بازدید 3801
۱

شرط‌بندی با گردش مالی ۱۲۰ میلیاردی در فوتبال

رییس پلیس فتا استان مازندران گفت: اعضای باند۲۱ نفره شرط‌بندی و قمار که در حوزه مسابقات فوتبال فعالیت می‌کردند، با گردش مالی ۱۲۰ میلیارد ریال شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 25 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سرهنگ سامع خورشاد افزود: با اقدام عملیاتی، اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارگاهان سایبری در مجموعه پلیس فتا مازندران، تمامی اعضای این باند قمار آنلاین به تعداد ۲۱ نفر در شهرهای قائمشهر و نکا مورد شناسایی قرار گرفته و با کسب مجوز قضایی به این پلیس احضار یا دستگیر شدند.

وی با اشاره به مسدود شدن ۵۱ قطعه کارت بانکی اجاره‌ای که توسط متهمان در چرخه پولشویی این فرایند مجرمانه قرار گرفته بود، بیان داشت: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد تمامی اعضاء دستگیر شده به صورت یک باند سازمان یافته و شبکه ای اقدام به تهیه کارت بانکی کرده و با ایجاد صفحات متعدد در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغات کاذب و فریب کاربران و به خصوص جوانان اقدام به فعالیت در خصوص قمار به صورت آنلاین می‌کردند.

سرهنگ خورشاد با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان این فرایند مجرمانه در کشور، جوانان هستند از خانواده‌ها خواست تا نظارت بیش تری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند و همواره آگاه باشند که تمامی این تبلیغات دروغین در فضای مجازی به منظور فریب افراد اطراحی شده و در نهایت سود این فرایند مجرمانه به حساب دایر کنندگان سایت ها قمار و شرط بندی واریز خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان مازندران این نکته را یادآور شد: براساس ماده ۷۰۷ قانون مجازات اسلامی هر کس آلات و وسایل مخصوص به قماربازی را بسازد یا بفروشد یا در معرض فروش قرار دهد یا از خارج وارد کند یا در اختیار دیگری ‌قرار دهد به سه ماه تا یک سال حبس و یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود، لذا از همه افراد به خصوص قشر نوجوان و جوان انتظار می‌رود از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری و به تبلیغات فریبنده آن‌ها توجهی نکنند.

سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کی بهشون درگاه بانکی بدون اینماد میده ؟!
حساب بانکی چطور رسد نمیشه ؟! مگه بالای 200 میلیون نباید اسناد ارائه بدی ؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان