بازدید 16921
با سیصد و نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

افشای ارسال مخفیانه سلاح به اوکراین توسط کشور‌های عربی/ ۲۲۰ هزار نظامی روس در جنگ اوکراین کشته یا مجروح شده‌اند/ مانور نظامی و موشکی گسترده روسیه

سیصد و نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 29 March 2023

افشای ارسال مخفیانه سلاح به اوکراین توسط کشورهای عربی

بین الملل تابناک: سیصد و نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

220 هزار نظامی روس در جنگ اوکراین کشته یا مجروح شده‌اند
۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۰۱:۲۵

 «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه در مصاحبه با «اسکای نیوز» به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی مدعی شد که از ابتدای جنگ اوکراین تا کنون بیش از 220 هزار نظامی روس کشته یا مجروح شده‌اند.

اردوغان: خواستار صلح میان روسیه و اوکراین از طریق مذاکراتیم
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۲:۴۶

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که خواستار تحقق صلح بین روسیه و اوکراین از طریق مذاکرات و از نزدیک‌ترین زمان ممکن هستیم.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که صلح (در اوکراین) تضمین کننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه است.

وی این سخنان را در جریان کنفران مطبوعاتی مشترک با «کاتالین نوواک» همتای مجارستانی خود مطرح می‌کرد.

رئیس جمهور مجارستان نیز در این کنفرانس خبری گفت که این کشور از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: «توافق آتش بس باید در سریعترین زمان ممکن امضا شود و ما از تلاش‌های میانجی گرانه رئیس جمهور اردوغان در خصوص توافق غلات قدردانی می‌کنیم».

سوئیس معافیت تحریم برای روسیه را صادر کرد
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۲:۲۲

دولت سوئیس در بیانیه ای چهارشنبه شب اعلام کرد که شورای فدرال در رابطه با معافیت های بشردوستانه تنظیماتی را انجام داده است.

در بیانیه دولت سوئیس آمده است که پس از تصمیم گیری در سوم مارس (12 اسفند) برای تسهیل فعالیت های بشردوستانه در سوریه، شورای فدرال اکنون معافیت بشردوستانه ای را برای ارائه برخی خدمات به سازمان های روسی صادر کرده است.

به گفته دولت سوئیس، شورا فدرال همچنین در مواردی که این امر برای منافع کشور ضروری تشخیص داده شود، امکان صدور مجوز برای انتقال منابع اقتصادی به نهادهای تحریم شده در روسیه را نیز ارائه خواهد کرد.

اذعان پوتین به تاثیر تحریم ها بر اقتصاد روسیه
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۰:۵۶

رئیس‌جمهوری روسیه امروز چهارشنبه گفت، تحریم‌ها علیه مسکو ممکن است تأثیر منفی بر وضعیت اقتصاد روسیه در آینده داشته باشد، بنابراین باید روی مسائل تقاضای داخلی کار کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی با اعضای دولت گفت: محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده بر اقتصاد روسیه در میان مدت ممکن است واقعاً تأثیر منفی بر آن بگذارد. در این راستا باید از افزایش مستمر تقاضای داخلی اطمینان حاصل کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، روسیه و بلاروس «روابط ویژه و واقعا متحدی» دارند که در آن همکاری در علم و فناوری به طور سنتی جزء مهمی است.

روز سه‌شنبه، کنگره دانشمندان جوان بلاروس و روسیه که بیش از ۵۰۰ دانشمند از سازمان‌های تحقیقاتی و موسسات آموزش عالی را گرد هم می‌آورد، برای اولین بار در مینسک آغاز به کار کرد.

پوتین گفت: این نمادین است که این مجمع در آستانه روز وحدت مردم روسیه و بلاروس برگزار می‌شود؛ تعطیلات مشترک ما که مظهر پیوندهایی به قدمت چندین قرن دوستی برادرانه روس‌ها و بلاروس‌هاست و ارزش‌های معنوی، آنها را متحد می‌کند. روابط بین روسیه و بلاروس از ماهیتی خاص و واقعاً متحد برخوردار است. به طور سنتی، مؤلفه مهم آنها همکاری در علم و فناوری است.

رهبر روسیه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همکاری در حوزه علم و فناوری مثمر ثمر بوده است. تیم‌های علمی ترکیبی به طور مؤثر کار می‌کنند، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک توسعه‌یافته و مراکز دانشگاهی پیشرو به طور سیستماتیک تجربه حرفه‌ای خود را تبادل می‌کنند.

پوتین همچنین به اهمیت مشارکت دانشمندان جوان در یک مشارکت دوجانبه "سازنده" برای تقویت حاکمیت علمی و تکنولوژیکی وضعیت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد، زیرا این دانشمندان جوان هستند که برای دهه‌های آینده علم هر دو کشور را تعیین می‌کنند.

هشدار زلنسکی نسبت به تبعات شکست در «باخموت»
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۰:۵۵

رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داده است که شکست در نبرد باخموت، روسیه را قادر می‌سازد تا جلب حمایت بین‌المللی برای توافقی را آغاز کند که کشور او را ملزم به «سازش‌های غیر قابل قبول» می‌کند.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت اگر شهر باخموت در شرق پس از یک نبرد طولانی به دست نیروهای روسیه بیفتد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «این پیروزی را به غرب، به جامعه خود، به چین و به ایران عرضه خواهد کرد.»

او به آسوشیتدپرس گفت: «اگر او بوی خون حس کند، حس کند که ما ضعیف هستیم، همینطور فشار و فشار و فشار وارد می‌کند.»

زلنسکی هشدار داد که در این مرحله از جنگ، شکست در هر نقطه‌ای می‌تواند «دستاوردهای اوکراین را که به سختی به دست آمده‌اند» در معرض خطر قرار دهد.

او گفت: «ما نمی‌توانیم این گام‌ها را از دست بدهیم، زیرا جنگ مثل یک کیک است، تکه‌هایی از پیروزی‌های متعدد. پیروزی‌های کوچک، گام‌های کوچک.»

رئیس‌جمهوری اوکراین افزود: «جامعه ما احساس خستگی خواهد کرد. جامعه ما، مرا وادار به سازش با آنها خواهد کرد.»

برخی در ایالات متحده - از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق و نامزد سال ۲۰۲۴ آمریکا- این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا واشنگتن باید به ارائه میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین ادامه دهد یا خیر و زلنسکی نگران است که جنگ با تغییر نیروهای سیاسی در واشنگتن تحت تاثیر قرار گیرد.

او گفت: «ایالات متحده واقعا می‌داند که اگر از کمک به ما دست بردارد، ما پیروز نخواهیم شد.»

پاتروشف: رفتار غرب در اوکراین، عواقب فاجعه‌باری دارد
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۰:۵۴

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) به کشورهای غربی هشدار داد که رفتار آنها در جنگ اوکراین، عواقب فاجعه‌باری در پی خواهد داشت.

پاتروشف طی سخنرانی در همایش دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو، گفت: «روسیه با وجود حمایت نظامی فزاینده غرب از اوکراین به هدف خود خواهد رسید».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «مسکو به ضرورت جلوگیری از جنگ بین کشورهایی که دارای سلاح اتمی هستند، اعتقاد دارد».

این مقام ارشد امنیتی روس با بیان اینکه حدود ۵۰ کشور ائتلاف موسوم به «رامشتاین» در کنار اوکراین درگیر جنگ با روسیه هستند، افزود: «ما قادر خواهیم بود اوکراین را خلع سلاح کنیم و وحدت سرزمین‌های روسیه و امنیت مردم خود را تضمین کنیم».

 

آغاز رزمایش نظامی روسیه با حضور سه هزار نیرو و شلیک موشک «یارس»
۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۲۰:۵۳

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای راهبردی این کشور رزمایشی نظامی را آغاز کرده‌اند که شامل استفاده از سامانه موشک‌های بالستیک قاره پیمای «یارس» است.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، بیش از سه هزار پرسنل نظامی و حدود ۳۰۰ یگان تجهیزاتی در این رزمایش شرکت می‌کنند و رزمایش موشکی «یارس» در سه منطقه روسیه برگزار می‌شود. موشک «یارس» قابلیت حمل ۳ تا ۶ کلاهک هسته‌ای ویرانگر را تا مسافت ۱۰.۵ هزار کیلومتر دارد.

علاوه بر این، یگان موشکی با همکاری تشکیلات منطقه نظامی مرکزی و نیروی هوافضای روسیه، سامانه‌های موشکی را استتار کرده و با تجهیزات مدرن شناسایی هوایی از جمله پهپادهای مختلف دشمن فرضی مقابله خواهند کرد.

این خبر در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور یک فروند موشک کروز مافوق صوت ضد کشتی را در دریای ژاپن شلیک کرده است.

لازم به ذکر است که این تمرینات نظامی روسیه چند روز پس از آن برگزار می‌شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد کشورش سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در بلاروس مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مسکو تاکنون ۱۰ فروند هواپیما را به بلاروس منتقل کرده است که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی هستند.

افشای ارسال مخفیانه سلاح به اوکراین توسط کشورهای عربی

یک گزارش نشان می‌دهد، تعدادی از کشورها، به رغم بی‌طرفی رسمی‌شان، به‌ ویژه کشورهایی که با بخش صنایع نظامی در غرب سروکار دارند، غیرمستقیم از اوکراین حمایت نظامی می‌کنند.

گزارشی در وبسایت «اینتلیجنس آنلاین» نشان می‌دهد، تعدادی از کشورهای عضو ائتلاف با کشورهای غربی و ناتو مخفیانه مهمات و کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال می‌کنند.

در این گزارش آمده است، شمار بسیاری از این کشورها به رغم بی‌طرفی رسمی‌شان، به‌ ویژه کشورهایی که با بخش صنایع نظامی در غرب سروکار دارند، غیرمستقیم از اوکراین حمایت نظامی می‌کنند و مخفیانه انبارهای تسلیحات خود را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهند.

این وبسایت به صورت ویژه در مورد تامین موشک‌های فرانسوی کوتاه و میان برد "کروتال" و "میسترال" ​​و موشک‌های ضد زرهی فرانسوی "میلان" برای استفاده علیه روسیه تحقیق کرد.

استفاده گسترده اوکراین از موشک‌ها و خمپاره‌ها به ویژه پس از تقاضای فزاینده مهمات و تسلیحات بیشتر از سوی کی‌یف، انگیزه‌ای برای متحدانش شده است تا هرچه سریعتر تجهیزات نظامی مدرن پیدا کنند.

سکوت مقامات فرانسه

مقامات فرانسوی تاکنون در این مورد سکوت کرده‌اند و به نظر می‌رسد، مشارکت این کشورها در چارچوب توافقی در سطح کشورهای غربی و متحدان آنها صورت گرفته که بر اساس آن از این کشورهای شرکت کننده درخواست شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در پایتخت کشورهای مربوطه، گروهی از دولت‌های بی‌طرف، رسماً ذخایر نظامی خود را در اختیار کی‌یف گذاشته‌اند تا کمبودهای ناشی از کاهش ذخایر مهمات غربی را پس از گذشت بیش از یک سال درگیری در اوکراین جبران کنند.

بنا بر این اطلاعات، امارات، عربستان و قطر در این چارچوب، صدها سامانه موشکی ضدپهپادی «میسترال» را ارائه کردند که به لطف کشورهای واسطه که برای کی‌یف کار می‌کنند، به اوکراین تحویل داده شد.

کشورهای دیگری مانند فنلاند که رسماً از اوکراین حمایت می‌کنند، آشکارا به این کشور تسلیحات دادند. با این حال، کشورهایی مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس که با مسکو روابط دارند، ترجیح دادند محرمانه موشک‌های "میسترال" را به اوکراین بدهند.

چند روز پیش، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از اروپا خواست «تامین تسلیحات مدرن را تقویت کند، ارسال آن‌ها را تسریع بخشد و تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال کند.»

زلنسکی در سخنانی که نشان از ناامیدی استثنایی و صریح او داشت، گفت: «بر عهده بلوک متشکل از ۲۷ کشور است که اقداماتی را برای مهار روسیه پس از گذشت بیش از یک سال از جنگ با اوکراین انجام دهد.

وی افزود، این اتحادیه اروپاست که تصمیم‌گیری درباره تهیه تسلیحات دوربرد، جنگنده‌های مدرن و پیشبرد مذاکرات درباره اعطای عضویت اوکراین را به تعویق می‌اندازد.

جمهوری چک، حمایت نظامی به اوکراین را متوقف کرد

رئیس جمهوری چک اعلام کرد، کشورش به دلیل «کمبود در انبارهای نظامی» و «ناتوانی در تولید کافی مهمات»، به ویژه در پی کمبود نیرو «دیگر نمی‌تواند با تأمین سلاح به اوکراین کمک نظامی کند.»

وی افزود، جمهوری چک فرصت توسعه تولید در زمینه دفاع هوایی و مهمات را دارد؛ اما به دلیل کمبود نیروی کار با نرخ بیکاری فعلی که در این کشور بسیار پایین است، مشکل وجود دارد و این وضعیت مستلزم جذب کارگر از اوکراین است.

هفته گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده بسته کمک نظامی جدید این کشور به اوکراین را به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد.

بازدید رافائل گروسی از نیروگاه اتمی زاپوریژیا در اوکراین

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به همراه هیاتی از کارشناسان این آژانس، روز چهارشنبه به منظور بررسی وضعیت نیروگاه اتمی زاپوریژیا ، وارد محوطه این نیروگاه در اوکراین شد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، این دومین بازدید گروسی از این نیروگاه پس از آغاز جنگ اوکراین است که با هدف جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه هسته‌ای انجام می‌شود؛ مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۲ از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا دیدار کرد.

کرملین: مسیر دیپلماسی در مورد اوکراین بسته است

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد هدف مسکو از اجرای «عملیات ویژه نظامی در اوکراین»، تامین امنیت شهروندان روسیه بویژه در مناطق الحاقی جدید بود؛ اما متاسفانه به کارگیری ابزار دیپلماسی برای رسیدن به این اهداف غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران افزود: ما بارها تاکید کرده‌ایم راه‌های متفاوتی از جمله مسیر دیپلماسی برای رسیدن به اهداف مسکو وجود دارد؛ اما زمانی که این مسیر غیرممکن باشد ـ که متاسفانه در مورد اوکراین این گونه است ـ این اهداف از مسیر نظامی محقق خواهد شد.

وی درباره اهداف روسیه در جنگ اوکراین، مهمترین مساله برای مسکو را اطمینان از امنیت مردم روسیه در مناطق جدید و در کل این کشور عنوان کرد.

پسکوف ماه گذشته نیز گفته بود، در صورتی که کی‌یف الحاق چهار منطقه جدید به خاک روسیه را بپذیرد، مسکو آماده مذاکرات برای پایان دادن به جنگ  خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۲
نه دیگه فقط واسه ایران خار داره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
پوتین سرور تمام شجاع الدوله های دورانه. بعد از یکسال که تحت فشار افکار عمومی بالاخره به صد کیلومتری پشت جبهه رفت و خودرو سواری را رانندگی کرد کمربند نبست. بعدا در مصاحبه از او پرسیدند که چرا کمربند نبستی گفته در صورت وقوع جادثه بدون کمربند بهتر می توان از ماشین خارج شد و جان خود را حفظ کرد! انهم کلاه خود فضا نوردی اش و میز 9 متری در ایام کرونا. خدایی این پوتین ها هم خود و هم خانواده در تاریخ و دنیا همگی عشق قدرت و دنیا هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
لطفاً ادب و شعور داشته باشید
در تظاهرات امروز فرانسه مردم شعار نه پوتین نه زلنسکی دادن که خودش گویای اینه که صبر اروپاییا بدجور سر اومده هر چند در رسانه جوری وانمود می کنند که اعتراضات صرفا برای قانون جدید بازنشستگی است چون خیلی مانور دادن روی حمایت از اکراین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
خوبه که روسیه اروپا را می‌کوبد و ویران می‌سازد
عظیم ترین کشور اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده اما تا الان حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده است
ای کاش ایران به روسیه متجاوز پهباد نمیداد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
وقتی ناتو دورتادور کشور روسیه رو گرفته نباید از خودش دفاع کنه؟
تعجب بر انگیزه به روسیه میگی متجاوز....فک کن همین داعش دورتادور ایران رو میگرف،ببین ب ناموس من و خودت رحم میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
ایران برای کسب درآمد وقتی می تواند به کشورهای دیگر سلاح بفروشد چرا نفروشد؟من معتقدم به اوکراین هم باید سلاح صادر کنیم همانطور که به روسیه سلاح می فروشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
کسی که با اهداف کشورگشایی به کشور دیگر حمله میکنه بهش میگن متجاوز آقا محمد بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
،ایران زمان جنگ پهپاد نداده روس ها زرنگی کردن و در زمان مناسب ازش استفاده کردن. سلاح برای استفاده شدنه نه برای گذاشتن تو موزه. اروپا هم که دنبال فشار بود همین خط رو گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
بی بی سی رو مغزت بدجور تاثیر کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
که غربی ها قوی تر میشدن و تحریم هارو شدیدتر میکردن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
حرفی ندارم که روسیه خوب است یا بد
اما همین که با اروپای مرتد کافر نجس فاسد می‌جنگد عالی است
مگر قرار است همیشه ما مردم خاورمیانه بجنگیم و انان تماشا گر باشند یکبار هم انان با هم بجنگم و ما مردم خاورمیانه تماشا گر بیچاره حضرت پاپ همیشه برای ایجاد صلح در بین ما مردم خاورمیانه دعا می کرد الان باید یکنفر بنشیند و برای ایجاد صلح در بین فرزندان بازگوش او دعا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دو طرف ماجرا ارتودوکس هستند و با پاپ هیچ ارتباطی ندارند. قدیمترها دشمنش هم بودند.
از کشورهای عربی ارسال کننده سلاح به اوکراین جهت مالیدن پوزه پوتین به خاک سپاسگزاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
خون شهدای روسیه پای عربستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
جو نگیره . ارسالی در کار نیست و صرفا شیطنت غربیهاست . کمااینکه آمار کشته و زخمیهای روسیه هم فیک است . بعضیها اگر هزار بار به دنیا بیایند بمیرند و باز به دنیا بیایند باز هم نمی توانند به سطحی از دانایی برسند که دسیسه های غربیها را بفهمند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
آمریکا جز تحریم چیکارتون کرده انقدر غربگدا شدید؟
ننگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
آفرین پوتین
ان شاء الله حمله اتمی به انگلیس هم داشته باشه
هرچقدر در جنگ اوکراین کمتر دخالت داشته باشیم بنفع ایران است البته اگر واقعاً کمتر دخالت کرده باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
اولاً دیگه جنگ اوکراین نیست و میدان جنگ بین روسیه و کل اروپاست
ثانی اگر روسیه شکست خورد بعدش نوبت حمله به ایرانه
روسیه از خلع سلاح اوکراین حرف میزنه!! :)) اوکراین تازه داره مسلح میشه ، بجنگید و به اهدافتون برسید ، چون اهداف شما همون چیزی که غربی ها میخوان ، تلفات روس ها و از بین رفتن سلاح هاشون به همراه نابودی اقتصادش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
روسیه کثیفترین سربازان دنیا را دارد در انزلی و رشت شاهد بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
زلنسکی سلاح می گیره می فروشه به تروریستها. فکر کردی استفاده می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
مطمئن باش اگر روسیه شکست داشته باشه
حتی یک شهر هم در کل اروپا سالم باقی نخواهد ماند چون حمله اتمی 100 درصد است
بعد از عقب نشینی کامل روسیه همه اروپا و آمریکا تبدیل به خاکستر و زمین سوخته خواهد شد
روسیه الان گرگ باران دیده است مثل شوروی نیست که بعد
از شکست عقب نشینی داشته باشه و فقط ناظر باشه تا به کل نابود و تجزیه شود
وقتی خبرنگار از پوتین پرسید گفت چه زمانی احتمال حمله اتمی به اروپا یا آمریکا خواهد بود؟
گفت من به عنوان شهروند روس از شما می‌پرسم جهانی که در آن روسیه نباشد را می‌خواهیم چکار همه آن غربی ها بروند به جهنم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
پوتین حرف زیاد میزنه! غرب ننشسته پوتین بیاد بهش اتم بزنه ، یکی بزنه ده تا خورده ، یه کشور منزوی و از هم پاشیده ، بازم بهتر از یه چاله ی آبه ، در صورت حمله اتمی روسیه به غرب یه سوراخ از روسیه بیشتر نمی‌مونه!
دلقک وقتی عرصه جنگ ندارد شکست خودش را به همه دنیا ربط میدهد . اب تو لونه مورچه افتاده است
روسیه مثل اینکه امثال شریعتمداری ندارد که بگویید تحریم نعمت هست ش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
برعکس روسیه غربگدا نداره برای همین ارزش پولش هیچ تغییری نکرد چون غرب ذلیل ها برای حمله نکردن برای خرید پول دشمنشون
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
نه ارزش پولش تغییر نکرده!! :)) خودت و یه چشم پزشک نشون بده
دستش درد نکنه هر کس به اوکراین اسلحه میده
بی‌شک مصداق دفاع از مظلوم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
کم کردن تولید نفت جهت افزایش قیمت و راه دادن اولیگارش های روس به امارات نیز مصداق دفاع از ظالم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
مظلوم از نوع نیونازی. کی میشه یه سفر تشریف ببرید اروپا مورد حمله همین مظلومین قرار بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
دیکتاتوری جهانی آمریکا از کی تا حالا مظلوم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
چرا هیچ وقت از مردم مظلوم یمن و فلسطین و سوریه یادت نیومد؟ که بخاطر غرب به این مصیبت و جنگ ها گرفتار شدند
حال باید غربی ها تاوان پس دهند و به درک واصل شوند
در نهایت قادر متعال خداوند است که همه چیز را مشخص میکند بس
پوتین کم کم به غیر از تحریم ها به خیلی چیزای دیگه هم اذعان میکنه کم کم چوب تجاوزگریشو میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
حضور شما غربزده ها در بخش کامنتها ارتباط مستقیم با تیتر خبر دارد . اگر تیتر خبر به سمت روسها سنگینی کند ، اصلا صدایتان در نمی آید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
پوتین بدجور یه سری رو چزونده دمش گرم
خاک بر سر پوتین این همه زحمت کشید و خودشو تو اروپا جا انداخت بعد بخاطر توهمات فانتزیش خودشو توی تله اوکراین انداخت و کل اروپا و بازارشو از دست داد و همه رو دشمن خودش کرد این همه جون کندی که آخرش خودتو محدود به بلاروس کنی آخه بلاروسم شد کشور، آخه گیریم اوکراینم تصرف کردی بعدش چی اصن چی گیرت میاد همش توهم درباره ناتو اگه حتی یه ذره عقل تو کله پوتین بود گول نمیخورد و تو این مخمصه نمی افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
کاملا موافقم تا قبل از جنگ کلی سرمایه گزاری در اروپا کرده بود و تا حدی اروپا رو به سمت خودش کشیده بود تا آمریکا حتی قرار بود هواپیمای مسافربری با فرانسه بسازه وخیلی چیزهای دیگه که با این جنگ تمام آیندش رو نابود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
فانتزی و تو داری که اصلا نمیدونی بلاروس کجای نقشه قرار داره و افاضات می کنی
اراجیف غربی های درمانده در مورد تلفات روسیه را حدی نگیرید اینها همانهایی هستند که گردن ناپلئون و هیتلر را خرد کردند و آنها را به خاک مذلت کشیدند با اوکراین مزدور و اربابان غربی اش هم همان خواهند کرد پوزه انگلو ساکسون های غر بی و شرقی را هم به خاک خواهند مالید تا کلکسیون غربی کشی بعد فرنچوفون ها و جرمن ها تکمیل شود
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
رضا ساندیسی ساکن کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
اگر کمک آمریکا و اروپا نبود هیتلر گردن شوروی را شکسته بود !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
جدی نمی گیریم اینا اگر عقل داشتند که اینقدر جوگیر و بی وجدان نبودند
خدا کنه جنگ ادامه پیدا کنه چون باعث میشه برای مدتی نگاهه غرب از ایران برداشته بشه و این همه به ایران فشار نیارن ؛همین روسیه و پوتین با این سیاست بالای ده سال ایران رو خطر نشون دادن و غربی‌ها رو به جون ایرانی ها انداختن ولی غافل از اینکه چاه مکن بهره کسی اول خودت دوم کسی . حالا روسیه افتاده توی چاهی که برای ایران ساخته بود خدایا هزاران بار شکر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
۱۰۰۰ لایک
آقایون! وقتی از مسائل و سیاست جهانی سر در نمی آرید الکی فاز کارشناس بین المللی نگیرید و وقت خودتونو با این نظریات آبدوغ خیاری تلف نکنید . مسائل و اتفاقات دنیا را نباید از روی حب و بغض تحلیل کرد بلکه از روی فهم و بر اساس واقعیات باید نگاه کرد. خوب بنده وقتی از این مسائل سر در نمی آرم نظر هم نمی دهم خلاص.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
من هم نظرات را از نظر خودم میدم کاری به طرفین درگیر ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
کاش غربزده ها بفهمن. به خدا شوتن نه یه ذره خیلی
جناب پوتین اما بدانید مردم مستعمرات شما مانند کره شمالی و کوبا سالهاست دارند با تحریم نابود میشوند ولی شما اجازه هرگونه مذاکره و توافقی را با غرب از آنان سلب نموده اید
هر چند که از کشته شدن بچه ها در جنگ روسیه و اکراین ناراحتم اما دوست دارم جنگشون سال ها طول بکشه تا غربی ها یه مدت کاری به کار ما مردم بدبخت خاورمیانه نداشته باشند. عادت کرده بودند ما رو بندازند به جون هم بشینن اونور حالش رو ببرن بعد هم مثلا ما رو ارشاد کنند. انگلا مرکل در مورد جنگ هابی خاورمیانه گفته بود که هر دو طرف جنگ میگن الله اکبر بعد همو می کشن. الان هر دو طرف جنگ میگن به نام پدر پسر روح القدس و زارپ بمب رو میریزن سر همدیگه.
زلنسکی مهره سوخته غربی است دیگر جایگاهی در سیاست ندارد بزودی حذف خواهد شد که زمزمه ان از ترامپ نشئت گرفته.
17 هزار نفر روسی فقط کشته شدند اون امار اکراین هستش!
کمک های غرب هم حدودی دارد بعد از پایان کمک های مالی نظامی ببنید واکنش اوکراین چی است
تمام این حرفها به کنار اصل مطلب اینه که پیروزی روسیه در این جنگ یعنی پیروزی زورگویی و زورگویان و شکست روسیه به منزله شکست قلدرها و زورگوها است .
این آمار چرت و پرت کشته های روسیه رو از کجا در آوردی آقای کارشناس
انشالله امام زمان عج ظهور میکنه همه چیزو درست میکنه
آدم طمع کارهمیشه براش بدمیشه..همه دنیا اسم روسیه راابرقدرت وپوتین رادرجه یک میدونستن..هرچی دلش میخواست درباره هرکشوری وتو میکرد ووووالان چی شود ه نه کسی اسمی ازروسیه میاره تو قدرت ونه کسی ازش اسلحه میخره نه نفت وووووانسانهاشم دارن میمیرن موشک دونه ای چندمیلیون دلار داره میزنه توبیابون داستان زیاد چه ضررهای کرد تواین جنگ شاید چندهزار صفحه بشه بنویسی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل