با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم

اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ‎با نماد پی‌پاد بعنوان اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. جزییات این عرضه اولیه و به همه آنچه درباره این نماد باید بدانید در این مطلب پرداخته ایم.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 03 April 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز چهارشنبه مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ اولین عرضه اولیه بورس در سال ۱۴۰۲ عرضه سهام شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد ‎با نماد پی‌پاد خواهد بود. در این عرضه اولیه ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰  سهم به عموم عرضه خواهد شد.

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟  

پیش بینی نقدینگی مورد نیاز:

با فرض مشارکت کمتر از ۵۰۰ هزار کد، به هر کد معاملاتی، حداکثر ۵۰۰  سهم معادل ۲۷۵ هزار تومان تخصیص خواهد یافت.

 با فرض مشارکت ۱ میلیون کد، ۳۶۰  سهم معادل ۱۹۸.۰۰۰ تومان به هر کد تخصیص خواهد یافت.

 با فرض مشارکت ۱/۵ میلیون کد، ۲۴۰ سهم معادل ۱۳۲.۰۰۰ تومان به هر کد تخصیص خواهد یافت.

درصورتی که مبنای مشارک را مشارکت عرضه اولیه آخر یعنی وکغدیر در نظر بگیریم؛ نقدینگی مورد نیاز این عرضه اولیه به طور تقریبی ۱۲۹ هزار تومان خواهد بود.

درج نماد پی پاد

پرداخت الکترونیک پاسارگاد یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت است.

الکترونیک پاسارگاد، از زیر مجموعه‌های فناپ و سهامدار نهایی بانک پاسارگاد، در تیر ماه سال ۱۴۰۰ پذیرش و در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ با نماد “پی ­پاد” در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

این شرکت از ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ اقدام به انتشار اطلاعات خود در سامانه کدال کرده تا مقدمات شفاف سازی اطلاعات و عرضه سهام آن به عموم در بازار فراهم شود.

موضوع فعالیت 

شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد در حوزه ارائه خدمات و راه‌کار‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه‌های مربوط به پرداخت الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر موضوعات اصلی فعالیت خود نیز به موضوعات فرعی همچون خرید، فروش، واردات، صادرات و تولید ابزار و تجهیزات الکترونیک، شبکه، دستگاه‌های پرداخت و دریافت پولی و بانکی، تمامی اقلام مجاز بازرگانی و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های صنعتی و تجاری، انجام امور بازرگانی، سپرده‌‎گذاری و مشارکت در شرکت‌های ایرانی و خارجی می‌پردازد.
در کنار موضوعاتی که به آن‌ها اشاره شد، ارائه آموزش‌های حرفه‌ای در زمینه فعالیت شرکت و انجام عملیاتی و معاملات مجاز مالی، خدماتی و تجاری و تولیدی در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با فعالیت شرکت را نیز انجام می‌دهد.

انواع محصولات و خدمات

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟  

ترکیب سهامداران

 سهامدار عمده این مجموعه شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد (فناپ) است که با حدود ۷۳ درصد بیشترین سهم را در اختیار دارد، شرکت کاشفان نواندیش پارس و شرکت پیام‌آوران مدیریت ایرانیان هرکدام با ۱۳،۵ درصد دیگر سهامداران “پی پاد” هستند.

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟  

سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی پی پاد

سرمایه شرکت با ۹۸۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۸ مرحله افزایش سرمایه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و حدود هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی در آن مشغول به فعالیت هستند.

مشتریان عمده و رقبای داخلی و خارجی

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟  

رشد ۱۳۶ درصدی درآمد عملیاتی | بالاترین سود خالص به ازای هر سهم

رشد درآمد عملیاتی پی پاد در مقایسه با صنعت میانگین رشد سه ساله این شرکت در درآمد عملیاتی ۱۳۶% و رشد سود خالص پی پاد نیز %۱۴۳ را نشان می‌دهد و بالاترین سود خالص به ازای هر سهم (EPS) در صنعت پرداخت الکترونیک ۵۰% می‌باشد.

خلاصه وضعیت مالی ۳ دوره مالی اخیر شرکت

با اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ بیشتر آشنا شویم | پی پاد بخریم؟  
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل