بازدید 1618

آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های ضدکرونا در کشور

وزارت بهداشت زیرسویه XBB.۱.۵ کرونا را عامل اصلی افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در کشور می‌داند؛ هرچند که گفته می‌شود میزان کشندگی این زیرسویه بیش از سایر سویه‌ها نیست، اما میزان سرایت‌پذیری آن بسیار بالاتر بوده و همین موضوع احتمال ابتلای افراد آسیب‌پذیر و به تبع آن افزایش بستری و فوت را بالا می‌برد. بر همین اساس هم همچنان بر لزوم خود مراقبتی، استفاده از ماسک در فضای سربسته، حفظ فاصله فیزیکی و به طور کلی رعایت دستورات بهداشتی تاکید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 11 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین به روزرسانی‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تا تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، تعداد شهر در وضعیت قرمز به ۱۸ شهر رسیده است. همچنین ۷۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در عین حال اکنون بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، بالغ بر ۳۶.۸۸ درصد بوده است.

روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در هفته منتهی به ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۹ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، بالغ بر ۵۵.۲۵ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۷۱.۳۶ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان زنجان با ۲۹.۳۱ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، بالغ بر ۵۵.۲۵ درصد بوده است که سالن‌های سینما و تئاتر با ۹۵.۲۴ درصد بیشترین میزان رعایت و کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۵۴.۴۵ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۹ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶.۶۸ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویر احمد با ۴۳.۲۴ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۲.۸۲ درصد رعایت بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۲ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۱۶.۶۸ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۴۵.۶۵ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۱۴.۱۳ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۹ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۳۳.۲۰ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۶۱.۷۲ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۱۰.۸۰ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۳۳.۲۰ درصد بوده که فرودگاه‌ها با ۵۰.۰۰ درصد بیشترین درصد رعایت و پایانه‌های مسافری درون شهری با ۲۴.۶۱ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۹ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، ۵۵.۸۰ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان اصفهان با ۶۹.۴۲ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به چهارمحال و بختیاری با ۳۳.۴۴ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۵۵.۸۰ درصد بوده است. سالن‌های سینما با ۸۵.۷۱ درصد رعایت تهویه مناسب، در بالاترین حد رعایت بوده‌اند و تالارهای پذیرایی با ۴۷.۶۰ درصد در پایین‌ترین حد رعایت این پروتکل قرار دارند.

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۹ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۲، از تعداد ۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۷۷  هزار و ۴۶۳ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۳۹ هزار و ۸۴ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۸۲۳ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

گزارش آخرین وضعیت شکایات مردمی به سامانه ملی ۱۹۰

تعداد کل تماس‌های پاسخ داده شده در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت بالغ بر ۴۵۴ تماس و تعداد کل شکایات ثبت شده ۹۵ شکایت بوده است. شکایت از عدم رعایت بهداشت دست در صدر جدول قرار گرفته و بیشترین مکان‌های مورد گزارش برای ثبت شکایات کووید مربوط به نانوایی‌ها، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا فروشی، بیمارستان و کلینیک‌ها و نیز آرایشگاه‌ها بوده است که با عنوان عدم استفاده کارکنان از ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری، عدم رعایت بهداشت دست کارکنان و عدم وجود تهویه مطلوب و مناسب گزارش شده است.

همچنین تعداد مشاوره و راهنمایی در خصوص بیماری کووید و واکسیناسیون ۵۹ مورد، بوده است.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان