بازدید 13488

۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس، شاسی بلند هم گرفتند

نماینده مجلس با بیان اینکه ماشین های که نمایندگان گرفتند رانت بوده است و اصل این خبر صحت دارد، گفت: ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودروها شاسی بلند نیز گرفتند.
کد خبر: ۱۱۷۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 08 May 2023

به گزارش «تابناک»، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد اصفهان در گفتگو با عصرایران در مورد تکذیب خبر واگذاری خودرو به نمایندگان توسط هیات رییسه و هیات نظارت بر نمایندگان، گفت: اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده اند دست خود هیات رئیسه و هیات نظارت است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها افزود: اینکه هیات رییسه رد کرد درست نیست چراکه این خودرو که رانت است به نمایندگان داده شده است.

او ادامه داد: ۵۷ نماینده که برخی از آنها برای خودشان نگرفته اند و برخی برای اقوام، دوستان و آشنایان گرفته اند. برخی برای امامان جمعه یا فرماندارشان گرفته اند و از این جهت این نمایندگان بی گناه هستند. در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌ به نام خودشان خودرو گرفته اند.

ابوترابی خاطر نشان کرد: در ابتدای دوره دنا پلاس دادند که اتفاقا من هم گرفتم که بعدا هم  ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودروها شاسی بلند نیز گرفتند. دولت قبل هم از این خودروها به نماینده ها داد و به اوایل این دولت رسید ولی در دولت قبل اقداماتش شروع شد ثبت نام شده است و کارهایش انجام شده است مقداری هم در اوایل این دولت خودرو به نمایندگان داده شده یعنی قبل از اینکه دولت شکل بگیرد و دوام و قوام پیدا کند اتفاق افتاد. 

وی تاکید کرد: آقای درویشیان (رئیس بازرسی ریاست جمهوری) گفتند سه قوه این خودرو را گرفته اند ‌اتفاقا ایرادی که به آقای رییس جمهور داریم این است که در زمان آقای درویشیان در بازرسی کل کشور تعدادی از زیر مجموعه های بازرسی کل کشور با مدیریت خود آقای درویشیان خودرو گرفته اند البته خود آقای درویشیان نگرفته است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: سوال من از ریس جمهور این است که چطور می شود با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد این آقای درویشیان نباید دیگر اینجا باشد وقتی خودش در زمان خودش در بازرسی کل کشور از این خودروها گرفته است باید برکنار می شد البته دستگاه قضایی هم تعدادی گرفته است و دولت قبل هم گرفته است این موضوع قرار بوده خیلی ها را درگیر کند.

ابوالفضل ابوترابی در گفت وگو با عصر ایران ادامه داد: ما در سال ۱۳۹۸ قانون اصلاح اصل ۴۹ قانون اساسی را که قانون اعاده اموال نامشروع بود را اصلاح کردیم ولی متاسفانه تا این لحظه قوه قضاییه این قانون بسیار خوب و مترقی را عملیاتی نکرده است.

نماینده مردم نجف اباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون اعاده اموال نامشروع اینگونه است که هر کسی از موقعیت و شغلش برای خود، فرزند،همسر،هم حزبی، دوستان و آشنایانش استفاده کند باید تحت پیگیری قرار گیرد. در قانون اعاده اموال ما وصف کیفری برای رانت خواران ندیدیم و برای اولین بار در قانون رانت خواری را دیدیم و قانون گذاری شده است منتها به صورت حقوقی و نه به صورت کیفری است.

وی افزود: دریافت این خودروها از طرف نمایندگان رانت است و اگر دستگاه قضایی قانون اعاده اموال نامشروع را که چهار سال است خاک می خورد را اجرایی می کرد امروز شاهد این رانت ها نبودیم.

او ادامه داد: صرف مظنون بودن افراد که نوعا و نامتعارف اموالشان افزایش پیدا می کند اصل بر برائت نیست بلکه اصل بر این است که متهم هستند و باید ثابت کنند که از کجا آورده اند. این قانون برای مبارزه با رانت خواری بسیار خوب است ظاهر رانت خواری قانونی به نظر می آید اما اگر دستگاه قضایی ما به خوبی این قانون را اجرایی کند دیگر شاهد رانت خواری های مثل واگذاری خودروها به نمایندگان یا سایر دستگاهها که مطرح است و یا زمین خواری های که بعضی نماینده ها در دور قبل از وزیر راه وقت یعنی آقای عباس اخوندی گرفتند دیگر نخواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۹
بیخیال بابا... یعنی باور کنیم رانت آقایون فقط همین ثبتنام خودرو بدون قرعه کشی بوده و هست؟؟؟
رانتها مملکت را فلج کرده و مردم صداشون به جایی نمیرسه.
واعظان كاين جمله بر محراب و منبر مي كنند
چون به خلوت مي روند ، خود كار ديگر مي كنند !
وقتی 2 میلیارد رشوه میدن برای تایید صلاحیت ، میدونن که دهها برابرش را میشه در دربار بع جیب زد
پاسخ ها
shahram
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
بگو صد میلیلرد مگه از جیب میدن . از مردم هزینه میکنند.
آقا اصلا یه سئوال وقتی همه نمایندگان مجلس , رئیس جمهور , وزرا همه با هم میگویند هر چی آقا بگه همونه اصلا چه احتیاجی به همه اینها هست ؟
یک نفر همه این کارها رو بکنه بهتر از 200 نفر الاف رشوه بگیره . قالیباف خودش شهردار بود ترکوند حالا شده رئیس مجلس
دنا پلاس و شاسی بلند فقط گوشه ای از فعالیت های این مجلس انقلابی است اما همین نمایندگان مجلس با انواع ترفندها و بهانه ها مردم را به دلیل داشتن دو خودرو و یا بیش از 150 گرم طلا و ... به دلالی عامل تورم محکوم می کنند تا از آنها برای دولت هماهتگ و یکدست خودشان درآمد ایجاد کنند
امام جمعه ماشین نداره بعد نماینده مجلس از رانت و ... به ایشون میده !!!!
استاد میخوای خالی ببندی چرا شعر میبافی.
قبول دارم نمایندگان حکومت ( نه نمایندگان مردم) فقط دنبال داشتن این شغل نان و آب دار هستند ولی انقدر در صحن علنی مجلس صحبت خدا و پیغمبر و نوکری مردم و ... نکنند.
همین الان مردم از نداری بجای اجاره خانه به اجاره کانکس رو آوردند , چرا کاری نمی کنید؟
مردم ندارند مرغ و گوشت و میوه و برنج و .... بخورند . امام جمعه هم عین بقیه مردم ماشین نداشته باشه مگه چی میشه ؟ مگه خیری هم برای مردم و کشور دارند و دارید
تمام کشور رو فساد گرفته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه بگویم که خانه از پای بست ویران است
کاش یکی حاضر میشد این "رانت" رو واسمون بخش کنه بالاخره ببینیم چند بخشه
بنظرم خیلی بخشه
لطفا بس کنید هرچه هم می زنید بدتر می شود
در این مجلس رو باید گل گرفت
اعضای محترم شورای نگهبان کلاهشون رو بالاتر بگذارن. این افراد اونایی هستن که از فیلتر شما گذشتن. بعد از نیت خوانی و استعلامات اضافی و اعمال نظرات شخصی فراقانونی و حذف رقبای جدی، اینا اونایی هستن که از فیلتر شما رد شدن.
یا فیلترتون یا تفکرتون یا همه چیزتون ایراد داره که با رد صلاحیت گسترده سبب ورود این افراد خریدنی و جایزه بگیر در مراکز قدرت میشید.
هیئت رئیسه مجلس اگر گرفته باشد. باسم مصلحت سرپوش خواهد گذاشت
مسئولین واقعا خداترس و دین مدار ، بدانید با سکوت در قعر جهنم هستید .. اصلا توجیه نکنید که چاره نیست و مجبورید و صلاح نظام حکم میکنه و و و . اگر فاسد نیستید پس میترسید و باید استعفا کنید و یک خداترس و شجاع بیاید جای شما..یعنی غاصب پست و مقام هستید ... مسئولین به ظاهر دین مدار که هیزم جهنم هستند .. مردم به معنای واقعی در تامین نان شب درمانده شده اند .وای به حال شما . من یکی از انقلابی ها هستم و همه خاندانمان چادری سنتی ..یعنی بدانید به کجا میرود این کشور با این وضع

مسئولین دین مدار یا بی دین ولی آزاده و انسان ، بدانید 80 میلیون انسان پشت سر شما خواهند بود . بگویید حقایق را .کشور دیگر تحمل ندارد .این را بفهمید.
وقتی این طوری نماینده رو میخرند نوقع داریم نماینده بفکر وضع مردم باشه انصافا این نماینده های فعلی نباید هیچکدامشان در مجلس بعدی باشند
امام جمعه گفته من ماشین ندارم!! خیلی های دیگر هم کاشین ندارن مگر امام جمعه ها مروج اسلام نیستن که یکی از اصولش برابری هست ؟؟؟ جمع کنید بساط تذویر را
نام اینجا مجلس است یا بنگاه فساد آقایان آیا بهتر نیست مجلس را تعطیل کنید و کلا سکوت کنید و مردم را بیشتر عصبانی نکنید
لعنت خدا بر آنها که دست در جیب مردم کرده اند
در یک کشوری که نه مسلمان هستند نه حجاب دارند نه فیلترینگ دارند نه به امام و امام زاده متوسل میشن نخست وزیر کشور به خاطر یک تلفن زدن شخصی که شاید یک دلار هم نشود مجبور به عذر خواهی و استعفا میشود اینجا آقای عباسی میفرمایید این گدا بازی ها چی هست حالا یک نماینده یک خودروشاسی بلند گرفته مگر چقدر است؟ این عمق فاجعه را نشان میده که رانت یک یا دو میلیاردی برای اینها گدا بازی و بچه بازی هست و قطعا چنین شخصی رانت چند صد میلیاردی و یا چند هزار میلیاردی استفاده کرده. آقای دادستان که به عنوان مدعی العموم نماینده افشاکننده را تهدبد و تحت پیگرد قرار میدادی اگر شرف داری استعفا بده و از ملت عذر خواهی کن
جالبش این است که اینها خودرو را گرفته اند و گیهان می نویسد اصلاح طلبان سوار شده اند
وضع مدیریت تولید و عرضه خودرو در ایران انقدر فاجعه امیز است که فروش خودرو به نماینده مجلس و دستگاههای دولتی به عنوان رانت محسوب می شود . به فرض که مثلا ده هزار دستگاه خودرو هم به به دولتی ها و نمایندگان به قیمت کارخانه فروخته شده باشد ارگ اصل بازار خودرو و مدیریت تولید و واردات ان درست بود که نباید هیچ مسئله ای ایجاد می کرد. در بیشتر کشورهای دنبا خودر را با التماس و هزار نوع تبلیغ به صورت قسطی می فروشد انوقت کشور ما به خااطر فروش چند صد یا چند هزار خودرو به نمایندگان مجلس و دستگاههای ولتی به هم می ریزد. اگر بازار خودرو مثل همه دنیا بود باید دستگاههای دولتی به خاطر خرید خدورو ضعیف ایرانی تشویق هم می شدند. به قول معروف خانه از پای بست ویران است . دولت واردات خودرو را با یک تعرفه معقول ازاد کند حتی یک دلار ارز هم تخصیص ندهد انوقت مشکل خودرو حل می شود و مرد مهم خودروهای خوب دنیا را با قیمت هایی به مراتب کمتر از قیمت های فعلی می توانند تهیه کنند. کشوری که به خاطر چند صد دستاه خودر ایننچنی به هم بریزد پیداست که اساس مشکل دارد.
جانماز آب میکشید؟
این بابا خودش به صراحت می گوید خودم دنا پلاس گرفته ام و بعدش در مزمت استفاده از رانت نصف صفحه حرف زده...!!! واقعا چنین آدمهای ظاهرالصلاح و ظاهرسازی در هیچ کجای کره خاکی یافت نمی شود...
ما یه ساینا داشتیم مجبور شدیم برای پول رهن خونه بفروشیم، الانم ماشین نداریم
این هم از ثمرات یکپارچه شدن دولت و مجلس ، حالا دیگر مقصر کیست
میشه بیشتر همش نزنین بوی گندش همه عالم رو گرفت.
چقدر وقاحت که هنوز هم هستید. چرا تموم نمیشید
خدا شاهده ما حدود ۱۲ ساله ماشین عوض نکردیم
به خود بازرسی ریاست جمهوری خودرو داده اند که خیال شان از بابت بازرسی راحت باشد بعد 100 برابر آن به افراد مورد نظر خودشان احتمالا داده اند.
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد!!!

عمو کجاشو دیدی؟! شنیدن این جور خبرها دیگه برای ما عادی شده. اگر این چیزا نباشه باید تعجب کرد!!
انهاکه گرفته اندبایداستیضاح شوند
مردم توی تورم بدبختی که همین نمایندگان برای مردم درست کردند دارن نابود میشوند اوموقع آقایون خجالت نمی کشند برای شاسی بلند سرکله می زنند بفکر مردم که نیستند.
عزیزان ما در کشور ی هستیم که همه
یز نجومی در حال بالا رفتن هست و اتفاقاعامل گرانی خود دولت . مجلس هست شما عوارض شهرداری را ببینید عوارض گمرک مالیات و محصولات شرکتهای دولتی مثل اهن سیمان شکر و هزارها تولیدات دیگر که در زندگی مردم بصورت مستقیم تاثیر گذار است مرتب و ساعتی گران می شود الان مسئله این خودروی رانت بنظر من درکیری زرگری هست بین دولت . مجلس هست و خدا بخیر بگذرونه از خواب سنگینی که دولت و مجلس برای مردم گرفتن
انا لله و انا الیه راجعون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار