارد ایران و جنوب شود. در الاسکا هم انزمان اصلا صاحب نداشت و دولت امریکا نبود و انگلیس هم ساحل شرقی بود. البته این افسانه قدرت روسها تا حدود زیادی تبلیغ شرق پرستهایی بود که چپ بودند و هم کار خود امریکا و عقلانیت نهادینه شده امریکایی ها بود. امریکایییها هرگز و هرگز دشمن خود را دست کم نمی گیرند و حتی حسابی دست بالا هم می گیرند. هدف امریکا از این عقلانیت این هست که همیشه اماده باشد و هم اگر نتوانست احیانا کاری کند بگوید طرف خیلی قدرتمند هست. مانند صدام که او را باد کردند و فکر کرد ارتش پنجم دنیا را دارد ولی وقتی لازم شد از اغاز حمله زمینی تا تسخیر کاخ صدام فقط 48 ساعت طول کشید یا دیگر دشمنان امریکا را که بزرگ کردند ولی لازم که شد در کسری از ثانیه حذف کردند. خلاصه تاریخ خیلی به ما درس می دهد.

دوستان طرفدار روسیه من را یاد بچه گی خودمان می اندازند. نقشه روسیه و کانادا را می گذاشتیم جلوو می گفتیم چه اندازه ثروتمند وقوی هستند که این همه خاک دارند. حالا توانستیم از نزدیک هم کانادا و هم روسیه را ببینیم و متوجه شویم که 95 درصد خاک انها مانند کویر لوت خودمان اما با تفاوت سرد و جنگلی و رودخانه اما یخ خالی هست و اصلا کاری و زندگی و کشاورزی و حتی معدن کاری نمیشود در ان کرد و همین هست که صاحب نداشته و روسیه 17 میلیون کیلومتر شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
مرده شوی روسیه با اون تاریخ پراز خیانت و خباثت در برابر ایران . ولی منصف نبودید . کمر هیتلر در روسیه شکست . ناپلئون هم که هیچ پیروزی قابل ذکری در دورانش نداشت .
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دوست عزیز. واقعا تصور می کنید که کمر هیتلر را روسیه و استالین شکست؟ یعنی اصلا سه هزار کیلومتر ارتش المان تا مسکو رفت را ضعف نمی دانید؟ چرا الان هشت ماه هست که روسیه نتوانسته سیصد متر در بخموت اکراین که یک دهم ارتش روسیه هم نیرو نداشت پیش برود؟ فراموش کردید که استالین اصلا متحد هیتلر شده بود و فقط وقتی مجبور به جنگ شد که هیتلر جبهه شرق را خودش باز کرد. واقعا تصور می کنید اگر ورود امریکا و کمک امریکا و انگلیس از ایران به روسیه نبود روسیه دوام می اورد؟ ناپلیون هم چهار هزار کیلومتر داخل خاک روسیه پیش رفت. کجا بود ان ارتش غیور روسیه جنگجو؟ حتمام مانند اکراین و افغانستان و جنگ 1905 با ژاپن می جنگیدند. باید منصف بود و قبول کرد روسیه فقط در برابر فتعلیشاه که بیشتر خان تهران بود تا حاکم ایران و خان بخارا که از فتعلیشاه هم عقبتر بود گردو خاک کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اگر روسیه باد خالی است پس بلوک شرق و غرب را چگونه توجیه می کنی؟
بزرگترین زرادخانه هسته ای دنیا که در اختیار روسیه است چه توجیهی پیدا می کند؟
اساسا چرا غرب به رهبری آمریکا، پیمان نظامی ناتو را برای حمایت از کشورهای اروپای شرقی در برابر روسیه ایجاد کرد؟
نیروهای هیلتر نازی در کجا زمین گیر شدند که یکی از دلایل
اصلی شکست دیکتاتوری آلمان و متحدش ایتالیای موسیلینی شد؟
و و و ...
آن چه برخی می نویسند اسناد تاریخی است نه گفته های خودی، روسیه تنها نقطه ضعفش اقتصاد غیر نفتی اش است که تحت تاثیر شرایط جوی سرد و نامساعد است، اگر روسیه همچون آمریکا
شرایط آب و هوایی مساعدی داشت که می توانست از وسعت سرزمینی پهناورش نهایت استفاده را ببرد با توجه به قدرت نظامی بالایش، ذخایر گازی عظیمش و ... امروز به جای بلوک غرب به رهبری آمریکا، تنها بلوک شرق را داشتیم.
ناتو (پیمان نظامی اروپا به رهبری آمریکا)، الان یک سال و اندی، پر قدرت در کی یف بر علیه روسیه می جنگند ( از یک طرف هزاران میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته نظامی به اوکراین داده اند و از سوی دیگر مسکو را تحت شدیدترین تحریم ها قرار داده اند)،
ولی با این وجود، هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای بدست نیاورده
اند در حالی که اگر به جای روسیه هر کشور دیگری می بود، مدت ها قبل جنگ را باخته بود. خاطره جالب از شوروی سابق این که زمانی آمریکا مدرن ترین هواپیمای جاسوسی اش را بر فراز مرزهای روسیه به پرواز در آورد و به خیال خودش فکر می کرد روس ها نمی دانند ولی روسیه صبر کرد و در مراسم رژه سنتی خود در میدان سرخ مسکو، این هواپیمای جاسوسی یو ۲ را بر فراز اورال
سرنگون کرد.
در پایان اگر روسیه قدرت نداشت غرب و آمریکا این همه سامانه های ضد موشکی و پرنده های جاسوسی و ... در مرزهایش مستقر نمی کردند و بر فراز مرزهایش نمی فرستادند، این گفته ها حمایت از شوروی سابق و روسیه امروزی نیست بلکه رقه هایی از تاریخ است.
از اعدام شدگان اصفهان چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
خداوند رحمتشان کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
ما چه بدونیم مگه از اون دنیا خبر داریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
به درک واصل شدن
این هم عاقبت شست و شوی مغزی رسانه بین دشمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
می توان گفت : خدایا فقط به تو پناه می‌بریم
ناشناس
| France |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
خدا به خانواده هاشون صبر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
تسلیت به خانواده هایشان
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
الحمدالله به سزای جنایت خود رسیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
ممنونیم که با اعدام سه جوان دل اراذل واوباش را شاد کردید .
حق ماست وقتی تمام امکانات کشور را بخشیدیم به مهاجران افغان ،وقتی جمعیت انها در ایران انقدر زیاد شده که در شهر از هر دو نفر یک نفر افغانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
فکر نمیکنی آنها هم از دست طالبان فراری شده و به اینجا پناه آورده اند که حالا عملکرد طالبان را به پای آنها می نویسی؟البته سیاست ما در قبال مهاجرین(مثل تمام موارد و حوزه های دیگر) باید مبتنی بر منافع ملی ما باشد
آقای علم الهدی تو و امثال تو با اعتقادتتان نون می خورید زندگی
اشرافی راحتی دارید ولی مردم با کار و تلاش وعرق جبین از بام تا شام سعی می کنند زندگی معمولی داشته باشند که آن هم میسر نمی شود . متاسفانه چندین قرن وضع به همین منوال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
سلبدیتی ها و فوتبالیست ها هزاران برابر علم الهدی درآمد دارن چرا از اونا ایراد نمیگیری تشویقشون هم میکین؟
آقای سردار نقدی اگه با زور میتونستین مشکلات رو حل کنید که هنوز هم نوار ویدئو ممنوع بود گذشت دوران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
اتفاقا زیادی آزاد گذاشتن فضای مجازی رو همه غربگدا شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
فکر نمیکنی که همون گوشی که دستت گرفتی رو باهاش کامنت میزاری از غرب و تکنولوزی غرب گدایی کردی تو به عنوام یک انسان به جامعه انسانها چه خدمتی کردی در حالی که دقیقه به دقیقه زندگیت از غرب و تکنولوزی اون داری استفاده میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
لطفا به اونایی که به کامنت نقدکنندگان واکنش نشون میدن و اونا رو غرب گدا می نامند کاری نداشته باشید. اینا باید از این لحن و ادبیات استفاده کنن تا سر ماه پولی بیاد تو حسابشون والا باید برن گدایی کنن چون هنر دیگه ای ندارن
جناب صدیقی امام جمعه تهران حقوق نجومی نگیر و دو روز مثل مردم زندگی کن ببینم صدات در نمیاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
از ایشان میخواهیم که صراحتا در خصوص زمینهایشان در منطقه افجه نیز صحبت کنند و ارزش آنها را بیان کنند. تحریمها چه با ارزش آنها کرده است
جالبه که ذره ای حاضر نیستند مسئولیت مشکلات کشور را قبول کنند و همگی توسط دشمن ایجاد شده و هیچ شائبه ای از ناتوانی و بی عرضگی ندارند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
کسی که خودش را به خواب زده است را هرگز نمی‌شود بیدار کرد .
حکایت مسئولین فعلی ما است
جناب رئیسی الان دقیقا چکار بزرگی کردی که خوشحالی بدون غرب هم میشه کاری کرد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
دكتر شد و جراحي اقتصادي انجام داد. دستيارش هم دكتر رضايي بود ولي مريض فوت كرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
تنها دستاورد این دولت این بوده که هنوز مردم رو از گشنگی نکشته ولی دچار سو تغذیه کرده و عمر ملت رو کوتاه کرده
با تقسیم مناسب جایگاه ها و پستها می توان وحدت را بین اصولگرایان بوجود آورد!
جناب الم الهدی فضای مجازی که تقریبا کلا فیلتر شده از چی نگرانی؟! برای اطمینان خاطر از برادرها بخواهید فیلترشکن هم نفروشند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
عادی‌سازی ناهنجاری‌ها، هنجارشکنی، تساهل‌گرایی فرهنگی و اجتماعی، ترویج بی‌اعتمادی و بی‌اعتقادی به اصول و ارزش‌ها و باورهای ملی و ترویج پنهان غیراخلاقی خارج از ضابطه و سبک زندگی غربی و سرخوردگی خواهد بود.
دادستان محترم بفرمایند که با فردی که در مشهد بدروغ ادعا کرد پزشک همسرش را بخاطر حجاب معاینه نکرده و مسئول قضایی که بدون تحقیق مطب دکتر را پلمپ کرد چه برخوردی صورت گرفته زیذا اینها حسابی باعث تشویش اذهان عمومی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
تا زمانی که دستگاه عدلیه از دولت بودجه می گیرد ، هیچ امیدی نیست
ناشناس
| Japan |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
، وقتی دیدن چند تار موی نامحرم حرام
باشدمعاینه اندام ببمار نامحرم هم حرامست
صدیقی، امام جمعه تهران: گرانی ها و مشکلات بهانه شده تا دشمن تبلیغات منفی کند ... خوب برادر چرا شما بهانه دست دشمن می دهید؟!
جناب صدیقی الان بفرمایید دشمن باعث گرانی هم هست با نه؟ و اگر این یکی دست دشمن نیست بفرمایید مسئولش کیه؟!
سردار برخی هم پول می گیرتد تا نهی از منکر کنند درحالی که پرداخت برای انجام فروع دین حرام مکی است.
رییس سازمان صداوسیما: در دوران بنده حتی یک دستگاه خودرو غیرقانونی به سازمان صداوسیما وارد نشده .... و البته یک نفر هم به بینندگان اضافه نکردی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
به خود کارمندا نمیدن میدن به اعضای خانواده
به این راحتی دم به تله نمیدن
وزارت خارجه از زمانی که عبدالهیان اومده چه کاری انجام داده بجز حرفهای بی سر و ته زدن؟ اصلا باز هستش یا خونه خوابیدن؟
آقای امام جمعه غیر مومنین هم در این کشور مالیات می دهند و حق زندگی دارند و در 40 سال اخیر هم هیچ مسئولیت مهمی در کشور نداشته اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
متاسفانه انگار که اسلام تازه وارد ایران شده و بدست بعضی حضرات فتح شده و مردم باید جزیه بدهند
فقط نگاه کنید درباره مسٸله حق ابه بین ایران و افغانستان همه می ایند حرف می زنند ،جالب می گوید اگر حق ابه ایران را ندهید شما ضرر می کنید لطف کن اگر می شود کمی توضیح دهید؟؟؟حرفهای بچگانه؟
در جهانی که ایران و عربستان آشتی می‌کنند و بن سلمان از بشار اسد استقبال می‌کند و رییس جمهوری اوکراین به جده می‌رود یعنی دیپلماسی همچنان کار می‌کند. مشکل ایران و طالبان بر سر حقابه در این است که عجالتا نه امیر عبداللهیان می تواند به کابل برود و نه در تهران می تواند میزبان ملا متقی باشد. طالبان دوست دارد با این برگ بازی کند.
در اینکه فضای مجازی خانمان شکن است نباید هیچگونه تردیدی بخود راه بدهد آمار رکورد طلاق خانمان را از دست داده عده ای جوان نادان بخاطر فساداینترنت استفاده می کنند همه را نمی گویم عده ای مخصوص را می گویم فضای مجازی کشور را دچار مشکلات عقیده کرده است نموده است
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
آمار طلاق به خاطر گسترش فقر و فساد سیستماتیک در کشور درست شده است قبل از اینکه چرت و پرت ببافی کمی فکر کن و شاخص های توسعه را نگاه کن ببین در همه در قعر جدول هستیم و این از نعمت این همه مسئول خدوم و دلسوز و انقلابی است !!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
فرهنگ غربی یا همان فرهنگ برهنگی، زن را به ابزار جنسی و کالای تبلیغاتی مبدل کرده است‌؛ فرهنگی که مدلینگ و فشن را در راستای همین نگرش به وجود آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
عجب! همه مشکلات رو انداخای گردن فضای مجازی! پس همه پیز مملکت خوبه فقط فضای مجازی مشکل داره!
این مشکلاتی که شما گفتی حتی 10 درصد هم به فضای مجازی مربوط نیست جناب دانشمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
خدا یارت پهلوون
کنایه معاون رییسی به دولت روحانی: عده‌ای مدعی بودند که بدون جلب رضایت غرب، نمی‌توان کاری از پیش برد!!!!!!!

الان مثلا چه کاری پیش رفته؟؟؟؟؟؟؟
مشکل مسکن حل شده؟ مشکل آب حل شده؟ مشکل آلودگی هوا حل شده؟ مشکل بافت فرسوده اکثر شهرها در برابر زلزله حل شده؟ مشکل تورم و فساد سیستماتیک حل شده؟ مشکل گرانی و فقر و کلیه فروشی حل شده؟ مشکل از بین رفتن ساحل و جنگل و کوه و کویر و دریاچه و تلاب و رودخانه حل شده؟ مشکل فامیل بازی و سوء مدیریت در سراسر کشور حل شده؟ مشکل مسکن حل شده؟

یعنی موندم این افراد با چه رویی به همدیگه کنایه می زننند؟ هر کدومتون بدتر از قبلی هاتون هستید شماها فقط سوارکار یک اسب مرده هستید فرقی با هم ندارید این اسب توان حل مشکلات کشور را ندارد بیخودی هم برای خودتون نوشابه باز نکنید.
آقای صدیقی این مشلات که می فرمایید را کدام ساختار درست کرده است؟؟؟؟ ۴۴ سال است همه امورات کشور دست شما و بقیه مسئلان چرخشی و ثابت هست به جر شما چه کسانی قدرت داشته اند؟ این وضعیت کارنامه خودتان است اگر این وضعیت قابل قبول نیست که البته نیست نتیجه عملکرد سیستم شماست و این سیستم نمره قبولی نمی گیرد حرف مردم هم همین است به جای اینکه بگویند کشور داری سخت است باید راه را برای رفراندم و پیاده کردن نظر مردم هموار کنند تا مردم خودشان مشلات را حل کنند و امثال شما هم یاد بگیرید که مملکت داری چگونه است.
علم الهدی یکبار از وضعیت خودرو حرف زده. یکبار از وضعیت مسکن و اجاره حرف زده؟ یکبار از وضعیت اقتصادی فرهنگی ها حرف زده؟ یکبار در باره ازدواج جوانان که رسیده به چهل سال حرف زده؟ یکبار از وضعیت دارو و درمان حرف زده؟ یکبار در باره قیمت خوراکی ها که سر به فلک کشیده حرف زده؟ یکبار از فرار مغزها حرف زده؟ یکبار در باره بیکاری حرف زده؟ یکبار یکبار یکبار یکبار و.......و..... حرف زده؟ نه!
فقط اون روسری لعنتی مهمه . بقیه مسائل کانه وجود نداره و همه چی گل و بلبل هست!!
کدام کشور‌خراب شده ای این همه افغان راه داده؟؟؟بزنید موشک تو او سدی که با سیمان ایران ساختن ، مرده شور طالبان رو ببرن ،
«واکنش یک نماینده مجلس به رفتار خارج از نزاکت اتباع افغانستانی درباره اظهارات رئیس‌جمهور»
میلیون ها مهاجر افغانی، به ویژه مهاجرین جوانی که پس از به قدرت رسیدن طالبان به کشور آمده اند، در اصل نقش اسب تراوا را بازی می کنند. عدم اعطای حق شهروندی به مهاجرینی که بیش از چهار دهه در کشور اقامت دارند و برخورد تحقیر آمیز شوونیسم فارس (علی رغم این که هم زبان هم نام کشور را مدیون این مردمند) با این گروه خود نیز عقده ی انباشته ای است که این جمعیت را به وضعیت انفجار رسانده است. بهتر است مسؤولین ما قدرت خود را در همان میدانی که راحت تر هستند (دستگیری، بازداشت، زندان و ... جوانان بی دفاع) نشان دهند و جبهه ی جدیدی برای خود باز نکنند.
آقای معاون مگر الآن کاری پیش بردید؟
دادستانی وظیفه دارد ‌اگر فردی بدون مبنا و سند حرفی را زد و جامعه را ملتهب و امنیت روانی را مخدوش کرد، نباید از آن گذشت ‌کرد. باید با این مسائل برخورد کرده و آن‌ها تحت تعقیب قرار بگیرند.
این شامل مداحان و نماینده های مجلس و علم الهدی هم می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امام جمعه شیراز می فرماید گرانی ها به علت جنگ است
به فرض که درست باشه
ما راضی به این جنگ بی حاصل نیستیم
لطفا با دنیا صلح کنید
همانطور که پیامبر با کفار صلح کرد
منتهی شما بر خلاف پیامبر با کفار مشکلی ندارید بلکه با مسیحی ها مشول دارید
عده ای در دوره اخیر توهم زده اند که برای کشور بسیار کار کرده اند و باز عده ای از همان گروه به به و چه چه ها گفته اند. به یاد آن مثل معروف افتادم که، خود گویی و خود خندی ........
مرز افغانستان را ببندید وصادرات ممنوع- نفت مفت وهیزم مفت , ... ممنوع- ورود اتباع افغانی ممنوع و(6میلیون افغانی برند اب خودشان را بیارند- 6میلیون افغانی با حقوق کم کار می کنند و شش میلیون جوان ایرانی بیکار شده) و ...... انوقت اب کجکی خودش راهش را پیدا می کند و سرازیر می شود اینهمه مصیبت های وارده فقط فقط فقط دلیلش رافت اسلامی بیش از حد شماهاست
علم الهدی بهتر نیست به جای نگرانی مسایل فرهنگی ی زره از حقوق میلیاردی که میگریی خرج بیچاره مردمی بکنی که در شام شب شون مونده شما نگران نباشید مگه شما چیزی از نگرانی درک میکنید
آقایان ائمه جمعه درد مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی این است که شما بالغ بر چهل سال است مردم را به شعب ابو طالب برده اید اما خودتان با آنها نرفته اید،حالا مردم تاب و توان خود را از دست داده اند و شما که خارج از محاصره شعب زندگی میکنید مردمان شعب را تشویق به مقاومت میکنید، اما در مورد نظر هموطنی که گفته بود ائمه جمعه حقوق بالایی میگیرند عرض کنم خیر ایشان به معنای مصطلح هیچ حقوقی نمی گیرند بلکه زندگی آنها و خانواده محترم از همه جهات تامین میشود پس نیازی به حقوق ندارند.
صدیقی، امام جمعه تهران: گرانی ها و مشکلات بهانه شده تا دشمن تبلیغات منفی کند.....گرانی نیست. همه چی گل و بلبله برای حضرات...
فرمانده سپاه گیلان: برخی پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند!!
این روراست نبودن با خویشتن است
کاری کرده ایم که ایمان مردم به دین سست شده و حالا باز خود همان قربانیان را متهم اعلام کنیم!
انتقاد علم‌الهدی از وضعیت فضای مجازی: فضای مجازی بلای خانمان سوز فضای فرهنگی امروز جامعه است
پس وضغیت اقتصادی چییییییییییییییییییییییییییییی
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه: برخی به جای پرداخت به این موضوع در تلاش هستند به مسائل دیگری بپردازند و آب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به آتش دشمن بریزند.
انتقاد امام جمعه شیراز از قیمت اجاره مسکن: "مومنین با مشکل مواجهند"
برادر ارجمند ، مومنین فقط بخاطر اجاره مسکن با مشکل مواجه اند ؟!!!!!
علم هدی از فضای مجازی چی می فهمه؟
الم الهدی صدیقی و امام جمعه شیراز و دیگران هزینه یکماه منزل و دفتر و.... خود را منتشر کنید تا مردم قضاوت کنند در کدام طبقه هستید . من از اداره یک خانواده سه نفره در مانده ام .
این دولت بسیار پر رو هست ، گرانی و تورم ما را پاره کرده است و دم از پیشرفت می زنند

راست میگید : مشکل مسکن دارید ؟ مشکل ترافیک دارید؟ مشکل تهیه اتومبیل دارید ؟ بچه های ازدواج نکرده و بیکار دارید ؟ مشکل تهیه گوشت و برنج و ... دارید ؟ و ...

وقتی تو ماه رمضون میرید استانبول سیسمونی می خرید ، وقتی همه فامیل و اشنایان دوزاری رو بهشون پست و مقام میدید ، پیشرفت رو درک و مشاهده می کنید !
انتقاد امام جمعه شیراز از قیمت اجاره مسکن:
رانی و تورم حاصل جنگی بوده که دشمن علیه اقتصاد ایران طراحی کرده است و شاهد هستیم که مؤمنین به علت گرانی برای اجاره مسکن با مشکلات متعددی مواجه اند.

پس آنهایی که خانه‌های خالی را به بازاز عرضه نمیکنند، چه کسانی هستند؟
آنهایی که با ناکارآمدی ارزش پول ملی را از بین میبرند، چه کسانی هستند؟

دادستان کل کشور: با کسانی که در فضای مجازی امنیت مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد خواهیم کرد
فرمانده سپاه گیلان: "برخی پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند"
برادر عزیز ، مشکل برمی گردد به وضعیت اقتصادی مردم که مسئولین و دولت مسئول مستقیم آنند .
برخی هم برای نجات از منجلاب اقتصادی، تن فروشی می کنند.
لطفا درد مردم رو بفهمید.
حاج حسین شریعتمداری امروز درباره گرانی و فقر و اوضاع بد اقتصادی انگلیس چیزی ننوشته
یه چیزی بهش بگید!
شاید یادش رفته!
آقای علم الهدی فقر احیانا خانمان سوز نیست !!!!!!! فقط مشکل کشور فضای مجازیه ؟؟؟
چند میلیون افغانستانی در ایران از اب اشامیدنی سالم که در بیشتر نقاط افغانستان وجود ندارد استفاده می کنند افغانها حداقل اینقدر شرف داشته باشند که اب این هموطنان خود را تامین کنند. البته از این ملت حز نمک خوردن و نمکدان شکستن در طول تاریخ دیده نشده است و نتیجه این ناسپاسی انها هم این وضعیت جنگ داخلی و برادر کشی در این کشور است . دولت ایران چند صد هزار افغانی را روانه کشورشان کند تا حساب دست طالبان بیاتید.
سایت تابناک
منت تمام نظرات آقای علم الهدا را تایید اما مطمئن هستم شما شنبه هر هفته دنبال خطبه های نماز جمعه ایشان هستی تا
انتقاد علم‌الهدی از وضعیت فضای مجازی: فضای مجازی بلای خانمان سوز فضای فرهنگی امروز جامع

باید فضای مجازی به طور کامل بسته شود تا مردم نتواننددست بعضی از مقامات را رو کنند
ایشون چجوری وارد فضای مجازی میشن!چرا از فیلتر شکن که غیر قانونی ست استفاده می‌کنند!
داستانهای اقایون با اذربایجان به جایی نرسید. قسمت جدید داستانها حالا افغانستانه.
خواهش میکنیم یه تپه سالم بذارید بمونه
هم طالبان و هم اتباع افغانی که تشریف آوردن و باعث دردسر فراوان برای ما شدند باید گوشمالی بشن
سلام. من متوجه این فرمایش نشدم:"اما برخی به جای پرداختن به این موضوع در تلاش هستند به مسائل دیگری بپردازند و آب به آتش دشمن بریزند". ممکن است بیشتر توضیح دهند.
مرغ 100 هزار تومانی ،پراید 400 ملیون تومانی ،تورم نجومی و وضعیت فعلی معیشتی نتیجه این تعاملاته؟
آقای علم الهدی ، شما فقط شش ماه در شرایط یک کارگر معمولی زندگی کن اگر ایمانت رو به باد ندادی بعد حرف بزن.
طالبان مصداق بارز افرادی هستند که اصطلاحا می گویند «تو دهنی نخورده اند» و همین امر باعث شده اینقدر گستاخانه
صحبت کنند.در نتیجه لازم است به نحو مقتضی پوزه ایشان با دستان مبارک نیروهای مقتدر آشنا شده تا دیگر جرات قدقد کردن نداشته باشند و حتی اگر لازم باشد «پایان طالبان» هم اعلام گردد.ان شاء الله
از این ساعت به بعد هر مسولی به اتباع افغانی روی خوش نشان دهد این مسول یک جفا کرده است در حق ملت فشار به شان بیاورید بروند خانه شان به شان شناسنامه تابعیت می دهید نه چندان دور یا نزدیک جنگ بعدی ما با افغانستان هست ان وقت این افغانی ها در این جنگ جاسوسی و جانب داری می کنند و رفتارهای خشنی در مشور مر تکب می شوند که هیچ ایرانی ان خشن کارهای بد مر تکب تنی شود شما اگر فر زنددان پولی از جیپ شما برداشت این فرزند شماست اکر مارش بد باشد ولی اگر یک غیر فرزند شما مرتکب شد کاملا ناراحت بد با او بر خوردمی کنید و انقدر پر رو هم شده اند و بی جهت بر می گردند به انسان حتی در سیاست کمشور هم فضولی می کنند
یه ذره هم از گرونی و فقرمردم انتقاد کنید
فقط فضای مجازی در ایران است ایا خلاف جریان شنا کردن هیچ گاه جواب نداده . فضای مجازی برای دولتمردان ما اما طعمی دیگر دارد از نوع سیسمونی شاسی بلند ووووو اما برای مردم عادی کشف حجاب و رقص و پارتی حالا مسولین کشور برای رهایی از موضوع اول به دومی گیر می دند
فضای مجازی واقعا هم دانستنیها و هم فرهنگ و فرهنگ دینی را بالا می برد مردم هم احساس می شود دانستنیهای خوب ان را استفاده می کنند ما رفتارمان نباید مانند زمان قجر باشد
سردار نقدی: دولت قبل در زمینه فضای مجازی کم کاری کرد و فضا را در اختیار بیگانگان گذاشت.
جناب سردار: دولت قبل اختیار قیمت گذاری رو بنزین رو نداشت و روحانی بدبخت صبح روز افزایش قیمت متوجه افزایش قیمت شد و رسما تو تلویزیون اعلام کرد.
پس لطفا هر چه بدی و بدبختی هست رو گردن روحانی و دولتش نندازین.
خداییش یک کلمه حرف حسابی از دهن این چند تا مسولی که سخنانشون منتشر شد دراومد ؟
جناب علم
چرا در مقابل گرانی ها مهر سکوت بر لب زده اید ؟؟
فضای مجازی را مگر مسدود نکردید دیگه چرا ناراحتید؟؟
به داماد تان امر کنید که مثل توپ و تشر زدن به برادران طالبان در خصوص هیرمند یه تو تشر هم به برادران عراقی بزند بابت پرداخت نکردن غرامت هشت سال جنگ به ایران.
فقط بانک ها و خودرو سازان نیستند بلکه بزرگترین خلق پول توسط املاکی ها صورت میگیرد
این انقلاب را پابرهنه ها کردند یا صاحبخانه ها و املاکی ها ؟ چون برنده فعلا املاکی ها و صاحبخانه ها هستند و صد البته اونی که سرمایه داره و خودرو ثبت نام میکنه و به اندازه یک ساله یک پابرهنه درمیاره
بعد که تورم در بازار میاد و دلار بالا میره میگن کی بود کی بود ؟ الان اگر میتونید جلوی این املاکی ها را بگیرید این کلمه اگر خیلی مهمه چون به نظر نه اراده ای هست و نه توانش و نه اولویتش ! این تعارض منافع نمیزاره مملکت درست پیش بره شایسته سالاری هم نیست که یک عده شعاری نشسته در پست های بی ربط با سوادشون متوجه شوند مشکل کجاست
اخطار به طالبان به دلیل توهین به رئیس جمهور فقط یک شوخی است از قدیم گفتن دشمن دشمن ما دوست ما است اما در عالم سیاست این معنی نخواهد داد اگر هم باشد پایدار نیست روزی که طالبان را تشویق می کردید و تسلیح با همکاری روسیه سعی به خارج کردن آمریکا از افغانستان قطعا می دانستید که طالبان هیج گاه به هزار یک دلیل با شما از سر آشتی درنخواهند آمد اما تنها هدف خروج آمریکا از این کشور بود و این واقعیت های دیگر را برایتان از حساسیت انداخت افغانستان رفته رفته مرکز نفود چین خواهد شد و دست شما برای همیشه از این کشور کوتاه خواهد شد روسیه هم که چنان در منجلاب اوکراین فرو رفت که برای همیشه حضور در افغانستان را بی خیال خواهد شد می ماند کشور سرمست از پیروزی بر آمریکا و قبضه کردن افغانستان محلی برای رشد و نموخطرناکترین تفکرات ضد شیعه جایکه نه غرب به آن دسترسی خواهد داشت و نه جای برای مانور آیندگان است یک غده بد خیم برای آیندگان ایران که تا ابد باعث آدار و ادیت خواهند بود واقعا چه فکر می کردید که اینگونه دست در دست کسانی قرار دادید که دشمن خونی آل عبا و ائمه هستند . مبارک باشد حضور دلارهای عرب هاتی افراطی در ذیار افغانستان . اقایان تا دیر نشده هنوز فرصت هست هرات را از افعانستان جدا کنید بعنوان یک منطقه خودمختار افغانی و خط حائل
بگدارید بین مرز ایران و افغان ها هنوز والایان سابق هرات زنده اند و چه بسا در ایران حضور دارند بجنبید قبل از اینکه دیر بشود محرمانه
تا اين مسئولين هستند ما خواب اسايش هم نميبينيم !
کنایه معاون رییسی به دولت روحانی: عده‌ای مدعی بودند که بدون جلب رضایت غرب، نمی‌توان کاری از پیش برد
فعلا که با در مرحله استارت گدایی کردن مقابل غرب با آزادسازی فرانسوی ها بقول وزیر خارجه منتظر عکس العمل آنها هستید شب دراز است آقا جان خواهیم دید
در تمام دنیا اینترنت سرو سامان داره به جز ایران
جناب اقای صدیقی تورم و گرانی مضاعف که کمر مردم را می شکنه مشکل جزئیه؟؟؟؟!!!اگه جزئیه چرا در حل این معضل کوچولو ناتوان هستید...
........و انتقاد کل ایران از خود علم الهدی
انتقاد امام جمعه شیراز از قیمت اجاره مسکن: مومنین با مشکل مواجهند!!!!
ب هنظر میرسد برخی از امامان جمعه مقداری باید آموزش ببینند تا مردم از سخنانشان زده نشوند
آخه این چه جور حرف زدنی است! مومنین ....
مگه مستاجران همشون در فشار نیستند و فقط مومنین در فشارند ودر رنج وعذابند!!!
اگر کشور ترکمنستان هم مثل ایران افغانستانی‌ها را به کشورش راه می داد الان با آن افغانستان دوم می گفتند. آب و نان ایران را می خورند و رئیس جمهور ایران را تمسخر می کنند.
برخی هم پول و شغل و دوربین میگیرند تا چادر و حجاب بپوشند. میگین نه نگاهی به مجریان خبرنگاران جدا شده از سیمای میلی بیاندازید.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار