بازدید 3956
دستور رئیس‌جمهور برای بررسی دلیل کم‌کاری ۱۰ استان در حوزه مسکن

بانک‌های متخلف از قانون جهش تولید جریمه می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه‌های آخر را دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه‌ها بررسی و رفع شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 14 April 2023

به گزارش فارس، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در شبکه خبر اظهار داشت: قبل از اینکه وارد مصوبات جلسه شورای عالی مسکن که ششمین جلسه شورای عالی در دولت سیزدهم بود، ‌شویم، باید گفت که بخش مسکن در سبد هزینه خانوار، بالاترین سهم را دارد و به همین علت کنترل قیمت مهترین رکن کنترل تورم است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: از سوی دیگر چون بخش مسکن یک بخش پیشران در اقتصاد کشور است و ارتباط پسینی و پیشینی خوبی با اشتغال در کشور دارد، لذا تولید مسکن می‌تواند اشتغال گسترده‌ای در پهنه سرزمینی کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اگر ما مسکن را به صورت ویژه دنبال کنیم، همزمان با کاهش تورم رشد تولید را داریم، افزود: جلسه امروز ششمین جلسه شورای عالی مسکن بود که با حضور رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه، مدیران استان‌ها و مدیران همه بانک‌ها برگزار شد و درواقع یک جلسه بسیار ویژه‌ای داشتیم.

* ساخت 200 هزار خوابگاه دانشجویی در 4 سال

عباسی گفت: یکی از برکات جلسات شورای عالی مسکن، برنامه ساخت 200 هزار خوابگاه متاهلی طی 4 سال در اراضی متعلق به دانشگاه‌های کشور است که به نوعی مسکن استیجاری است.

این مقام مسئول در تشریح مصوبات ششمین جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: استانداران در استان‌ها رئیس شورای عالی مسکن در استان هستند و مبتنی بر عملکرد این استان‌ها رتبه‌بندی شدند، در جلسه شورای عالی مسکن، رئیس جمهور دستور داد جلسه آینده شورای عالی مسکن با حضور 10 استانی که رتبه‌های آخر را دارند و با حضور نماینده وزیر راه و شهرسازی، برگزار و مشکلات تاخیر در این پروژه‌ها بررسی و رفع شود.

وی با اشاره به گزارش رتبه‌بندی نظام بانکی در حضور رئیس‌جمهور ادامه داد: رئیس‌جمهور بر اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن تاکید داشت و اعلام کرد که به جای اینکه پول‌ها برود و خرج مال‌سازی و کارهای با اولویت کمتر شود، در بخش مسکن هزینه شود.

عباسی گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پیگری ویژه‌ای برای تحقق قانون جهش تولید و تامین مسکن داشته باشند و رئیس‌جمهور بر این مسئله تاکید کرد.

این مقام مسئول گفت: عملکرد بانک‌ها 17.5 درصد از کل تعهد قانونی بوده است و بخش تسهیلات از حوزه تامین مسکن عقب است.

* جریمه مالیاتی بانک‎‌های متخلف توسط سازمان امور مالیاتی اقدام کرد

این مقام مسئول تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی برگه تشخیص جریمه مبتنی بر قانون برای بانک‌هایی که عملکرد کافی نداشته‌اند را صادر کرده است و مالیات را به نظام بانکی اعلام کرده است.

عباسی گفت: شهرداری‌ها موظف شدند، مسئله صدور پروانه را به صورت جدی پیگری کنند و استانداران به صورت ویژه بر این موضوع تاکید کردند.

* 27 شهر در نوار ساحلی توسعه پیدا می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه تاسیسات آب و برق مقرر شد هزینه انشعابات به صورت یک سوم از صندوق ملی مسکن، یک سوم از محل مولدسازی اراضی متعلق به وزارت نیرو و یک سوم از منابع استان‌ها تامین شود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور بر واگذاری اراضی روستاها به مردم در قالب ساخت مسکن معیشت‌محور تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر شد در 27 نقطه از نوار ساحلی کشور شهرهای جدید مولد کشاورزی و صنعت ایجاد شود و هر استان معین این پروژه باشد که جزئیات آن در جلسات آتی تعیین می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر