بازدید 18444
سه هزار و سیصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

زاکانی: حضور بستگانم در شرکت کنترل ترافیک شایعه است / وزیر کشور: دولت عزم جدی برای تحویل چهار میلیون مسکن دارد / توضیح قوه قضائیه درباره جریمه ۱.۵ میلیونی کتایون ریاحی و پانته‌آبهرام / وزیر اقتصاد: فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاملا منتفی است / چرا جهانگیری در جلسه دادگاه شکایت قالیباف حاضر نشد؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند عباس عبدی: دولت گمان نکند راه مهار تورم حذف گزارش‌های آماری آن است /سعید جلیلی: تجویز دوباره برجام به عنوان یک راه حل، یعنی یک تجربه تلخ را دوباره تکرار کردن / فارس نیوز برخورد قوه‌قضائیه با سلبریتی‌های بی‌حجاب را «شوخی» خواند و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۷۴۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 10 May 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بسته

فارس نیوز برخورد قوه‌قضائیه با سلبریتی‌های بی‌حجاب را «شوخی» خواند
خبرگزاری فارس نوشت: پس از کشف حجاب تعداد محدودی از چهره‌های مشهور یا همان سلبریتی‌ها، مطالبه مردمی نسبت به برخورد قضایی با این افراد در فضای مجازی و حقیقی شکل گرفت؛ مطالبه‌ای که در نهایت منجر به احضار این افراد به مراجع قضایی شد. بنا بر گفته های یک منبع آگاه به خبرنگار فارس، برای مجازات کشف حجاب در ملأ عام و انتشار تصاویر در انظار عمومی و در فضای مجازی، جزای نقدی تعیین شد که این جزای نقدی تنها یک میلیون و پانصد هزار تومان بود. اما این سوال مطرح است که آیا این اقدام سلبریتی ها یک جرم شخصی بوده که تنها با در نظر گرفتن جریمه ای ناچیز با آن ها برخورد شده است؟ نادیده گرفتن ابعاد دیگر کشف حجاب سلبریتی ها از سوی عدلیه و مجازات سبک آنان نه تنها بازدارندگی نداشته بلکه منجر به ترویج این جرایم در میان دیگر سلبریتی ها شده است. فارس در ادامه نوشت: زمانی که قوه قضائیه با تاخیر نسبت به اقدامات هنجارشکنانه و مجرمانه سلبریتی ها اقدام می‌کند و آن ها را با مجازاتی که بیشتر شبیه شوخی است، مجازات می‌کند، به نوعی تشویقی برای ارتکاب مجرمانه دیگر سلبریتی ها می‌شود.

 

توضیح قوه قضائیه درباره جریمه ۱.۵ میلیونی کتایون ریاحی و پانته‌آبهرام
قوه قضائیه اعلام کرد: جریمه ۱.۵ میلیونی پانته آ بهرام و کتایون ریاحی مربوط به پرونده قبلی این دو بازیگر است. قوه قضائیه در توضیحی درباره حکم صادره در خصوص دو بازیگر آورده است: خبری در مورد جریمه ۱.۵ میلیونی دو بازیگر یعنی پانته آ بهرام و کتایون ریاحی مربوط به پرونده گذشته این دو نفر در مورد کشف حجاب است که به تازگی منجر به صدور حکم شده است، در حالی که پرونده جدید کشف حجاب این دو بازیگر با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی تشکیل شده و به تازگی منجر به صدور قرار مجرمیت شده است. پرونده اخیر این دو بازیگر به دادگاه ارسال شده و همچنان مفتوح است.

 

سعید جلیلی: تجویز دوباره برجام به عنوان یک راه حل یعنی یک تجربه تلخ را دوباره تکرار کردن
سعید جلیلی در  مراسم تقدیر از روحانی روشنگر هسته‌ای «شهید مهدی مطلبی»:  کسانی یک زمانی بر برجام تاکید کردند و در  این مسیر رفتند، ولی نتیجه نگرفتند؛  حالا اگر کسانی آمدند، همان راه حل را تجویز کردند این یعنی یک تجربه تلخ را دوباره تکرار کردن.

سردار رادان: خودروسازان در صورت مقصر بودن در تصادفات باید خسارت بپردازند
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در حوزه تصادفات و در زمان رسیدگی و بررسی علل آن مشخص می‌شود که چه کسانی و یا چه دستگاه‌هایی در بروز آن حادثه مقصر هستند. وی تاکید کرد: اگر ما در رسیدگی به یک سانحه تصادف به این نتیجه برسیم که موضوع عدم و یا کمبود ایمنی باعث آن تصادف شده، سهم و تقصیر و اندازه تقصیر را متوجه خودروساز کرده و وی باید خسارت پرداخت کند.

چرا جهانگیری در جلسه دادگاه شکایت قالیباف حاضر نشد؟
مقیمی، وکیل اسحاق جهانگیری درباره جلسه دیروز دادگاه، می‌گوید موکل او شخصا آمادگی حضور در دادگاه را داشت، اما از آنجایی که مطلع شدیم آقای قالیباف عزم رودررو شدن در دادگاه را ندارد، من به‌ عنوان وکیل، در دادگاه حاضر شدم. او همچنین تصریح کرد: ضمنا در دادگاه هم همان‌جا به مقام قضایی گفتم که آقای جهانگیری دنبال رضایت نیست.

وزیر اقتصاد: فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاملا منتفی است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با رد فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ گفت: بورس در ماه‌های اخیر رشد سریعی داشته و ممکن است در این مسیر توقف‌هایی داشته باشد، اما در نهایت به مسیر خود ادامه می‌دهد. سید احسان خاندوزی با تاکید بر اینکه بورس حباب ندارد، اظهار کرد: هیچ یک از شاخص‌های ریالی، ارزی و سایر شاخص‌های مدنظر برای تحلیل بازار، نگرانی درباره حبابی بودن بورس را تائید نمی‌کند. وی یادآور شد: بازار سرمایه که رشد خیلی خوب و سریعی در ماه‌های اخیر داشته و ممکن است در این مسیر توقف‌هایی داشته باشد، اما دوباره به مسیر خود باز می‌گردد. وزیر اقتصاد گفت: از نظر کارشناسی اساساً فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاملا منتفی است.

وزیر کشور: دولت عزم جدی برای تحویل چهار میلیون مسکن دارد
 احمد وحیدی در بدو ورود به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز از برخی پروژه‌های عمرانی و طرح‌های اقتصادی بازدید خواهیم کرد و مشکلات بررسی و تصمیم لازم گرفته خواهد شد. وی با اشاره به اینکه مشکلات شهرداری در نشستی بررسی خواهد شد، عنوان کرد: در نشست با فرمانداران نیز معضلات و مشکلات بررسی خواهد شد. وحیدی با تاکید بر اینکه با جدیت مشکل عدم اجرای مسکن ملی در یاسوج پیگیری و تعیین تکلیف می‌شود، افزود: دولت برای تحویل چهار میلیون مسکن ملی به تفکیک مسکن روستایی و شهری عزم جزم جدی دارد و رئیس جمهور نیز بر این مهم تاکید دارد.

زاکانی: حضور بستگانم در شرکت کنترل ترافیک شایعه است
 زاکانی به شایعه حضور بستگانش در شرکت کنترل ترافیک تهران واکنش نشان داد. علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران درباره شایعه حضور بستگان خود در شرکت کنترل ترافیک، گفت: حضور بستگانم در شرکت کنترل ترافیک شایعه است. وی در توضیح عملکرد این شرکت گفت: شرکت کنترل ترافیک یک ماموریت‌های ذاتی دارد که این ماموریت ها با توجه به شرایطی که هست، تحت الشعاع یک ماموریت های دیگری که بر عهده ش گذاشته شده از جمله زیرساخت ها و دوربین های شهر تحت الشعاع قرار گرفته است. زاکانی افزود: آن چیزی که ما آن را دنبال می کنیم این هست که اولا زیرساخت های پراکنده  مجموعه شهری که در شرکت متروی ما و در شرکت کنترل ترافیک ما هست، یکپارچه کنیم و این شرکت تخصصی که در مجموعه خود معاونت  حمل و نقل هست طبق اساسنامه خود زیرساخت های سخت افزاری را دنبال کند و شرکت کنترل ترافیک برسر وظیفه اصلی خود یعنی هوشمندسازی مسافر در تهران و کنترل مسافرت ترکیبی برود.

واکنش روزنامه کیهان به حمله به روحانیون
کیهان نوشت: در اغتشاشات اخیر و در جنگ ترکیبی که همچنان در آنیم، هجمه‌های جدیدتر و سنگین‌تری علیه روحانیت آغاز شد و مزدوران دشمن که البته تعدادشان بسیار کم است، با چند حمله ناجوانمردانه به عده‌ای از طلاب و علمای کف جامعه که اتفاقاً از نظر مالی هم از قشر متوسط و رو به پایین جامعه هستند، سعی کردند به وسیله رسانه‌های خود دامنه آن را گسترش دهند و ترس در دل روحانیت ایجاد کنند و به خیال خام خود قشر روحانیت را از صحنه دفاع از دین و انقلاب عقب برانند که زهی خیال باطل! این روزنامه در پایان نوشته است: با همه این هجمه‌ها و دشمنی‌های سنگین دشمنان حقیر علیه روحانیت، ارتباط و علاقه بین مردم و روحانیت نه تنها کم نشده بلکه مستحکم‌تر و قوی‌تر از گذشته برقرار است و علی‌رغم همه این توطئه‌ها، دشمنان راه به جایی نخواهند برد که این‌ها مصداق این بیت شعر هستند که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود میبری و زحمت ما می‌داری.» این اقدامات حقیرانه و بزدلانه دشمنان، قطعا روحانیت را در مسیر خدمت بیشتر به دین و مردم مصمم‌تر و قوی‌تر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: خبر تغییر وزیر ارشاد صحت ندارند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با ردِ شایعه جا به جایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد، وظیفه نمایندگان مجلس و رویه طبیعی بر تذکر و پیگیری مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف است. کمیسیون فرهنگی وظیفه دارد در خصوص هر اتفاقی چه در صداوسیما، چه وزارت ارشاد و نهادهای دیگر این موضوعات را بررسی کند؛ اما راجع به خبرِ جابجایی و هر نوع تغییر، باید بگویم این خبرها صحت ندارند و آنها را تکذیب می‌کنم.

علت اقدام وزیر ارشاد برای انتخاب جانشین
تسنیم نوشت: در پی حواشی در فضای مجازی درباره تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جایگزینی معاون حقوقی او برای پست وزارت، پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که ماجرا چیز دیگری است و خبر تغییر وزیر فرهنگ اساساً‌ کذب است. بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شده است، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک برنامه تحولی برای حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داده که برای انجام این امور، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی خود را برای پیگیری این امور در داخل وزارتخانه به عنوان جانشین خود، مأمور کرده است. باید گفت که موضوع جانشینی، جایگاه جدید و تازه‌ای نیست و در ادوار قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با عنوان قائم مقام وجود داشته است. اطلاق کلمه جانشینی نیز بنا بر ابلاغیه سازمان امور استخدامی کشور است. در واقع در ادوار قبلی، به عنوان مثال، حسین انتظامی به عنوان جانشین عباس صالحی بوده است؛ اما عنوان جایگاه سازمانی آنان قائم مقام بوده است. همان‌طور که عزت‌الله ضرغامی قائم‌مقام علی لاریجانی، احمد مسجد جامعی قائم‌مقام عطاءالله مهاجرانی و اصغر پورمحمدی قائم‌مقام سیدمحمد حسینی بوده است.

 

وزیر ارتباطات: حداکثر نیاز ارتباطات با خارج از کشور ۱۰ درصد است
وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه دولت به ایرنا اعلام کرد نیاز کشور برای برقراری ارتباط با خارج حداکثر ۱۰ درصد است. او همچنین تأکید کرد پلتفرم‌های خارجی زیادی که فیلتر نیستند، در دسترس قرار دارند و پیام‌رسان‌های بومی نیز روزبه‌روز در حال پیشرفت هستند. «عیسی زارع‌پور» درباره رفع فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی اظهار داشت: «وزارت ارتباطات موظف به فراهم‌ کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کرد.» زارع‌پور اعلام کرد پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل‌قبولی برخوردارند. او باور دارد کیفیت پلتفرم‌های بومی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. زارع‌پور همچنین تأکید کرد ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارند که فیلتر نیستند. وی با بیان اینکه حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است،‌ یادآور شد: «۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین‌شده دارند.»

 

عباس عبدی: دولت گمان نکند راه مهار تورم حذف گزارش‌های آماری آن است
عباس عبدی: واقعیت این است که جلوگیری از انتشار آمار نتیجه معکوسی برای دولت دارد، زیرا به‌طور عادی مردم حتی آمار تورم بانک مرکزی را قبول ندارند و آن را کم می‌دانند، ولی کارشناسان کمابیش آن را می‌پذیرند. مردم چرا قبول ندارند؟ چون فکر می‌کنند که تورم بالای ۱۰۰ درصد است، ولی کارشناسان در فضای عمومی همان ارقام مرکز آمار را می‌گویند. آمار دقیق و به‌روز، ابزار مهم و ضروری برای هرگونه برنامه‌ریزی است. دولت محترم گمان نکند که راه مهار تورم حذف گزارش‌های آماری آن است. تورم عینیتی دارد که در مغازه خود را نشان می‌دهد. اصولا اغلب مردم درکی یا حتی اطلاعی از رقم تورم ندارند.

همشهری: سلبریتی های بی حجاب باید در دادگاه امنیتی محاکمه شوند!
همشهری نوشت: در خبرها آمده بود خانم‌ها کتایون ریاحی و پانته‌آ بهرام به‌خاطر کشف حجاب، یک و نیم میلیون تومان جریمه نقدی شدند. اتهام کشف حجاب برای خانم سلبریتی محترم ناشی از اشتباه محاسباتی است. اساسا اتهام این بزرگواران کشف حجاب نیست بلکه تبلیغ و اشاعه فساد است. حجاب امروز نماد است؛ کشف حجاب نیز. حجاب نماد وطن دوستی و خاک پرستی و ملی گرایی و دین خواهی است و کشف حجاب مقابل آن. بگذریم از جماعتی که در داخل، ممکن است نادانسته با این نماد و نشان همراهی کنند؛ اینها نیز به‌زودی مساله برایشان روشن می‌شود و خط‌شان را جدا می‌کنند. اما اصل موضوع که تغییر نمی‌کند. با این مقدمه ساده آیا غیر این است که کشف حجاب سلبریتی، بازی‌سازی برای رهزن‌های ضدایرانی است؟ با این توضیح آیا این خطا سیاسی نیست؟ امنیتی نیست؟ فرمودند: «گناه سیاسی.» گناه سیاسی را کلانتری محل بررسی می‌کند یا محکمه امنیتی؟

 

آیت‌الله جنتی:‌ برای حل مشکلات کشور در هیچ سطحی بن‌بست وجود ندارد
دبیر شورای نگهبان با توجه به برخی مسائل روز گفت: به برکت قانون اساسی متعالی جمهوری اسلامی ایران، برای حل مشکلات کشور در هیچ سطحی بن‌بست وجود ندارد و همگان باید برای پیمودن مسیرهای قانونی و احترام به قانون تلاش کنند.

 

درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای شفافیت آرای هیأت رئیسه
جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خواستار شفافیت آرای اعضای هیات رییسه مجلس شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: منطق شفافیت آرای نمایندگان برای مردم، آن است که چون نمایندگان با رای مردم انتخاب شده اند، حق مسلم مردم آن است که بدانند منتخبین آنها در مجلس، چه تصمیماتی می گیرند و چه رایی می دهند. با همین استدلال و همین منطق، از آنجا که هیات رئیسه مجلس منتخب نمایندگان است، حق مسلم نمایندگان است که بدانند منتخبین آنها در هیات رئیسه مجلس، چگونه تصمیم می‌گیرند و چه رایی می دهند.

 

درج قیمت خودرو در سایت‌ها ممنوع شد
سازمان حمایت به سایت‌های فروش خودرو اعلام کرد: آگهی‌های فروش سایر خودروها اعم از کارکرده و صفرکیلومتر که قیمت آنها در سایت اتحادیه بارگذاری نشده است، توافقی و بدون نمایش قیمت منتشر شود. در متن این نامه آمده است: با عنایت به نوسانات به‌وجودآمده در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به درب کارخانه و اقدامات برخی افراد سودجو، در قیمت‌سازی با هدف ایجاد بازارهای کاذب در خرید و فروش خودرو و بهره‌برداری سوء از التهاب ایجادشده و با توجه به هماهنگی‌ها با اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران مبنی بر بارگذاری و درج روزانه قیمت متعارف بازار خودروهای صفرکیلومتر معامله‌شده تولید داخل در سایت اتحادیه مذکور به‌نشانی www.uead.ir مقتضی است تا اطلاع ثانوی به‌منظور ساماندهی بازار خودرو، ترتیبی دهید، اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل از سقف آخرین قیمت بارگذاری‌شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز ننماید. در ضمن آگهی‌های فروش سایر خودروها اعم از کارکرده و صفرکیلومتر که قیمت آنها در سایت اتحادیه بارگذاری نشده است، توافقی و بدون نمایش قیمت منتشر گردد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴۳
وزیر کشور: دولت عزم جدی برای تحویل ۴ میلیون مسکن دارد.

درود! من در عالم بی سوادی فکر می کردم که مسکن اول باید ساخته شود و بعد تحویل شود. وزیر کشور نشان داد که در مدیریت جهادی می توان مسکنی را هم که اصلاً ساخته نشده تحویل داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
همون بهتر که ساخت نشد وگرنه با توجه به نقدینگی که وارد اقتصاد میکرد وضعیت تورم خیلی بدتر از وضعیت فعلی میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
کم هزینه ترین و سریع ترین راه حل مشکل مسکن تمرکز روی خانه های خالی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
این بانک های ناتراز چگونه میخواهند برای ساخت مسکن وام پرداخت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
این جمله تحویل 4 میلیون مسکن را که شنیدم یاد این افتادم که دولت وعده داده بود قیمت ها به قیمت شهریور 1400 برسد. شهریور 1400 که هیچ، الان قیمت ها دو سه برابر شهریپر 1401 هست!!!! حالا بیا بگو تحویل 4 میلیون خانه ساخته نشده. شاید اینجوری جلو برین و سالی 100 هزارتا بسازید 40 سال دیگه وعده محقق بشه البته به شرطی که حداقل 100 هزارتا را بتپانید بسازید، تحویلش بماند.
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
تقریبا 2 سال از عمر دولت سپری شد بدون هیچ دستاوردی با کلی هزینه و خرابی سیاسی اقتصادی
از الان باید برای انتخابات دور بعد آماده بشن پس وعده فروشی ها رو از الان شروع کردن. میخوان بگن دور او آواربرداری کردیم که دور دوم بسازیم.
من به شما قول میدم این دولت 10 دوره دیگه هم بمونه 4000 تا مسکن هم نسازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
این چهار ملیون مسکن قرار نیست برای مردم ساخته بشه واسه خودشونه که عزم جدی برای ساختش دارن به دلت صابون نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
دو سال از دولت گذشته
خواب می بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
زاکانی خرابی اکثر پله برقی ها را تکدیب کرد

زاکانی استخدام داماد و بستگانش را در شهرداری تکذیب کرد

توضیحاتی داد که هیچ کسی نفهمید

و در جلسات مدیران شهرداری به مداحی و زاری و

سینه زنی مشغول بوده است
پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل‌قبولی برخوردارند.

به سلامتی، کی برایشان جشن تکلیف گرفتید؟ خبر می دادید شیرینی، کادویی چیزی می آوردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
خود وزیر همه چیز را فیلتر کرده و خودش می گوید پیام رسان داخلی.
من که نصب نکردم، نصب هم نخواهم کرد. ترجیح میدم پیامرسان نداشته باشم تا بخوام تحت فشار پیامرسانی را نصب کنم.
بورس حباب ندارد !!!
سال ۹۹ همین همین حرفهارا زدید ومردم را متضرر کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
یک تصور اشتباه وجود دارد که چون تورم است و همه چیز بالا رفته طبیعی است که بورس هم بالا رود درصورتی که سهام کالا نیستند که با تورم بالا روند ممکن است تورم بالا باشد ولی ارزش سهام پایین بیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
بزرگترین خدمتی که دولت و مجلس میتوانند به بورس بکنند این است که در بورس دخالت نکنند
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
تصور اشتباهی نیست وقتی تورم وجود دارد یعنی ارزش پول کم می شود و ارزش دارایی ها در ظاهر بالا می رود مثل یک مغازه و یا خودرو و... هم چنین قیمت محصولات هم افزایش پیدا می کند. لذا طبیعتا باید ارزش سهام نیز بالا برود. البته منظورم افزایش ریالی است.ا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
پاسخ به ۰۱:۲۵
پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود!
دوست عزیز داری جک میگی؟ یعنی چی سهام کالا نیست که با تورم بالا بره؟ ارزش یک سهم خرده ارزش کل دارایی های سازمان است. کارخانه ای که ارزش زمین آن 50 میلیارد تومان بوده طی 5 سال گذشته فقط ارزش ملک و مستغلاتش به بیش از 800 میلیارد تومان رسیده بعد شما میگی ارزش سهام با تورم بالا نمیره؟ اصلا معنی ارزش سهم رو میدونی؟!!!!!!!!
مجموع دارایی های هر سازمان ارزش سهمش رو مشخص میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
۷۵۷
ارزش سهام به سود به سود کارخانه یا شرکت وابسته است سود هم در شرایطی که اقتصاد رونق دارد بدست می آید ممکن است یک کارخانه بسیار عظیم و گران قیمت باشد ولی سودی نداشته باشد سهام این شرکت گران قیمت بی ارزش است قرار نیست بین سهامداران زمین تقسیم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
زمانی که آلمان شرقی و غربی یکی شدند کارخانجات بزرگ آلمان شرقی به قیمت یک یا ۲ مارک واحد پول آنزمان آلمان فروخته شد یعنی کمتر از یک یا ۲ دلار ولی خریدار حق تعطیل کردن یا فروختن زمین کارخانه را نداشت و بشرط ادامه تولید فروخته میشد یعنی کارخانه بدون سرمایه گذاری های بزرگ به سوددهی نمیرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
واقعیت صنایع و کارخانجات ما هم همین است ارزشی بیشتر از یک دلار ندارند و همه سودی که دارند از رانت انرژی که دولت یا بهتر بگویم مردم به آنها میدهند و اگر انرژی به قیمت جهانی به آنهاداده شود همه زیان ده خواهند بود و قانونا سهامدار باید سالانه یک پولی هم بابت زیان کارخانه پرداخت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
ممکن است مجموع دارایی های هر سازمان در ارزش سهام اون شرکت بصورت جزئی نقش داشته باشد ولی در پایان سال سود شرکت بین سهامداران تقسیم میشود نه اموال شرکت
مواقعی بوده در آمریکا ارزش یک سهم یک شرکت به یک سنت می‌رسید یعنی کمترین ارزش ممکن
درج قیمت خودرو در سایت‌ها ممنوع شد
تصور میکنید با پاک کردن صورت مساله مشکلات حل خواهندشد؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
خب قیمت خودرو در سایتها ثبت نشد مسکن، سکه، طلا،لوازم خانگی، فلزات، برنج، ارزاق عمومی و....... را چکار میخواین بکنین و
وزیر کشور: دولت عزم جدی برای تحویل ۴ میلیون مسکن دارد

جناب آقاي وزير
عزم ، بسيار خوب است . ليكن تا اين عزم ها به مرحله عمل نرسد ؛ نه تنها كارساز نيست ، بلكه رفته رفته جنبه شعار پيدا مي كند و موجب زايش نااميدي در مردم مي شود .

پس لطفاً هر موقع كه ٤ ميليون مسكن ساخته شد ، آنگاه بياييد و بگوييد كه ساختيم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
ساخت مسکن چه ربطی به وزیر کشور دارد که هر چند گاهی خودی نشان می دهد. آقای سپاهی لطفا خودت را باز نشست کن و بذار مملکت از نقطه نظرات تو محروم شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
وخی عامو ساده ای تو
هنوز ایمان نیاوردی به این نظرکرده های درگاه حق
تاریخ هفت هزار ساله ایران نسلی جسورتر از متولدین دهه هشتاد خورشیدی به خود ندیده ، نسلی جسور و جاه طلب، نسلی که قوانین اجباری را به رسمیت نمی شناسد ، نسل اوج عصر دیجیتال نسلی که از لحاظ هوش قدرت بدنی و حتی میانگین قد و وزن بسیار بالاتر از نسل های قبلی حتی ما دهه هفتادی و شصتی ها هستند این نسل اگر درست به کار گرفته و هدایت شوند ایران را در جهان ابرقدرت مطلق خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
از خودت مایه بزاره این بچه مچه ها آبی گرم نمیشه واست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
ابرقدرت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
چون معلم این نسل هستم نظرم عکس شماست. نسل تنبلی که حوصله اداره کردن معیشت خود را هم ندارد اگر شما آنها را شجاع و سرزنده می‌بینید بر شانه نسل سالهای ۵۰ و ۶۰ و زحمات آنها سوارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
حال یواش برو نخوری زمین
یکی به نعل میزنی یکی به میخ
ملت یه زندگی اروم و بی حاشیه میخوان. دیگه این قمپوز در کردن ها هم قدیمی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
اتفاقا فرزند من دهه هشتادی هست بسیار جسور و پراستعداد در بیست سالگی معیشت خانواده رومیچرخونه
دون هیچ‌معلم و‌کلاسی پزشکی میخونه و دقیقا از زمانی که یک‌معلم در دبیرستان بهش گفت شما نسل بی عرضه و تنبل هستید و توقع بالا دارید و هیچ‌چیز نمیشوید راهش از معلمین جدا کرد و‌موفق هم شد
آهای، آنهایی که همیشه آیه یاس می بافید و می گویید برای ساختن مسکن، زمین و مصالح و سرمایه لازم است، حالا دیدید که دولت اگر اینها را ندارد عوضش «عزم جدی» دارد؟

لابد این را هم نمی دانید که این عزم جدی هم می تواند به جای تیرآهن در اسکلت ساختمان به کار برود و هم کار بتون را می کند تازه مقداری هم برای نازک کاری ساختمانها اضافه می آید.
خبرگزاری فارس برای حوادث کهریزک که جناب مرتضوی ۲۰۰ هزار تومن جریمه شدن لال بود الان خدا رو شکر شفا پیدا کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
این عفت عمومی کیه؟
اقای سعید جلیلی چی از جان ایران و مردمش میخواهی؟تا کی باید تاوان زمین سوخته ای که دوست داری را بدهیم؟
کشور شده ملک شخصی فارس و کیهان و سعید و جلیلی و امثالهم.چه لذتی از این وضعیت میبرید؟این چه دینی است که شماها دارین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
همشهری هم جدیدا اضافه شده
در حالی که مشکل مردم معیشت فقر فساد بیکاری رانت فامیل سالاری مسئولان رهن و اجاره نجومی مستاجران کمبود خودرو و قیمت ثانیه ای دلار و هزار جور مشکل اقتصادیه مشکل امامان جمعه نمایندگان مجلس روزنامه های جوان و کیهان و همشهری حجاب و سلبریتی هاست،اینا واقعا تو ایران زندگی میکنن؟
اقای روزنامه همشهری زاکانی اگر بی حجابان در دادگاه امنیتی محاکمه شوند،اونوقت اختلاس گران و چپاولگران و مفتخوران در کدام دادگاه باید محاکمه شوند؟کدومشون مخل امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور شده اند؟
مقوله برخورد با بی حجابی و یا کم حجابی در این سطح بصورت زیر پوستی جامعه را مستعد پذیرش افکار مسیحیت و سایر ادیان میکند لذا مسئولین و مجریان این مقوله یا بسیار سطحی نگر هستند و یا اینکه با قصد و غرضهایی خاص مطلب را ادامه میدهند
عده ای با داشتن تریبون و روزنامه و سایت علنا دارند اتش به جان مردم می اندازند.مواظب باشید که بد بازی را شروع کردین.کاملا مشخص است که هدف بدی را دنبال میکنند و این هدف به نفع کشور و مردم ایران نیست.خدا بخیر بگذراند.
زاکانی جان مثل بقیه فامیل ها را به سازمان دیگر معرفی کن و آنها هم فامیل خودشان را بشما
روشی که ده ها است انجام میشود
آقای وزیر کشور ،‌ درست میگین دولت عزمش رو شاید داشته باشه ولی توانش رو‌نداره..
آقای زاکانی، تکذیب خیلی چیزای واضح و روشن توی این دولت نهادینه شده است.
کتایون ریاحی و پانته‌آبهرام به ما مربوط نیست و اصلا برای ما مهم نیست

اینکه بستگان زاکانی در ترافیک باشند یک موضوع حاشیه ای است

اینکه آقای جهانگیری در جلسه دادگاه حاضر نشد بدرک که حاضر نشد اول باید مشکل اصلی مردم حل شود

چیزی که مهم است این است آقایان مسئول جواب بدهند که چرا یک پنیری که ۳ سال پیش ۵۰۰۰ تومان بوده الان باید با ۶۰ هزار تومان بخریم
اما مقابل آن بورس که محل سرمایه گذاری درست و صحیح است رشد آنچنان نداشته

جواب بدهند که چرا پنیر ۳۰۰۰ تومانی ۶۰ هزار تومان شده اما به تناسب آن حقوق آن کارگری که در کارخانه پنیرسازی مشغول ساخت پنیر است افزایش نیافته و بسیار پرت است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
کی گفته بورس محل سرمایه گذاری سالم است اولاً سرمایه کذاری دربورس اگرصرفاً بمنظورسودآوری باشدقماراست واگرسودی ببردحرام ولی اگرفقط بمنظور ایجادکارواشتغال ورونق اقتصادی باشد مباح خالابفرمائیدچندنفرازشماعزیزان وقتی دربورس سرمایه گذاری میکنید به امید سودسرشارنیستید ووقتی ضررکردیددادتان بلندنمیشود
احتمالا آقای ذاکانی بستگان را جای دیگه ای جا کردن. ضمنا به نظر می یاد اونایی که به چیزای پیش پا افتاده ای مثل پوشش گیر میدن خیلی دنبال به هم زدن امنیت جامعه باشن نه اونایی که پوششی بسیار منطقی دارن...
یه جمله:کیهان فقط تو خوبی و طرفدارای بیشمارت!!!!!!!!
این وزیر کشور یا استاد همه فن حریف
عاشقم تو همه چیز اظهار نظر می کنه بخوص اون موقعه که گفت فقط چهار قلم کالای اساسی گرون میشه ولی از بخت بدش همه چیز گرون نشد
سردار عزیز شما بهتر حواستون به امنیت مردم باشه که هر روز اوضاع بدتر میشه
حضرات فارس و جوان و کیهان و همشهری و ....این را بدانید که این کشور متعلق به همه است و این روشی که دارید به کار میبندید و مردم را دسته بندی میکنید اخر و عاقبت خوشی ندارد.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
من فکر میکنم که اینها شدیدا دنبال آخر و عاقبت ناخوش هستند و فعلا منافع اونها این گونه ایجاب میکنه که خواست عمومی را نادیده بگیرند و عاقبت ناخوش رو رقم بزنند
درباره پرونده دو بازیگر:
1) سن و سال این افراد در محدوده سن یائسگی و ناامیدی از فرزندآوری است. بخش قابل توجهی از مجتهدان و مفسران و مترجمان، در ترجمه آیه و جواز کنار گذاشتن ثیاب، موضوع آیه را زنان یائسه میدانند و در این میان فرقی بین سلبریتی و زنان عادی نیست. دستگاه قضایی و نهاد مفسر قوانین عادی، ابتدا باید این مساله را روشن کنند. بگویند تفسیرشان از " لَا يَرْجُونَ نِكَاحًا" چیست و تحقق آنرا چگونه بررسی و اثبات می کنند. فرق بین دو واژه جلابیب و ثیاب را هم به عنوان واژگان حقوقی (و نه الزاما قرانی) در قانون مشخص کنند.

2) مجازات باید بر اساس قانون باشد و نه بر اساس مطالبه و پویش های مردمی. قانونگذار سالها قبل فکر چنین شرایطی را کرده و مجازاتی خاص وضع کرده که حاکمیت در لحظه بحران، دست به اقدامات افراطی نزند. قانون مشخص است و مجازات هم مشخص. در خصوص سایر تفاسیر از رفتار این دو بانو، اصل بر برائت است و تفسیر مضیق از قانون و حتی سهل ترین ترجمه آیات و روایات باید در این پرونده ها در نظر گرفته شود.
اگر به مطالبات مردم باشد آنها برای معلمی که متهم به تعرض جنسی بود به مجازاتی کمتر از تکه تکه کردن معلم راضی نبودند یا در پرونده طبری و بسیاری پرونده های دیگر، بخشی از جامعه همواره احکام را زیر ساول برده است.

3)خانمهایی که سالها با پوشش مورد تأیید اسلام و حاکمیت در آثار هنری و مراسمات مختلف حضور پیدا کرده اند را نمی شود به این سادگی ها و برای برداشتن حجاب، به اتهامی غیر از این مورد که آنهم پشتوانه صریح قرانی دارد، متهم کرد. آقایانی که چنین مطالبه ای دارند با این سوابق چه می کنند؟ آیا می خواهید مدعی شوید که او در تمام این سالها نظام را فریب داده و صرفاً به دلیل نیاز مالی و دستمزد بالای بازیگری، تن به حجاب داده بوده است و یا اینکه میگویید این زنها سرِ پیری یکباره تغییر عقیده داده اند و حجابشان را برداشته اند.
آیا به نظر خودتان آیا پذیرش شرعی و قانونی بودن برداشتن حجاب، مستند به آیه قران، برای این گروه بهتر نیست؟

صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
تجربه نشان داده است خسروان اصلا صلاح مملکت را نمیدانند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
معلوم میشه از شاگردای آقا محسن برهانی هستی. خوب سفسطه بلدی.
احتملا در مورد برجام خبرهایی هست . گفته های آقای جلیلی نوعی اطلاع رسانی همراه با احساس شکست در جلوگیری از انچه در حال وقوع است ، می باشد
از مطالب بلا چنین استباط میشود که مسئولین در دنیای دیگری سیر مکنند!
این مردمی که فارس و رسانه های حکومتی میگن، خیلی با مردمی که در جامعه میبینیم فرق دارند، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت.
هی فارس و کیهان میگن: مطالبه مردمی، درخواست مردم؛ این مردمی که شما میگید خوشبینانه ترین حالت ده درصد جامعه هستند.
آقای جنتی، مطابق قانون، حق اعتراض و رفراندم هم وجود داره که هر دوش به بن بست رسیده
جناب زارع پور، وزیر ارتباطات:
هر یک ریالی که بابت VPN خرج میکنیم، هر یک ثانیه ای که بابت این مسأله تلف میکنیم، حق الناس است و حلال نمی‌کنیم و هم این دنیا و آن دنیا باید پاسخگو باشید.
به بقیه شون هم بگو.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
بعضی اوقات خداوندبرای آنکه بنده خطاکارراسخت مجازات کندبه اوفرصت خطاوگناه متعددمیدهدوانوقت وای بحال گنهکار خدارانمیشودگول زد خداقاضی القضات است به قضاوت ما وبه کلای شرعی ساخته دست بشر هیچ اعتنائی نمیکند فقط آرزو کنیم که حق الناس بگردنمان نباشد وگرنه وای بحالمان
آقای زاکانی استفاده از نیروهای بی کفایت و بی تجربه بدتر از استفاده از نزدیکان با تجربه است بی تدبیری شما شهر را به سمت فروپاشی برده در تمامی قسمتها افراد نالایق منصوب کردید بخصوص در اداره اتوبوسرانی که از افراد بی تجربه و بی لیاقت و مشکل دار بی تربیت که از پارک لاله به میدان الغدیر کوچ کردند و در حال بحران سازی و باند بازی هستند شدیدا" حمایت میکنید یک مقدار به فکر حمل و نقل عمومی بخصوص اتوبوسرانی و وضعیت این قشر زحمتکش باشید
آقای ذاکانی و امثال آقای ذاکانی که دعوای اصولگرا و اصلاح طلبها سعی می‌کنند به سطح مردم عادی بکشانند توجه کنند به این نکته از نظر عامه مردم یعنی همان‌ها که نمی‌توانند برای فرزندانشان کار و مسکن و ازدواج مهیا کنند و حالشان برای فقر و نداری و تبعیض بد است،اصلاح طلب و اصولگرا و هر کسی که با سطح عادی زنگی مردم فرق می‌کند و خودش و فرزندان او از امکاناتی که عامل مردم برخوردار نیستند برخوردار هست ،بیزارند .خیلی راحت هم موضوع قابل کنترل است از روش‌های آماری. خیلی هوش بالا و امکانات ویزه ای برای فهم این موضوع نیاز نیست .
دولت عزمش در حد حرف است بنا به اعتراف خودشان از پس دو خودروساز که خون مردم را در شیشه کردند بر نمیآید
آقای زاکانی اگر می خواهید یک کار مثبت تو کارنامه خود ثبت کنی بعد از 14 سال سندهای مجتمع تجاری ابریشم را بزن.
دولت و مجلس محترم بشدت تمام با بی حجابی برخورد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
با تورم و اقتصاد خراب و بی کفایتی مسئولین و مهاجرت جوانان و فقر و مجرد ماندن جوانان و نا امیدی و گرلانی دارو و نابودی محیط زیست و هدر رفت منابع و ....و برخوردی نشود
هر چقدر کرونا یاب مستعان در تشخیص ویروس کرونا موفق بود ، همان قدر دولت هم در ساخت چهار میلیون مسکن موفق خواهد بود .

ولسلام
تابناک عزیز مثل اینکه مقامات محترم از رشد نجومی هزینه ی صدور پروانه در شهرداری ها و افزایش بی سابقه و کمر شکن حق بیمه سهم کارفرما ی بیمه ی تأمین اجتماعی و بالا رفتن تعرفه های خدمات نظام مهندسی بی اطلاع هستند که این چنین از ساخت میلیونی مسکن در آینده صحبت میکنند . همین چند روز پیش رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کردند به دلیل اصلاح ماده ۵ قانون بیمه ی تأمین احتماعی کارگران ساختمانی میزان صدور پروانه به طرز چشمگیری کاهش یافته و ضمن ایجاد رکود احتمال افزایش قیمت مسکن را هم در پی خواهد داشت . هرکس بخواهد در این اوضاع یک زیر بنای کوچک برای خود دست و پا کند ابتدا باید مبلغ زیادی از منابع خود را صرف دریافت مجوز بکند . افزایش سرسام آور مصالح و دستمزد هم جای خود دارد . با این سیاستها بخش مسکن زمین گیر میشود.
قابل توجه خبرگزاری فارس .. یه زمانی هم مشایی یازده سال پیش از سعید حدادیان شکایت کرده بود بابت حرفاش .. اونم فکر کنم فقط چند هزار تومن جریمه شد ... دنیا گرده...
با عدم درج قیمت در دیوار وشیپور و... اوضاع بدتر و هرج و مرج قیمتی حاکم می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
در آمد مخابرات بیشتر میشود
هیچ چشم انداز روشنی در انتظار اقتصاد ویران شده توسط ابراهیم کمر شکن نیست، زیرش ۵درصد بورس در یک روز در دنیا بی سابقه هیت ؟؟ اصلا به این مسولان دروغگو اعتماد نکید ؟؟ و وارد بازار نشوید ، کشور بهشت دلالان و کاسبان تحریم شده ؟؟ یکی از دلایل مخالفت امثال شریعت مداری از برجام فقط کاسبی آن ها از تحریم هست
آيت الله جنتي : براي حل مشكلات كشور در هيچ سطحي بن بست وجود ندارد !
------------------
پدر جان ، پس علل مشكلات از كجاست ؟؟
روزی که رییسی میخواست ارز ۴۳۰۰ تومانی رو حذف کنه ،، روحانی هشدار داده بود که زندگی میلیون ها ایرانی در خطر است برید ببینید چه افتضاحی شده در بحث تن فروشی شکمهای گرسنه
قوه قضائیه کارهای زیادی برای انجام دادن داره که پرداختن سریع و بدون نوبت به موضوع حجاب در مقابل آنها اولویتی ندارد.
اینکه چند هنرپیشه کشف حجاب کنند باعث جریحه دارشدن عفت عمومی نشده و نمی شود!
اینکه چند هنرپیشه کشف حجاب کنند باعث جریحه دارشدن عفت عمومی نشده و نمی شود!
سعيد جليلي
حسين شريعتمداري
مصطفي مير سليم
دولت ضعيف رئيسي به خاطر خدا و به خاطر حفظ آبروي كشور و اسلام دست از سر اين مملكت بر دارند !!!!!!!!!
جالبه که جنتی سایرین را به احترام به قانون و قانون اساسی دعوت می کند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
مخصوصا قلانون بازنشستگی
مردم بخاطر افکارامثال آقای جلیلی دچار مشکلات زیادی شده اند وایشان بجای شرمساری هنوز صحبتهای گذشته را تکرار می کند
غرب گدا مجرم نیست بفهمید اینو اون فقط یه بیماره که نیاز به درمان داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
روس گدا چطور؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
حرف حساب زدی دمت گرم
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
آخرین قیمت ساندیس چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
تو که جامعه را بیمار میبینی نیاز به بستری شدن در تیمارستان داری.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
ولی روس‌پرست بیماره، اونم از نوع خطرناکش چون ملک و ملت رو باهم میفروشه
بی حجابی فساد نیست که کسی را بخاطرش محاکمه کنند فساد عبارتست از بی تدبیری ، باندبازی، اخبلاس، رانت خواری، ...
همشهری با چه استدلالی میگه بی حجابی فساد است؟!! مگر در کشورهای خارجی که حجاب ندارند همه فاسدند؟!! فساد اینه که با پول بیت المال اخبار کذب یا جناحی چاپ کنی!
واقعا پخش و نشر سخنان آقای رئیسی و وزرای کابینه،،از صدا و سیما و رسانه ها،،دقیقا به معنای " توهین" به شعور ملتِ " با شعور" ایران است..
وزیر ارتباطات مظهر بی مسئولیتی شغلی...... وزیر قطع ارتباطات!!
پرداختن به شایعه استعفای وزیر ارشاد چه اهمیتی برای مردم دارد؟ بود و نبودش چه تاثیری داره و چقدر تاثیرگذار بوده؟
حمله به روحانیون جنبه مهمی دارد وآنهم مخالفت با سمبل یک عقیده است و نه شخص. و البته زنگ خطر جدی برای مسئولین و آینده دینداری در جامعه است.
وقتی فلان مقام برادر خود را با فوق دیپلم دانشگاه بوپال معاون وزیر و رییس فلان قسمت وزارت نفت میکند خوب میخواهید از وزیر انتقاد کنید.
نیمی از عمر دولت گذشت ولئ هنوز روی 4 میلیون مسکن اصرار میشه!! در این حدود دو سال حداکثر 300-400 هزار کلنگ زنی شده!!
کاش جلیلی بگه راهکار جایگزین برجام چیه تا فشار را از گرده مردم برداره!! و چرا وقتی فرصت داشت نکرد؟!!!!!!!!!!!!
بی صبرانه منتظر روز حساب و وعده الهی هستیم . از پروردگار خواهشمندیم با همان کیفیتی که وعده عذاب الهی داده اند ، عمل بفرمایند و مطمئنیم که چنین خواهند کرد .
چرا برخی از بی حجابی وحشت دارند در حالی که این موضوع بر وضعیت اقتصادی مردم هیچ تاثیری نداره و برای اکثر مردم اهمیتی نداره.
منظور وزیر اینه که هنوز به پول نیاز دارند و مردم پولشون رو نبرن از بورس
مسئولین از واقعیات جامعه بی خبر و دنبال پیاده سازی افکارشان با اجبار هستند... کاش این شکاف اجتماعی را درک کنند.
حالا چرا حجاب باید نماد باشه که روش اختلاف نظر هست
من تعجب می کنم فردی مثل مهسا امینی البته برای خانواده اش مهم است و دستگاه قضا هم موظف است علت فوت او را مشخص کند و ترجیحا از بهترین پزشکان درباره مرگ او استفاده می شود

اما در موضوع مهمتری چون تورم و اقتصاد کشور که برای ۷۰ میلیون جمعیت ایرانی مهمتر است چنین عملی صورت نمی گیرد

آقای رئیس جمهور سرت سلامت اقتصاد کشور چرا به این روز درآمده است
۱۰ نفر ۲۰ نفر ۳۰ نفر از بهترین اقتصاددان های کشور را به خط کن و اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار بده و ببین درد این اقتصاد چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
همه راه درست را میدانند نیاز به اقتصاددان هم نیست ولی امکان انجام نیست
حتی امکان نوشتن هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
قبل از همه اینها باید افرادی بدانند که نمی دانند تا از جهل مرکب باحیلی بیرون بیاند ولی کسی که نمی داند که نمی داند یا فکر می کند که از همه بیشتر می دانددر همان جهل خرسندی می ماند
مشکل بورس این است که دست از دستکاری آن برنمی‌دارند و اجازه نمی دهند بصورت طبیعی نوسان داشته باشد
فساد داره بیداد میکنه و آقایان پست و مقام و ماشین شاسی بلند به هم میدن؛ از بیت‌المال.
به عنوان ذره ای از عموم اقدام پانته آ بهرام هیج چیز و هیچ جای من را جریحه دار نکرد.پس از قول من حداقل دروع نگویند
این زاکانی تازه گیها داره خیلی سوتی میده ، چند نمونه اش که لو رفته ،۱_ برگزاری جلسه عزا داری با حضور چندین مداح ۲_ لو رفت فیش حقوقی ۴۵ میلیون تومانی یکی از معاونینش ، که گفت بررسی میکنم ، هنوز بررسیش تمام نشده ۳_ استخدام دامادش در یکی از مناصب مهم که بعدا گفت اخراجش کردم ۴_ استخدام بستگانش که میگه تکذیب میکنم و ... خلاصه خدا میدونه دیگه پشت پرده چه اتفاقات دیگری افتاده ، با شنیدن سوتی های زاکانی فقط یاد صبحتهاش تو مناظرات انتخاباتی رئیس جمهوری میافتم که چقدر حرفاش با اعمالش از زمین تا هوا فاصله داره ، فقط از خدا میخوام همه ما را به راه راست درست هدایت فرمایه بخصوص مسئولین و دست اندرکاران مملکتو
مشخص نیست چرا آقای سعید جلیلی اینقدر کینه و دشمنی نسبت به برجام دارند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
چون بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه کذایی محل جولان ایشان دانش حداقلی از زیان انگلیسی که برجام به آن نوشته شده ندارند. وقتی بدانی که خیلی ضعیفی از کار دیگران ایراد می گیری بی آن که خودت راه حلی داشته باشی.
آخه یک و نیم میلیون تومان؟! واقعا مسخره است ؟! فقط هزینه خودکار و ورق انشا این جریمه بیش از این عدد میشود؟!
جناب وزیر نزدیک دو سال از چهار سال گذشت چهارتا خونه هم تحویل نشد چه برسه چهارمیلیون
حالا اگر تمام کارخانه های تولید مصالح ساختمانی بصورت سه شیفت هم کار کنند نمیتوانندبراچهارمیلیون تودوسال مصالح آماده کننددرضمن خونه ساختن زمان میخوادخم رنگرزی نیست
الحمدلله
که بورس میریزد و ایرانیان با استرس و مرگ به قبرستان میروند
آقای سعید جلیلی . چه چیزی از بدبختی و گرفتاری این مردم نصیب تو و همدستانت می شود ؟؟
گرفتاری و تنگدستی و بیماری و بدبختی مردم را نمی بینی؟؟؟ بترس از آه و نفرین این مردم گرفتار. بدان که خدایی هم هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
اگر این بدبختی و گرفتاری نبود این حضرات در حد معلم پرورشی یک مدرسه درجه دو مقام و ثروت داشتند. بحران بیافرین و شایستگان را حذف کن تا ناشایستگان به نان و نوا برسند
کامنتهای ملت رو بدن خدمت بزرگواران مخالف همه پرسی!!!!
اهای کسانی که می گویند معامله همان خرید کرد ن بند با همین بی پولی میلیاردها معاوله خرید فروش نکرده انجام دادم ما نند ساخت چهار میلیون مسکن نساخته دلت در ساخت مسکن دولت خودش را بد جوری گیر انداخته و فکر کنم همین مسکنی را که دارد می سازد سی سال در ساخت ان طول می کشد زمان دولت اقای روحانی تکمیل مسکنهای مهر سخت بود برای ان دولت ولی دو مییون مسکن را تکمیل کرد ولی متاسفانه جای حساب نشد
اره کیهان با خدمت روحانیت مرغ هم داره از سفره ها حذف میشه
فارس نیوز مگر وکیل مردم است که از مطالبه مردمی حرف می زند؟
آقای جلیلی و امثالهم کی هستند که برای هشتاد و پنج میلیون ایرانی تصمیم می گیرند!؟ اصلا گیریم مردم می خواهند تصمیم اشتباهی را بگیرند به ایشان چه ربطی دارد!؟
" همشهری نوشت: ...کشف حجاب نیز. حجاب نماد وطن دوستی و خاک پرستی و ملی گرایی و دین خواهی است..."

یه روسری این همه خاصیت داشت و من نادان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فارس نیوز:برخورد قوه‌قضائیه با سلبریتی‌های بی‌حجاب را «شوخی» خواند..
به نظر شما اول حسابی شکنجه شون کنن و بعدش اعدامشون کنن و بعد هم آتیششون بزنن چطوره؟؟ اینجوری خوبه؟؟ اینجوری حس کینه و تنفر و دشمنی و خوی شما آروم میگیره؟ ایجوری کنه به آرامش میرسین؟؟؟
سعید جلیلی: تجویز دوباره برجام به عنوان یک راه حل یعنی یک تجربه تلخ را دوباره تکرار کردن است.
آقای جلیلی شما اول برو ببین یک ده رو اگه بهت بسپارن میتونی خوب اداره کنی اگه تونستی که بعید میدونم بعد بیا درباره مسائل مهم یک کشور 90 میلیونی نظر بده.
شما چه دشمنی با مردم ایران داری که دوست داری همیشه تو استرس و رنج و بدبختی باشن؟؟
همشهری: سلبریتی های بی حجاب باید در دادگاه امنیتی محاکمه شوند.
شکنجه و اعدامشون هم بکنن خوبه؟؟
شماها هزاران میلیارد تومان پول این مردم رو هر ساله دارین هدر میدین شما اگه بر حق باشید چرا با این حجم از هزینه حرفتون خریدار نداره و فقط خودتون و حقوق بگیراتون بهتون گوش میدن.
نبود شما بیشتر به نفع نظام و اسلام هست تا بودن شما و حیف و میل هزاران میلیارد بیت المال.
آیت‌الله جنتی:‌ برای حل مشکلات کشور در هیچ سطحی بن‌بست وجود ندارد.
جناب جنتی: نظری درباره دریافت خودرو شاسی و ... توسط نمایندگانی که شما صلاحیتشون رو احراز کردین ندارین؟؟؟؟
نمیخواهید یک کم کلاهتون رو بالاتر بزارید به خاطر طعم و مزه این آشی که پختین؟؟؟
درخواست جمعی از نمایندگان مجلس برای شفافیت آرای هیأت رئیسه و تطبیق آن با قانون آیین نامه داخلی مجلس (تصور می کنم اگر فرد فردِ این نمایندگان بر این قانون مسلط نباشند حداقل مجموع ایشان در اثر استماع مواد مختلف آن در مجلس و خصوصاً در مباحث مرتبط با هیأت رئیسه، قاعدتاَ باید تسلط نسبی بر آن برایشن حاصل شده باشد.)

منطق این درخواست برای افشای آرای هیأت رئیسه عجیب است.

اینکه حق مردم است که از رأی نمایندگانشان مستقل از جایگاه ایشان در مجلس (مستقل از اینکه نماینده رئیس مجلس است یا عضو هیأت رئیسه یا اینکه در در کدام کمیسیون صاحب چه جایگاهی است و غیره) مطلع باشند قطعا حقی مسلم است و حتی رأی نمایندگان در ستادها و شوراهایی که از سوی مجلس در آنجا عضو شده و منع امنیتی برای انتشار محتوا یا نتیجه جلسات نیست.

اما

عمده ی شأن هیأت رئیسه مجلس نظم بخشی به جلسات است. در بسیاری از تصمیمات، هیأت رئیسه الزام قانونی دارد در همکاری با کمیسیون تخصصی و یا صحن مجلس تصمیم گیری کند و اینها تماماً به صراحت در آیین نامه داخلی مجلس آمده. مطالبه چیزی بیش از آنچه در آیین نامه داخلی مجلس آمده قبل از تبدیل شدن شفافیت به قانون و لازم الاجرا شدن، تا این لحظه فاقد پشتوانه قانونی است.

نتیجه گیری: در مجالس مختلف هیأت رئیسه اختیاراتی خارج از شئون قانونی خود داشته که در این مجلس این رفتارها تشدید شده و حالا نمایندگان به جای خلع ید و پس گرفتنِ حقوق نمایندگی ای که به طور غیررسمی به هیأت رئیسه واگذار شده اند، به دنبال شفاف سازی رفتار و شفافیت آرای هیأت رئیسه هستند. اما راه حل مناسب برگرداندن مجلس و هیأت رئیسه آن به آن چیزی است که در قانون آیین نامه داخلی مجلس آمده است.
تنها راه کنترل قیمت خودرو تعادل بین عرضه و تقاضا است خودروسازهای داخلی نمیتوانند این تعادل را ایجاد کنند و باید واردات شود حذف قیمتها کمکی به این تعادل نمیکند ولی از قیمت سازی تا حدودی جلوگیری میکند ولی آنهم به میزان بسیار کم موثر است و فقط مخابرات خیلی سود میکند بعلت تماسهای بین خریدار و فروشنده
صفحه اول روزنامه همشهری رو ببینید 500 (به حروف پاننننصد) اصله نهال چنار قراره در تهران کاشته بشه
مردم دیگه چی میخواهید؟!
به سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران مراجعه کنیم؟ ؟ !!! بارگذاری و درج روزانه قیمت متعارف بازار خودروهای صفرکیلومتر معامله‌شده تولید داخل در سایت اتحادیه مذکور به‌نشانی www.uead.ir انجام می شود؟؟؟؟ !!!!
این سایت هنوز در صفحه اول شعار سال 1401 رو قرار داده و آخرین خبرش برای در ماه 1401 هست؟ مسخره کردید و کردند ما رو؟؟؟؟
یک سوال برای به ذهن می رسه: خودروی شخصی آقای رادان چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
مقامات با استفاده از خودروهای لوکس دولتی و تشریفات نیازی به خودروی دیگری در ایران ندارند. البته در ایران. در کانادا که مشغول خدمت نیستند مجبورند برای. فاه حال خانواده خودروهای درجه یک فراهم کنند.
خبرگزاری فارس را توجه میدهم که اگر موضوع بی حجابی در حد ایجاد فتنه برای اسلام میبود
ما میبایست براساس وظیفه ذاتی خود و طبق شعار تکبیر گرفته جنگ ،جنگ ،تا رفع فتنه در عالم
با تمام کشورهای اسلامی که حجاب را ازاد اعلام کرده اند ،،، مسلحانه ، رو در رو میشدیم و تا رفع این فتنه بی حجابی ، با آنان میجنگیدیم
خبرگزاری محترم فارس
پس باتوجه به استنادات مذکور در فوق ،،بی حجابی را نمیتوان در حد فتنه ، آنهم فتنه ای در مقابله با اسلام ، مورد بررسی قرار داد
ضمنا ؛
شما در جایگاهی نیستید که بجای قوه محترم قضائیه و ظابطین خاصه اش ،تصمیم سازی کنید
بگذریم که خدای نکرده ،تصور باطلی از هنرمندان ارزشمند این مملکت هم داشته باشید
تابناک دوستان قوه قضا اصلا متوجه شهرت قدرت و نفوذ هنرمندان مثلا خانم ریاضی نیستن ایشون با اعجازشون‌در یوسف پیامبر کاری کردن که مذهبیون غیر مذهبیون دوسشون دارن وقتی ایشون را آزار میدی نتیجه ایجاد تنفر هست ما بچه حزب اللهی ها ناراحتیم از این رفتار شما اولا که ایشون سنشان از حجاب گذشته دوما مثل هر آدمی حق گفتن نظرشون را دارن سوما ایشون فرهیخته باسواد هنرمند و در کار خودشون‌دانشمندن نکنین این مار ها را تساهل کنید نرم باشین مهربان باشین همه مردم ‌ پرونده باز دارن‌نداشته باشن میشه براشون باز کرد با دست خودتون درخت انقلاب و اسلام را تکان‌ندین بزارین مهربانی حاکم بشه مقوله حجاب را فراموش کنین جامعه خودش راه خودش را پیدا میکنه
پاسخ ها
افشین
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
اصلاح میکنم شما رو. منظورتون خانم ریاحی بوده نه ریاضی
کتایون ریاحی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
واقعا درست گفتین، با اینکه من اعتقادات دارم، ولی کاملا واضحه که حجاب اجباری دعوت به ریاکاری ست و خطا هست
آقای وحیدی موضوع عزم دولت برای تحویل چهار ملیون مسکن نیست موضوع اصلی توان وعرضه دولت شماست که این مهم امکان نداره توسط دولت فشل شما به انجام برسد
بالاخره تکلیف خود روها شاسی بلند چه شد
انگار باهم کنار آمدند
...وزیر اقتصاد گفت: از نظر کارشناسی اساساً فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاملا منتفی است....

یه نگاهی به این گزاره های مرتب بیاندازید و بعد ادعای وزیر را قضاوت کنید:
- نرخ ارز حباب تلگرامی ساز دارد
- بازیابی قیمت سهام ( که از ۱۳۹۱ رایج شده است و از حدود ۱۳۹۷ این رویه عاقبت سوز ٬ رسما از زبان کارشناسان بورس توجیه گردیده است ) بر مبنای نرخ ارز اصولی و صحیح است
- روند و ترند تغییرات شاخص ٬ موید این واقعیت است که نرخ ارز (تسعیر) مبنای بازیابی کذایی قیمت های سهام همان نرخ ارز حبابدار اشاره شده در گزاره اول است
- در نتیجه ٬ از نظر کارشناسی آیا اساساً فرضیه حبابی بودن رشد بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ کاملا منتفی است ؟
منم عزم دارم برم ماه ولی جز پای منقل راهی برای فضا نورد شدن ندارم
بدترین آفت برای بورس ورود افراد نا آشناییه که با سودای پول دارشدن سریع وارد بورس می شن و نه تنها سرمایه شون رو نابود می کنند که گند می زنن به بازار . خواهشا بی خیال بورس بشید و بذارید ما بورسی ها زندگیمو نو بکنیم ....
زاکانی: حضور بستگانم در شرکت کنترل ترافیک شایعه است
همین که میگی شایعه است یعنی حتما حضور دارن
وزیرکشورفکرکنم فیلم های کارتون بچه هارازیاد تماشا میکند ساخت چهارمیلیون مسکن فقط درفیلم های کارتون دیده میشود
راه حل مشکل کشور تقویت بورس است بعلاوه ساخت مسکن
تا دروغ و تزوير و خودكامگي و منفعت طلبي ريشه كن نشه هيچ چيز تو اين مملكت بلبشو حل نميشه !
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها