بازدید 8570

مسکن ملی در مرز یک میلیون واحد

طی حدود یک سال و نیم گذشته پروژه نهضت ملی مسکن روند تدریجی رشد را سپری کرده و در حال حاضر حدود ۹۰۰ هزار متقاضی موثر در این طرح افتتاح حساب کرده و بیش از نیم میلیون واحد به مرحله ساخت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱ 27 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طرح نهضت ملی مسکن که از مهرماه ۱۴۰۰ و حدود دو ماه پس از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن به مرحله اجرا رسید در حال حاضر در بخشهایی به نازک کاری، در مواردی به پیشرفت ۴۰ تا ۹۰ درصد و در بخشهایی به مرحله فونداسیون رسیده است.

هدف دولت سیزدهم آن است که تولید مسکن در کشور را از طریق طرحهای دولتی و بخش خصوصی به سالیانه یک میلیون واحد برساند. با توجه به زمان‌بر بودن پروژه‌های مسکونی قرار است چهار میلیون واحد طی چهار سال اجرا شود.

 

طرح نهضت ملی مسکن که با اقدام ملی و مسکن مهر پیوند خورده طی حدود یک سال و نیم گذشته فراز و نشیبهایی را سپری کرده است. این پروژه درگیر چالشهایی بوده که شاید مهمترین آن کمبود منابع مالی باشد. قرار است این طرح از طریق تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان اجرا شود. در سال اول ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای پروژه نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شد. این در حالی است که بانکها در ۱۸ ماه گذشته منابع چندانی به این طرح اختصاص ندادند و متقاضیان از توانایی کافی برخوردار نبودند؛ به طوری که از ۳.۶ میلیون متقاضی تایید صلاحیت شده تا کنون ۸۹۴ هزار نفر اقدام به افتتاح حساب کرده و ۵۱۰ هزار نفر مبالغی بین ۳۰ تا بیش از ۴۰ میلیون تومان آورده واریز کرده‌اند.

با همه مشکلاتی که سپری شد متقاضیان، کارشناسان و مسئولان امیدوارند در سال ۱۴۰۲ پروژه نهضت ملی مسکن روی غلتک بیفتد؛ چرا که بخشی از چالشها مثل پای کار آمدن بانکها برای تامین اعتبارات برطرف شده است. همچنین راهکارهای دیگری مثل تهاتر نفت با پروژه های مسکونی یا استفاده از منابع مالی انبوه‌سازان برای تسریع در اجرای طرحها پیش‌بینی شده است.

طبق آماری که ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ ارایه شد تاکنون حدود ۸۹۴ هزار و ۱۶۸ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کرده و حدود ۵۱۰ هزار نفر بیش از ۳۰ میلیون تومان واریز داشته‌اند. همین تعداد (۵۱۰ هزار واحد) نیز به مرحله ساخت رسیده و برای ۲.۴ میلیون واحد مسکونی، زمین تامین شده است. اگر متقاضیان جدیت بیشتری در تامین آورده نشان دهند پروژه نهضت ملی مسکن می تواند در سال ۱۴۰۲ از مرز یک میلیون واحد عبور کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
فقط حرف
مسکن مهر که در بدترین محل ها و اغلب با کیفیت پایین در هر شهر ساخته شد و اغلب انها تا سالها بدون استفاده و خالی از سکنه بود و متاسفانه همانها در زمان احمدنژاد فقط 30 درصد تکمیل شد و هفتاد درصد تکمیل ان گردن روحانی افتاد که تقریبا با وجود خزانه خالی تحریم ترامپ و کرونا تکمیل شد امیدواریم این نهضت مسکن مثل مهر بد کیفیت و بد محل نباشه تا قابل استفاده باشه و گردن دولت بعدی نیفته و سرمایه مملکت بهدر نرود
با ارماتور کیلویی ۲۸ هزار یک عدد انها هم ساخته نخواهد شد
زمین به مردم‌بدهند مردم‌خودشون ساخت کنند هم کم هزینه تره هم با کیفیت تره
اینهمه دروغ می گوید این هم نترسید ساخت تا مرز سه میلیون مسکن را بیان کنید
چرا دروغ میگید؟؟؟تیرماه سال گذشته واجد شرایط شناخته شدم،گفتند برو خبرت میکنیم،هنوز دارند خبر میکنن!!
مستاجر با حقوق ۶ تومان نه می‌تونه ۴۰ تومان آورده داشته باشه و نه می‌تونه بعد تنفس قسط آنچنانی رو پرداخت کنه . هزینه زندگی ، اجاره ، برق و آب و گاز ، اجازه نخواهد داد .
واقعا چه اتفاقی افتاده که قرار امسال یک میلیون خانه ساخته شود
به مرحله ساخت رسیده است؟ یعی چه؟
باید برای کارمندان بدون مسکن هم یک فکری شود !!!!!!!!!!!!!
این وعده هم مثل کنترل قیمت دلار و و بهبود بورس هستش فقط اونا رو مردم میبینن ولی این برای مردم قابل روئیت نیست و هر چی آمار دلشون بخواد منتشر میکنن!!!!
بدبخت احمدی نژاد زمین بدون آورده تحویل مردم های بدبخت داد با وام ۴درصد بروید از احمدی نژاد الگو بگيريد و مردم و نابود نکنيد به‌ فکر منافع خودتان هستید نه مردم بدبخت
مگه رئیسی قول نداده بود که یک میلیون واحد تو سال می ساره ؟؟؟ چی شد بعد از 1.5 سال تازه رسیده به 500 هزار در مرحله اجرا ؟؟؟؟
یه مشت آمار دروغ میدین خودتون هم کیف میکنین؟
هي اخبار كذب به خورد اين مردم نديد ! . الان نزديك دو ساله كه اين پروژه مسكن ملي را آغاز كرديد و من از همون اول ( بعد از اينكه گفتيد واجد شرايذ هستم ) پولم را واريز كردم . اما هنوز مشخص نكرديد كه حتي كجا قرار هست براي ما مسكن ملي بسازيد ! . فقط علاقمند هستيد كه تبليغ بكنيد و همه چي را گل و بلبلي نشون بديد
اعتبارملی را حفظ کردند؟
اولن ماکه چیزی نمیبینیم دوم این همه پولی ک میخوان یدعفه بگن نمیدیم خیلی بهتره
اردیبهشت سال قبل تایید صلاحیت شدم و همچنان منتظر پیامک واریزم.!!!
فقط احمدی نژاد می‌تونه مشکل مسکن رو حل کنه.......لطفاً از آن بزرگ مرد مشورت بگیرید ....تمام
مکرو ومکرالله والله خیر الماکرین
کار به عمل بر آید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر