بازدید 2336

اسکان ۱۰۰ خانوار سرمازده عشایر در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امداد رسانی به ۱۰۰ خانوار سرمازده عشایر شهرستان های شیروان، فاروج و اسفراین انجام و اسکان اضطراری داده شدند.
کد خبر: ۱۱۷۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 17 May 2023

به گزارش «تابناک»، ابوالفضل محبان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارش دومین برف بهاری و سرمای هوا عشایر استان را غافلگیر کرد.

وی افزود: مناطق عشایرنشین استان در شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج تحت تاثیر بارش برف قرار گرفت و این دامداران گرفتار سرما شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: برای امدادرسانی به این عشایر بیش از ۵۰ نفر از نجاتگران در قالب ۱۳ تیم عملیاتی در مناطق حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: چهار نفر از عشایر آسیب دیده که دچار سرمازدگی شده بودند با کمک امدادگران از مرگ نجات یافتند.

محبان افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع چادر، اسکان و تغذیه اضطراری اقدام کرده و اقلام مختلف شامل پتو و مواد غذایی کنسرو شده در اختیار این خانواده ها قرار گرفت.

وی گفت: عشایر مستقر در روستاهای کی کی، پاکتل، درصوفیان و سالوک در بجنورد و ارتفاعات شاه جهان و کوه فاطمه خانم و قره جقه در فاروج، ارتفاعات روستای باغان در شیروان و ارتفاعات روستاهای تخته میزرا، کرکزو، سرخ قلعه و تاتاری شهرستان اسفراین گرفتار برف شدند.

وی افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج با وجود صعب العبور بودن مسیرهای دسترسی در برخی از مناطق با پای پیاده و در برخی از مناطق با تلاش بسیار زیاد بوسیله خودروهای کمک‌دار خود را به محل استقرار عشایر رساندند و نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باتوجه شدت بارش ها و نامناسب بودن مسیرهای دسترسی عملیات امداد و نجات در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

عشایر خراسان شمالی با جمعیتی بیش از ۳۰ هزار نفر که شامل سه درصد جمعیت استان می شود، در قالب ۲ ایل زعفرانلو و شادلو و ‌ ۳۸ طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو در این استان کوچروی می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار