بازدید 29356
سه هزار و سیصد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

اولیانوف: احتمال احیای برجام بسیار کم است / بیش از ۵۰ درصد برنج سال گذشته فروش نرفته است / خرازی: سفر‌های من و شمخانی را ناهماهنگ با وزارت خارجه تلقی نکنید / مصر به گردشگران ایرانی ویزا می‌دهد / علاقه ایرانی‌ها به خرید خانه زلزله‌زدگان ترکیه

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: فائزه هاشمی به مرخصی آمد/ خرید دلار با کارت ملی آب رفت / درخواست رئیس جمهور از مجلس: بگذارید دولت کم‌هزینه اداره شود / آخرین اصلاحات آیین‌نامه «مولدسازی دارایی‌های دولت» تصویب شد / دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای سعودی و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱ 27 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

دادستان یزد ادعای «آمر به معروف» را رد کرد
معاون دادستان یزد گفت: پس از بحث و جدل میان چند تن از آمرین به معروف با اعضای یک خانواده، خانمی که اصطلاحا آمر به معروف بود، به سمت یکی از آقایان که به فیلمبرداری این خانم معترض بوده، حمله‌ور می‌شود و درگیری متقابلی رخ می‌دهد. محمد نعیمی‌نژاد معاون دادستان یزد درباره انتشار خبری مبنی بر ضرب و شتم آمران به معروف در باغ دولت آباد یزد، ضمن رد این ادعا، گفت: متاسفانه روایت ناقص و مصادره به مطلوب از سوی یکی از عزیزان صورت گرفت. حسب بررسی‌هایی که با قاضی کشیک و قاضی پرونده انجام دادیم، هیچ گونه ضرب و جرحی نسبت به همسر شهید قاسم سامیه‌زرگر انجام نشده بود. او که در یک گفت‌وگوی ویدئویی صحبت می‌کرد، افزود: پس از بحث و جدل میان چند نفر از آمرین به معروف با اعضای یک خانواده، خانمی که اصطلاحا آمر به معروف بود، به سمت یکی از آقایان که به فیلمبرداری این خانم معترض بوده، حمله‌ور می‌شود و درگیری متقابلی رخ می‌دهد. معاون دادستان یزد ادامه داد: هرچند دادگستری مطابق قانون از آمرین به معروف حمایت می کند لیکن در این قضیه بی‌تدبیری مشهود است و مراتب قانونی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشده است. این مقام قضایی تاکید کرد: طبق قانون صرفا مرحله زبانی و نوشتاری امر به معروف و نهی از منکر با آحاد مردم است و مرتبه عملی آن تنها وظیفه حاکمیت است. وبسایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در خبری مدعی شده بود که در پی تذکر «لسانی» یکی از آمران به معروف نسبت به یکی از بازدیدکنندگان از باغ دولت‌آباد یزد، فرد تذکرگیرنده با آمر به معروف درگیر شده که از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

مصر به گردشگران ایرانی ویزا می‌دهد
وزیر گردشگری مصر از صدور روادید برای گردشگران ایرانی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری مصراوی، احمد عیسی ، وزیر گردشگری مصر امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری که در مقر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، اعلام کرد که قاهره در راستای جذب گردشگر، تسهیلات جدیدی برای کسانی که خواهان سفر به مصر هستند می دهد. وی گفت که کشورش به شهروندان چین، هند، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ایران، مراکش و الجزایر ویزای گردشگری و تسهیلات دیگر می‌دهد. وزیر گردشگری مصر تاکید کرد که شهروندان ایرانی تنها از طریق شرکت های گردشگری می توانند وارد مصر شوند و در حال حاضر تنها می توانند به جنوب سینا سفر کنند.

آذری جهرمی: دیه ۹۰۰ میلیون، جریمه بی‌حجابی ۳ میلیارد؟
آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود با انتقاد از طرح جدید مجلس درباره حجاب نوشت: مطابق کدام فقه، ديه ۹۰۰ میلیون تومان و جریمه بی حجابی می تواند ۳ میلیارد تومان باشد؟ وی در این باره نوشت: نمی دانم این طرح برخی از نمایندگان مجلس که برای حجاب مطرح شده چقدر صحت دارد؛ اگر صحت دارد باید از طراحان پرسید که مطابق کدام فقه، ديه ۹۰۰ میلیون تومان و جریمه بی حجابی می تواند ۳ میلیارد تومان باشد؟ گفتنی است که حسین جلالی نماینده مجلس دیروز جزئیات جدیدی از جرایم مالی در طرح عفاف و حجاب را اعلام کرد و گفت: در این طرح مواجهه کاملاً هوشمند است و هیچ تقابل فیزیکی وجود ندارد. جرایم مالی آن از ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیارد تومان است. ابطال گواهینامه رانندگی، ابطال پاسپورت، در سلبریتی‌ها و کسانی که کانال و وبگاه و عضو بالا دارند ممنوعیت استفاده از اینترنت دیده شده است.

دادستانی قم: عاملان حمله به خانم محجبه در یکی از بوستان‌های قم بازداشت شدند
دادستانی قم اعلام کرد: در پی انتشار فیلمی مبنی بر ضرب و شتم و هتک حرمت یک بانوی محجبه توسط عده‌ای از خانم‌های بدپوشش در یکی از بوستان های قم، پرونده قضایی برای متهمان تشکیل و متهمان با دستور قضایی بازداشت شدند. روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قم اعلام کرد: نوزدهم اسفندماه سال گذشته تعدادی از خانم‌های بدپوشش با خانم محجبه‌ای که همراه دو دختر خود در بوستان حضور داشته درگیر شده و در پی آن، خانم محجبه و دو دختر همراه ایشان مورد اهانت و ضرب و شتم قرار می گیرند. به محض وصول شکایت به دادستانی، اقدامات لازم جهت شناسایی و دستگیری متهمان انجام و تعدادی از متهمان پس از شناسایی با دستور قضایی بازداشت شدند، تحقیقات جهت شناسایی و مجازات تمامی متهمان تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

علاقه ایرانی‌ها به خرید خانه زلزله‌زدگان ترکیه
تعداد خانه‌های خریداری‌ شده در ترکیه از سوی ایرانی‌ها نشان می‌دهد، با دلار حدود ۴۲ هزار تومانی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان ارز از کشور خارج شده است. در حالی‌‎ که با زلزله مهیب ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) در ترکیه تصور می‌شد، جریان سرمایه‌گذاری خارجی تا مدتی به بخش املاک این کشور ورود نشود یا مقدار آن کاهش یابد، اما براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه، ایرانی‌ در ماه فوریه تعداد ۴۴۶ فقره و در ماه ژانویه نیز ۵۲۶ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند. به‌ عبارتی شهروندان کشورمان در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ تعداد ۹۷۲ ملک در ترکیه خریده‌اند که ارزش ریالی آن با دلار حدود ۴۲ هزار تومانی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. طبق آمارهای ترکیه، ایرانی‌ها در خرید ملک پس از روس‌ها رتبه دوم را از آن خود کرده و با عراق که در رتبه سوم است، فاصله قابل‌توجهی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: کسی که ولایت را قبول ندارد، نمی‌تواند بگوید قرآن را قبول دارد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد ایمان و علم برای او احیاگر نیست و حق جهاد هم ندارد و نمی تواند بگوید قرآن را قبول دارد. ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 59 سوره انعام اظهار کرد: این آیه می‌فرماید همه علوم در قرآن جمع شده است، بنابراین قرآن نیز ما را زنده خواهد کرد، اما روایت می‌گوید چیزی که ما را زنده می‌کند ولایت است. وی با تأکید بر اهمیت ولایت در زنده شدن انسان، عنوان کرد: اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد ایمان و علم برای او احیاگر نیست و حق جهاد هم ندارد و نمی تواند بگوید قرآن را قبول دارد، در حالی که ولایت را که در قرآن به آن تصریح شده نمی‌پذیرد، لذا ولایت موجب احیای ما خواهد شد.

احمد خاتمی: حجاب آقایان این است که لباسی با آرم و علامت بیگانه نپوشند
سید احمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه "زَکاةُ القُدرَةِ الإنصافُ" زکات قدرت انصاف است، بیان کرد: آدم‌ها سه دسته هستند؛ بعضی متملق هستند و مولا علی علیه السلام می‌فرماید "تملق درد بی درمان است." نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی به همه چیز بدبینانه نگاه می‌کنند و خوبی‌ها را نمی‌بینند، ادامه داد: دسته سوم افرادی هستند که منصف هستند؛ یعنی هم خوبی‌ها را می‌بینند و هم بدی‌ها را و باید سعی کنیم که این‌گونه باشیم. وی با اشاره به اینکه حضرت علی علیه السلام می‌فرماید "زکاةُ الجَمالِ، العَفافُ" زکات زیبایی پاکدامنی است و مخاطب مستقیم آن دخترها و پسرهای جوان هستند، افزود: عفاف اختصاصی به بانوان ندارد و هم بانوان و هم آقایان را شامل می‌شود. خاتمی با بیان اینکه بانوان باید از حجاب به عنوان یک نعمت استفاده کنند و حجاب آقایان این است که لباسی که با آرم و علامت بیگانه و لباس تنگ نپوشند که خلاف عفاف است، گفت: زکات جمال و زیبایی که خداوند به انسان داده این است که عفت و پاکدامنی را در جامعه گسترده کنید.

اعلام مقصد نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۲
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت، نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور در سال جدید به استان خوزستان و پس از ماه رمضان خواهد بود و دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستورکار در این استان است. محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز یکشنبه (۶ فروردین ماه) در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به صورت تلفنی به خواسته‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات مردم از سراسر ایران پاسخ گفت. وی سپس در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برنامه سفر‌های استانی رئیس جمهور در سال جدید، توضیح داد: سفر‌های استانی رئیس جمهور از برنامه‌های مهم و پرافتخار دولت است که راه میانبر ارتباط با مردم بوده و گره‌های بزرگی از زندگی آن‌ها در این سفر‌ها باز شده است که امسال هم با تأکید رئیس جمهور ادامه خواهد داشت. منصوری ادامه داد: نخستین سفر رئیس‌جمهور در سال جدید به استان خوزستان و پس از ماه رمضان خواهد بود و دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستورکار در این استان است. /فارس


دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای سعودی
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) ششم فروردین ماه در تماس تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، درباره آخرین وضعیت توافق بین دو کشور و همچنین نشست وزرای خارجه ایران و عربستان گفت‌وگو کرد. این دومین گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه دو‌کشور در چند روز اخیر است. در این گفت‌وگوی تلفنی طرفین در خصوص نشست مشترک فیمابین در ماه مبارک رمضان بحث و تبادل نظر کردند. در این تماس تلفنی همچنین مسیر سازنده روابط ایران و عربستان مورد توجه وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت. /فارس


«رویداد ۲۴» رفع توقیف شد
فرهاد فرزاد، سردبیر پایگاه خبری «رویداد۲۴» از رفع فیلتر این سایت خبر داد. وی در توئیترش نوشت: «رویداد ۲۴ رفع فیلتر شد. خود نهاد نامعلوم فیلتر کرد و خود «نهاد نامعلوم پشت پرده» که حتی حاضر نشد بگه کیه و مسئولیت بپذیره، اعلام کرد یا از این به بعد مطلب انتقادی منتشر نمی‌کنید تا بتونید فعالیت کنید یا کلا توقیف می‌شید. این پیش‌شرط رفع فیلترینگ «رویداد۲۴» بود.»


خرازی: سفر‌های من و شمخانی را ناهماهنگ با وزارت خارجه تلقی نکنید
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر «هماهنگی کامل» پیشبرد روابط خارجی کشور در حوزه‌های امنیتی، راهبردی و اجرایی، شرایط حاکم بر منطقه را نشانی از «موفقیت سیاست خارجی ایران» توصیف کرد. سید کمال خرازی پس از بازگشت از سفر به دمشق و لبنان گفت: این سفر که با هماهنگی وزارت امور خارجه به منظور برداشت‌های راهبردی از وضعیت این دو کشور انجام گرفت، میزان تاثیرگذاری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را بر منطقه نشان می‌داد. وی تاکید کرد: حضور مجدد سفرای کشور‌های عربی در دمشق نشان‌دهنده بازگشت ثبات به سوریه پس از جنگ ویرانگری است که از خارج مدیریت می‌شد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین با اشاره به ارزیابی سفرش به بیروت تصریح کرد: در لبنان نیز حزب الله به قدرتی تبدیل شده است که موجب شده رژیم صهیونیستی جرئت تجاوز به لبنان را از دست بدهد. خرازی تاکید کرد: این شرایط موفقیت سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد. /ایسنا


آخرین اصلاحات آیین‌نامه «مولدسازی دارایی‌های دولت» تصویب شد
اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا آخرین اصلاحات آیین‌نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت را بررسی و تصویب کردند. هشتاد و سومین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای و سایر اعضا شامگاه یکشنبه برگزار شد. در این جلسه، آخرین اصلاحات آیین‌نامه اجرایی طرح مولدسازی دارایی‌های دولت مطرح شد و به تصویب رسید. همچنین اعضا، آخرین وضعیت تعیین تکلیف تعدادی از موسسات اعتباری از سوی بانک مرکزی را بررسی و مقرر کردند بانک مرکزی با توجه به ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی، اقدامات لازم را جهت تعیین تکلیف این موسسات اعتباری به عمل آورد. /ایرنا


اولیانوف: احتمال احیای برجام بسیار کم است
رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها فقدان اراده از سوی تروئیکا و آمریکا برای تکمیل روند گفت‌وگو‌های وین را اصلی‌ترین مانع دست‌یابی به توافق نهایی برای ازسرگیری اجرای برجام توصیف و تصریح کرد، طرف‌های غربی تمایل خود را به جمع‌بندی مذاکرات از دست داده‌اند. میخائیل اولیانوف سفیر ونماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در گفت‌وگو با روزنامه ایزوستیا روسیه اظهار داشت: مذاکرات وین همچنان در بن بست است، اما طرف‌های غربی از اعلام «مرگ» آن خودداری می‌کنند. به نظر می‌رسد که شانس تکمیل روند مذاکرات همچنان وجود دارد، اما احتمال آن بسیار کم است. وی تصریح کرد: ازسرگیری این روند در درجه اول با مخالفت ایالات متحده و همچنین «E۳» متشکل از فرانسه، آلمان و بریتانیا مواجه است که ظاهراً تمایل خود را برای ازسرگیری اجرای توافق هسته‌ای از دست داده اند. این دیپلمات روس در ادامه توضیح داد: به طور رسمی، پیش‌نویسی روی میز مذاکره است که بازگشت تدریجی ایران به اجرای تعهداتش ذیل برجام و لغو تحریم‌های غیرقانونی فراسرزمینی آمریکا علیه ایران را فراهم می‌کند. این پیش‌نویس نتیجه مذاکرات فشرده و طولانی در وین با مشارکت روسیه، ایران، چین، تروئیکا، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپاست که به عنوان هماهنگ کننده عمل کرد.


فائزه هاشمی به مرخصی آمد
فائزه هاشمی در تعطیلات نوروز پس از چند ماه زندان به مرخصی آمد. چندی پیش محمدحسین آقاسی، وکیل فائزه هاشمی اعلام کرد که رای ۵ سال زندان و ممنوع الخروجی فائزه هاشمی ظرف سه روز در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد. همچنین خانواده او در رنجنامه‌ای نوشته بودند که شاید بتوان با آزادی زنان دربند سیاسی از جمله خواهرمان فائزه، مرهمی بر زخم‌ها و درد‌ها گذاشت، مادران وفرزندان و همسرانی چشم انتظار این زنان هستند و ایام مبعث رسول اکرم (ص) فرصت مناسبی برای مرهم نهادن بر زخم این خانواده‌هاست. /خبرآنلاین

درخواست رئیس جمهور از مجلس: بگذارید دولت کم‌هزینه اداره شود
رئیس‌جمهور گفت: باید تلاش کرد که دولت کم‌هزینه باشد. دولت اگر پرخرج باشد موجب تورم می‌شود. دولت کم‌هزینه پسندیده است. من از دوستان مجلس خواسته‌ام که تلاش کنند هزینه‌ای بر دولت بار نکنند. بگذارند دولت کم‌هزینه اداره شود. اگر دولت پرخرج و پرهزینه شد حتماً موجب ایجاد تورم خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد: مردم می‌گویند چگونه تورم ۴۰ است؛ اما قیمت گوشت دو برابر شده؟
سید محمد سبحانیان معاون سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی، پیرامون آمارهای اقتصادی از زمان آغاز به کار دولت اظهار داشت: مراجع رسمی انتشار آمار در کشور طبق قانون مرکز آمار و بانک مرکزی است و جز این دو نهاد، هیچ نهادهای ابزار لازم برای اندازه‌گیری این آمارها را در اختیار ندارند، زیرا نهادهای یاد شده مبتنی بر روش‌های علمی از سراسر کشور به‌صورت میدانی نمونه‌برداری کرده و آمارها را دقیق استخراج می‌نمایند. وی افزود: به نظر می‌رسد آماری که در اختیار مردم قرار می‌گیرد برای ایشان دارای ابهاماتی است؛ اما علت آن غلط‌ بودن آمار نیست، بلکه مفاهیم آماری بین آن چیزی که بیان می‌شود و آن چیزی که ادراک می‌شود متفاوت است. به طور مثال طبق آمار می‌گوییم تورم ۴۰ درصد است بعد مردم می‌گویند پس چگونه است تورم ۴۰ است؛ اما گوشت دو برابر شده؟ معاون سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد تصریح کرد: تورم رشد قیمت سبدی از کالاهاست که این سبد به طور مثال شامل ۴۰۰ قلم می‌شود که امکان دارد هر یک به میزان متفاوتی قیمت آن چندبرابر کم یا زیاد شده باشد. این کالاها به‌صورت آمار وزنی مورد بررسی قرار می‌گیرند که در نهایت از مجموع ۴۰۰ قلم کالا، نسبت تورم هرسال نسبت به سال قبل استخراج می‌شود. سبحانیان ادامه داد: از طرفی وقتی می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده عده تصور می‌کنند که چرا قیمت کالاها کاهش نیافته. در واقع وقتی می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده؛ یعنی قیمت‌ها در حال افزایش است؛ اما سرعت رشد آن کمتر شده است.

واردات خودروهای سواری دست دوم منتفی شد؟
اواسط بهمن ماه بود که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر از موافقت این کمیسیون برای واردات انواع خودرو‌های سبک و سنگین دست دوم با عمر تا پنج سال داد؛ بنابراین، گفته شد که با الحاق یک بند به تبصره ۷ و به‌منظور تنظیم‌گری در بازار خودرو و با هدف تنظیم عرضه و تقاضا و کاهش قیمت خودرو در کشور، واردات انواع خودرو‌های سبک و سنگین با عمر تا پنج سال سن تولید به کشور آزاد خواهد شد. با وجود این مصوبه کمیسیون تلفیق، اما در نهایت متن مصوبه مربوط به این بخش که در بند ص تبصره ۷ بودجه ذکر شده است، تغییر یافته و در نهایت عبارت خودرو‌های سواری از آن حذف شده است؛ بنابراین براساس متن قانون بودجه سال ۱۴۰۲ خبری از واردات خودرو‌های سواری دست دوم در سال ۱۴۰۲ نخواهد بود. /تسنیم

خرید دلار با کارت ملی آب رفت
اقتصادآنلاین نوشت: بر اساس اطلاعیه ای که بانک مرکزی در سامانه سنا اعلام کرده، هر فرد اگر به عنوان مثال در ۲۱ اسفندماه سال ۱۴۰۱ نسبت به خرید ارز مطابق با سهمیه خود اقدام کرده باشد، اجازه دارد در اسفند سال ۱۴۰۲ نسبت به خرید ارز مطابق با سهمیه سالانه خود اقدام نماید و همین امر پاسخگویی به بخشی از نیازهای موجود در بازار را با مشکل مواجه می سازد. در اطلاعیه بانک مرکزی در سامانه سنا آمده است: از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۲ فروش ارز به هر شخص در سرفصل تامین نیازهای ضروری (کد۵۶)، صرفا پس از گذشت یک سال (۳۶۵ روز) از آخرین نوبت خرید آن شخص در سرفصل های سایر (کد۲۴) و تامین نیازهای ضروری (کد۵۶) مجاز است. نکته با اهمیت دیگری که نباید از ذهن دور داشت، کاهش میزان ارز اختصاصی یافته از ۵۰۰۰ دلار به ۲۳۰۰ دلار در روزهای پایانی سال گذشته بود. گزارش های میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین از واپسین ساعات فعالیت صرافی ها در سال ۱۴۰۱ نشان می داد بانک مرکزی علاقه ای به توزیع ۵۰۰۰ دلار ارز به هر دارنده کارت ملی ندارد و صرافی ها را به این سمت سوق داده که سقف اعلامی در رسانه ها را رعایت نکنند و صرفا به دارندگان کارت ملی ۲۳۰۰ دلار ارز بدهند."

بیش از ۵۰ درصد برنج سال گذشته فروش نرفته است
رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل در پاسخ به این پرسش که آیا فروشگاه‌های بزرگ برای خرید برنج اقدام کردند، گفت: فروشگاه‌ها خرید را قطره چکانی آغاز، اما دپو ندارند و حداقل برای مصرف یک ماه خرید انجام دادند تا این گونه تنظیم بازار را برهم نزنند. به نظر می‌رسد بیش از ۵۰ درصد از برنج تولیدی سال گذشته موجود است اما در سال‌های گذشته در نیمه دوم سال، دوسوم برنج بفروش می‌رسید. در ابتدا کشاورزان تمایلی برای فروش نداشتند اما امروز مشتری وجود ندارد و برنج دست کشاورزان مانده است. دولت و تعاونی روستایی نیز نتوانست در حجم زیاد خرید انجام بدهند چراکه نیاز به سرمایه قابل توجه داشت. تقی‌زاده با بیان اینکه ماه رمضان نیز بازار را تکان نداد، تصریح کرد: زمانی‌که قیمت بالا باشد کمتر خریداری ریسک خرید را می‌کند چراکه تحمل ضرر را ندارند از این‌رو کمتر شخصی برای دپو اقدام به خرید کرد. /ایلنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳۸
وقتی حال اولیانوف و روسیه گرفته میشه و تیرشون به سنگ می خوره واقعا شاد میشم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خدا رو شکر ما رییس جمهورنشدیم که دلار بشه ۵۰ هزار تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
زنده باد روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
برجام که یکسال از تاریخ انقضاش مانده اصلا ارزش احیا ندارد و تمام شده حساب میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
پوزه پوتین و مددودوف و اولیانوف زاخاروا به خاک اوکراین مالیده شده و کش اومده علی برکت الله
اوليانوف در اين وسط چه كاره است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سخنگوی وزارت خارجه ایران هستند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
شریک دزد و رفیق قافله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مثل خرازی و عراقچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
همه کاره
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
جلالی: اعلام کرد و گفت: در این طرح مواجهه کاملاً هوشمند .است. راستش ما که در این طرح هوش و ذکاوتی ندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
لعنتی ترین نقش راروسیه بازی میکنه
تونجا که مارا ناخواسته وبی خبر وارد یک چالش جدید کرد توداستان اوکراین
علاقه ایرانی‌ها به خرید خانه زلزله‌زدگان ترکیه!!
این خریداران ایرانی در ترکیه همون کسانی اند که رئیسی فکر میکنه با یارانه و معیشت میتونه زندگی اونها را اداره بکنه اما ایشون سخت در اشتباه است. چرا که ملّت ایران (گدا) و (صدقه خور) نیست ملت ایران ملت دارایی هستند با عزت نفس و با کرامت در شخصیت و اما این تعدادی که میرند ودر ترکیه خونه میخرند همشون ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه نیستند بلکه در ایران امنیت اقتصادی و مناسبت اقتصادی نمیبینند و از اینرو سرمایه خود را به خارج از ایران ودر نزدیکترین کشور منتقل میکنند. در طول این مدت که رئیسی رئیس جمهور شده لطف کنید آمار فراریان و ترک کنند گان کشور وخریداران خانه در ترکیه و در کشورهای اروپایی را به مردم اعلام کنید که چقد سرمایه خارج شد و چقدر وارد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بدبخت کرد ایشون کشور و مردم را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
به خاطر لجبازی و هیچ و پوچ دارین مملکت رو به باد میدین. طرح صبانت و حجاب اجباری و اقتصاد بهم ریخته همه رو فراری میدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
برو بابا
تا اين روس ها دخالت مي كنتد نه گرهي از كار ما گشوده خواهد شد و عكس بر گره ها اضافه مي شود
امروز در خیابان قدم می زدم و از هوای مطبوع بهاری لذت می بردم که ناگهان ارشاد کنندگان بر سرم آوار شدند که چرا آرم لباسم بیگانه است با تخفيف دو میلیارد تومان جریمه شدم و آرم بیگانه که ساخت پاکستان درج شده بود را از کاپشنم کنندند ( پاره کردند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
این الان جدی بود یا شوخی؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دروغ که شاخ و دم نداره ، اینارو برو برای یه بچه 6 ساله تعریف کن شاید باور کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
زینال جان تو برای خواننده های تابناک شناخته شده هستی، مگر اینکه تغییر دیدگاه داده باشی
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
این دروغ بزرگترین دروغ 1402 است برای بد نام کردن دستگاه های ذیربط. من همه لباسهایم یا نایک است یا آدیداس و یا ... ولی تا به امروز هیچکس متعرض بنده نشده حتی در دانشگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خودتی
کسی حق نداره به بهانه امر به معروف از مردم فیلم برداری کنه. اونی که فیلم برداری کرده باید طبق قانون مجازات بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
من را هم چون نوشته شده بود ساخت پرشیا جریمه کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فیلمش هست و با طرف کاری نمیکنند و خودش میفته و میمیره، ادعای ضرب و شتم و شکنجه دارید، اگه فیلم نگیرند چه کا رمیکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
یانکی پرست تو این کشور در جایگاهی نیست که باید و نباید مشخص کنه
روسیه با کارت ایران خوب بازی می کند و هر موقع که کم می آورد از ایران مایه می گذارد و متأسفانه بعضی از مسولین و بعضی از......به خاطر منافع خودشان خوب در زمین روسیه بازی می کنند و ایران و منافع ملی را بازیچه اهداف سیاسی خود قرار داده اند
برجام چیه؟؟؟؟همون که میخواست نعمت ها(تحریم ها)را برداره؟؟؟؟
غیبت از زنا هم بدتر است. از نمایندگان فهیم و انقلابی و ستاد امر به معروف خواهشمندم قبل از حجاب برای این گناه بزرگ که رواج عجیبی هم تو کل جامعه داره طرح بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دباید دید نون و‌منفعت در چی هست باید دید بازی با اعصاب و روان مردم در چی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
دیروز نتونستم گوشت ۴۵۰ تومنی و چرخ شده ۳۴۰ تومنی را بخرم.دیگه حقوق کارمندی کفاف نمی ده . در شصت سالگی برم کحا اسنپ ؟ تو فکر غیبتی فقر و بیکاری را بچسبید.
عضو مجلس خبرگان چی گفت؟
آقای آذری جهرمی خبرراکامل پیگیری کنید جریمه 3 میلیاردی بی حجابی برای افراد عادی نیست.خانمهای معمولی اجتماع همان 500 هزارتافوقش بنا به توانایی مالیشون چندمیلیون جریمه میشن.جریمه های میلیاردی برای سلبریتی هاست. دراین مورد ازکشورسوئد تقلید شده که جرایم تخلفات براساس توان مالی افراد تعیین میشود.یعنی خلاصه ازیک جهت شبیه سوئد شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سوئد در مورد چه مسائلی جریمه تعیین میکنه، کاش قبل از تعیین مبلغ جریمه ، به این مساله هم توجه می‌کردید
حسین
| - |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
اتفاقا از متن آقای جهرمی و پاسخ شما برمی آید که شما متن را کامل پیگیری نکرده اید. ایشان پرسیده اند "مطابق کدام فقه". بعید می دانم "کشور سوئد" از مداخل فقه اسلامی باشد!
البته فقها قبول کنند من مشکلی با تقلید از سوئد ندارم ولیدر این صورت دیه را هم باید اصلاح کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شما متن رو خوب بخون می گه براساس کدام قاعده ی فقهی باید دیه همون سلبریتی ۹۰۰میلیون باشه و جریمه بدحجابی ۳ میلیارد
شما روس های بی وجدان تمایلی به برقراری برجام ندارید. نمی دونم چرا هر موقع حبرهای خوب از مداکرات میاد این آقا یادش میوفته پیام بده و جالب این هست که تو کشور کسی به مردم هیچ چیزی نمیگه پاسخ که جای خود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
تو این کشور فقط مردم نامحرم هستند.
تحریک مردم به امر به معروف فراتر از زبانی، تبعات منفی گسترده ای دارد که خطیبان بایستی از دامن زدن به آن اجتناب کنند.
ملت رو به روزی اندختین که برنج هم نمیتونن بخرن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
حالا این رو دیگه صادر نمی تونید بکنید چون فقط ایرانیها برنج ایرانی دوست دارند..
تا همین چند وقت پیش همین آقای امیر عبداللهیان توافق دوباره برجام را قریب الوقوع اعلام می کردند. هر روز یک بیانیه ، ولی برجام مرد. حالا چرا باید اینقدر به آن لگد زد. اولیانف غرور ملی ما را هم شکست. اولا التماس باقری از ایشان و ثانیا” صاحب و اختیار دار بودن مذاکرات، از جانب ایران.
روش مذاکره کنندگان و نیز مشاوران آنها که منتظر زمستان سخت بودند شکست خورد. اگر ملاک گزینش افراد، شایسته سالاری بود باید با این افراد برخورد مو جابجا می شدند!!!
اونجوری که سران قوا دور هم میشینن انگار دارن خوش و بش میکنن! این وسط چطوری آیین نامه نوشته میشه!! احتمالا براشون می نویسند و میفرستند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
همینطوره
دولت تازه کار وپر مدعا و تازه از راه رسیده همه چییو به هم ریخت.کاش یکی پیدا بشه بهشون بگه کمی تفکر و تعقل لازم است
یه خورده حساب و کتاب هم لازمه.
تورم عامل تمام مشکلات هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مشكل اصلى جاى ديگريست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ایجاد تورم و فقر مهمترین ابزار حکومت های توتالیتر برای ادامه حیات است
وحید
| United States of America |
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
یعنی فرمت همین حده؟ “تورم”؟
آقای عزیز نظرت برای خودت محترمه بنده قرآن عزیز رو قبول دارم اما با کشورداری شما موافق نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ایضاً
با توجه به عدم توانایی کافی تیم مذاکره کننده و مشاورش بنظر می رسد اگر امکان بر کناری آنها نباشد راه معقول استفاده از شمخانی و خرازی و ... است.
مملکت گل و بلبل....! معلوم نیست کی سایت رو توقیف کرده!! ناشناس خط و نشون میکشه و ناشناس رفع توقیف میکنه!!! نتیجه بدیهی مراکز قدرت متعدد و البته بدون مسئولیت!
مسئولان و بویژه ائمه جمعه علاقه مفرطی پیدا کرده اند که مرتبا مردم را امر و نهی کرده و برای جزئیات زندگی آنها از جمله لباس آنها تکلیف تعیین کنند!!
نخرید برنج تا قیمت درست شود . این تفکر حمایت از تولیدکننده و کشاورز رو هم بگذارید کنار . تجربه نشون داده همین تولید کننده و کشاورز اگر دستش برسه نفس مصرف کننده را خواهد گرفت .
عرضه و تقاضا تعیین کننده است و وقتی محصولی گران شد باید از تقاضا کم کرد . تنها راه همین است و بس .
برای سایر موارد منجمله خودرو و خانه و .... هم همین راه حل تنها راه کارساز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
موافقم. سرای گران‌فروش نخریدن است
برجام رو از دست دادید. در حالیکه آزانس هم از این به بعد به کلیه ی فعالیتهای اتمی ایران نظارت دقیق خواهد داشت. موضوع جزایر سه گانه هم بماند ...
آقایان این راهش نیست که یک عده بی مسولیت و ناشناس را بجان مردم بیندازید حالا بهر دلیل . اینکار عاقبت خوبی ندارد مردم را مجبور به تلافی می کنید هیچکس حاضر نیست در مقابل افراد ناشناس با هر عنوان کوتا بیاید . در فیلم می گوید بصورت او مشت کوبیده اند که هیچ اثری از آن نیست .
مردم از مشکلات موجود بشدت عصبانی هستند بیشتر از این آزادشان ندهید .
اولیانوف سخنگوی وزارت خارجه فرمودنداحتمال احیای برجام ناچیز است .
چرا یک کسی مثل اولیانف و بالطبع روسیه، باید کشور ما را به مرحله ای برساند که دیگر حتی با التماس کردن از طرفهای غربی، حتی یک کشور غربی نه تنها هیچ اعتنایی نمی کند بلکه دایم میگویند که دیگر برجام موضوع مورد بحث ما نیست.
حالا که اثبات شده ادعاها و تهمت های این «آمر به معروف» مزاحم و پرخاشجو خلاف واقعیت بوده و وقت مردم و دادستان و نیروی انتظامی را هدر داده، آیا می توانیم منتظر محاکمه و مجازاتش باشیم؟ این زن همانی است که چندی پیش در قطار یزد هم با مردم گلاویز شده بود و برای آن بلوایش جایزه و لوح افتخار دریافت کرده بود.
خبرها خصوصا خبرهای مربوط به امامان جمعه واقعا مایه افسردگی هستند
خدمت عضو مجلس خبرگان عرض کنم که.
خدا تو قرآنش علنا میگه آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟؟
فقط به خدا توکل کنید.
تنها مرا پرستش کنید
و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
وقتی خیلی ها ترجمه قرآن را هم بلد نیست خدا خودش میاد براشون ترجمه کنه خدا جایی دیگه هم گفته
برای رسیدن به من از وسیله استفاده کنید معنیش چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
از نظر اون آقاهه سنی ها قرآن را قبول ندارند و کافر هستند
وقتی اولیانوف بگه برجام مرد خدا بخیر کنه مناظر باشید چه طوفانی در کشور راه بیفته؟؟؟
خوب به این دو خبر ساده دقت کنید:
دادستان یزد ادعای «آمر به معروف» را رد کرد.
دادستانی قم: عاملان حمله به خانم محجبه در یکی از بوستان‌های قم بازداشت شدند

به سادگی نشان می دهد که رو در رو کردن مردم با عنوان واگذاری مقوله امر به معروف و نهی از منکر به مردم و محلات جه فجایعی را به دنبال خواهد داشت.
این گونه تصمیم سازی های بی پایه نه تنها خطر درگیری شدید میان مردم، جنایت و بسیاری موارد دیگر را به همراه خواهد داشت؛ بلکه بار سنگینی را بر سیستم قضایی کشور تحمیل خواهد کرد که نه تنها به بحث حجاب می بایست بپردازد؛ بلکه باید به حل و فصل جنایت های احتمالی ناشی از آن نیز اقدام کند.
آیا بهتر نیست که تصمیم سازی مربوط به حجاب را به رای مردم بگذارند تا خود تصمیم بگیرند؟ مطمئن باشید که مردم به بهترین نتیجه خواهند رسید.
آيا بررسي شده است چرا ايرانيان هجوم بردن براي خريد خانه در تركيه
چگونه است که تورم ۴۰ درصد اعلام میشود قیمت گوشت دوبرابر شده؟!
البته تورم خیلی بیشتر از ۴۰ درصد اعلام شده است اما حقوقها را به اندازه نصف همین رقم غیر واقعی افزایش دادند !!!
وقتی می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده عده تصور می‌کنند که چرا قیمت کالاها کاهش نیافته. در واقع وقتی می‌گوییم تورم کاهش پیدا کرده؛ یعنی قیمت‌ها در حال افزایش است؛ اما سرعت رشد آن کمتر شده است!!!!
انقدر این جمله تکراری را شنیده ایم دیگر واو به واو آن را حفظیم
يكي كه صلاحيت داره ، اين خانم آمر به معروف رو نهي از منكر كنه !

در ضمن چه كسي قراره با تخلف ايشون حين حادثه و دروغ گويي ايشون بعد از حادثه برخورد كنه؟

راستي، آيا با اين اوصاف ايشون هنوز صلاحيت عضويت در تيم امر به معروف و نهي از منكر رو داره؟ كسي قراره ايشون رو از اين مسئوليت بركنار كنه آيا؟
وقتی کشاورزفقط بفکرخودشه باید چوبشو هم بخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دلال ها رو فراموش نكنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
میگه دست کشاورز مونده شما میگی دلال فراموش نشه مثل اینکه برنجکاری
آقای جهرمی متاسفم برای شما که از اقتصاد هیچی نمی دانی. نمایندگان مجلس انقلابی با پیش بینی آینده این جرایم را درنظر گرفته آمد بزودی با شروع تورم ونزولایی تا پایان سال با سه میلیارد تومان یک پیتزا میتونی بخری.
پاسخ ها
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دمت گررم
اقای احمد خاتمی واقعا هزینه ای که بابت حقوق و مزایایی که به شماها میدهند در ازای ان چه خدمتی به کشور میکنید؟کدام مشکلی را در کشور حل کرده اید؟غیر از مشکل درست کردن و گره روی گره بستن کار مثبتی انجام دادین؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
فقط حرف میزنه
دشمنی با غرب به نفع این کشوره
کالاهای داغون ایران خودرو کلی با ارزش شدن
خونه های داغون این کشور کلی با ارزش شدن
و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
متاسفانه عده ای که غم نان ندارند از افزایش قیمت در حوزه زمین و خانه وملک و ماشین و بسیار خشنود میشوند
آقای اولیانوف احتمالا چیزی که آرزو میکند را بیان کرده
مسلما ایشان نمیخواهد برحام احیا شود
منهاي اينكه وضعيت برجام چي باشه، رو حرف اوليانف نميشه حسابي باز كرد حالا چه بگه سه دقيقه، سه روز يا سه سال، كلا باد هراست.
شک نکنید روسیه اولین مخالف احیای برجام است!!!!

با احیای برجام ایران راه خود را خواهد رفت و در مناسبات منطقه ای و جهانی نیازی به هماهنگی با روسیه ندارد!!!!

پس روس‌ها همواره مخالف شماره یک احیای برجام هستند......!!!
وقتی اخبار مربوط به طرح حجاب و عفاف و دوقطبی ایجاد شده بین مردم را میخونم برام خبر خروج ارز و خرید خانه های زلزله زده ترکیه قابل درک میشه .
وجدانا چرا ایرانی ها رتبه دوم در خرید خانه فقط در ترکیه هستن التماس تفکر
عوض اینکه سرمایه گذاری بشه در کشور
سرمایه ها خارج میشه
لطفا مسئولان تحقیق کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مسئولان خودشان را به خواب زده اند. وقتی بیدار می شوند که کار از کار گذشته باشد
عدم خرید نصف برنجی که پارسال تولید شده، نمونه آشکاریست از فقر مردم
قابل توجه دووووولت شش کلاسه
خرید خانه از زلزله‌زدگان ترکیه

مرده خوری است

هر چه سود آورتر چندش تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
تو‌چی زدی
جنوب شرق سمت سوریه زلزله امده
توجه ت جلب میکنم ایرانیان سمت سوریه اصلا خانه‌نمیخرند خخخ
خداوند تو تنها فریاد رس مردم هستی بداد مردم برس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
خداوند گفته سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر خودشان اراده کنند
چه بد برجام امضا نشه فشارش بر مامردم بیچاره است یعنی صنعت نفت و گاز ماهیچ فشاربیشتر وبیشتر برسفره مردم عادی میاد آخه ما جه بد کردیم با این وضع قشر خاکستری میان وسط میدان دولت مشکلش را با دنیا درست بکنه که دیگه تحملی برای ما نمونده
دوستان گول دلالان دلارو نخورید که میگن نقدینگی زیاده دلار باید گرون میشه طبیعی هستش نقدینگی تو ایران بسیار پایینه نسبت به بقیه کشورها
مردم را به بهانه حجاب به جان هم انداختن ، بذر نفاق و دشمني كاشتن است ، از ان روز بترسيد كه نتوان اتش اين كينه ها را خاموش كرد ! متاسفانه عده اي امر به معروف و نهي از منكر را با تهديد و تعرض به ديگران اشتباه گرفته اند و خود را اتش به اختياراني كه حمايت قانوني دارند تلقي ميكنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سرچشمه این رفتارها کجاست؟
هروقت اوضاع خیطه، فشار بر مسئله حجاب رو افزایش میدهند، واین یعنی بزن به خاکی چون جوابگوی فشارهای اقتصادی نیستند!!
آقای خرازی دقیقا شما چه کاره اید ؟ پست شما در چارت وزارت امور خارجه چیست ؟ آقای امیر عبداللهیان یادتون هست آقای ظریف یکبار استعفا دادن ؟ وزیر اگه وزیر باشه؟ وزیر اگه وزن داشته باشه؟ اظهارات این آقایان ( خرازی و شمخانی ) رو رد میکنه که گفتن ما با وزارت امور خارجه هماهنگی! ه! ه! ه!
رئیسی نسخه ای از مادورو برای ایران است
هردو سطح سوادشان در سیاست و اقتصاد یک اندازه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مادورو راننده پایه یکه .
بلده پشت کامیون بشینه .
قیاس مع الفارق میفرمائید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ب حضرت عباس ۱۰۰ رحمت به مادورو
وقتی برای امربه معروف ونهی ازمنکربه همه مردم اختیارداده شودعده ای که تعدادشان هم اندک نخواهدبودازاین اختیارسوء استفاده میکنندوباعث بهم ریختن نظم مملکت میشوندکه دودش بچشم همه میرودازکجامعلوم که منافقین ودشمنانمان خودراقاطی منع کنندگان از منکرجانزنند ائمه محترم جمعه گاهاهرچندبانیت خیرچنین مطالبی میفرمایندولی درجامعه شرمیشودامربمعروف ونهی ازمنکرفقط بایستی توسط افرادصالح تحصیلکرده و واردبه مسائل جامعه شناختی وگزینش شده توسط دستگاه های ذیربط صورت گیردوگرنه فواعدش بمراتب کمتر ازمضراتش خواهدبودونتجه نهائی آن میشوداسلام گریزی وثبات آن یکبارنعدای جوان باشعارهای خاص جامعه رابهم میریزند وحالا عده ای که صلاحیت آنهاموردتائیدنیست بانهی ازمنکر دولت ومسئولین قضائی بهتراست خودشان کسانی رابامشخصاتی که‌گفته شدبه این امر منصوب کنندونه خودساختگان بی ظابطه که ضررزیادی میزنند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
هرج و مرج را تعریف کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
هیچ فرد عاقل و بالغی نیاز به راهنمایی ندارد زیرا از سلامت عقل برای انتخاب های خود برخوردار است.
برنج رو انبار کردین به امید دوسه برابر شدن قیمت خب هر بعزی باخت هم داره و باد همیشه موافق نمی وزد.اگه کاسب حبیب خدا باشه همیشه سود میکنه
تمام دنیا در حال پیشرفت علم و تکنولوژی هستند آنوقت اخبار کشور ما شده درگیری این و آن بر سر حجاب واقعا آدم برای این وضعیت متاسف میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
درست گفتی.
وقتی هیچ کس سر جایش نباشد، اینجوری میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
حتما یه فرقی هست بین کشورهای جهان سومی عقب افتاده با کشورهای توسعه یافته
سخنی با جناب ریییس
کشور عربستان و کویت و امارات تقریبا در بالاترین سطح رفاه اجتماعی در منطقه هستند، عربستان فقط از تحریم نفتی ایران حدود ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و تورم منفی و مازاد بودجه داره و به شهروند حدود ۴۰۰ دلار معال ۲۵ میلیون تومان یارانه میده و به خانواده ۴ نفری حدود ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت میکنه بدون اینکه کوچکترین تورمی داشته باشه زیرا خلق نقدینگی نداره خلق درآمد داره ؟ شما یارانه کالاها اساسی رو حذف کردی و دلار ۴۰۰۰ تومانی رو به ۶۰هزار رسوندی ولی نتونستی یک قلم کالا رو ثابت نگه داری ؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
عاشق عربستان نشوید اونجا اصلا نمیشه اختلاس کرد به چه دردی میخوره؟
الان بمب اتمی بیشتر از برجام به کار ما میاد بمب اتم مال ما برجام مال اونا یقین بدون ضرر نمیکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
با شکم گرسنه نمیتوانی بمب اتم را پرتاب کنی
اولیانوف و جناب پوتین برجام را پوکوندند و هنوز هم وحشت دارند مبادا برجام جان تازه ای بگیرد!! چطور دولتمردان ما متوجه نیستند که اگر برجام به نتیجه می‌رسید و تحریم ها لغو میشد روسیه بزرگترین بازنده ماجرا بود؟!! اینو هر آدمی که دوزار سواد سیاسی داشته باشه و با توجه به سابقه خیانتهای روسیه هرگز با روسیه فالوده نمیخورد!! جناب اولیانوف با اظهار نظرها و خبررسانی هایی که هرروز انجام میده داره برعلیه منافع ایران کار میکنه. لعنت بر روسیه و پوتین
چون در ترکیه اینترنت داری! در زیر آوار هم باشی بهت اینترنت می رسونن که از زیر آوار پیدات بکنن. ولی اینجا در مرکز پایتخت در به در باید دنبال وی پی ان باشی برای باز کردن حداقل چیزایی ساده. دنیا به سوی هوش مصنوعی می ره ما داریم در مورد پوشش مردها گیر می دیم. بس است دیگر.
اولیانوف جان کار خودتو کردی دیگه چی میخوای ...
دیگه هیچ امیدی به بهبودی نیست
درقضایای بعدمرگ مهسا امینی ملت وحکومت یک بریک مساوی شدند.حکومت به آرزوی دیرین خود محدودیت اینترنت رسید ملت هم ازدست حجاب اجباری خلاص شدند.
دست کشاورز بیچاره که نیست تاجر و دلال جماعت کارشون خوب بلد هستندگرانی دلار باعث شده برنج خارجی توی ایران گرون بشه و بیچاره مردم گرانی داره دمار از روزگارشان در میاره و مسئولان دلسوز از بس واسه شون نارحتی میکنند شدن پوست استخون
مردم توان خرید برتج ندارند مثل میوه ها صادر کنید و برای آقازاده هاتون ویلایی چیزی اونطرف ردیف کنید
دریغ از یک خبر امید بخش
به امید پیروزی باشکوه روسیه بر ارتش پوشالی و شکست خورده اوکراین و ناکامی غرب و غرب گرایان و از بین رفتن امید های واهی آنان.
درموردبرجام این روسیه است که تصمیم می گیردبقیه فقط سخنگوی غیررسمی هستند
پس اهل تسنن که ولایتمدارنیستند ،، یعنی قران را هم قبول ندارند !!؟؟
با چه نیروئی این چنین مجتهدانه سخن میگوئید
و انجائی که باید مجتهدانه به حل مشگلات پیش امده برای مردم اقدام کنید ،،کاملا لال میمانید ؟؟
درود بر شجاعت و شرافت دادستان یزد
ما ولایت ائمه معصومین را قبول داشته و به آن گردن می نهیم ولی قرار نیست هر کس از زاه رسید و ادعای ولایت داشت چشم و گوش و عقل زا بسته و کورکورانه قبول کنیم .
تنها کشور دنیا هستیم که اگر یه کالای مصرفی در زمان خودش فروش نره، حاضریم کل اون کالا رو امحا کنیم، ولی ارزونش نکنیم که مردم انگیزۀ خریدش رو پیدا کنند. پست‌تر و نفرت‌انگیزتر از اون اینه که اگر کالا در داخل کشور فروش نرفت، اون رو به کشورهای اطراف صادر میکنیم تا قیمتش در داخل کشور همچنان بالا باقی بمونه. نمونه‌ش رو میتونید تو صنعت مرغداری ببینید که هر ساله میلیون ها جوجۀ یک روزه معدوم میشه یا مرغ های موجود در کشور صادر میشه تا قیمت مرغ پایین نیاد...
برای یکبار بعد از 44 سال با آرا عمومی مردم مراجعه کنید حجاب اجباری اری یا خیر چرا اینقدر کار را سخت میکنید مردم مطمین باشید بد خودشان را نمیخواهند که شما خیرخواه هستید مثلا
یکی بیاد یک تعریفی از تورم و افزایش و کاهش آن برای ما داشته باشه معاون وزارت اقتصاد میگه مثلا تورم شده 40 درصد ولی چرا قیمت گوشت دو برابر شده بعد اظهار میدارند ( تورم رشد قیمت سبدی از کالاهاست که این سبد به طور مثال شامل ۴۰۰ قلم می‌شود که امکان دارد هر یک به میزان متفاوتی قیمت آن چندبرابر کم یا زیاد شده باشد) اولا کل زندگی ما 400 نمیشه منظور از 400 قلم چه چیزهائی است ثانیا قیمت چه کالایی کاهشی بوده که ما خبر نداریم ضمن اینکه وقتی میگوئید تورم کاهشی شده منظور کاهش رشد قیمت است یعنی چی ؟ با تعریف ایشان ارزانی و پائین آمدن قیمت ربطی به کاهش تورم نداره ؟!
خرازی: سفر‌های من و شمخانی را ناهماهنگ با وزارت خارجه تلقی نکنید
ایرادی نداره کلا این وزیر و اون مغاونش کلا بی خاصیت و بی سوادن شما جور ااونا را بکشی مردم خرده نمیگیرن
دلار را بکنید 60 هزار تومان و مردم را بکنید فقیر و بدبخت که نتونن برنج بخرن و برن باد کنه و صف خرید نون لواش طولانی بشه . الی به حق آقا امام زمان در دنیا و آخرت خیر نبیدنید
آقای اولیانوف همه ملت میدونن اونی که نذاشت برجام به نتیجه برسه شما و پوتین بودید و البته از الان دارید اشک تمساح میریزید ضمنا مردم ما خیلی وقته میدونن برجام مرده و مرده هم دیگه احیا نمیشه اما یه چیز مهمتر که نمک روس زخم مردم ماست بی عملی و سکوت وزیر امور خارجه و معاون بی خاصیتشون هست که شما شبه جای اونا شدید سخنگوی وزارت خونه
ما دیگه تو این کشور کشاورز و پزشک و کارخانه دار نداریم بلکه همه یادگرفتن مکنده خون ملت شوند و برن جای دیگه عیش و نوش کنند،بله دو پاکت سم گرون شده برای یک هکتار زمین بعدش برنج بدردنخورو قاطی شده رو میکنند ۷۰۰درصد گرون انتظار دارن بخریم، چنانم میگن برنجی که بجز ایران هیچ خریداری نداره چون خمیر میشه فقط کمی عطر داره،حالا برنج هند و پاکستان به تمام دنیا میره و خوبم جواب میده
اولش هم نبود
آقای اولیانوف اتفاقا بر عکس مهمترین مشکل برجام و عامل عدم تحقق آن روسیه هست نه امریکا
هیچ امیدی به زندگی نیست نه بهبودی
اولیانوف پست

اقای خررازی وشمخالی ناهماهنگ نرفتید اصلا نگفتید که هماهنگ با شه یانه
در عجبم از صبر و بردباری و نجابت مردم
برجام رو اولیانف و روسیه نابود کردند و البته هرگز اجازه موفقیت مذاکرات را نخواهند داد همچنان که اجازه موفقیت مذاکرات کره شمالی و آمریکا را ندادند
دولت ینی خودش خبر نداره که بودجش تورمزا هست و پایه پولی چیه؟
نظارت با بانکا که کار مردم نیست؟
پس کی وظیفشو درست انجام نمیده؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان