بازدید 2742
۷
عین اللهی مطرح کرد؛

۹۹ درصد داروهای لازم در داخل کشور تولید می‌شوند

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه دارو، تشکل ها و صاحبان صنایع دارویی کشور، گفت: تولید دارو در داخل کشور باید حمایت و تقویت شود؛ زیرا ظرفیت تولید این کالا در کشور با وجود دانشمندان بزرگ، بیش از این است.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 10 April 2023

 

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، وزیر بهداشت، در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه دارو، تشکل ها و صاحبان صنایع دارویی کشور گفت: تولید دارو در داخل کشور باید حمایت و تقویت شود؛ زیرا ظرفیت تولید بیش از این است.

 بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه دارو با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید» و رضایتمندی ایشان از زحمات و خدمات خادمان سلامت، اظهار داشت: این موضوع تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند و باید بتوانیم این شعار را به نحو احسن اجرایی کنیم و سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی گفت: خوشبختانه در تمامی شاخص‌های حوزه سلامت به جز شاخص مصرف سیگار از کشورهای مدیترانه شرقی جلوتریم که با همکاری نمایندگان مجلس، مالیات سیگار هم به تصویب رسیده است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که ۱۳ درصد مرگ و میرها بر اثر مصرف سیگار رخ می‌دهد و باید به این موضوع توجه ویژه صورت گیرد.

عین اللهی اظهار داشت: در ۴۴ سال گذشته با وجود مشکلات بسیار و فراز و نشیب‌های گوناگون در شاخص‌های حوزه سلامت پیشرفت‌های چشمگیری داشته ایم که از آن جمله می‌توان به وجود ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، ۲۲ هزار عضو هیأت علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو اشاره کرد که بسیار ارزشمند و افتخار آفرین است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه نظام دارویی کشور تاریخ پر افتخاری دارد، اظهار داشت: این افتخارات توسط داروسازان ایرانی رقم خورده که نتیجه آن تولید ۹۹ درصدی نیازهای دارویی کشور در داخل است.

عین اللهی همچنین به سهم ۶۰ درصدی بخش خصوصی در حوزه تولید دارو اشاره و تاکید کرد: از همکاران سازمان غذا و دارو می‌خواهم که برای رفع مشکلات و موانع حوزه دارو، ارتباطات بیشتر و مؤثرتری با تولیدکنندگان دارو داشته باشند.

وزیر بهداشت درباره اولویت‌های مورد نظر در نظام دارویی کشور گفت: تولید دارو باید حمایت و تقویت شود زیرا ظرفیت تولید این کالا در کشور با وجود دانشمندان بزرگ، بیش از این است. همچنین نوسازی این صنعت باید با همکاری وزارت صمت مورد توجه قرار گیرد و تسهیلات گمرکی از جمله کاهش عوارض گمرکی و توزیع عادلانه دارو نیز اولویت یابد.

عین اللهی در ادامه به ظرفیت‌های صادرات دارو به دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: باید به صادرات در این حوزه توجه شود زیرا بسیاری از کشورهای منطقه خواهان داروهای ایرانی هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اقدام مهم دیگری که در وزارت بهداشت در حال پیگیری است، پوشش کامل دارویی توسط بیمه‌ها با هدف کاهش پرداختی از جیب مردم است.

عین اللهی در پایان به حوزه تجهیزات پزشکی نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شده اند و بسیاری از تجهیزات پزشکی موجود در بیمارستان‌ها تولید داخل کشورند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
دست این اقا رو بگیرید ببرید ۲ تا داروحونه خرید کنه....نمیشه که همیشه تو خیال پردازی زندگی کرد
مواد اولیه اش چطور ؟ خمیر کردن ومخلوط کردن مواد را که همه کشورها انجام می دهند و۹۹ درصد داروهای مورد نیازخود را تولید می کنند
حتی سرم شستشو
ماه رمضونه کمتر دروغ بگو. ۹۹ درصد؟
۹۹ درصد داروها در ایران بسته بندی میشود نه تولید ، فرق تولید و بسته بندی را نمیداند
یا پیغمبر ۹۹ درصد
بعله ...ولی مقدار دز دارو ها را کمتر میریزند یا انقدر بی کیفیت هستند که دردی را درمان نمیکنند .....خدا بگیرد جان کثیف هر انکه با جان وسلامت مردم بازی میکند...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر