پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲

علی رغم آغاز منفی معاملات، روند رو به رشد بازار سرمایه امروز هم متوقف نشد و شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی را به ثبت رساند. از اواسط معاملات تقاضا در بازار افزایش یافت و اکثر نماد‌های بازار از محدوده‌های منفی به مثبت حرکت کردند. فردا بازار چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۱۶۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 27 March 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بازار سهام بار دیگر توانست در سومین روز کاری از سال جدید بازدهی مثبتی را در نماگرهای خود به ثبت برساند. شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری پس از یک رفت و برگشت از منفی به مثبت توانست بازدهی ۰.۵۲ درصدی را به ثبت برساند و خود را در بالای کانال ۲ میلیون واحدی حفظ کند. از سمتی اما امروز را می‌توان روز کوچکترهای بورس نامید زیرا نمادهای حاضر در گروه‌های کوچکتر بازار توانستند عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند و شاخص هم‌وزن را با یک افزایش ۰.۹۷ درصدی همراه کنند.

 ارزش معاملات خرد سهام طی بازار امروز به عدد ۱۰۶۰۹ میلیارد تومان رسید و شاهد ورود پول ۱۷۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

قرعه صعود به نام کوچک‌های بورس

در گزارش پیش بینی بورس امروز نیز عنوان شده بود که به نظر می‌رسد این روزها پول در بورس تهران بین صنایع مختلف به دلیل شرایط خاصی که هر صنعت دارد، در چرخش است. بازار سهام طی روزهای گذشته اغلب با روند صعودی گروه‌های بزرگی همچون فلزات اساسی، پالایشی‌ها و... همراه بود و به صورت روزانه یک صنعت به رشد شاخص کل کمک می‌کرد. امروز اما در صنایع بزرگ اگرچه معاملات سرخی را شاهد نبودیم اما گروه‌های کوچکتر همچون خودرویی، بانکی، انبوه‌سازی، غذایی، زراعت، دارویی و... توانستند روز بهتری را پشت سر بگذارند و بازدهی مثبتی را به سهامداران خود ارائه دهند.

فارغ از بحث چرخش پول در بین صنایع، انتشار گزارش‌های ماهانه اسفند نیز در روند معاملاتی بورس امروز تاثیرگذار بودند و از آنجا که در اواخر سال گذشته به دلیل کاهش قیمت در بازارهای جهانی و همچنین سیاست ارز ۲۸۵۰۰ تومانی نیما، شرکت‌های بزرگ بازار با چالش مهمی مواجه بودند، شاهد عملکرد بهتری در صنایع و شرکت‌های کوچک هستیم که همین موضوع به تشدید تقاضا برای این نمادها دامن زده است. از این رو می‌توان انتظار داشت که برای چند روز آینده نیز شرکت‌هایی که عملکرد بهتری از وضعیت عملیاتی خود گزارش کرده‌اند، مورد توجه اهالی بازار سرمایه قرار گیرند. این موضوع اما با شروع سال جدید و کاهش اثر سیاست تثبیت نرخ ارز نیما می‌تواند با بهبود شرایط برای بزرگان در گزاش‌های بعدی همراه شود. در این بین البته از شرایط نامشخص بازارهای جهانی و تاثیر آن بر شرکت‌های کامودیتی‌محور نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

پیش بینی بورس فردا

اگر به روند روزانه شاخص کل بورس و همچنین ارزش و تعداد صف‌های خرید و فروش نگاهی بیاندازیم، به طور مشخصی پیداست که پس از عرضه‌های ابتدای بازار، قدرت تقاضا به خوبی توانسته است عرضه‌ها را پوشش دهد و متغیرها را به سمت مسیر صعودی هدایت کند. از این رو می‌توان اینگونه پیش بینی کرد که با توجه به تداوم تقاضا و عدم افت قدرت آن تا انتهای معاملات، بورس فردا نیز بتواند به مسیر صعودی خود با تمرکز بر شرکت‌هایی که گزارش ماهانه قابل قبولی داشته‌اند، ادامه دهد./فردای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان