بازدید 4357

آرژانتین جای اندونزی میزبان جام‌جهانی فوتبال جوانان

کد خبر: ۱۱۶۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 31 March 2023

به فاصله هشت هفته تا آغاز مسابقات جام جهانی زیر ۲۰ سال فوتبال در اندونزی، میزبانی این رقابت‌ها به دلیل واکنش تند افکار عمومی آن کشور نسبت به مشارکت اسرائیل در این مسابقات، از این کشور شرق آسیایی سلب شد.

به گزارش AP، فیفا گفته است اندونزی «به دلیل وضع موجود» از میزبانی این تورنمنت ۲۴ تیمی کنار گذاشته شده و توضیحات بیشتری در این باره ارائه نکرده است. این تصمیم در پی جلسه ریاست فدراسیون فوتبال اندونزی با جیانی اینفانتینو (رییس فیفا) در دوحه قطر اخذ شد. 

اسرائیل ژوئن سال گذشته میلادی به جام جهانی زیر ۲۰ سال راه یافت. اما حضور این کشور در مراسم قرعه کشی مسابقات که قرار است روز جمعه در بالی برگزار شود، با مخالفت‌های سیاسی همراه شد. اندونزی پر جمعیت‌ترین کشوری در جهان است که مسلمانان اکثریت ساکنان آن را تشکیل می‌دهند. این کشور که از حامیان فلسطین است، دارای روابط دیپلماتیک با اسرائیل نیست. 

حالا آرژانتین که به مسابقات پیش رو راه نیافته، گزینه اصلی فیفا برای برگزاری جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۲۳ است. در شرایطی که هنوز در این باره تصمیم‌گیری نشده است، اینفانتینو در روز پنجشنبه گفت که آرژانتین قادر است به جای اندونزی، از این رقابت میزبانی کند. او همچنین قول داده است که ظرف۲-۳ روز، میزبان جدید مسابقات معرفی خواهد شد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار