بازدید 57377
با سیصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

پرواز جنگنده‌های روسیه برای رهگیری جنگنده‌های آمریکایی/حمله بزرگ اوکراین در پیش است/ صدراعظم آلمان: باید برای یک جنگ طولانی آماده شویم/قدرت نمایی بمب‌افکن‌های اتمی روسیه نزدیک مرز‌های ژاپن

سیصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱ 21 March 2023

پرواز جنگنده های روسیه برای رهگیری جنگنده های آمریکایی/حمله بزرگ اوکراین در پیش است/ صدراعظم آلمان: باید برای یک جنگ طولانی آماده شویم/قدرت نمایی بمب‌افکن‌های اتمی روسیه نزدیک مرزهای ژاپن

بین الملل تابناک: سیصد و هشتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

استولتنبرگ: عضویت اوکراین در ناتو در آینده نزدیک رخ نخواهد داد
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۹:۱۸

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز سه شنبه در جریان سفر به کشور فنلاند، مدعی شد که اگرچه از عضویت کی یف در این ائتلاف نظامی استقبال می‌ شود؛ اما محقق شدن آن در «آینده نزدیک» رخ نخواهد داد؛ چون اولویت کنونی حصول اطمینان از پیروزی اوکراین به عنوان یک حاکمیت و کشور مستقل است.

دبیرکل ناتو در این خصوص ادامه داد: ما در حال کار برای تضمین ادامه حمایت نظامی از اوکراین هستیم. «پوتین» (رییس جمهور روسیه) اروپا را متفاوت می‌خواهد و حتی اگر فردا جنگ نیز تمام شود، وضعیت امنیتی برای همیشه تغییر کرده است. دنیای امروز ما خطرناک تر از هر زمان دیگری از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون است و ناتو باید آماده باشد.

وی در این باره مدعی شد: رئیس جمهور روسیه فکر می‌کرد که می‌تواند اتحاد ما را در هم بشکند! ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد.

«ینس استولتنبرگ» اضافه کرد: کشورهای ناتو بر سر اهداف جدید در راستای تولید انواع سلاح‌های کلیدی برای اوکراین و اعضای ائتلاف توافق می‌کنند. کشورهای ناتو تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده اند.

قدرت نمایی بمب‌افکن‌های اتمی روسیه نزدیک مرزهای ژاپن
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۹:۱۸

 وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه در بیانیه‌ای که همزمان با سفر نخست‌وزیر ژاپن به اوکراین منتشر شد، اعلام کرد دو فروند هواپیمای بمب افکن راهبردی روسیه بیش از هفت ساعت بر فراز «دریای ژاپن» پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» بمب افکن‌های اتمی «توپولف-۹۵ اس» به طور معمول بر فراز آب‌های بین المللی در قطب شمال، اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام به عنوان «نمایش قدرت» پرواز می‌کنند.

روسیه اعلام کرده بمب‌افکن‌های راهبردی «پرواز برنامه ریزی شده» را با اسکورت جنگنده‌ها انجام دادند. وزارت دفاع روسیه افزود این ماموریت با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی و بر فراز آب‌های بی طرف انجام شد.

ژاپن اختلاف ارضی با روسیه دارد که به پایان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. این کشور متحد مهم ایالات متحده در آسیا و عضو گروه هفت است و سفر نخست وزیر ژاپن به اوکراین همزمان با سفر شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین به روسیه صورت گرفت.

حمله بزرگ اوکراین در پیش است
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۹:۱۶

رئیس گروه نظامی واگنر به وزیر دفاع روسیه گفت، ارتش اوکراین در حال تدارک یک "حمله قریب‌الوقوع" با هدف قطع ارتباط نیروهای واگنر با سربازان روسی در شرق اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه نظامی واگنر در نامه‌ای به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نوشت: اوکراین آماده حمله‌ای قریب‌الوقوع در مقیاسی بزرگ برای اواخر مارس یا اوایل آوریل می‌شود. من از شما تقاضا دارم تا تمامی اقدامات لازم را انجام دهید تا مانع قطع ارتباط نیروهای واگنر با نیروهای اصلی روسیه شویم؛ زیرا چنین چیزی پیامدهای منفی برای عملیات ویژه نظامی روسیه خواهد داشت.

این اولین باری است که پریگوژین چنین نامه‌ای را به وزیر دفاع روسیه که بارها وی را به دلیل عملکردش در جنگ مورد انتقاد قرار داده ارسال می‌کند.

پریگوژین گفت که جزئیاتی از نقشه اوکراین را به این نامه ضمیمه کرده اما آن را علنا منتشر نکرده است. وی حتی به این موضوع اشاره نکرد که چگونه از قصد و نیت اوکراین مطلع شده است.

رئیس گروه واگنر خاطرنشان کرد: نیروهای این گروه در حال حاضر کنترل ۷۰ درصد شهر باخموت اوکراین را در دست دارند.

وی در اظهار نظرهای جداگانه‌ای که از تلویزیون خبری محلی پخش شد، گفت: به احتمال زیاد شهر "بلگورود" واقع در جنوب روسیه یکی از اهداف حملات اوکراین خواهد بود.

پریگوژین پیشتر هشدار داده بود، نیروهای گروه واگنر که در حال حاضر محاصره را در شهر باخموت اوکراین تنگ‌تر کرده‌اند، با "کمبود مهمات" مواجه‌ شده‌اند و اگر مجبور به عقب‌نشینی شوند، تمام جبهه ویران خواهد شد.

رئیس گروه واگنر مرتبا فرماندهان ارشد وزارت دفاع روسیه را به باد انتقاد می‌گیرد و ماه گذشته میلادی سرگئی شویگو و سایرین را به دلیل ارسال نکردن مهمات به نیروهای واگنر به "خیانت" متهم کرد.

اتحادیه اروپا از اختصاص ۱.۵ میلیارد یورو به اوکراین خبر داد
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۹:۱۵
رئیس کمیسیون اروپا امروز (سه‌شنبه) گفت، اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو دیگر به عنوان کمک مالی کلان به اوکراین اختصاص داده است.
 
به گزارش خبرگزاری تاس، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در توییتر نوشت: امروز ما ۱.۵ میلیارد یورو دیگر به اوکراین اختصاص دادیم.
 
وی اظهار کرد: حمایت‌های اتحادیه اروپا باعث می‌شود اوکراین به دفاع از خود ادامه دهد. ما همچنین با حمایت‌های خود مثل بحث ثبات مالی، اوکراین را قویا در مسیر اتحادیه اروپا قرار می‌دهیم. ما همه با هم آینده اوکراین را می‌نویسیم.
 
همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار که شامل مهمات ویژه موشک‌اندازهای هیمارس است، به اوکراین ارسال خواهد کرد.
مجارستان: درگیری مستقیم ناتو و روسیه به جنگ‌جهانی ختم می‌شود
۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۱۹:۱۴

وزیر امور خارجه مجارستان امروز (سه‌شنبه) به کشورهای عضو ناتو نسبت به درگیری مستقیم با روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان پس از جلسه‌ای با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های ما، یک درگیری مستقیم میان ائتلاف نظامی ناتو و روسیه به یک جنگ جهانی دیگر منجر خواهد شد.

از ابتدای جنگ روسیه-اوکراین، دولت مجارستان از ارسال تسلیحات به کی‌یف خودداری کرده و خواستار حل مسالمت‌آمیز این درگیری شده است. روز دوشنبه سیارتو در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل مجددا بر موضع خود تاکید کرد و گفت، مجارستان به کشورهایی که به اوکراین سلاح می‌فرستند، ملحق نخواهد شد.

به گفته پیتر سیارتو، جلسه‌ کمیسیون اوکراین-ناتو در سطح وزرا در تاریخ ۴ الی ۵ آوریل برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه مجارستان پس از گفت‌وگو با دبیرکل ناتو تاکید کرد: اگرچه مجارستان مخالف و معتقد است که چنین جلسه‌ای با حمایت و رای تمامی کشورهای عضو باید برگزار شود، اما ینس استولتنبرگ گفت که به دلایل مختلفی این کمیسیون برگزار خواهد شد.

مجارستان بر این باور است که چنین تصمیمی اتحاد ائتلاف ناتو را نقض می‌کند، اما این کشور نمی‌تواند در این راستا اقدامی انجام دهد.

پرواز جنگنده های روسیه برای رهگیری جنگنده های آمریکایی

وزارت دفاع روسیه پس از رهگیری دو بمب‌افکن استراتژیک آمریکایی در نزدیکی مرزهای خود اعلام کرد، یک جنگنده سوخو-۳۵ را بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآورده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامش تاکید کرد: در بیستم مارس، تاسیسات راداری فعال متعلق به نیروی دفاع هوایی منطقه نظامی غربی بر فراز دریای بالتیک، دو هدف هوایی را که در جهت مرزهای فدراسیون روسیه در حال پرواز بودند، شناسایی کردند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: این دو هدف، بمب‌افکن‌های استراتژیک بی۵۲‌اچ (B۵۲H) نیروی هوایی آمریکا بودند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: ما یک جنگنده سوخو-۳۵ را به پرواز درآوردیم تا از نقض هوایی مرز روسیه جلوگیری کنیم. پس از آنکه بمب‌افکن‌های آمریکایی دور شدند، این جنگنده هم به پایگاه خود بازگشت.

صدراعظم آلمان: باید برای یک جنگ طولانی آماده شویم

صدراعظم آلمان با اشاره به تماس‌های طولانی‌ مدتش با ولادیمیر پوتین گفت که جنگ اوکراین ممکن است طولانی شود.

 خبرگزاری آلمانی دی‌پی‌اِی (DPA) به نقل از اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نوشت: ما باید برای چنین واقعیتی آماده شویم که جنگ اوکراین می‌تواند مدت زیادی طول بکشد.

وی افزود: غرب باید به حمایتش از کی‌یف ادامه دهد. اوکراین باید قادر باشد تا از حاکمیت و استقلال خود دفاع کند.

شولتس پیشتر نیز در مصاحبه‌ای دیگر در شانزدهم مارس گفته بود: توقع ندارم جنگ اوکراین به این زودی تمام شود. پیش‌بینی آینده این خصومت‌ها چندان ممکن نیست.

صدراعظم آلمان در مصاحبه دیگری با یک رسانه آلمانی به تماس‌های خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اشاره کرد و گفت: تماس‌های من با او طولانی بوده‌ است؛ گاهی یک تا یک و نیم‌ ساعت طول می‌کشید. گاهی به آلمانی گفت‌وگو می‌کردم و گاهی هم از طریق یک مترجم با هم صحبت می‌کردیم.

شولتس و پوتین آخرین بار در دوم دسامبر ۲۰۲۲ تلفنی گفت‌وگو کردند.

صدراعظم و سخنگویش بارها تاکید کرده‌اند، هرچند آلمان و روسیه "نقطه‌نظرات متفاوتی" درخصوص وضعیت اوکراین دارند، گفت‌وگو با مسکو "ضروری" بوده و برلین به دنبال ادامه این گفت‌وگوهاست.

سفر از پیش اعلام نشده نخست‌وزیر ژاپن به اوکراین

وزارت امورخارجه ژاپن امروز سه شنبه از سفر فومیو کشیدا نخست‌وزیر این کشور به کی‌یف برای دیدار و گفت و گو و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خبر داد.

به گزارش کیودو نیوز، سفر از پیش اعلام نشده نخست وزیر ژاپن تا لحظات آخر ورود وی به اوکراین مخفی نگه داشته شد و یک روز پس از دیدار فومیو کشیدا با نارندرا مودی همتای هندی اش در دهلی نو اتفاق افتاد. این در حالی است که سفرهای از قبل اعلام نشده برای رهبران ژاپن موضوعی کمیاب است.

قرار است، فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین درباره پشتیبانی ژاپن در زمینه بازسازی اوکراین پس از حمله سال گذشته روسیه به این کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند.

نخست وزیر ژاپن در نظر دارد، تعهدات ژاپن را برای حمایت از کشور جنگزده اوکراین در آستانه اجلاس گروه ۷ که به میزبانی ژاپن در هیروشیما و در ماه می برگزار می شود نشان دهد. وی تنها رهبر کشورهای گروه ۷ بود که از اوکراین پس از حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ دیدار کرده بود. ژاپن امسال ریاست دوره ای گروه ۷ را بر عهده دارد.

پیشتر مقامات رسمی دولت ژاپن گفته بودند به رغم اشتیاق نخست وزیر این کشور به عنوان رئیس گروه ۷ در اجلاس آینده این سازمان، برنامه ریزی برای سفر فومیو کشیدا به اوکراین به دلایل امنیتی دشوار است. ولودمیر زلنسکی روز ۲۴ فوریه ( ۵ اسفند) با شرکت در جلسه مجازی گروه ۷ به مناسبت اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین از نخست وزیر ژاپن برای دیدار در کی‌یف دعوت کرد.

روابط ژاپن و روسیه از زمانی که توکیو دیگر کشورهای عضو گروه ۷ را به اعمال تحریم های اقتصادی تنبیهی علیه مسکو ترغیب کرد، تیره و تار شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۴۷
اوکراین قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
ساده لوح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
قهرمان پ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
کشتار مردم اوکراین به قیمت تخلیه انبارهای تسلیحاتی روسها . این کل نقشه ی غرب است . منتها یک منتها دارد . جان مردگان اوکراین برگشت پذیر نیست . آوارگان اوکراینی تقریبا برای همیشه بیچاره شدند . وسعت تخریب اوکراین یعنی حداقل ده سال زمان برای بازسازی ، آنهم با وامهای کمر شکن غربیها . این جنگ یعنی نابودی واقعی اوکراین . اما انبارهای تسلیحاتی روسیه . با شش ماه کار کردن کارخانجات اسلحه سازی ، جبران می شوند . این وسط کی باخته ؟ شاید عده ای از روسیه و آبرویش بگویند . به اینها باید گفت آبرو کیلویی چند ؟ ذهن فراموشکار بشر در مدت چند ماه یا حداکثر یکی دو سال همه چیز را فراموش می کند کمااینکه شکست آمریکا در ویتنام ، عراق و افغانستان را فراموش کرد . کمااینکه فراموش کرد که چگونه قبل از آغاز جنگ کل غرب دم از حمایت تمام عیار از اوکراین می زد . دست آخر به ارسال تعدادی سلاح سبک و نیمه سنگین آنهم در تیراژ کم بسنده کرد . حتما عده ای غیر اوکراینی مرگ بر پوتین می گویند اما بی شک خود مردم اوکراین شاید امروز که گرم هستند خیر اما قطعا فردای پایان جنگ که درد اصلی جراحت شروع می شود ، مرگ بر کسی خواهند گفت که علی رغم تئاتر باز بودن ، بازیچه ی تئاتر لندن و واشنگتن قرار گرفت .
دود شدن ۷۰ میلیارد دلار کمک نظامی به خاطر بی تدبیری سیاسی ناتو یا منفعت طلبی نابخردانه امریکا و غرب، کدام یک؟
آیا مگر آمریکا و غرب نمی دانستند، مسکو بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را از شوروی سابق به ارث برده پس چرا آمریکا با تشدید تحریم های مسکو و کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا، فرانسه ، انگلیس و آلمان، با تحرکات نابخردانه در مرزهای روسیه _ اوکراین ( نصب سامانه های ضد موشکی، وعده پیوستن این کشور به ناتو)، باعث تحریک پوتین و حمله نظامی مسکو به کی _ یف شدند؟ و این که اگر چنین خطری را محتمل می دانستند چرا چنین سیاست های اشتباهی را اتخاذ کردند؟ جوابی که گذشت تاریخ علت آن را ثابت خواهد کرد.
امروز جنگ طولانی شده و نه اروپا پا پس می کشد، چون شکست کی - یف در برابر مسکو را شکست ناتو ( اتحاد نظامی آمریکا - اروپا) در برابر مسکو می دانند و نه پوتین چون مقامات کاخ کرملین هم، چنین شکستی را به مثابه فروپاشی روسیه در آینده تلقی می کنند و ناگزیر چنین جنگی به درازا خواهد کشید تا شاید یکی از دو احتمال بالا در آینده اتفاق بیفتد و احتمال سومی هم وجود دارد و آن درگیر شدن سایر کشورهای اروپایی در جنگ و تبدیل آن به جنگ جهانی سوم ولی این بار با چاشنی اتمی، که اگر چنین اتفاقی رخ دهد به مراتب ویرانگرتر از دو جنگ جهانی قبلی خواهد بود، آنگاه مردم بی گناه سایر کشورها باید تاوان سیاست های غلط کشورهایی را بدهند که مدام از حقوق بشر سخن می گویند ولی در عمل چنین می کنند و با بیخردی سیاسی یا به دلیل منفعت طلبی اقتصادی، زندگی میلیاردها انسان را در معرض جنگ، ویرانی و کشتار و آوارگی قرار می دهند، حقیقی تلخ از تاریخ امروز بشریت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
وقتی جنگ تمام شد و هم بابت کمکهای نظامی و هم بابت وامهای باز سازی ، محصولات کشاورزی اوکراین مخصوصا غلات آن را برای چندین دهه صاحب شدند ، متوجه می شوید غرب یعنی چه ؟ تو فکر می کنی کشوری کوچک و فقیر مانند انگلستان این همه ثروت را از کجا آورده ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
تمام مواردی که نوشتید درست!!! ولی آیا اگر چنین روشی متداول شود و فقط بخاطر اینکه فلان کشور تسلیحات هسته ای زیادی دارد بخود اجازه تجاوز به کشورهای دیگر را بدهد آیا دیگر نظمی در جهان حاکم خواهد بود؟؟؟؟ البته که نه و بیشتر هم به همین دلیل است که تمام اروپا در حال کمک به اوکراین هستند، البته بگذریم از اینکه وقتی یک دلغک را میکنند رئیس جمهور انتظاری بیش از این را هم نباید داشته باشیم که با ناخردی خود چنین مملکت زیبایی را به ویرانه کشاندند.
همه کشورهای جهان باید اختلافات را در موضوع تجاوز روسیه به اوکراین کنار بگذارند و پوتین متکبر را سر جایش بنشانند تا جلوی فاجعه را بگیرند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
البته به همین سادگی هم نیست که شمامیفرمایید،اگرروسیه بداندکه قراراست روزی نابودشود،آمریکا،اروپاوهرکشورمتجاوزدیگری راهم نابودخواهدکرد.
ناشناس
| Poland |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
جنگ بین ناتو و روسیه است. به بقیه کشورها چه ربطی دارد چرا باید هند و عربستان و کشورهای آفریقایی به خاطر منافع آمریکا منافع خود را به خاطر بندازن.
درود بر ولادیمیر پوتین مرد بزرگ تاریخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
سرباز جنگی میخواد برو داوطلب شو عشق پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
اوکراین بیشتر نیاز داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
آفرین روسیه خوب حال غرب رو گرفته این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست وقتی که با فروش سلاح و آغاز جنگ روانی با رسانه ها و ایجاد آشوب و گروهک های تروریستی فتنه های زیادی در خاورمیانه راه انداختند امروز باید تاوان پس دهند
راستش هر وقت موضوع تجاوز پوتین به اوکراین را مرور میکنم و حرفه‌ای ا لیه ولادیمیر خان به یاد لاف های صدام برای تسخیر تهران در سه روز می افتم
پوتین یک جانی است.وهیچ غلطی در مقابل ناتو نمیتونه بکنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
آمریکای جنایتکار این قدر تهاجم فرهنگی و اقتصادی و نظامی و سیاسی و تحریم و..... داشته که 200 صفحه هم بنویسیم تموم نخواهد شد
جنگ به داخل اروپا کشیده خواهد شد چون امریکا میخواهد
بامید نابودی نیروهای جنگ افروز روسیه
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
به امید نابودی آمریکا و اروپا و نوگران داخلی شان
یکی امروز می گفت با جنگ اوکراین مخالفه
بمب افکن های روسی اگر قدرت دارند، بر فراز اوکراین به پرواز در بیایند تا مثل گنجشک هدف پدافند قرار گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
نکنه ضعف بینایی داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
ناتو این قدر احمق نیست که بمب افکن روسیه رو روی هوا بزنه چون با انفجار بمب اتمش تششعات مرگبار زیادی خواهد داشت
جنگ بده،بچه ها برین خونادون،
عمل کردناتوتوری وانمودمیکند که حکایت ازبیتدبیری وبی مسعولیتیه سران مربوطه دارد وپوتین شخصیتی دوراندیش انگاشته میشود
این جنگ آبروی پوتین و روسیه و خیلی ها رو برد
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
غربزده ها منظورته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
مخصوصاً آمریکا و انگلیس رو با اون همه تکبر و تعریف از خودشون حتی یک گلوله هم به طرف خاک روسیه شلیک نشده اما عظیم ترین کشور اروپا اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده
زنده بادشرق(روسیه وچین)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
زنده باد غرب اروپا آمریکا
واقعیت رخ دادن جنگ پیچیده است، کشوری که خود را درگیر یک جنگ می‌کند؛ دارد تمام منابع انسانی و منابع اقتصادی و امنیت خودش را به خطر می‌اندازد؛ پس باید انگیزه بالایی داشته باشد و هدف مهمی را دنبال کند؛ در زمانی که آمریکا و شوروی دو ابرقدرت جهان بودند؛ حوادث و جنگها و کودتاهایی که در جهان رخ می‌داد؛ بر پایه منافع این دو قابل تبیین بود؛ انقلاب ایران که شکل گرفت؛ چون این انقلاب در پازل بازی دو ابرقدرت نبود؛ کودتای نوژه و جنگ هشت ساله و تحریم‌ها شکل گرفت؛ هم اکنون چون در دوران گذار از تک قطبی به چند قطبی قدرت قرار داریم؛ ابرقدرت دیروز برای مقابله و جلوگیری از پایان نزدیکش دست به هر کاری می‌زند؛ با گسترش ناتو به سمت روسیه، روسیه را وارد جنگ کرد تا روسیه قدرتش تحلیل برود و با تحریک چین به دنبال جنگ تایوان با چین است و با تحریک آذربایجان و ترکیه به دنبال جنگ نیابتی با ایران است؛ تا این سه قدرت آسیا نتوانند؛ جایگزین او شوند؛ از این روی آغازگر تجاوز به اوکراین خود آمریکا است و اوکراین، اروپا و خود روسیه قربانی زمین بازی سیاست آمریکا هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
تحلیلت درست الا آذربایجان و ترکیه . این دو تا ناقاره زن رو جدی نگیر . طبل توخالی هستند .
سلام شیروزردچوبه برای ویروس کرونا خوب است و اینکه حالاکه به من ظلم کردن .نفرین میکنم آنها که حق من که کارگرم را 50درصد از نظر خدایی باید برای من زیاد میکردن ولی نکردن و اینکه برای افراد بی خانمان دولت باید در روستاها خانه های موقت بسازد .ایانمیدانید که خداوندمیبیند؟
یکسری ساده لوح حمله روسیه را محکوم می کنند و اما حالی‌شون نیست یا از خود نمی پرسند که چرا روسیه دست به حمله زد و صحبت صدر عظم المان خنده داره که می گوید اکراین نباید استقلال خود را از دست بدهد ‌‌کسی نیست به او بگوید تو خودت مگر استقلال داری و زمانیکه جرئت مخالفت با امریکا را نداری خواهشمندیم از استقلال حرف نزن .
خدا لعنت کند کشورهای غربی رو که به این جنگ دامن می‌زنند وافراد بی گناه کشته می‌شوند اگر کشورهای غربی نبودند جنگ تا حالا ادامه پیدا نمیکرد
من فکر می کردم اروپا بعد از جنگ های خونین جهانی به یک سطح از عقلانیت رسید که جنگ را کنار بگذارند و اتحادیه تشکیل دهند.
برهمین اساس هم به نظرم می رسید کشورهای منطقه خودمان هم بعد از جنگ ها و اختلاف های مختلف با الگو از اروپا به سمت یک اتحادیه در غرب آسیا پیش خواهند رفت.
وقتی جنگ اوکراین اتفاق افتاد، دیدم این خوی جنگ طلبی بشر به اصطلاح متمدن را آشکار کرد.
اروپا اگر عقلانیت و استقلال داشت وارد جنگ اوکراین نمی شد. روسیه اوکراین را می گرفت و حداکثر یک حکومت متمایل به روسیه سرکار می آمد(شبیه حمله امریکا به کشورهای خاورمیانه و ایجاد حکومت متمایل به امریکا).
نه اوکراین ویران میشد ونه اروپا این قدر هزینه می داد.
تجاوز به خاک کشور مستقل اوکراین و فراتر از آن ضمیمه کردن بخشی از خاک کشور اکراین به هر بهانه ای محکوم و یادآور کشورگشایی های مغول و هیتلر است . تجاوز به هر شکلی محکوم است ...!
زیاد تو فاز پیچیده کردن مطالب برای اثبات تجاوز یک کشور به کشور دیگر نباشید .هیچ چیزی نمیتونه توجیه کنه تجاوز به کشور و مردمی بیگناه رو هیچ چیز.هر کشوری میخواد باشه حق نداره .روسیه متجاوز و جنایتکار زمانی هم خاک ایران رو رو به توبره میکشده ومردم ایران رو به خاک و خون کشیده.الان چیشده برخی فرزندان ایران که اجدادشونو روسها قتل عام میکردن الان دارن از اونها برای تجاوز و کشتار مردمی دیگر دفاع میکنن؟ از شغال حمایت میکنند که گرگ بهشون نزنه !همین روسیه اگه امروز بدونه می‌تونه دوباره ایران رو بدست بیاره فردا به اینجا هم حمله خواهد کرد..ساده لوح نباشیم روسیه فقط دنبال منافع خودشه هیچ زمان دوست هیچ کسی نبوده و نیست
مردم یک کشور چه گناهی کرده اند که بخاطر یک دلقک و یک مامور امنیتی شوروی به جون هم افتادن جنگ روسیه و اوکراین جنگ اتحادیه اروپا و ناتو است روسیه پیروز جنگ میشه ولی بهای زیادی میده اگر در دنیای غرب به خاطر این جنگ انقلاب نشد الان وضعیت آمریکا و اتحادیه اروپا بدتر از دوران جنگ دو کره و جنگ داخلی ویتنام است بخاطر جنگ های مداوم و بی ثمر آمریکا و همپیمانان اروپایی آن در سراسر جهان انباشته شدن بدهی های بزرگ و دو بحران مالی بزرگ در غرب آیا مردم آمریکا و همپیمانان اروپایی آن از وضعیت موجود ناراضی نیستند آمریکا بیش از بیست تریلیون دلار بدهی دارد شما وضعیت فرانسه را ببین ماه ها است که در گیر تظاهرات است من موندم چرا مردم فرانسه به مکرون رأی دادند وقتی اینقدر گند زده در فرانسه مردم روز به روز اعتصاب میکنند در آلمان بحران مالی و کمبود سوخت باعث ایجاد حس خطرناک ناسیونالیست دست راستی شده فقط یک جرقه میخواد تا در سراسر آمریکا و اروپا انقلاب واقعا مردمی شکل بگیره فقط کافی است جنگ به درازا بکشد یا به کشور سوم بکشد همین الان ترامپ تهدید به انقلاب کرده طرفداران ترامپ روز به روز بیشتر شده در فرانسه هم همین طور شده آیا اوکراین اینقدر مهم بود لطفاً چاپ کنید
روسیه پروژه های عمرانی را در دونباس شروع کرده. ساخت مدارس و جاده و زیرساخت. آمریکا شلوغ می کند و روسیه عمل می کند.
امیدوارم‌که‌پوتین وطر فدارانش هرچه زودتر شکست‌بخورند‌زنده باد‌او‌کراین
روسیه و آنهایی که به آن کمک کردند در حمله نظامی
ناکام ماندند و مشخص شد که اشغال پذیرفتنی نیست!
بیچاره‌ها بریدسر صف برنج jtc
بهمن شما چه ربطی دارد آقای محترم بفکر خودمان باشیم خواهشان خودتون اذیت نکنید چون ما خودمان زندگیمان خیلی سخت شده دعا کنید در هیچ کشور جنگ نباشد چون در جنگ یک عده بیکاره گشته سرگردان میشوند
موضوع جنگ روسیه اوکراین من طرف هیچ کشوری نیستم باید این گونه نظر داد که روسیه یک کشورمنفعت طلب ولی پوتین آدم مردانه زورقبول نمی کند ولی به هیچ ضرر نمی زنن تمام نیروگاه‌های هسته مارا ساخته ولی اروپای ها آمریکا ضرب می زنی
س.خوب باید غرب وامریکا هم کمی مزه تلخی وجنگ بکشند...تا بفهمند منافع در خطر هست یعنی چه ضرر یعنی چه بکشید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی