بازدید 17437
سه هزار و سیصد و پنجاه و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

سعیدی نماینده چابهار: طالبان درباره حقابه هیرمند گفته: «بروید دعا کنید که باران ببارد»/میلیاردر ایرانی متهم به پولشویی در انگلیس کیست؟ / انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از وضعیت حجاب تولیدات صداوسیما و ادارات / مخبر: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که الان فقط به آن نگاه می کنیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: فروش آب انگور در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ممنوع شد‌/ واکنش پرویز پرستویی به سانسور اسمش با کنایه به مهران مدیری/ کارشناس اقتصادی: ظن دستکاری در بورس قطعی است / وزیر نفت: ایران بالاترین منابع نفت و گاز دنیا را داراست و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 17 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سعیدی نماینده چابهار: طالبان درباره حقابه هیرمند گفته: «بروید دعا کنید که باران ببارد»
معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به وضعیت نامناسب تأمین آب شرب در منطقه سیستان گفت: براساس معاهده سال ۵۱ میان ایران و افغانستان، دولت افغانستان موظف به دادن حق‌آبه ایران از سرمنشأ آبی در این کشور است، اما در زمان ریاست‌جمهوری اشرف غنی، سد کمال‌خان در این کشور به بهره‌برداری رسید و امروز نیز شاهدیم که حتی سرریز این سد نیز به‌ سمت گودزره هدایت می‌شود تا عملاً حقوق حقه ایران کامل زائل شود. نماینده چابهار در مجلس ادامه داد: این مساله باعث شده است در ماه‌های اخیر سیر مهاجرت از شهرستان‌های سیستان سرعت بالاتری بگیرد و طرف افغان نیز به‌ جای همکاری سازنده، با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید: "بروید دعا کنید که باران ببارد”. سعیدی با بیان اینکه "برآیند اقدامات دستگاه‌های مسئول کشورمان بیانگر این است که دیپلماسی آب که با محوریت وزارت امور خارجه، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو شکل گرفته است، در یک ناهماهنگی فاحش قرار دارد" گفت: متأسفانه به‌نظر می‌رسد مساله حق‌آبه جزو اولویت‌های کاری وزارت خارجه کشورمان نیست، به همین دلیل، نمایندگان استان در مجلس طرح استیضاح آقای امیرعبداللهیان را کلید زده‌اند.

هشدار یک نماینده مجلس نسبت به بحران آب در استان گیلان
غلامرضا مرحبا عضو هیات نمایندگان استان گیلان اظهار داشت: بیشتر کشاورزان برای آبیاری از سد سفیدرود و غرب استان از آبگیر‌ها و منابع آبی محلی و چاه‌ها به طور سنتی استفاده می‌کنند، در کل اوضاع آب گیلان خوب نیست و ما باید از منابع محدود به خوبی استفاده کنیم. وی افزود: علاوه بر آن سطح آب خزر به شدت پایین رفته و دریا عقب‌نشینی کرده است، در گذشته حتی آب وارد خانه‌های مردم می‌شد و در برخی ماه‌های سال مردم در معابر با قایق تردد می‌کردند، اکنون پایه‌های اسکله‌ها نشان می‌دهد که سطح آب پایین رفته؛ همه این‌ها بیانگر یک هشدار برای آینده است.

فروش آب انگور در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ممنوع شد‌
دادستانی استان تهران تولید و فروش آب انگور در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران را مصداق تغییر کاربری دانسته و اعلام کرده است که واحد‌های صنفی باید دستگاه‌های آبگیری را جمع آوری کنند، در غیر این صورت مطابق مقررات برخورد خواهد شد. در این راستا اتحادیه صنف حق‌العمل‌کاران میوه و تره بار تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «بنا به دستور دادستانی استان تهران، همه واحد‌های صنعتی مستقر در میدان بزرگ میوه وتر بار تهران که اشتغال به تولید و فروش آب انگور و تغییر کاربری دارند، باید هر چه زودتر نسبت به جمع آوری دستگاه‌های آبگیری و بازگشت به شغل اصلی (حق العمل‌کاری میوه و تره بار) اقدام کنند در غیر این صورت مطابق مقررات اقدام خواهد شد.» مشاهدات خبرنگار فارس حاکی است که در میدان بزرگ میوه و تره بار تهران که در جنوبی‌ترین نقطه تهران در منطقه آزادگان قرار دارد، دستگاه‌های بزرگ آبگیری انگور وجود داشت که خریداران مختلف در صف خرید آن‌ها می‌ایستادند و در حجم‌های زیادی نظیر دبه‌های ۱۵ کیلویی با تعداد زیاد، خریداری می‌کردند که جای تأمل داشت.

واکنش پرویز پرستویی به سانسور اسمش با کنایه به مهران مدیری
شکیب شجره، بازیگر سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری، به روایت حضورش در برنامه دورهمی مهران مدیری پرداخت و برخی از مواردی که گفته و سانسور شده است را فاش کرد. پرویز پرستویی بعد از افشاگری شکیب شجره در مصاحبه با تی وی پلاس درباره سانسور اسمش در برنامه دورهمی نوشت: «آقای شکیب شجره عزیز، بازیگر خوب و دوست داشتنی، مصاحبه شما رو با عنوان اسم بنده که در «دورهمی» سانسور شد را دیدم، اصلا” شاخ در نیاوردم، چون مجری دورهمی را خوب می‌شناسم، چندین بار از بنده دعوت شد و تمایلی به شرکت در این برنامه نداشتم، خوب این سانسور اسم خیلی غیرعادی نیست!»

ماجرای پلمب مطلب یک پزشک مشهدی به خاطر حجاب
برادر همسر زنی که می‌گوید دکتر مرادی او را نپذیرفته امروز ۲۶ اردیبهشت به سردبیر سایت خبری «حرم شهر آنلاین» در مشهد گفته است: «ما نگفتیم دکتر بانوان محجبه را ویزیت نمی‌کند؛ شکایت کردیم که بیمار ما را که اتفاقا خانمی محجبه بوده ویزیت نمی‌کند. خدیوی گفت متاسفانه تیتر انتخاب شده توسط خبرنگار قدس باعث ایجاد سوءتفاهم شد.» گفتنی است دو روز قبل بود که خبری مبنی بر نپذیرفتن یک بانوی محجبه توسط یک پزشک برای ویزیت در فضای مجازی دست به دست شد و منبع خبر، صحبت‌ها و گلایه‌های همسر این زن جوان بود. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز واکنشی نسبت به این خبر داشت. پدرام پاک‌آئین با اشاره به ارجاع پرونده پزشک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ادعا می‌شد از پذیرش بانوی محجبه خودداری کرده، به هیات بدوی انتظامی اعضای هیات علمی، اظهار کرد: این ادعا که اختلاف با بیمار بر سر نوبت‌دهی بوده و استنکاف از پذیرش صورت نگرفته است، در هیات انتظامی رسیدگی خواهد شد. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در گفت‌وگویی از پلمب مطب پزشک مشهدی خبر داد. اما حالا دکتر علی مرادی که دانشیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جراح دست و میکروسرجری از دانشگاه هاروارد است در نامه‌ای خطاب به دکتر تقی پور، ریاست هیات انتظامی بدوی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ماجرا را شرح داده است. او در توضیحات خود تاریخ دقیق حادثه را ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ اعلام می‌کند و شرایط مطب شخصی خود را با توجه به تعطیلات شب‌های قدر، شلوغ عنوان کرده و ویزیت بیمار در آن بازه را منوط به تعیین وقت قبلی شرح داده است. او در بخشی از توضیحات خود عنوان می‌کند که همسر بیمار پس از آنکه موفق به دریافت ویزیت خارج از نوبت نمی‌شود، با منشی‌های مطب به مشاجره لفظی می‌پردازد و مطب شخصی دکتر را تهدید به پلمب می‌کند.

گزارش رئیس قوه قضائیه از میزان عفو‌ها صورت گرفته
محسنی اژه‌ای در دیدار با دانشجویان به اتفاقات سال گذشته نیز داشت و گفت: برخی اقدامات انجام شده طی سال گذشته هدایت شده از خارج از کشور بود، اما عده‌ای هم قطعاً معترض بوده و وابستگی به بیگانگان نداشتند. وی با اشاره به پیشنهاد دستگاه قضائی مبنی بر تفاوت قائل شدن میان معترض و اغتشاشگر خاطرنشان کرد: با پیشنهاد به رهبر انقلاب پرونده‌های افراد پشیمان شده را از افراد اغتشاشگر جدا کردیم و اجازه عفو آنان را گرفتیم. رئیس دستگاه قضائی ادامه داد: در کنار این پرونده‌ها سایر افراد نیز ارفاقات قانونی دریافت کردند و مجموعاً ۸۸ هزار نفر مشمول بخش‌های مختلف عفو شدند که قسمتی از آنان آزادی افراد بود و بخشی نیز مربوط به جرایم نقدی بود. اژه‌ای با تاکید بر لزوم اقدام اساسی در برخورد با فساد و جلوگیری از اقدامات تبلیغاتی تصریح کرد: امنیت سرمایه گذاری در کشور با کمک دولت و حمایت قوه قضائیه انجام می‌شود. وی همچنین به موضوع حجاب نیز پرداخت و گفت: در این راستا نظرات مختلفی از دانشگاه‌ها، مجموعه‌های پژوهشی و سایر مراکز مربوطه گرفته و لایحه‌ای مناسب نیز تنظیم شده است.

روایت یک خبرگزاری از شهریه‌های ۶۰ میلیونی برخی دبستان‌ها
خبرگزاری تسنیم نوشت: شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل‌توجه همراه بوده و همین موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است؛ برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند! در حالی که پیش از این شهریه دوره متوسطه به ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان می‌رسید، اما هم‌اکنون شهریه دوره ابتدایی رکورد عجیبی زده است.

سردار رادان: در بحث حجاب و عفاف سعی‌ کردیم نگاه برخوردی را از شرعی به قانونی تبدیل کنیم
سردار رادان با تأکید بر گماردن افراد با بصیرت و با سواد در خط میدان، گفت: مقابله قاطعانه با قاچاق، سارقان و ارتقای احساس امنیت در سطح جامعه، جمع آوری معتادان متجاهر از جمله مأموریت‌های مهمی است که مورد اهتمام قرار گرفته است. وی با بیان اینکه پلیس برای مردم خدمتگزار و برای مجرمان، مقتدر است، گفت: در بحث حجاب و عفاف سعی‌ کردیم نگاه برخوردی را از شرعی به قانونی تبدیل کنیم. بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رادان در ادامه حوزه خلیج فارس و استان هرمزگان را مهم ارزیابی کرد و گفت: استان هرمزگان برایمان یک استان مهم و حیاتی است. استان هرمزگان برای ما یک استان هدف است و به زحمتی که پرسنل انتظامی در این استان انجام می‌دهند، کامل واقفیم و به دنبال این هستیم که کمبود‌های موجود را برطرف کنیم.

میلیاردر ایرانی متهم به پولشویی در انگلیس کیست؟
جواد مرندی، میلیونری که بصورت گسترده‌ای در امور خیریه و کمک به حزب محافظه‌کار انگلیس فعال بوده، متهم به دست داشتن در یکی از بزرگترین پرونده‌های پولشویی این کشور شده است. این تاجر که هم‌زمان صاحب امتیاز «مک دونالد»، بزرگترین شرکت فست فود زنجیره‌ای جهان در آذربایجان است، متهم شده که ده‌ها میلیون دلار «پول کثیف» شرکت‌های متعلق به اولیگارش‌های آذربایجانی به حساب او واریز شده است.

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از وضعیت حجاب تولیدات صداوسیما و ادارات
 آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: بنده هیچ حرف و سفارشی جز خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی مردم ندارم و امروز هیچ اولویتی را بالاتر از حل مشکلات اقتصادی مردم نمی‌دانم. وی درباره وضعیت حجاب نیز افزود: حکم وجوب حجاب مشخص است، منتهی در برخورد با منکر بی‌حجابی باید دقت شود. این پذیرفته نیست که ما در جامعه به مردم تذکر دهیم و برخورد کنیم، اما وضع حجاب بعضی از برنامه‌های صدا و سیما و ادارات به شکل دیگری باشد. مرجع تقلید شیعیان در ادامه تصریح کرد: تذکر حجاب در جامعه با حفظ مراتب لازم و ضروری است، ولی مسئولان باید هر کاری را اول از خودشان شروع کنند. مردم ایران مردمی متدین و وفادار این انقلاب هستند که هزاران شهید برای برپایی آن داده‌اند، همین مردم بودند که فوج فوج به جبهه رفتند و جان دادند.

مخبر: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که الان فقط به آن نگاه می کنیم
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه نخست ایران در ذخایر نفتی دنیا و جایگاه چهارم کشورمان در زمینه گاز، تصریح کرد: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که فقط به آن نگاه می‌کنیم و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌بریم. محمد مخبر اظهار داشت: بخش خصوصی باید با تمام توان وارد میدان شود و دولت هم موظف است زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کند. به نوشته ایرنا، وی افزود: اینکه ما فقط بگوییم بخش خصوصی باید وسط بیاید و ما رشد ۸ درصدی داشته باشیم که تولید را رونق دهیم با حرف و سخن تحقق نمی یابد و باید کمک کنیم معضلات و مشکلاتی که بخش خصوصی دارد، برطرف شود. معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت را با درآمدها اداره می کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر برای اداره امور دولت مالیات می گیریم و نفت خام می فروشیم و بخشی هم مربوط به فرآورده‌هاست که آن‌هم با در نظر گرفتن زنجیره، خام فروشی محسوب می شود.

وزیر نفت: ایران بالاترین منابع نفت و گاز دنیا را داراست
جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت: ایران بالاترین منابع نفت و گاز دنیا را داراست. نفت قابل برداشت ایران ۱۵۵ میلیارد بشکه و ذخایر گاز نیز ۳۲ تریلیون متر مکعب است. اوجی تاکید کرد: روند تولید در صنعت نفت ایران با روی کار آمدن دولت سیزدهم افزایشی است. اکنون تولید نفت و میعانات گازی ایران به بیش از ۳ میلیون بشکه افزایش یافته و صادرات نفت ایران نسبت به ابتدای دولت دو برابر شده است. وزیر نفت گفت: تولید گاز ایران به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده و ظرفیت پالایشی و پتروشیمی ایران به ترتیب ۲.۴ میلیون بشکه در روز و ۹۵ میلیون تن در سال است.

نماینده مجلس: دولت با دست خود آب و برق و گاز را گران می کند
جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس با بیان اینکه کنترل بازار از دست دولت خارج شده است، بیان کرد: به واقع دولت با دست خود اجناسی از قبیل آب، برق و گاز را گران می کند و در پی این رویکرد به عنوان مثال شهرداری ها کرایه تاکسی  و اتوبوس را افزایش می دهند  که باید دانست همه این بخش ها جزئی از دولت هستند و به نوعی در گرانی ایجاد شده نقش دارند. /خانه ملت

شرط رئیس کل بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم به زیر ۴۰ درصد
فرزین گفت: اگر به دنبال کاهش نرخ تورم و هدایت این نرخ به کانال‌های زیر ۴۰ درصد هستیم، یکی از مهم‌ترین متغیر‌ها در این باره نرخ ارز است. البته نرخ ارز بسیار متأثر از انتظارات، دیپلماسی اقتصادی و منابع ارزی ما در خارج از کشور است؛ بنابراین باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها را محقق کنیم که بخشی از آن در دولت و حاکمیت است. تا اینگونه بتوانیم انتظارات تورمی و همزمان نرخ تورم را کاهش دهیم. البته باید یادآوری کنم که تحقق کاهش نرخ تورم امر دشواری است، چراکه چهار سال است تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرده‌ایم.

کارشناس اقتصادی: ظن دستکاری در بورس قطعی است
عطا بهرامی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در خصوص مدیران متخلف بورسی معتقد است: در داستان بورس و آنچه در سال ۹۹ بر سر سرمایه های مردم آمد، می توان به این نکته مهم اشاره کرد که ظن دستکاری بازار قطعی است. بازی با سود بین بانکی که بانک مرکزی توسط آقای همتی صورت داد و تامین مالی که دولت از بورس داشت به قدری موضوع مهمی است که لازم است مجلس برای بررسی هر چه بهتر این مسائل کمیته تحقیق و تفحصی تشکیل دهد با محوریت این پرسش، که چرا رئیس جمهور وقت از مردم برای سرمایه گذاری در بورس دعوت کرد و چرا بازار دستکاری شد؟ وی در این باره خاطرنشان کرد: موضوع از این جهت مهم است که فقط بحث دعوت مردم در میان نیست، بلکه بحث دستکاری بازار است که باید بررسی شود تا با پیگرد قانونی و مجازات متخلفین، درس عبرتی برای مدیران بعدی باشد که ممکن است روش های قبلی را تکرار و در بازار پیاده سازی کنند. /راداراقتصاد

راهکار شهردار تهران برای مدیریت بازار آشفته مسکن
علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به قانون مالیات خانه‌های خالی گفت: عمده خانه‌های خالی تهران مربوط به مناطق بالای شهر و برای سوداگری نگه داشته شده است. وی افزود: با مالیاتی که برای خانه‌های خالی بسته می‌شود، می‌توان آنها را وارد بازار مسکن کرده و شرایط را بهتر کرد. شهردار تهران اضافه کرد: سازمان مالیاتی برای شناسایی خانه‌های خالی مکلف شده و ما هم به این سازمان کمک می‌کنیم. شهرداری‌ها به دلیل این که با مردم پیوستگی دارند، این امر را تسهیل می‌کنند.

ماجرای ممنوعیت معاملات دلار در عراق
حمید حسینی ‏عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق درباره ممنوعیت مبادله با دلار در عراق اظهار کرد: هیچ‌ یک از خبرگزاری‌های رسمی هیچ خبری درباره این مساله منتشر نکرده‌اند و این خبر تنها توسط برخی مبادی غیررسمی منتشر شده است. البته مشاهدات میدانی دیروز در کشور عراق نشان‌دهنده این بود که برخی از صرافی‌ها بیان کرده‌اند که مبادلات داخلی کشور عراق نباید با ارز باشد و معاملات داخلی باید با دینار انجام شود. اما حقیقت این است که اقتصاد کشور عراق دلارزده است و مبادلات داخلی این کشور بیشتر نقدی انجام می‌شود؛ بنابراین، امکان اجرایی شدن چنین تصمیمی در کشور عراق به سختی ممکن است. وی افزود: شبکه بانکی کشور عراق در معاملات این کشور نقش زیادی ندارد و مردم عراق درآمدهایشان را بیشتر از طریق دلار نگهداری می‌کنند و دینار‌های عراق پاسخگوی تمام معاملات این کشور نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۴۱
کجای کار هستید از بد پوششی عبور کردن در فیلم ها و به لمس نامحرم و خودمانی شدن رفتند رقص که دیگر بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
تا بیعدالتی و ریاکاری و بیعدالتی و بی کفایتی و فساد افسار گسیخته سازمان یافته سیستماتیک و جناح گرایی محض و تنش زایی و دشمن تراشی و کاسبی از تحریم و جنگ و دین اسلام در بین اکثریت مسولان تمام نشود
هیچ امیدی به اصلاح امور جاری کشور و مردم نبوده و نیست و نخواهد بود
و بیخود ادرس غلط ندهید و مردم را نخواهید که گمراه کنید
ناشناس
| Romania |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
چی گیرت میاد با این چرندیات ؟ اگر ناراحتی از دیوار سازمان صدا و سیما برو بالا تا به هدفت برسی
ناشناس
| Luxembourg |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خداوند حجاب را اجباری نکرده این بندگان خدا هستند که حجاب را اجباری کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
حضرات آیات ظاهرا شعارهای دوران انقلاب یادشان رفته، الان تمام توانشان در حد رسیدگی به حجاب محدود شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
ببین به کجا رسیدیم که طرف چون محجبه هستند بخود حق میدن بدون نوبت باید خواسته هاش برسه از ویزیت بگیر تا وام و ...بعد ریش و جای مهر حالا حجاب حق الناس را همینا هنوز نمیفهمند چیه با ریش و جا مهر و حجابb و دو رکعت نماز میخوان هر کاری بکنند اخرتم لابد از خدا طلبکارند
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
با سلام
خدمت اون بنده خدایی که گفته خدا حجاب را اجباری
نکرده عرض می کنم که دوست عزیز خدا در قرآن صراحتاً پوشش و حجاب را به طوری که بدن به غیر از قرص
صورت و کف دست برای بانوان نمایان نباشد اعلام کرده
.و حکم حجاب حکم خدا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
دنیا پرستان غرب گدا ناراحت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
سلام وقت بخیر.

مدتی است که صاحبان کارخانجات آرد ،خوراکدام و طیور در سراسر کشور،پوسته برنج آسیاب شده،بنام سبوس برنج دوکوب که دقیقا شبیه سبوس گندم است،تفاوت قیمتی حدود پنج هزارتومنی در هرکیلو دارد، را بجای سبوس گندم اصلی،بخورد دامداران و مرغداران میدهند.

بارها این گزارشم رو از طریق جهاد و دامپزشکی و‌......سایتها اطلاع رسانی نمودم،متاسفانه تا به حال نتونستم جوابی دریافت نمایم.

مطمئنن از طریق سایت وزین شما،پاسخ دندان شکنی دریافت خواهم نمود.


باسپاس از شما،سوت زن در فساد هستم، با سوت شکسته.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
۰۹:۴۶
تعداد 150 نفر با نظر شما مخالفن و 10 نفر موفق یعنی در بهترین حالت شما یک به 15 هزتید یعنی کمتر از 7 درصد پس جایگاه خودتون رو بدونید و به مردم ایران وصله نچسبونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
این هنوز دنبال مثبت و منفی در فضای مجازی هست
...ما نگفتیم دکتر بانوان محجبه را ویزیت نمی‌کند؛ شکایت کردیم که بیمار ما را که اتفاقا خانمی محجبه بوده ویزیت نمی‌کند.

واقعاً که! بعد از آن همه تهمت و افترا و نیز پلمب مطب حالا که فیلم دوربین ها نشان داده که اختلاف بر سر حجاب نبوده و بیماری که نوبت ویزیت نداشته خواسته به زور و خارج از نوبت پذیرش شود، حالا حضرات چه توجیهات جالبی برای کارشان می تراشند. دکتر بیمارشان را که «اتفاقا خانمی محجبه بوده» خارج از نوبت ویزیت نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
جالبه اول پلمپ می کنند بعد مورد رسیدگی قرار می دهند.
کجای دنیا و تاریخ بدون ادله و بررسی پرونده دستور و حکم قضایی می داده اند یا می دهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خدا پدر سازنده گان این دوربین ها را بیامرزد که دست دروعگویان فرصت طلب ریاکار را رو میکند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
یواش یواش وقتشه که اعلام بشه دوربین مدار بسته دسیسه دشمنه و برای جاسوسی توسط شرکتهای غربی و آمریکایی تولید میشه و باید جمع آوری بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
حالا منتظریم ببینیم ق ق چگونه با متهم درغگو برخورد می کنند آنکس که بدون بررسی دستور پلمب داده نیز مجرم است وقتی براساس گزارش آتش به اختبار های اقدام می کنید نتیجه اش بهتر از این نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
این فرانکشتاین ها و لمپن هایی که دور خودتون جمع کردین قطعا اگه جیره و مواجب شون قطع بشه خودتون هم رحم نمی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
من جای اون پزشک محترم بودم مهاجرت میکردم تا از شر این توهینها راحت شم
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
بعد میگن نخبه ها و پزشک ها چرا مهاجرت میکنن؟! طرف از آمریکا فوق تخصص گرفته برگشته ایران به ملت خدمات میده بعد یک نفر که بدون شک به یک نهاد خاص وصل بوده با دروغ به این راحتی مطب دکتر رو پلمپ میکنه.
باید ارتباطات این شخص دروغگو مشخص بشه و معلوم بشه از چه طریقی تونسته مطب رو پلمپ کنه چون این کار بدون روابط خاص ممکن نیست. از طرفی شخص دروغگو باید در دادگاه علنی مجازات بهشه و اطلاع رسانی عمومی بشه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
ولي ٧٪؜ مسلح كه هيچي را بغير حرف خودشان را كفر مي دانند ،
مرد کهن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
جالبه!!
فلان نماینده اعلام کرد بعضی ها شاسی بلند گرفتند دستگاه قضا درخواست مدارک مستندات کرد و طرفو کشاندن بازرسی برای حرفاش!!!!
اینجا چطوری بدون تشکیل و ارائه مدارک پلمپ کردند!!؟؟ آن هم به این سرعت!!؟
مردم چی فرض کردید تابلوعه که از قبل هماهنگ شده با این طور رخداد ها دنبال طفرقه و دشمنی مردم با یکدیگر هستند!!
«این ادعا که اختلاف با بیمار بر سر نوبت‌دهی بوده و استنکاف از پذیرش صورت نگرفته است، در هیئت انتظامی رسیدگی خواهد شد.»

یعنی اول پلمب کرده اند تا بعداً بررسی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
دقت کردید که اکثر جنگ و دعواها را زنان راه می اندازند.اون از مهسا این هم از این زن محجبه.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
ناشناس 1:51
شما اگه بیشتر دقت کنید میفهمید که همه جنگ ها و دعواها همیشه از سمت طرفداران ساندیس شروع میشه بعد که پای دوربین مدار بسته میاد وسط داستان عوض میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
۰۱:۵۱ عزیز ساندیس بخور وقت ماهی گیری امثال تو نیست
تولبد نعت ۲بر ابر شده!!!!!؟
پس پول ان به کجا می رود که افغانستان بدون نفت تورم صفر دارد و ما با فروش۳ میلیون بشکه نفت تورم ۶۰ درصدی داریم،پس چرا کشورهای عربی ۲۰ برابر ایران سرمایه دارند
چرا مردم انها در رفاه هستند و ما ور فلاکت
چکار دارید می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
هزار آفرين
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
پاسخ روشن است. سرمایه کشور غارت میشود. همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
همین نفت باعث تورم هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
عجب ایران کل ذخایر نفتی دنیا را هم داشته باشد دنیا در حال گذر از سوخت های فسیلی هست شاید تا ۲۰ سال دیگه ارزش خودش را از دست بدهد مثل ماشینهای الکتریکی که در راهند اول انقلاب می گفتند که اگر ما با این حجم نفت تولید کنیم نسلهای بعدی دیگر نفت نخواهند داشت فکر کنم تاچندسال دیگه باید بگذاریم در کوزه ابش را بخوریم و و ما ملت ایران
که از این ثروت محروم شدیم درست مانند اینکه یک کشوری بزرگترین ذخایر ذغال سنگ را داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
تورم فروردین 70 درصد بود. سید محرومان هر ماه داره رکورد جدیدی از خودش به جا میذاره
ایت نوری ایا ازوضعیت معیشت مردم هم اطلاعی دارید؟
ایا اون روایتی که میگه اگر فقرازدر بیاد ایمان ازپنجره میره قبول دارید یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
ایت نوری فیش حقوق و مزایا و واریزی هاشو منتشر کنه
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
انگار نه انگار گرانی بیداد میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
آقایان اگه آن چیزهای که میفهمیدن اجرا می کردند وضع کشور این نبود
خدایا این نفت و گاز را از ما بگیر...چون ما که نفعی از آن نمی بریم و در سختی زندگی می کنیم..شاید بدرد سایر بندگانت بخورد و روزی آنان شود.آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
نفت و گاز را. ازت گرفته اندمگه نمیبینی چیزی بابتش بهت نمیرسه
حضرات ایات در مورد گرانی ها نکرانی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
گرانی کار دشمنه
همسر بیمار پس از آنکه موفق به دریافت ویزیت خارج از نوبت نمی‌شود، با منشی‌های مطب به مشاجره لفظی می‌پردازد و مطب شخصی دکتر را تهدید به پلمب می‌کند.

البته مقامات قضایی هم نشان دادند که با این عملکرد ایشان کاملاً موافق بوده اند و تهدید او را مبنی بر پلمب مطب برای او اجرا کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
ببین به کجا وصل بوده که اینقدر سریع حکم پلمپ گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما که از یک فروشگاه دولتی اسم نمی برم بخاطر تبلیغات شاید انتشار نشود که از کارت بنده دوبار تراکنش و پول کسر شده 4_5 ماهه شکایت ثبت کردیم هنوز درگیر بروکسی اداری اثبات هستیم!!!!!!!!!!!!!!
امروز در خیابان قدم می زدم از تنوع در رنگ لباس ، پوشش آزادانه مردان و زنان لذت بردم
چند دهه قبل ما همین ها را داشتیم و برای تنوع عقاید و آزادی ها به پا خواستیم ولی نه تنها به آن نرسیدیم بلکه داشته هایمان را هم از دست دادیم پس من نسل تنبل دهه های ۲۰ و ۳۰ و نیمه اول دهه چهل را نمی بخشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
درود بر زینال بزرگ و زیرک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
ژینال خودتی ؟؟؟؟
متحول شدی ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
درود زینال
سلام , طرف افغان نیز به‌جای همکاری سازنده، با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید که "بروید دعا کنید که باران ببارد”
هشدار یک نماینده مجلس نسبت به بحران آب در استان گیلان
زنگ خطر بحران آب در تمام جاهای ایران به صدا درآمده است و متاسفانه در زمینه اصلاح سیستم آبیاری کشاورزی و اصلاح الگوی کشت و مکانیزاسیون کشاورزی و یکپارچه سازی زمینهای کشاورزی بسیار بسیار کم کار شده و بیشتر سرمایه و بودجه مملکت صرف امور جاری و صرف شعائر اسلامی و صرف مبارزه با آمریکا و اسرائیل شده و عتبات عالیات گردید و با این تفاسیر چطور می خواهند غذای این همه جمعیت را تامین کنند خدا عالم است (الله اعلم )
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
متاسفانه طلبکار بودن از همه فرهنگ رایج ما شده است ر منشا،آب در افغانستان است و او حق دارد مانع ورود آن به خارج مرزش شود همانطور که ترکیه به عراق و سوریه نمی دهد ما به عراق نمی دهیم و اتیوپی به مصر نمی دهد اگر در مملکت
اگاهی بود تاکنون فکر دیگری کرده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
فقط حجاب
هالو
| Netherlands |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
اقا رضا مسئله اب متفاوت است و قوانین بین المل خود را دارد؛ هیچ کشور منشا حق جلو گیری از اب را به کشوری دیگر ندارد مگر اینکه یا کشور پایین دست حق حقابه را ندهد یا منشا دچار کم ابی باشد. که گزینه دوم مسئله امروزه اکثر کشورها شده! در ضمن ایران و افقانستان قرار داد دارند و ایران میتواند به مراجع بین المللی شکایت کند؛ ولی نمیدانم چرا مسولین شهامت این گونه اعتراضات را به کشورهای همسایه که گه گاهی حقوق و امنیت کشور را زیر سوال میبرند ندارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
آقای پس اگه نمی دونی چرا شکایت نمی کنند برو تحقیق کن بعد اظهار نظر
هالو
| Netherlands |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
من میدانم و تو هم میدانی چرا ؛اگر بگویم که منتشر نمی شود برادر!
شما تورم را کنترل کن ارز هم کنترل می شود و آدرس غلط هم ندهید که ارز کنترل شود تورم کمتر می شود تورم هم به خاطر پول سرگردان هست که آزادنه به دلالی می رود و تورم ایجاد می کند مانند همین مسکن
در ضمن خود ارز 28500 هم باعث شد دلار در بازار آزاد در سال قبل به 51 هزار تومان بسته شود در حالی که این ارز درست نمی شد 45 هزار تومان بسته می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
مگه کشور را میشود پشت منبر اداره کرد قانون با علم در دانشگاه ها تدوین میشود بعد دانشمدی آن را به دولت می دهد و پیمانکاران سالم ( نه فاسد) آنرا اجرا میکند تا کشوری مثلل کشورهای اروپایی در میاد
چادر هم شد وسیله حقه بازی برای برخی

خجالت داره واقعا ، این زن و شوهرش باید از همه مردم عذر خواهی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
باید طبق عقاید حکومت به جرم اغتشاش در مکان عمومی زندان بروند و شلاق بخورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
چادر حیا عفت و اخلاقیات نمیاره خیلیها میپوشن که کارشون تو ادرات و کارها سریعتر راه بیفته کاش همدیگر رو روی قیافه قضاوت نمیکردیم
دولت چرا از گفته طالبان ناراحت بشود به او مربوط نیست! خودش همین حرف را می زند. اول همین دولت گفتند دوران خوشی تمام شد. ارز ارزان و کالای ارزان با یارانه نفتی و سفر بالی.مرغ و پلو...
مالیاتهای متنوع وضع کردند تعرفه های گزاف. کارمزد. یارانه حذف قیمتها عرضه و تقاضایی. ارز رها و سرگردان.
تا الان هم سر حرفشان مانده اند.
راه حلش هم. بروید کار کنید پول دربیاورید.بود.
یک نظم هرچند اشتباه دار را برهم زدند تا نظم نوین برقرار کنند اما فعلا که جواب نگرفته اند.
حالا اگر در این بین پا روی سر و کله همدیگر گذاشته شد به ایشان مربوط نیست.
جناب آقای خاندوزی
جناب آقای فرزین
اگر می شد با چاپ پول بدون پشتوانه مملکتداری کرد الان شهروندان کوبا به جای سوار شدن فورد 1952 سوار پورشه و لامبورگینی2023 می شدند.
متاسفانه تیتر انتخاب شده توسط خبرنگار قدس باعث ایجاد سوءتفاهم شد.

نه، داداش! خبرنگار و روزنامه تقصیری نداشتند. وجود دوربین در مطب دکتر مذکور باعث این «سوء تفاهم» شد وگرنه حالا حالا ها این پزشک گرفتار مقامات قضایی بود و همسر آن خانم و خبرنگار مذکور خوشحال از شاهکار ناجوانمردانه شان بشکن می زدند.
میلیونها افغانی در ایران آبی بیشتر از حقابه هیرمند مصرف می کنند بهتره آنها ا بصورت سیل به کشور خودشان هدایت کنید تا آب کشور خودشان را بخورند ماهم نه اینها را می خواهیم نه آب هیرمند را انشالله یک روی هیرمند هم در بستر خودش جاری می شود
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
افغانها کارایی و خاصیتشان بیشتر و توقعشان کمتر است بهتر است ایرانی های زیادی را بفرستیم افغانستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
شما خودت برو افغانستان.یا افغونی هستی یا عربی. ایرانیها توقعشون از همه مردم دنیا کمتر است.ثروتمندترین کشور دنیا با بهترین تمدن کهن. و با استعدادترین افراد را دارندb
دیگه دوره سیب زمینی و هندوانه فروشی به دلار هم سرآمد
آب انگور ؟؟ خوب معلومه ایرانیان اولین تولید کننده بودند. معروفترین آن هم در سطح جهان “شیراز” هست.
برای حقه آبه طالبان حرف درستی زده است
مسیولین ما هم قبلاً می فرمودند
در مورد علل کاهش باران چیزی نگفتند؟
مملکتی که از نظر نفت و گاز اول است وازنظر درآمد سرانه و ارزش پول ملی ٱخر است. حتما تقصیر مردمش است.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
مردمی پر توقع تن پرور و بی صفت هستند که عمدتا از نظر اخلاق انسانی هم صفر هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
جواب انتقاد از مدیریت ناکارآمد که کشور را به ناکجا آباد میبرد توهین نیست0249
ناشناس
| Denmark |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
رضا جان انگار دلت خیلی تو قربت گرفته ویا از یک هم وطن بدی دیدی؛ هر چند درست نیست جمع بسته و مردم را بی صفت خطاب کنی! کافر همه را به کیش خود پندارد!
ناشناس
| Austria |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
رضا جان تو خوبی و بقیه بی صفتند
خجالت هم خوب چیزیه
اینقدر خود شیفته هستی که به همه توهین می کنی و صفتهای خودتو به بقیه نسبت میدی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
رضا با پرچم کانادا احتمالا آفازاده کانادا نشین که نیستی
وقتی عدالت و انسانیت جای خودشون رو بدن به ظاهر سازی و ریاکاری نتیجه اش همین میشه که مطب یک پزشک رو بدون هیچ بررسی به خاطر دروغ یک ریش دار بی ریشه پلمپ می کنند بعد تازه معلوم میشه طرف درخواست غیر قانونی داشته و دنبال خوردن حق آدم های دیگه بوده ، خدا مخترع دوربین مدار بسته رو رحمت کنه و گرنه متدین نمای بی وجدان یک پزشک متخصص رو از کار بیکار کرده بود و کلی بیمار رو بی دکتر
تازه بعد از ۴۴ سال برای تورم زیر ۴۰% شرط میزارن.. خجالت هم خوب چیزیه.
چه جالب! یعنی مقامات قضایی صرفاً با تیتر انتخاب شده توسط یک خبرنگار تصمیم گرفتند مطب این پزشک را پلمب کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
آن مقامات قضایی باید مواخذه شوند
شرط رئیس کل بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم به زیر ۴۰ درصد

یعنی وعده تورم تک رقمی سید محرومان به این جا رسید که حضرات حتی برای تورم زیر چهل درصد هم شرط بگذارند و تازه تحقق آن را هم دشوار بدانند آن هم به این دلیل جالب که «چهار سال است تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه کرده‌ایم.»
یعنی محجبه بودن یک خانم مجوزی برای قانون شکنی و زیر پا گذشتن حقوق بیماران دیگر می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
توپوزی نخورده هستند
خواهرم حجابت را رعایت کن تا
نرخ ارز کاهش پیدا کند
تورم هم کاهش پیدا کند
همه صاحبخانه شوند و مشکل مسکن هم حل شود.
تولید خودرو افزایش پیدا کند و همه صاحب خودرو شوند
وضع آموزش و و مدارس بهتر شود
مساجد پر شود و همه نماز خوان شوند
حاشیه نشینی حل شود
زباله گردنداشته باشیم.
طلاق نداشته باشیم
پاسپورت معتبر شود
تصادف جاده ای کمتر شود
فشار خون و بیماری قلبی کم شود
تا استرس و اضطراب و ناامیدی حل شود.
خشکسالی برطرف شود و باران ببارد.
ترافیک و آلودگی هوا از بین برود
اختلاس و ویژه خواری و شاسی بلند سواری هم کم شود.
تا وضعیت بهداشت دهان و دندان هم سر و سامان بگیرد
و ایران و پیروز سرحال وچابک شوند.
تا بوعلی سینا و مولانا هم به ایران باز گردند
و جنگل های هیرکانی جانی دوباره بگیرد
و تالاب گاوخونی دوباره میزبان فلامینگوهای گردن دراز شود
و اعتیاد و مصرف دخانیات و قلیان هم کم شود
و مردم همه کتاب خوان شوند و به سینما بروند.
ببین رعایت حجاب چه نتایج زیبایی دارد.
پس از فردا روسری سرت کن و مانتو بپوش. مبادا موهایت بیرون باشد. آفرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
طنز پر معنایی بود.
این رو که لازم نبود رئیس بانک مرکزی بگه همه میدونن برای کاهش تورم باید سیاست خارجی را بازنگری کرد تا انتظارات تورمی کنترل شود.!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خوب از کرامات ایشان همین بس که شیره را خورد و گفت شیرین است!
فرزین شرطی برای کنترل تورم گفته که بیهی است و البته میدونه که محقق نمیشه!یک چیزی گفته که میدونه نمیشه
درباره ماجرای پلمب مطلب یک پزشک مشهدی به خاطر حجاب چند نکته ضروریست:
1. مهارت سند خوانی
2. تکنیک های مصاحبه

با قرائن موجود اینکه شوهر سوژه (خانم محجبه ای که ویزیت نشده) به احتمال زیاد فرد با نفوذی باشد، تقریباً قطعی است. او به سادگی رسانه ی قدس و وزارت بهداشت و هیأت بدوی انتظامی اعضای هیأت علمی را فریب میدهد و اگر اسنادی مثل تصاویر دوربین مداربسته یا شهادت شاهدان نبود، قطعاً او با تمام قوا تهدید خود مبنی بر پلمپ کردن مطب را با قدرت پیش می برد و چیزی جلودارش نبود (منظورم موانع اخلاقی و قانون و غیره است)
اما آنچه الان به خبرنگار قدس نسبت داده می شود، مطلبی درست است. رسانه و خبرنگار آن، افکار عمومی را نمایندگی می کند که در مواجهه با سوژه ها در هر جایگاهی، موقعیت دستِ بالا را به او میدهد اما بهره گیری از این موقعیت نیازمند دو مهارتی است که در ابتدای این نظر بیان کردم. مهارت سند خوانی مهارتی بسیار مهم است که چه در برخورد با اسناد مکتوب و چه در فرایند مصاحبه، قواعد آن باید کاملا مستقل از شأن و جایگاه مصاحبه شونده یا تولید کننده ی سند رعایت شود.
در این خبر خاص دو حالت متصور است
1) منبع خبر قصد فریب خبرنگار را داشته که اگر داشته به دلیل همین ضعف و کنکاش نکردن خبرنگار در کشف مقصود منبع، او موفق شده خبرنگار را فریب دهد که البته با بروز نتایج مشابهی در دو مرجع رسمی و پلمپ شدن مطب دکتر، باید گفت که سمبه ی پر زور این منبع، ظاهراً زور دارتر از این حرفها بوده و شاید خبرنگار از ترس از دست دادن شغلش (تهدیدی مشابه تهدید صورت گرفته در مطب دکتر) در مقابل درخواست ایشان تمکین کرده باشد ولی در هر حال رسانه امکانات ویژه خودش را دارد که با کمی رندی می شد حداقل کاری کرد که بستگان این فرد، الان نتوانند از رسانه قدس برای خودشان راه فرار درست کنند.
2)مهارت های مرتبط با به کار گیری تکنیک های مصاحبه است که در این گفتگو خبرنگار نتوانسه از آنها حداقل بهره برداری را بکند (بخشی را در گزینه 1توضیح دادم) و صد البته فرایند مصاحبه به طور کلی در رسانه ها درست و کارآمد نیست. اگر کسی پذیرفت مصاحبه بدهد باید بپذیرد که در خصوص عناصر شش گانه خبر حتماً باید پاسخگو باشد حتی اگر به صورت اعلام ِ عدم اطلاع باشد. متأسفانه در مصاحبه هایی که در رسانه ها منتشر می شود ضعف این عناصر در اخبار و اطلاعاتِ مکتسبه از مصاحبه ها به شدت مشهود است.
3) مساله سوم امثال همسر ِ این خانم است که معلوم نیست با کدام ساز و کاری تبدیل به افراد ذی نفوذ و ذی منصب شده اند. اینکه همسر این خانم حتی نمی داند که شهادت بیماران و همراهان ِ بیمارانِ حاضر در مطب علیه او سند محسوب می شود. تصاویر دوربین های مداربسته مطلب ارزش سندی دارد. احتمال اینکه با شروع درگیری فردی صوت منازعه را روی گوشی موبایلش ذخیره کرده باشد و آنرا منتشر کند و غیره
اینهمه اسناد در محل موجود است و این فرد بدون توجه به تمام این اسناد دست به پرونده سازی علیه دکتر میزند؟!!!
اینها از عجایب روزگار است.

در پایان جایگاه رسانه و خبرنگار ار در مقام نمایندگی افکار عمومی یادآوری می کنم. اینکه الان برادر خانمِ منبع رسانه قدس، آمده و خبرنگار رسانه قدس را مقصر این ماجرا معرفی می کند اصلا پذیرفتنی نیست. جمعیت خبرنگاران و رسانه های باید از این خبرنگار دفاع کنند و پشت پرده ی آنچه موجب تولید این خبر شده را افشا کنند. البته این رسانه هم باید ضعف خود در مقابل اصحاب قدرت را بپذیرد و در خصوص اینکه چرا تسلیم فشار و تهدید احتمالی همسر این خانم برای تولید خبر جعلیِ منتهی به پلمپ مطب دکتر شده توضیح بدهد اما بعد از اینکه حمایتی قاطع از رسانه ها دریافت کرد و نه قبل از آن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
البته بخش حمایت از این خبرنگار حکومتی درست نیست زیرا اساسا آموزش یافته اند تا مطالبی باب میل حکومت منتشر کنند و خودشان هم می دانند مطالبشان دارای ایراد و اشکال است.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
نظر 22:42 برای من است
در جواب به نظر 10:30
حمایت از رسانه و خبرنگار با هر برچسبی که باشند اصل یقینی و بدیهی است.
ایرادات موجود در رسانه ها و کار خبری را نیز باید در همین فضای حمایتی حل کرد و راه حل خارج از این فضا، نتیجه ای به جز به تأخیر افتادن بلوغ رسانه در ایران ندارد.
انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از وضعیت حجاب تولیدات صداوسیما و ادارات

جایگاه ویژه مراجع شیعه در طول ۲۰۰ سال گذشته بین مردم ، به دلیل درک دقیق دغدغه های مردم بوده و واکنش فراخور با آن مشکل

حاج آقا گویا تورم ، رانت و فساد مالی و له شدن مردم زیر بار تورم را نمی بینند ؟؟؟؟
کارشناس اقتصادی: ظن دستکاری در بورس قطعی است

بورس دستوری
دیگر کسی به بورس اعتماد نمی کند
گزارش رئیس قوه قضائیه از میزان عفو‌ها صورت گرفته

جناب اژه ای جلوی اعدامها را بگیرید ، روح مردم در این روزها به اندازه کافی جریحه دار است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
اول بفرما به چه گناهی دستگیر کرده اید بعد در مورد عفو حرف بزن.
آقای اژه ای: اینقدر عفو کردید تا مردم راضی شوند؟ خوب اصلا چرا اینقدر بازداشت و محاکمه کردید که باعث ایجاد مشکل شود؟ چرا اینقدر به حجاب گیر دادید که حالا نمی‌تونید کنترل کنید؟
با توجه به واردات بی‌رویه برنج به کشور مردم شمال چه آب داشته باشن چه نداشته باشن برای کشاورزی زیاد مهم نیست.
ای بابا،دیگه سرکه هم نمیشه انداخت!!!!
تاریخ حادثه 26 فروردین و به علت نوبت ویزیت نداشتن خانم مذکور بوده.

یک ماه بعد همسر این خانم و نیز خبرنگار یک روزنامه خاص مدعی شده اند که موضوع به محجبه بودن این خانم مربوط بوده.

مقامات قضایی بلافاصله مطب این پزشک را پلمب کرده اند.

پیدا کنید...

نه، لازم نیست چیزی را پیدا کنید. همه چیز پیداست.
رفتار بورس نشان‌دهنده دستکاری شدن بورس است که البته امر جدیدی نیست
طالبان رسما میگوید حقابه هیرمند را نمیدهد بروید هر کاری.میخواهید بکنید، پس کسانیکه دائم الشعار هستند قدرت تان به کجا رفت ،بجای آنکه برای امریکا شاخ و شانه بکشید اگر میتوانید حجابه مردم محروم سیستان و بلوچستان را بگیرید لازم نیست فعلا کاخ سفید را حسینیه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
دلش نمیخواد بده. زور نزن
بی حساب و بی کتابی در مملکت تا به کجا که مطب یک پزشک متخصص را بدلیل یک دروغ فرد مراجعه کننده بدون تحقیق پلمب میکنند، یعنی اول پلمب کردن بعد تحقیق کردند.
مراجع محترم نمیشود از دولت بودجه گرفت اما در کنار مردم بود.استقلال مرجعیت و حوزه در صورتی امکان پذیر است که مردمی باشند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
حرف حساب
آقای وزیر اگر ایران بالاترین میزان نفت و گاز جهان را دارد پس چرا فقیرترین مردم منطقه هستیم،معلوم هست شما با دارایی ها و ثروت مردم چه میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
این پرسش باید پیوسته پرسیده شود و باید پاسخ داده شود.
این اقا عطای بهرامی خیلی دیر متوجه شدند گویا؟ اون دستکاری که گذشت ظن دستکاری هفته گذشته بورس را بررسی بفرمایید! چرا به این یکی اشاره نمیکند این تازه وارد!
مسئله حجاب فرار به سوی جلو برای بی عرضه گی های مسئولین میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
دوربینای بدون خطا جواب نداده ظاهرا
درباره پلمب مطلب یک پزشک مشهدی به خاطر اظهارات کذب همسر یک خانم محجبه
1- سوء استفاده از مساله حجاب در موضوع مشهود است و ساز و کارهای موجود هم کاملا در خدمت این سوء استفاده گر است به طوری که تا اینجا دو رسانه و دو نهاد رسمی مطابق اظهارات این فرد اقدام کرده اند.
2- همسر این خانم (سوء استفاده گر از مساله حجاب) فرقی بین تعطیلی یک سوپر مارکت و مطب یک پزشک که بیمارانی از چند ماه قبل برای ویزیت در نوبت ِ آن بوده اند قائل نیست.
3- وقتی پای چراغ تاریک می شود یک رسانه حاضر می شود بدون هیچ مستندی، علیه همکاران رسانه ای شان با همسر خانم فرد دروغگو، همکاری کند.

حال سوال اصلی اینجاست که این سوء استفاده گر کیست و چه جایگاهی دارد که عملا همه نهادها چه در سطح محلی و چه ملی، در خدمت اویند و حرف ِ دروغ او برایشان فصل الخطاب است.
گویند بهشت همیشه با حور خوش است من می‌گویم که آب انگور خوش است
این نقد بگیر و دست از آن نسیه بدارکه اواز دهل شنیدن از دور خوش است.
البته حضور شراب در فرهنگ و تاریخ ایران پس از اسلام تنها نمادین و استعاری نیست و شواهد حاکی از آن است که شاهان صفوی در عین حال که تشیع را به مذهب رسمی امپراتوری تبدیل کردند، خود شراب می‌نوشیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خب که چه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
نوشیدن شراب باندازه برای سلامتی مفید است.نتیجه
سردار نکشیمون بچه تهروون
بزرگترین مشکلی که یک حکومت میتواند با آن مواجه شود ، سیاه و سفید دیدن همه امور است . این امر در مسائل داخلی و روابط خارجی بسیار تاثیر گذار است
در حال حاضر دستگاه قضا و تصمیم سازان مجلس با توجه به شرایط زمان حال درمورد حجاب حاضر به دیدن طیف رنگ بین سیاه و سفید شده اند ولی به دلیل رفتار گذشته اشان و ناتوانی از عدول از آنچه به دلایل مختلف تابو شده است ، در وضعیت نامتعادلی قرار دارند .
البته نباید فراموش کنند که راه رفته ثمرش شرایط کنونی است و ادامه اش با هر شیوه و روش و عنوان حاصلی جز آنچه شده است نخواهد شد
آیت الله زیاد فشار به خودشون نیارن فشارشو میره بالا
حجاب رکن اسلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
تحریف نکنید ، حجاب نه جز اصول دین است نه فروع دین
. . . . . حجاب ابزاری است در دست برخی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
چه جوری؟ از کجا؟ به گفته الهی قمشه ای مفسر و مترجم قرآن حجاب فقط پیشنهاد است نه جزو اصول دین هست نه فروع
یعنی چون این خانم اتفاقا محجبه بوده باید خارج از نوبت معالجه شود ؟ عدل و عدالت از نظر شما یعنی این ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
این جماعت به رانت و سهمیه عادت کردن
سعیدی نماینده چابهار: طالبان درباره حقابه هیرمند گفته: «بروید دعا کنید که باران ببارد.!!!
ما هم به طالبان میگیم برید بمیرید. شیطان صفتان منافق جنایتکار
من اگر جای آن پزشک محترم بودم از ایران مهاجرت می کردم
بنازم به این اقتدار
مخبر: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که الان فقط به آن نگاه می کنیم.!!!
وقتی سیاست خارجی رو به منافع شخصی و جناحی گره می زنید وقتی به جای ارتباط با جهان غرب در حال جدال بیهوده هستین و همه انرژی و توان کشور رو صرف این رویارویی می کنید وقتی ..... معلومه که باید چند هزار میلیارد دلار دارایی رو فقط بشینید و تماشا کنید.
آیت اله نوری همدانی گرونی ها و اختلاس ها رو احیانا نمیبینه؟؟؟!!! یا نمیخواد ببینه؟؟؟!!!
برای تابناک متاسفم
حضرت نوری
چرا از بین المال تولید شود
پس نقش حوزه چیست!؟!؟از بودجه حوره تولید کنید و به صدا و سیما مجانی بدهید
بعله
سلام.باید افغانیهای ساکن در ایران را که از بودجه عمومی کشور مانند یک ایرانی اصیل بهره میبرند را از کشور اخراج کنیم که در حدود هشت ملیون نفرند! خود به خود ارزاق عمومی به وفور در بازار پیدا خواهد شد ومشگل آب هم حل میشود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
درود بر شما هموطن عزیز
متمدن واقعی ما هستیم
خودروسازی ما را ببینید
در را بروی جنس خارجی بستیم و گفتیم که می خواهیم از صنعت داخلی حمایت کنیم (کسی هم البته سوال نکرد آخه کدوم صنعت؟؟)
بعد دیدیم چیزهایی از چین برایمان ساخته اند که شباهت به خودرو هم دارد همانها را آوردیم و فروختیم به ملت (دیدیم هیچ کس نپرسید پس صنعت داخلی چی شد؟؟)
بعد دیدیم همین آشغالها را می توانیم چند ده برابر قیمت بفروشیم (و کسی نپرسید آخه چرا؟؟ بخاطر کیفیتش؟؟)
و بعد دیدیم می توانیم به هر کسی هم نفروشیم بفروشیم به هر کسی که دلمان خواست
و اینگونه ما متمدن شدیم!
با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید: "بروید دعا کنید که باران ببارد”............يعني چي واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟
بازم جناب مخبر افاضات فرمودند
آقای نوری همدانی درباره وضعیت معیشتی که این دولت علیل برا مردم درست کرده و همه رو به فلاکت انداخته چیزی نفرمودن؟؟؟
آب انگور؟ چه فرقی با آب سیب و آب هندوانه و حتی آب هویج و گیلاس و شاتوت و انجیر داره همه اینها و اصولا همه میوه های شیرین قابل آبگیری و تغییر کاربری هستند و برای تغییر کاربری انگور هیچ لازم نیست آبش گرفته بشه
این کارها فقط نتیجه عکس میده مثل بحث حجاب
مگر اینکه فروش انگور و میوه های شیرین ممنوع شود که از ما بعید نیست این کارو بکنیم!
به شخصی برخوردم که با خنده تعریف می کرد در خیابان هر خانمی بهش بی اعتنایی کنه بعنوان بدحجاب بهش می توپه و تهدیدش می کنه و بقول خودش حالشو می گیره
نگاه نمی کنیم به ذخائر نفت بلکه داریم صیانت می کنیم برای آیندگان
و نظاره می کنیم تا قطر ازسفره مشترک خوب و حسابی برداشت کنه و دنیارو بخره و جام جهانی راه بندازه و اگه مسافر جام جهانی هم اضافه داشت دلش رحم بیاد بفرسته سمت مسافرخونه های ما....که دریع از یه نفر
واقعا متوجه نمی شم چرا این دولتی ها یا ارشاد میکنن یا محکوم می کنن انگار اصلا هیج سمتی نداشته و ندارن
بلاخره آقای نوری وقت کرد یک جمله ای از خود بدر بکند. خدا را سپاسگزاریم.
بنده خدا کجای دنیا (غیر از ایران) خودروی 15 سال کار کرده را گرانتر از خودروی صفر همان مدل خریداری می کنند. شما همین یک مورد را حل کن. حجاب هم درست می شود. اگر مردی این مشکل را حتی طرح موضوع کن. البته اگر به شما مرتبط می شود. حالا اختلاس فولاد بماند. یا فعالیتهای اقتصادی شرکتهای فامیلی شما و بقیه بماند برای بعد. با تشکر
متاسفانه حجاب برای بعضی خانم ها وسیله زور گویی تهمت به دیگران و نوعی کاسبی غیر شرعی شده است البته جای تعجب نیست ای روال طبیعی این مملکت است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
خانم های مومن واقعی هیچ وقت در تصمیمات شخص دیگران دخالت نمی کنند
انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از وضعیت حجاب تولیدات صداوسیما.....ایشان ماهواره نگاه کرده اند و الا حجاب در صدا و سیما.....
طرف افغان نیز به‌ جای همکاری سازنده، با بی‌احترامی به ملت ایران می‌گوید: "بروید دعا کنید که باران ببارد”.

خیلی مودبانه به مهاجرین افغانی بگید بفرمایید تشریف ببرید به کشور خودتان تا کار برای جوانان ایران و مردم سیستان و بلوچستان حل شود و این همه هزینه و گرانی به کشور تحمیل نشود
مادر همه مشکلات کشور منفعت طلبی و استرس جامعه بخاطر سودجویی عده ای خاص است
راه حل مشکل اجاره خانه و تورم مسکن (اگر اراده و سرعت عمل باشد) و حل مشکل سرمایه و تورم و حتی سرمایه تولید :

۱- خانه محل آرامش و زندگی است محل کاسبی نیست و خانه سوم به بعد شامل ۹۰ درصد مالیات از محل اجاره ملک شود
۲- قرارداد اجاره خانه ۴ ساله تا ۷ ساله است و کلیه قراردادهای ۳ ماهه ۶ ماهه و یک ساله و دو ساله باطل است
۳- سامانه ای برای ثبت اجاره نامه ۴ تا ۷ ساله تنظیم شود
۴- متخلفان علاوه بر جریمه سنگین نقدی سند ملک مذکور از آنها گرفته شود و به ملکیت دولت درآید و دولت میتواند این ملک عمومی را اجاره دهد
------------------
نتیجه :
ولع انباشت ثروت و دلالی بر سر خانه امن ملت از بین میرود مسابقه تورم از بین میرود
شاید بسیاری از مشکلات متصل کشور به این موضوع نیز خود به خود حل شود
از طرفی آرامش عمومی هم در سرمایه گذاری و هم امنیت فکری ایجاد میشود و از زمینه های فساد و جرم کاسته میشود
سرمایه ها به سمت تولید میرود
فقط به شرطی که قوانین قاطع و تاوانها سختگیرانه باشد و سختگیرانه اجرا شود محبوبیت عمومی نیز خواهد داشت
مشکل خانه های خالی خود به خود حل میشود چون اصلا توجیه اقتصادی نخواهد داشت
خود به خود حجم وسیع مغازه های املاکی و دلالی که کار مفید ندارند و پول مفت میگیرند کم میشود
یه زمانی همینکه به یکی میگفتی بالا چشمت ابروست .میگفت فلان فلان شده به .....فحش میدی پدرتا در میارم ومی اورد .حالا هم حجاب همون حکم را پیدا کرده .
حاج اقا نوري همداني اول اينكه كسي تو اين زمونه برنامه هاي صدا و سيماي فرمايشي رو نگاه نميكنه ، ثانيا بي زحمت روي موضوعات مهم ديگه مثل رانت ، فساد اقتصادي ، تورم كمرشكن ، باندبازي ، بيكاري ، زباله گردي ، پشت بام خوابي ، كودكان كار و .... هم اگه ميتونيد و خدا راضيه اظهار نظر فرماييد .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار