بازدید 4759

امدادرسانی به ۲۰ استان متاثر از سوانح جوی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۴۵۰۰ نفر در حوادث جوی سه روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 23 March 2023

به گزارش «تابناک»، صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ماموریت‌های امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حوادث جوی و اقلیمی ابتدای سال ۱۴۰۲ تا صبح امروز گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته ٢٧ استان کشور تحت تاثیر بارش‌ها قرار داشت که ازاین تعداد در ۲۰ استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قزوین، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه وبویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مرکزی و مازندران ماموریت‌های امداد و نجات انجام شد.

وی با بیان اینکه مجموعا در ۵۲ منطقه شامل ۴۱ محور، سه شهر و هشت روستا از ۳۸ شهرستان این ۲۰ استان ماموریت‌های امداد و نجات به اجرا درآمد، گفت: در این مدت به ۴۵۶۱ نفر امدادرسانی شده و ۶۷۱ نفر اسکان اضطراری داده شدند. هشت نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی با بیان اینکه سه نفر از آسیب دیدگان نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند، گفت: در این مدت از ۱۶ واحد مسکونی عملیات تخلیه آب انجام شده و ۱۴۹ دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ امدادگر در ۸۴ تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: اقلامی مانند پتو، بسته غذایی، آب معدنی و ... در میان متاثران از این حوادث توزیع شده است.

به گفته وی، امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به هرگونه حادثه احتمالی ناشی از حوادث جوی درآماده‌باش کامل قرار دادند و امدادرسانی در استان‌های سمنان، سیستان و بلوچستان، مازندران، بوشهر و خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل