بازدید 13436
۵

بی ۵۸، بمب‌افکن قدرتمند آمریکایی با نقطه ضعفی بزرگ

بمب‌افکن بی‌ ۵۸ هاسلر با موتورهای غول‌آسا که به شوخی می‌گفتند در حداکثر قدرت ممکن است بال را از جا بکند، شاهکاری در عرصه مهندسی بود که خیلی زود به بایگانی سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳ 29 March 2023

 

به گزارش تابناک از خبرآنلاین، هاسلر به عنوان جانشین مستقیم بمب‌افکن بی ۴۷ استراتوجت به عنوان یک بمب‌افکن متوسط به خدمت درآمد تا تهدیدی برای پایگاه‌های خارج از کشور اتحاد جماهیر شوروی باشد.

پرواز با هاسلر کابوسی برای خلبانان نیروی هوایی آمریکا بود. بمب‌افکن افسارگسیخته و رام نشدنی که اغلب خلبان‌ها را در فرود و برخاست دچار مشکل می‌کرد. سیستم‌های کنترلی پیشرفته و البته پیچیده آن نیز بسیار کار را برای هدایت‌گر دشوار می‌کرد. همه‌ این موارد را باید به هزینه و تخصص بالا برای تعمیر و نگهداری آن اضافه کرد.

این مشکلات باعث شد که از ۱۱۶ فروند هاسلر نیروی هوایی آمریکا ۲۶ فروند در سوانح گوناگون از میان بروند تا نرخ تلفات ۲۲.۴ درصدی را برای این ناوگان ثبت شود. برخی به شوخی می‌گفتند که اگر نیروی هوایی بی ۵۸ را از خدمت خارج نمی‌کرد کل ناوگان در حوادث گوناگون نابود می‌شد.

بی ۵۸، بمب‌افکن قدرتمند آمریکایی با نقطه ضعفی بزرگ

دستور بازنشستگی بمب‌افکن بی ۵۸ سال ۱۹۶۵ صادر شد و این هواپیما تا سال ۱۹۷۰ به طور کامل از نیروی هوایی کنار گذاشته شد و وظیفه‌اش به بمب‌افکن بی ۵۲ سپرده شد که پس از دهه‌ها هنوز هم پرواز می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
همیچن چیزی باید بدون سرنشن کنن
بمب افکن ..
چه توضیح کاملی برای یک هواپیمای از رده خارج!
از عکسش معلومه اشغاله...ولی ماباید با آمریکا وکل دنیا خیلی خیلی زود آشتی کنیم ...لطفأ وزیر امور خارجه و باقری مذاکر کنند هسته ای را هر چه زود تر همین امروز عوض کنیم. جواد ظریف را به بازار بیاوریم...تا در مقابل باکو وترکیه وفقیران آلبانی بایستیم
هر چقدر آمریکا سلاح هاش ضعف داشته باشه از دیدگاه بایدن تمام کشورها یک درصد آمریکا قدرت ندارند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان