بازدید 29213
با سیصد و نودمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادعای جوسپ بورل درباره هدف قرار گرفتن اوکراین توسط پهپاد‌های ایرانی/ روسیه: آخرالزمان هسته‌ای نزدیک است/ مدودف: بازداشت پوتین منجر به حمله اتمی روسیه به آلمان می‌شود

سیصد و نودمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 23 March 2023

روسیه: آخرالزمان هسته ای نزدیک است/ مدودف: بازداشت پوتین منجر به حمله اتمی روسیه به آلمان می شود

بین الملل تابناک: سیصد و نودمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی خطاب به اروپا: جنگ طولانی خواهد شد
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۲۳:۱۴

 زلنسکی در یک پیام ویدویی که در یک قطار ضبط شده بود و به وضوح نارضایتی او را نشان می‌داد, در سخنانی تند خطاب به کشورهای اتحادیه اروپا گفت که مهار روسیه بر عهده این اتحادیه است.
رییس جمهور اوکراین بطور ویژه درخواست دریافت موشک‌های دوربرد، مهمات بیشتر و هواپیماهای مدرن‌تر را تکرار کرد و گفت اتحادیه اروپا باید روند عضویت اوکراین در این اتحادیه را تسریع کند.

وی گفت: اگر اروپا تعلل کند، دشمن برای تجدید قوا زمان خواهد داشت و می تواند برای سال‌ها جنگ آماده شود. جلوگیری از این امر به انتخاب اتحادیه اروپا است.

زلنسکی بویژه از آنچه او تأخیر اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه خواند، انتقاد کرد.

سران اتحادیه اروپا بر تشدید فشارها به روسیه تاکید کردند
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۲۱:۳۳

سران اتحادیه اروپا پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تشدید  فشارها و تحریم‌ها علیه روسیه، خرید مشترک مهمات برای اوکراین و ارسال موشک‌های سطح به سطح به آن کشور حمایت کردند.

 سران اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کردند: اتحادیه اروپا به حفظ فشار بر روسیه از جمله اقدامات محدودیت‌ساز بیشتر و اجرای سقف قیمتی بر نفت روسیه متعهد است.

این بیانیه افزود: شورای اروپا بر اهمیت و فوریت افزایش تلاش‌ها برای اجرای موثر تحریم‌ها در سطح اروپا و کشورهای ملی تاکید می‌کند.

سران اتحادیه اروپا همچنین خاطرنشان کردند که این اتحادیه «همکاری با شرکای خود برای مقابله با روایت‌های غلط روسیه و انتشار اطلاعات اشتباه درباره جنگ را گسترش خواهد داد.»

رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود افزودند که اگر درخواستی از سوی اوکراین دریافت کنند شورای اروپا از ارسال موشک‌های سطح به سطح و یک میلیون گلوله توپ به آن کشور حمایت خواهد کرد.

رهبران اتحادیه اروپا به دنبال حمایت‌های نظامی بیشتر از اوکراین هستند
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۹:۲۲

رهبران اتحادیه اروپا قرار است توافقی را با هدف ارسال ۱ میلیون گلوله توپخانه‌ای به اوکراین طی ۱۲ ماه آینده جهت کمک به این کشور امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، به گفته چندین دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، این توافق سریع چندی پیش در نشست وزیران خارجه و دفاع به تصویب رسید.

کایا کالاس، نخست وزیر استونی با اشاره به کمبود مهمات اوکراین گفت: ارسال سریع مهمات به اوکراین در حال حاضر "ضروری" است زیرا چنین اقدامی تغییری را در روند جنگ ایجاد می‌کند.

همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: موافقت کشورهای عضو این اتحادیه را برای پیشنهادش مبنی بر ارائه یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) به منظور تشویق کشورهای عضو جهت تهیه گلوله‌های توپخانه‌ای از ذخایر خودشان به‌دست‌ آورده است.

همچنین یک میلیارد یورو دیگر نیز برای دستورات جدید و تشویق کشورها برای همکاری نسبت به خرید این مهمات استفاده خواهد شد.

جدای از این مورد، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه گفت، اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو دیگر به عنوان "کمک مالی کلان" به اوکراین اختصاص داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این کشور کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار که شامل مهمات ویژه موشک‌اندازهای هیمارس است، به اوکراین ارسال خواهد کرد.

ادعای جوسپ بورل درباره هدف قرار گرفتن اوکراین توسط پهپادهای ایرانی
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۶:۴۷

 جوسپ بورل روز پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر ادعا کرد که مراکز آموزشی و یک ساختمان مسکونی در زاپوریژیا از سوی روسیه توسط پهپادهای ایرانی هدف قرار گرفته است.

وی مدعی شد: درست زمانی که (ولادیمیر) پوتین درباره ضرورت حل و فصل مسالمت‌آمیز جنگ اوکراین، به رئیس جمهوری چین ابراز نیاز کرد، دوباره مرتکب جنایات جنگی شد.

ادعای بی‌اساس و بدون مدرک مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین درحالی از سوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تکرار می‌شود که غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش و همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعای ارسال پهپادهای ایرانی و سپس انتقال احتمالی موشک‌های زمین به زمین به روسیه را برای استفاده در این جنگ را مطرح کرد.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای مطرح شده در این زمینه را رد و تصریح کرده است که هیچ سلاح و پهپادی برای استفاده در جنگ با اوکراین به روسیه نداده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر در این زمینه گفت: متأسفانه کشورهایی که بزرگترین صادرکننده تسلیحات و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند مایلند با دامن زدن به خبرهای کذب و جعلی افکار عمومی جهانی را دچار گمراهی و خطا کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نه در یک طرف جنگ و نه در کنار یک طرفی دیگر قرار دارد، تاکید کرد: ایران چنین طرح‌هایی را حتی در دست پیگیری هم ندارد.

کنعانی خاطرنشان کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران تشویق طرفین برای توسل به راهکار سیاسی و همچنین تشویق جامعه بین‌المللی برای کمک به شکل گیری راهکار سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ است.

حضرت ایت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دو روز پیش در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی، ادعای دروغ مشارکت ایران در جنگ اوکراین را رد کردند و گفتند: ما حضور در جنگ اوکراین را قاطعاً و صریحاً رد می‌کنیم و ابداً چنین چیزی صحت ندارد.

ایشان خاطر نشان کردند: جنگ اوکراین را آمریکا برای گسترش ناتو به شرق راه انداخت و اکنون نیز در حالی که مردم اوکراین گرفتار و دچار مشکلات هستند، بیشترین سود را از جنگ، آمریکا و کارخانجات اسلحه‌سازی آن می‌برند و به همین علت، مانع کارهای لازم برای خاتمه جنگ می‌شوند.

بانک جهانی هزینه بازسازی اوکراین را ۴۱۱ میلیارد دلار اعلام کرد
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۶:۴۵

بانک جهانی تخمین زده است که بازسازی اوکراین پس از پایان جنگ با روسیه در ۱۰ سال آینده ۴۱۱ میلیارد دلار هزینه برای این کشور خواهد داشت. بودجه لازم برای پاکسازی آوارها از شهرها و روستاهای ویران شده به تنهایی ۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

در گزارشی که چهارشنبه شب منتشر شد، آمده است این برآوردها باید به عنوان حداقل‌ها در نظر گرفته شوند زیرا تا زمانی که جنگ ادامه دارد، نیازها افزایش خواهند یافت.

این ارزیابی ۴۱۱ میلیارد دلاری که به طور مشترک توسط دولت اوکراین، بانک جهانی، کمیسیون اروپا و سازمان ملل تهیه شده است، نسبت به ۳۴۹ میلیارد دلار برآورد شده در گزارشی که بانک جهانی در شهریور ماه سال گذشته منتشر کرده بود، افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش به برخی از تلفات اقتصادی و انسانی جنگ از جمله نزدیک به ۲ میلیون خانه تخریب شده، بیش از یک پنجم موسسات بهداشت عمومی آسیب دیده، ۶۵۰ آمبولانس آسیب دیده یا مفقود شده و حداقل ۹ هزار و ۶۵۵ غیرنظامی کشته شده از جمله ۴۶۱ کودک اشاره کرده است.

آنا بجرد معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی چهارشنبه شب تاکید کرد که بازسازی اوکراین چندین سال طول خواهد کشید.

این گزارش ۱۳۵ میلیارد دلار خسارت مستقیم به ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها را تاکنون برآورد کرده است.

این ارزیابی انتظار دارد که کی‌یف تنها در سال ۲۰۲۳ به ۱۴ میلیارد دلار برای بازسازی امور حیاتی و اولویت دار و همچنین سرمایه گذاری‌های بازیابی نیاز داشته باشد. صندوق بین‌المللی پول هم روز سه‌شنبه اعلام کرد برای یک بسته مالی چهار ساله به ارزش حدود ۱۵.۶ میلیارد دلار با اوکراین به توافق رسیده است.

بانک جهانی در بهمن ماه نیز اعلام کرد، علی‌رغم جنگ شدید با روسیه، اوکراین به خدمات عمومی ضروری از جمله باز نگه داشتن مدارس و بیمارستان‌ها، پرداخت حقوق معلمان و کارمندان دولتی و همچنین پرداخت حقوق بازنشستگی ادامه می‌دهد.

بجرد معاون اروپا و آسیای مرکزی بانک جهانی در آن زمان نوشت: حمایت از این خدمات حیاتی همچنان یک اولویت است و اوکراین به حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار در ماه برای حفظ آنها نیاز دارد.

جنگ با روسیه میلیون‌ها اوکراینی را آواره کرده است همچنین قیمت جهانی غذا و انرژی نیز در نتیجه جنگ افزایش یافته است.

بانک جهانی گفته است که تا به امروز، نبرد با روسیه پیشرفت اقتصادی ۱۵ ساله در اوکراین را متوقف کرده، تولید ناخالص داخلی را ۲۹ درصد کاهش داده و ۱.۷ میلیون اوکراینی را به سوی فقر سوق داده است.

در این گزارش آمده است که حتی در بحبوحه حملات و درگیری‌های شدید در شرق اوکراین، حفظ دولت، بخش تجاری خصوصی و تلاش‌های بازسازی اوکراین ضروری است.

این بانک اعلام کرد، به تعویق انداختن بازسازی اوکراین این خطر را به همراه دارد که این کشور در شرایطی با رشد کم اقتصادی یا بدون رشد قرار گیرد و پس از پایان جنگ با چالش‌های اجتماعی بزرگی مواجه شود.

طبق گزارش بانک جهانی، بخش انرژی اوکراین در نتیجه حملات روسیه به شبکه برق و سایر مراکز انرژی در طول زمستان اخیر بیشترین خسارت را داشته است.

بانک جهانی در این گزارش افزود که کل خسارت وارده به بخش انرژی، پنج برابر بیشتر از تابستان گذشته برآورد می‌شود.

دنیس شمیهال نخست وزیر اوکراین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: زیرساخت‌های انرژی، مسکن، زیرساخت‌های حیاتی، اقتصاد و مین زدایی پنج اولویت ما برای سال جاری هستند.

وی تاکید کرد که مقام‌های اوکراین پس از آزادسازی مناطق، کار بازسازی را در این کشور آغاز خواهند کرد.

جمهوری چک: اوکراین باید منتظر کاهش حمایت غرب باشد
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۶:۴۳

 پتر پاول رئیس جمهور چک با پیش‌بینی کاهش حمایت غرب از اوکراین، گفت: کی‌یف باید منتظر کاهش حمایت غرب از این کشور در آینده باشد.

به گزارش پراودا، رئیس جمهور چک اظهار کرد: کی‌یف باید فرسودگی ناشی از جنگ و تاثیر آن بر حمایت کشورهای غربی از اوکراین را در نظر داشته باشد، حمایتی که به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و تمرکز مورد انتظار نامزدهای انتخاباتی این کشور بر سیاست داخلی، خاطرنشان کرد: کی‌یف باید این موضوع را در نظر بگیرد که اگر حمایت ایالات متحده از اوکراین کاهش یابد، حمایت تعدادی از کشورهای اروپایی از اوکراین نیز به تبعیت از واشنگتن کاهش خواهد یافت.

به نوشته پراودا، بنابراین از نظر پاول، اوکراین احتمالا نمی‌تواند عملیات بزرگ و پیچیده‌ای را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند.

رئیس جمهور چک گفت: امسال سالی تعیین‌کننده برای روندی است که جنگ در اوکراین در پیش خواهد گرفت.

پاول تاکید کرد: کشورهای غربی اکنون تسلیحات لازم را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند تا بتواند موقعیت آغازین بهتری برای هرگونه مذاکره با روسیه داشته باشد.

به نوشته پراودا، پاول معتقد است که چند ماه آینده مناسب‌ترین زمان است تا اوکراین برای شروع یک حمله متقابل علیه نیروهای روسیه در سرزمین‌های اشغالی اقدام کند.

روسیه: آخرالزمان هسته‌ای نزدیک است
۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ۱۶:۴۱

 سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بیانیه مقام‌های آمریکایی مبنی بر بی‌خطر بودن مهمات با اورانیوم ضعیف شده به عنوان سلاح های استاندارد گفت: کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده تصمیم گرفته‌اند جهان را به سوی آخرالزمانِ هسته‌ای پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف در ادامه بیانیه ای که از سوی سفارت روسیه منتشر شد افزود: اظهارنظر درباره چنین سخنان بی معنایی بسیار دشوار است. مقام های آمریکایی با بیانیه های غیرمسئولانه به ابتذالی جدید رسیدند.

وی اضافه کرد: ارسال سلاح های مرگباری که برای از بین بردن غیرنظامی ها، مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان ها و کودکستان ها استفاده می شود به اوکراین ادامه دارد.

سفیر روسیه در واشنگتن ادامه داد: به نظر می رسد کشورهای غربی به رهبری واشنگتن به شکل غیرقابل بازگشتی تصمیم گرفتند تا بشریت را به خطر بیندازند.

براساس بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد آنابل گولدی وزیر دفاع انگلستان در پاسخ به تحقیق اعضای مجلس اعیان این کشور گفت دولت انگلیس سلاح با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین ارسال می کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو درباره اقدام جمعی کشورهای غربی برای آغاز استفاده از سلاح های اتمی واکنشی مناسب و درخور نشان خواهد داد.

مدودف: بازداشت پوتین، منجر به حمله اتمی روسیه می شود

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت: اگر آلمان تصمیم بگیرد تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری درباره بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را اجرایی کند، این برابر اعلان جنگ به روسیه خواهد بود. 

پیشتر، مارکو بوشمان، وزیر دادگستری آلمان گفت: قرار بازداشت پوتین پس از درخواست دادگاه لاهه در آلمان معتبر خواهد بود. اولاف شولتز صدراعظم آلمان هم در سفر خود به ژاپن، از این تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری حمایت کرد و گفت: هیچ کسی بالاتر از قانون نیست.

مدودف در مصاحبه با رسانه‌های بزرگ روسیه از جمله اسپوتنیک گفت: بعضی احمق‌ها، نادان مثل وزیر دادگستری آلمان می‌گوید: خُب اگر پوتین بیاید، دستگیرش می‌کنیم. معنای آن را می‌فهمد؟ بیایید تصور کنیم...رئیس یک کشور هسته‌ای به قلمروی مثلاً آلمان می‌رسد و دستگیر می‌شود. یعنی چی؟ اعلان جنگ علیه فدراسیون روسیه!

وی افزود: در چنین شرایطی روسیه از همه ابزارهای موجود برای هدف قرار دادن بوندستاگ (پارلمان آلمان)، دفتر صدراعظم آلمان و غیره استفاده خواهد کرد. چنین تصمیماتی مانند تصمیمی که دیوان بین‌المللی کیفری گرفت، پتانسیل منفی زیادی ایجاد می‌کند. 

مدودف پیشتر هم در واکنش به صدور قرار بازداشت برای ولادیمیر پوتین از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، این دادگاه را به استفاده از موشک مافوق صوت روسیه تهدید کرد. مدودف دوشنبه (۲۰ مارس، ۲۹ اسفند) در پیامی تلگرامی نوشت: تصور استفاده هدفمند از یک موشک هایپرسونیک اونیکس از یک کشتی روسی در دریای شمال علیه دادگاه لاهه کاملاً ممکن است. 

به نوشته راشا تودی، این مقام ارشد روس ضمن هشدار درباره پیامدهای چنین تصمیمی از سوی دیوان بین‌المللی کیفری، گفت: صدور قرار بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی دادگاه لاهه، نشانه فروپاشی نظام حقوق بین‌الملل است. مهمترین نشانه ناتوانی این دادگاه، تلاش ناموفق آن برای تحقیق درباره جنایات جنگی است که سربازان آمریکایی در افغانستان و عراق مرتکب شده‌اند.

دیوان بین‌المللی کیفری که خود را نخستین دادگاه دایمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز معرفی می‌کند، جمعه (۲۶ اسفند) برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قرار دستگیری صادر کرد. 

دیوان بین‌المللی مدعی شده، پوتین «مسئول ارتکاب جرایم جنگی» از جمله «دیپورت غیرقانونی کودکان از مناطق اشغالی اوکراین و انتقال آن‌ها به روسیه» است. 

آمادگی ایران برای کمک به حل بحران اوکراین

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «ایگنازیو کاسیس»، وزیر امور خارجه سوئیس چهارشنبه شب دوم فروردین ماه در مورد مهم‌ترین موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو از پیام تبریک همتای سوئیسی به مناسبت فرارسیدن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان تشکر کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به روابط خوب و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس، از آمادگی ایران برای برگزاری سومین دور کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد.

امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی، در خصوص آخرین تحولات ناظر بر روابط تهران و ریاض، اظهار داشت: آمادگی داریم بر اساس تاریخ مورد توافق، نشست با طرف سعودی را با هدف بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور  برگزار کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، مبنی بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشورها از جمله در اوکراین اظهار داشت: مخالف تداوم جنگ هستیم؛ بنابراین، برای کمک به تسریع در حل بحران آمادگی هر گونه کمک را داریم.

ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این گفت‌وگو، فرارسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت. 

وی توافق ایران و عربستان برای برقراری دوباره روابط دیپلماتیک را نقطه عطفی در صلح و ثبات در منطقه خواند.

کاسیس روابط جمهوری اسلامی ایران و سوئیس را مثبت ارزیابی و از برگزاری موفق نشست رایزنی‌های سیاسی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه سوئیس در ادامه از موضع جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تحقق صلح در اوکراین استقبال کرد.

همکاری سازمان سیا با جوخه ویژه اوکراین علیه روسیه

 روزنامه انگلیسی «تایمز» در گزارشی از همکاری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با نظامیان اوکراینی علیه ارتش روسیه خبر داد.

در این گزارش آمده که گروه جوخه ویژه پلیس اوکراین، که همکاری نزدیکی با اداره کل اطلاعات وزارت دفاع این کشور دارد، با استفاده از اطلاعاتی که از طریق ماهواره‌های سیا پخش می‌شود، مواضع روسیه را هدف قرار می‌دهد.

رئیس جوخه ویژه پلیس اوکراین می‌گوید، گروه وی مأموریت‌های خود را انتخاب می‌کند و مواضعی که قرار است هدف قرار دهد از طریق اپلیکیشنی که با ماهواره‌ سیا همگام‌سازی شده،‌ بر روی یک تبلت ظاهر می‌شود.

وی در این خصوص گفت: «ما اهداف را در این برنامه انتخاب می‌کنیم؛ این اهداف یا با ماهواره سیا یا ماهواره‌های خودمان در این برنامه قرار می‌گیرد.» طبق این گزارش، اغلب مأموریت‌های جوخه ویژه پلیس اوکراین در حال حاضر، پرتاب بمب به مواضع تعیین شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که پیش از این، «ایوان نچایف» معاون مدیر اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه گفته بود، ایالات متحده، اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و از داده‌های محرمانه ماهواره‌ای نیز استفاده می‌شود که منجر به نظامی شدن فضا می‌شود.

روسیه بیش از یک سال پیش به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در این کشور با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین آغاز کرد و در این مدت، کشورهای غربی، نه تنها کمکی به آرام شدن وضعیت نکرده‌اند بلکه با انواع حمایت‌های لجستیکی و تحت فشار قرار دادن روسیه از طریق تحریم‌، به طولانی شدن این جنگ کمک می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۳
کمر آمریکا در (اوکراین) باید شکسته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
به تو چی می رسد توده ای
محمد
| Germany |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
کمر شیطان بزرگ شکسته شده و باید بیشتر از این هم شکسته بشه. چهارمین بانک هم ورشکست شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
کمر کمونیسم و توده ایها و تمام کشورهای کمونیستی و کافر و چین و پوتین آدمخوار و راهزن باید شکسته بشود ولا غیر
ادعا؟؟؟؟
به نظرم بهترین کار اینه که آمریکا و اروپا قبل از اینکه دیر بشه و روسیه حمله اتمی بکنه ، به روسیه حمله اتمی بکنند و کشور روسیه که متجاوز و جهانخوار است را از روی نقشه حذف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
حمله اتمی برنده ندارد،چون روسیه هم بیش از دوهزارکلاهک هسته ای دارد وتمامی نقاط مهم غربیها را باموشکهای پیشرفته مسلح به سلاح هسته ای خواهد زد واین یعنی پایان دنیا یا آخرالزمان هسته ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
امریکا و اروپا فقط بلدند به کشورهای درمانده مثل عراق و لیبی و سومالی حمله کنند . نمی دونی بدون روسیه بیشتر از امریکا سلاح اتمی داره . تازه نیاز هم نیست خاک امریکا رو بزنه سواحل اقیانوس آرام امریکا رو بزنه سونامی ناشی از اون فقط چند ملیون کشته می ده .
همه اروپا پشت سر آمریک حرکت می کنند.
هزینه بازسازی اوکراین چه طوری واریز می‌شود و اوکراین چه طوری بازپرداخت کنه قطع به یقین دولت بعدی آمریکا از دولت کی‌یف حمایت نخواهد کرد چند ماه قبل از آغاز جنگ همه جوره می‌گفتند پشت اوکراین هستیم الان فقط تسلیحات اندک میدن تا جنگ طولانی بشه بعد جنگ بخاطر همین کمک اندک اوکراین را خالی می‌کنند این درس برای مردم یک کشور باشد که دلقک ها را حاکم نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
غصه نخور از ایران می گیرند به خاطر ادعا روسیه در ارسال پهپاد به روسیه
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
به ما چه ربطی داره روسیه پولش را بده حزب الله زده مقر نظامیان آمریکایی در بیروت را حمله کرده ایران چندمین بار غرامت داده جمع کنید
ما در جنگ اوکراین حضور نداریم
پوتین هرگز نخواهد توانست از سلاح اتمی استفاده کند .
او در کنج سوراخش به هلاکت خواهد رسید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
انشاءالله به یاری خدا پوتین پیروز خواهد شد
سرنوشت پوتین دیکتاتور نیز مانند صدام و قذافی دیدنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
سرنوشتش مثل سران امریکا خواهد بود
محمد
| Germany |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
بنظر من دیکتاتور ها مانند آمریکا و اروپا هستند که با قلدری میخوان ارباب دنیا بشن.
اتفاقا آقای پوتین دیکتاتورها سر جایشان خواهد نشاند و در اون موقع سرنوشت اینها را خواهیم دید
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
صدام و قزافی رفیق امریکا بودند نه دشمنش
اوکراینی ها باید یکی از این پهپاد ها رو بکنن تو‌ چشم من تا بفهمم‌از کجا اومده
ایران باید موضوع ارایه سلاح به صدام، منافقین و تروریست ها را پیش بکشد و این حمله را دفع نماید.
پوتین سوراخ نفس های آخرش را میکشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
بسه بیا پایین . از ماه اول جنگ همین رو دارید بلغور می کنید
پوتین دیکتاتور بدذات پای ما را هم به جنگ و تجاوزش به اوکراین باز کرد .
پس فردا دنیا ما را به پرداخت غرامت به کشور اوکراین محکوم خواهد کرد
مدودف شاس مخ یادش رفته که آلمان عضو ناتوعه .
در صورت حماقت پوتین ؛ ایالات متحده آمریکا و ناتو در مدت کوتاهی کل خاک روسیه را شخم خواهند زد
پاسخ ها
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
واقعا؟؟؟
مثل اینکه آلمان هم یادش رفته روسیه یکی از بزرگترین قدرت های اتمیه و دستگیری پوتین نه تنها آلمان که کل دنیا رو نابود میکنه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
اونوقت جناب پوتین کل اروچا و آمریکا را با بمبهای اتمی اش شخم خواهد زد . البته زیاد هم بد نیست یه جنگی اتمی تو اروپا راه بیفته و و بعدش واقعا دیدن داره اروپای اتمی زده . چه حالی می ده بریم کمک انسان دوستانه . من چند تا نون خشک می برم برای اروپایی ها و با کلی منت بهشون می دم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
آقا سعید! مسلمون به مردم مسکین کمک میکنه، منت هم نمیزاره
احتمالا بزودی ایران و ارمنستان و آذربایجان درگیر یک جنگ میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
آذربایجان شمالی را پس میگیرم با چراغ سبز روسیه به ما
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
بزرگترین هدیه به پوتین
اگر در دنیا دادگاهی بود و عدالت واقعی اجرا می شد تمام سران آمریکا باید در آن دادگاه بعنوان بزرگترین جنایتکاران جنگی محاکمه و مجازات می شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
همچنین سران اغلب کشور ها از جمله روسیه و ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
آقای نا محترم وطن فروش 19:20به کوری چشم شما وطن فروشها ایران و روسیه و چین و ونزوئلا و سایر کشورهای همسو کمر ارباب شما را شکسته و بیش از این خواهند شکست منتظر باش و ببین .
تابی جون ، این اخبارت به این سوق داره که روسیه دست بالا را در جنگ داره !
هرجنگ جدیدی به ضرر ایران تمام میشود چون سیاست اشتباهی در پیش گرفته
زنده باد اوکراین ، مرگ بر روسیه
دنیا به طرف یه جنگ فراگیر به خاطر یه مشت ادم نفهم قدرت طلب با شتاب در حرکته.و بیگناهان بسیاری کشته خواهند شد .
منتظردستگیری ومحاکمه عادلانه پوتین هستیم تاهیچ قلدری درجهان هوس حمله وکشتن مردم بی دفاع نکند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
راستی جناب ناصر خان . شما احیانا منتظر محاکمه جرج بوش . ترامپ و ملکه انگلیس و سایر دیکتاتورها نیستی ؟؟؟
روسیه اتم هم بزنه یه عده میگن مقصر امریکاست. میگین امریکا دوست نداره جنگ تموم بشه خب روسیه برگرده خونش تا جنگ تموم بشه مگه اوکراین حمله کرده؟ اتفاقا آمریکا از خداشه روسیه اتم بزنه اندک آبروی روسیه هم اینطوری می‌ره.
این‌ سخنگو‌ دولت‌ و مسئولین‌ هی تکرار‌ می کنند‌ که‌ ؛
ما‌ هیچ‌ پهبادی‌ برای استفاده‌ در جنگ‌ به روسیه‌ نداده‌ ایم‌ !
این‌ تصور‌ پیش‌ میاد که مثلا‌ چندتا‌ پهباد‌ به پوتین‌ هدیه‌ داده اند‌ که مثلا‌ بعنوان‌ دکور‌ جلوی‌ کاخ‌ کرملین‌ اویزون‌ بکنه‌ بعد‌ پوتین‌ نامردی کرده‌ اونو‌ انداخته‌ تو‌ اکراین‌ !!!؟؟؟
حاکمیت همانطور که سیاست آمریکا و ناتو را پیش درآمد جنگ اوکراین می‌داند و آن را محکوم می‌کند بهتر است برای یکبار هم شده در بیانات گهر بارشان حمله روسیه و اشغال بخش‌هایی از اوکراین را محکوم کند تا ایران متهم به حمایت از روسیه نشود.‌.
فعلا‌ تیم‌ ملی‌ ایران‌ داره‌ با تیم‌ ملی روسیه‌ بازی‌ دوستانه‌ !!!!! انجام‌ میده‌ !
دولت‌ ایران‌ چرا‌ ساز‌ مخالف‌ میزنه‌ چه هدفی‌ داره؟!
جمهوری های دونباس و دونتسک و لوهانسک؟با هدف نازی زدایی؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
شمااگر خودتونو بکشید روسیه متجاوزه یک کشور هر چقدر
تسلیحات اتمی داشته باشه زورش به تمام دنیا نمی رسه اگر حمله اتمی بکنه کشورهای غربی نگاه نمی کنند حمله متقابل انجام می دند نه غرب ونه شرقی می مونه اگر کشورهای غربی تسلیحات پیشرفته به اوکراین می دادند اوکراین هم موشک به شهر ای روسیه می زد اونوقت مردم اونجا دردو احساس می کردند
روسیه بیش از یک سال پیش به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در این کشور با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح اوکراین آغاز کرد و در این مدت، کشورهای غربی نه تنها کمکی به آرام شدن وضعیت نکرده‌اند بلکه با انواع حمایت‌های لجستیکی و تحت فشار قرار دادن روسیه از طریق تحریم‌، به طولانی شدن این جنگ کمک می‌کنند.
چرندیاتی بهتر از متن بالا برای توجیه چهره مغول پوتین روسیه نبود که بنویسید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
تمامش گاملا درسته شما سوادت کمه دوست عزیز
نظم جدید جهانی درحال شکل گیری هست. به زودی وارد جهان چندقطبی خواهیم شد. باید جایگاه تعیین کننده در مناسبات جهانی داشته باشیم.
آمریکا به زودی افول می‌کنه و امپراطوری پوشالی آن همانند بریتانیا غروب خواهد کرد.
روسیه از قدیم یک کشور متجاوز و توسعه طلب بوده ولی اینبار سرش به سنگ خواهد خورد زنده با د مردم اوکرایین
پوتین هم بزودی سرنوشت هیتلر گرفتار میشه ، عاقبت تجاوز به مردم مظلوم اکراین، محاکمه پوتین در روزهای نزدیک ، چون حمله سنگین اکراین در پیش هست
امیدوارم دلقک هایی مثل زلنسکی و الهام علی اف سرنگون بشن
احتمالا هم روسیه و هم غرب تمام کاسه کوزه ها را سر ایران خورد کننند چون بازم هم اعتمادی که به غربی ها است به روسیه نیست در اینده خواهیم دید
چه روس و چه اکراین(بلوک شرق و غرب) جدال سوسیال و لیبرال به امت اسلام ربطی نداشته و ندارند و نخواهند داشت.عاقبت پرچم اسلام با عدالت و حکم اللهی بردنیا سیطره پیدا میکند.این وعده الله و رسولش است.اهل اسلام ترس وابایی از موشک هایپر سونیک و کلاهک اتم و..... امت کفر ندارد.
هرچه نگاه عکس ها کردم ازاپارات چیز ی متوجه نشدم
امریکا تا چند سال دیگه کارش تمومه. این درگیری در اوکراین و تنش در تایوان و کره بخاطر مهار چین و روسیه و کره است که نظریه پردازان شون مثل هانتینگتون توصیه کرده اند. اما نتیجه نخواهد داد. در مورد ایران هم توصیه به اختلاف افکنی با همسایه داشتند که اون هم داره برعکس میشه.
از قدیم گفتن کلوخ نشسته برای سنگ گریه میکنه که خیس نشه حالا کشور فلاکت زده و ورشکسته ایران نشسته برای آمریکای که یک چهارم کل اقتصاد جهان را تشکیل می دهد گریه می‌کند. آمریکای که پیشرفت نوین جهانی پیش می‌برد مابقی کشورها مصرف کننده و بعضی ها هم بعد از گذشت پنجاه سال وسایل ساخته آمریکا را کپی میکنن.
ملکه رپتایلها هم یک زمانی می گفت خورشید از بریتانیا طلوع می کنه و در بریتانیا غروب می کنه منظورش این بود که کل جهان مستعمره ماست الان نشستن یه گوشه دارن ماستشون و می خورن و بیمارستانهای انگلیس چند هفته هست که مختله چون پزشکان اعتصاب کردن سرنوشت امریکام همینه هیچ ابرقدرتی ابدی نیست و روسیاهی به بعضی وطن فروشها می مونه.
روسیه رو نابودکنه امریکا و غربی ها چون واقعا نچسبه
من طرفدار روسیه نیستم بدم ازش میاد من طرفدار امریکا هستم و دلم نمی خواد روسیه پیروز بشه جنگ های امریکا به جا هستن چون کشورهای که نظم رعایت نمی کنن رو بهش حمله می کرداما روسیه تجاوز گره و قصدش تصرف کشورهای همسایس که حقش هم نیست و خیلی بزرگه و دلم می خوادتجزیه بشه نه بزرگ تر و کلا چون اگه طرف جنگش امریکا باشه من طرفدارامریکا هستم و روسیه رو برام ارزشی نداره دولتش
هر وقت زلنسکی یک تو سری از روسیه می‌خوره زود اسم ایران را میاره وسط اگر بورل هم کاری می خواهد بکند برای فلسطین انجام بده نه زود بگه ایران
سیاست پوتین حذف نظام‌ها و سیاستهای طرفدار سرمایداری است در یک کلمه نابودیه کسانی و حکومت‌هایی که خودشونو ارباب و پولدار و همه کاره دنیا میدونن.این سیاست پوتین و حزب کمونیستی چین است و در این راه ایران پشتیبانی خواهد کرد تا دنیا از چنگ زور گویان و پولداران گرفته شود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی