بازدید 1917
۱

رئیسی وارد خوزستان شد

فاز دو پالایشگاه آبادان امروز با حضور رئیس جمهور در آبادان به بهرداری می رسد.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 20 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، فاز دو پالایشگاه آبادان امروز با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آبادان به بهربرداری می‌رسد.

طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار، آماده بهره‌برداری است. با بهره‌برداری از فاز ۲ پالایشگاه آبادان میزان تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر در روز به ۱۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز ( گازوئیل) از ۱۶ میلیون لیتر در روز به ۲۰ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

در فاز دوم پالایشگاه واحدهای تولید هیدروژن HPU، هیدروکراکر HCU، گاز مایع LPG، واحد تقطیر نفت خام و واحد تقطیر خلا CDU/VDU و واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار احداث شده‌اند.

همچنین در فاز دوم پالایشگاه منجر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو پنج خواهند شد، فاز دوم پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز تعریف شده است که با بهره‌برداری نهایی از آن این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت.

از ابتدای آغاز احداث این فاز امکان اشتغال برای ۷ هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد و با بهره‌برداری از آن شرایط برای اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت ایران را تأمین می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کشور رو ول کرده هنوز دنبال سفر استانی بی خاصیت هست، دست بردار هم نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل