بازدید 16062
۶
ماده مشابه استروئید آنابولیک در خون دانیال بزرگی مثل تست کلهر

دومینوی دوپینگ در تکواندو ایران؛ دومین نمونه مثبت و محرومیت چهار ساله در ۴۸ساعت/ فدراسیون: غذای تیم در تهران آلوده شد! پلیس ورود کند/ خطر جدی تعلیق و حذف از هانگژو و پاریس

در میانه دعوای مدیریتی ساعی، رئیس فعلی فدراسیون با پولادگر رئیس سابق، تکواندوی ایران با رسوایی دوپینگ سریالی مواجه شد! اگر سومین نمونه مواد نیروزا نیز کشف شود، این رشته تعلیق می‌شود؛ آن هم در آستانه دو رویداد بزرگ. آیا این حوادث یک دسیسه است؟
کد خبر: ۱۱۷۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 18 May 2023

دومینوی دوپینگ، ورزش پرافتخار ایران را به لبه پرتگاه نابودی و تعلیق برده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ آزمایش دوپینگ دومین ملی‌پوش تکواندوی ایران نیز ظرف ۴۸ساعت مثبت اعلام شد تا ورزش مدال آور ایران در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو در تابستان پیش‌رو و المپیک سال آینده در پاریس با بحران بزرگ محرومیت برای شانس‌های جدی کسب نشان مواجه شود.

در میانه دعوای مدیریتی هادی ساعی، رئیس فعلی فدراسیون با سیدمحمد پولادگر، رئیس سابق فدراسیون تکواندو و معاون فعلی وزیر ورزش، تکواندوی ایران با رسوایی دوپینگ سریالی مواجه شده است. 

دومینوی دوپینگ در تکواندو ایران؛ دومین نمونه مثبت و محرومیت ۴ساله در ۴۸ساعت/ فدراسیون: غذای ستاره‌های ما در تهران آلوده شد! / خطر جدی رشته مدال‌آور در هانگژو و پاریس

همین چهارشنبه بود که دوپینگ رضا کلهر، ملی‌پوش تکواندوی ایران و دارنده مدال برنز جهان در رقابت‌های گرنداسلم چین مثبت اعلام گشت و به همین دلیل، چهار سال از حضور در تمام رویدادها محروم شد.

حالا با فاصله یک روز از اعلام این خبر، دوپینگ دانیال بزرگی دیگر ملی‌پوش تکواندوی ایران نیز به دلیل مصرف دارویی از خانواده استروئید آنابولیک در همان رقابت‌های گرنداسلم چین مثبت اعلام و در نتیجه این ورزشکار نیز چهار سال از حضور در تمام رویدادها محروم شد.

فدراسیون تکواندو در نخستین واکنش رسمی به این رخداد وحشتناک و تلخ برای ورزش ایران، احتمال آلوده کردن غذای اعضای تیم ملی در تهران را مطرح کرده است!

بزرگی در رقابت‌های گرنداسلم چین موفق به کسب مدال نقره شد و در ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در باکو نیز حضور دارد.

دومینوی دوپینگ در تکواندو ایران؛ دومین نمونه مثبت و محرومیت ۴ساله در ۴۸ساعت/ فدراسیون: غذای ستاره‌های ما در تهران آلوده شد! / خطر جدی رشته مدال‌آور در هانگژو و پاریس

مثبت شدن تست دوپینگ دومین ملی‌پوش تکواندوی ایران به دلیل مصرف ماده مشابه، این نگرانی را به وجود آورده که تست دوپینگ دیگر ملی‌پوشان نیز مثبت اعلام شود و به این ترتیب تیم تکواندوی پرامید ایران با نسل جدیدی از ستاره‌های جوان با محرومیت کلی و تیمی مواجه شده و این ورزش کشورمان از سوی نهادهای بین‌المللی تعلیق شود!

 

آلودگی عمدی غذای تیم ملی در هتل؟!

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو با بیان اینکه «آن‌هایی که منافعشان در فدراسیون قطع شده به دنبال ضربه زدن به تکواندو هستند،» گفت: احتمال آلوده شدن غذای ملی پوشان مطرح شده است.

اصغر رحیمی درباره مثبت شدن تست دومین ملی‌پوش تکواندوی ایران و محرومیت چهار ساله او از حضور در میادین، اظهار کرد: به خدا نمی‌دانیم چه اتفاقی برای تکواندوی ایران رخ داده است! الان شرایط به شکلی شده که به این نتیجه رسیده‌ایم، قطعا توطئه‌ای علیه فدراسیون تکواندو انجام شده است. امیدوارم تعداد دوپینگ‌ها بیشتر نشود، چون اگر تعداد به بیش از سه مورد برسد، می‌تواند باعث تعلیق تکواندوی ایران شود. تست دوپینگ دانیال بزرگی هم دقیقا مانند کلهر با همان مواد و در همان مسابقات گرنداسلم چین مثبت شده و ما در حال حاضر نگران افزایش تعداد دوپینگ‌ها هستیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی تکواندو افزود: اگر به این بچه بگویی تا ۳۰ بشمار نمی‌تواند، آن وقت بیاید و دوپینگ کند؟ او هم مثل کلهر اصلا در این قید و بندها نیست و مصرف این ماده اصلا به کار تکواندو نمی‌آید. مصرف استروئید آنابولیک باعث می شود که ورزشکار ما نتواند وزن کم کند در حالی که آن ها باید وزن کم کنند. بچه های ۱۷، ۱۸ ساله اصلا قرص‌های عادی که دکتر به آن ها داده را هم مصرف نکرده اند، آن وقت می آیند دوپینگ کنند؟

وی در پاسخ به این که آیا فدراسیون تکواندو به این نتیجه رسیده که این دوپینگ‌ها نتیجه توطئه علیه فدراسیون تکواندو است، گفت: دشمنان تکواندو کم نیستند؛ آن‌هایی که سودهای چند صد میلیونی در این فدراسیون داشتند، حالا منافعشان قطع شده است. مشکلات تکواندوی ما بعد از انتخابات شروع شد و تمامی هم ندارد. حتی به وزیر ورزش هم گفتیم، ولی واکنشی ندیدیم. کسانی اینجا بودند که منافعشان قطع شده و حالا دست به هر کاری می‌زنند.

رحیمی در پاسخ به این که این اتفاق به چه صورتی می تواند رخ داده باشد، خاطرنشان کرد: بیشترین شک ما این است که در زمان برگزاری اردوی تیم های ملی دختران و پسران تکواندو و پاراتکواندو در تهران، افرادی به آشپزخانه رفته باشند و در غذای بچه ها موادی ریخته باشند که باعث مثبت شدن تست دوپینگ آن‌ها شده است؛ بنابراین، از آنجا که این یک بحث ملی و امنیتی است، قصد داریم رسما از پلیس و نهادهای امنیتی بخواهیم تحقیقات خود را آغاز و بررسی های لازم را با استفاده از دوربین های مدار بسته و سایر موارد پیگیری کنند. متاسفانه این افراد که دست به این کثافت کاری‌ها می زنند، اصلا منافع ملی برایشان اهمیتی ندارد. ما احتمال می دهیم که تعداد دوپینگی‌ها در بچه‌ها بیشتر شود که عواقب جدی برای تکواندوی ایران خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
با اینطور فعال شدن پولادگر اینور و آنور معلوم بود قرار است یک چنین اتقافی بیفتد
همه چیز خراب شده جای تعجب ندارد. وقتی همه چیز با رانت و اعمال نفوذ شده انتظار بیشتری نداریم. بدتر هم خواهد شد
سلام دولت محرومان یعنی دولت محروم از مدیران توانا ومدبر الحمدالله دولت آقای رئیسی پر است از اینگونه مدیران نالایق
الان ربطش میدهند به دشمن خارجی و داخلی ، ایا حقوق میگیرید حرفهای مفت و بیهوده به جامعه تحویل دهید این حرفها را قبل از برگزاری مسابقات بیان میشد حرفهیتان مثل مافیای خودرو ..... میباشد
این آقای مربی گفته:این فرد اگر بگی از یک تا سی بشمار نمیتونه بعد چه جوری دوپینگ کرده، آقای مربی اول یاد بگیر که مثال درست بزنی ،جوری که شما گفتی انگار ورزشکار شما فاقد بهره هوشی است، و گفتی بچه ها در تهران در هتل داخل غذا هاشون مواد ریختند ،حالا اگر بقیه تست دوپینگ شان مثبت نشد شما نباید محاکمه بشی.
کم کم همه از سیاسیون تا ورزشکاران خوب یاد گرفته اند توپ را به زمین دیگری بیندازند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل