بازدید 3000
۴

پاسخ عین‌اللهی به سوالات نماینده مجلس

وزیر بهداشت و درمان گفت که بعد از استقرار دولت سیزدهم اقدامات ارزنده‌ای برای ایجاد عدالت در ارائه خدمات بهداشتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 11 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی با حضور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس و در پاسخ به سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز مبنی بر اینکه «چرا توزیع نیروی انسانی به صورت عادلانه و بر اساس نیاز مناطق مختلف کشور صورت نمی‌گیرد؟» گفت: بعد از استقرار دولت مردمی آیت الله رییسی، اقدامات ارزنده‌ای در جهت ایجاد عدالت در ارائه خدمات بهداشتی صورت گرفته که در دو بخش اقدامات فوری برای نیروهای انسانی و اقدامات زیرساختی تقسیم می شود.

وزیر بهداشت و درمان در توضیح اقدامات فوری این وزارتخانه درجهت ایجاد عدالت در ارائه خدمات بهداشتی اظهار کرد: تعداد توزیع نیروی متخصص و فوق‌تخصص در مراکز درمانی با اولویت مناطق محروم در سال ۱۴۰۱، ۲۸۰۰ نیرو بوده که این میزان در سال ۱۳۹۸، ۱۷۸۴ متخصص و در سال ۱۴۰۰، ۲۲۰۰ نیرو بوده که توزیع شده است، پس در سال گذشته میزان توزیع به حدود ۲۸۰۰ نیرو رسیده است.

وی درباره نیروی پزشکی فارغ‌التحصیل که می‌تواند به مناطق اعزام شوند، گفت: میزان توزیع نیروی پزشک در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ هزار نفر بوده که ۷۵ درصد از نیروهای متخصص و فوق تخصص به مناطق کمتر برخوردار اعزام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ما باید کاری می‌کردیم که میزان ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم افزایش یابد لذا در سال ۱۴۰۱ تلاشی صورت گرفت و در شورای حقوق و دستمزد تصویب شد که سقف پرداخت کارانه در مناطق محروم برداشته شود و متخصصان بتوانند هرچه درآمد در مناطق محروم دارند را دریافت کنند موضوعی که در هیات دولت به تصویب رسید و در حال اجرا است.

عین اللهی درباره اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی اظهار کرد: در ۲.۵ سال قبل از دولت سیزدهم تعداد پروژه‌ها در کشور ۵۲ پروژه بوده که در ۱.۵ سال گذشته به ۱۰۳ پروژه و ایجاد مراکز درمانی رسیده یعنی در این مدت ۲.۵ برابر شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که در عرض ۱۸ ماه، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید بهره‌برداری و افتتاح شده است، گفت: ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که در ۱.۵ سال گذشته ۱۰ درصد ایجاد تخت‌های بیمارستانی افزایش داشته است میزان تخت‌های بیمارستانی در ۲.۵ سال قبل  ۷۳۰۰ تخت بوده که در ۱.۵ سال پیش به ۱۵ هزار تخت افزایش پیدا کرده است. انتظار می‌رود تا پایان سال هر هفته یک افتتاح مراکز درمانی داشته باشیم.

عین‌اللهی درباره توزیع دستگاه‌های مورد نیاز سرمایه‌ای در کشور تصریح کرد: ۱۸۱ دستگاه سرمایه‌ای در کشور به خصوص در مناطق محروم توزیع شده است. سه سال قبل از دولت فعلی ۹۱ دستگاه سرمایه‌ای وجود داشت که در ۱.۵ سال گذشته ۱۸۱ دستگاه سرمایه‌ای و تجهیزات به مناطق مختلف داده شده، عمده این دستگاه‌ها بسیار سنگین و پیچیده است که از جمله آن می‌توان به دستگاه‌های ام آر آی، سی تی اسکن و آنژیوگرافی اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی اظهار کرد: در دو سال قبل از دولت سیزدهم ۱۴ مرکز دندانپزشکی افتتاح شد که در دولت جدید این میزان به ۵۳ مرکز رسید. همچنین در سال ۱۳۹۸، ۳۴۷ دستگاه دیالیز توزیع شده بود که در یک سال و نیم گذشته به ۶۴۰ دستگاه رسید و این به معنای رشد دو برابری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: تخت آی سی اطفال از ۵۵۶ تخت در یک سال و نیم گذشته به ۱۰۵۰ تخت جدید رسید که این هم رشد دو برابری است برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز در کشور اقدامات توسعه‌ای جهت افزایش ظرفیت صورت گرفته به طوری که افزایش ظرفیت دستیاری تخصصی از ۳۵۰۰ ظرفیت در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۱۳ رسیده و پذیرش بومی هم ادامه دارد. این نشان‌دهنده میزان افزایش ظرفیت رشته‌های تخصصی در کشور است.

عین‌اللهی با بیان این‌که رشد ۵۰ درصدی در پذیرفته‌ شدگان رشته فوق تخصصی پزشکی داشتیم، ادامه داد: این میزان از ۲۶۰ نفر در سال ۱۴۰۰ به ۴۰۷ نفر رسیده که این هم نشان دهنده رشد دو برابری است.

وی با بیان این‌که افزایش ۲۵ درصدی در ظرفیت فلوشیپ داشتیم، گفت: ظرفیت ۴۲۴ نفری فلوشیپ در سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ رسید. شاهد افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی، تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپ هستیم که امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحت پوشش قرار دادن مردم در بیمه سلامت و رسیدگی به وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: وزارت بهداشت طرح عدالت و تعالی نظام سلامت را تدوین کرده که امیدواریم بتوانیم برنامه را تا انتها پیش ببریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خدمات رئیس را در گرانی هاس کشنده داروها دیدیم!!!؟
بقیه ی خدمات پیش کش
جناب آقای برقرار کننده عدالت معوقات یکساله کارمندان دانشگاه علوم پزشکی کاشان رو هم یادتان نرود
بعد از استقرار دولت مردمی آیت الله رییسی!!!!!!!!!!


گفتن همین یک جمله کفایت می کنه برای اینکه بقیه حرفهایی هم که زده بی ارزش و ریاکاریه
کدوم عدالت. چرا پرستار مرد جدذب بیمارستانها نمیکنید. مرتب میگید کمیود پرستلر داریم خوب بسمه الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل