بازدید 4223
۶

دستگاه‌ها به مسافران معذور از روزه‌داری خدمات می دهند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دستگاه‌های مسئول برای رعایت شأن مسافران نوروزی معذور از روزه داری در داخل شهرها، اقدام‌های لازم را بر اساس توصیه نامه شورای فرهنگ عمومی، انجام و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۶۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 25 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما, مجید امامی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ سیما با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان, ترکیبی بین زمان و فضای بسیار مقدسی است که با روزه داری مردم در شهرها، بستر دریافت برکات قرآنی این ماه می شود,‏ افزود: امسال این ماه مبارک با اوج مسافرت های طول سال مردم, همزمان شده است و بسیاری از مردم, زمان دیگری را در سال نمی توانند به این سفرها بروند بنابراین معذورند.

وی ادامه داد: مسافران, حرمت و شأن شهرها را به ویژه شهرهای بزرگی که مقاصد عمده ی گردشگری هستند و همچنین بعضی از جزایر را حفظ کنند.

آقای امامی درباره هدف توصیه نامه شورای فرهنگ عمومی به دستگاه های مسئول مبنی بر رعایت شأن مسافران نوروزی معذور از روزه داری در داخل شهرها افزود: هدف اصلی ما این بود که با کمک همکاران مجموعه ی گردشگری و میراث فرهنگی, شرایطی را فراهم کنیم تا واحدهایی که برای استفاده مسافران معذور, متناسب سازی‏ و حریم سازی می شوند مشخص و بیشتر و کامل تر شوند و شرایط تسهیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین گفت: مسافران شرایط این ماه را در نظر بگیرند و از آنچه که مغایر ارزش ها و زیبایی های معنوی این ماه مبارک است دوری کنند.

امامی تاکید کرد: ارتقای مسئولیت متقابل مسافران و میزبانان‏, هدف اصلی شورای فرهنگ عمومی کشور است که الحمدلله همه با آن همراهی دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که مسافران, چگونه از نام و محل رستوران های خاص فعال در ماه مبارک رمضان, مطلع شوند, گفت: پلیس اماکن و اصناف در این زمینه همکاری دارند, امسال با توجه به نظر ستاد تسهیلات سفر و وزارت میراث و گردشگری, میزان فضاهایی که مجوز دارند و اطلاعیه های ویژه مسافران نوروزی را نصب می کنند افزایش پیدا کرده است و اصناف و اتحادیه ها هم اگر نیازی را احساس کنند می توانند به راحتی از پلیس نظارت بر اماکن استان خود مجوزهای مربوط را بگیرند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه دور نخست سفرها تقریباً افول پیدا کرده و در اواخر این هفته احتمالاً موج دوم سفرهای نوروزی را داریم,‏ گفت: همچنان در ماه زیبای رمضان قرار داریم و باید این رعایت از هر دو طرف و این شرایط ایجاد شود و اسم این راهبرد را متناسب سازی گذاشتیم؛ اگر متناسب سازی اتفاق بیفتد شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود و به زیبایی این همراهی و بهره گیری از فضای ماه رمضان ادامه دارد.

امامی در پاسخ به این پرسش که دستگاه های مسئول در شورای فرهنگ عمومی چقدر برای اجرای توصیه نامه هماهنگ عمل کردند؟ گفت: خیلی خوب؛ اصناف همراهی لازم را در این زمینه دارند, امسال با رویکرد خیلی اجتماعی تری که مجموعه ی پلیس و مجموعه ی وزارت گردشگری در هماهنگی کامل با هتل ها دارند و اینکه شرایط به نحوی باشد که مسافران نوروزی در فضاهای ویژه ی خودشان خدمات را بگیرند و فضای شهرها هم ویژگی های ماه مبارک رمضان را داشته باشد, این اتفاق خوب افتاده است و جایی نقصی نمی بینیم؛ اگر نقصی باشدحتماً شهروندان محترم و عزیزانمان به ویژه در فراجا و پلیس نظارت بر اماکن این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
معذور چه مدله همه موظف هستند به انجام فریضه روزه داری حتی مسافر
پاسخ ها
داريوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
اميدوارم هميشه تندرست و سلامت باسي و هيچوقت سرطان يا فشار خون يا بيماري قلبي يا پروستات يا معده درد يا پليپ روده نگيري تا هميشه روزه بگيري ضمنا پيشنهاد ميكنم يه دور احكام دين تو از هر مرجعي كه دوست داري بخون براي سوادتم خوبه
در ماه رمضان رانت خواران و مفت خوران هم حرمت این ماه را نگه دارند
تو مشهد که اینطوری نیست و تا اذان مغرب غذادهی ممنوعه. انگار اونجا واسه خودش خودمختار هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
ایالت خراسان یه کمی فرق داره
شورای فرهنگ عمومی
چه پستهایی تاسیس شدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان