بازدید 6888
۴

خطر حذف تیم عربستانی از آسیا با ۲۰برابر بدهی استقلال!

کد خبر: ۱۱۶۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 24 March 2023

الاتحاد فعلا قادر نبوده مجوز حرفه ای را دریافت کند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در شرایطی که استقلال این روزها درگیر پرونده استراماچونی و پرداخت مطالبات خود است تا بتواند مجوز آسیایی را کسب کند، حالا از عربستان خبر می‌رسد الاتحاد نیز برای دومین سال متوالی، در خطر محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا است.

این تیم که 2 فصل پیش توانست رتبه سوم لیگ حرفه ای عربستان را کسب کند، به دلیل دریافت نکردن مجوز حرفه ای، از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شد تا التعاون که رتبه چهارم لیگ را به دست آورده بود، در کنار الهلال و الشباب (قهرمان و نائب قهرمان) و الفیصلی (قهرمان جام حذفی) راهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

فصل قبل الهلال قهرمان لیگ شد و الفیحا نیز جام حذفی را از آن خود کرد تا 2 سهمیه عربستان برای فصل بعد از اکنون مشخص باشد. حالا الاتحاد که فصل قبل عنوان نائب قهرمانی را به دست آورد و اکنون نیز در صدر جدول رده بندی لیگ این کشور قرار دارد، برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باید قهرمان لیگ یا جام حذفی شود تا سهمیه لازم را کسب کند اما ممکن است حتی در صورت قهرمانی، شانس حضور در رقابت‌های آسیایی برای فصل 2023 – 2024 را از دست بدهد.

در همین راستا سلطان البقمی روزنامه نگار ورزشی نوشت که این تیم قدیمی عربستانی در آستانه محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان آسیا است. این خبرنگار در توییتر خود نوشت که الاتحاد برای دریافت مجوز آسیایی، با مشکل 100 میلیون ریال سعودی مواجه است.

این مبلغ سنگین چیزی نزدیک به 27 میلیون دلار است و الاتحاد با معضل جدی روبرو شده است و این مبلغ باید تا 30 مارس (10 فروردین) جمع آوری شود. در غیر این صورت، الاتحاد برای دومین سال متوالی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد.

البته بحران الاتحاد به همینجا محدود نمی‌شود. چرا که خالد الشعلان یکی از چهره‌های حقوقی ورزش عربستان از احتمال کسر امتیاز و یا سقوط الاتحاد به دسته پایین تر خبر داده بود. چرا که جریمه‌های مالی این باشگاه پرداخت نشده و آنها در پرونده عبدالرزاق حمدالله نیز بدهکار هستند و میزان کلی بدهی این باشگاه 143 میلیون ریال (38 میلیون دلار) برآورد شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چه جالب!

پس اونجا هم پول علف خرس نیست! (چیزی که خیلی ها اینجا در مورد سایر کشورها بویژه کشورهای عربی فکر میکنن!!!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
ناشناس 08:10 وقتی باشگاه های اورپایی را می خرند یعنی ...
موضوع تطهیر عملکرد تان است اگر شما هم پایه پولی که ظرف پنجاه سال اخر دچار تنش و تورم نشده داشتید متوجه میشدید که واقعا چه تنزلی پیش آمده بهانه سایر تیم ها پیشکش
به فكر خودمان باشيم . درج ايم مطالب بيشتر شبيه به سخره گرفتن مشكلات واقعي كشور ماست .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر